Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 22:24
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Mario, om me er even mee te bemoeien.....Mag toch wel he?
Ik vraag me in alle ernst af of er altijd wel openheid wordt gegeven in euthanasie. Ik ben er van overtuigd dat niet alle voorgangers weten dat ze een begrafenis leiden van iemand waar euthanasie is verricht. Dat voorkomt veel gewetensproblemen natuurlijk maar je kan je aan de andere kant ook afvragen of het nodig is het te vermelden??????? Is het niet een privé zaak? Is het niet belangrijkste dat de patient dat naar eer en geweten laat doen? Dan kan je ook zeggen; ik begraaf niet iemand die voor de trein is gesprongen.......... Mag het niet de keus van de overledene zelf zijn om te weten of je een kerkelijke uitvaart wilt of niet? Eigenlijk is het bizar dat een geestelijke dat kan bepalen......Zo krijg je dat er niet altijd openheid is.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 16:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | ja mario....... |
Hij heeft me persoonlijk beterschap beloofd.......We gaan het volgen Visser......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:46
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ligt dat in Rotterdam dan |
Mario, gedraag je eens als een gentlemen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:45
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
[quote=MARIAN519]
Je kan het ook gewoon vernieuwende theologie noemen he? Ruimte voor nieuwe dingen terwijl het oude ook eenplaatsje krijgt......Niet stil blijven staan maar ook als kerk in beweging zijn........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:41
Onderwerp: De zonden
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Heel goed stukje uitleg. Het zijn inderdaad de 3 vragen die je jezelf moet stellen vóór je over anderen spreekt..
1 Is het waar?
2 Is het nuttig voor anderen om het te weten?
3 Is het in vertrouwen aan mij verteld?
Mooi Thomas... |
Nu de praktijk nog he? Die is vaak wat weerbarstiger.....ook op CM.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:07
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Klopt Mieke, ik heb eens een labyrinth gelopen tijdens een Thomasviering.....vond ik ook wel bijzonder......Een van onze predikanten heeft er één in zijn tuin......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:00
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Maar zijn ze wel zo alternatief? In mijn gemeente zijn diverse groepen christelijke meditatie, zijn er avonden waarop je mandala's kan tekenen enz.......Het is tegenwoordig toch een gewoon fenomeen...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:58
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | grenzen over wat goed is en wat niet goed is. wat zonde is en wat nog net door de beugel kan. |
Dat is nu net het lastige he? Wat jij zonde vind(ik noem yoga maar) vind ik absoluut geen zonde. Blijft toch altijd een persoonlijke invulling......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:53
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toen ik zo een aantal onderwerpen las op het forum, moest ik automatisch aan een bijbelstudie denken die ik jaren geleden gehoord had. De spreker vergeleek het geloof met het autorijden de berg op. Als je veilig de berg op wil rijden, rijd je zo dicht mogelijk tegen de berg. Maar sommigen die houden van meer risico en gaan helemaal aan de buitenkant rijden, vlak langs het ravijn. Hij vergeleek de berg dan met God. Als je dichtbij God blijft, zit je het veiligst...
Wat ik merk aan sommige onderwerpen is, dat mensen zo graag de grenzen willen opzoeken. Is het goed om dit of dat te doen, terwijl ik bij mezelf denk: waarom zou je dat risico willen lopen. Stel je eens voor dat het fout is, dan heb je een probleem. Waarom rijd je eigenlijk zover mogelijk aan de kant van het ravijn??? Waarom zoeken zoveel christenen alleen maar de grenzen op, en waarom genieten ze niet van de liefde die God geeft? |
Maar Chatuliem, ik begijp niet zo heel goed wat je nu met grenzen wilt zeggen? Wat is de grens opzoeken binnen je geloof? Bedoel je nu over kerkmuren heen kijken? Of dat je op yoga of christelijke meditatie zit? En het één sluit het ander toch niet uit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:48
|
|
|
MARIO216 schreef: | Juist dan is het mooi, naar de VVV en ontdekken maar............... |
Jij bent echt een galante ridder hoor........ Wij moeten natuurlijk ook de Italiaan uitzoeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:42
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Mieke, misschien hebben de mensen die er tegen zijn nog nooit een yoga les gehad en dus ook niet ervaren hoe heerlijk het is voor lijf en geest... Ze hebben het maar van horen zeggen he? Vergeet dat niet.... En als je wel op yoga zit hoef je je gelukkig niet op cm te verantwoorden maar is dat je eigen keus......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 20:44
|
|
|
Occult is het enige juiste woord voor reiki en yoga ...
Zoals jij er tegen kijkt he? Ik vind Yoga en christen zijn prima samengaan......zoals je weet..... Het is voornamelijk lekker voor je lijf......en ach...of ik nu in de krokodillenhouding of de sprinkhaanhoudig moet........daar glimlach ik een beetje om........en dat is nog knap ingewikkeld trouwens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:40
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Thomas heeft zeker mooi uitgelegd dat het de bron is waar het om draait.. Ik ben het helemaal met hem eens... |
Ik denk zelf dat het veel verder gaat dan het ergens mee eens zijn..... Het is iets wat zo kwalijk is dat we ons er niet mee moeten inlaten........en dan kom je weer bij de zonde he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:04
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik heb de boodschap meegekregen, Willemijn... ik relativeerde even..kan?
al was het in een serieus topic... |
Onder relativeren versta ik gelukkkig wat anders Marian.... Niet dat je de meest onbelangrijke zin uit een goed stuk eens even aanhaalt........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 3 september 2011, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 18:51
|
|
|
Een beetje jammer dat je nu net zo'n -voor mij- onbelangrijk zinnetje aanhaalt.......Wie het doet, mannen of vrouwen doet niets af van het geniep van roddelen........Is het niet belangrijker de boodschap van het stuk te lezen dan te vallen over zo'n onnozel zinnetje......... Of was het lollig bedoeld binnen een serieus topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 04:15
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Chat..dit is nu humor van de bovenste plank... |
Sommige mensen hebben een bijzonder gevoel voor humor merk ik........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Beter forum lezen.... |
ik volg het forum aardig, bepaalde topics daargelaten.....maar misschien zijn de topics die ik oversla omdat ze lollig zijn net de topics waar jij serieuze onderwerpen opzet.....Zou zo maar kunnen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:23
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
JVES252 schreef: | Ik ben ook een tatoo gezet toen ik nog jong (en dom) was. Vond het altijd wel mooi maar naarmate ik ouder werd vond ik het niet meer zo bijzonder. Recent hoorde ik dat een tatoo tegen de wil an God is. Dat dit ook expliciet in de bijbel staat. Ergens ook wel logisch, want je hebt een mooi lichaam gekregen en dan ga je het zelf volkrassen. En ze zeggen er dan niet bij dat het er na 20 jaar niet meer uitziet. Dan kan je wel weer bij blijven kleuren, maar je huid wordt er echt niet mooier van.
Toen dacht ik, dan laat ik het weglaseren, maar ja dan maak je nog meer kappot.
Nu heb ik maar besloten om er niks meer aan te laten doen. Als mensen er naar vragen dan grijp ik de genegenheid zoveel mogelijk aan om te getuigen dat ik er spijt van heb omdat het tegen de wil van God is. Zo kun je van iets minder fijns toch iets goeds maken. |
Staat dat er echt zo expliciet? Ik weet uit mijn reformatorische tijd dat die discussie ook gold voor oorbellen....Gaatjes in je oren laten maken was ook zoiets, dat was ook niet goed....Nu is dat toch een gegeven....zo moet het met een tattoo toch ook zijn? En dan gaat het er nu even niet om of je het mooi of lelijk vind......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zet zelf dan een serieus topic neer. Ik heb er in het verleden heel wat geplaatst. |
Die jij lollig vond????? Ja, die heb je geplaatst ja, dat is waar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ondertussen word de democratie op het forum wel aangetast. |
Zie je nu wel dat je hier geen serieus onderwerp neer kan zetten? Er wordt gelijk weer de draak mee gestoken......(oh nee, valt onder de categorie lollig......sorry)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wisten jullie dat er hier mensen zijn met een zogezegde HBO opleiding en die zich zo enorm kinderachtig opstellen dat ik, en ook enkele andere, zich wel afvragen of hun profiel wel klopt...Het lijkt net wel een kleutertuin maar dan wel eentje op een laag niveau. En ja, als ze nu gaan reageren dat we eens naar die leutertopics moeten kijken vallen ze in de zoveelste herhaling die kant noch wal raakt want het zijn inderdaad leuter-topics.
Ik denk dat CM voor verschillende een ergernis moet zijn en toch blijven ze hier om hun frustratie af te reageren. Hun verbitterheid moeten wij dan maar tolereren. Struikelen ze niet over de inhoud van een reactie dan is het wel over een spelfout. Gaan we niet mee in hun stellingen dan is het weer wat anders waar ze liggen op te kankeren...Misschien moeten we eerst maar eens een reactie of een tekst naar hen sturen. Dan kunnen zij die verbeteren en 'aanpassen'. Euh...was er nu ook weer geen sprake eerder vandaag over democratie en niet leven in onderdrukking??? |
We passen ons een beetje aan aan het niveau van het forum Ook weer niet goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is het probleem van lollig zijn? Ik denk niets.
Wat is het nut van klagen over een onzinnig topic? Het kan zo zijn dat men klagers als zuurpruimen gaat zien.
Klagen over onzinnige topics en zelf geen serieus topic openen dat vind ik eigenlijk schijnheilig.
En soms mee doen in een onzinnig topic is hypocriet. |
Maar een forum is toch om je mening te geven? Dat mag dan toch ook? Dat is nu even de discussie he? Jij vind dat je lollig mag zijn, prima....ik vind dat ik daar wat van mag zeggen als ik het niet leuk vind op een bepaald moment........ En wat 'men'vind......men vind altijd zoveel, het gaat erom wat je zelf vind........ Schijnheilig, zuurpruimen, hypocriet......prima als je dat vind, heb ik totaal geen last van.......zegt meer wat over jou.......volgens mij kan je erg slecht tegen kritiek.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Laat ze maar doen, Erika, er zijn mensen die smeken om serieuze topics maar die zich erg verkneukelen in de zever-topics. Dat zijn dan mensen die liefde en vrede prediken maar ook heel graag kibbelen... |
Vul je het nu niet erg in voor een ander Frank.....Laat een ieder voor zichzelf spreken......Soms is het makkelijker voor een ander te spreken dan voor jezelf he? Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je je verkneukelt in de zever topics......maar humor blijft een persoonlijk iets.....ik sla ze meestal over, die keus heb je ...maar ze gaan het forum wat overheersen en dat vind ik persoonlijk jammer.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit topic is 4 juni geopend, en nu pas 13 weken later word er over geklaagd.
Klaag meteen dan bij de topicstarter pv, en niet 13 weken later op het forum.
En nu zijn er een paar leden die over en weer gekkigheidjes schrijven. Daar is nik mis mee. Die mensen die bepalen heus niet wat wel en niet geschreven mag worden
Het schijnt nu zo te zijn dat er een aantal personen zijn die zich storen aan het lolligheids nivo. En men wilt dus niet dat er nog lollig gedaan wordt. |
Maar dat mag toch? Jij schrijft zelf dat het een ieder vrij staat op het forum te schrijven wat iemand wil....... Dus dan mag je ook schrijven als je iets niet leuk vind toch? Wat is nu je probleem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jammer dat als je serieus reageerd op een aantijging er geen antwoord terug komt! Snap niet dat deze aantijging steeds weer wordt gemaakt! Zoals reeds al eerder is gezegt eerder deze week en de weken ervoor, er wordt "geleuterd" op niet serieuze topics dus waarom kijk je er dan op?? Kom er dan niet en stoor u niet. |
Welke serieuze topics? Zijn die er dan nog????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik verplicht niemand om lollig te doen. En niemand op cm is een leeghoofd. Jij mag dat vinden, maar ik weet beter.
En jij gaat weer bepalen hoe het forum er moet uitzien? |
Nu doen ook een aantal mensen dat, moet je me toch eens uitleggen wat dan het verschil is???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als je zou bedoelen (let op het woordje: zou) dat ik wat tegen Chat heb dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb die man graag, net zoals jij hem nu graag hebt, ook al ben ik het niet altijd eens met zijn uitspraken. Dat is nu tolerantie en verdraagzaamheid. |
Nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet....dat vul je echt zelf zo in..... Het valt gewoon op.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is geen nieuws Chat. Er wordt wel eens meer over bepaalde onderwerpen of reacties gelezen. |
Dan is het natuurlijk toeval dat als Chatuliem wat schrijft je er gelijk wel bij bent om te reageren??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | jouw topic van leuke link is net zo onzinnig als alle andere onzinnige topics dus jij doet net zo hard mee. |
ik vind het topic leuke link wel zinnig, leuke cursussen staan er op. Zou echt eens even kijken of er niets voor je bij is.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 20:19
Onderwerp: leuke link
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je trekt de grens weer heel ver nu... Ik praat in het geheel niet over straffen van God... Ik zoek geen satan... En ik noem deze mensen in geheel niet simpel!!! Allemaal geen woorden van mij...
En dat ik in sommige topics ook heb mee gedaan...DAAR heb je wel gelijk in...
Je moest eens weten dat ik wel degelijk lachen kan... |
Humor is leuk Zeeland, niets mis mee.....Maar dat is heel wat anders dan het flauw zijn dat jij en vele anderen bedoelen........Dus voel je alsjeblieft niet aangesproken, nergens voor nodig........
|
|
Naar boven |
|
|