ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 23:15
BerichtOnderwerp: Kunst

Dank voor je reactie Mamy!

k Zal ff creatief doen voor je Lachende smiley

Quote:
Op zoek naar de betekenis van kunst

Wat is kunst? En waarom? En waarom kunst? Deze vragen stel ik mijzelf al een tijdje. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen opvattingen over kunst. Veel hiervan is volgens mij onbewust. Gecreëerd door cultuur, associaties, interpretaties en eigen voorkeuren. Is het dan zo belangrijk om een sluitende definitie van kunst te hebben? Misschien voor velen niet. Voor mij wel. Mijn opvattingen over kunst blijken bij nader inzien minder goed gefundeerd te zijn dan ik dacht. Mijn gedachten over kunst lijken steeds meer te botsen met de huidige gangbare opvattingen. Vandaar mijn queeste.

Het schilderij aan de muur

Kunst wordt geassocieerd met expressie en creativiteit. Maar niet alle expressie en creativiteit is kunst. Een (bloemetjes-)behang ervaren we niet als kunstzinnige uiting. Het landschapschilderij dat daar bovenop gehangen wordt weer wel. Mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet natuurlijk. Waarom hangen we schilderijen aan de muur? Hebben we kunst eigenlijk wel nodig of kunnen we net zo goed, of misschien zelfs beter zonder? Waar zouden we zijn zonder creativiteit?
Ja, ik denk dat een mens niet zonder kan. We zijn naar Gods gelijkenis geschapen. Alleen al het feit dat we de mogelijkheid hebben om keuzes te maken, maakt dat we met creativiteit te maken hebben. Beslissingen zijn niet zwart of wit. We hebben gedachten, zijn geen machines.

Dat vind ik een interessante gedachte; de verbinding tussen keuzes maken en creativiteit.

Quote:
Zoektocht van het individu

Kunst ontstaat niet 'zomaar', er gaat een heel proces aan vooraf. De zoektocht van de kunstenaar voordat hij zijn gedachten, gevoelens en persoonlijkheid uitgiet in een vorm. Soms echter is de zoektocht van de kunstenaar niet zichtbaar in het eindprodukt. Dan lijkt het alsof alleen het produkt van belang is. Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Wat is er uiteindelijk het belangrijkste: het proces of het eindprodukt? Zoeken of vinden? En dan tenslotte, gevonden worden?

Veel kunst is individualistisch. Persoonlijke expressie, opvattingen en associaties staan dan centraal. Is dit een uitvloeisel van onze individualistische samenleving of is het inherent aan en essentieel voor kunst? Als het proces ook van evident belang is, zouden samenwerkingsvormen dan niet de voorkeur verdienen boven individuele expressie? Of zijn zij gelijkwaardig en kunnen zij naast elkaar bestaan? Welke samenwerkingsvormen zouden een verrijking kunnen zijn voor zowel proces als produkt?

Kunst om de kunst

Waarom hebben kunstenaars hun creatieve talenten meegekregen? Om hun gedachtegoed te delen met anderen? Onderscheidt hun manier van denken zich dan zodanig van anderen dat dit een geheel andere taal noodzakelijk maakt? Is de manier waarop kunstenaars de werkelijkheid beleven 'anders' en is het van belang dat men zich daarvan op de hoogte stelt? Wat voegt dit toe aan ons bestaan? Moet kunst wel iets toevoegen aan ons bestaan? Staan kunstenaars op zichzelf of staan zij in dienst van de samenleving, al dan niet vereerd of verguisd? Of staan zij juist 'buiten' de samenleving en hoeft kunst op geen enkele wijze een bepaalde mate van maatschappelijke relevantie in zich te dragen? Of bepaalt iedere kunstenaar zelf zijn of haar positie ten opzichte van de samenleving

Zijn wij niet allemaal verschillend geschapen? Beleeft niet iedereen de dingen individueel? Je kunt nog zo gelijkgestemd zijn, maar toch verschillend. Hebben we niet allemaal een andere taal om ons te uiten? Ook mensen die zeggen niet creatief te zijn, zijn het ook. Dragen we allemaal de zelfde kleding, het zelfde soort schoenen, richten we allemaal op de zelfde manier ons huis in, etc.
Kunst voegt wel degelijk iets toe aan ons bestaan. Je kunt je afvragen of we wel bestaan zonder kunst? Gezien vanuit de creativiteit van de schepping. Kunstenaars horen dus nooit buiten de dienst van de samenleving te staan, omdat ze een wezenlijk deel van de samenleving vormen. Hoe de samenleving of de kunstenaar daar mee omgaat?

Hm, dieren maken geen kunst en die bestaan toch ook. Hoewel je daar natuurlijk veel op kunt afdingen; zeker als je de definitie van kunst nog niet rond hebt. Is een vogelnestje kunst?

Zie jij kunst vooral als een vorm van expressie?

Je laatste vraag is 1tje die mij ook erg bezighoudt. Als de kunstenaar een wezenlijk deel van de samenleving vormt; hoe zou dit er dan uit moeten of kunnen zien. En; hoe staat het met de huidige positie van de kunstenaar in of buiten onze samenleving? Gaan we er goed mee om of niet?

PS
m'n reactie had in kleur gemoeten, maar lukte me niet sorry

Bij deze Knipoog smiley

Wil de volgende a.u.b. int groen reageren? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 21 oktober 2012, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 17:56
BerichtOnderwerp: Kunst

Op zoek naar de betekenis van kunst

Wat is kunst? En waarom? En waarom kunst? Deze vragen stel ik mijzelf al een tijdje. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen opvattingen over kunst. Veel hiervan is volgens mij onbewust. Gecreëerd door cultuur, associaties, interpretaties en eigen voorkeuren. Is het dan zo belangrijk om een sluitende definitie van kunst te hebben? Misschien voor velen niet. Voor mij wel. Mijn opvattingen over kunst blijken bij nader inzien minder goed gefundeerd te zijn dan ik dacht. Mijn gedachten over kunst lijken steeds meer te botsen met de huidige gangbare opvattingen. Vandaar mijn queeste.

Het schilderij aan de muur

Kunst wordt geassocieerd met expressie en creativiteit. Maar niet alle expressie en creativiteit is kunst. Een (bloemetjes-)behang ervaren we niet als kunstzinnige uiting. Het landschapschilderij dat daar bovenop gehangen wordt weer wel. Mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet natuurlijk. Waarom hangen we schilderijen aan de muur? Hebben we kunst eigenlijk wel nodig of kunnen we net zo goed, of misschien zelfs beter zonder? Waar zouden we zijn zonder creativiteit?

Zoektocht van het individu

Kunst ontstaat niet 'zomaar', er gaat een heel proces aan vooraf. De zoektocht van de kunstenaar voordat hij zijn gedachten, gevoelens en persoonlijkheid uitgiet in een vorm. Soms echter is de zoektocht van de kunstenaar niet zichtbaar in het eindprodukt. Dan lijkt het alsof alleen het produkt van belang is. Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Wat is er uiteindelijk het belangrijkste: het proces of het eindprodukt? Zoeken of vinden? En dan tenslotte, gevonden worden?

Veel kunst is individualistisch. Persoonlijke expressie, opvattingen en associaties staan dan centraal. Is dit een uitvloeisel van onze individualistische samenleving of is het inherent aan en essentieel voor kunst? Als het proces ook van evident belang is, zouden samenwerkingsvormen dan niet de voorkeur verdienen boven individuele expressie? Of zijn zij gelijkwaardig en kunnen zij naast elkaar bestaan? Welke samenwerkingsvormen zouden een verrijking kunnen zijn voor zowel proces als produkt?

Kunst om de kunst

Waarom hebben kunstenaars hun creatieve talenten meegekregen? Om hun gedachtegoed te delen met anderen? Onderscheidt hun manier van denken zich dan zodanig van anderen dat dit een geheel andere taal noodzakelijk maakt? Is de manier waarop kunstenaars de werkelijkheid beleven 'anders' en is het van belang dat men zich daarvan op de hoogte stelt? Wat voegt dit toe aan ons bestaan? Moet kunst wel iets toevoegen aan ons bestaan? Staan kunstenaars op zichzelf of staan zij in dienst van de samenleving, al dan niet vereerd of verguisd? Of staan zij juist 'buiten' de samenleving en hoeft kunst op geen enkele wijze een bepaalde mate van maatschappelijke relevantie in zich te dragen? Of bepaalt iedere kunstenaar zelf zijn of haar positie ten opzichte van de samenleving... of is deze benadering weer te individualistisch gedacht en dus te zeer geconformeerd aan onze individualistische gedachtenpatronen?

Zoals je ziet ben ik er nog niet uit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de inhoud. Of esthetiek. Of de normen en criteria die je op kunst zou kunnen loslaten. De innige verhouding van kunst met religie en filosofie...

Wat vinden jullie?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 00:46
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))

PETRA944 schreef:
toch weet je maar nooit in de liefde anna, op een dag word je helemaal maf verliefd en wat blijkt hij heeft borsthaar Lachende smiley zucht, heb het koud , en nu moet ik denken aan een man , lekker tegen aan te kruipen, ze zijn warm, lekker op zijn borst liggen. maar ja de nuchtere werkelijkheid haalt me al weer uit me dromen, sochents wakker worden en ze laten een scheet in je bed. Zieke smiley

izzook lekker warm toch.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

4 Pieter

http://www.youtube.com/watch?v=uMHbAKvPJkU

Groeten van Hans
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:10
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

JOSINA022 schreef:
Carmen en Mirrie...van harte gefeliciteerd met weer een jaar erbij! Een fijne dag vandaag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!

Dank je wel Josina!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:31
BerichtOnderwerp: Discussiëren

MARC220 schreef:
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd.
Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat.
De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord.
De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand.
Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere.
Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt.
Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden.
Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.

Wat je zegt klopt. Probeer het echter niet persoonlijk op te vatten, want zo is het ook niet bedoelt.

De persoonlijk getinte aanvallen, het 'flaming', de meest absurde verdachtmakingen en, als dat allemaal niet helpt, de 'smalltalk' op serieuze topics, hebben maar 1 doel namelijk; het verstoren van een inhoudelijke discussie.

Ik heb op dit forum getracht serieuze topics te starten waarin we elkaar kunnen bemoedigen, aanvullen en van elkaar, gebaseerd op Gods Woord, kunnen leren.

Het signaleren van 'getrol' is werkelijk niet zo moeilijk; onder ieders naam op dit forum staat een getal waarachter al iemands posts op dit forum zijn verzameld. Als je dat een beetje doorbladert kom je er al snel achter wie de minst opbouwende posts op dit forum plaatst.

Helaas is de redactie van CM niet op haar taak berekend, of ze hecht geen waarde aan een forum met inhoudelijke discussies op niveau. Mogelijk spelen economische motieven daarbij de doorslag. De 'meeste-stemmen-gelden-policy vult de portemonnee natuurlijk het beste.

Voor mij de tijd om op zoek te gaan naar een forum waar wel op een respectvolle manier discussies gevoerd kunnen worden door christenen die elkaar wensen op te bouwen in plaats van af te breken.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 5 oktober 2012, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:11

JOL252 schreef:
Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.

Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.

Je fantasie slaat op hol, Jol.

En hier kan ik echt geen respect voor opbrengen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:38

WILLEMIJN232 schreef:
Als je dat allemaal weet en begrijpt had je haar ook wel een beetje bij kunnen sturen.......en niet achteraf allemaal stukken hoe goed je haar begreep.
Had Zwaan kunnen blijven en dan hadden wij met milde blik naar haar stukken kunnen kijken.......
En begrip moet je voor ieder mens opbrengen, ook voor de mensen die je niet goed begrijpt.......Ook dat is christen zijn.......

Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNA415 schreef:
heb je ook een draadloze telefoon? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee zeg; vind ik nooit meer trug! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 16:56
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

GERRIT603 schreef:

Daarom ben ik overgestapt op een draadloze muis Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 14:35

ANNETTE792 schreef:
Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.

Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebben
Ik heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past.

Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.

Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel

WILLEMIJN232 schreef:
Wijze worden Pieter. Kijk maar alleen eens op het forum wat er gezegd wordt in de naam van de Geest? Veel geschreeuw en weinig wol denk ik dan. We moeten eens stil worden in de geest van God en daar hebben we veel meer aan dan al dat geblaat en veroordelen in naam van diezelfde Geest.............

Waar komt toch die overtuiging vandaan dat de Geest van God uitsluitend lieve zachte woordjes spreekt en nooit iets of iemand veroordeelt?

In Johannes 16 staat over de Heilige Geest: "En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is."

Deze tekst spreekt helemaal niet over het toestaan van zonde, noch over het oprekken van normen of waarden. Integendeel!!

De overste van deze wereld is geoordeeld. Daar wordt satan mee bedoeld. Hij en zijn trawanten zijn volledig openbaar tentoongesteld, ontwapend en overwonnen. Zowel de satan als de duisternis en de werken van de duisternis zijn einde verhaal. De werken van de duisternis worden niet langer getolereerd in het Lichaam (of de kerk) van Jezus Christus. En, als Jezus terugkomt ook niet meer op deze aarde.
Uiteindelijk zal iedereen die de duisternis doet heel verkeerd eindigen en het is veel verstandiger om daar nu alvast rekening mee te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:26

INGE721 schreef:
Zwaan is vrijwillig weggegaan.
Laten we dan niet in de valkuil vallen om op een openbaar forum, wat ook nog door Zwaan gelezen kan worden, te gaan roddelen over haar en te haar te lopen oordelen.

Mee eens Inge. Beter om te laten rusten.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:22

WILLEMIJN232 schreef:
Gelukkig categoriseer jij absoluut niet in je meningen over je medemens..... Engeltje smiley

Inderdaad, dat klopt; doe ik ook niet.

Nou ja... heeeel globaal mss een heeeeel klein beetje Lachende smiley

Ik onderscheid 3 categoriën mensen: vrouwen, mannen en barmannen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 23:18

WILLEMIJN232 schreef:
Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel.......

Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.

Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:12

ZWAAN995 schreef:
Je kent mijn hele leven niet eens dus hoe zo niet willen

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan

Ik snap je wel Zwaan. Vind het jammer dat dit bij de anderen niet het geval is.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:50

JOL252 schreef:
Zwaan, vergeet je missie nou gewoon es... wie weet komt het dan tot praten.

.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 3 oktober 2012, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: EigenZondeTopic

ZEELAND736 schreef:
Carmen..noem iets op...wat ik niet lust...
(en das nou soms zo jammer)

Worteltjustaart? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen

WILLEMIJN232 schreef:
Dat denk je te weten.......significant verschil........
En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........

Thanx! Lachende smiley

Matth. 5:11
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:00
BerichtOnderwerp: EigenZondeTopic

ZEELAND736 schreef:
Dat heb ik gegeten...en dat is heerlijk!!!!

Ieeeeuw Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:39
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack

EDWIN451 schreef:
Hoi Carmen, bedankt voor je mooie, uitgebreide reactie!
Wat betreft de bergrede en het treuren:
Ik heb mij laten vertellen dat Jezus hier bedoelt dat je zalig bent als je treurt om mensen, bijv. vrienden waarvan je weet dat ze Jezus niet willen aannemen als hun redder (wat mij bijv. erg treurig maakt, omdat ze dan verloren zullen gaan) en dat je sowieso begaan bent met ellendige omstandigheden van anderen. Ik bedoel, wat heeft een christen nu om zichzelf te treuren? Als je beseft dat de Almachtige God met jou is?

Wat betreft Jacobus 4: in het vers daarvoor (Jakobus 4:8) spreekt Paulus tegen de mensen die op twee gedachtes hinken, zondige gedachtes enerzijds en reine gedachtes anderzijds. Diegenen die toegeven aan die zondige gedachtes mogen zich beklagen, ze mogen huilen en jammeren van ellende, want door toe te geven aan de zonde, lopen ze Gods heerlijkheid mis!
Trenminste, zo interpreteer ik het. Je kunt vers 8 niet los van zien denk ik.

Over het verkondigen van het evangelie: ik ben het met je eens. Het moet een boodschap zijn waar je overal mee aan moet kunnen komen, dus bijv. ook in de concentratiekampen of waar dan ook waar grote ellende heerst. Maar goed nieuws brengen kan soms inderdaad moeilijk zijn, als het ongeloofwaardig gebracht wordt, of gebracht wordt waar de wanhoop en bitterheid overheerst. Dan is het een kwestie van hoe je het gaat brengen, maar in de kern moet het hoe dan ook een hoopgevende boodschap zijn die de mens weer hoop, geloof en liefde geeft, m.a.w. dat ze toch weer positief gaan denken!!! Jezus maakt vrij en zodra je vrij bent, kun je de weg naar geluk en welvaart tegemoet gaan denk ik. Kijk eens hoe Job rijkelijk werd gezegend na veel ellende en zo zijn er een hoop meer voorbeelden, van mensen die na veel ellende rijkelijk gezegend werden in de bijbel.

Aan welvaart alleen hebben we niks. Aardse schatten verzamelen leidt tot niks, maar God zoeken, leidt wel tot aardse zegeningen (vroeger was dat veel land of vee of een rijke oogst, tegenwoordig kan dat een mooie auto of een mooi huis zijn). Schapen zijn m.i. net zo aards als auto’s. Ik denk niet dat het zondig is om in een dikke wagen te rijden omdat je christen bent. Als iets op je pad komt waardoor je je gezegend voelt, dan kan dat niet verkeerd zijn denk ik.

Dat we soms moeten lijden komt niet van God. Dan zit daar de duivel achter die onze vreugde heeft weggeroofd. Paulus beklaagde zich ook over de doorn in het vlees gegeven; hij had last van de vervolgingen. Nergesn wordt gesteld dat wij als christenen het gemakkelijk zullen hebben, maar Jezus vraagt wel om Zijn juk op ons te nemen, waardoor wij rust en vrede zullen krijgen. Wat niet wil zeggen dat de omstandigheden niet moeilijk kunnen zijn.

Ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die ‘blij en verkwikt’ uit de kerk komen en eerlijk gezegd herken ik wel wat je zegt. Wie wil niet ontvangen? Ik heb gelukkig maar weinig ellende gekend en hoe zou het zijn als ik werkelijk een crisis zou meemaken? Maar ik geef alles aan God en ik heb ook wel eens omstandigheden gehad die er niet rooskleurig uitzien. Maar juist dán breng ik het naar het kruis: “Heer, zo sta ik ervoor… ik weet het niet meer… it’s all yours!
Ik raakte eens mijn baan kwijt, kreeg de maand erna hoge onkosten aan mijn huis en daarna kwam de dure en zgn. ‘gezellige’ decembermaand er aan en wist letterlijk niet meer waar ik het allemaal zoeken moest! Ik voelde me zo ellendig en vreesde dat ik mijn huis moest verkopen met veel verlies, plus dus geen baan meer. Dat was echt geen fijne periode, maar ik gaf het aan God! Met het vertrouwen dat Hij me niet zou laten vallen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon nu nog altijd in dat huis en had binnen 2 maanden de baan van mijn leven gevonden en was er financieel ook flink op vooruit gegaan.

Efeziers 6 brengt m.i. ook alleen maar een hoopvolle boodschap. Sowieso geloof ik niet dat de bijbel ergens een ellendige boodschap brengt.
Strijd hoeft niet zozeer ellende te betekenen. Een strijd strijden, waarvan je weet dat deze eigenlijk al gewonnen is kan zelfs best leuk zijn (al is ‘leuk’ wat verkeerd uitgedrukt, maar gebruik het toch even bewust zo). Ik bedoel: een strijd strijden, terwijl je weet dat je méér dan overwinnaar bent? How fun can it be??? Knipoog smiley

Ik kan me in het meeste wat je schrijft wel vinden.

Ik ben wel benieuwd hoe jij dan denkt over bidden en vasten. Vind je dat overbodig? Of denk je daar anders over?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:25

WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????

Nee.

Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........

Nou doe dat dan eens?! Toon het eens aan en maak het eens waar Willemijn wat je hier beweert??

Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......

Dit is een beschuldiging Willemijn en als je die niet kunt bewijzen dan kun je beter je mond houden.

moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt.........
Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????

Whahaha! En jij hebt theologie gestudeerd??!

Het lukt jou gewoon niet meer om een bijbeltekst om te draaien en daarom verleg je de aandacht.

Alles om maar niet op de inhoud in te hoeven gaan en elkaar op te bouwen.

Ik zal je een geheimpje vertellen: de splinter en de balk moeten beiden verwijderd worden.

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:15

PETRA944 schreef:
Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek

Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:06

PIETER649 schreef:
Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet! Clown smiley

Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.

En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:03

PETRA944 schreef:
eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch

Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen.
Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.

Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.

Verheffend...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden....... Knipoog smiley

Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????

Engeltje smiley

MAGGUT?!!! Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:41

PETRA944 schreef:
beantwoord me vraag nou eens waar in d ebijbel staat dat homo zijn de hoogst verachtelijke zonde is want dat was in mijn ogen toch een onrechtvaardig oordeel.

Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.

De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."
Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Nog eentje dan met Kathleen Battle als soliste:

http://www.youtube.com/watch?v=qXahJYGkYX4&feature=endscreen&NR=1

Fraai vierstemmig vanaf ongeveer 5.00

Thomas, je zult toch kunnen zingen als deze dame.

Kathleen is goed. Bijna zo goed als Jessye... Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=S6EOXT6_inw&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

PIETER649 schreef:
pfffff.. Gefrustreerde smiley

Heb ik jouw naam genoemd Carmen???

nee dus.

we hadden het over Zwaan, weet je heel goed dus ga nou niet de nar uithangen.

Nee ik had geen idee dat je het over Zwaan had; je noemt namelijk weldegelijk mijn naam Carmen. Met daarbij de vraag of ik niet pot of ketel heet. Wat ik als verwijt interpreteer.

Ik vind het jammer dat je je verlaagt tot het oprekken van jouw grenzen omdat je vindt dat een ander de grens passeert. Heb je gelijk geen recht van spreken meer volgens mij.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 27 Volgende
Pagina 2 van 27