Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:38
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je bedoelt 11-9 ?
Heb net een boeken serie gelezen ...ook rond de ramp...Familie Baxter...van Karin Kingsbury....
Prachtige christelijke romans... |
ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........ Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 september 2011, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:17
Onderwerp: Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Me too!!!!!!!!!!!!! |
Dus jullie herdenken ook niet op 4 mei omdat het zoals jullie schrijven en onderschrijven het 'sensatiebelust'is? Of is Amerika een beetje de ver van mijn bed show? Als het in de buurt gebeurd is het erger en minder sensatiebelust????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:14
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je leest niet goed.. Hij zegt alleen waar het naar ruikt..new age dus!!
en Jezus zegt: Zalig zijn de zachtmoedigen. |
Misschien leest Mieke een andere vertaling?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 00:20
|
|
|
Jij zal het je plicht vinden.....ik vind het betweterig......laat mij dan maar een occulte christen zijn........
Ik moest nav jouw verhaal wel denken aan de tekst die Mario bij kreet van de week schreef:
Eliza Laurillard: “Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.”
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 september 2011, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:38
Onderwerp: Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
|
|
|
Ik denk wel dat het goed is om te plaatsen, alleen al om het niet te vergeten wat voor vreselijke tragedie daar plaatsvond..... Maar blijkbaar mogen we alleen onze eigen ellende herdenken en daar wel verhalen over horen?
1940-45 herdenken we toch ook?
Wat triest eigenlijk dat mensen dat als bladvulling zien.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 9 september 2011, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:50
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Doe ik meestal hoor, ik schreef ook "soms".
Maar ff de termen buiten beschouwing gelaten...ik denk dat je wel heel goed weet wat ik heb bedoeld te zeggen of niet? |
Om je de waarheid te zeggen niet.....maar ik ben dan ook erg slecht in verborgen boodschappen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:14
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja, ik zeg wel wat, dat besef ik mij best. Maar helaas is mijn ervaring dat het soms zo zwart/wit is. Ik stel die term dus niet zomaar. |
Misschien toch eens wat meer in grijs tinten denken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:09
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat ik versta onder slechte mensen...tja goede vraag, ik weet zelf er ook geen definitie van, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.
Ik realiseer mij heel goed dat niet iedereen met zijn leed te koop loopt!
En wie zegt dat ik het alleen over mijzelf had? Alleen omdat ik deel dat wat er mij gaande is? Ik deel ook niet alles hoor, dan kan ik wel een boek gaan schrijven en ook ik heb daar geen behoefte aan.
Maar het was gewoon iets dat ik mij afvroeg, puur uit een stuk rechtvaardigheidsgevoel en onrecht dat ik zie gebeuren. |
Maar je zegt natuurlijk wel wat....... Ik vind het erg zwart wit de term slechte en goede mensen......en het gaat niet om jou, het gaat om de term die je gebruikt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als Josina moet gaan verklaren waarom zij iemand slecht vind moet ze naam en toenaam gaan gebruiken en dat zou ook niet goed zijn, Willemijn want misschien is hij of zij wel lid.
Het is ook gewoon een uiting van Josina om aan te geven dat ze ontgoocheld is in bepaalde mensen. De ene mens durft een ontgoocheling toe te geven en een andere ontkend volmondig een ontgoocheling te hebben gekend. Die laatste liegt dan. Zo simpel is het.
Inderdaad heeft ieder zijn deel wel gehad in het leven. Moeten we dan zwijgen erover? Mogen we niet zeggen dat we wat te lijden hebben? Als dat zo is moet we maar ook verder zwijgen over goede momenten. Vind je niet??? |
Zo bedoel ik het helemaal niet.....Het gaat mij om de de uitdrukking goede en slechte mensen......slechte ervaringen willen niet zeggen dat je met een slecht mens te doen hebt.......je hebt zelf die slechte ervaring. Dus om nu te zeggen waarom hebben goede mensen iets en slechte mensen niet....nou, dat vind ik een stevige aanname...... En dat verwoordde ik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:52
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik vraag mij af waarom het met slechte mensen vaak goed gaat, terwijl goede mensen de nodige ellende te verstouwen krijgen. |
Wat versta jij dan onder zogenaamde slechte mensen? En niet iedereen loopt met zijn leed te koop dat moet je je ook realiseren...... Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........en om dan te praten over goede en slechte mensen?????? Wat is goed en wat is slecht?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 9 september 2011, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:43
|
|
|
Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.
En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.
ik moet je eerlijk zeggen dat ik roddel en achterklap stukken ernstiger vind dan mijn uurtje yoga in de week. Met roddel en achterklap beschadig je mensen en doe je mensen vaak ook onterecht pijn......Zo hoor je als christen niet te leven, weten we allemaal...... Ik denk dat het punt is dat jij er veel betekenis aan hecht maar om mij dan gelijk maar van occulte zaken te betichten vind ik zelf erg ver gaan....... Ik ben en blijf een oprecht christen die op yoga zit........en eigenlijk durf je ook wel wat te zeggen..........je beticht dus gewoon iemand van occulte bezigheden omdat jij dat vind........ Is dat wel christelijk? Je kan het er niet mee eens zijn, prima.......ben ik ook niet met jou stelling van kom maar God vergeeft je wel enz....Het leven is vaak te gecompliceerd en te moeilijk om dat zo te kunnen zeggen en bij sommige mensen blijven littekens bestaan en dat begrijpt God prima hoor.........Maar als dat jouw diepste overtuiging is heb ik dat te respecteren......... En net wat Thomas al aanhaalde in zijn schrijven, wat denk je van al die mensen die anti depressiva slikken en een verandering van geestelijk welbevinden krijgen....Ik vind het een zegen dat het er is of noem je dat dan ook occult?????? Je kan er hele theorién van Internet plukken maar het gaat erom wat je zelf voelt en beleeft en voor God en jezelf kan verantwoorden. En ik vind werkelijk niet dat ik een mindere christen ben omdat ik een uurtje per week de sprinkhaan of de krokodil doe.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:11
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets
Ben het helemaal met je eens Annette, Ik ben niet bevriend met mijn kinderen en dat wil ik graag zo houden....... En bij mijn voornaam? Nee hoor, komt niet in ze op.....
Ik kan wel goed met ze trouwens......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 7 september 2011, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 23:24
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | niks off-topic! de vraag was: welke bijbel lees je? volgens mij heb ik daar duidelijk antwoord op gegeven. |
Je hebt gelijk, ik reageerde een beetje te bijdehand...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 23:20
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik heb hier een stuk of 7 verschillende bijbels in de kast staan.
welke ik lees? geen van alle. |
Wel een beetje of topic he? De vraag was welke je wel las toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:51
|
|
|
Ja, dat was hem Mariska, leuk om het weer eens te zien.....en inderdaad, ze waren alleen in mijn gedachten mooi.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb de kinderbijbel van aAnne de Vries. |
Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen? Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was.........
Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:50
Onderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe oud is dit artikel trouwens? Want ik denk dat er maar weinig voorgangers zijn, die iemand op zn sterfbed verwijt dat ie te weinig geloof heeft. Het is zeer veralgemeniserend in elk geval. Het nonsens gehalte is erg groot in dit geval. Jezus heeft mensen genezen, sta op en wandel..Paulus heeft in de naam van Jezus genezingen meegemaakt. Genezingen horen bij de evangelieverkondiging, maar het is niet de norm. We hebben de opdracht voor mensen te bidden, maar we kunnen er niks uit afleiden als ze niet genezen... |
Dat is echt nog wel realiteit hoor Chatuliem......Gelukkig blijkbaar niet in jouw kringen begrijp ik.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:47
Onderwerp: tips en een bedankje
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient? |
Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het principe van vergeving is niet complex, de uitvoering ervan kan het wel zijn. Wat geeft voor jou dan de geestelijke meerwaarde als je je zelf niet aan het zoeken bent? Want yoga wijst je toch die weg? Je geeft zelf aan dat je geen beginner bent, dus je bent allang voorbij aan het zgn nut van oefeningen doen. Een vernieuwende theologie die het kruis van Christus verloochent en vervang door een sociaal evangelie, verkondigt ook niet meer het evangelie. En daarmee haalt het het hart van Gods boodschap weg. Wat is dan nog het verschil tussen een theologie en een theorie? Het gaat dan toch immers nergens meer over, dan alleen maar: ontplooi jezelf en wees goed voor de ander. Maar weer bevestig je mn stelling: het gaat niet of yoga verkeerd is, maar het gaat veel meer om het verdwijnen van de boodschap van vergeving.... |
Heb je wel eens aan yoga gedaan? Of zijn het theorieén die je hebt......? Als ik naar mijn yoga les ga ik lekker een uurtje ontspannen en nergens aan denken en kopje koffie daarna drinken met vriendinnen....... heeft voor mij totaal niets met geloof te maken.......en ik ben best betrokken bij geloof en kerk..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 5 september 2011, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je bewijst toch mn stelling? Jij vindt de boodschap van bekering niet meer van deze tijd. Ik vind hem nog steeds actueel. Jij vindt het een uitdaging voor jezelf om zelf uit te zoeken wie je bent. Ik weet al wie ik ben, en dat ik vergeving nodig heb en de oplossing ligt voor mij niet in mezelf, maar in de vergeving die Christus me geeft. Voor jou geldt de boodschap van het kruis niet, het is de boodschap van jezelf geworden. De opstanding wordt dus niet beleden, maar vervangen door esoterie. We zijn het volledig met elkaar eens, alleen we hebben een andere oplossing. |
Vergeving is wat complexer voor de meeste mensen dan zoals jij het stelt......Ik hoef absoluut niet uit te zoeken wie ik zelf ben, ik wil wel leven zoals Jezus ons dat heeft voorgedaan, dat is een heel andere versie....... En wat is er mis met vernieuwende theologie, moet volgens jou alles maar zo blijven als het was?????? En wat ik net al schreef: God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee...........dus hoezo boodschap van mijzelf?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kan christendom en yoga samengaan? Eigenlijk een hele vreemde vraag. Yoga vertelt dat er meerdere wegen naar God zijn, en het christendom vertelt dat er maar één weg is, Jezus. Dit antwoord zou voldoende moeten zijn. De Kolossenzenbrief is helemaal gericht tegen het gnosticisme, de toenmalige evenknie van yoga. Als Jezus duidelijk is, als de Bijbel duidelijk, kom ik met de volgende vraag: Maar waar komt die behoefte vandaan? Volgens mij heeft het alles te maken met de manier waarop het evangelie verkondigd is in de kerken. Het valt me op, dat juist bij kerken waarin men het Woord van God niet meer als autoriteit zien, waarin de opstanding van Christus niet meer gepredikt wordt, automatisch de deur open gezet wordt naar andere religies. Je hoeft niemand uit te leggen waarom het niet samen kan gaan, als je ze van tevoren vertelt, dat bevrijding van zonde door het offer van Jezus Christus compleet en totaal is. Maar als je dat niet verkondigt, als je mensen vertelt dat ze uitverkoren zijn, terwijl ze nog niet eens beseffen wat het betekent, krijg je automatisch een uitholling van de kracht van het evangelie. De beste boodschap die je als kerk kunt prediken is: bekeert U, laat U dopen en je zult wedergeboren worden. Als die prediking van bevrijding en verlossing niet meer voorkomt, als het evangelie wordt verlaagd tot een: je moet goed zijn voor de ander,dan loop je het gevaar dat mensen op andere terreinen bevrijding gaan zoeken. |
Jij vind dat de beste boodschap, prima, dat mag je vinden. Ik denk juist dat het goede in deze postmoderne samenleving is dat voorgeschreven regeltjes zoals als wat jij aanhangt in kracht inboeten en dat persoonlijke betrokkenheid en individuele keuzes aan zeggingskracht winnen....... Eigentijds belijden heet dat.....en of je dat nu met yoga erbij doet? Het een heeft niets met het ander te maken........ En ik denk als je in termen spreekt van het Evangelie verlagen je dan niet zo heel veel weet van vernieuwende theologie.....die is misschien nog wel intenser dan de boodschap die jij graag verkondigt wilt zien... Want die doet een appel op jezelf en niet het bekeren en laat je dopen en vooral iedereen vergeven ritueel......Nee, dat doet een appel op jezelf, hoe jezelf in het leven staat. God geeft het evangelie aan ons mensen en wij moeten er wat mee.........wij moeten het een stem geven als het ware.......en dat doe je niet door bekering, doop en vergeving alleen....... Nee, dat moet in je dagelijks leven blijken, in je houding, in je gedrag....... en dat is zeker geen verlagen, integendeel....het vraagt meer van jezelf....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:01
|
|
|
ROADY641 schreef: | Dit riekt naar new age...
|
Bij ons heet dat vernieuwende theologie......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:00
Onderwerp: Singledag 2012 ?!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het heel belangrijk een vrouw een complimentje te geven. Als ze het huis goed schoongemaakt heeft, of de afwas gedaan heeft of lekker gekookt, dan krijgt ze het complimentje wat ze verdient. |
Heb ik nu met mannen, vooral als ze mijn band geplakt hebben, de container aan de weg zetten of mij even helpen met mijn computerproblemen.......enne....vooral als ze niet boos worden als je de weg-volgens de man dan- niet goed aangeeft........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:57
|
|
|
[quote=ANNETTE050]Je denkt dat maar je hebt er niet opgezeten dus je vult het erg in....... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik yoga onschuldiger vind dan de roddel en achterklap die ik hier zo af en toe hoor....... Laat mij maar lekker 1 x per week de krokodil , sprikhaan en de tijger doen.....en daarnaast kan ik prima christen zijn.......dus wat je zegt klopt niet....... En nare ervaringen? Denk je dat mensen die met de kerk niet hebben???????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 5 september 2011, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:33
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
Ik zit al meer dan tien jaar op Yoga dus ben zeker geen beginneling. En je zegt nogal wat: oefeningen met occulte strekking.......Wat bedoel je daar concreet mee? Het klinkt me wat duister in de oren......heb je dat van horen zeggen of spreek je uit eigen ervaring???? Ik denk zelf dat christen zijn en yoga prima samen gaat, lukt me al jaren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk Wmijn, als jij het zegt, vind iedereen het ok. Maar als ik het zeg, trap ik de feministes op hun ziel.... |
Terecht Chatuliem, we mogen het zelf vinden natuurlijk maar het is heel wat anders als mannen dat zeggen......., dat begrijp je toch wel????? Je hoopt altijd dat de man zo galant is om te zeggen: ach, het valt toch wel mee......terwijl het in de praktijk niet meevalt....... Daar scoor je wel mee als man he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
ik ehhhhm...........ehhh........bén er effies niet, oke?
even verzinnen over een goede smoes; het tijdstip; is dat een aanvaardbare reden?
@ frank; dank je voor je gekronkel om een krom bericht recht te laten lijken, maar ben bang dat ik toch echt door de mand gezakt ben met mijn aardrijkskunde!! overigens schat ik willemijn intelligenter in!! |
Vrouwen en richtingsgevoel is niet altijd een hele slimme combinatie........., Weet er alles van of juist niet, net hoe je het bekijkt he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 22:53
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Op de scharnierpunten van het leven moet de kerk er voor de mensen zijn. Zeker al het moeilijk is.
Het lastige is denk ik dat er verschillend over de scharnierpunten wordt gedacht....Het zou zo moeten zijn dat is zo......Maar moeilijk is een heel persoonlijk begrip, wat jij als moeilijk ervaart wil nog niet zeggen dat een ander dat ook als moeilijk ervaart........ En , om even on topic te blijven......euthanasie is nu zo'n scharnierpunt waar mensen een heleboel over en van vinden en erg snel over oordelen........Misschien is dat de reden dat mensen er niet altijd zo open over zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 22:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat moet dan wel een héél mooi moment voor je geweest zijn. |
Ik had vandaag een wat mooier moment dan dat Visser..........
|
|
Naar boven |
|
|