Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:48
Onderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Roady, dank voor jou woorden.
Lees ze net pas.
Roady, als ik zo alles reacties lees hier kom jij toch wel het dichtste bij, prettig om te ervaren.
Dat vertalen hier is nu juist waar ik in het virtuele niet zo mee bezig wil zijn .
Daar gaat mijn hoofd veel te veel aan de slag, en dat wil ik nu juist niet.
Weet je het gaat uiteindelijk om de presence en niet om de mooie woorden en al die vertalingen.
We moeten eens ophouden om ons steeds maar aan die woordtjes te blijven hechten.
Daar gaat het al lang niet meer om.
Amen |
Natuurlijk moeten we wel waarde aan de woordjes hechten. Natuurlijk gaat het wel om de woorden die je schrijgt. Woorden zijn in dit geval DE middelen om over te brengen wat je werkelijk bedoeld. Wij schrijven gewoon in simpel nederlands, dus ik heb geen idee wat er te vertalen valt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:20
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden. Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest. En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier. |
Ja! Juist omdat ik dat gelezen had, en juist omdat ik wat je zegt niet terug kan vinden in de bijbel, en juist omdat ik het nut wat jij wel ziet, juist helemaal niet zie...daarom zette ik mijn reactie. Is het bijbels gezien echt wel bedoeld waarvoor jij denkt dat het bedoeld is?
Waar in de bijbel onderwees Paulus over tongetaal? En het voorkomen in alle geledingen van de kerk is me niet bekend. In dat geval zo zeker ik, die me in zeer veel verschillende kringen van de kerk bevind, er toch wel eens van gehoord moeten hebben? Ik zie het zeker niet als een herhaling van zetten, eerder als een standpunt(van jou in dit geval) wat veel meer uitleg, bewijskracht en overtuigingskracht nodig heeft om aan te tonen dat het werkelijk waar is wat je zegt. Standpunten zijn er om te verdedigen....toch?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 19 september 2011, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Gij, die de stomgeslagen mond verstaat van alle stervelingen die we zijn.
God hoort ook het woordeloze bidden.
Thomas, soms kan een mens het niet verwoorden - maar God snapt het toch. |
Juist Thomas. Je geeft goed weer wat ik bedoel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:20
Onderwerp: flirtcursus
|
|
|
Lachen...Ik ga me aanmelden. Wie gaat er mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:16
Onderwerp: Is de duivel echt?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Volgens mij doet het er niet toe dat hij gebeden kan 'beluisteren'. Die gebeden zijn aan God gericht en Hij doet er wat mee. Misschien kent hij inderdaad ook onze onuitgesproken woorden maar ook nu weer hoeft dit niet een slecht iets te zijn. Wat is hij ermee indien we ons niet door hem laten verleiden? Misschien moet de duivel er wel zijn om ons bewust te maken dat we veel meer hebben aan de tegenpool van de duivel, namelijk de Heilige Geest.
Wat bedoel je ermee dat de duivel echt is? Zie je die dan als een vermomd persoon of zo? |
Een beetje late reactie. Sorry, was niet eerder in staat om te regeren. Ik zie de duivel niet als een vermomd persoon, en die zin is afgeleid van de openingszin in dit topic.
Beter geformuleerd in mijn geval: Ik bedoel ermee dat ik geloof dat de duivel echt BESTAAT.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:09
|
|
|
Eigenlijk zijn de reacties die anderen hier geven ook de mijne.
Ik heb er ernstig mijn twijfels bij, vooral ook om wat Pieter aanhaald dat het spreken in tongen niets anders betekend als het praten in een bestaande buitenlandse taal waardoor oa de apostelen het evangelie verstaanbaar konden maken voor de toenmalige heidenen, door in hun eigen taal het evangelie te verkondigen. Ik kan in de bijbel ook geen voorbeeld vinden dat er iets anders wordt bedoeld met het spreken in tongen.
Daarom zie ik er in deze tegenwoordige tijd absoluut het nut niet meer van in, aangezien iedereen een woordje engels geacht wordt te spreken. Ik ontken niet dat het daarom tegenwoordig niet meer gebeurt, maar dan wel door de Helige Geest gegeven(dus zoals de titel van dit topic is: als gave van de Heilige Geest) en in een voertaal van een bepaald persoon tegen wie je spreekt.
Het lijkt me nutteloos om dit in gebed tegen God te doen, aangezien je zelf blijkbaar niet eens weet waarom je bid, en God slim genoeg is om je eigen woorden te begrijpen.
Daarbij heb ook ik als punt dat het opvallend is dat het alleen voorkomt in bepaalde kringen. Mijn idee is, als tongentaal werkelijk is zoals hier in dit topic wordt beweerd( door bijv, chatuliem), dat God dat vast wel belangrijk genoeg moet vinden om dit in alle christelijke kringen voor te laten komen. Het onderwijs zou daarbij totaal overbodig zijn, aangezien de Helige Geest Zelf het spreken in tongen aan sommigen gaf in de tijd van de bijbel.
Persoonlijk vind ik Willemijns hollandse nuchterheid zo gek nog niet. Met beide benen op de grond, en niet 'gekker 'willen doen als dat vroeger voorkwam( hierbij oordeel ik niet dat tongentaal gek is( ff goed lezen ))
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 19 september 2011, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 20:47
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek
Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.
Wat is dit een mooi punt Mariska! Ik moet maar vaak aan Job denken. Er was geen mens die zo dicht bij God leefde in die tijd als Job, en toch gaf God de duivel deels vrij spel om Jobs geloof te beproeven, al zag hij dit pas achteraf.
En dan nog een punt wat ik aan wil halen... Waarom zouden we van God afdwingen dat we genezen willen worden? Zoals bovenstaand stukje ook aanhaald kan ziekte of ellende een bepaald hoger doel hebben waarvan wij het nut nog niet zien. We mogen gerust vragen of God de medicijnen zo wil zegenen dat ze tot ons nut zijn. Is dat dan niet genoeg? Ik denk, als God niet zegend wat we innemen, dat het ons ook weinig zal baten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 20:38
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Ik denk dat ik de reactie van Roady ten dele wel begrijp. Veel dingen die ons mensen wakker houden kun je ten diepste terug voeren op een bepaalde angst, zowel bewust als onderbewust. Daarin vind ik zijn reactie wel wat overdreven alsof we allemaal doodsbange mensen zijn die niet slapen kunnen, (al zal hij dat vast niet zo bedoelen lijkt me) Maar... de momenten dat je wakker gehouden wordt door je eigen gedachten kun je als je telkens de achterliggende gedachten erbij haalt wel op een bepaalde 'angst' uitkomen. Al vraag ik me dan alsnog af of angst wel het goede woord hiervoor is.
ff voorbeeldje:
Als je in je bed ligt na te denken over je presentatie van de volgende dag, of je ziekenhuisbezoek aan je moeder morgen, of je verjaardag, of je reactie op het forum die je zo wilt gaan zetten, of...of..........
Dan kan de achterliggende gedachte zijn(waarom je er over nadenkt) dat het tegen zou kunnen vallen, en hoe je voorkomt dat iets tegenvalt. Als je verder nadenkt zou je dit inderdaad onder de noemer 'angst 'kunnen scharen. Alleen nogmaals....Ik vind het vrij ver gezocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 20:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Spreuken 3:5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet. |
Ik denk vooral bij een topic als deze, dat dit een heel toepasselijke tekst is Shanita
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 19 september 2011, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:57
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | In geestelijke afstemming kom ik meer in de synchronisatie met God en Jezus
Dat is voor mij de Heiligheid met God en Jezus in het moment.
God heeft de leiding en stuurd mij aan.
Plaatsde dit topic omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe de mensen op deze webside ertegenaan kijken, voelen, ervaren.
Wil graag delen hoe ik geloof beleef.
Wat ik uit impulse doe heeft ook iets van een uniek moment wat niet meer in dezelfde hoedanigheid terugkomt. |
Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??
Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over. waar gaat het eigenlijk nog over?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 18:51
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien...... Had er gewoon eens zin in............ |
Ow leuk Cootje, dat zijn leuke bevliegingen die je ook gelijk moet doen. Het levert altijd een tevreden gevoel op, en als het kleurtje je niet aanstaat, pak je toch gewoon weer een ander kleurtje succes!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 00:05
Onderwerp: Is de duivel echt?
|
|
|
Ik geloof zeker dat de duivel echt is. wat ik me wel eens afvraag is...wat weet hij, wat hoort hij wat ziet hij... Kan de duivel ook gebeden verhoren die je tot God bid?Kent hij ook onze niet hardop uitgesproken woorden? Ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken, en waarom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Willem II in Tilburg |
Hmmm, als je dat allemaal nieuws vind, geef mij dan maar het jaar kruik, zonder voetbal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:09
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb niets off-topic te melden. |
even on topic dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:08
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).
Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken. |
Tot voor twee jaar terug zou ik het volkomen met je eens geweest zijn. Maar... Hier in de omgeving was een vrouw. Zij ging naar een gebedsgenezingsdienst in een rolstoel, en kwam er lopend vandaan. Heel appart, maar ze loopt nog steeds! Nog steeds zie ik zulke diensten als 'eng', maar toch, om dat voorval kon de gehele regio niet heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 01:28
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ik, zonder vervelende storingen in de verbinding, heerlijk lang met mijn zusje in Bosnië heb kunnen babbelen én dat zij waarschijnlijk begin volgend jaar weer definitief naar Nederland komt!
Aan de andere kant is dat laatste weer een slechtste moment van de dag omdat zij daar niet meer verder kan met het werk waar ze zo in geloofde dat goed was en gezegend door God.
Het is dus dubbel, omdat ik haar wel mis en er toch wel naar uitzie om haar weer om mij heen te hebben en te kunnen knuffelen. |
Fijn Jose!!
Enne...als zij daar werkelijk zo in geloofd gaat ze misschien ooit nog weleens terug, dus mag je dubbel genieten als ze er weer is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:48
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
Ik zie het woord refo ook niet als aanvallend, en ik vind ook niet dat we elkaar op onze kerkelijke of niet kerkelijke achtergrond moeten aanvallen. Gisteravond laat was daarover nog een gesprek in de chatbox. Het is juist zo mooi als je met zoveel verschillend denkende mensen, toch allemaal in een dezelfde God geloofd. Dat is de basis van alle gesprekken, en dat maakt de onderlinge discussies ook zo boeiend. Wat zou er aan een discussie zijn als we allemaal hetzelfde dachten? Niets toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:41
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben het niet met je eens, thomas; je burgelijke staat is ook zo "helder" als wat; je zou de vraag namelijk ook anders kunnen stellen; hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand op het gemeentehuis? niets geen gevoelskwestie dus; gewoon een feit. om het met de HBO opleiding te vergelijken; heb je je scheiding al afgerond of niet; als de scheiding niet is afgerond, en je vult wel "gescheiden" in, dan lieg je dus. is de scheiding niet afgerond, dan ben je dus niet gescheiden.
ik kan je uit ervaring zeggen dat dat inderdaad geen pretje is, jolan; maar evenwel blijf ik zeggen; er wordt gevraagd naar je burgelijke stand, en er is ruimte genoeg op een profiel om de situatie nader toe te lichten. ik heb er zelf voor gekozen te schrijven dat ik in een moeilijke scheiding zat, en graag contact met lotgenoten zou willen maken.
dus ja; ik vind dat eerlijk..... (en byzonder moeilijk) |
Ik denk dat er dan meerdere mogelijkheden zijn om eerlijk te zijn. Als ik me goed herinner had ik wel aangegeven gescheiden te zijn, aangezien ik al geruime tijd gescheiden leefde. Wel gaf ik bij de eerste chat al aan dat de procedure nog liep.
Ook de laatste regel vond ik van belang. Op zoek naar nieuwe vrienden, en dus NIET naar een relatie.
Het blijft een lastige keuze die profiel invulling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:32
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
HANNAH810 schreef: | er wordt gevraagd naar je burgelijke stand; en dat is hoe je op het gemeentehuis ingeschreven staat; ik heb er dan zelf ook voor gekozen om tot het moment van definitieve scheiding "getrouwd" in te vullen, en naar mijn persoonlijke mening is het ook zo, dat je voor die tijd niet vrij bent een relatie aan te gaan. |
Zoals Thomas al aangaf is deze kwestie lastiger omdat het ook een gevoelskwestie is. Voor de burgerlijke stand ben je inderrdaad nog gehuwd zolang je niet uitgeschreven bent als zijnde gehuwd. Maar er zijn mensen die een scheiding jarenlang oprekken om allerlei redenen. Als je dan al jaren alleen bent, je ex alleen nog in de rechtzaal ziet, en je ex woont ook al jaren lang samen met iemand anders, heeft zelfs soms al kinderen van die ander...vind je dan nog steeds dat het eerlijk is om gehuwd op je profiel neer te zetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:35
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Slechtste moment he! Nou we hebben er weer een hoor grrrrrrrrrr' Vanmorgen even bij de dokter geweest en ja hoor we hebben weer een Ischias Dus nog maar meer medicatie ach pilletje meer of minder moet niet uitmaken toch? Als de pijn er maar mee weggaat |
Hè wat rot Erika, ik heb een klein beetje idee hoe dat voelt En inderdaad, een paar pillen meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Een ding hebben we om aan vast te houden, zowel jij als ik...aan alles komt een eind, dus ook hieraan Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:30
|
|
|
ROADY641 schreef: | Nu zeg je iets anders Jolan. Hij DOET het niet altijd op de manieren zoals wij dat graag willen, en ook niet in het tempo of het tijdstip dat wij graag zouden zien. Dat ben ik met je eens. Maar ik geloof absoluut dat God het wel graag WIL.
En je eerste vraag lijkt me nogal ehhh overbodig.... Jij leest toch ook in de Handleiding? |
Ja, ik lees de Handleiding, maar daaruit blijkt dat God alles kan wat Hij wil. Daaruit blijkt ook dat een deel van Gods wil bij ons bekent is, maar ook dat een deel van Gods wil voor ons onbekend is en zelfs af en toe een raadsel waar we soms pas later achter komen. Wat ik later ter verduidelijking schreef komt exact op het zelfde neer als het eerste. Als God zijn Eigen wil niet doet, hoe kan Hij dan God zijn? Hij zou Zichzelf dan tegen spreken, denk je niet? Zoiets van....Ik wil het wel, maar ik Doe het niet....eehh, waarom niet als je het toch wilt en ook kunt? Ik denk eerder dat het gewoon Zijn wil niet is om iedereen op de manier zoals jou te behandelen, puur omdat het voor een ander misschien in Zijn ogen beter is voor die persoon om dat niet te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:57
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen. Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens.... Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc. |
Wat weten wij ervan wat God wil? Wie zegt dat het voor sommige mensen niet beter is dat ze even een poosje niet slapen? Mijn ervaring zegt me dat God soms andere dingen goed voor ons vind, als dat we zelf vinden. Daarom zeg ik: God KAN het bij iedereen, maar Hij DOET het niet bij iedereen, en daar zal Hij ongetwijfeld Zijn eigen goede reden voor hebben die wij mensen( nog) niet begrijpen kunnen. Ik zie dus absoluut niet in, hoe ik met hetgeen ik schreef God tekort zou doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:29
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Dank je Jolan voor jou bericht.
Het is nogal scherp, ze hebben mij gehaat , ze zullen ook u haten.
Heb de ervaring dat krachten door de mens heenkomen, wie kan mij als mens haten. Is dat niet de kracht erachter die jezus gehaat heeft. De mens laat die krachten toe, vaak onbewust.
Bewust worden door wie je geleidt wordt is zelfreflectie, zelfwaarneming.
Welke stem spreekt door mij heen.
Naar wat wil ik luisteren
Zit ik in controle , macht of in liefde
Jezus is mijn inspirator, in liefde |
Ik weet dat het scherp is. Lees johannes 15: 18-19 Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft. Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld.
Dergelijke gedeelten staan ook in matheus 24:9-Markus 13:13 en Lukas 21:17 Lees ze maar na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:19
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Nu Jezus dieper in mijn leven gekomen rijst de vraag.
Hoe leef ik het leven zoals Jezus geleefd heeft anno 2011
Het vraagd nogal wat in een tijd waarin ik continue wordt afgeleidt door de oude wereld zonder jezus in mij en de wereld om mij heen die vaak helemaal niks van Jezus moet hebben.
Is het leven met Jezus gewoon een eenzaam bestaan in een wereld waarin we meer toegewijdt lijken te zijn aan persoonlijke status, materie, controle en macht.
Toewijding aan Jezus is ook heel bijzonder, bijzonder om een persoonlijke relatie te hebben met iemand die een pad door deze wereld gebaand heeft in liefde.
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan |
Beste ....(ik heb wat moeite met je nickname) Met wat je schrijft sla je de spijker redelijk op zijn kop. Het leven met Jezus hoeft niet eenzaam te zijn, maar bedenk wel dat er staat dat we wel IN de wereld zijn, maar niet VAN de wereld. Als een afgezonderd volk dus. Dit zou je soms wel het gevoel van eenzaamheid kunnen geven. Wij kunnen anno 2011 het leven zoals Jezus leefde niet meer leven, gewoon omdat de tijden veranderd zijn. Jezus leefde niet in een elektronisch leven waarin wij nu leven. Maar daarom is het nog wel belangrijk om je af te vragen, wat wil God dat ik doe, om zo te leven zoals Hij dat wil. Dat de wereld om je heen er niks van moet hebben is opzich niet verwonderlijk. Jezus Zelf heeft hiervoor ook gewaarschuwd. Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten , maar wie zijn vader moeder of wie dan ook meer liefheeft dan Mij, is Mij niet waardig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:41
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
Ik denk dat je opvoeding wel degelijk je leven bepaald. In iedergeval een deel daarvan. Je denkwijze heb je in beginsel uit je opvoeding meegekregen, en ook al ben je als volwassene in staat om andere keuzes te maken, vaak blijft het moeilijk om dan los te laten waar je mee opgevoed bent. Tenzij je duidelijke bewijzen voor jezelf hebt (of denkt te hebben) dat de opvoeding die je ouders je gaven niet klopt. Andere keuzes maken als je opvoeders is makkelijker als je het altijd al niet met ze eens was.
@ Visser. Het is helemaal begrijpelijk dat je je zoon een studierichting hebt laten volgen waar zijn hart lag. Ook begrijp ik het dat je er moeite mee hebt dat daar de zondagen mee gemoeid zijn, maar het is niet goed als christenen zich van heel gewone beroepen afzijdig houden, want al zijn we niet van de wereld, we zitten er wel middenin. En misschien in tegenstelling tot velen hier denk ik, dat als hij echt niet op die dag werken wil, en dat voor God neerlegd, dat er ook voor hem een leuke baan komt waarbij dat niet nodig is.
@ Thomas. Het valt me op dat je het zovaak over Refo's hebt waar je het overduidelijk niet mee eens bent. Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik wil je zeggen dat ik met alle plezier een refo ben, en me niet vaak herken in de dingen die je zegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 23:32
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Voor de kinderen uit het eerste huwelijk van mijn vrouw ben ik geen Papa, maar gewoon Pieter. Daar hebben wij bewust voor gekozen omdat de kinderen al een papa hebben, en hoe triest dat figuur ook is, ze moeten het er mee doen. Nu begint onze gezamelijke dochter dr eerste woordjes te zeggen. Tot op heden: JA en PAPA. Zolang het in die volgorde uitgesproken blijft worden vind ik dat ideaal ( ) Maar voor haar zal het consequent aanspreken van mij als papa nog heel lastig gaan worden als haar halfbroer en -zus mij met Pieter aanspreken.... |
Misschien kun je dat ook andersom zien Pieter. Hier mogen de kinderen zeggen tegen W wat ze willen, en ik zie de hunkering om hem pappa te nomen al doen ze het niet. Laatst was er een meisje, en Yoran stond vol trots over zn vader te vertellen tegen haar. Ik ontdekte pas later dat hij het over W had, en niet over zijn echte vader.
Ik denk, dat als jij jouw dochter concequent pappa laat zeggen, dat het juist voor annettes kinderen heel moeilijk wordt om dat niet over te nemen, aangezien kinderen er toch graag bij willen horen, en de meeste kinderen een pappa en een mamma thuis hebben, en geen mamma en een Pieter of wie dan ook. ( of je moet dat zelf absoluut niet willen natuurlijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 23:17
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
Ik had eens een diep gelovig christen op bezoek, een oude man van de oude stempel. Ik vroeg hem waarom hij als christen nog rookte. Hij lachte, en zei...Ieder christen denkt daar anders over en het is moeilijk om het niet te doen. Daarom zeg ik tegen mezelf: Je shaggie mag dan je afgod zijn, maar je steekt hem wel in de brand.
Toen hij wegging draaide hij er nog een en zei: zo... nog ff een afgod verbranden en dan ga ik er vandoor.
Ik ben het nooit vergeten en vind dat die oude man, letterlijk gezien gelijk heeft. Je mag jezelf niet beschadigen of verwaarlozen, maar zolang je met mate van alles geniet zie ik er geen kwaad in. Drugs etc liggen dan toch weer op een ander vlak aangezien je gedrag ervan veranderd en je niet altijd weet wat je doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 23:03
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
LADY876 schreef: | Wat ik mis? Een man die gelooft in God. |
Het zijn niet zozeer je woorden die trekken, maar meer je daden die mensen jaloers kunnen maken op jouw geloof. Je kunt niet weten waar het misschien nog goed voor is dat jij deze man hebt Lady. Ook ik heb een tijdlang samengeleeft met een man die ongelovig en zelfs vijandig ertegen was. Ik weet dat het een dooddoener is, maar ook hier is een bedoeling mee. Bovendien is een ongelovige man geheiligd door zijn ongelovige vrouw. Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ff een slecht momentje vandaag toen mijn moeder belde dat het hondje van mijn ouders dood is. Een jonge hond, een ontsteking en weg...
Vreemd genoeg vond ik vanavond een andere hond. Die is inmiddels weer terug naar de eigenaren, maar wat een hondendag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:56
|
|
|
ROADY641 schreef: | Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?
"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"
Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen. Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof. God is daar heel trouw in! |
Ik zie hier duidelijk het verschil tussen Gods kunnen en Gods willen. God KAN dat inderdaad bij iedereen Roady, daar ben je zelf het bewijs van. Maar God WIL dat blijkbaar niet bij iedereen, omdat hij met alle mensen een andere weg houd. Wat Hij voor de een goed vind, vind Hij blijkbaar voor een ander niet goed of niet nodig. (Of NOG niet)
Gods kunnen is onbegrenst, maar Zijn wil is wel begrenst, dat blijkt alleen al uit een simpel voorbeeld als dit
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|