Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 18:50
Onderwerp: opzegging
|
|
|
DAVID923 schreef: | jullie dames kunnen ook echt niet even serieus en ontopic blijven he... ik snap wel waarom vrouwen van paulus moesten zwijgen in de samenkomst
1tim 4:
7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.
|
Is dit wel uit de grondtekst vertaald........?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 12:09
Onderwerp: Ongewilde dt-fouten
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Mooi Chatuliem, onze taal..
Maar het gezegde is volgens mij nog altijd: op een knop drukken? En niet zo zij schrijft.. "Per woordcombinatie moesten de studenten zo snel mogelijk op een knop duwen:"
Zie je.... verkeerd gebruik van taal en ook van zegswijzen. .. taal omvat zoveel meer..
Oh ja, het ging hier over ongewilde dt-fouten..sorry.. |
En het is een Belgisch stuk toch? Dus voor belgische begrippen misschien normaal taalgebruik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:54
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://youtu.be/eFjjO_lhf9c
Heb ik gezellig kaarten om met mijn dochter naar het Beachfestival te gaan in Schevingen, vooral voor Bryan Adams....en Elton John.... Is het verplaatst naar augustus zonder Bryan Adams........en in mijn vakantie Dus toch maar even als troost een mooi liedje van hem.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 27 mei 2011, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ga jij je eens bezig houden met Floske |
Heren, even een detail, jullie zijn aan het slow chatten..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:45
Onderwerp: Wat vind jij leuk ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat ik leuk vindt? As. vrijdag met alle jeugdleden van de visclub een avondje gaan vissen met een boot op de Grevelingen. |
Tot hoe oud mag je jeugdlid zijn bij de visclub?????? Jij hebt toch al de leeftijd der jeugdigen gepasseerd???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:31
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat heb je van Dostodinges gelezen Willemijn? |
In ieder geval Uit een Dodenhuis........en nog wel enkele boeken waarvan ik nu even (het is al laat...) de titel niet paraat heb.... Als ik het goed heb is de goede man beschuldigd van hoogveraad toen hij nog vrij jong was en voor een executiepeleton gezet, een spelletje van de machthebbers want hij mocht toch in leven blijven maar is nooit meer dezelfde geweest als voor die tijd...... Maar dit is de versie "üit mijn hoofd"........ Dus geen wonder dat de goede man dingen zegt zoals Mario citeert.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 25 mei 2011, 23:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:17
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Lijden - dat is de enige oorsprong van kennis. Dostojewski |
Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schrijven die hij geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 25 mei 2011, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 20:22
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | CROSSROAD317 schreef: Ik kijk terug naar hoe het was toen ik die leeftijd had. Hoe keek ik tegen mijn ouders aan, wat vond ik van ze op die leeftijd ? De vragen, "kun je niet beter dit of dat, zus of zo" ... laat me met rust ik dop mijn eigen boontjes wel hoor ... Zou er veel veranderd zijn?
Tuurlijk ben ik bezorgd om mijn dochter, en wil ik graag weten wat ze doet of gaat doen, waar ze is of met wie ze omgang heeft. En dan denk ik maar, ik liep zelf ook niet in 7 sloten tegelijk, het zal allemaal wel goed komen. Als ze wil praten of iets kwijt wil dan hoor ik het wel van haar, en door belangstellend te vragen bereik je meer dan met "eisende" vragen te stellen ...
En dan vraag ik me gelijk af, wat zou mijn dochter ervan vinden dat ik een vriendin heb, maak ik dit gelijk bespreekbaar of wacht ik nog even met vertellen. Kan zij mij loslaten nu ze me "moet delen" ...
Het is een wisselwerking tussen de ouder / ouders en hun kind(eren), als de basis in de opvoeding goed is geweest, dan is er, denk ik, (meestal dan) geen probleem. Het is een kwestie van vertrouwen wanneer je elkaar los kunt laten, ook al lijkt het op dit moment moeilijk. |
Dank voor je vriendelijk reactie op mijn verhaaltje..... Maar ik ben blij dat Marylien in ieder geval wat aan mijn woorden heeft gehad, daar ging het tenslotte om.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kijk terug naar hoe het was toen ik die leeftijd had. Hoe keek ik tegen mijn ouders aan, wat vond ik van ze op die leeftijd ? De vragen, "kun je niet beter dit of dat, zus of zo" ... laat me met rust ik dop mijn eigen boontjes wel hoor ... Zou er veel veranderd zijn?
Tuurlijk ben ik bezorgd om mijn dochter, en wil ik graag weten wat ze doet of gaat doen, waar ze is of met wie ze omgang heeft. En dan denk ik maar, ik liep zelf ook niet in 7 sloten tegelijk, het zal allemaal wel goed komen. Als ze wil praten of iets kwijt wil dan hoor ik het wel van haar, en door belangstellend te vragen bereik je meer dan met "eisende" vragen te stellen ...
En dan vraag ik me gelijk af, wat zou mijn dochter ervan vinden dat ik een vriendin heb, maak ik dit gelijk bespreekbaar of wacht ik nog even met vertellen. Kan zij mij loslaten nu ze me "moet delen" ...
Het is een wisselwerking tussen de ouder / ouders en hun kind(eren), als de basis in de opvoeding goed is geweest, dan is er, denk ik, (meestal dan) geen probleem. Het is een kwestie van vertrouwen wanneer je elkaar los kunt laten, ook al lijkt het op dit moment moeilijk. |
Ik vind dat het je absoluut niet kan vergelijken met de tijd als toen ik jong was...Daar zit wel zo'n dag en nacht verschil tussen....en niets lijkt mij erger als kind om te horen: vroeger toen ik jong was............. We leven nu en vanuit de norm van nu moeten we daar naar kijken vind ik....... En je opvoeding kan wel goed geweest zijn maar dat is zeker geen graadmeter dat het goed gaat? En wat is een goede opvoeding?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:40
Onderwerp: christen houding ?
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Bij ons gaan gescheiden mensen wel aan het HA. Dus dat is per gemeente blijkbaar verschillend. |
Ik noemde het even als voorbeeld ......de meeste regeltjes zijn verschillend per gemeente denk ik.....zoveel kerken, zoveel regels denk ik weleens.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:37
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | hoop dat alles goed is met je zoon ondertussen? wel tof dat hij zo'n vriendin heeft, zo moet het ook wel! |
Hij ligt nu in Nederland in het ziekenhuis en heb vanmiddag (lekker samen ) een stukje buiten met hem gewandeld, nog wel met alle toeters en bellen.....maar toch, hij liep er weer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:13
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ja toch wel, hij vindt dat ik overdrijf graag hoor ik jullie reactie hierover,
overdrijf ik? ben ik egoïstisch? hoort het bij het loslaten van je kinderen?
nog een tweetal maand en hij trekt in zijn eigen huis met zijn vriendin, ik wil daar goed mee omgaan, maar dit lukt me nog niet!
tips? Chat misschien? |
Ach Marylien,
Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats? Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan...... Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:24
Onderwerp: christen houding ?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | ik ben het helemaal met je eens..wie zijn wij om zoiets in te schatten en om te oordelen? |
Dat is natuurlijk met wel meer dingen zo? Je hebt nu eenmaal overal regels en meningen en daar kan je wat wat vinden of niet? Ik vind het net zo erg als dat gescheiden mensen niet aan het H.A. mogen en zo zullen er vast nog wel meer regels zijn die niet prettig aanvoelen......in wat voor kerk dan ook...... Dus het blijkt dat inschatten en oordelen wel zeker mensen werk is........in de kerk maar zeker ook daarbuiten, we toetsen het alleen op verschillende manieren.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 23 mei 2011, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:18
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....
Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees.... Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:40
Onderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ze gaat in Oktober toch Willemijn? als ik het goed onthouden heb? en is ze dan klaar met haar studie? wat voor studie doet ze? MIjn dochter is aan haar onderzoek bezig nu. ze hoopt in Juni/Juli af te studeren,.het is best spannend..maar ze blijft in Nederland .al woont ze niet naast de deur, ik vind je dochter best heel dapper en ondernemend.... lijkt vast op haar moeder.. |
Mijn dochter studeert binnenkort af en heeft rechten gestudeerd en inderdaad, 3 oktober gaat ze vertrekken.......eerst nog even hard aan de slag he? En ik ga haar vast somewhere in the world opzoeken...... Maar, we hebben het nog steeds over de oecumene toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:30
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | en backpacken is??? |
rondreizen met je backpack (rugtas) op je schouder en maar kiiken waar de wind je brengt Marylien.........maar zij start met een ticket naar Sjanghai........ Beetje wegdwalend van het onderwerp de oecumene van de kerken maar ja......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 23 mei 2011, 10:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:15
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | alé Frank waar wacht je op ? Misschien heeft Willemijn een mooie dochter voor jou!
oesche als willemijn mij nu maar niet schiet! grapje Willemijn!!! |
Ik heb wel een mooie dochter Marylien, dat klopt.......maar die gaat binnenkort voor een half jaar backpacken in Azie en Amerika......en ik weet niet of Frank dat ziet zitten natuurlijk......... Enne, zij is ook een klein stukje jonger dan Frank......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:11
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Hoi Willemijn,
Ik zou het ook niet erg vinden als mijn kinderen een roomse partner zouden krijgen/hebben..hij/zij is immers net als wij christen? En als zij die keuze maken?
Maar voor mezelf, als mijn geliefde zou bidden tot Maria of tot andere "Heiligen", zou jij daar geen verdriet van hebben? Kun jij daar voor jezelf mee omgaan? |
Als ik het voor mijn kinderen niet erg vind zou ik het zeker voor mij zelf niet erg vinden.....sowieso mijn kinderen maken zelf een keuze voor een partner, niet ik en ik heb daar eigenlijk ook niets van te vinden..... Vroeger was het zo dat als je met een vriendje thuis kwam er eerst wel even geinventariseerd werd van wat voor kerk hij was, Godzijdank zijn die tijden voorbij....... Daarbij vind ik geloof een persoonlijke keuze en het is uiteraard prettig als je dat met een partner kan delen maar is het niet zo dan verandert het toch niets aan je eigen geloof?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:01
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik weet wie er aan de blauwe-plekken-kant van "de libelle" zat tijdens de picknick..........
Wil je het niet even op het forum melden Hannah? Als de forumgangers het dan niet verder vertellen krijgen we ook geen geroddel......
. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 08:57
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | wie houdt de mannen onder de knoet?
ik zie een blauwe plek op de linker bovenarm, lijkt erop alsof hij een flinke neep kreeg! |
Maar dan is weer de ham vraag: van wie kreeg deze persoon die? Er komen steeds meer vragen bij Marylien......pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zag het ook niet als een aanval hoor W-tje. Het is inderdaad zo dat het als katholiek in deze tijd niet makkelijk is. De RK-kerk is nu eenmaal de grootste kerk en dus heb je ook veer lieden, al dan niet met een zekere macht, die het verprutsen.
Ook op een site zoals CM is het niet makkelijk als katholiek, als je op zoek bent naar een partner. Er zijn teveel strekkingen die een bijna een afschuw hebben van de rk. Daarmee bedoel ik dan een afschuw als het om een relatie moest gaan. Dus niet in een vriendschappelijke omgang, gelukkig niet zeg want anders was het helemaal niet te doen. Verder zwijg ik maar vooraleer ik weer als zielig wordt bestempeld. |
En dan moet je nagaan dat er al veel ten goede gekeerd is........ikzelf zou het geen drama vinden als mijn kinderen een katholieke partner hadden en zo zijn er gelukkig meer mensen en dat moet je maar voor ogen houden Frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En zo is het altijd wel iets. Gelukkig zijn het niet alleen de bisschoppen die moeilijk doen en enggeestig zijn. Er is ook de gewone mens die best enggeestig is of kan zijn. Gelukkig zijn dat ook mensen met een andere geloofsstrekking dan het Rooms katholieken zodat wij, de katholieken, niet alleen de boosdoeners zijn. |
Ik bedoelde het niet als aanval op de katholieke kerk......en uiteraard de gewone mens is ook kortzichtig........niets menselijks is ons vreemd..... Maar bedacht me het opeens...het zal ook niet meevallen om katholiek in deze tijd te zijn dat geloof ik wel.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het samenvoegen van verschillende geloofsstrekkingen zal steeds een moeilijk punt blijven. Niet alleen binnen de kerkgemeenschappen maar ook binnen een relatie...mocht die er al kunnen komen ondanks de geloofsbelevingen.
Het ene geloof vereert ook Maria en de heiligen terwijl de andere steeds het heeft over satan of wat dan ook dat met slecht te maken heeft.
Als er geen respect is voor het andere dan komt er totaal niets van. Dan is het vechten tegen de bierkaai. Elke poging is dan verloren energie en elke poging zal wrevel opwekken omdat we de andere niet kunnen overtuigen of omdat we niet open staan voor de anderen. |
Weet je wat ik wel een beetje jammer vind Frank? Vroeger hadden wij een goede samenwerking met de parochie en dat is eigenlijk steeds minder geworden, zeg eigenlijk maar tot het nulpunt omdat er van die strenge bisschoppen zijn gekomen die dat niet zien zitten of alleen op hun voorwaarden........(zeg het nu even in het kort) en dat is wel een trieste constatering......en ook erg jammer want het was een waardevolle samenwerking ondanks de verschilling in beleving..... En het struikelblok is dat wij als hervormden geen eucharistie vieren als zij bij ons kerkten terwijl dat wel moest........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 22 mei 2011, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:10
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik verwacht niet dat majaro dat gaat vertellen, willemijn..... welke man wil er nu in zn hemd (op de foto) gezet worden, op een wereldwijd leesbaar forum........ |
Door die Libelle zou je bijna denken dat het Chatuliem was Maar die was er toch niet???? Dus blijft de hamvraag........welke cm man staat in zijn hemd op de foto tijdens het Libelle lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:35
|
|
|
SWEETLADY943 schreef: | Willemijn, ik snap je principe, van wat pijnlijk kan zijn, daar gaat MIJN reactie NIET over.
Het gaat erom dat jij informatie hier neer zet uit andermans PRIVE berichten, dat is waar ik tegen ben. Dat kan gewoon niet , punt uit.
Mooi geschreven of niet, doet er niet toe.
Liefs Sweets. |
Het is duidelijk Sweet Lady, jij vind dat het niet kan en ik vind dat het in dit geval alleen maar om één enkele zin ging ter illustratie.....en dat het wel kon...... Duidelijk verschillende meningen die nu voor iedereen helder zijn.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 18:57
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Hallo allemaal,
de pn was ontzettend gezellig en leuk. Schitterend weer gehad, we moesten zelfs de schaduw opzoeken omdat het in de zon toch wel erg warm was. Natuurlijk was het Libelle gehalte wel weer hoog pffffff,
[url]
Uploaded with ImageShack.us
zo bij geknipte versie.
gr majaro |
[url]Komt er nu een quiz voor de niet picknickers welk [url][color=#FF0000]hoofd er bijhoort? [/url] Een man die de Libelle leest, wie zou dat kunnen zijn?[/color][/url]
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 22 mei 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 18:51
|
|
|
Sweet lady,
Het is een verhaal waarin een iemand zijn verdriet beschrijft over iets, en als je het goed leest is het ook zijn/haar verhaal en wordt dat ook duidelijk gezegd....... En de boodschap van dat verhaal is dat je soms mensen kwetst met woorden en dat verstrekkende gevolgen heeft , gevolgen die je niet altijd overziet.......het is ook een persoonlijk verhaal waarin diegene beschrijft wat het met hem/haar doet.......en ik vind het eigenlijk wel knap verwoordt en zeker knap om zo open te zijn. En ik denk dat het iets is wat we allemaal kunnen doen, mensen kwetsen zonder dat we die intentie hebben om kwaad te doen......en daarom vond en vind ik het nog steeds een goed spiegelend stukje. Degene die het schreef heeft mij gevraagd het hier op het forum te zetten en ik vond het wel ok omdat het een persoonlijk verhaal is van iemand en voor een ieder een levensles kan zijn......en niet een aanklacht tegen die ander....... Althans zo heb ik het niet gelezen...... Als jij dat anders vind en beleeft is dat zo maar het is zeker mijn intentie niet geweest......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 22 mei 2011, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|