Auteur |
Bericht |
|
GERT901
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:39
|
|
|
Hallo allemaal, leden van CM,
Voor ik een dankwoord doe, wil ik eerst even wat zeggen. Allereerst dit na een tijdje op CM te zijn geweest ga ik stoppen, het is mij wat tegengevallen, misschien ligt het aan mij, maar heb bijna alleen maar teleurstelling gehad op deze site, zoals geen reactie op een mail, je probeert altijd op het profiel in te spelen. Ik ben altijd eerlijk en oprecht en natuurlijk iedereen maak wel eens fouten. Verder vraag ik mij af moet de man altijd eerst initiatief nemen om de ander te gaan mailen. Als je iets bevalt in een profiel dan mag je dat toch kenbaar maken en contact zoeken. Het is toch een soort of een uithangbord, je presenteert je aan anderen. Ik probeer gewoon mezelf te zijn in het profiel en dat is wel van belang. Het geloof vind ik belangrijk, hoe degene in het leven staat. Het hoef voor mij niet van dezelfde kerk te zijn. Als degene maar gelooft en God in zijn leven heeft.
Een praatje maken via de mail of chat moet zeker kunnen. Het hoef niet altijd direct serieus te zijn, eerst een beetje lol maken en als het prettig is dan kun je altijd op andere zaken ingaan. Het moet wel van 2 kanten komen, als de ander niet wil mailen dan vind ik dat diegene het moet aangeven. Ik hou van eerlijk en oprecht zijn. Toch heb ik wat goede contacten gehad.
Ik wil iedereen het allerbeste wensen en vooral Gods zegen. Verder wens ik een ieder heel veel succes met het zoeken naar de ware of naar vriendschap of gewoon genieten op CM met het chatten of mailen of hierop het Forum. Verder wil ik degene bedanken die contact met mij heb gehad.
Het belangrijkste is dat wij God de Vader danken en Zijn Naam loven en prijzen. Wij mogen ook op deze site andere mensen bemoedigen die het moeilijk of problemen hebben. Probeer het positieve er uit te halen, het is altijd makkelijk om negatief te zijn. Wij zijn kinderen van één Vader, probeer te leven zoals Jezus Christus het wil. Natuurlijk het gaat met vallen en opstaan, het valt soms niet mee.
Met vriendelijke groeten Gert
O Here, mijn Rots en mijn Verlosser, Mogen de woorden van mijn mond, En de overleggingen van mijn hart, U welgevallig zijn. Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 19:56
|
|
|
GERT901 schreef: | Hallo allemaal, leden van CM,
Voor ik een dankwoord doe, wil ik eerst even wat zeggen. Allereerst dit na een tijdje op CM te zijn geweest ga ik stoppen, het is mij wat tegengevallen, misschien ligt het aan mij, maar heb bijna alleen maar teleurstelling gehad op deze site, zoals geen reactie op een mail, je probeert altijd op het profiel in te spelen. Ik ben altijd eerlijk en oprecht en natuurlijk iedereen maak wel eens fouten. Verder vraag ik mij af moet de man altijd eerst initiatief nemen om de ander te gaan mailen. Als je iets bevalt in een profiel dan mag je dat toch kenbaar maken en contact zoeken. Het is toch een soort of een uithangbord, je presenteert je aan anderen. Ik probeer gewoon mezelf te zijn in het profiel en dat is wel van belang. Het geloof vind ik belangrijk, hoe degene in het leven staat. Het hoef voor mij niet van dezelfde kerk te zijn. Als degene maar gelooft en God in zijn leven heeft.
Een praatje maken via de mail of chat moet zeker kunnen. Het hoef niet altijd direct serieus te zijn, eerst een beetje lol maken en als het prettig is dan kun je altijd op andere zaken ingaan. Het moet wel van 2 kanten komen, als de ander niet wil mailen dan vind ik dat diegene het moet aangeven. Ik hou van eerlijk en oprecht zijn. Toch heb ik wat goede contacten gehad.
Ik wil iedereen het allerbeste wensen en vooral Gods zegen. Verder wens ik een ieder heel veel succes met het zoeken naar de ware of naar vriendschap of gewoon genieten op CM met het chatten of mailen of hierop het Forum. Verder wil ik degene bedanken die contact met mij heb gehad.
Het belangrijkste is dat wij God de Vader danken en Zijn Naam loven en prijzen. Wij mogen ook op deze site andere mensen bemoedigen die het moeilijk of problemen hebben. Probeer het positieve er uit te halen, het is altijd makkelijk om negatief te zijn. Wij zijn kinderen van één Vader, probeer te leven zoals Jezus Christus het wil. Natuurlijk het gaat met vallen en opstaan, het valt soms niet mee.
Met vriendelijke groeten Gert
O Here, mijn Rots en mijn Verlosser, Mogen de woorden van mijn mond, En de overleggingen van mijn hart, U welgevallig zijn. Amen. |
Toch wil ik even reageren op datgene wat je schrijft. Ik kan me nl. voorstellen dat niet iedereen wil reageren op een mail. Er kan dan een discussie ontstaan of je nu wel of niet gelijk hebt. En in die discussie heeft niet iedereen zoveel zin. Dan is het het verstandigste om gewoon niet op een mail te reageren.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch wil ik even reageren op datgene wat je schrijft. Ik kan me nl. voorstellen dat niet iedereen wil reageren op een mail. Er kan dan een discussie ontstaan of je nu wel of niet gelijk hebt. En in die discussie heeft niet iedereen zoveel zin. Dan is het het verstandigste om gewoon niet op een mail te reageren..... |
ik vind dat je uit beleefdheid wel kan reageren. Ook al ben je het niet eens met wat in die mail staat. Je kan dus een mail terugschrijven met de vermelding dat je geen verder kontakt meer wilt. Ik begrijp dus de stelling of teleurstelling van Gert wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik vind dat je uit beleefdheid wel kan reageren. Ook al ben je het niet eens met wat in die mail staat. Je kan dus een mail terugschrijven met de vermelding dat je geen verder kontakt meer wilt. Ik begrijp dus de stelling of teleurstelling van Gert wel. | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient? |
Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen...... |
Ik vind het niet meer dan normaal om iedere mail te beantwoorden. Iemand neemt de moeite om je een mail te sturen. En iedere persoon is de moeite waard om een antwoord te ontvangen, ongeacht of je die persoon nu mag of niet. Ik vind het gewoon kei onbeleefd om geen reactie te sturen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 19:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient? |
dat herken ik wel, chatuliem; en om nu avonden lang bezig te zijn om mensen duidelijk te maken dat je geen romantisch contact wilt, is niet echt heel fijn om te doen. ik probeer iedereen terug te mailen, maar ik moet zeggen dat ik wel eens hoor dat ik een mail per ongeluk over het hoofd gezien heb. dit is dan niet uit onbeleefdheid, of omdat ik anderen en hun emoties niet belangrijk vind, maar puur omdat ik (me) geen tijd (gegunt) heb.
hannah..........gaat nu direct een aantal mensen terugmailen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat herken ik wel, chatuliem; en om nu avonden lang bezig te zijn om mensen duidelijk te maken dat je geen romantisch contact wilt, is niet echt heel fijn om te doen. ik probeer iedereen terug te mailen, maar ik moet zeggen dat ik wel eens hoor dat ik een mail per ongeluk over het hoofd gezien heb. dit is dan niet uit onbeleefdheid, of omdat ik anderen en hun emoties niet belangrijk vind, maar puur omdat ik (me) geen tijd (gegunt) heb.
hannah..........gaat nu direct een aantal mensen terugmailen..... | Eigenlijk vind ik het wel best, dat mensen niet terugschrijven op een mail. En wat maakt het uit, je weet dan toch ook gewoon waar je aan toe bent? Je moet niet meteen hoge verwachtingen hebben als je een kennismakingsmail stuurt. Het gaat toch alleen maar om willen kennis maken? En ik kan me zo goed voorstellen dat dat bij een ander als opdringerig kan worden beschouwd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk vind ik het wel best, dat mensen niet terugschrijven op een mail. En wat maakt het uit, je weet dan toch ook gewoon waar je aan toe bent? Je moet niet meteen hoge verwachtingen hebben als je een kennismakingsmail stuurt. Het gaat toch alleen maar om willen kennis maken? En ik kan me zo goed voorstellen dat dat bij een ander als opdringerig kan worden beschouwd... |
nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............ | Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch? |
nee, dat is niet echt mijn stijl, chatuliem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch? |
Hallo Chatuliem.
Het is toch heb U naaste lief ?? Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt.....
|
mee eens! Vind het persoonlijk wel netjes om een reactie te geven, behalve dan op de nietszeggende digitale knipoogjes.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............ |
Precies, iemand bewust negeren. Dat vind ik ook erg ongepast. En wind me daar dan ook erg over op. Het zijn in mijn ogen toch gewone omgangsnormen. Maar als je voor een deel anoniem bent, lijken sommigen toch makkelijker dit soort gedrag te kunnen vertonen. Ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:21
|
|
|
RENATE619 schreef: | Precies, iemand bewust negeren. Dat vind ik ook erg ongepast. En wind me daar dan ook erg over op. Het zijn in mijn ogen toch gewone omgangsnormen. Maar als je voor een deel anoniem bent, lijken sommigen toch makkelijker dit soort gedrag te kunnen vertonen. Ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft. | Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet?? |
Waarom zou je daar last van hebben? Ik zie eigenlijk geen enkele reden om niet op een ander te reageren. Ook in het gewone leven niet. Je hebt toch een mond gekregen om te praten? Dan kun je ook zeggen dat je ergens niet van gedient bent,, even goeie vrienden.
Zo ook virtueel... Ik zie geen enkele reden om iemand niet te beantwoorden.Dat heet fatsoen. Ook een rotmail( die ik ook wel heb gehad) of een mail van iemand die je niet aanstaat beantwoord ik. Waarom niet? Ieder mens is het toch waard om behandeld te worden zoals jijzelf behandeld wilt worden?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 11 september 2011, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet?? |
Ik kan me helemaal bij Jolan haar reactie aansluiten. Als je iets onprettig vind kun je dat zeggen. Dat is toch niet zo moeilijk. Zo heeft iedereen de vrijheid om ook negatief op een mailtje te reageren. Dat mag altijd. Het gaat er alleen om dat je reageerd. Juist door iets te ontlopen komt die persoon er nooit achter dat hij of zij eventueel storend gedrag vertoont. Ik denk dat diegene er meer aan heeft als dat dan gezegd wordt, zodat deze er wat aan kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:09
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Waarom zou je daar last van hebben? Ik zie eigenlijk geen enkele reden om niet op een ander te reageren. Ook in het gewone leven niet. Je hebt toch een mond gekregen om te praten? Dan kun je ook zeggen dat je ergens niet van gediend bent, even goeie vrienden.
Zo ook virtueel... Ik zie geen enkele reden om iemand niet te beantwoorden.Dat heet fatsoen. Ook een rotmail( die ik ook wel heb gehad) of een mail van iemand die je niet aanstaat beantwoord ik. Waarom niet? Ieder mens is het toch waard om behandeld te worden zoals jijzelf behandeld wilt worden? |
Volledig met je eens Jolan!
|
|
Naar boven |
|
|