Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:39
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De eerste vrucht van Zijn Geest is Liefde voor de broeders en zusters. Verder is er als vrucht, de onderscheiding der geesten, altijd gegeven tot opbouw van het Lichaam van Christus en niet alleen tot afbraak, De Waarheid wordt aangevallen en aangepast en Paulus spreekt dan over een ieder, die dat doet en daardoor een andere Jezus predikt, vervloekt is opdat de zuiverheid van het Evangelie bewaard blijve voor onjuiste toevoegingen of weglatingen door mensen in gang gezet, die de ware Jezus Christus wil inpakken met hun eigen denkbeelden en filosofie van onjuiste uitleg van het Evanngelie en de Christus der Schriften en over de Christus! | Even ter aanvulling twee opmerkingen...a. Er is onderscheid tussen gaven...overigens meervoud...zie 1 korr 12 en vrucht...enkelvoud..van de geest..zie Galaten 5:22. En b. Van de vrucht..liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing kan iedere christen meerdere aspecten tegelijkertijd hebben...de gaven daarentegen zijn niet voor iedere christen. 2 korr 12:7-11 Aan de een wordt dor de geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde geest; en aan een ander geloof, dor dezelfde geest en aan een ander genadegaven van genezingen, dor dezelfde geest; en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 00:10
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind boer Richard wel een beetje een charmeur........hij flirt me te veel.......maar ik heb de laatste uitzending niet gezien dus kan mijn mening bijstellen....... |
En dat vindt Willemijn erg...dat flirten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:36
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Oke Thomas, dan een speciale voor jou om over na te denken (antwoord niet nodig):
wiskunde: soms klopt er niets van he, neem nu GELUK
je moet het delen om het te vermenigvuldigen |
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op zondag 2 januari 2011, 17:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:36
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Oke Thomas, dan een speciale voor jou om over na te denken (antwoord niet nodig):
wiskunde: soms klopt er niets van he, neem nu GELUK
je moet het delen om het te vermenigvuldigen |
en een vergelijkbare wiskundig niet te verklaren iets: het geheel is meer dan de som van de delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 16:50
Onderwerp: Wisselende Lincscores.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het rare vind ik ook altijd dat de -in mijn geval- mannen met de hoogste linc score meestal niet mijn voorkeur hebben. Ik vraag me af hoe dat dan kan?? Je zou denken dat er dan veel overeenkomsten moeten zijn???
Willemijn |
link dus die lincs/linc score
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op vrijdag 24 december 2010, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 21:59
Onderwerp: Themachat
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ik twijfel of je goed kan lezen chat,ik zou toch maar is een andere bril op zetten..
men kan menen dat iets geoorloofd en voordelig is, maar zich bezondigen als men het niet afslaat. iets kan redelijk en goed lijken en toch een sterke verzoeking zijn. eenmaal schonk God in zijn gunst ons een voortreffelijke bijbelvertaling. Godsvrucht en wetenschap gingen samen. moest deze werkelijk worden herzien? zal koper het goud kunnen vervangen?
de erven der vaderen verkopen? waakt en ziet toe! in uw persoonlijk leven. in uw huiselijk leven. in het kerkelijk leven. op alle terreinen van het leven. geld voor ons allemaal. |
Ben je dan niet te veel bezig met het voorgeslacht in plaats met het nageslacht als je alleen maar van de SV uitgaat. Ik ben opgegroeid met, gepokt en gemazeld met de SV. Deze vertaling is me ook dierbaar. Maar jongeren, waaronder mn kinderen die overigens behoorlijk intelligent zijn, hebben geen voeling meer met deze taal. Daarom is er een goed alternatief; de HSV. Niet een nieuwe bijbelvertaling maar een herziene met de behoud van het eigenen en de sfeer van de statenvertaling. Overigens veroordeel ik hiermee geen enkele andere vertaling, 'k mag deze ook graag raadplegen, maar breek juist een lans voor de HSV (en de SV) omdat ik me daar het meest bij thuis voel. En ja ik probeer ook wel eens dieper te gaan...naar de brontalen....maar daarmee heb ik hetzelfde probleem als de jongere...het is helaas ontoegankelijker...daarom is een vertaling van de brontaal naar de hedendaagse taal zo nuttig/nodig.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 20 december 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:26
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Winters weer en daarom maar eens boerenkool vandaag...spekjes en uitje uitgebakken erdoor....ook nog wat piccallily en sambal erbij.....samen met rookwordt.....en nu in afwachting tot zoonlief thuiskomt...in de hoop dat hij het pruimt/lekker vind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:10
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | over (Staten-)vertaling gesproken:
ik ben helemaal niet iemand die de Bijbel 'stukleest', maar ik zou toch wel graag de Herziene Statenvertaling (al dan niet als parallelvertaling met '1632') in de kast willen hebben.
al was het 'alleen maar' als aanvulling aan mijn 'Bijbelcollectie', variërend van (o.a.) Statenvertaling (inclusief drukfout), Luthervertaling, Gideonsbijbel (NT in drie talen), franse bijbel, vertaling van 1951 (nog van de lagere school) tot aan de vertaling van 2004, waarvan ik er één heb waar ook de Apocrieve boeken in staan (met dank aan de oud-papierbak).
uiteraard in aanwezigheid van De Concordantie van Abraham Trommius. |
off topic, hiermee kom je ook al ver http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nlzelf ben ik geabonneerd op een online bijbel versie zie http://www.onlinebible.org/html/dut/index.htm en die heeft/kent honderden boeken; naslagwerken, concordanties, literatuur. En heel veel vertalingen...maar ook gronddteksten in de oorspronkelijke talen.
En ook off topic; met grote dank aan de experts.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 20 december 2010, 16:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 18:45
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zit me toch wel af te vragen wie die spannendste man van CM is?? f is dat gewoon vrouwen belangstelling cq nieuwsgierigheid????? ? |
't is dat Zinga expliciet aangaf dat het een man is....ander zou de aanwijzing/titel "those Eyes" op jou slaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 00:00
|
|
|
Het was een plezierige en waardevolle themachat. Er kwamen veel facetten aan de orde. Het was respectvol....zeker voor herhaling vatbaar...alle deelnemers bedankt voor hun positieve insteek en inbreng....een klein advies...geen kritiek...voortaan svp wat minder twee of meer lijntjes door elkaar laten lopen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:50
Onderwerp: alcohol
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Alcoholisme is een groot probleem. Ook onder christenen.
Wat zijn jullie ervaringen met alcohol? Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisme?? Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisten?? |
Dat kan een heel groot probleem zijn.......drank maakt meer kapot dan je lief is......helaas ervaring in de familie......'t probleem is dat het min of meer een algemeen geaccepteerde verslavingsvorm is....'t is boven de 16 legaal verkrijgbaar.....de gebruiker weet het probleem vaak goed te maskeren...is vindingrijk met de uitvluchten..... En ja in Hosea 4:11 staat ook nog een richtlijn om er niet in op te gaan; Hoererij, wijn en nieuwe wijn nemen het hart in beslag. En ja ik ben zelf een gezelligheidsgebruiker...dus niet tegen het gebruik van alcohol...maar wel tegen het overmatig gebruik....
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 16 december 2010, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:44
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het probleem niet dat anderen juist van je zeggen dat je het niet bent? Zo bedoel ik het? kijk maar eens om je heen wat kerkraden en predikanten wel niet allemaal vinden en waar ze je van kunnen uitsluiten.....dat is niet niks.... Ik ben met je eens dat uit je handelen kan blijken of je een christen bent.......maar een volmaakte christen of denken dat je dat bent????? Dat vind ik nogal wat..... |
Dat is lastig.......maar dat is nu eenmaal zo....in de wereld zal je verdrukking hebben......maar ondanks dat wil ik er zijn voor mn naaste....Jezus navolgen...dat wil ik...omdat Jezeus mij eerst heeft lief gehad....Hem wil ik navolgen......zei Jezus aan het kruis niet Vader reken ze het hen niet toe?....dus ondanks de tegenwerking van sommigen wil ik ook daarin volharden....en ja je wordt het meest gebeten door je eigen neten...veelal is het ploegen op de rotsen....en btw wanneer heb ik gezegd dat ik een volmaakte christen ben.....of dat ik denk dat ik dat ben.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is niks mis met de begrippen als zodanig, maar de interpretatie van mensen kan nog wel eens verschillen... |
En dat biedt nu juist een podium om je als christen te manifesteren...het is toch onze roeping om te getuigen...en te weerleggen....zie 2 Tim 3:16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het klinkt onberispelijk natuurlijk......Maar aan de andere kant? Is niet het denken dat je zo bent (je staat van morele onberispelijkheid noem ik het maar even) al een zonde? Want je verbeeldt je dan nogal niet wat.........
Beetje off topic geloof ik...... |
ehm....daar zit wel wat in....'t is denk ik inderdaad niet goed om dat van je zelf te zeggen.....maar of dat chattath is....dat vind ik wel een groot woord.....hoewel christenen op zich wel een bijbelse aanduiding is...zie Hand 11:26...het is beter als anderen dat van je zeggen....m.a.w. dat anderen het uit je handelen doen en nalaten opmerken. Deze opmerking was overigens een reactie op: ZINGA672 schreef: Eerste psalm, eerste vers. Sommige christenen komen zelfs niet zo ver...
GrZing! en dat christenen zelfs niet zo ver komen dat kan ik me als xxxxxxx niet voorstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:43
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Eerste psalm, eerste vers. Sommige christenen komen zelfs niet zo ver...
GrZing! |
Zouden het dan wel Christenen zijn?
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 16 december 2010, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:58
|
|
|
AREND003 schreef: | Ook even mijn reactie, en dat is een quote van Mark Twain: I prefere to go to heaven for the climate, to hell for the company! |
psalm 1;1 Gelukkig de mens die niet meegaat met wie kwaad doen, die de weg van zondaars niet betreedt, bij spotters niet aan tafel zit,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik moeite met de voorwaarden die gesteld worden. Ik ben bang dat er veel mee geschermd zal worden. Wat is respectvol? Iedereen in zijn waarde laten? Ook al verkondigt deze of gene de grootste onzin dat rechtstreeks tegen Gods woord ingaat? Je mag het niet met elkaar eens zijn, zonder dat je de persoon erachter veroordeelt. Ik kan dat verschil zien, maar ik ben bang dat heel veel mensen dat vermogen niet hebben. |
Wat is er nu mis met de waarden; respectvol, uitsluitend inhoudelijk en humor. Dat zijn ook ingredienten en zelfs basisvoorwaarden voor een goed debat. En dat is een heel aardige bezigheid. Onzin of als het tegen Gods woord ingaat kan gepareerd worden met inhoudelijke argumenten. Neem een voorbeeld aan Paulus, hij ging het niet uit de weg. Bijvoorbeeld op de Areopagus. Sommigen dreven zelfs de spot met hem. Zolang we maar inhoudelijk blijven is er mijns inziens geen vuiltje aan de lucht. En jij kan het verschil zien. Dus voor jou is het geen probleem. En voor degene die het niet zien is het ook geen probleem want ze zien het gewoon weg niet.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 16 december 2010, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 20:27
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:
1. Gods plan met je leven 2. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde......zie je de tekenen van de eindtijd en waarom zie je dat als tekenen? 3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ?? 4. Kinderen in een samengevoegd gezin 5. wie heeft er te maken gehad met een sekte... (op verzoek van iemand die hier een boek over schrijft.) | 6. Is een potentiële partner met schulden acceptabel 7. hoeveel ben je bereid om op te geven voor een potentiële partner baan/woning
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 15 december 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:19
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
IMKE917 schreef: | Met Jezus heb je echt Kerst man
visje |
Nog een visjeuitdrukking die m.i. wel op kerst slaat; "Jezus kwam ook voor dwazen uit het westen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 22:50
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
QUELINE346 schreef: | Zitten we nu niet teveel in het oude testament? Jezus kwam om de wet te vervullen, en Hij vatte die samen met: Heb uw God lief met heel uw kracht......(etc).... Queline. |
Even een aanvullende opmerking; hier citeert Jezus wel direct uit het oude testament. Zie daarvoor Deut 6:5.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:30
Onderwerp: Pakjezavond
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Incroyable! |
simplement très fabuleux, sensationnel et formidable.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 7 december 2010, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:22
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Aangenaam, daar komt Mar nog wel eens achter........ | Jij durft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:04
|
|
|
MAR907 schreef: | Niet helemaal mee eens. Mijn kinderen hebben geleerd wat Ware Liefde inhoud, inplaats van waarde en normen.
Zij hebben geleerd de waarde en daaraan de normen.... |
m.i. kan "ware liefde" ook deel uit maklen van de waarden en normen die ze meegekregen hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:54
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen...... Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder..... |
Feitelijk ga ik hiermee weer on topic; Christelijke feestdagen vieren? Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:47
|
|
|
MAR907 schreef: | Bij mij dus niet. Mijn kinderen hebben de visies van mij en mijn vrouw geleerd..... Dat is het zaadje dat bij hun gelegd is.... |
Ik denk dat Willemijn en Mar allebei gelijk hebben; De kinderen krijgen hun waarden en normen van huis uit mee. = m.i. visie MAR. Op basis van deze waarden en normen ontwikkelen zij hun eigen ideeen, geven een eigen invulling daaraan. = m.i. visie Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:17
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Voor jou dus ook geen zondagsrust Anita; begrijp ik dat goed?
GrZing |
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 7 december 2010, 14:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:37
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen! | Ik zie dat anders. 'k zie het niet alleen als historisch boek, hoewel het dat ook is, maar als een bron van inspiratie. Dat ervaar ik telkens weer. En dat is mijn realiteit. Iedere keer weer nieuwe inzichten. Ieder keer weer nieuwe schatten. Het zijn geen dode letters maar het is een LEVEND woord. Over realistisch gesproken. Het is een misvatting als dat ik me daarbij overgeef aan anderen als zou ik niet meer nadenken. Het zet juist aan tot na- en overdenken.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 30 november 2010, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 19:48
Onderwerp: VOLLE VREDE
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Zolang jij BLIJFT strijden Billy, zul jij die volle vrede nooit vinden. Verander dat "strijden" nou es in "je overgeven" . Bid en je zal gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en de deur zal ook voor jou opengaan! Sterkte! Angy |
Toch is het ook een opdracht om te strijden en te worstelen om in te gaan lees ik in Lukas 13:24
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 30 november 2010, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|