Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:45
Onderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
|
|
|
ik persoonlijk heb soms wel een periode nodig om af te koelen! ben nogal emotioneel en als ik in een ruzie direct moet reageren kan ht nogal hard zijn, daarom is het beter dat ik eerst wat tot rust kom, vooraleer ik mensen zou kwetsen om later te beseffen dat ik verkeerd ben! onlangs had ik een ruzie met mijn zoon, ben op mijn bed gaan wenen en afkoelen, en ja op zo'n momenten vraag ik ook aan God "help mij aub". De ruzie wordt dan wel uitgepraat en we kunnen gerust aan elkander zeggen "sorry, het spijt me ik was verkeerd".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:41
Onderwerp: Japan
|
|
|
LISA610 schreef: | David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?
In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan |
Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie, zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had, ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik! (en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg) maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:05
Onderwerp: Japan
|
|
|
DAVID923 schreef: | Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan. mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.
'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'
laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden. . |
David zoals je hier begint, heb ik de indruk dat jij echt met een God leeft waar we alleen maar bang moeten van zijn! Ja God is de Almachtige, Hij verhindert of laat het toe, en Hij heeft Zijn wil en Zijn wegen waar wij soms niets van begrijpen. Er zijn veel dingen van God die ik niet begrijp hoor, en God weet dit ook van mij. Maar dat je de mensen aanmaant om te bidden om zich te bekeren? Ja natuurlijk mag je God laten kennen aan iedereen, maar je uitdrukking is volgens mij hier enorm veroordelend! Ik neem dus heel graag aan dat wij met een communicatieprobleem zitten, ik hoop het eigenlijk want ik zou het spijtig vinden als je denkt dat deze natuurramp alleen maar een straf is voor de mensen die God niet zouden kennen en aannemen! Ik zie hier tekenen in van de komende apocalyps. Als je dat als mens meemaakt ervaar je echt wel het einde van de wereld! Ik hoop ook dat we dat niet moeten meemaken, maar als dat Gods wil zou zijn voor ons, zullen we het ook ondergaan, ook al zijn wij bekeerde christenen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:40
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
DAVID923 schreef: | boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.
voorbeeld: als men gelooft dat lichamelijke genezing een recht is bij ziekte. of dat natuurrampen van satan komen (zie japan, en mijn blog daar over) en nog meer voorbeelden zijn er te noemen.
een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed. |
Boosheid op God heeft volgens mij absoluut niets te maken met een verkeerd Godsbeeld. Ik ben al boos geweest op God, ben al opstandig geweest, maar het komt altijd goed in mijn relatie met God, dat voel ik in mijn hart en dat weet ik gewoon. Het is gewoon een kwestie van eerlijk te zijn en te blijven tegenover God. God aanvaardt mij als mens met al mijn gevoelens, ook als er eens onbegrip en boosheid is. Mocht ik met mijn boosheid niet bij Hem terecht kunnen dan zou mijn relatie met Hem niet ècht en niet rechtuit zijn! Als jij boosheid op God ziet als een verkeerd Godsbeeld, doet mij dit direct aan mijn vader denken. Die voedde ons op met een God om bang van te zijn, met een strenge God, met een God bij wie we gewoon onszelf niet mochten zijn! De relatie tussen ons (kinderen) en mijn vader heeft hierdoor veel waardevols verloren, hij heeft er veel moeten voor inboeten. Maar ook kreeg ik hierdoor gewoon een afkeer van het geloof! Het is pas nadat ik de God van Liefde leerde kennen, dat ik Hem kon aanvaarden in mijn leven en dat ik van Hem kon houden! God weet hoe ik ben, Hij heeft mij zelfs na mijn boosheid nog nooit in de steek gelaten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik heb deze morgen een getuigenis gebracht over de grote dingen die de Heer in ons of in dit geval in mijn leven deed. Ben iemand die niet graag aan de kant van een micro staat, maar toch was ik rustig en blijkbaar vond iedereen het een hele mooie getuigenis. Het was een gedurfde stap voor mij, de eerste keer dat ik zoiets deed, maar ik vond dat ik het de Heer verplicht was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:29
Onderwerp: vergeven
|
|
|
MARY052 schreef: | Soms zijn er inderdaad vreselijke dingen gebeurd in een leven......... Helaas spreek ik uit ervaring maar weet je : ik heb tegen GOD gezegd dat ik Hem gehoorzaam wilde zijn en zodoende met mijn wil(verstand) die personen heb vergeven. Tegelijk heb ik tegen GOD gezegd dat mijn gevoel 180 graden de andere kant op gaat maar dat ik graag wil dat HIJ ervoor zorgt dat ik in mijn gevoel ook zo ver kom. En het allermooiste is dat HIJ dat gedaan heeft, wat voor mij onmogelijk was was mogelijk bij HEM.
Groet Mary |
Zo zie je maar, God werkt ook nu nog altijd in ons persoonlijk leven, en het blijft inderdaad zo : niets is voor God onmogelijk! ik denk dat jouw eerlijkheid tegenover God hier heel belangrijk geweest is Mary.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:22
Onderwerp: Mama, `k wil een man hé!
|
|
|
[quote=BEUN656]
Verslaafden zijn slachtoffers van de duivel, denk je echt dat zij "graag" naar de hel naar binnen willen?
en ik vind gewoon niet dat je met deze mensen moet lachen! vraag je liever eens af hoe het soms komt dat men zo diep geraakt, met welke kwelling ze leven, en met welke moeite ze eruit geraken, als ze er nog uit geraken! Gans jouw mooie liedje is één spot met verslaafden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:07
Onderwerp: Mama, `k wil een man hé!
|
|
|
[quote=AARTJE289]
ja ook hier is hij geblokkeerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:38
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
[quote=DAVID923]ik vraag dat omdat er vaak een valse veiligheid bij mensen is. zie:
daarmee ben ik nog geen cent wijzer, waarom doe je alsof je boven een ander staat? da's nu een houding die we als christen absoluut niet mogen hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:31
Onderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
|
|
|
JOS689 schreef: | Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen. Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ? |
ik ben hier gekomen om iemand te leren kennen om een relatie aan te gaan, maar zelfs online ontstaan hier vriendschappen die ik niet wil mislopen. De inhoud van de gesprekken zijn doorgaans opbouwend en serieus, kortom voor mij zijn alle ingrediënten aanwezig om hier nog lang te vertoeven. Ik kan me best voorstellen dat ik hier zou blijven ook al zou ik een vriend ontmoeten, vind het hier best fijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:26
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik vraag dat omdat er vaak een valse veiligheid bij mensen is. zie:
en wat bedoel je hier mee?
euuh hoe doe je dat? |
weet ik ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 21:28
|
|
|
DAVID923 schreef: | zal voor je bidden.
ben je wedergeboren marylien? |
Ja David, ik ben wedergeboren,
moet wel zeggen dat ik het raar vind dat je dit vraagt ? om niet te zeggen dat je vraag overkomt alsof je je nogal verheven voelt over anderen sorry, maar zo is het wel.
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 11 maart 2011, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 21:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Laten we inderdaad ook maar naar de mooie dingen van de natuur kijken........Vandaag hebben we de grilligheid ook weer gezien in Japan........vreselijke beelden..... Maar wij zijn in de goede omstandigheid dat we kunnen genieten van de komende lente........wat een voorrecht...... |
amaai nog nie! hier is het inderdaad genieten van de krokusjes, van het zonnetje, je houdt het niet voor werkelijkheid als je die beelden bekijkt, voor wie dit meemaakt is dit toch een apocalyps denk ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 21:15
|
|
|
XABIA794 schreef: | vandaag soep uitgedeeld aan de daklozen in Antwerpen met stichting "de vrijheid"... de zon was er ook en dat schept gelijk toch een sfeer van blijdschap. leuke gesprekken gehad |
Werk je hierbij als vrijwilligster Xabia? Ken je zulke organisaties in Oost-Vlaanderen ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 21:12
|
|
|
LISA610 schreef: | Yes.. eindelijk maar toch.. drie weken in een leenauto gereden, maar vandaag wordt ie eindelijk afgeleverd. Mag om 16:00 uur mijn nieuwe auto op gaan halen.. rest van de middag neem ik lekker vrij.... |
fijn voor jou Lisa, hoop dat je veel plezier beleeft aan je wagen, en dat God je veilig bewaart op de weg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:19
Onderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien. Ik geloof niet dat de duivel weg bij je is want ik geloof wel dat hij wacht tot jij een keer zwak bent en dan komt hij in vol ornaat terug zo heb ik dat toen bij mn vader ervaren toen hij op sterven lag tot op het laatst is hij met je bezig. Sjalom. Martin |
Ja Martin, ik geloof ook wel dat de satan ons gans ons leven probeert van God weg te halen, maar er zijn toch ook in ons aardse leven momenten (voor mij was mijn verhaal zo'n moment) dat God het wint in ons hé, (heb het gevoel dat ik mij wel verkeerd uitdruk, hoop dat je mij begrijpt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:16
|
|
|
LISA610 schreef: | Komt dit misschien een beetje in de richting Marylien?
Jacobus 4: Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen. |
Dank je Lisa, is inderdaad een goede tekst!
Ik had voorlopig als beste het volgende gevonden : Handelingen 3 ; 19-20 Begin dus een nieuw leven en keer terug naar God, dan zullen uw zonden u worden kwijtgescholden. Dan zal de Heer zorgen dat de tijd aanbreekt dat alle druk zal zijn weggenomen en zal hij de Christus zenden die hij voor u bestemd heeft.
of vindt je dat ik dit uit de contex trek?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:13
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoi Marylien,
In Handelingen 4 gaat het over het "gebed van de gelovigen". Petrus en Johannes waren gevangen gezet en later weer vrijgelaten, daarna vertelden ze van hun bevindingen aan de leerlingen en eindigden met gebed. Het was dus waarschijnlijk een vrij grote groep christenen die gezamelijk aan het bidden waren. De kracht van het gezamelijke gebed vind je hieronder. Ik citeer maar vanaf vers 29: 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God. (gebruikte vertaling: NBV)
.. |
Dank je Cross, gisterenavond had ik ook nog in de Handelingen gelezen, en hierover nagedacht.
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 10 maart 2011, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:39
|
|
|
sluit misschien niet aan op het voorgaande, maar het gaat toch ook over de kracht van de Levende God,
en persoonlijk bedoel ik dan dat God aanwezig is waar twee of meer biddenden samen zijn, (dit vindt je wel terug in de Bijbel uiteraard)
Ik maakte het persoonlijk mee, een hele strijd, en na een samenkomst heeft dit mij volledig losgelaten, heb dus het gevoel : dat de satan van mij wegging door de kracht van de Levende God in een biddende gemeenschap.
Nergens vind ik een tekst of vers in de Bijbel waarnaar ik hiervoor zou kunnen verwijzen, weten jullie of er hiernaar kan verwezen worden? (vooral dat de satan van je wegvliedt)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 9 maart 2011, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:21
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het blijft jammer dat jullie niet inzien dat de opdracht van Jezus juist gaat om je naaste lief te hebben. Ik geloof niet dat Jezus erbij zegt: doe maar eerst je best jezelf lief te hebben. Het is jammer dat jullie ten eerste jezelf centraal stellen en de ander op de tweede plaats zetten. Ik stop maar met argumenteren, het heeft klaarblijkelijk geen zin... |
In de Bijbel staat niet dat we eerst aan onszelf moeten denken, maar er staat wel degelijk dat we onszelf wèl mogen liefhebben :
Romeinen 13:8-10 (NBG vertaling) .............Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. De liefde.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:34
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Mariska, Mary, Visser en ..........dank voor de verwelkoming,
Mar ook voor jou het allerbeste en Gods Zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:58
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Blij je weer te zien |
tis geheel wederzijds
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:43
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Welkom terug Marylien |
thanks Suus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 11:43
|
|
|
mijn mooiste moment deze dag is tot nu zonder twijfel het mailtje dat ik kreeg dat ik terug actief kon deelnemen op het forum van CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 11:42
|
|
|
MARY052 schreef: | Min mooiste moment was dat mijn dochter vanavond bij mij is geweest.
Echt genietten!
Mary |
Fijn voor jou Mary!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 11:41
|
|
|
JOEPIE ben er terug!
Volgende keer zal ik nog iets vroeger betalen, blijkbaar rijdt de geldtrein van belgië naar nederland er heel lang over! (van 23 febr tot vandaag!)
Dank je Judith om het na te kijken!!!
Is er nog leven buiten CM? ja hoor, maar ik miste jullie toch al
Proficiat Grace met je aanstaande huwelijk
Alles kunnen lezen en niet kunnen reageren.......soms erg hoor, maar ben blij opnieuw bij jullie te mogen vertoeven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 21:10
|
|
|
GRACE585 schreef: |
dat om 15.15 mijn weekend begint |
fijn voor jou grace, mijn weekend begint volgende week zaterdag pas!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 21:09
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nou dat valt wel mee hoor Grace ...was vandaag erg rustig pff
en vanavond ook niet ivm een workshop
Misschien dat ik er morgen even niet ben ivm te laat verlengen.... |
vrees dat ik er morgen ook niet zal zijn als christian match mijn centjes niet bijtijds gekregen heeft ........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 21:05
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Soms is zwijgen beter dan antwoorden. |
sorry snap het dus niet, jammer dat je je niet nader verklaart....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 00:05
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
wou zo graag naar de bijbelstudie, wegens te weinig personeel moest ik werken tot na 22uur, dus niets te bijbelstudiëen
|
|
Naar boven |
|
|