ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

RONNY104 schreef:
opmerking van Frank,
Je moet bij deze vraag niet met bijbelteksten gooien want er staat helemaal niets in de Bijbel over matrubatie.

*de vraag is of een christen mag mastruberen.
dus ja als je maar een paar keer naar de kerk gaat dan denk ik niet
dat je van zo een iemand kan verwachten de bijbel te kennnen vandaar..

Nou dank je wel... uche uche... Gefrustreerde smiley

Wees alsjeblieft een beetje voorzichtig met dit soort uitspraken Ronny, het is misschien heel handig om eerst te weten waarom iemand bijv. weinig naar een kerk gaat... bovendien gaat het in dit topic niet over kerkgang maar over "masturberen"...
Ik vind het heel spijtig dat je zo over iemand gaat schrijven... Twijfelende smiley hoop dat je in het vervolg wat meer nadenkt voor je iets plaatst.
Alvast bedankt !

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 16 mei 2011, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:19
BerichtOnderwerp: almere

LEONARD480 schreef:
Al zal ik het nooit begrijpen de liefdesuitingen uit het Noorden ....mare van harte geluk gewenst met je prille liefde.
Toch succes met de pijl en boog zeker. Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley

Haha... Leonard begrijpt er echt niks van zeker... goed lezen hoor... Cross had het erover dat hij zijn pijl en boog aan de wilgen gehangen had... Cupido zal hem wel overmand hebben... Clown smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 16 mei 2011, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:05
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent

CHRISTIANMATCH schreef:
Jullie hebben het gehoord, bedankt Frank Knipoog smiley

sorry, mijn reactie was weer offtopic zeker... Engeltje smiley
Nou ja, dan maar weer ontopic, of een relatie met een meisje van 19 kan als je zelf 30 bent... ?
Da's een lastige vind ik. Aan de ene kant denk ik dat als een meisje 3 jaar jonger is (dus 16 is) absoluut niet met een man van 27 moet gaan beginnen...
Theoretisch kun je zeggen dat dit wel kan als het meisje inmiddels 19 is, maar liefde is niet theoretisch uit te leggen en wat als ze nu goed bij elkaar passen en elkaar goed aanvullen ?

Ik denk wel dat het wat makkelijker ligt als je bijv. in de 40 bent, dan wordt het verschil in leeftijd wat minder...
Het zal er ook aan liggen hoe iemand zich voelt... het ene meisje is met 19 jaar al erg rijp voor haar leeftijd, de ander is eerder nog een meisje dan een vrouw.
Belangrijk is denk ik wel dat je je dan wel realiseert dat het leeftijdsverschil (van bijv. 11 jaar) er ook zal zijn als je (wat) ouder bent...

Verstandelijk denk je (denk ik) eerder aan iemand rond dezelfde leeftijd, maar liefde is ook (en misschien wel met name) een hartszaak, een gevoel, als je je maar niet teveel laat leiden door het gevoel en later denkt... wat heb ik gedaan...??
Een meisje van 16 zal dat misschien nog niet kunnen overzien, ik vind daarom dat beiden in elk geval volwassen moeten zijn om die beslissing zelf te kunnen en mogen maken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:47

VISSER278 schreef:
He sus, nooit geweten dat je ook uit belgië kwam.
Frank, ik denk dat hij Knipoog smiley betaalt met kamelen.

haha plaaggeestje, ik doelde op Frank... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne... de Deurne waar ik geboren ben ligt toch echt in Nederland Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:29

VISSER278 schreef:
En graag in Euro's want die Belgische franks omrekenen is haast niet te doen voor een hollander. Smiley die vol vragen zit

Deze Belg betaalt volgens mij in gewone Nederlandse euro's (i.p.v. de Belgische euro's... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ) Clown smiley

sorry = offtopic

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 15 mei 2011, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:21
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
Dát vind ik nog eens een wijze raad. Alhoewel......ze zeiden tegen mij altijd: Waar te voorstaat is nooit goed. Knipoog smiley

Geen probleem toch ? Madelief komt ook... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:07
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ERIKA129 schreef:
Lieve mensen,

Ik zeg niet dat ik niet verleng, maar ik leg mijn lidmaatschap wel voor een week of 6 neer, vanaf 18 mei.
Zoals sommigen van jullie weten heb ik het psychische niet makkelijk en veel te verwerken.
Om tot rust te komen en weer regelmaat in mijn leven te krijgen ga ik 3 tot 6 weken naar pastoraal en diaconaal centrum de Herberg te Oosterbeek.
Aangezien ik daar geen intenet heb leg ik mijn lidmaatschap voor die tijd stil. Ik wens jullie alle goeds toe en bovenal God's zegen.
Maak geen ruzie he Clown smiley

Hopelijk tot over 6 weken liefs Erika Kussende smiley

Lieve Erika,
Ik wens je veel rust toe en alles wat je nodig hebt en hoop dat je die mensen treft die jou kunnen helpen met de dingen waar je mee zit.
Het is niet altijd gemakkelijk, maar met God kunnen we een heel eind komen... Knipoog smiley

Ik ga je zeker missen, vind het jammer dat je bij de komende picknick niet aanwezig kunt zijn, maar voor jou zijn andere dingen nu belangrijker...
Ik wens je Gods zegen, kracht en wijsheid voor de dingen die je gaat ondernemen en in je verdere leven.
We zien elkaar vast nog wel eens... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 15 mei 2011, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 11:48

BILLY701 schreef:
Iedereen bedankt voor de warme woorden hier op het forum.
Nog ff en ik ben weg
Mag ik jullie allen een gezegende tijd wensen.
Bedankt!!!!!

Hee Billy, jammer dat je weggaat, wens je Gods rijke zegen toe en wie weet zie ik je nog eens op een picknick... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 13:41
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

THIRZA120 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids
Nicolette592, 55 jaar
Jasmein464, 50 jaar, regio 078

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
Ton818 65 jaar, regio 010 (onder voorbehoud)
Pimpernel828, 44 jaar, regio 030
Frankt627, 47 jaar
Positivo022, 45 jaar

Nu maar hopen dat ik niemand ben vergeten.....

Ik heb iig mijn best gedaan...

toch wel... positivo, maar ja... Hannah vroeg het aan Miekjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 13:37

THIRZA120 schreef:
Ach ja.... tis vrijdag de 13de..... Clown smiley

oh daarom ?
Nou ik geloof er (al jaaaren) niet meer in... een ongeluk kan net zo goed op een andere dag plaatsvinden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 13 mei 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 13:23

FRANKT627 schreef:
Heeft er iemand vandaag al een ongeluk gehad???

Tja, de dag is nog lang...veel is nog mogelijk.... Boze smiley

zeg eh Frank, je bent weer lekker bezig jij... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt eerst antwoord je (als Dini je vraagt of je wilt bidden voor geen treinstoringen): "ik bid voor geen treinstoringen op 28 mei" (da's een week later dan de pn) en nu zit je te wachten bijna tot iemand een ongeluk heeft ? Geschokte, onthutste smiley

Maar goed, ken je langer dan vandaag en je zal wel weer een plaagbui hebben, 't wordt wel erger met jou... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 13:09

MIEKJES285 schreef:

madelief 40 jaar
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
angelique327 , 50 jaar*
pimpernel833 regio 030
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
pimpernel833 regio 030

Ik weet niet wat je eraan toegevoegd hebt Miekjes, maar ik zie Jasmein nu niet meer op de lijst staan... heb je wel de goeie gep(l)akt ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

MAUREEN217 schreef:
Ja, hè Martin, wel kijken, maar thuis eten, haha. We hebben ogen om te kijken toch? En dat mag, zolang je maar je grenzen kent.
En laten we wel zijn, als je vrijt met iemand vol kraters en een afschuwelijk gezicht, daar knap je tochop af, of gooi je een zakdoek op het gezicht?

Ik vind dit geen gepaste opmerking...
Ik zeg altijd, stel dat ik degene was met een afschuwelijk gezicht...? ...zou ik het ook niet leuk vinden als ze zo over mij zouden schrijven.
Dat afschuwelijke gezicht heeft lang niet altijd te maken met "er onverzorgd uitzien" en dat laatste is heel iets anders. Soms worden mensen zo geboren of hebben ze later een ongeluk gekregen...
En als dat allemaal niet zo is, zo ben je geschapen (God zag dat het goed was) en in veel gevallen heb je hierin niet te kiezen om het maar zo te zeggen.

Ik heb wel eens op TV een programma gezien, dat ging over een man die idd. een onaantrekkelijk gezicht had, maar daar kon hij niks aan doen, zo was hij geboren... degene die het programma presenteerde liet hetzelfde "masker" op zijn eigen gezicht plakken en wilde daarmee beleven hoe mensen op straat zouden reageren... achter het masker zat een hele andere man maar je wilt niet weten hoe ze hem behandelden.

Bij een relatie vind ik het belangrijker om tegen een leuk persoon aan te kijken, maar wat dat betreft ben ik het met Hannah eens, dat je geen modelgezicht hoeft te hebben, juist de manier waarop iemand lacht of grapjes maakt heeft voor mij zeker die aantrekkelijkheid die sommigen alleen van het 'perfecte' gezicht willen aflezen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 13 mei 2011, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 08:04

LEPELTJE037 schreef:
Op ieder potje past een dekseltje...

M'n moeder heeft zich er nooit over uitgelaten, maar als ik mezelf zou vergelijken met mijn jongere broer, dan kan ik me voorstellen dat ik niet 'moeder 's mooiste' ben... Ok, mogelijk sta ik dan op tweede of derde plaats.

Maar daar gaat het ook niet om.

Er zijn dames die (spreekwoordelijk) niet met mij over straat durven, maar andere dames vinden mij wel aantrekkelijk, weer andere dames vinden mij mogelijk aantrekkelijk vanwege m'n eigenschappen en vinden uiterlijk minder belangrijk en wellicht zijn er dames die mij onaantrekkelijk vinden en knap... irritant.

Om eerlijk te zijn, kijk ik toch ook eerst naar het uiterlijk, als het even kan...

Per slot van rekening wil het oog ook wat. (En dan is het jammer dat de tekst die TS aanhaalt (Mattheus 2:1) uit z'n verband wordt gerukt en er niet wordt verder gelezen.)

Ik kan me goed voorstellen dat ik met m'n huidige postuur, ook minder snel in de smaak val bij diverse dames... Persoonlijk val ik ook eerder op de wat slankere dames.

Er zijn zoveel factoren, wat maakt dat iemand je aantrekkelijk vindt of niet.

Een hele tijd zat ik op deze site met de hoop hier een dame tegen te komen, die écht bij me past. Ik heb me destijds helemaal suf gemaild naar diverse dames en telkens met de nodige afwijzingen.
Uiteraard is het erg frustrerend om telkens een 'nee' te krijgen.

Zou God het zo bedoeld hebben, dat we ons helemaal suf zoeken naar een levenspartner, tot frustrerends toe?

Het is dat ik nu hier even weer voor drie dagen gratis kan zijn... en ben hier nu dan meer uit nieuwsgierigheid...

Ik vraag me sterk af, of we God als-het-ware niet een beetje voor de voeten lopen, wanneer we zo naarstig op zoek zijn.
God weet allang dat we naar een levenspartner verlangen... immers, zo heeft God ons toch geschapen?!

Na mijn 3-daagse gratis login hier zal ik niet meer betalend verlengen.
Ik heb er nu vrede mee en leef ik in de wetenschap dat God me ooit een vrouw zal schenken, die daadwerkelijk bij mij zal passen.

Een beetje vertrouwen op God kan hierbij geen kwaad... en God laat het ons toe, ons op de proef te stellen met ons geduld.

Ik vind dat je niet kan weten of het van Gods kant een "op de proef stellen" is.
Ik zie het meer als wat voorkomt bij de gebrokenheid van deze wereld.

Stel dat iemand ziek wordt, een griepje of erger... kanker, kun je dan in alle gevallen stellen dat God deze persoon op de proef stelt ? Dat geloof ik dus echt niet.
Net zo min als dat het de bedoeling is (ik zal ontopic blijven) dat iemand door bijv. een ernstig ongeluk iets kwijtraakt, verbrandt of weet ik wat, zoals gebeurde bij Dallas Wiens, een man die een hoogspanningskabel raakte en daardoor geen gezicht meer heeft. Door een medisch mirakel heeft hij inmiddels het gezicht van een ander... en hoe ga je dan verder ?
Deze man wilde zijn dochtertje voelen en koos daarom voor deze methode waarbij hij levenslang zware medicijnen moet slikken (met het risico dat bijv. een griep(je) hem alsnog fataal kan worden) en nog steeds een klein risico neemt om dit nieuwe gezicht alsnog te moeten verliezen.

Hoe dankbaar ik zelf ook ben voor mijn uiterlijk, ik geloof dat uiterlijk onlosmakelijk verbonden is met je innerlijk.
Zo laten sommige mensen zich opereren om af te vallen, ze laten het vet uit hun buik (en billen) zuigen... maar vaak zie je dat als deze mensen hun levensstijl niet veranderen ze er niet vrolijker door worden, soms zelfs depressiever worden als daarvoor.
Dat komt m.i. doordat ze vaak alleen iets met hun uiterlijk doen; ze vergeten dat de schoonheid die je van buiten ziet zoveel meer te maken heeft met het innerlijk (en ook) hoe je je innerlijk voelt.

Verder: Je kunt nog zo zeggen dat op ieder potje een dekseltje past, maar ik lees nergens in de bijbel dat mij een partner beloofd wordt, hoe zeer ik daar ook naar verlang en dit hoop.

Ik geloof niet dat God ons op de proef stelt, wel geloof ik dat God een plan met een ieder van ons heeft en dat het leven hier een leerproces is, waar wij slechts een klein deel zien en God het geheel kan zien. Ik geloof daarom idd. dat we ons vertrouwen op God mogen stellen, en dat we als mens mogen weten dat Hij als geen ander onze verlangens kent en die mogen we ook aan Hem vertellen...

Het is denk ik belangrijk dat je zelf gelooft dat jij er mag zijn, dat je gelooft dat je waardevol bent, juist omdat God jou die waarde toekent.
We leven in een gebroken wereld, waar we niet meer alleen de goede dingen kennen maar we ook weten van het kwade.
Maar de meerwaarde die een christen mag hebben, is dat achter die gebrokenheid een God is die voor een ieder van ons (of je nou een mooi uiterlijk hebt of een minder mooi uiterlijk) wil zorgen.

Het feit dat ik voor God waardevol ben, heeft hierin ook een belangrijke meerwaarde die ik als christen mag hebben. Dat hoe mensen mij ook zien en hoe ze ook naar mij kijken, dat ik weet dat ik er zeker van mag zijn dat ik voor God belangrijk ben... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 12 mei 2011, 08:21
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Welkom terug Dini Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:31
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk ?

Wat ik leuk vind ?

-Met dit heerlijke weer een stukkie fietsen... is genieten !!;
-Observeren hoe kids zich druk kunnen maken om elkaars speelgoed en stiekem (zonder dat ze het merken) van binnen lachen...
-Merken dat een kind je de halve morgen aan het achtervolgen is op je werk Knipoog smiley
-Een gezellig gesprek voeren aan de foon
-Merken dat God heel dichtbij is...

Soms is het een kunst om de mooie momenten te zien, maar als ze er zijn, hoe mooi kan het leven dan zijn... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:23

CROSSROAD317 schreef:
Ja schoonheid vergaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Schoonheid van binnen is onbetaalbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:16
BerichtOnderwerp: eeuuhmm

DAVID923 schreef:
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related

men, hoe kan een mens zich zo verlagen...?? ik heb met verbazing hier naar gekeken...
Hier kan ik dus echt de humor niet van inzien, ik noem het meer spotten...
Het respect t.o.v. God is totaal verdwenen en bovendien vind ik dat we als mens een soort waardigheid gekregen hebben, dus voor mij is dit ook geen respect voor de geschapen mens die zich op deze manier alleen maar verlaagt en zichzelf belachelijk maakt.

Na wat reacties hier gelezen te hebben moest ik ook denken aan de geschiedenis van Hanna, de vrouw (1 van de vrouwen) van Elkana die geen kinderen kon krijgen. Eli dacht eerst dat Hanna dronken was, maar hier sprak Hanna de waarheid.

12 Toen zij lang bleef bidden voor het aangezicht des HEREN, lette Eli op haar mond; 13 en omdat Hanna bij zichzelf sprak en slechts haar lippen zich bewogen, maar haar stem niet te horen was, dacht Eli, dat zij dronken was. 14 En Eli zeide tot haar: Hoelang zult gij u als een beschonkene gedragen? Zorg, dat gij uw roes kwijtraakt. 15 Doch Hanna antwoordde: Neen, mijn heer, ik ben een diepbedroefde vrouw; wijn noch bedwelmende drank heb ik gedronken, maar ik heb mijn hart uitgestort voor het aangezicht des HEREN. 16 Houd uw dienstmaagd niet voor een nietswaardige; want door grote zorg en smart gekweld heb ik zo lang gesproken. 17 En Eli antwoordde: Ga heen in vrede, en de God van Israël zal u geven, wat gij van Hem gebeden hebt

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 10 mei 2011, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:41

MARIO216 schreef:
Ons alles Frankt. Ook wel de broer van Chat genoemd. Smiley met dichtgeplakte mond

...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 7 mei 2011, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 08:24
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof

LISA610 schreef:
Mooi gezegd David Knipoog smiley

hmmm, apart wel dat er al meerdere zijn die dit stuk mooi vinden...
Ik vind het maar een negatief verhaal en zou er zelf een totaal ander verhaal van maken... misschien meer in hoe ik het zelf zie...
Smaken verschillen, toen ik het las had ik de neiging om weg te blijven van dit topic...
mij te negatief en teveel over 1 kam geschoren...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 22:34

madelief 40 jaar
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
Erika129 36 jaar regio 0318
Nicolette592, 55 jaar

crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: kreet van de week

"I don't need a shrink, to tell me what to think"
Ik weet nog dat ik deze voor het eerst hoorde, wel lachen om die nu te horen....
als song van Shania Twain... Coole smiley met zonnebril

"I'm Holdin' on to Love"

http://www.youtube.com/watch?v=zG3WsKdhs3o

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 4 mei 2011, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:28

MVV749 schreef:
Daar kan ik me wel in vinden Maureen. Het zou inderdaad kunnen dat God het niet zo bedoeld heeft. Hij heeft onze sexualtiteit, libido, etc. geschapen om met elkaar de liefde te bedrijven. Dit met als doel om beter met elkaar verbonden te raken en vanzelfsprekend om ons te kunnen voortplanten. Masturbatie (zelfbevrediging) is voor een groot deel op lust berust en heeft geen ander doel dan ontspanning. Dus zo bekeken kan dat inderdaad niet van God zijn. En dan mogen we bidden dat God die sexuele lust weg zal nemen.

Aan de andere kant vind ik in De Bijbel niets wat erop wijst dat het verkeerd of zondig is. Zo bekeken is mijn conclusie dat de daad niet zondig is, maar de reden waarom we het doen misschien wel.

PS: Of we moeten stellen dat we masturberen omdat we zoveel van onszelf houden, dan komt de daad voort uit liefde en niet uit sexuele lust. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer nou, mag ik ook niet meer in de zon zitten, puur voor mijn ontspanning... en dat kan dan niet van God zijn ? Verraste, verbaasde smiley
rare stelling vind ik...

Ik lees nergens in de bijbel dat het wordt verboden, ik denk persoonlijk dat ieder voor zich mag bedenken hoe die daar mee omgaat en of dit op een gezonde manier is...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 21:09
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis

LISA610 schreef:
Zelfs als iemand verkeert in geestelijke duisternis is God heel goed in staat om daar doorheen te breken en diegene terug te brengen bij Hem Chat. Dat is ook wat ik bedoelde toen ik zei dat God overal is. Hij vereenzelvigt Zich inderdaad niet met zonde, maar wie daadwerkelijk tot het geloof komt, wie zijn/haar zonden belijd, een levende relatie met Hem krijgt komt in het licht van Zijn liefde en genade, zelfs al was de geestelijke duisternis waarin die persoon voorheen verkeerde nog zo groot.

zie ook mijn stukje bij "kreet van de week" Knipoog smiley ofwel psalm 139...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:27

PIETER649 schreef:
ten eerste gebruikt Cross hier het woordje KERKLEER...
ten tweede ken ik hem al n jaar of 4 dus weet ik ook hoe hij schrijft en wat hij bedoeld.

ik heb hem diverse malen ontmoet en ik mag hem wel.
over 1 ding zijn wij het echter niet eens, en dat is precies dit onderwerp.

oke, duidelijk
Dank je voor de toelichting...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 1 mei 2011, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:11

MARISKA601 schreef:
beste cm-ers,

muischje muisch heeft cm verlaten.
jullie zullen nooit meer weten hoe het verder met haar gaat.
het contact met mij heeft ze ook verbroken.

ze heeft nog wel een briefje achtergelaten, en ze vroeg mij dit te plaatsen.

lieve allemaal,

er is teveel gebeurt, ik kan het allemaal niet vertellen,
maar ik ben toe aan rust.
verhaaltjes vertellen gaat me niet meer af.

groetjes van muischje muisch

Hee Muischje muisch...
Kun je Mariska niet vragen of ze wil blijven ? of is zij ook aan rust toe... ?
Knipoog smiley
Maar doe wat je denkt dat goed is.... we hebben allemaal wel eens zo'n rustperiode nodig, toch ?
Mariska, ik wens je Gods rijke zegen toe !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

TRIJNIE671 schreef:
Hey Mark gefeliciteerd met je verjaardag Kussende smiley wens je een hele fijne dag toe, en Gods zegen voor het nieuwe jaar .

Groetn uut Grunn Lachende smiley

Markvos, gefeliciteerd met je verjaardag...
Ik wens je een heel gezellige dag !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:38

BASTIBRO042 schreef:
Leviticus 15

16 Wanneer een man een zaadlozing heeft gehad, moet hij zijn kleren en zijn hele lichaam met water wassen en blijft hij tot de avond onrein. 17 Alles van stof of leer waarop het zaad is terechtgekomen, moet met water worden gewassen en blijft tot de avond onrein.

Deuteronomium 23

11 Zo moet een man die ’s nachts door een zaadlozing onrein is geworden het legerkamp uit gaan en buiten blijven. 12 Tegen het vallen van de avond moet hij zich baden; na zonsondergang mag hij dan het kamp weer binnenkomen.

Zo heb ik mijn eigen masturberen tot nu toe vergoeilijkt.
God zegt niet dat masturberen zondig is.
Wel dat je er onrein van wordt.

Volgens mij is het iets dat bij de mens hoort en zolang het niet binnen een huwelijk plaatsvind of met bijv. pornobeelden wordt getriggerd lijkt me er niets zondigs aan.
Pfff, waar waag ik me aan Verlegen lachende smiley

Volgens mij was menstruatie (in die tijd) ook iets onreins, maar ik kan dat toch echt niet tegenhouden. (Zou het niet eens willen omdat het bij mijn "vrouw zijn" hoort... God heeft mij immers zo geschapen !!).

Enne... is door de opstanding van Jezus hier niet een en ander in verandert ?
(bijvoorbeeld: We hoeven toch ook geen dieren (bokjes) meer te slachten ?)

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 1 mei 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:27

PIETER649 schreef:
Zwak verhaal Cross... ook mensen die niet in een kerkleer zitten, maar tijdens opwekkingsdiensten vrolijk met de rest meedoen in aanbidding en lofprijzing, kunnen een duister en kil hard hebben.
Dan wil ik het nog geeneens hebben over veel charismatische voorgangers voor wie de verleiding van geld, macht en sex te veel werd waardoor ze terugzakten in de duisternis ( voor zover ze daar ooit uit zijn geweest....)
Jammer dat jij dit forum zo vaak gebruikt om niet-charismatische christenen af te zeiken...

Waar zie jij precies staan Pieter dat het stuk van Crossroad gaat over niet-charismatische christenen ?
Volgens mij heeft Cross het hier over mensen in het algemeen die van Jezus horen in een gemeente of kerk en daar verder niks mee doen, alleen omdat ze dit van huis uit hebben meegekregen zitten ze daar in de kerk.
Ik vermoed dat Crossroad niet uitsluit dat die mensen net zo goed in de charismatische gemeente kunnen zitten...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:08
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MVV749 schreef:
Hoi Susannah,

Ik had jouw mooiste moment ook al gelezen en had toen al het idee dat sommige dingen idd voorbestemd zijn. Ook dit soort simpele, dagelijkse dingen. Nu ik dit lees, ben ik daar helemaal zeker van. Knipoog smiley

Het is toch wel mooi om te lezen dat je je eerst enigszins druk maakt om het laat komen, terwijl je daarna (juist daardoor) een hele fijne avond hebt gehad en nieuwe mensen hebt ontmoet. Lachende smiley

haha, da's dus jouw interpretatie dat ik me enigszins druk zou maken om te laat te komen... ik had het nl. zo ingepland dat ik op m'n dooie akkertje kon fietsen en de tijd had.
Ik vond het alleen wat minder dat ik een stuk voor noppes had gefietst, want ergens had ik wel een doel (bijv. die muziekwinkel) waar ik heen wilde... snap je ?
(Ik heb er zelfs toen ik er voor de 2e keer terug was, op diverse gitaren mogen spelen en info gevraagd omdat ik er aan denk om eens een nieuwe (of 2e hands) te kopen).

En van dat voorbestemd zijn, het zou kunnen maar niet alles is zo zwart-wit is mijn mening...
Ik kan bijv. op een koor gaan, maar als ik op gitaarles zou gaan zou het zich net zo goed in "Gods wil" bevinden.
Die keuze van de mens is veel breder als sommige mensen denken.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 1 mei 2011, 19:13
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 71 Volgende
Pagina 11 van 71