Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:26
Onderwerp: geweten
|
|
|
haha nee beste visser, ik quote de de vertaler, dat ben ik niet! haha
en niks mis met de kinderBijbel! ik ben er mee begonnen op 19jarige leeftijd, toen ''het boek'' en daarna pas de ''echte'' Bijbel.
en ja dat boek is inderdaad niet voor een ieder geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:22
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
ik vraag dat omdat er vaak een valse veiligheid bij mensen is. zie:
[url] http://www.youtube.com/watch?v=uuabITeO4l8[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=uuabITeO4l8
euuh hoe doe je dat?
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 11 maart 2011, 22:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 20:19
|
|
|
tuurlijk kan ik bidden, maar als iemand niet wedergeboren is dan is die persoon iet gered, en kan het het 1 van of de oorzaak zijn voor de twijfel en ziele strijd. de denominatie of theologische inslag staat er los van. maar ken je God, beter nog kent Hij jou? heb je de Geest?
en snap je 2 cor 5:17 en het gesprek tussen Jezus en nicodemiues in joh 3? etc etc..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 20:15
Onderwerp: verkapt humanisme
|
|
|
zou het fijn vinden als naar de preek word geluisterd IPV schoten uit de losse heup.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 11 maart 2011, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:45
Onderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !
|
|
|
het is heel eenvoudig, lees het nog eens rustig door in de context op wie ik antwoord.
in het kort, ik geloof natuurlijk wat er in de Bijbel staat, en dat God vandaag de dag kan genezen, maar dat er bij die kerken en die bijeenkomsten Bijbels en theologisch/pastoraal gezien veel misgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Niks voor kleingelovigen dus als ik het goed begrijp. |
Als vertaler en uitgever van dit boek wil ik graag aangeven dat dit een boek is voor stabiele christenen. Het is hoofdzakelijk voor geestelijk leiders geschreven, zoals voorgangers en pastoraal werkers. Pasbekeerde christenen kunnen het boek beter even laten liggen omdat ze er door in de problemen kunnen komen. Dat doet natuurlijk niets af aan de goede inhoud, maar het is speciaal voor een bepaalde doelgroep geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 15:15
|
|
|
ik weet dat God nog steeds kan en wil genezen, maar heb veel moeite met sommige onpastorale en vooral onbijbelse leren die achter die theologie hangen, bijv dat alle ziekte van satan komt per defenitie, dat als imand niet geneest het komt ongeloof ( pastorale ramp!) en hoe zit het met de nazorg van de 90 van de 100 die er komen en niet genezen? Jezus genas ze allemaal geen uitzondering.
vaak ligt de nadruk bij die bijeenkomsten op wat de mensen bij God kunnen halen, en weinig over het evangelie, zonde, berouw,bloed en het kruis.
Wil nog wel eens echt een verlamde zien opstaan anno 2011, een dode of echte blinde zien genezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:35
Onderwerp: verkapt humanisme
|
|
|
goede preek over hoe sommige vormen van christendom verdacht veel op humanisme lijkt.
http://www.youtube.com/watch?v=76BUB9IchNU&feature=related
enjoy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:29
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
Daar komt nog eens bij dat hoe Jezus vaak in het NT genoemd word in de brieven van de apostelen in de GrONDTEKST hetzelfde betekend of impliceert als God. Zo ook de autoriteit die Jezus word toegekent.
Maar de Geest moet dat in je hart bevestigen via de Schrift, niet de rede of ratio.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:26
|
|
|
lijkt me een redelijk normale en urgente vraag. maar misschien heb je gelijk, omdat dit een publieke setting is. bedankt voor de raad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:25
|
|
|
dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:32
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
google: war on the saints.
en als je geen goed engels kan
oorlog tegen de heiligen.
staat alles en meer in om de titel van dit topic te beantwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:30
|
|
|
een heel goed boek over het verschil tussen de ziel, geest, geweten en lichaam is: oorlog tegen de heiligen. makkelijk te googelen.
waarschuwing; is niet voor mensne die net tot geloof zijn gekomen, of weinig Bijbelkennis hebben. ook staat het boek in het teken van hoe satan en zijn machten het gebrek aan kennis over deze zaken tegen de christenen gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:27
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
de drie-eenheid is een menselijke constructie, maar is wel een Bijbels antwoord op de vraag wie Jezus is en hoe de Vader, Zoon, en Heilige Geest in relatie staan. Net zoals we concepten als eeuwigheid niet kunnen bevatten moeten we ons ook niet gek redeneren en studeren (ja ironisch genoeg zegt een theologie student het) maar meer foccussen op de persoonlijke relatie met god via Jezus. een mens kan 3 dubbel professor in de theologie zijn en dikke boeken over de drie-eenheid schrijven, maar zal regel recht naar de hel gaan zonder echt god te kennen en wedergeboren te zijn. verder zijn de verborgen dingen voor de Heer, en is het zelfs link om te ver te gaan met redeneren en menselijke constructies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 13:20
|
|
|
Quote: | Het getuigenis van Jezus Christus, de Zoon van God: De blinden worden ziende en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd en de doven horen; de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het evangelie verkondigd.
|
ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 00:33
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
een vraag stellen en totaal random tekst posten, ja nee, ik ben over, lol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 14:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap |
dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D
ontopic weer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:12
|
|
|
tuurlijk heb ik het gezien, anders kan ik niet reageren, vind ik, kan wel maar dan roep ik maar wat.
Begrijp me goed, ik hoop echt dat Hij wedergeboren word, en de Heer gaat zijn weg wel met gordon dan, aan de andere kant is het nog steedfs iemand die homoseksualiteit in de praktijk brengt, grof in de mond is (vloekt in het progamma zelf) en letterlijk zegt dat hij niks met de bijbel heeft, nu weet ik uit eigen getuigenis dat de Geest als die in iemand woont woont stap voor stap vernieuwd en een nieuwe schepping maakt, wat ook in de praktijk gaat uiten (berouw van zonden, God willen leren kennen, de Bijbel willen lezen etc etc).
Dus de tijd zal het leren. Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:06
Onderwerp: gevoel tegenover geloof
|
|
|
“Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 18:40
|
|
|
lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.
Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 18:38
Onderwerp: Rom 8
|
|
|
je zegt niks verkeerds, maar wel weer eenzijdig, en het is niet zo dat we als christen-kind van God niet getuchtigd kunnen worden, integendeel, vandaar mijn tegengewicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:22
|
|
|
dacht van alles en wat topic, waar anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:48
|
|
|
ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.
Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?
Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:43
|
|
|
@chat, Jazeker wel! ik ben wedergeboren en heb de Geest ontvangen, God heeft van mij een nieuwe schepping gemaakt,erken Hem ook als ABBA. en ken de liefde, wilde alleen wat Bijbels tegengewicht geven.
@THOMAS
Zo zie je maar dat zelf ook van jouw vooronderstellingen en paradigma afgaat, want nee ik kom juist NIET van een traditie als streng gerformeerd/calvinistisch zoals je misschien denkt. Mijn hele punt is juist een evenwichtig BIJBELS beeld. niet eenzijdig of projectie van onze vaderlijke wensen. net zoals die opwekkingsliederen dus onbewust veroorzaken.
edit: God heeft me uit de wereld getrokken, had geen kerkelijke opvoeding what so ever. Puur door de Bijbel te bestuderen en de Leiding van de Geest ben ik waar ik ben, de kerken die ik later bezocht waren eerder eyeopeneres voor de dingen die er fout waeren dan dat ik er groeide.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 21 december 2010, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:31
Onderwerp: het 7de gebod.......
|
|
|
Jezus zelf ook in mat 19.
Daarom meng ik me niet in de topic over scheiden, dan word ik waarschijnlijk gestenigd:P
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:41
|
|
|
God is ook een Heilig, rechtvaardig God. Die zijn kinderen ook tuchtigt. angst zou verkeerd zijn, maar ontzag en ''de vrese des Here'' is zeker op zn plaats, ik kan slcht tegen christenen die eenzijdig over God denken als alleen lieve Papa en vriend/buddy. Misschien ook beetje de westerse moderne cultuur.
Mozes was zelfs een vriend van God, vriend van de almachtige schepper van hemel en aarde, can you imagine?!
En toch:
hebr 12:
18 Want gij zijt niet genaderd tot een tastbaar en brandend vuur, tot donkerheid, duisternis en stormwind, 19 tot het geklank van een bazuin en tot het geluid van een stem, bij het horen waarvan zij verzochten, dat niet verder tot hen gesproken werd; 20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving. 22 Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, 23 en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, 24 en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:31
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
waarom moet het altijd zo met deze geintjes eindigen, ontopic? of sluiten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:49
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader! Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel! |
ik bedoel de Jezus van de Bijbel, die voor de zonden is gestorven. niet de Jezus die je als accessoire bij je leven wilt. Heb je je zonde en schuld voor de Heer beleden? geloof je dat Jezus voor de zonden is gestorven, etc etc, om maar aan te geven dat ik het heb over de Jezus van de bijbel, niet het (GODS)beeld wat jij misschien hebt.
Als iemand oprecht de here zoekt laat Hij zich vinden, dat geloof ik, al zeg ik als calvinist dat die aanzet al van de here is, bewerkt in je hart, omdat je van nature de Heer niet zoekt, maar dat is een ander en meer theologisch topic.
Verder, op basis van empirisch onderzoek, je eigen woorden in deze topic, denk ik dat je geen wedergeboren christen bent, dus...geen christen bent. wat ik natuurlijk spijtig vind!
En het zou me ook niet verbazen als je hier gewoon loopt te trollen (zieken) want ik heb een periode op het freethinkers forum gezeten, en herken je stijl.
groet.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 7 december 2010, 18:56
|
|
Naar boven |
|
|