Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:28
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heel erg...maar waar...SOFTIJS... Alhoewel ik ook moet zeggen...dat heb ik niet in huis...ik ga er ook savonds niet om...maar als ik het zie...VERKOCHT... En ja...natuurlijk zijn waterijsjes beter...maar...(DIE VIND ZE NIET ZO LEKKER) |
Op mooie zomeravonden nog even richting Katwijk sjezen waar die oooooh zo waanzinnig lekkere Italiaanse ijs op de boulevard te vinden is.... hmmmm en dan slenterend hiermee richting strand en tegen strandhuisje nog even de laatste zonnestralen opvangen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:39
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Carmen ........je hebt precies verwoord wat ik ook steeds probeer te zeggen.
God laat niet los. Nee nooit dan zou Hij zijn woord ontrouw zijn. Maar wij mensen , wij kunnen wel degelijk keuzes maken die ons doen verloren gaan, ook al zijn we nu gered.
Het geloof is geen wet van meden en perzen. Een maal kiezen voor Jezus is het beste wat je kunt doen. Maar je moet elke dag er bij stil staat, op je knieen gaan en belijden dat HIj echt alleen je kan redden. Want Hij houdt zijn woord en stuurt zijn boodschappers als wij afdwalen en vermaant ons. Maar Hij dwingt ons niet. Ook niet om op de knieen te gaan of om weer terug te keren op onze schreden.
Wij hebben het nu redelijk goed. Maar wat als er een gek voor je staat met een zwaard , die je zegt: Geloof in Allah of je hoofd gaat rollen.
Als je dan kiest voor Allah .......ben je dan verloren ? Of is dat scenario zo ver van de beleving van ons af , dat we zeggen dat het onzin is?
Je kunt je behoudenis verliezen. Als je je kind verliest en je van God afkeert en Hem de schuld geeft en verbitterd raakt en alles weggooit waarin je gelooft ? Tot het laatste toe God beschuldigt ......ben je dan verloren of gaat God zeggen : ik snap het ? ik weet dat het extreme voorbeelden mogen lijken , maar het is aan de orde van de dag. mensen , die teleurgesteld door het leven God de rug toekeren. Wat denken wij dan ?
God vindt alles goed ? Dat mag ? Hij gaat dat allemaal met de mantel der liefde bedekken ? Je mag met wrok en bitterheid tegen God en mensen naar de hemel ?
Ook al heb je eens ja gezegd tegen Jezus.
Dan is het alle verdriet en begrip die wij hebben dan , ten spijt toch zo dat God iemand niet aanneemt.
ER is altijd wel een reden om te scheiden , en er is altijd wel een reden om de ellende in een mensen leven aan God toe te dichten. Of tenminste te vinden dat Hij ..........vul maar in is. Ook zonden , die wij als kleinigheid beschouwen , die wij als normaal beschouwen , omdat iedereen het doet , kunnen ons veroordelen.
Nogmaals het gaat niet om je zonden , die wil Jezus je vergeven..... Het gaat om je hart ,hoe je Hem ziet. Is Hij alles of is Hij aanhangsel? |
ik denk dat sommige mensen zich dit erg aantrekken en de eerste zijn die dit van toepassing maken op zichzelf.... terwijl juist zij gerustgesteld mogen zijn in hun wandel met God. Je zegt: er is altijd wel een reden om te scheiden, lijkt me een ander topic maar ik wil er wel iets over zeggen. Soms ben je eigenlijk al buiten je wil en wens om gescheiden voor je er zelf de definitieve aanzet toe geeft en zit er een lang verhaal aan vast. Je laatste opmerking: Het gaat om je hart, hoe je Hem ziet. Is Hij alles of is Hij aanhangel.. zou ik willen onderstrepen. Gelukkig ziet Hij ons hart in keuzes die voor anderen heiligschennis zijn en niet te verteren...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:50
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice
Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt |
waterijsjes... maar ik ben aan het afkicken...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gal 5 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid(barmhartigheid), vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid(zachtaardig), zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
Kijk, iedereen is wel es een keertje erg boos, ofzo. dát bedoel ik niet, wel als het een zo vaak gebeurd dat het bij je leven gaat horen... Ik denk, leren zo met dingen om te gaan, grenzen op tijd aangeven, ook aanvoelen, zodat dat niet gebeurd.
En Galaten heeft het over uitbastingen van toorn en niet over rechtvaardige verontwaardiging.
Dat weet God alleen ;)
Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken. Maar, than again, mijn mening. Want onbetrouwbaar zijn is een keuze. En als iemand zwak of onvolkomen is, dan is dat geen keuze. Dat kan bv door omstandigheden komen.
Fijne avond! |
Zwak en onvolkomen zijn kan soms zelfs óók een keuze zijn... de weg van de minste weerstand, niet in de kracht gaan staan die al in je is gelegd...
Quote: | Ik geloof niet dat God onbetrouwbare mensen uitkiest om mee samen te werken. | Het staat er inderdaad in Galaten 5, ik weet het. Het is een waarschuwing, ook voor ons, om ons leven af te stemmen op Zijn wil en woord om uiteindelijk op Hem te lijken. We zijn in proces en God is lankmoedig en in dat woord zit voor mij de klank laaaaaaannnnnggggg geduldig... De werken van het vlees.... we hebben allemaal te maken met de strijd van vlees/Geest, Galaten 5 noemt de extremen. Toch zijn er zoveel verborgen zaken in ons die je "vleselijk" kunt noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 18:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kijk en Jol, deze dingen die je opnoemt: De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld, dat zijn mi werken van het vlees waarvan in onder andere Galaten 5 staat dat wie dergelijke dingen bedrijven het koninkrijk van God niet eens binnen zullen gaan.
Dan denk ik, laat staan dat God door hun heen wil en kan werken.
Ja, is mijn mening hoor. ja, tuurlijk, denk ik dan, die mensen zeggen maar wat graag dat God door hún heen werkt tuurlijk, goed voor de collecte, daardoor heb je ook als voorganger macht, want wie wat tegen de voorganger heeft heeft eigenlijk iets tegen God.(zie Haantjesgedrag Zwijndrecht, Google)
Maar ja, nogmaals mijn mening... |
- Abraham gaf zijn vrouw,uit angst voor zijn eigen leven, weg aan de farao. Wat een held en beschermer van de eer van zijn vrouw. - Mozes, meneer ongeduld... hij vermoordde een slavendrijver, vluchtte als een angsthaas weg, en later ramde hij eigenhandig op een rots in plaats dat hij wachtte op God - Jona, eerst liever in de zee gegooid dan voor God een opdracht uit te voeren - Petrus, ontkende Jezus te kennen. - David... ik ken nog wel meer verhalen waaruit blijkt dat hij een scheve schaats reed... (Bathseba, Tamar) maar hij werd een man naar Gods hart genoemd. - en mag ik nog even het voorbeeld noemen van Israël... waaraan wij kunnen zien en van kunnen leren hoe God werkt en geduld met ons heeft... en ondanks alles tot Zijn doel komt voor en met de mensheid.
Verder heb ik er moeite mee om te oordelen of mensen wel of niet het koninkrijk beërven. Gods genade is altijd groter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 18:12
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Was dat maar waar! Dat zou de zaken een stuk vereenvoudigen. Helaas denk ik dat deze aanname niet klopt. Kijk ook maar eens in de bijbel; hoe vaak komt het voor dat God door iemand heen werkt van wie wij denken dat er nog wel het e.e.a. aan zijn karakter gesleuteld mag worden. |
Ja, mee eens!! God werkt en ook ondanks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar Wie bepaalt wát het werk ís van de heilige Geest?
Je hele leven als christen is het werk van de heilige Geest.
Als ik vind dat Benny Hinn een charlatan is, ja dan zeg iets over Benny Hinn. Het woordje satan neem ik toch al nooit in mijn mond, of het moet echt niet anders kunnen als ik iemand iets uitleg bijvoorbeeld, iemand die niet gelooft.
En toch, zgnde christenen zeiden dat ik dan zondig tegen de heilige Geest. |
Ik probeer, als mijn antennes zaken onderscheiden die niet lijken te kloppen, te kijken naar het werk van God en de karakter/uitstraling van de persoon in kwestie. Gods werk blijft Gods werk... punt. Maar het karakter van een profeet/herder/leraar/evangelist kan wel es haaks staan op wat (de gave van) de Geest doet... De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld ondermijnen wat God door iemand met een gave (of zo je wilt "bediening") wil doen; je kunt niet zomaar over mensen heenstappen in de haast de visie door andermans strot te duwen... als de liefde ontbreekt, karakter in de weg staat en/of religie hoger staat dan relatie... dan ondermijnt dit wat God wil doen.
En dat geldt dus niet alleen voor mensen in een bepaalde rol vanaf het podium maar ook voor mij... Ik wil eigenlijk nog liever dat mensen God in mij herkennen aan mijn karakter en dat het overeenkomt met daden..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 13 augustus 2012, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:20
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Alleen nog fairtrade koffie.
en chocolade... |
dan ben ik wel van de partij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:08
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Programmapunt 2: Alle drugs het land uit! |
Koffie ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken.
Dus, de katholieke versie (de zogeheten 7 dodelijke zonden) kunnen we in de prullenbak gooien, de reformatorsiche versie, die ernstige zonden als zonden tegen Heilige Geest bestempelt, kan ook de prullenbak in. Laten we dus voorzichtig zijn met de andere beschuldigen van zondigen tegen de HG. |
Ik ben eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van de RK en refo-versie maar denk het te begrijpen. Men reageert soms op de (voor de buitenwereld) aanwijsbare en zichtbare zonden en handelt ook als zodanig en ongenadig naar de aanwijsbare zonda(a)r(es). Wat dat betreft heb ik het meegemaakt hoe mijn moeder werd uitgestoten en bestempelt en gezien werd als niet te vergeven... oordeel en nog es oordeel. Onuitwisbare indrukken hoe mede-gelovigen met dit gegeven om kunnen gaan.
Ook heb ik gezien van nabij wat een kwelling de gedachte voor een kind van God kan zijn om wellicht de zonde tegen de Heilige Geest te hebben begaan. A Living Hell Allready en dat door de wijze waarop er omgegaan werd met Gods woord. Inderdaad... voorzichtig zijn met anderen te betichten van die zonde.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 12 augustus 2012, 14:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:08
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:
"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."
En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6: "4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."
Hebr 12: 15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.
Mattheus 24; "13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."
GrZing! |
Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt...
Ik moest nog even denken aan het volgende:
Mt.18:15-18 en in Lk.17:3,4. "Indien uw broeder zondigt, ga heen, bestraf hem onder vier ogen. Indien hij naar u luistert, indien hij berouw heeft, vergeef hem, dan hebt gij uw broeder gewonnen. En zelfs indien hij zeven maal per dag tegen u zondigt en zeven maal tot u terugkomt en zegt: ik heb berouw, zult gij het hem vergeven. Indien hij niet luistert, neem dan nog een of twee met u mede... Indien hij naar hen niet luistert, zeg het dan aan de gemeente. Indien hij naar de gemeente niet luistert, dan zij hij u als de heiden en de tollenaar."
En wat ik dan zo mooi vind.... "zij hij u als de heiden en de tollenaar"... zijn zij dan ook verloren? Volgens mij niet! Als naaste van die heiden/tollenaar begin je dan gewoon overnieuw met Gods liefde te tonen, te delen en te blijven delen. Zo houden wij een niet-veroordelend hart.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 12 augustus 2012, 13:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:10
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Het huis ruikt naar de bouillon die al de hele ochtend voor de soep staat te trekken ... en ergens vanavond es kijken wat ik met de restanten van de bbq van gisteren kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:05
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zondag 12 augustus, Psalm 97: 1-6; In de verborgenheid.
Ik mag niet denken dat God mijn vriendje is. Hij is wel mijn Vriend, maar niet mijn vriendje. Dat eerste is een wonder. Die grote, onmetelijk grote Schepper van hemel en aarde: onze Vriend! Dat tweede, is géén wonder. Juist omdat God zo groot is, kun je niet zomaar met Hem babbelen en borrelen, alsof hij jouw vriendje zou zijn. Je mag wel tegen Hem aanpraten – dat doen de psalmen ook. Je mag Hem zelfs aanroepen, je mag Hem zelfs aanklagen. Maar Hij is niet je vriendje! Hij gaat gehuld in wolk en duisternis. Dat werd al duidelijk in de woestijn, toen Israël goed en wel bevrijd was uit Egypte en bij de berg Horeb kwam. Daar gaf de Eeuwige aan Israël zijn goed geboden. Tien Woorden – geen tien vriendschappelijke adviesjes. Levenswoorden, gegeven door een stem die vanuit een wolk en duisternis klonk. Zo is God met zijn volk Israël meegegaan, heel die lange weg van Egypte naar Kanaän: in wolk en duisternis. Zeker, er was vuur in die wolk. Midden in de pikdonkere nacht kon je nog zien waar Hij was, God in zijn verborgenheid. Toch was en bleef God gehuld in die duisternis. Zo licht is Hij, God enkel licht, dat Hij met recht de Verborgene heet. Je weet nooit wie je in Hem hebt. Je weet wel wat je aan Hem hebt. Je weet dat Hij de volstrekt Betrouwbaar is. Hij is die Hij is. Je kunt op Hem rekenen. Geen wonder dat de poten onder zijn troon ‘recht’ en ‘gerechtigheid’ heten. Daar baseert Hij zich op. Hij zit op het recht. De God van Israël is een rechter. En wat voor een! Een rechter die recht doet. Dat kun je helaas niet van elke rechter zeggen… Mij dunkt: weer een reden om te zingen!
Groot Koning is de Heer. Volken, bewijst Hem eer, breek uit in jubel, aarde, nu Hij de macht aanvaardde. De landen wijd en zijd zijn in zijn naam verblijd. Op recht en op gericht heeft Hij zijn troon gesticht in de verborgenheid. |
Schitterend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 01:11
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA944 schreef: | wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.
nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij. en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen.... |
Er kan er maar één zo plagen als jij, dus je kan niet gemist worden. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het effe gehad hebt... en je hebt als geen ander je laten horen in hoe jij er over denkt en er in staat. "Topwijf" ben je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 20:34
Onderwerp: Toekomst
|
|
|
tja... er zijn vele visies op wel of niet door de grote verdrukking heen. Ik denk dat ik het maar rustig afwacht. Ondertussen heb ik de geestelijke wapenrusting niet voor niets gekregen dus gloeit die vast extra op als ik er wel of voor de helft doorheen moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:30
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
hah leuk shoppen, bbq-set van de winkel voor de helft van de prijs mee omdat ie de laatste op voorraad was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:25
|
|
|
PETRA944 schreef: | shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren, Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek. |
Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 10:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 08:34
|
|
|
[quote=CORTAZAR588]ja wel ik heb een getuigenis doorgenomen, de anderen waren allemaal in Spaans/Portugees en sorry, die talen beheers ik niet. Die van Angelica Zambrano heb ik deels doorgenomen en is dezelfde als andere verhalen die ik ook heb gezien/gehoord/gelezen... er is niet veel nieuws onder zon, deze verhalen ken ik. Het spijt me afschuwelijk voor het meiske... dat ze wanneer je dit getuigenis voor waarheid aanneemt, in doodsangst naar deze plaatsen van marteling moest met een onbarmhartige afgesloten Jezus die haar genadeloos mee nam... en verder is alles al gezegd in de reacties hiervoor...
Ik vind het ook spijtig dat er een sfeer van splitsing ontstaat in het topic toekomst waar mensen die anders denken worden afgebeeld als wolven in schaapskleren of de genen als de schapen die de waarschuwer in plaats van de wolf eruit kikken... stemmingmakerij noem ik dat... maar goed, omgekeerd zul jij dit ook zeggen van "de andersdenkenden" denk ik.
Ik betwijfel of mensen tot geloof komen via dit soort getuigenissen. Waar ik zekerder van ben is waar de bijbel het over heeft... dat de wereld aan onze eenheid en onze liefde voor God en elkaar kan zien dat Hij leeft en waar is en dat (heb God lief bovenal en je naaste als jezelf) vind ik al een kluif an sich.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 08:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:03
Onderwerp: Gebedsverhoring
|
|
|
ROLF230 schreef: | ja gebedsverhoring. Hangt volgens mij samen met geloof. Geloof je ook echt dat je het zult ontvangen? Vandaag gesprek gehad met een broeder die na 40 jaar de wereld vaarwel heeft gezegd en nu vast in het geloof staat. Hij bid elke dag en merkt dat alles waar hij voor bid ook uitkomt. Wel bijzonder. Toen ik nog een tuinderij had gebeurde er ook kleine wonderen, ik denk omdat ik er echt in geloofde, zo kon God meewerken. God verhoort niet zomaar altijd meteen, maar vaak gebeuren dingen toch in een korter of langer proces als je het gelooft en het in Zijn wil blijft. |
Ik wil je niet ontmoedigen... maar de reden dat ik schreef: verwachten doe ik niet... ik bid en laat het los. God heeft andere gedachten, tijden, invulling van verhoring dan de mijne... en naar ik geloof ook veel hogere gedachten. heeft alles te maken met dat ik iets te vaak mee heb gemaakt dat datgene waarvan ik geloofde dat God het kon en ook wilde want "Hij is toch de God die alle macht heeft.." etcetera.... het ging zo vaak anders. We hebben soms zo'n mank godsbeeld.. interpreteren het woord zo vaak op onze manier... maar als er staat dat Zijn gedachten hoger zijn... dan denk ik dat er hierin nog een onbekende les te leren is... elke dag weer in de kleine en grote dingen in mijn leven die ik soms maar niet vatten kan.. en zo is het leven ook... Het is een meebewegen in de grilligheid van het leven met een God die vast en zeker is en aan wie ik toch alles kan voorleggen. Zo ervaar ik het dan hé... En dan ook maar los laten, in vertrouwen maar niet passief want het leven wacht... en soms word je dan verrast door een betrokken God Die op Zijn manier werkt. En dwars door alles heen word voor mij steeds duidelijker: God is en blijft goed en als er verhoringen zijn dan hangt dit niet af van hoe groot mijn geloof is... het hangt wel af van hoe groot Hij is...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 01:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:03
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee dat doe ik volgend jaar als ik wèèr ga stofzuigen. |
Volgend jaar is sneller dan je denkt, nog maar krap 5 maanden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:30
Onderwerp: Toekomst
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Zwaan je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien. te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.
verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.
de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren. |
Respectloos!! Jij oordeelt niet zeg je in je hottopic? Je oordeelt wel degelijk! Zie vetgedrukte tekst. En dat terwijl je niets weet, ook al denk je dat, over degenen waarover jij oordeelt, hoe ze leven en handelen en wandelen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat versta je met "er op los leven".....? Ik denk dat ik naar de norm van refo CMmers er ook op los leef omdat ik geniet van een heleboel dingen in mijn leven......Terwijl ik er zeker niet op los leef maar gewoon niet zo hou van die regeltjes van wat wel of niet mag volgens de Bijbel......De zoals men dat noemt brede weg is toch ook leven????? |
Ik weet even niet of ik goed versta wat je schrijft. Bedoel je dat leven hoe dan ook leven is ook al beloop je dan "de brede weg"? Wat wel en niet mag volgens de bijbel... regeltjes... regeltjes is meestal wat anderen uit de bijbel denken op te kunnen leggen aan anderen... ik zou liever spreken van relatie met God... en ik denk dat binnen die relatie met Hem heel veel mogelijk is... genieten van het leven en laat anderen dan maar denken toch? En wat ik met erop los leven bedoel... ik denk dat ik het dan even algemeen hou: leven alsof alles en iedereen me onverschillig laat...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:26
|
|
|
Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...
En verder: Hij is trouw en maakt het werk wat Zijn hand in ons begonnen is af...
Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:18
|
|
|
JANS221 schreef: | Jol, ik denk dat het beter is om te zeggen nedergedaald in het dodenrijk en niet nedergedaald ter helle. Ik geloof niet dat Jezus in -wat men hier onder hel verstaat- geweest is. |
Goed dat je het even aanstipt. Ik ging uit van de Apostolische geloofsbelijdenis, daar word het wel zo benoemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:23
Onderwerp: Gebedsverhoring
|
|
|
Ik houd het maar bij per dag leven met God, waar alles onder kan vallen... De scan die iemand die je lief is moet ondergaan... bidden voor genezing? Oh jawel.. maar verwachten doe ik niet... ik bid en laat het los. God heeft andere gedachten, tijden, invulling van verhoring dan de mijne... en naar ik geloof ook veel hogere gedachten.
Bidden dat als de uitslag niet positief is deze hoe dan ook ontvangen kan worden, dan bid ik allereerst maar doodeenvoudig voor bescherming van emoties... en dan daarna er maar voor hem zijn om de armen van God te vertegenwoordigen... ooit eens op een poster zien staan: "God heeft geen andere handen de jouwe".
Als ik bid voor een ander, sta ik dan ook open om mij te laten gebruiken in het verwezenlijken van gebedsverhoring?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 12:34
|
|
|
@Erika:
Ook mijn punt is niet dat er niet gesproken zou mogen of kunnen worden over het bestaan van de hel of dit ook maar te ontkennen. Wel is mijn punt de manier waaróp er over wordt gesproken en heb ik vraagtekens hierbij en dat is nog zacht uitgedrukt. De liefdeloosheid schreeuwt me tegemoet... ik moest vanmorgen denken aan die tekst..."dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid". Carmen geeft ook aan dat ze dingen gezien heeft maar benoemt het niet. Ze geeft gelijk aan dat ze het liever over het Licht heeft... ik begrijp uit haar woorden dat ze het nut er ook niet van in ziet om er verder op in te gaan ...
Jezus is, zoals het in de kerken elke zondag wordt benoemd: "nedergedaald ter helle"... maar nergens lees ik wát Hij dan heeft gezien...
Hoe dan ook, of ik het eens ben met de inzet van dit topic of niet (not!) het geeft stof tot nadenken... en nog meer reden om elke dag te leven in het Licht en Zijn vrijheid.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
|
|