Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 19:00
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Zolang als jij er maar blij van wordt Shanita Ik vond de opmerking wel komisch onder dit topic ...
Dus dubbel |
Tis video tijd en tevens etenstijd
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:53
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heeft dit ...nu voldoening gegeven Mariska???? |
Nou, ik heb het geheel niet gelezen, maar ik was weleens op de chat en ik weet wel dat Robbedoes wel ff in mag binden... mijns inziens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:18
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Ik ben gewoon té verontwaardigt nu, dus ik hou ff me mond, sorry Jol. als het leek dat het tegen jou was, was dus juist helemaal niet zo.
Ik wens je een hele rustige avond!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhh shanita ik snap jou reactie op Jol niet helemaal heb het gevoel dat je haar verkeerd begrijpt! Misschien nog een keer goed lezen en er even over nadenken... denk dat je dan tot een andere conclusie komt |
Ja, dat denk ik ook...ik voel het wel, maar ja, kan even de juiste woorden niet vinden....heb er al een op zich staande post van gemaakt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:06
|
|
|
JOL252 schreef: | Je interpreteert mijn reactie totaal anders dan ik het bedoel maar mis effe de energie om er op in te gaan. laters dan maar. |
Zou best kunnen, als ik boos ben kan het zijn dat ik postings niet zo doordringen omdat ik dan boos ben....
Zie het anders maar gewoon als een op zich staande post mijn reactie...en rustig aan AUB...!!!! Heeft helemaal geen haast.
Ik maak er een op zich staande post van.
Excuses Jol...Ik snap het denk ik wel, kan het alleen niet verwoorden nu, denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat heb je nu tegen ons gezegd. Als je het nu ook nog tegen hem zegt lucht het misschien nog meer op... |
Heb ik gedaan....maar ja, sommigen mensen hebben een selectief geheugen...
Maar...ik heb het gevoel dat het wel goed komt.....smiley die nadenkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:55
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Ik wordt blij van de gedachte dat ik geen exen heb die ik MOET helpen ...
|
Ja, maar ja, je weet niet alles...
Ik kan moeilijk alles hier op het forum zetten ivm privacy
Trouwens, hij mag blij zijn dat hij mág helpen, but than again, ik kan niet álles zeggen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:46
|
|
|
Ik heb het gevoel dat ze voor zichzelf' de zaakjes wel op een rij hebben; alleen de slachtoffers van echte gewelddelicten moeten meteen vergeeeeeven, en zeker geen aangifte doen, want dan komt ineens God de wraak toe...ik dacht dat we de overheden moeten gehoorzamen? Staat dát niet in de bijbel??? Als je de schuld op het slachtoffer legt, zo van jij zit nu in de problemen omdat jij niet vergeeeeeft, dus jij bent schuldig hoeven we/ze je ook niet te helpen, snap je?
Waar denk je anders dat het woordje 'schijnheilig' vandaan komt?
Zo, en zometeen soap en het kleine huis....
Dit is een op zich staande posting dus geen reactie op iemand!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Er is ook nog zoiets als "genoegdoening", zie de wetboeken in het OT. Oh jawel ik weet dat Jezus die prijs heeft betaald etc. etc. maar lijkt mij nog steeds ook prima in het nu van toepassing. Maatschappelijk gezien ook een must voor het rechtsgevoel, als een crimineel vast komt te zitten. Of wanneer iemand die, ook al is het onopzettelijk jouw auto aan barrels rijdt dit in goed overleg ziet te regelen, puur uit herstel van de schade. We leren onze kids toch ook als ze de ander uitschelden of een schop verkopen wat hier niet klopt en wat ze tot hun beschikking hebben om het goed te maken/eventueel relatie herstellen?
En uiteindelijk, als genoegdoening ook aan de orde is gekomen, wel of niet ingewilligd, kun je misschien (nog beter) loslaten. |
Ik lees het later nog even goed door
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 18:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:25
|
|
|
Hypocrisie ten top. Moet je es kijken als iemand per ongeluk tegen hun nieuwe wagen aanbotst, hoe ze kijken en hoe snel ze dingen geregeld willen zien hebben....maar tegen anderen zeggen ze meteen vergeeeeeeeeeeeven, en God komt de wraak toe, en dat zijn dan dingen nog honderdduizend keren zo erg dan een deuk in je wagen....
Even voor de duidelijkheid ik heb nog nooit tegen iemand ze wagen aangebotst, was een voorbeeld.
Als die idioten niet zaten te zeiken van God komt de wraak toe, dat zat de dader nu in de bak, net als ze vader, en dan had anderen heel veel leed kunnen hebben worden bespaard. Nu is het dus verjaard...
Veranderd; ingekort.
Dit is geen reactie maar een op zichzelf staande post over het onderwerp vergeven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:28
|
|
|
Voor mezelf opgekomen: als me ene ex(die ander woont veels te ver), me niet komt helpen, ja, dan gaan ik daar ook geen film kijken.
Het is namelijk géven en némen
En hij kan beter maar een beetje opschieten met tijd vrijmaken anders hoeft het al niet meer.....
Zo, dat lucht even op.
Laterz!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | God heeft gezegd, mij is de wrake ............... Ik weet, het is simpeler gezet, dan gedaan, maar ook vergeven is een groei proces, wij zijn niet bij machte, om het in ene te doen. Ja in een verspreking, in net als hier een (flut) discussie, we zijn het eigenlijk nooit met elkaar helemaal eens.
Een stempel krijgen, is iets waar geen mens op zit te wachten, wat ook de reden mag zijn, maar in de meeste gevallen, doen wij het eigenlijk zelf. Niet helemaal waar, maar wij houden meestal het één en ander in stand, door het bespreekbaar te maken en te houden. Wat in een ver verleden is gebeurd (heb het nu over mijzelf) ik vraag mij nu af, of een hopen dingen in mijn leven echt nodig waren, geweest.
Nee dus niet echt, maar door de confrontatie aan te gaan, met het verleden, en de personen, is het verder gaan, in werking gezet. Eigenlijk best wel laat, maar niet te laat, het is nooit te laat, maar wel, niet vroeg genoeg. En de daders, of pleger,s , die wisten van niets meer, in ieder geval niet veel meer, waarom niet? Die waren gewoon verder gegaan met leven, ik even niet, maar nu wel. Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je. |
Quote: | Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je. | Helemaal waar Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:33
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Als exen zelf ook met hun exen omgaan, ja, dan heb ik geen zin in steken water onder elkaar.
Dus vanaf nu, gaan de dingen ín overleg, en logisch.
Zo niet, eigen verantwoordelijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 12:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PETRA373 schreef: | inmiddels drie zieke kinderen ,zelf voel ik me inmiddels helemaal gaar, eerst ontsteking kies, toen griep en maar door gaan, ben toe aan een hele dag in bed liggen, ma ja , moet niet klagen is maar griep, toch baal ik beetje,word wakker met gemene keel en hoofdpijn, nee he voelde me gisteren 1 dag weer fit en nu voel ik me weer belabberd. inmiddels heb ik volgens mij het hele forum al gelezen, omdat je dan maar veel achter pc wat hangt op de bank.ma ja, maar weer aankleden, dingen doen en dat word misschien leuk, frank komt vandaag me wasmachine maken, me muts en ongeschoren , aftershave enzo |
Ja, ik ben ook niet lekker. Het heerst. Gemene keel/hoofdpijn.
Wat leuk en aardig dat Frank je wasmachine komt maken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 12:12
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Dat ik vanochtend mijn coach hier had en dacht oke ga er voor brief aanpassen van rvkb en dan advocaat rechter enz enz Zegt ze mag ik je dokter bellen opname intern want je hebt zoveel meegemaakt dat een mens eigenlijk wel drie levens over zou moeten doen om weer recht te breien Nu ben ik wel aan het haken maar ja ik laat geen steken vallen en weet dat ik de kracht alleen maar krijg van mijn Hemelse Vader. zegt ze ja maar dit kan zo niet mensen oordelen en daar gaan we weer de ellende in dacht nu kan ik voor mezelf leven maar nee hoor
Niemand begrijpt je echt en ik stop dit gevecht ..........................
Anita |
Ha Anita,
Dat is met mij ook zo; ik heb ook zoveel meegemaakt daar heb je meerdere levens voor nodig om dat te verwerken....(recht breien).
Ik begrijp je denk ik daarom.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 12:08
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Probeer die prioriteiten waar te maken vandaag Shanita...!!! (Ik moet dat trouwens net zo goed hoor!!!) Weet zeker dat je daar dan vanavond met een fijn gevoel op terug kunt zien.. |
Hai Zeeland: ik zal wel moeten...
Het is ook bewezen, ergens een onderzoek weet nu ff niet welke, dat idd, januari moeilijk is voor veel mensen. Of men heeft leuke feestdagen gehad en valt in een gat. Of men heeft geen leuke feestdagen gehad en dan komt daarachter nog dat sombere weer, koud enzo.
Ik wil/moet elke dag wat doen; moet er toch niet aan denken dat as woensdag mijn begeleider/behandelaar, ja ik weet niet wat ze officieel is, bij me voor de deur staat, en er is niets gedaan. kijk als het maar duidelijk is dat ik uren heb lopen werken.
En ja, heel raar, het ging zo goed: Ik had een groot gedeelte van me huis opgeruimd, ging weer de deur uit voor vrijwilligerswerk, en ja, met kerst is er de klad ingekomen. Teveel stres.
En ja, ik wéét, als het hier is opgeruimd, en ik weer de deur uitga dat ik dan zelfs gelukkig ben, ja, ook groot deel door het geloof.
Dank voor je reactie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 08:16
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Shanita, de laatste zin laat ik maar even voor wat het is.
Het is eerlijk van je als je zegt, niet te willen vergeven. Maar vergeven omdat God het van je vraagt, is omdat je omgekeerd van God vraagt jou zonden te vergeven, jou schuld te dragen. En in dat licht kan een mens ook een mens vergeven. Ieder mens heeft een grote schuld naar God toe, maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen. Ik denk dat het inleven van je schuld naar God, je milder maakt naar je naaste, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. En ja, dan vraagt God het van ons, in het gebed wat Hij ons geleerd heeft te bidden: "Vergeef ons onze schulden, zoals wij ook vergeven hen die ons schuldig zijn."
Dat heeft niets met een sekte te maken, maar met een leven in geloof in God, die waar het ons moeilijk wordt, Zelf heeft belooft, om de kracht van Hem te verwachten, omdat wij zwak zijn.
Dit betekend dus totaal niet dat je jou denken uitschakeld, maar juist tot in je diepste ik er mee bezig ben, om Gods wil te doen, Hem na te leven, Zijn wet te houden en te doen. Niet omdat je zo goed ben om dat te doen, maar omdat God het waard is.
Dat gun ik ook jou, hoe moeilijk het ook is, om uit de kracht die God geeft, met je volle verstand, te mogen vergeven. En die God, die alles weet en kent, die ook jou moeite en beschadigingen kent, die God weet ook hoe Hij de ander bereiken kan.
Ik ben er van overtuigd, dat als je kan vergeven, je daar zelf ook goed mee ben. Niet sektarisch, maar bewust in geloof op God. |
ff kort. weinig tijd.
Kijk je hebt 't nu over dat bijbelgedeelte, waarin iemand zelf zijn schulden werden kwijtgescholden, en toen een ander schulden bij hem had deed ie dat bij hem niet.
En mijn schulden zijn kwijtgescholden door God omdat ik berouw had...als ik geen berouw had en gewoon door ging met me oude leventje was er namelijk ook niets kwijtgescholden door God, net als de man uit je voorbeeld, wat je uit de bijbel hebt gehaald. Die zelf wel was vergeven, omdat ie berouw had, maar een ander daarna niet wou vergeven....die 'smeekte'....
Quote: | maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen. |
Hij smeekte....
Niet: hij ontkende en lachte je uit omdat je lekker toch niets kan bewijzen....
Daar zit wel ff een verschil tussen, denk je niet?
Goéd luisteren en góed lézen...
Ok dan.
En, ik geef degene geen zware straffen, ja, omdat de groepen zoiets hadden van God komt de wraak toe is het nu dus verjaard, omdat ik daarom van aangifte heb afgezien, en ik had een goede zaak, ze vader had óók gezeten voor hdezelfde misdaden. Waar blijft dan Gods gerechtigheid? Als ik bij je inbreek en neem al je dure spullen mee, vergeef je mij dan ook en zie je af van aangifte, terwijl ik ondertussen al je dure spullen heb verpatst? En je uit zit te lachen....
Nee, want dán is het ineens wél een ander verhaal...toch....
Zal maar ff niet zeggen wat ik denk...want ik wil geen ban....
Dingen omkeren verdraaien met een christelijk sausje...
S. Terecht boosheid is gezond.
Kijk een stokpaardje en een doofpot,...
Stokpaardje: als je antwoord op een vraag: is het van 'heb je al vergeeeeven'? Want als je vergeeeeeft, wordt je meteen zo gelukkig en blij. En als ik dan zeg nee, degene laat me totaal onverschillig heb alle contact verbroken, dan: En als je niet vergeeeeeeeft ja, dan gaat je wrok, bitterheid en boosheid niet weg.... Die ik niet eens heb, de persoon laat me onverschillig, ja, ik moet wel leven met consequenties, maar de persoon laat me totaal geheel onverschillig. En dat kan dan niet, men gaat zolang doorzeuren, dat je aan jezelf gaat twijfelen en gaat denken dat je boos etc bent....
Tis goed Willem.....
En als je dan struikelt over de dogma's, stokpaardjes en doofpotten en boeken van Amerikaanse charlatans, ja, dan kijkt men je ook nog es heel boos aan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:37
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...neen Shanita, ik was al terug wakker... ...ik heb maar weer weinig geslapen...is weer zo'n periode. |
O, ja, had en heb ik ook weleens, ja, dan ben ik zomaar ineens wakker...
Sterkte en laterz!
Ps: Ja, het kan moeilijk zijn hoor, ik heb anti depressiva met bijwerking slaperigheid, ja, dus dan loop ik zo te doezelen, en ja, dan toch doorgaan. Ja, ik kan ook alléén alleen opruimen. Met iemand erbij lukt niet, dus ja...zit niets anders op. Woensdag komt me behandelaar en dan moet er duidelijk dingen zijn gedaan.
Mazzeltjes, fijne dag!
Ps: mijn 'vlees' wil zo slapen als ik heb gegeten, en ja de geest is gewillig maar ja, het vlees is zwak bij mij nu ff, ja, dus ik doe gewoon net of ik werk en ga mezelf opdrachten geven, ja die truc werkt, hij zou wel moeten werken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 06:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:36
|
|
|
Dus, ik ga nu beginnen met dingen, en ja, dan zit ik vandaag even niet hier, want daar kan heel veel tijd in gaan zitten, kan, hoeft niet, als ik iets zie waarop ik wil reageren, ja, tis niet alleen schrijven maar ja, ik denk dan ook na.
Vandaar, dat ik eventjes mijn prioriteiten ga stellen, forummen, ok, maar ja, dan wel als ik het een en ander heb gedaan.
Mzzl! en laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:25
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De site ziet er ook goed uit zeg maar. Gewoon netjes, zonder al die Amerikaanse evangelische kreten erop.
Ja, ik zei ook niet alle gemeentes, het viel Otto de Bruine gewoon op dat er zoveel evangelische kerkverlating was....en daar was ik er een van, en anderen, of nieuwelingen hier die zich daarbij herkennen kunnen erkenning vinden dmv het onderzoek te lezen zeg maar.
Even linkje site ziet er goed uit vind ik Parousia |
Ik heb de website even nader bekeken, netjes, komt goed over, net zo'n beetje dezelfde opmaak als de website van de Vrije Baptisten. Die gemeente in Heerenveen, en in Drachten. Bethel.
Ik zelf zou een goed gevoel hebben als ik naar deze kerk zou gaan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 februari 2013, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:15
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
Stukje quote uit de quote van Thomas: Quote: | Ook is er mijns inziens geen sprake van churchbashing. Ik heb in het verleden ook aangegeven op grond waarvan de kerkverlating zo enorm groot is in Nederland. Dat is geen churchbashing, ik ben gewoon kerklid van een calvinistische kerk, maar doe een poging om tot inzicht in de processen te komen. Er gaat veel mis in de kerk, in de reformatorische met het gecultiveerde angstgeloof en toedekken van incest en in de evangelische gemeenten waar in te veel gevallen een goed kader met voldoende theologisch en pastoraal inzicht ontbeekt. Dan kun je nog zo in de geest zijn, je bent echt onbekwaam tot goede bijbeluitleg dan wel begeleiding bij ingijpende situaties, lees in veel gevallen: echtscheiding. Om over de de cultuur in de vrijgemaakte kerk nog maar niet te spreken. Maar daar kun je toch niet uit afleiden dat alle of het merendeel van de kerken en gemeenten niet deugen? Het lijkt me beter de misstanden te benoemen en er wat aan te doen. Het doodzwijgen en toedekken, lukt met de huidige generatie, die goed is opgeleid, echt niet meer. En dat is wat mij betreft maar goed ook. Veel dingen die gebeuren in kerkelijke instellingen zijn niet te verdedigen en horen niet onder de vlag van het Christendom thuis maar komen voort uit een vorm van uit de hand gelopen kerkcultuur. Het doet het Christendom geen goed. |
Quote: | Het doodzwijgen en toedekken, lukt met de huidige generatie, die goed is opgeleid, echt niet meer. En dat is wat mij betreft maar goed ook. |
Ja, en mensen die intelligent zijn zonder opleiding, kunnen niet meer 'dom' gehouden worden, Want alles is te lezen en op te zoeken zeker met internet onder handbereik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 06:01
|
|
|
Nou, ben gisteren expres al om 9.45 uur gaan slapen.
Zodat ik er lekker vroeg uit kan, vandaar deze tijd.
Nou, eerst mag ik eventjes wakkeren van mezelf. Zo, uurtje anderhalf uur, hooguit 2 uur.
Dan ga ik opruimen, ja, ik had in de zomer een vloer laten liggen, en ja, nu heb ik met schilders afgesproken, wou het eerst zelf doen, misschien doe ik dat wel, ja, hoge bloeddruk soms is de reden.
De artsen snappen het ook niet alles gecontroleerd, de ene dag is mijn bloeddruk volgens het boekje de andere dag veel te hoog, ja ik heb het dan over een onderdruk van rond de 130, ja, onderdruk dus...
Maar ja, vandaar dat mijn behandelaar zegt van kan je beter laten doen.
Dus ja, nog steeds geen meubels, ja, minimaal, want ik ga niet weer met zware dingen sjouwen. Dus ja, alles ligt hier verspreid over de vloer, bijvoorbeeld, ja, kwam ik thuis ja, kon ik iets niet vinden in me tas, gewoon omkiepen op de grond, en ja, daar was het, maar gewoon alles laten liggen.
Dus ja, nu ligt me hele huis bezaaid met spullen, dus ja, alles netjes opbergen in dozen, kratjes en van die kleine plastic mandjes voor kleine dingetjes. En wegflikkeren wat weg kan.
En dan zo, kunstschilder spullen bij mekaar, iig alles bij mekaar, ook kleding alles netjes opvouwen, ook in dozen. en dan alles netjes in me slaapkamer want ja die doe ik later zelf wel, want daar hoeft alleen maar de muren.
In de gang ook muren alleen, ja, en in me huiskamer waar ook me keuken zit, ja daar moet muren en plafond.
Iig, of ik het zelf doe, of laat doen, zou het hier toch op moeten/willen ruimen.
En daar ga ik strakjes mee beginnen, want ja, as woensdag, ja, dan hoef ik niet alles klaar te hebben, maar ja dan moet er wel te zien zijn dát ik een en ander gedaan heb. En dan liefst zo, dat het netjes is, dus niet alles door mekaar snel in dozen wat ik deed toen iemand me oude vloer eruit kwam halen, ja, die moest dus snel leeg zijn.
Nou laat ik het hierbij, anders wordt het te lang, maar dan hebben jullie een beetje een indruk. (lekker belangrijk ;)
Mzzl!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 31 januari 2013, 08:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 05:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
FRANKT627 schreef: | 'Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.'
(Sint) Augustinus |
Zo, jij bent laat wakker ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 05:33
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kan niet oordelen, wat er gebeurd is in die lobby, maar het voelt niet goed. Zonder dat ik hoor en wederhoor kan toepassen, neig ik wel tot de stelling dat de persoon in kwestie zijn oprechte excuses moet aanbieden. |
Ja, ik ga daar es een kijkje nemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:39
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ik ga eten, dvd's kijken en me bed in. Morgen zooo druk.
Trusten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:32
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heey Shanita, Koninginnedag wordt Koningsdag, en zal vanaf 2014 op 27 april gevierd gaan worden. Koningin Beatrix had de gewoonte Koninginnedag op de verjaardag van haar moeder te vieren, mede ook omdat haar eigen verjaardag middenin de winter valt, maar wanneer koning Willem-Alexander aantreedt, zal het dus 3 dagen vervroegen, naar zijn eigen verjaardagsdatum.
Het zal wel ff wennen zijn. En voor de scholen ook wel ff ingewikkeld hoe ze nu een week Meivakantie gaan plannen.... We zullen het wel zien |
Ja, dat wist ik al; ik denk het blijft Koninginnedag heten, en dezelfde datum, want Maxima wordt ook koningin, en anders wordt er teveel overhoop gegooid, gewoon dezelfde dag is iedereen aan gewent, denk ik hoor. Of staat naam en datum al vast?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:22
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Dingen om te klagen: (ja, als je ff mag klagen gaat daarna alles beter)
Enige 2 vrienden, exen, lopen mekaar onderhuids onterecht van dingen te beschuldigen, denk ik te voelen, zo subtiel....
Ik heb zo'n grondige hekel aan opruimen, en daarom is het hier nu zo'n rommel, het is niet eens meer triest, meer een komisch aanblik.
Ik heb zo'n hekel aan opstaan als de wekker afgaat.
Ik moet of ik wil of niet me huis opruimen komen binnenkort mensen schilderen.
Ik snoep weer teveel.
Bijwerking van anti depressiva is slaperig, ik lig vaak hele dagen te slapen in het weekend.
Nou dit was het voorlopig.
Ja, ik heb geleerd dat als je ff kan klagen je daarna de betrekkelijkheid ervan in gaat zien, en dat je je daarna weer beter gaat voelen.
Dus vandaar...
En ik voel me soms alleen en dan denk ik dat is niet voor mij, me zo te voelen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:12
Onderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Inleiding tot een open gesprek.
'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij 'k zie naar hem op en weet Hij is mij steeds nabij.
Een bekend lied wat over dit thema gaat. Het is ook mijn gebed dat jij dat zo mag ervaren, dat je God zo innerlijk mag kennen.
god- en mensbeeld Volgens mij ligt de kern van de vraag besloten in ons beeld van God. en ik denk dat er heel wat verschillende Godsbeelden zijn. En daar hangt direct een mensbeeld aan vast. Heb ik als mens een vrije wil? Maak ik de keuzes of moet God dat doen?
De vraag die ik neer wil leggen is wat dat in de praktijk van elke dag betekent. Hoe merk jij dat je God kunt vertrouwen? Betekent dit dat je al jouw vragen bij Hem neerlegt en dat Hij je dan antwoord geeft? En hoe dan?
Ik vraag je om geen kennis in de zin van weetjes te delen maar juist jouw ervaring. Het is hierbij geen schande om te delen dat je God helemaal niet in jouw leven ervaart. Dat je gelooft dat wat je weet waar is en God uiteindelijk jouw vertrouwen in Hem zal belonen.
Ik moet denken aan de film Meet Joe Black waar een vader twee dochters heeft. De oudste dochter ervaart haar leven lang de liefde niet van haar vader. Dat zou een godsbeeld kunnen zijn wat jij ook hebt. De afstandelijke God die met Zijn dingen bezig is en natuurlijk geen tijd heeft voor iemand zoals ik. Maar ik weet dat Hij mij beschermt tegen vijanden, dat hij zorgt voor eten ..
Zo is er ook een Godsbeeld waarin God alle problemen oplost of in ieder geval op zou moeten lossen. Als Hij besluit dat niet te doen dan is dat kennelijk Zijn wil. Ik denk hierbij aan Bruce Almighty, waar het idee van geeltjes wordt gebruikt voor vragen die we aan God stellen. Dat beeld heb ik eigenlijk ook voor het grootste deel van mijn leven gehad. De film eindigd dan erg ontnuchterend: God die aangeeft dat hij ons alles heeft gegeven om de antwoorden te vinden. Ik herken dat.
Die laatste film geeft een beetje aan hoe mijn beeld van God zich ook heeft veranderd. Van een manier van bidden die draaide om vragen en oplossingen buiten mezelf naar een manier van biden die draait om danken voor dat wat God al heeft gegeven, in Zijn schepping en in Jezus die ons de weg naar de Vader weer heeft laten ontdekken.
Hij laat mij de keuze Mijn vertrouwen in God is dat Hij met mij wil wandelen en dat Hij mij zo ontmoet dat ik Hem en daarin mezelf steeds beter mag leren kennen. Dat is voor mij in Zijn koninkrijk wandelen, nu vandaag, en alles met Hem delen. Hij is mijn bron van weten in mij. Daar kan kennis zich in spiegelen. Hij laat me zien welke keuzes ik heb die er echt toe doen en dat is in de praktijk bijna altijd een keuze die te maken heeft met onderliggende angst. Wat ik ervaar is dat de keuze die angst overwint leidt tot vrede.
Mijn vertrouwen in God is dus uiteindelijk een vertrouwen dat als ik kies om mijn angst te overwinnen en daarin achter Hem aanloop dit altijd leidt tot groei, groei van inzicht en ervaring van vrede.
God spreekt door iedere situatie Daaraan vast zit de overtuiging dat alles wat op mijn pad terecht komt (altijd nu) een antwoord is op een (vaak onbewuste) vraag. Dat dit ook een van de belangrijkste manieren is waarop God tot mij spreekt. Dat herkennen geeft vertrouwen.
God is nog zoveel groter! En Hij woont in jou, zoek en je zult Hem vinden. Stap in Zijn koninkrijk en vertrouwen is geen vraag meer maar een diamant! |
Je kunt op God vertrouwen-ervaar je dat?
Ik heb al geantwoord, maar ja ik kreeg ineens een inzicht erbij.
Zelfvertrouwen is ook, let wel, ik zeg ook, dus niet alleen, verweven met Godsvertrouwen. Als een christen op zichzelf kan vertrouwen, zelfvertrouwen heeft, ja, dan kan hij veel meer doen, samen met zijn Godsvertrouwen.
Quote: | 'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij 'k zie naar hem op en weet Hij is mij steeds nabij.
Een bekend lied wat over dit thema gaat. Het is ook mijn gebed dat jij dat zo mag ervaren, dat je God zo innerlijk mag kennen. |
Ja, en dat God míjn innerlijk mag kennen natuurlijk...
Quote: | Volgens mij ligt de kern van de vraag besloten in ons beeld van God. en ik denk dat er heel wat verschillende Godsbeelden zijn. En daar hangt direct een mensbeeld aan vast. Heb ik als mens een vrije wil? Maak ik de keuzes of moet God dat doen? |
God schiep de mens naar Zijn Beeld; voilà, dan heb je/ik dus al een Godsbeeld. Natuurlijk heb ik een vrije wil; ik kan ervoor kiezen te doen waarvan ik, redelijk er van uit kan gaan dat God dat ook wil. Dus ík maak de keuzes, God niet.
Quote: | De vraag die ik neer wil leggen is wat dat in de praktijk van elke dag betekent. Hoe merk jij dat je God kunt vertrouwen? Betekent dit dat je al jouw vragen bij Hem neerlegt en dat Hij je dan antwoord geeft? En hoe dan? |
Ja, ik leg vragen neer, en ja, overduidelijk wat God wil dat ik doe, wat in overeenstemming is dat ik doe, en die vlieger gaat niet altijd op, want je hebt ook nog 'het vlees'. Bijvoorbeeld: 'lekker video's kijken als je eigenlijk iets anders moet doen met meer voorrang, ja, even een duidelijk voorbeeld. Dus voor mij betekend, Gods en zelf vertrouwen dat ik regelmatig dingen doe/laat die mijn vlees niet wil maar waar ik me uiteindelijk wel beter door voel, omdat ik weet dat dat Gods wil is.
[ Quote: | b]God spreekt door iedere situatie[/b] Daaraan vast zit de overtuiging dat alles wat op mijn pad terecht komt (altijd nu) een antwoord is op een (vaak onbewuste) vraag. Dat dit ook een van de belangrijkste manieren is waarop God tot mij spreekt. Dat herkennen geeft vertrouwen. |
Ja, logisch. God spreekt door iedere situatie, alleen, ben je je daar niet de gehele dag bewust van, omdat je veel dingen ook automatisch doet.
Bij mij ook.
Idd.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|