ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 13:50
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

Goed genoeg over alimentatie gepraat. Nu eens wat anders, het volgende is echt gebeurd en ik denk dat dit verhaal niet op zichzelf staat.

Een vriend van me had samen met zijn vrouw een baby van 9 maanden toen ze uit elkaar gingen. Na die tijd kreeg ze een nieuwe vriend en een baby. Vanaf dat moment probeert ze hem het bezoekrecht te ontzeggen, omdat het haar herinnert aan vroeger. Nu heeft ze weer een nieuw gezinnetje en ze wil niet meer aan vroeger denken. Ze is bezig om de naam te laten veranderen...kortom hij wordt daadwerkelijk weggedrukt door zn ex...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: Autisme

Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.

Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.

Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.

Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??

En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking.
Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar.
Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JASMYN704 schreef:
Even een kleine aanvulling. Lachende smiley
Er zijn natuurlijk ook situaties dat de relatie onherstelbaar is, om wat voor reden dan ook. In zulke gevallen is het vaak nog moeilijker om te vergeven.
Zelf heb ik ervaren, hoe ondenkbaar het ook was om te kunnen vergeven, dat het met hulp van God uiteindelijk toch gelukt is!
Vergeven is belangrijk. Want het kan een obstakel vormen in je relatie met God als je niet vergeeft, niet kunt vergeven.
Geweldig Jasmyn, God herstelt en geneest...Is het niet zo dat vergeving per definitie onrechtvaardig is? Wat zou ik me moeten voorstellen bij rechtvaardige vergeving? Is er dan sprake van vergeving, want volgens mij vergeef je alleen maar iemand, die je kwaad heeft gedaan. Ik ken eigenlijk niemand, die vergeving verdient.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:48

MARIANNE129 schreef:
Waar ging het nu ook al weer over? Toch de verantwoording voor de kids?

Is het niet terecht dat een vader alimentatie voor de kids betaald dan? Partner alimentatie is natuurlijk een heel ander onderwerp. Maar ook daar kun je beide mee te maken krijgen hoor.
Als je als vrouw toevallig een beter inkomen had dan je man, dan moet je als vrouw alimentatie betalen voor je man (zeker wanneer hij toevallig van een uitkering moet rondkomen). Dan heb je dus als vrouw en de zorg voor de kids, en ook nog eens de financiele last voor je ex.
Maar goed, ik denk dat (om bij het onderwerp te blijven) beide ouders naar draagkracht voor de kinders moeten blijven zorgen, en dat geld dan zowel financieel maar ook in de opvoeding.

De titel is de rol van de vader bij de echtscheiding. Onder andere gaat het over alimentatie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

SUSANNAH475 schreef:
Jammer dat je het generaliseert Chat...
Hoewel het in het geval van Zeeland blijkbaar wel werkt, kun je haar situatie niet als uitgangspunt nemen.
Voor Zeeland mag het goed uitgepakt hebben, er bestaat ook een gevaar aan. Je kunt namelijk ook -juist door jezelf in te zetten voor een ander- jezelf meer en meer kwijtraken, bijv. als je vanuit een vluchtgedrag met de ander bezig bent... immers, je hoeft dan niet met jezelf aan de slag.

Nogmaals, het is fijn dat Zeeland er positieve ervaringen mee heeft, maar ik geloof dat het van wezenlijk belang is dat je ook stilstaat bij jezelf... en jezelf niet voorbij te lopen... ik ben van mening dat dat in balans moet zijn...
Jezelf liefhebben is al een uitgangspunt, een ander liefhebben is een opdracht...
Vanuit het besef dat God jou liefheeft en kent, kun je (juist) ook de ander liefhebben... !!
Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet?
Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 18:06
BerichtOnderwerp: Autisme

LISA610 schreef:
Zoals beloofd de link naar handanalyse-onderzoek bij autisme:
http://www.handresearch.com/hand/Evolutie/autisme.htm

Let wel: het gaat dus niet zozeer om de ringvinger, maar om de pink. En de onderzoeker plaatst zelf ook een hele duidelijke kanttekening:

Overigens werden de dermatoglyfen in de handpalm tot op heden slechts in een drietal studies onderzocht (13,15,16). Op basis van de onderzoeksresultaten die ik in mijn eigen onderzoek heb aangetroffen, ben ik daarom geneigd om te stellen dat in de meeste genoemde onderzoeken de aandacht te éénzijdig is gericht op de dermatoglyfen op de vingertoppen. Ook werd in deze studies vaak het intelligentie niveau van de autisten niet nader omschreven, en meestal werd ook geen onderscheid gemaakt tussen de autistische mannen en vrouwen

Met andere woorden: blijf voorzichtig met het trekken van conclusies over wat je hier leest. Knipoog smiley

Het onderzoek wat ik bedoelde was gedaan door de heer Manning. Hij heeft het over de verhouding tussen wijsvinger en ringvinger.

http://human-nature.com/nibbs/02/manning.html

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 2 maart 2011, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:13
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

CHRISTIANMATCH schreef:
Volgens mij is bijna iedereen het erover eens dat de opmerking niet helemaal gepast was, of het nu serieus of als grapje bedoeld was.

Dus nu kunnen we weer back on topic.
Toch wou ik er als man nog wel even op ingaan. Er zit nl. een kern van waarheid volgens sommige wetenschappers, maar dan is het precies andersom. Autisme wordt ook wel eens beschouwd als een extreme vorm van manlijk gedrag. Niet gemakkelijk in de omgang, dingen belangrijker vinden dan mensen, maar één ding tegelijk kunnen doen en zich daar helemaal op lopen te fixeren.
Deze theorie gaat ervan uit dat bij de geboorte er onevenredig veel meer testosteron aangemaakt is dan oestrogeen. Hetgeen te zien is aan de vingers: als de ringvinger groter is dan de wijsvinger, heeft men meer kans op autisme, de ringvinger is aangemaakt onder invloed van testosteron, de wijsvinger onder invloed van oestrogeen.
Dus, niet elke man is autistisch. maar autisme is een uiterste vorm
van manlijk gedrag. En dit is slechts één theorie.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 2 maart 2011, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 13:59

Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen.
Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor.
Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:06
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Wat zal ik gaan stemmen Smiley die vol vragen zit De stemwijzer heeft me niet echt verder geholpen. Twijfelende smiley
VVD Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:52

ELSKE510 schreef:
Beetje vuur erbij.

Stelling:
In verhouding met vrouwen is 75% van de mannen wat autistisch.

Knipoog smiley

Clown smiley Smiley die vol vragen zit
Ik knap bij zo'n opmerking enorm af. Niet daten met jou voorlopig...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 2 maart 2011, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:07

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben dan toch wel benieuwd hoe Chatuliem de rol van de vrouw anno 2011 in een relatie ziet?
Waarom leg je bepaalde bevoegdheden bij de man? Als je binnen een relatie daar een andere vorm voor kiest is het toch prima?
Als je het er samen maar over eens bent....
Tja in mijn ruimschootse ervaring met vrouwen hier op de site, valt me altijd een bepaalde tegenstrijdigheid op bij de meesten. Aan de ene kant willen ze het allerliefste de taak van moeder 24/7 behouden, aan de andere kant vinden ze werk ook wel leuk en lekker...De meesten zitten met een schuldgevoel als ze werken en aan de andere kant willen ze het ook niet aan de kant zetten. Er wordt vaak gezegd, dat men alleen maar werkt omdat het moet, maar in de meeste gevallen zouden ze zich geen raad weten om 24/7 moeder en huisvrouw te zijn.

Deze ambivalente houding heeft natuurlijk ook zijn gevolgen voor de houding van de man. Meestal komt ie thuis en moet hij zich storten op de huishouding en de kinderen..het is er allemaal niet gemakkelijker op geworden.

Ik blijf toch in het priesterschap van de man geloven, omdat ik nu eenmaal zie in de bijbel dat er duidelijk twee verschillende taken zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:47

HENK710 schreef:
Is er sprake van opgeven ter wille van de moeite? Als er nu eens geen sprake is van gewenning aan de nieuwe situatie, maar juist een meer en meer groeien van onrust? Wat als de klik die er eerst is met een nieuwe partner ineens omslaat naar vijandigheid na een aantal maanden? En als er dan niet over deze onrust te praten is met de moeder? Wanneer ben je dan als vader verantwoord bezig?
Henk, ff pv? ik wil jou geen pijn doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:40

HENK710 schreef:
Maar wanneer is sprake van het nemen van verantwoordelijkheid? Wat als je merkt aan je kind dat er veel onrust in het hoofdje omgaat als ze naar vader toe gaat doordat er toch vooral vooraf al heimweegevoel gegeven wordt? Ben je dan verantwoord bezig als je dat op zijn beloop laat gaan? Of ben je verantwoord bezig als je dit over het kind heen via een rechtzaak wilt gaan uitspelen? Of toch als je kiest voor rust in het hoofd van het kind door het kind bij moeder te houden en enkel via brieven contact te houden? Wanneer is een vader in een dergelijke situatie verantwoord bezig?
Zelf denk ik, dat een kind zich heel goed kan aanpassen in een nieuwe situatie. Alleen dat vereist medewerking van beide ouders. En persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat vaders het ter wille van de moeite opgeven. Dat schaadt het kind nl. enorm. Dan maar een paar keren lastig, maar na een paar maanden is ze aan de situatie gewend en wordt het gemakkelijker.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

MIEKE364 schreef:
Zo heb ik ook begrepen dat dat de essentie is van het verbond. God heeft al voor ons gekozen, ons ja is voor Hem kiezen.
Henk, zie je nu waarom ik het niet bij het NT wil passen...prompt wordt de redding vertaald in de vorm van predestinatie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 12:02

Dank je wel voor die reacties, maar als ik sommige mensen hoor, hoe ze de rol van de vader afkraken, vraag ik mezelf af of dit niet allemaal veel te braaf is.

Wie vindt dat als de vader weggaat omdat die een nieuwe vriendin heeft, hij de kinderen ook niet mag zien?
Wie vindt, omdat hij de vrouw zo mishandeld heeft, hij geen recht meer op de kinderen heeft?
Wie vindt dat het alleen maar voor onrust zorgt bij de kinderen als ze 2x per maand naar hem toe gaan?
Wie doet zn best om de vader buitenspel te zetten, omdat het alleen maar aan een tijd herinnert dat jullie nog getrouwd waren???
Wie vindt dat de vader eigenlijk helemaal geen goede opvoeder is, de kinderen mogen alles bij hem..
Wie vindt dat de kids niet naar de vader mogen omdat hij geen alimentatie betaalt.

Dit zijn de vragen en opmerkingen die ik vaak hoor, waarom zie ik ze dan niet terug in de bijdragen hier op het forum?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 1 maart 2011, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:20

Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven.
Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:55

ZEELAND736 schreef:
Ik herken me in het verhaal van Marian..
Ook voor tijdens en na mijn huwelijk...
Had het gevoel dat ik niet meer bestond...
Dan verdwijnt(bij mij tenminste) ook je eigenwaarde!!!!!
Had ik maar voor mezelf...aan mezelf gedacht...
TOEN....

Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!

Overigens..zei men dat ook tegen mij...HOU VAN JEZELF!!!
Ik moest naar de spiegel...en het zeggen....(kan dat nog niet!!!)

Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren...
Immers je vervuld een taak voor hulpbehoevende mensen!!!

DAAR kwam een DANKJEWEL....wat je al jaren mistte!!!!!
DUS....ik kreeg erkenning...ik was wel degelijk goed...

Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!

En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan...

Een goed voorbeeld Zeeland. Zo zie je maar weer, je bent in staat van de ander te houden ook al houd je niet van jezelf....En als je van de ander een bepaalde vorm van liefde terugkrijgt, kun je ook weer leren meer van jezelf te houden. Je zelfrespect groeit als je merkt dat je tot zegen bent voor anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:55
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

HENK710 schreef:
Verbond is juist iets persoonlijks. Zie het als een huwelijk. Dat is ook een verbond...en niet bepaald onpersoonlijk Knipoog smiley

Het begint bij het verbond namelijk niet bij het bij het volk horen, maar bij het door God opgenomen worden in Zijn verbond, zoals een man zijn vrouw aanneemt in zijn 'huis'. Ook in het OT zie je dat er steeds een "ja" gevraagd wordt van het volk, niet omdat ze dan erbij horen, maar omdat ze dan werkelijk kiezen voor een relatie met God, Die eerst al voor jou kiest!
Dat is jouw beleving Henk. Zelf omschrijf ik het liever anders. Voor mijn part noem je het verbond, ik spreek liever van een relatie. Uiteindelijk beschrijf je het proces wat zich tussen jou en God afspeelt op een menselijke manier. Mijn bezwaar tegen deze beschrijving heb ik duidelijk weergegeven. Ik wil de relatie met God niet op een OT manier omschrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

de lijst:
Pieter en Annette
Henk 710 en Robbedoes
Willemijn
Chatuliem
Siem
Britte
Rellok/WMG
Mariska ov ivm vervoer
marianne en henduk
maria576 en partner

Er zijn nu 13/14 aanmeldingen. Om het karakter van de avond toch intiem te houden stel ik voor dit tot hooguit 20 man te laten groeien...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 1 maart 2011, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:26

REBECCA667 schreef:
misschien was het beter geweest als er niet iemand zomaar van uit te middle of nowhere was gaan zwaaien met de ideologie vanuit de medische wetenschap.
want dat is waar het voor staat. ideologie. het werkt daar al niet, dus waarom hier dan wel.
bovendien zijn het twee totaal verschillende werelden. (de medische wetenschap en de bijbelse.).

en pawlov was een sadist.
die dieren martelde om hun kunstjes te leren door het geven van pijnprikkels en de dieren als beloning wat te eten of te drinken gaf.
om zodra ze ( de dieren) doorhaddden hoe ze een pijnprikkel konden ontwijken ( dus door direct het kunstje te doen) hun een nieuw kunstje liet leren.
met andere woorden.
ze leden altijd pijn. mooi voorbeeld.

Pavlov was iemand anders dan Maslov. Vergissen is menselijk.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 28 februari 2011, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:40
BerichtOnderwerp: BZV Topic

Vroeger wilde mn moeder altijd naar Peyton Place kijken. Als kind moest ik dat dan ook volgen...vreemd dat ik daar opeens aan moet denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Er zijn meer mensen die naar deze gemeente gaan, en voor hen wens ik ook alle kracht en sterkte toe...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:10
BerichtOnderwerp: voorjaarswandeling

Ok, aanmeldingen graag:

1. Chatuliem619
2. Trijnie

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 28 februari 2011, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 17:01

WILLEMIJN232 schreef:
Kan mijn Tom Tom het wel vinden Chatuliem???? Knipoog smiley
Dat weet ik wel zeker, mij heeft ie er precies naar toe gereden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:30

CROSSROAD317 schreef:
Nee dan praat je over een vlek ..... volgens mij staan er nog geen 100 huizen .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Vreemd genoeg is het er zomers best wel druk, het is een toeristenplaats...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.......
Je moet oppassen dat je niet iedereen gaat bekijken vanuit normen die voor jou aanvaardbaar zijn......Wie weet heeft een ander andere normen die prima zijn alleen niet die van jou zijn......
Ik ga er ook niet vanuit dat iemand die zichzelf niet goed verzorgd niet goed voor zichzelf zorgt........Hij/zij vind dat misschien helemaal niet belangrijk (ik kan het me niet voorstellen maar dat is weer mijn norm),
houdt niet in dat je 'riekend'op je werk kan verschijnen wat voor beroep je ook hebt.....maar dan heb je het weer over professie..........en de algemeen geldende norm dat je niet stinkt......
Blijft ingewikkeld Marylien
Mijn ervaring met relaties is, dat je voortdurend aan je eigen normen en waarden aan het schaven bent.. Omdat de ander ook een kijk heeft op hygiëne of netheid. Het is meestal aanpassen aan elkaars gewoontes, is mijn ervaring.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:53
BerichtOnderwerp: Echt of onecht???

Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:45

Voor de mensen die niet weten, wat dit is: de volgende link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 11:12

Wat volgens mij veel effectiever is, de zaak te bekijken vanuit de behoeftenpyramide van Maslov....als je basisbehoeftes van eten drinken en reinheid je al zoveel moeite kost, ben je dan toe aan een nieuwe relatie? Ben je dan aan het leven of aan het overleven???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 11:09
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht

MARTIN695 schreef:
CHATULIEM619 schreef:

Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...

ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:

enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was!
als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn
ik vond het een heel erg gedurfd verwijt,
maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen?
ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is,
iets wat toen kon, mocht, ......?
maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!

Hallo Chatuliem

Ik ga toch meer met Lisa mee met haar gedachten.
Sjalom.
Martin

Ik heb alleen de eerste regel geschreven hoor. De rest is niet van mij.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 ... 169 Volgende
Pagina 103 van 169