Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:09
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
|
|
|
Woensdag 1 September:
HOE RIJK JE BENT!
IK zal U geenszins begeven, IK zal U geenszins verlaten. Hebr. 13:5.
MIJN kinderen, dat woord is onfeilbaar waar, door alle eeuwen heen hebben duizenden ervaren, dat IK nooit verander. En dat IK het nooit opgeef en dat MIJN liefde nooit faalt. Geenszins begeven. Geenszins verlaten, dit betekent niet allèèn, dat IK tegenwoordig ben, maar........
MIJN liefde zal je nooit verlaten, MIJN liefdevol begrijpen zal je nooit verlaten, MIJN kracht zal je nooit verlaten. Bedenk toch wat IK allemaal ben: Liefde - dan ben je eeuwig verzekerd van liefde. Kracht- dan kun je eeuwig verzekerd zijn van kracht, in elke moelijkheid en in ieder gevaar. Geduld- dan is er altijd èèn, die het nooit kan opgeven. Begrip - dan zul je altijd begrepen worden.
Kun je de toekomst vrezen, als deze je zoveel te bieden heeft? Geliefden, zet je hart op de dingen, die boven zijn, (de hogere, geestelijke dingen) en niet op de dingen die van de aarde zijn, ( de lagere, tijdelijke dingen) en je zult ontdekken hoe rijk je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:08
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Chatuliem,
Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal. Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God. Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen.. en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen. |
Mooi uitgelegd Chat Dank jewel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 23:24
|
|
|
Dinsdag 31 augustus:
NIETS IS GERING!
Niets is gering in GODS oog, HIJ beschouwt een mus van groter waarde dan een paleis, een vriendelijk woord van meer belang dan de toespraak van een staatsman. Wat hierin waarde heeft is het leven en de kwaliteit van het leven bepaalt de waarde. IK ben gekomen om het Eeuwige Leven te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 23:13
Onderwerp: BLIND
|
|
|
Geloof zoals een blinde in de zon doet je ziet hem niet, maar je voelt hem wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 23:04
Onderwerp: Verlangen bidt altijd...
|
|
|
LOES550 schreef: | zucht, moeilijk zeg. Wil Augustinus hier mee zeggen dat als je een periode minder bidt dat het dan ook slechter zal gaan met je? Als je niet elke dag intens aan God denkt. Heeft dat gevolgen voor je leven? Door ellende wordt ik weer teruggeworpen op de enige redding de Heer, die weet wat er in mij leeft. Moet je echt elk moment van de dag beseffen dat je leeft door Hem? Ik moet nog veel groeien in het geloof en heel langzaam aan vind ik mijn weg naar Hem. Ik leef nu 8 jaar met God. En ben heel dankbaar dat ik die kans heb gekregen. Maar toch ......er zijn wel eens dagen dat ik er niet genoeg bij stil sta. Zou God je daarvoor straffen? Dat vraag ik me altijd weer af. Ik wordt nog begeleid door de dominee en hij stelt me altijd gerust dat God weet dat mn bedoelingen eerlijk en oprecht zijn. Maar toch....ik denk vaak dat dingen me overkomen doordat ik toch te weinig mijn leven aan Hem wijdt. Kan iemand mij hiermee helpen? grtjs Loes |
Ken je dit lied Loes?
Nog voordat je bestond
Kende Hij je naam.
Hij zag je elk moment
En kende elke traan.
Omdat Hij van je hield
Gaf Hij zijn eigen Zoon
Hij wacht alleen nog maar totdat je komt.
En wat je nu ook doet
Zijn liefde blijft bestaan
Ook niets wat jij ooit deed
Verandert daar iets aan.
Omdat Hij van je houdt
Gaf Hij Zijn eigen Zoon
En nu is alles klaar wanneer jij komt.
Kom tot de Vader
Kom zoals je bent
Heel je hart, al je pijn
Is bij Hem bekend.
De liefde die Hij geeft
De woorden die Hij spreekt
Daarmee is alles klaar wanneer jij komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 22:46
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
IMKE917 schreef: | Dank je wel voor jullie lieve bemoedigende berichtjes. Het doet me goed. Ik geef het door aan mijn collega. |
Wat voor behandeling krijgt zij nu Imke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:16
|
|
|
Maandag 30 augustus:
VREUGDE BETUIGING!
Zing MIJ toe met een blij hart, zing en loof MIJN Heilige Naam, loven en prijzen is de vreugdebetuging die de mens MIJ brengt en als je looft en prijst gaan er golven van vreugde door je heen en je verstaat iets van de blijdschap van de hemelse heerscharen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 23:15
|
|
|
Zondag 29 augustus:
VERWARDE ZAKEN!
Voel dat aan,vertrouw MIJ, leid IK je niet veilig en getrouw? Wil je MIJ, je MEESTER, geloven, als IK zeg, dat dit alles allèèn maar plaats vindt om je gebeden in verhoring te doen gaan? Bedenk, dat IK de Allerhoogste ben, die alles weet en alles kan regelen. Zodra je je zaken, met hun verwarring en moeilijkheden in MIJN handen had gelegd, ben IK begonnen aan een therapie voor alle disharmonie en wanorde. Je moet weten, dat IK je daarbij niet meer pijn zal doen dan een patiënt zou worden aangedaan door zijn arts, die een therapie heeft uitgedacht, welke naar zijn overtuiging zal helpen, IK zal alles met de grootst mogelijke zorg en liefde doen. Zeg MIJ, dat je MIJ hierin vertrouwt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 21:21
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Jezus, Gods zoon wordt ook wel de zon genoemd..zie mal.4:2
Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen;
Zo is de Zoon de Zon. |
Dit is het mooiste wat ik heb gehoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 13:51
|
|
|
Zaterdag 28 augustus:
LAAT GELD BUITEN BESCHOUWING!
Meet succes nooit af naar geldelijk voordeel, dat is niet in de geest van MIJN Koninkrijk, je succes wordt bepaald naar de mate, warin je MIJN wil en gedachten aan de mensen om je heen hebt geopenbaard. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je omgeving de uitwerking van MIJN wil in jouw leven heeft gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:05
|
|
|
Vrijdag 27 augustus:
VOORTDUREND DIENEN!
Dienen is de wet van de hemel, MIJN engelen gehoorzamen altijd. Zij dienen HEM zonder ophouden, kan van allen gezegd worden, die MIJ liefhebben. Liefde gaat gepaard met een voortdurend dienen bij alles wat je doet, zelfs bij het rusten. Beschouw dit niet als het doel, maar als het begin van een nieuw leven, dat aan MIJN dienst gewijd is. Een leven van kracht en vreugde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:42
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 5 november 2010, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:41
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik wens alle stelletjes veel geluk toe... |
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 5 november 2010, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:29
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik ben altijd erg terug houdend in deze dingen, maar ik wil nu toch jullie om gebed vragen voor mijn collega.
Zij heeft gisteren te horen gekregen, dat zij naast de borstkanker, die vorige week is geconstateerd, ook lymfklierkanker heeft. Twee soorten kanker tegelijk……die los staan van elkaar…...!!!!! Zo onbegrijpelijk.......zo verslagen.... Ze is moeder van 2 jong volwassen kinderen, en 2 kleine kinderen waarvan 1 pleegkindje. Een vrouw die altijd voor iedereen klaar staat, een geweldige collega, die aanstuurt, overziet en leiding geeft en nu zo stil wordt gezet.
Willen jullie alsjeblieft met mij mee bidden voor dit gezin? |
Wat erg Imke, soms schieten ons woorden tekort, kunnen we allèèn nog maar bidden, HIJ is erbij, we willen graag het waarom weten, maar het antwoord blijft altijd een vraag. Ook jij veel sterkte gewenst, ik bid ervoor en natuurlijk ook in de Gebedsroom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:01
|
|
|
Donderdag 26 augustus:
DEEL UIT!
Geef, geef, geef, heb steeds een leeg vat klaar staan, opdat IK het kan vullen. Gebruik in de toekomst alles voor MIJ en geef alles weg, wat JIJ niet kunt gebruiken. Hoe arm sterven zij, die rijkdom achterlaten! Rijkdommen zijn er om te gebruiken, om uit te delen, voor MIJ. Gebruik het als je gaat, verheug je het te gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 19:14
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Dat werd toch uitgesproken door God dat er licht zou komen |
Gelukkig wel, anders bleef het donker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 19:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat een enorme hoeveelheid regen is er vandaag gevallen. Om somber van te worden. Absoluut niet mijn favoriete weer!
Aan de andere kant, moet ik dan ook denken aan de watersnood in Pakistan. Wat een ellende daar! Vanmorgen toen ik de voorpagina van de krant bekeek, zag ik een foto van een 9-jarig Pakistaans jongetje. Zijn naam is Kashif en hij kijkt je droevig aan. Hij is zijn ouders kwijt en is in shock. Wat is de toekomst voor zo’n kind? Het zien van deze foto, was mijn slechtste moment. En dan zeur ik niet meer over een dagje regen.
En mijn mooiste moment? Die moet nog komen, zet ik even in het andere topic….. |
Dat er weer een jonge vrouw is gestorven, de zus van een vriendin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 19:11
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mijn mooiste moment komt hopelijk nog.....
Ik hoop dat de actie voor Pakistan, veel geld gaat opleveren. De mensen daar hebben heel veel hulp nodig. |
Dat een lieve vriendin van mij heeft geholpen de vloerbedekking schoonmaken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 18:08
Onderwerp: gebed
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zal ff wat toelichten. Want 't werd wel erg stil na deze mijn posting.
Kan aan mij liggen hoor, dat ik dacht dat 't door mijn posting kwam, en dat dus niet zo is.
Ik heb ondertussen al mail gehad van een paar lieve zusters.
Nou werd mij ook aangeraden om niet teveel persoonlijke dingen neer te zetten.
---
Ik zelf heb t idee dat er een taboe opzit. Ik bedoel het zo: Kijk, als ik/iemand zou schrijven van dat ik gebed wil, omdat mijn been verbrijzeld is, tijdens mijn ski-vakantie, ja, dan kan dat mijns inziens.
Is het daarintegen iets psychisch, dan heb ik het idee dat men niet weet wat men daarmee aanmoet...Er een taboe opzit.
Terwijl het principe hetzelfde is: bij een botsing tegen een boompje tijdens het skiën kan je een verbrijzeld been oplopen. Bij (seksueel) kindermisbruik kan iemand een verbrijzelde geest oplopen. Vooral als dat (seksueel) kindermisbruik járen duurt, en de leeftijd van het kind óók erg jong is, het kind dus een peuter en kleuter is. En niet alléén tussen de zeg maar 6 en 18 jaar. Want hoe jonger hoe schadelijker. Je leest/hoort zelfs dat baby's worden misbruikt. Gehoord dat dat zelfs te zien is op internet....In een documentaire waarin politiemannen úren dat materiaal door moeten kijken voor eventuele aanwijzingen....
Ik laat 't hierbij. Omdat ik dusz advies heb gehad om niets persoonlijks meer neer te zetten.
Wat ik wel kwijt wil: Ik ben mijn hele leven al ontzettend in de war geweest. Op mijn 22 ste zocht ik daar hulp voor. Dat was moeilijk omdat ik heel 'normaal' over kan komen, derhalve niet serieus in deze werd genomen.
Nu, op mijn 38ste, kan ik eindelijk zeggen dat ik er sinds anderhalf jaar 'overheen' ben. Overheen staat tussen aanhalingstekens, want ik blijf altijd psychisch gehandicapt.... Ik bedoel eigenlijk van dat ik zoveel therapie heb gehad, zestien jaar, dat ik er nu mee kan leven, en ook, net als iedereen, periodes van geluk ken. En de angst/paniek en het levensgrote verdriet kan ik sinds enige tijd ook 'handelen'.
En ik ben lang niet de enige....en ik heb het overleeft, en ik heb iemand gevonden(lees: God heeft mij iemand gegeven...) voor het leven, die mij begrijpt. en waar ik zóveel liefde van krijg en kan geven...Wat ik lange tijd niet kon, liefde geven...en ontvangen....
Mocht het zo zijn, dat er op deze site iemand zit, met dezelfde 'ernstige' psychische 'aandoening(en) als ik, dan mag je me gerust mailen. misschien kan ik helpen als 'ervaringsdeskundige' :)
In ieder geval: ik laat het hier dus bij. Mocht er iemand (iets) meer willen weten, dan kan je me atijd mailen.
Fijne Avond en Weekend!
En bedankt voor het bidden: het idee dát er voor mij wordt gebeden dat doet mij erg goed. Want ik geloof in de kracht van het gebed! |
Kom je vanavond in de gebedsroom Shanita...je bent van harte welkom heb jou ondertussen al gemaild.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 18:04
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 26 augustus
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Glorie voor Jezus naam
Glorie voor Jezus naam, Hij gaat voor in s'levens strijd; Glorie , prijst al tezaam, Zijne kracht en majesteit, Hij schenkt moed en geloof, Als we zien op Hem alleen, Komt, laat ons strijden voor Hem, Luisteren naar Zijne stem, De Hoorder van onze gebeden.
nr 345 uit de bundel van Glorieklokken
---------
Hoi allemaal,
Weer een week voorbij, weer houden we gebedsroom vanavond, weer is er veel gebeurd bij sommige leden van cm,
Ernstige moeilijkheden in relaties, Ziekten,( fysiek/mentaal )
Problemen, Nood, Lijden onder gedrag van een ander, Laster
Ook bidden wij voor Pakistan.
We nodigen je uit om met elkaar al deze noden bij Hem te brengen in de gebedsroom , We houden dit om 20.00 tot 21.00, je kan gebedsroom vinden als je de chatbox aanklikt, dan rechts naar beneden de gebedsroom aanklikken,
We zingen daar ook vaak met elkaar, we typen de woorden in en zingen dan hardop mee, of we zetten lied op youtube op
We hebben ook veel om voor te danken, probeer je zegeningen maar te tellen, al denk je maar...ik heb er 1, zie je dat je al gauw op meerdere komt
Sommigen doen slechts 1 minuutje mee met gebedsroom, anderen wat langer, of het hele bidstonduur....niks moet, we dringen niemand iets op, je bent vrij om te komen,
Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Eva |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:57
|
|
|
Woensdag 25 augustus:
UITPUTTING!
Wij zoeken U zoals U ons hebt gezegd.
En zoekend zul je vinden, niemand heeft ooit tevergeefs MIJN tegenwoordigheid gezocht, niemand heeft ooit tevergeefs MIJN hulp ingeroepen. Een zucht van verlangen....en MIJN GEEST is er om aan te vullen en te vernieuwen. Soms zijn vermoeidheid en uitputting geen teken van gebrek aan geest, maar van gebrek aan leiding door de Geest. Vele wonderbare dingen zouden niet zijn gebeurd zonder de lichamelijke en geestelijke vermoeidheid van MIJN dienstknechten, waardoor het noodzakelijk werd dat zij het werk lieten liggen, zich afzonderden en rust namen. Hoewel MIJN weg smal lijkt, leidt deze toch tot het Leven, het overvloedige Leven, volg die weg! Deze is niet zo smal of IK kan nog wel naast je lopen. Met zo.n gezelschap ben je nooit eenzaam. Een oneindig liefdevolle en oneindig sterke kameraad zal de weg met je afleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | een slecht moment is als mensen een deel van je zinsbouw pikken op forum en er een totaal ander verhaal van maken waar geen hout van klopt |
Was vanavond bij een vriendin die haar zus op sterven ligt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 22:36
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Euh... ik heb al gereageerd en ik vind het zelf, hoewel het speculatief is, tot nu toe een aanneembaar verhaal.
Jonathan; ik ben het niet met je eens dat voor het licht de zon en maan nodig zijn. Dat is in Openbaringen niet zo, en dat kan ook eerder het geval zijn geweest.
Hoe langer ik erover nadenk hoe aannemelijker ik het vind worden. 't Zou veel verklaren. Bijvoorbeeld waarom de zon in veel, zo niet alle, occulte bewegingen zo hardnekkig wordt aanbeden.
Misschien heeft het ook een link naar de zondeval. 'k Kan me voorstellen dat iig vanaf de zondeval Gods directe licht en heerlijkheid niet meer op de aarde konden schijnen. Hoewel dat weer tot nieuwe vragen m.b.t. de timing leidt. Mogelijk zijn beide soorten licht (licht direct van God afkomstig en de hemellichten)er geweest tot aan de zondeval. En is met de zondeval het 1e soort licht weggenomen. Dat schijnt nu alleen in onze harten. Zeg niet dat dit geen zichtbaar licht is, want het was zichtbaar op het gelaat van Mozes en op dat van Stephanus en deze afstraling komt nog steeds zichtbaar voor.
GrZing! |
Heer Uw licht en Uw liefde schijnen waar U bent zal de nacht verdwijnen Jezus licht van de wereld vernieuw ons levend woord ja Uw waarheid bevrijd ons schijn in mij, schijn door mij.
Aan dit lied moest ik even denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 01:29
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dan is de oplossing simpel: Dumpen en een nieuwe aanschaffen. |
Stort jij even geld dan op Zinga`s bankrekening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 00:08
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als je het zo leest, klungelen mannen heel wat af hè. Wat een problemen hebben die zeg. |
Hun handen staan gewoon verkeerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:54
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Om nu blij te zijn met al die verschillende kerken, vind ik wel ver gaan. 'k Denk dat het oorspronkelijk niet de bedoeling is geweest van God. Maar het feit ligt er. Wel heb ik geleerd dat je één kunt zijn, juist ook met iemand die bij een ander (soort) kerkgenootschap hoort. Dat zit 'm niet in het kerkgenootschap. Mooi is dat, zeker een meerwaarde van CM! Zelf zit ik ook niet zo vast aan een bepaalde kerk, maar ben er van overtuigd dat veel kerken hetzelfde doel dienen. Als de Bijbel het uitgangspunt is en je je er thuis voelt, kunnen/mogen er veel verschillen zijn.
Laten we daarom vooral zoeken naar wat ons bindt i.p.v. naar wat ons scheidt. |
Èèn kerk voor iedereen....helaas passen we daar niet in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:52
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | heb ik gelezen, maar ik vind het geen antwoord, 1e dag en 4e dag zijn voor mij t zelfde..
Ik weet en geloof echt dat God de schepper van alles is, maar als ik het scheppingsverhaal lees, dan ontkom ik er niet aan om te zien dat dit geschreven is door iemand, die getracht heeft de Almacht en scheppingskracht van God op een bijzondere manier te omschrijven, met een zeer menselijke inbreng, en met de gedachte en kennis van dat moment Een platte aarde, waar boven het licht was en onder de duisternis.
Maar voor een goede uitleg sta ik nog steeds open. |
Die uitleg wil ik ook horen, wie durft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:20
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | en wat dan de 1e dag? hetzelfde?? |
Lijkt het op, maar was net ietsjes anders, kijk naar voorgaande antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:15
|
|