ChristianMatch

Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: bidden voor moslimcollega

PORTA710 schreef:
Ik (rijksambtenaar) ga sinds kort om met een moslimcollega (Selim) met wie ik bevriend ben geraakt. Ik heb al enkele keren met hem over het geloof gepraat en heb hem ook gezegd dat ik voor hem ging bidden; ook heb ik enkele bijbelteksten per mail naar hem toegestuurd. Mijn vraag is om voor hem te bidden dat Jezus hem aan mag raken en dat de Heilige Geest hem zal overtuigen; ook voor wijsheid en leiding in deze vriendschap.

Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 maart 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: BZV Topic

THOMAS968 schreef:
Ik ben in de verste verte geen refo zoals je weet, maar vind lang haar wel mooi. Na je veertigste kun je het beter wat korter hebben als vrouw, al geldt dat niet altijd. En die jongen uit Staphorst moet eens de betekenis opzoeken. Vrouwen met kort haar waren in Bijbelse tijden vaak prostituee. Vandaar dat men kort haar een schande vond. Vandaag de dag is dat uiteraard niet van toepassing. Dat krijg je als een tekst al te letterlijk genomen wordt. Vrouwen met kort haar zijn net zo goed Gods kinderen, wat de jongen in Staphorst ook beweert.

Thomas, vindt lang haar mooi maar niet als het moet van de kerkgemeenschap.

Wat schrijf je dat mooi, Thomas, Vrouwen met kort haar zijn net zo goed Gods kinderen, wat de jongen in Staphorst ook beweert.
Ik ben Nederlands Hervormd opgegroeid met ruimdenkende doch zeer gelovige ouders. Mijn zus en ik droegen het haar lang omdat het haar van de vrouw een sieraad is, vond en vind ik ook. Als het haar dunner wordt is het beter het kort(er) te dragen. Nu draag ik het heel kort, gewoon zin in en het staat ook mooi. Toch kan ik het mooie lange haar van mijn jonge geloofsgenoten bewonderen, het is echt een sieraad. Ze dragen het lang omdat ze het mooi vinden en daar is niks mis mee.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 10 maart 2011, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:24
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JASMYN704 schreef:
Precies wat ik ermee wilde zeggen. Wrok en boosheid vormen een obstakel tussen jou en God, toch?!

wat ook belangrijk is is jezelf vergeven. Jezelf onder ogen komen en bekennen wat jouw aandeel was in wat verkeerd ging en jezelf van harte vergeven. Dat is pijnlijk en moeilijk maar net zo belangrijk als het vergeven van een ander.
Ook niet naar jezelf omkijken in wrok zodat je jezelf niet de kans onthoudt te veranderen en te ontwikkelen in je persoonlijke groei.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 22:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SUSANNAH475 schreef:
Ik hoorde een kreet van mevr. Jolande Sap (Groenlinks) in het verkiezingsdebat van de NOS, die inhaakte op de leus van de VVD "Een koe in de wei is ook natuur".

Wat wordt de volgende Leus ? (aldus mevr. Sap)... "Een bloembak langs de snelweg is ook natuur ? "
Ik vond 'm wel goed... Knipoog smiley hihi

'k Heb overigens wel gestemd, maar geen Groenlinks

Ja, ik heb 'm ook gehoord van Jolande Sap en vindt 'm ook fantastisch, een pracht van een zeer terechte sneer waarbij ze haar creatieve woordenschat even liet zien; een onmisbaar talent in de politiek.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:55
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

LISA610 schreef:
Clown smiley Beetje off topic lijkt me. Als je dit serieus bedoeld, dan lijkt het me dat je hier maar even een ander topic over moet openen, want deze stelling past niet helemaal in de lijn van deze discussie. Die gaat namelijk over de rolverdeling tussen de man en vrouw. Mocht je er inderdaad een nieuwe discussie over openen, geef dan ook even aan met welk wetenschappelijk en generaliseerbaar onderzoek je deze stelling meent te kunnen onderbouwen, want persoonlijk vind ik het nogal een zware uitspraak. Boze smiley

Als je dit grappig hebt bedoeld Gefrustreerde smiley voel ik me geroepen om jou erop te wijzen dat dergelijke grapjes ongelofelijk kwetsend kunnen over komen op mensen met verwanten die autisme hebben. Ik heb een paar vriendinnen met kinderen die matig tot zeer zwaar autistisch zijn en geloof me daar is niets grappigs aan. Autisme is gewoon een serieuze en vaak ernstige handicap. Daar maak je net zo min grapjes over als over een willekeurige andere handicap. Boze smiley

Hier kan ik me in vinden, Lisa.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:15

CHATULIEM619 schreef:
Tja in mijn ruimschootse ervaring met vrouwen hier op de site, valt me altijd een bepaalde tegenstrijdigheid op bij de meesten. Aan de ene kant willen ze het allerliefste de taak van moeder 24/7 behouden, aan de andere kant vinden ze werk ook wel leuk en lekker...De meesten zitten met een schuldgevoel als ze werken en aan de andere kant willen ze het ook niet aan de kant zetten. Er wordt vaak gezegd, dat men alleen maar werkt omdat het moet, maar in de meeste gevallen zouden ze zich geen raad weten om 24/7 moeder en huisvrouw te zijn.

Deze ambivalente houding heeft natuurlijk ook zijn gevolgen voor de houding van de man. Meestal komt ie thuis en moet hij zich storten op de huishouding en de kinderen..het is er allemaal niet gemakkelijker op geworden.

Ik blijf toch in het priesterschap van de man geloven, omdat ik nu eenmaal zie in de bijbel dat er duidelijk twee verschillende taken zijn.

Ik vind het toch wat dik aangezet dat priesterschap van de man. Volgens mij is het niet iedere man gegeven het priesterschap te vervullen enkel gebaseerd op het feit dat hij man is. Kan je me uitleggen hoe je aan die betiteling komt?

Overigens ben ik het met je eens dat de man en de vrouw intrinsiek verschillende wezens zijn maar nergens staat geschreven dat een vrouw niet buitenshuis mag werken en dat een man geen huishoudelijke taken mag verrichten. Priesterschap of niet.

Ben benieuwd naar je toelichting
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:01

IMKE917 schreef:
[/b]Tuurlijk mag je dat zeggen !!! Knipoog smiley

wij zijn klaar voor de volgende serie boeren die aan de vrouw komt, hè, prachtig toch!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:56

LEONARD480 schreef:
Bedankt Mieke leren doen we elke dag niet en door de discussie krijg je een beter beeld waar het werkelijk om draait. Ja ik kan heel ver mee met je stelling en is vanuit de vrouw geredeneerd en daar past het beeld van veiligheid en geborgenheid inderdaad volledig in dat beschermende factor.

Goed kijken we even terug wat de onderzoekers vaststelden van soms is een ongelijkwaardige relatie beter voor de vrouw en dus hoe verklaren we dat of stellen we bij voorbaat dat de onderzoekers er volledig naast zaten.

Tuurlijk als ik getrouwd zou zijn me volledig voor de partner gaan om haar gelukkig te maken. Je kunt pas zelf gelukkig worden wanneer je ziet en merkt dat zij ook heel gelukkig is in de relatie. Ook ik weet wat een vrouw nodig heeft en dan krijg je ook wisselwerking tussen beide seksen.

Prima dat je het zo opvat, Leonard.
Een ongelijkwaardige situatie is volgens mij te allen tijde ongezond. Uiteraard kan het zo zijn dat iemand zich daarbij prettig voelt, als beide partners daarmee tevreden zijn lijkt het mij ok.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:50

ELSKE510 schreef:

Mieke schreef: Als een vrouw zich geborgen en veilig voelt in haar relatie betekent dat niet dat zij zich minder voelt dan de man. Juist kan een vrouw goed tot haar recht komen in haar vrouwelijkheid als ze zich beschermd voelt door haar man. Daarin kan de man zich ook goed tot zijn recht voelen komen omdat de vrouw zich veilig en geborgen bij hem voelt. Hun intrinsieke waarde wordt daardoor niet aangetast. Eerder worden hun vrouwelijkheid en mannelijkheid bevestigd en daarmee hun gelijkwaardigheid.

PPPFFFF Mieke, zelf had ik het nooit zo bekeken, maar ik denk dat je gelijk kan hebben.
Maar het kan per mens toch ook wel verschillend zijn.

zeker Elske, niet iedere vrouw is hetzelfde in haar beleving en dat geldt natuurlijk ook voor de heren der schepping.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op dinsdag 1 maart 2011, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:38

CHATULIEM619 schreef:
het gaat mij er niet om wat de wereld ervan vindt, ik vind dat het Bijbelse principe nog steeds is, dat leiding in het gezin bij de man hoort. Zelfs in een situatie waarin de man misschien gehandicapt of bedlegerig is, de manier waarop is inderdaad iets waar je over kunt spreken. De geestelijke leiding, het priesterschap is een rol die bij de man hoort/ Als de vrouw het geestelijk leiderschap gaat overnemen is het verkeerd. Zijn rol voor het gezin is te waken over het gezin, te bidden voor het gezin.

Helemaal met je eens Chat, dat de leiding zoals de man die van Godswege heeft gekregen specifiek die van de man is waaraan de vrouw niet tornt. Dat is ook niet wat ik bedoel.
De vrouw heeft van Godswege haar eigen leidinggevende mogelijkheden gekregen. Denk maar eens aan de bedrijven die door weduwen in vroeger tijden werden overgenomen van hun man. De leiding die een vrouw heeft in het gezin als de man reist (schippersvrouwen) en ook de dagelijkse leiding die de vrouw in het gezin heeft waarbij de man af en toe achter de krant eens kijkt of het wel goed gaat, je zou ze de kost moeten geven die zo hun leiderschap invullen.....
In de wereld hebben wij als christenen onze rol te vervullen zowel mannen als vrouwen in leidinggevende functies ons toebedeeld door God zelf of denk je dat God niet in de wereld is die hij zelf geschapen heeft, Chat.
Trouwens kijk eens een dagje rond in een kinderdagverblijf waar soms alleen maar vrouwen werken, (een vriendin van mij doet dat) loopt op rolletjes.
God is namelijk overal en dat is niet iets wat ik verzonnen heb.
Kortom zowel de man als de vrouw heeft naar de aard eigen specifieke kwaliteiten toegekend gekregen door Onze Maker zowel om te dienen als om leiding te geven, beide passen ons zeer.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:23

LEONARD480 schreef:
Thomas bedankt voor je bijdrage hierin maar het is te kort door de bocht om te stellen dat veiligheid en geborgenheid de sleutel is van gelijkwaardigheid in een relatie...op zich mooi maar ten dele waar

Leonard, volgens mij bedoelt Thomas dat gelijkwaardigheid betekent dat vrouw en man gelijkwaardige wezens zijn. De een is niet belangrijker dan de ander wel anders.
Als een vrouw zich geborgen en veilig voelt in haar relatie betekent dat niet dat zij zich minder voelt dan de man. Juist kan een vrouw goed tot haar recht komen in haar vrouwelijkheid als ze zich beschermd voelt door haar man. Daarin kan de man zich ook goed tot zijn recht voelen komen omdat de vrouw zich veilig en geborgen bij hem voelt. Hun intrinsieke waarde wordt daardoor niet aangetast. Eerder worden hun vrouwelijkheid en mannelijkheid bevestigd en daarmee hun gelijkwaardigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

HENK710 schreef:
Verbond is juist iets persoonlijks. Zie het als een huwelijk. Dat is ook een verbond...en niet bepaald onpersoonlijk Knipoog smiley

Het begint bij het verbond namelijk niet bij het bij het volk horen, maar bij het door God opgenomen worden in Zijn verbond, zoals een man zijn vrouw aanneemt in zijn 'huis'. Ook in het OT zie je dat er steeds een "ja" gevraagd wordt van het volk, niet omdat ze dan erbij horen, maar omdat ze dan werkelijk kiezen voor een relatie met God, Die eerst al voor jou kiest!

Zo heb ik ook begrepen dat dat de essentie is van het verbond. God heeft al voor ons gekozen, ons ja is voor Hem kiezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen

MARISKA601 schreef:
de stelletjes die elkaar ontmoet hebben, en getrouwd zijn, die onderhouden op deze manier de contacten met vrienden die ze hier hebben leren kennen.
sommigen zijn af en toe van de partij bij een cm uitje.
en daar is niks mis mee.

Op cm hoef je niet te verdwijnen als je een partner hebt gevonden.
Dat is geen regel van deze site. Het gaat hier ook om vriendschappen onderhouden en om van gedachten te wisselen met geloofsgenoten.
Volgens mij zei Robbedoes het ooit: dat de stellen bestaan uit individuen die afzonderlijk van elkaar interessante gesprekspartners zijn, ook op cm. Laten we hen koesteren en van hun intellect, inzicht, ervaring en vriendschap genieten en blij zijn dat ze nog op cm willen meedenken en een gesprekspartner willen zijn, juist zo waardevol omdat ze ondanks hun teleurstellingen in de liefde het vertrouwen in zichzelf en de ander hebben gevonden om weer een mooie relatie aan te gaan. Ze geven hoop en vertrouwen als stel en als individu.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Ze kijken allemaal met hun vrouw mee toch Smiley die vol vragen zit En vinden het stiekum net zo leuk...... Knipoog smiley
Ik was vanavond op een workshop wolvilten en tijdens het vilten ging het gesprek over BZV, de mening was dat het jammer was dat Gijsbert zijn haar eraf had.......was ik het eigenlijk wel mee eens......
Lekker belangrijk, maar wilde het toch even delen...... Clown smiley

lekker gezellig, wolvilten. Als ik zo brutaal mag zijn.......wat heb jij gemaakt en...is het gelukt?!! Ik wil er ook nog ns aan beginnen.

Ben het met je eens, Willemijn, Gijs of is het Bert hahaha, had dat een beetje wild knappe met z'n haar lang.....maar ja, die wilde haren moesten er af, hè? Hij is nu in het bezit van Femke.....Nou, die geeft 'm niet meer af, zo te zien.
Jammer voor Annemarie, hè, hopelijk leert ze van dit avontuur dat ze best wat zachter en ontvankelijker mag zijn zodat een man de kans krijgt haar te versieren......een cursus geografie is misschien wel wat voor haar, wie weet zit er een leuke globetrotter in spé voor haar bij....

Onze aardappel zal een nieuw spruitje moeten zoeken, ach toch.....hij moet eens met Richard op stap, denk ik, en wat tips en trics vragen van hem....

En verder hebben ze de goede keuzes gedaan en boeren van wie ik dacht dat ze verloren waren, hadden ineens een vlotte meid aan de haak geslagen....de wonderen zijn de wereld niet uit en wat een bemoediging voor ons cm'ers, het kan allemaal toch echt!!!

Reikhalzend kijken we uit naar de volgende serie, mag ik wel zeggen, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Vroeger werden jongetjes met een goed zangtalent voor hun lichamelijke volwassenwording soms gecastreerd om de hoge stem te behouden. Een countertenor als in dit stuk komt qua stemhoogte daar in de buurt. Ik vind een dergelijke ingreep veel te ver gaan, alleen om mooi te kunnen zingen. De meeste jongetjes kwamen overigens niet tot een zangcarrière en werden boer achter de ossenkar, dieren waarmee ze hun droevig lot deelden.

Thomas, maar Kirkby en Bowman (intact) maken het Stabat Mater toch prachtig.

Dank voor je uitleg, Thomas. Ja, het begrip castraat herken ik weer, die kennis was een beetje weggezakt. Onmenselijke ingreep, zeer met je eens. Hun lot heb je beeldend toegelicht, voelbare tragiek.
In de afgelopen kersttijd woonde ik een concert bij in het gelijknamige gebouw in Amsterdam waar een countertenor een indrukwekkende partij gaf, toch een betere oplossing...
Onwaarschijnlijk prachtig gezongen dit Stabat Mater. De ijle klanken en het mystieke samenspel van de stemmen geven het verdriet extra lading, zo vanuit de onzichtbare wereld van de emoties aan ons deelgenoot gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:03
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Bartoli is mooi maar Emma Kirkby haast onovertroffen in dit fraaie stuk over het verdriet van Maria bij haar gekruisigde Zoon.
Samen met James Bowman, een counter-tenor, vroeger overigens een partij voor castraten.

Het stuk is er in vele uitvoeringen maar deze is wat mij betreft het meest aangrijpend:

http://www.youtube.com/watch?v=QYsjwKuC-Wg&feature=related

Thomas, voor kunst mag je wat over hebben maar vroeger ging men wel ver.

Kan je dat uitleggen, Thomas, je laatste zin, bedoel ik?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:46

CHATULIEM619 schreef:
Vroeger wilde mn moeder altijd naar Peyton Place kijken. Als kind moest ik dat dan ook volgen...vreemd dat ik daar opeens aan moet denken.

nee, chat, die vlieger gaat niet op....
Dat waren acteurs en van bzv zijn het echte mensen hoewel ze wel geregisseerd worden, natuurlijk. En een saillant detail vind ik ook, dat deze serie aanmerkelijk korter duurt dan pp.

Maar je bedoelt misschien toch dat het kuddegedrag is van die mannen....?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:38

MARIJAN072 schreef:
Ook (h)eerlijk, als ze het gewoon toegeven. Lachende smiley

een beetje ontroerend zelfs....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd

CHRISTIANMATCH schreef:
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is.
Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben.
Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).

Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.

Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.

Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.

Ik vind het werkelijk niet te geloven dat dit antwoord je serieus is, Judith. Dit is toch geen manier om te reageren op een klacht van dit formaat.
Dit forum is openbaar voor de leden van deze site maar niet voor alle Nederlandse internetgebruikers inclusief linken van hier tot Tokio! Dat is wat gesuggereerd wordt als je gaat deelnemen op deze site.
De argumentatie dat deze 'openbaarheid' de kansen vergroot op een potentiële partner vind ik een misvatting. Alsof je op cm gaat om via het forum te willen werven uit alle internetgebruikers, dat kan je toch niet menen, Judith. Waar zie je ons voor aan?!
Voorts zie ik het eerder als een tegenargument lid te worden van cm als je via links op dit forum bent beland; zo wordt er dus omgegaan met je postings! Je privacy wordt ruimschoots geschonden.
En dat heeft niets te maken met het openbaar maken van je persoonsgegevens. Daar waarschuwen jullie ruimschoots voor, overigens.
Maar dit, de openbaarheid van dit forum via meerdere links via google, is regelrecht misbruik maken van het vertrouwen van de leden en een grove schending van onze privacy.
Het is hetzelfde als wanneer je met een groep vrienden bij iemand thuis gesprekken voert en een microfoon rond laat gaan die aangesloten is op een geluidsdrager die buiten op de stoep staat!
Ik vind dat dit forum afgeschermd moet worden voor anderen om te lezen dan ingelogde, betalende leden van cm.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 14 februari 2011, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 22:01

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Mieke, ik dacht wel even toen ik de ouders zag, ben je mooi klaar mee als je kind meedoet aan BZV.......... Verraste, verbaasde smiley

valt mee denk ik, iedereen opgedoft op de tv, kicken!!! voor het familiegeschiedenisboek en de sterke verhalenvoorraad op de komende verjaardagen en kerstdiners zitten ze weer even goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:54

WILLEMIJN232 schreef:
Een echte mannen analyse Thomas Knipoog smiley Maar je bent wel aardig goed op de hoogte van het gebeuren....., zoals de meeste mannen he Engeltje smiley
( je hebt vast vrouwelijke collega's)

je hebt goed opgelet, Thomas, wat vind je van de combinatie Femke en Gijsbert......je zag hem verschieten na haar opmerking "dan weet je hoe jouw huis er over tien jaar uitziet...."was dat een bedreiging of een grap Geschokte, onthutste smiley ...
Annemarie heeft niet naar haar hart geluisterd en wat zal haar dat opleveren, volgens mij is hij niet warm te krijgen voor haar terwijl Harry en zij samen schitterden....hoe zie je dat?

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 13 februari 2011, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 21:49

LEANNE226 schreef:
Ik blijf het een hele vreemde formule vinden........stel!!! dat een man op cm je mailt dat je op zijn lijstje met 10 voorkeuren staat en dat hij je volgende week laat weten of je op zijn shortlist van 3 vrouwen mag........dat je dan een week zijn huis en hem mag verzorgen en onderling moet strijden om zijn voorkeursvrouwtje te worden ....... jij gooit je natuurlijk voor zijn voeten,verklaard hem je liefde en zorgt dat door wat ellebogenwerk de concurrentie huilend vertrekt.......ondertussen wikt en weegt hij je voor- en nadelen.......kan ze nog een elftal baren?kan ze goed soppen en het huishouden plannen?(en stiekem vindt hij al die vrouwtjes om van te kwijlen)

Zou je trots zijn op je overwinning als je door zijn keuring zou komen? Knipoog smiley

en met z'n allen kijken, hè, hoe de koehandel deze keer afloopt.....tsjongejonge. WIJ doen zoiets niet, we willen gewoon de koningin zijn en niet minder.....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:51

[quote=INEZ910]

Frank, die arme kerel gaat voor zijn blonde fee, wat een prachtig stel achter de geitenk......, wat een samenwerking....en dan die blikken en die glimlachjes. En ach de bittere tranen van de studente, wat een verdriet en een ontgoocheling maar bezint eer ge begint, die studie zou later of parttime ook kunnen of zoiets....tsja of ga ik nou achter de emoties aan?? Ben ik te romantisch en te weinig praktisch? Hij heeft het zo moeilijk, he....wie hield het droog of lagen er een paar dubbel.....ja biecht maar op...

Annemarie gaat voor de spierballen van Adriaan hoewel ze Harry wel heel gezellig vindt, als twee mannen zou mogen, zou ze het wel weten volgens mij, of is dat mijn dirty mind? En ja, Harry's bedrijf staat voor hem nummer 1; duidelijk....

Ik ben eruit dames.....of wordt het toch weer heel anders???? nog twee nachtjes....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:18

MARIAN519 schreef:
Ik zie niet goed waarom iedereen er zo'n punt van maakt dat dit forum door iedereen gelezen kan worden.
Heel veel forums zijn op het internet te volgen.
Je leert van elkaar en leest wat een ander voor ideeën heeft over bepaalde zaken.
Heeft er iemand hinder ondervonden van stalkers of lastige exen?
Zodanig dat hij/zij zich niet veilig voelt op dit forum?
Want volgens mij voel je je dan nergens veilig meer.
Zeg je dingen die je in het normale leven anders zou zeggen, ben je jezelf niet of vind je dat je dat niet kunt zijn?

CM moet als je lid wordt zeggen dat op de site een open forum is en dat je privacy daarop niet gegarandeerd is, maar je kunt je privacy zelf ook instellen en bewaren..

Ik begrijp echt niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet en ook hier een besloten clubje van wil maken..

het gaat om het principe. Dat cm stelt dat je privacy wordt gerespecteerd terwijl de redactie weet dat alles wat je schrijft op het forum openbaar is.
Je kunt je privacy niet beschermen op deze manier.
Heb je al je nickname en daarachter christian match gegoogled. Als je je echte voornaam gebruikt is het nog minder aangenaam. Als je dat hebt gedaan ben ik benieuwd of je er nog zo luchtigjes over doet.
De meesten nemen niet deel aan dit forum om wat ze schrijven op straat te doen belanden. Daartegen kan je je niet beschermen. Ook middels andere steekwoorden kunnen googlezoekers op dit forum komen. Nogmaals het gaat om het principe, hoe roekeloos er wordt omgegaan met je 'privacy' en hoe onverschillig mensen er over zijn, verbaast me.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: Taize liederen

PEET760 schreef:
nogmaals sorry,
voor de typfoutjes,iets te snel gedaan.

In onze gemeente zingen we weleens Laudate omnes gentes en ubi charitas et amor, soms in canonvorm, het is heel indrukwekkend en het werkt als een meditatie.
Ik ken zijdelings jongeren die er met een hele groep zijn geweest; ze kwamen enthousiast terug met stralende ogen, het moet een enorme belevenis zijn dat is wel duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:52

HENK710 schreef:
Judith

Wellicht goed om dit topic eens goed in de redactie te bespreken! De openbaarheid van het forum geeft nog wel eens wat toestanden...en gaat in tegen de privacybescherming...

Ik heb enkele dagen een mail hierover gestuurd naar de redactie en ook het verzoek bij hen neergelegd een reactie te geven op het forum.

Hoe meer leden hierom vragen hoe groter de kans dat dit serieus wordt opgepakt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 23:33

LEONARD480 schreef:
Wie zou er belang bij hebben Mieke.......de meeste denk ik niet Clown smiley

het gaat me om het principe, Leonard. Dit forum hoort alleen voor leden te lezen te zijn, niet voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 23:23

LEONARD480 schreef:
Is het nou ineens een probleem Thomas...misschien heb je nog fans Clown smiley

google maar eens op je naam met christian match daarna, ik deed dat en ik schrok er toch van.
Hiervan moet je op de hoogte worden gesteld als je lid wordt van cm. Dit is schending van privacy en niet zo'n beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 22:55

VISSER278 schreef:
Griff, verklaar je nader . Ik kan je niet volgen. Eerst zeg je dat je ingelogd moet zijn om het forum te kunnen lezen en dan jammer voor degenen die het forum lezen zonder ingelogd te zijn . Smiley die vol vragen zit

Visser, de ziw.

Visser, even goed lezen. Griff stelt dat de oplossing is dat je ingelogd moet zijn om het forum te lezen. Lijkt me minimaal per vandaag ingevoerd te moeten worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:09
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'

HENK710 schreef:
De eerste vraag die bij me opkomt: hoe laat je blijken het niet aan te kunnen? Wie bepaalt wanneer je over bepaalde grenzen heen gegaan bent?

Ik vind wel dat er zeker meer aandacht mag zijn voor moeite in de opvoeding. Maar dan denk ik ook dat een meer openstaande zorg nodig is. Niet terechtwijzend, maar directief helpend. Niet teveel vanuit de gedachte 'wij weten het allemaal beter', maar zoekend naar toenadering, aangezien de afstand nu geregeld als groot ervaren wordt door ouders...

En of je direct met een prikpil moet beginnen...Begin eerst eens met een paar goede gesprekken en reik praktische handvatten in het omgaan met bepaalde zaken! Daar win je in mijn ogen meer mee.

Henk, je bijdragen waardeer ik zeer. Nu ben ik het echter niet helemaal met je eens. Als het stadium van het toedienen van de prikpil aan de orde is zijn er al wel een paar goede gesprekken geweest. Daar gaan vele jaren zeer intensieve zorg aan vooraf.
Ik heb dertien jaar voor de GGZ gewerkt en weet dat er heel veel tijd en heel veel energie in deze gezinnen worden gestopt. De zorg is laagdrempelig en de hulpverleners gewone mensen die zeer goed zijn toegerust voor hun werk. Er worden tot in den treure handvatten aangereikt en er wordt heel veel mee gewonnen.
De tientallen gezinnen waarover wordt gesproken zijn extreme gevallen waarbij ieder nieuw geboren kind in dezelfde hel terecht komt als de eerder geborenen in dat gezin. Die kinderen zullen merendeel hun gehele leven afhankelijk blijven van hulpverlening door hun vele trauma's.
Ik pleit in die uitzonderlijke gevallen waarbij de kinderrechters de wanhoop nabij zijn en dan nog maar niet te spreken over de talloze hulpverleners die alles geven wat ze hebben voor die mensen en hun kinderen, voor verplichte gezinsplanning zodat de kinderen die al in die gezinnen zijn geboren optimaal geholpen kunnen worden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 26 Volgende
Pagina 12 van 26