ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:34
BerichtOnderwerp: Samengesteld

MARIANNE129 schreef:
Tja, in je eentje twee stemming zeker

hard en vals
Helaas, één ding kan ik niet goed. Vals zingen. Ik vind het altijd een hele prestatie als mensen dat wel kunnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:31
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

Twee dingen wil ik zeggen: God heeft ons gemaakt met emoties, en het lijkt wel alsof je als christen geen emoties mag hebben. Je mag niet bang zijn, je mag niet trots zijn, je mag niet verdrietig zijn,je mag niet verlangen naar, je mag dus ook niet boos zijn...Naar mijn idee heeft God ons gemaakt met emoties, die we ook ten volle mogen beleven en daar hoort boosheid bij.

En ik vind dat sommigen ook een goede reden hebben om boos te zijn. Vragen als: waar was U toen ik mishandeld werd...waarom liet U toe dat me dat overkomen is....waarom heeft U mij nu die handicap gegeven....waarom heb ik mn partner verloren............waarom ben ik ziek........

Allemaal hele essentiële vragen, die heel veel met je bestaan te maken hebben. Job heeft ook een hele tirade tegen God...

Boosheid is nodig voor verwerking...verwerking van verdriet, trauma en verlies. En boosheid maakt je echt tegenover God. Het geheim echter is, dat God dan ook de ruimte krijgt je te troosten....en als je echt naar Hem luistert, geneest Hij je ook van de pijn.

Ik heb een levensmotto, beter of bitter. Of je wordt van alle tegenslag bitter en dan slaat die boosheid om in verbittering, of je wordt er beter van en dan brengt het je dichter bij God.

Tenslotte las ik in een aantal bijdragen dat mensen wel eens boos zijn als God geen gebeden verhoort. Allereerst ben ik dankbaar dat God dat bij mij niet heeft gedaan, want je wilt niet weten waar ik allemaal voor gebeden heb.
Ten tweede heb ik de laatste tijd gemerkt dat mijn vertrouwen groter is dan mn gebeden. Ik vertrouw er gewoon op, dat God mijn leven leidt, en als ik ergens voor bid en het gaat niet door, dan is mijn vertrouwen in God niet beschaamd, want door alles heen heeft Hij laten zien hoeveel Hij van me houdt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:15

MARIJAN072 schreef:
Dan zijn jullie kinderen goed af, Jolan. 'k Heb daar veel respect voor. Zo zouden alle moeders en vaders er in moeten staan. Helaas is dit niet altijd het geval. Mooi om juist te zien, dat jullie wel iemand hebben gevonden die er voor wil gaan. Dus het is wel mogelijk.

En Chat, ik denk dat je de kwetsbaarheid van kinderen onderschat. Zij zijn, hoe dan ook, de dupe van een scheiding. ('k Wil overigens niemand kwetsen met deze opmerking, want ik denk dat niemand kiest voor een scheiding.) Naar mijn idee, benader je dit vraagstuk erg theoretisch en zakelijk.

Het koste wat het kost een relatie aangaan, ook als dit ten koste gaat van het geluk van je kinderen, vind ik egoïstisch.
je hebt gelijk wat betreft theoretisch. Heb zelf ook ondervonden dat de praktijk weerbarstiger is. Dat was de reden dat ik vroeg naar mensen uit de praktijk.

Toen ik twee jaar geleden met een relatie op de proppen kwam, was er vreemd genoeg de meeste weerstand vanuit mijn dochter. Terwijl ze toen 17,18 jaar oud was en ze 's weekends alleen maar bij me kwam. En het is pas goed gekomen toen de relatie beëindigd was...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:00

MARIANNE129 schreef:

IK BEN ECHT DE GELUKKIGSTE MENS OP DEZE WERELD (denk ik)
Mag ik zingen op jullie huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 21:45

JOLAN931 schreef:
ik denk dat mijn mening hierover heel goed is verwoord door Leanne en marianne129.
je kunt vooral jongere kinderen niet loszien van hun moeder.
En als het dan om het geluk en belang van de kinderen beter is een relatie niet voort te zetten vind ik dat de plicht(misschien ook kruis) van een alleenstaande moeder. Maar mocht je dan iemand vinden die voor jou en de kinderen wil gaan, en de kinderen voor hem, dan weet je dat je de goede hebt getroffen.
Maar een man die mijn kinderen er maar bij zou nemen voor mij?.... nee dankje, dat is me te weinig op termijn. Kinderen kunnen je relatie maken en breken of je wilt of niet, en daar kun je maar beter vooraf over nadenken als achteraf.
Zijn kinderen echt zo kwetsbaar als jullie beweren? Volgens mij valt dat wel mee. Het ligt heel sterk aan hoe je er zelf mee om gaat. Kinderen voelen heel goed aan hoe jij je voelt. En als je je schuldig voelt, zullen ze dat gebruiken. Je moet gewoon heel duidelijk uitleggen dat je dat wilt en dan zullen ze er een weg mee vinden. En een partner heeft dat ook te accepteren, maar vergeet nietL het is altijd en en en niet of of. Waarom zou je anders naar een partner zoeken?
Een partner kan je leven juist verrijken...

Ik zou graag willen dat mensen eens uit eigen ervaring vertellen hoe het is een samengesteld gezin te hebben of in een samengesteld gezin op te groeien. De praktijk is veel interessanter dan de theorie....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 21:14

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet over kinderen maar over pubers, een significant verschil Chatuliem......... En ik zeg altijd: mijn kinderen en ik zijn één pakket.....en dat wil absoluut niet zeggen dat zij de dienst uitmaken dat is heel wat anders......maar zij horen wel bij mij.....
Je kids zijn toch allang de deur uit?

Maar hypothetisch gesproken. Hoe zou je met pubers om moeten gaan? Pubers zoeken identiteit en bevestiging en voor jongens kan het juist veel beter zijn een man weer in huis te hebben...
Toen ik in echtscheiding lag, werd ons aangeraden mn zoon in huis te nemen, omdat hij veel meer aan de rol van de vader zou hebben dan aan de rol van de moeder...Hij was toen 12 jaar.

Ik denk dat pubers veel feller zullen reageren, maar ook dat ze het veel sneller zullen begrijpen, omdat ze ook zelf met verkering beginnen. Uiteindelijk zullen ze er toch een weg mee vinden..

Zelfs oudere kinderen kunnen er nog moeite mee hebben, dan heeft helemaal niet zoveel te maken met de leeftijd. Het heeft veel meer te maken of je een goede basis gelegd hebt met je kinderen. Dan kunnen ze het ook beter begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe denk jij erover?
Ik weet wel toen ik met mijn pubers woonde een man keihard de keukendeur weer uitgehold was.........je moet niet onderschatten wat het zeker voor pubers is hoor.....ze hebben vaak al veel voor de kiezen gehad......
Mijn theorie is, dat kinderen zich heel goed aan kunnen passen. Bij verhuizing hebben ze vaak al snel nieuwe vriendjes of vriendinnetjes en ze zijn gewoon erg flexibel. Ik heb eigenlijk ook nooit gehoord dat iemand een verhuizing uitstelde vanwege de kinderen. Meestal gaat een nieuwe baan dan wel voor.
Wat ze echter wel willen, is duidelijkheid. Als ze onzekerheid merken, zullen ze hun uiterste best doen daar gebruik van maken. En dan heb je idd de poppen aan het dansen, want ze vormen dan de basis van een coflict wat veel mensen uit elkaar haalt. Ik vind het een enge uitspraak als een vrouw beweert, er komt niks tussen mij en mn kinderen. Moet je ze vooral vertellen...
De praktijk is echter veel moeilijker. Want alle drie partijen dragen een rugzakje.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 19:14

LEANNE226 schreef:
a.Ook zonder samen te wonen kun je een fijne relatie hebben,vanwaar al die haast?Als je je alleen niet redt red je het mét de ander ook niet.....bouw eerst je eigenwaarde op.
b.Het geluk van mijn kinderen is mijn verantwoordelijkheid en de belangrijkste taak in mijn leven.Geen partner komt tussen mij en mijn kinderen te staan,wel ernaast,er omheen etc,ín mijn leven,niet er bij.
c.Kiezen hoeft niet als je maar heeeeel veel geduld,begrip en liefde kunt opbrengen voor beide partijen.
Het verlangen om bij elkaar te wonen kan heel groot zijn, vooral omdat je het idee hebt dat je niet verder komt dan verkering....
Niemand komen tussen jou en je kids, wel tussen jou en je partner?? Dus jouw keuze is dat je geen samengesteld gezin wilt gaan vormen met je partner? Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 12 januari 2011, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

JANWILLEM177 schreef:
hallo lieve CHATULIEM,IK HEB OOK WEL ZIN IN OMTE KOMEN,MAAR DAN KOM IK MET DE TREIN NAAR ASSEN TOE,EN MOET IEMAND MIJ VAN HET STATTION OPHALEN.KOM VN ZWOLLE.EN WEER TERUG BRENGEN NA AFLOOP IN ASSEN.IK HOOR HET WEL VAN JOU,PS WAT KOST HET? GROETEN EN GODS ZEGEN ,JANWILLEM177.
We zullen je wel ophalen Jan Willem...En een wandeling kost niks, consumpties echter wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 14:01
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

De hernieuwde lijst d.d. 12 januari
1. Wilma 082
2. Majaro
3. Chat..+ hond
4. Billy 701(o.v.)
5. Jasmyn (o.v.)
6. Mar907
7. Trijnie (o.v.)
8. Mary 052 (o.v.)
9. Jozua 332
10. Siem720
11.Crossroad
12. Loretta
13. Timo
14. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent)
o.v.=onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: WAAROM

GIBBY159 schreef:
Ik ben het onderhand zát mij te laten manipuleren door een paar enkelingen! Laten die leden er zich van overtuigen dat ze aan het kortste eind trekken als het op openheid...aan komt en eerlijk blijven en respect voor anderen te tonen!

Er zal best eens iemand zich kunnen aanmelden als nieuw (proef)lid met de nick-name PAPS.... Dus, waar maken sommigen onder jullie zich nou druk over? Dat ik een goede verstandhouding met Angelique mag onderhouden is toch GE-WEL-DIG? Nou dan! Hou op met die flauwe kinderachtige nonsens. Reageer met leuke opmerkingen. Ik proef een ondertoon van afgunst en jaloezie bij bepaalde personen. Als er iemand is die zich er aan stoort als ik door Angelique "Pap of Paps" wordt genoemd stuur een klacht mail naar de redactie van CM. Probeer geen medestanders te werven in de Lobby of op het Forum mij of Angelique proberen uit te lokken om zo een ban te bewerkstelligen! Ik zal daar never en nooit niet mij daartoe laten (ver)leiden met een lange ij. Lachende smiley

Wees blij dat er toch nog leden zijn..en dat zijn er nogal wat...die het kunnen en willen waarderen zo als Angelique en ik met leden van CM kunnen om gaan! Ook ik heb al eens een ban aan m'n broek gekregen. Angelique ook. Maar Angelique of ik mochten weer mee doen toen ik inzicht kreeg dat ik soms de fout in ging. Is het dan nodig dat bepaalde leden toch blijven proberen mij...of Angelique er uit te werken? Het zal deze mensen niet lukken! Daarover beslist de CM redactie. Duidelijk? Er is maar één goed avies die ik ook van de redactie mee kreeg: Negeren!
Heel simpel voor de enkelingen die moeite hebben met mij: Negeren!

Dus...aan de enkele leden die zich nu aangesproken voelen: Kom op en wees jezelf! Schroom niet ook eigen tekortkomingen te tonen. Niks mis mee! Een kopie van dit bericht is naar de redactie verzonden voor verdere behandeling. En áls de redactie mij een (weer?) een ban zal opleggen wens ik jullie allen het allerbeste toe. En...alvast: Moge God ons allen zijn Bevolen. Lachende smiley

Ik dank jullie allen voor de goede wensen voor m'm dotterbehandeling vandaag! Tot vanavond! Wees gegroet van Gibby (Paps) Lachende smiley

Eer aan de Vader ..de Zoon...en de Heilige Geest.
Ik loop me voortdurend te verbazen over je bijdrages. Als iemand het niet met je eens is, is het meteen een vijand. Achter een mening schuilt meteen een plan om je te laten bannen. Waarom nu weer die vijandigheid?
Ik irriteer me aan die uitspraak: paps...maar dat wil niks zeggen over hoe ik over jou denk? Het irriteert me alleen maar, dat wil niet zeggen dat ik vijandig over je denk....elke vorm van kritiek zie je meteen als bewijs van vijandschap....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 12 januari 2011, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 12:24

Samengestelde gezinnen, vrijwel iedereen krijgt hiermee te maken. Toch is relatief weinig aandacht op het forum voor dit onderwerp. Laten we een eerste aanzet ertoe geven. Wat doe je als je bij elkaar wilt wonen en er zijn kinderen in het spel....

Stelling 1: Als de relatie goed is, hoeven kinderen geen argument te zijn om niet bij elkaar te wonen.

Stelling 2: Als je kinderen als argument gebruikt, ben je niet zeker van je relatie
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 20:12
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

GERT856 schreef:
Mannen krijgen hier wel vreemde namen Zieke smiley
kleine jalouzie?

WIJ ZIJN OK!!!! WIJ ZIJN OK!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 19:56

IMKE917 schreef:
ROFL........ Clown smiley Clown smiley

ik doe erg mijn best om bescheiden te zijn
http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 19:16

IMKE917 schreef:
2 – Alle leden dienen zich beschikbaar te stellen voor de picknick op 16 april a.s.
Naar schatting ongeveer 2500 mannenquote

Waar wil jij al die mannen vandaan halen.... Smiley die vol vragen zit

Op CM zitten 2300 leden....daarvan is dan de helft ook nog vrouw... Gefrustreerde smiley
Vrouwen, bescheidenheid zou u sieren....Kol 3:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:46

ANNETTE792 schreef:
Angelique, dat gaat niet over een roddel die er rond zou gaan.

We hebben deze zomer in de chatroom allemaal kunnen meelezen hoe een groepje dames overdreven klef met elkaar omging, en ja, ook dat kon knap irritant zijn op zn tijd.
Vervolgens kunnen we nu vrijwel elke avond meelezen hoe met name 2 dames nu op elkaar reageren.
Wat er gebeurt is weet ik niet, wil ik ook niet weten en geef ik jou de schuld niet van, net zo min als ik een ander ergens van beschuldig.
Maar chat heeft weldegelijk een punt hier.
Dank je Annette voor deze uitleg..Hoef ik mij niet meer in de discussie te begeven verder.(Rom 12:18-21)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:40

ANGELIQUE327 schreef:
Is een bijbelse uitspraak soof...De dochter van koning Herodes vraagt als beloning voor haar dansen het hoofd van Johannes de doper, omdat haar moeder zijn dood wilde...Dan zegt Herodes tegen haar..gij hebt met mijn kalf geploegd.......vraag me niet waar het staat....maar daar kan Crossy je wel bij helpen zoeken....(toch Cross? thx)
Richt.14 schreef:
Ja ja,’ zei Simson. ‘Jullie hebben met mijn vaars geploegd, anders waren jullie er nooit achter gekomen.’
Het verhaal van Simson. De oplossing van het raadsel wat hij opgaf werd doorverteld..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 11 januari 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:14

ANGELIQUE327 schreef:
Aangezien jij die gevoelens tussen Gibby en mij niet kent Chat, kun je ze ook niet vergelijken he?
Die vergelijking durf ik wel aan, vooral omdat je in het verleden ook lieve woordjes naar andere mensen geuit hebt en wat is daar nu van over???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 11 januari 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:10

LEONARD480 schreef:
Club – der Verenigde –aantrekkelijke – bijzondere – leuke - mannen.

Deze Club veranderd qua naam in “Wij Zijn Ok”

Gelijk een adreswijzing voor de bijzondere ledenvergadering voor vanavond, want gezien de grote aantal aanmeldingen moesten wij noodgedwongen uitwijken naar een grotere locatie en wel “de Doelen” te Rotterdam.

Doel van de vergadering een betere en doeltreffende communicatie met de vrouwelijke zijde.

Lijflied wordt ook Wij Zijn OK….

Agenda punten:

1 – Verkiezing van een voorlopig bestuur.
2 – Alle leden dienen zich beschikbaar te stellen voor de picknick op 16 april a.s.
3 – Een uniforme verkiezing betreffende Outfit om de aantrekkelijkheid bij de Dames te vergroten.
4 – Ook een Uniforme aftershave waardoor de herkenbaarheid mijlen ver is te ruiken.
5 – Mannen die lid worden gedragen zich heeeel hoffelijk naar de Dames m.n liefdevol,begripvol, attent, Rozenboeketten enz. Kussende smiley
6 – Waar nodig het verstrekken van Ontbijt op Bedservice voor de Dames
7 – Als laatste komt er een werkgroep die onderzoek gaat verrichten wat vrouwen eigenlijk willen.
8 – Als laatste de Rondvraag.

9 – Sluiting is om 23.00 Gefrustreerde smiley

Het Wij Zijn OK Bestuur Slapende smiley
Ondanks de vele adhesie betuigingen in en buiten dit forum, is het helaas onmogelijk om mij beschikbaar te stellen voor dit bestuur. Natuurlijk zal ik als groot inspirator op de achtergrond aanwezig blijven...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:20

ANGELIQUE327 schreef:
Ik begrijp hieruit Chat, dat JIJ degene bent die bepaalt of de gevoelens die tussen Gibby en mij zijn, echt zijn???? Hele bewering hoor!
Hoe een vader voelt voor zn kind is niet te vergelijken me de gevoelens voor Gibby tegenover jou. En hoe jij voor Gibby voelt is niet te vergelijken met de gevoelens van een kind voor haar vader. En om dat wel zo te benoemen is zowel pijnlijk voor een kind dat haar vader verloren heeft als een vader die zijn dochter verloren heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:47

BILLY701 schreef:
En de vraag is of het wel echt is!!!!!!!
Liefde zoekt zichzelf niet, dat is echte liefde. Liefde eis je niet op, liefde geef je...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 11:30

BILLY701 schreef:
Wie liefde zaait, zal LIEFDE oogsten!!!!!
Liefde zaaien is wat anders dan lieve woordjes zeggen. Het kan soms ten koste van jezelf gaan, indruisen tegen je eigen ik. Het gaat om de ander en niet om jezelf. Het gaat om liefde geven en niet opeisen....En weet je, als je van iemand houdt, gaat dat eigenlijk vanzelf, dan is het je tweede natuur geworden om aan de ander te denken en te denken, wat wil diegene?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:46
BerichtOnderwerp: honne-ponnetje

http://www.youtube.com/watch?v=iQiwqiPeLGk
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:29

Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren.
In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde.
Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen..
Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 15:49

HANNAH810 schreef:
vertel eens chat; hoe "laat jij je testosteron uit" hihi
en hoe zorg jij ervoor je een kerel te voelen?
(hmmm leerzaam onderwerp hoor!) Clown smiley
VOETBAL: in het Oranje gekleed, het huis oranje, de honden oranje pet op...het Wlhelmus meezingen uit volle borst, staande, juichen als NL scoort, schelden als ze fouten maken. Chips op tafel, met cola....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 januari 2011, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:27

'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?

Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 januari 2011, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:36
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid

LORETTA033 schreef:
Inderdaad de bijbel heeft ons er op voor bereid
De vraag blijft wat doen wij er zelf mee ???
lopen we met de massa mee worden we een meeprater....
of durven we te zijn als een Daniel.....
alleen te staan naar de buitenwereld toe duidelijk te zijn
ik moet zeggen wel het meest bevrijdende
een voorbeeld...een van de vele...herinner mij een vergadering op school van de ouderraad waar ik in zat met pasen kregen de kinderen een kadotje zoals elk jaar dat kon van alles zijn een potje met een narcis enz tot mijn verbazing kwam er een voorstel van iemand om de kinderen gelukspoppetjes te geven
oei...wat nu en dacht dit kan absoluut niet en wist als ik zwijg gaat het uit de hand lopen bidden en werken....
En heb toen de moed genomen om te zeggen dat er nog genoeg mogelijkheden zijn voor andere attenties en dat ik niet achter dit idee stond
stond werkelijk alleen en dat op een chr.school het gevaar uitgelegd
misschien met kromme tenen maar werkte wel bevrijdend
en na drie dagen werd er toch een ander kado aangenomen

Goed dat was even een persoonlijke insteek
Om terug te gaan naar het grote geheel
wil je niet teleurstellen chat maar denk dat het alleen maar gekker word
wat zegt het Woord wat rein is word reiner........

Dat de wereld gekker wordt kan ik me iets bij voorstellen. Maar het lijkt alsof we gewoon meedoen met de wereld....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 09:49
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen

Het is fijn dat je dat vraagt. Dat geeft me de gelegenheid te vertellen hoe ik over tongentaal denk. Maar meer nog, hoe ik het zelf ervaren heb. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het eerst hiermee geconfronteerd werd.
In 1980 werd ik geconfronteerd met een evangelist. Hij ging de straten rond en vertelde de mensen van de Heer. Een van die mensen die hij aansprak, waren vrienden van me waar ik kind aan huis was. En die mensen kwamen tot geloof. Terwijl ze voor die tijd diep in zonde leefden. En ik bedoel dat echt letterlijk. Ik zag dat ze van het ene op het andere moment helemaal veranderden hun huis werd geestelijk schoongeveegd. Maar wat me het meeste trof, waren de ogen, ik zag een vrede, die mijn verstand te boven ging.
Dit raakte me heel diep, want opeens besefte ik dat het geloof echt kon zijn. Ik dacht altijd dat geloven iets als een levensverzekering was. Je zorgde ervoor dat je bad voor het slapen gaan, dan was je er zeker van dat je naar de hemel ging in plaats van de hel. Maar dat geloven een relatie met God betekende, dat je leven zo totaal kan veranderen was volledig nieuw voor mij.
Ik wilde ook zo'n relatie met God. Ik wilde ook die vrede ervaren die die mensen hadden. Maar tegelijkertijd wist ik dat het alleen maar kon als ik alles wat ik had opgaf. En geloof me, dat was een strijd, want ik wilde zoveel nog voor mezelf houden....
Toen ik me uiteindelijk overgaf aan Hem, wist ik dat ik mijn leven aan Hem had gegeven. Vanaf dat moment is de liefde van God het belangrijkste voor mij in mijn leven.
Deze introductie was nodig om je te vertellen hoe ik met tongentaal in aanraking kwam. Ik ging naar de pinkstergemeente en daar hoorde ik voor het eerst in tongen zingen. Het was hemelse zang, geínspireerd door de Geest. Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen hoe mooi het was. Tegelijkertijd begon ik veel te lezen over mensen en hun ervaringen met God. En het boek, dat me het meeste aansprak was: het kruis in de asfaltjungle. Daar werden de laatste hoofdstukken gewijd aan tongentaal en hoe het mensen veranderde....
Vanuit Gods Woord had ik ook al gelezen, hoe het eigenlijk een normaal onderdeel van het leven van een christen was...Langzamerhand drong het besef door, dat als ik God wilde dienen met heel mijn hart, de doop in de Geest noodzakelijk was. Pas dan kon Hij mij volledig gebruiken in Zijn dienst. Tongentaal en doop in de Geest horen samen en mensen die dat uit elkaar willen halen, zullen merken dat tongentaal verdwijnt....
Tijdens een bijbelstudie zei de leraar, dat hij wilde praten over de doop in de Geest. En na afloop bad hij voor mij voor de ontvangst van de doop in de Geest. Dit sterkte mij in de zoektocht naar tongentaal. Ik wist wel dat God mij gedoopt had in de Geest, maar dat er blokkades in mijn leven waren, die ervoor zorgden dat ik niet de doorbraak ervoer...En deze blokkade was haat. Ik haatte iemand in mn leven. Pas toen ik die haat losliet, kon ik een doorbraak ervaren en begon ik in tongen te spreken.
Tongentaal heeft mijn gebedsleven veranderd. Mijn liefde voor de Heer is er alleen maar door gegroeid. Ook heeft het mijn geestelijke ogen geopend. Je raakt beter afgestemd op de dingen van de Heilige Geest en het heeft mn overgave aan God alleen maar versterkt.
Mijn eigen theorie waarom mensen niet in tongen spreken, is, dat er heel vaak sprake is van niet volledig overgeven aan God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 08:57

GRIFFIN748 schreef:
Wat een baarlijke nonsens weer. Jezelf uitroepen tot spreekbuis van een niet bestaande club...
't hele topic slaat als een tang op een varken.
Van mij mag het op slot.
Zo, Griff. En wat is erop tegen eens een keer baarlijke nonsens uit te kramen? Als alle nonsens van het forum verwijderd zou moeten worden, blijft er maar bar weinig over. Vooral die nonsens over seks, daar gaan mn haren recht van overeind staan. Dat mensen met de Bijbel in de hand hun eigen zonde proberen goed te praten. Dat is pas nonsens die schadelijk is. Laat ons gewoon een beetje lol hebben met elkaar, per slot van rekening zullen we allemaal zeer gedwee en liefdevol zijn als we eenmaal een geliefde hebben. Dan komt er niks terecht van onze grote mond, en proberen we weer zo lief en aardig mogelijk te zijn..... maar tot aan die tijd luidt mijn motto:

wij zijn ok!!!!! wij zijn ok!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 januari 2011, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 00:06
BerichtOnderwerp: Nacht

MARYLIEN613 schreef:
Chat weet je waar ik het een beetje moeilijk blijf mee hebben?

De Bijbel, het Woord van God, het was allemaal voorbestemd dat de Heer Jezus ging gekruisigd worden, ging sterven om ons te verlossen, te redden.

Als ik hierover denk is het alsof Judas geen andere keuze had dan de Heer te verraden, het stond te gebeuren volgens de Schriften.
Judas is afgeschilderd als de verrader, die zijn ziel verkocht aan de saten, terecht!!!! maar........had hij een andere keus?
Had hij Jezus niet verraden ging de schrift niet in vervulling gaan............hier kan ik zo moeilijk mee omgaan.........

hulp gevraagd Gefrustreerde smiley
Judas verraadde Jezus niet omdat hij het moest. God wist dat Hij het ging doen....Iedereen heeft een keuze in zijn leven om goed of kwaad te doen, ook Judas...en iedereen is verantwoordelijk voor de gevolgen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 ... 169 Volgende
Pagina 115 van 169