ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 12:31
BerichtOnderwerp: eerste date afspraak ,wat doen samen ?

Wat zou je denken Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Zondag 23 januari, Gen. 37; 23-30; De oudste.

Ruben is de oudste van de jongens. Hij is ook de meest verstandige. Zijn broers willen Jozef vermoorden. Ze zijn dat opschepperige gedoe van die Jozef goed zat. Het moet nu maar eens uit zijn! Hij moet nu maar eens voor hen buigen!
Maar Ruben, de oudste, wijzer. Hij wil Jozef helpen. Maar tegelijk is hij bang voor zijn broers. Hij wil ze eigenlijk allemaal wel te vriend houden. En wat doe je dan? Dan zoek je naar een oplossing, naar een slimme zet waarmee iedereen tevreden is. De broers moeten Jozef nier vermoorden. Gooi hem levend in zo’n lege waterput! Daar komt hij nooit meer uit! Dan zijn ze van hem af zonder hem vermoord te hebben!
Ondertussen denkt Ruben: Wacht maar, straks haal ik hem er stiekem weer uit! Zo houd ik mijn broers en ook Jozef te vriend! Alleen… het loopt anders dan Ruben had gedacht! Jozef wordt als slaaf verkocht en Ruben komt te laat! Wat heeft hij er spijt van! Waar moet ik heen? zegt hij. Want wat zal vader er van zeggen!
Het valt niet mee om de oudste te zijn. Je behoort wijzer te zijn, zegt iedereen. Maar als je het opneemt voor een ander, heb je het al gauw gedaan. Soms moet je! Soms kun je niet iedereen te vriend houden. Kijk maar naar Jezus, de Eerstgeborene. Hij kiest partij. Hij staat aan de kant van hen die geen helper is. Als er Eén een oudste broeder is, dan is Hij het wel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Het is nog veel erger Visser, ik ben er morgenavond niet dus kan geen van beide programma's kijken...... Boze smiley
Hoewel, weggebruikers heb ik nog nooit gezien......

www.uitzendinggemist.nl
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 15:15

Zaterdag 22 januari, Gen. 32: 22-32; Vechten met God.

Dat is een merkwaardige thuiskomst! Jakob gaat mank het beloofde land in. Hij kan zo vlug niet meer. Wat is er met ham aan de hand?
Jakob heeft gevochten. Gevochten met God. Wie er gewonnen heeft? God natuurlijk! Ja, dat zou je denken, maar dat is toch niet waar. Jakob heeft gewonnen! De vreemde vijand kreeg Jakob er niet onder. En toen heeft God uiteindelijk Jakob maar een flinke tik gegeven. Zodoende gaat Jakob nu gehandicapt zijn broer Ezau tegemoet.
Jakob. Eigenlijk moet je nu zeggen: Israël. Want in het gevecht bij de rivier heeft Jakob van God een nieuwe naam gekregen. Niet langer heet hij Jakob, hielelichter. Voortaan heet hij Israël, strijder Gods! Dat is een prachtige naam! Jakob heeft gevochten om Gods zegen! En hij heeft nog gewonnen ook! Wat een succes!
Ja, maar aan dit succes van Jakob zit een handicap vast. Jakob moet goed weten dat hij door slimmigheid en kracht God wel zo’n beetje de baas kan zijn – maar net niet helemaal! Jakob moet niet denken alles te kunnen. De hielelichter wordt nu zelf gevloerd! Zo gaat Jakob de toekomst in. Nee, hij loopt niet meer zo hard. Hij moet het toch een beetje kalmer aan doen. God spaart Zijn kinderen door hun vaart te minderen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 15:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=26PAgklYYvo
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:54
BerichtOnderwerp: zou er een belgische christianmatch bestaan?

Wij duitsers, je hebt dus je paspoort ingeleverd, overloper Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 09:51
BerichtOnderwerp: zou er een belgische christianmatch bestaan?

IMKE917 schreef:
Hebben we genoeg hints gegeven denk je, dat ze het oppakken Knipoog smiley

Belgen kenennende Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 22:14
BerichtOnderwerp: Gehannes met Laptop Dell en andere PC's

Boze smiley Bij het kopje van alles wat is al een rubriek over pc vragen Gefrustreerde smiley

Beetje verwarrend zo
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 21:28

http://www.youtube.com/watch?v=iOxYmMNOE-o&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 10:07

Donderdag 20 januari, Gen. 28: 10-19; Een open deur.

Voor Jakob is de deur van de tent voorlopig gesloten. Hij kan maar beter niet meer thuis zijn, want Ezau is woedend! Als vader Isaak dood is, zal hij wraak nemen! Zo gaat voor Jakob de deur van de ouderlijke tent dicht. Hij is thuis niet meer welkom! En – eerlijk is eerlijk: hij heeft het aan zichzelf te wijten! Jakob heeft zijn broer het eerstgeboorterecht afgetroggeld en bovendien zijn oude vader bedrogen! Een echte hielelichter, die Jakob. Een pootjeshaker – zoals je op het schoolplein van die jongens hebt die een ander graag laten struikelen. Altijd probeert hij de eerste te zijn. Nu is het zijn eigen schuld dat de deur van de tent voor hem gesloten wordt.
Daar gaat Jakob. Helemaal alleen. Het wordt avond. Waar moet hij slapen? Nergens is hij welko. Waar moet hij slapen? Nergens is hij welkom. Hij gaat liggen in het veld. En dan: een droom. Een ladder, engelen erop, de hemel geopend en God zelf bovenaan. ‘Ik ben met u en Ik zal u behoeden overal waar gij gaat.’
Hoe is het mogelijk! Alle deuren zijn voor Jakob dicht! Eén deur niet. Die van de hemel. Die staat open. Bij God ben je altijd welkom, altijd. Ook al ben je nog zo’n oplichter, zo’n bedrieger als Jakob. Ook al stik je van de jaloezie en wil niemand meer met je te maken hebben – ‘Ik ben met u’, zegt God. Over genade gesproken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 10:05

http://www.youtube.com/watch?v=zB79WedHsLA
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: begrip !!!!!!!!!

EGGIE989 schreef:
Gewoon lekker naar ontmoetingsavonden gaan denk.
Live contact geeft toch de beste indruk denk.

Ga wokken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: andere mensen die kinderen krijgen en jij bent nog vrijgezel

SILVER916 schreef:
heb je dat ook wel eens gehad , dat je het soms niet eerlijk vind dat jij nog steeds vrijgezel bent en andere vrienden van jou leeftijd al getrouwt en kinderen krijgen of gekregen al hebben ?.

Ga lekker wokken met leeftijdsgenoten volgende maand. Leuk voor je Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:51

Woensdag 19 Januari, Gen. 25: 24-34; Ruilen is huilen.

De een is de ander niet. Dat zie je heel duidelijk, bij Jakob en Ezau. Meestal noemen we in deze volgorde. Jakob en Ezau. Toch was Ezau de oudste van de twee. Jakob werd na hem geboren.
Vader Isaak hoeld het meest van Ezau. Ezau was een goede jager en vader Isaak genoot erg van het gebraden vlees. Jakob was huiselijker en daarom hield moeder Rebekka meer van hem.
Nu is dat op zichzelf helemaal niet zo erg. Je kunt niet van iedereen evenveel houden. Soms worden kinderen voorgetrokken, de één door de vader, de ander door de moeder. Zo moet het het natuurlijk niet. Maar dat de een wat beter met de oudste kan opschieten en de ander wat meer met de jongste, dat behoeft echt niet een probleem te zijn! Liefde is niet jaloers!
Jakob vindt het echter niet zo leuk dat zijn broer Ezau de oudste is. Straks is de eerste, de grote zegen van vader Isaak voor de oudste, voor Ezau! Eigenlijk kan hij dat toch niet goed hebben. Jakob is jaloers op zijn oudere broer! Op een dag ziet hij een kans. Ezau komt hongerig thuis en verkoopt zijn eerste geboorterecht! Wat je al niet kunt doen als je honger hebt! Ruilen betekent vaak: huilen. Wat heeft Ezau er spijt van gehad!
De een is de ander niet. Dat hoeft ook niet. Laten we maar tevreden zijn met het plekje dat we in de wereld gekregen hebben. Met jaloezie kun je niets winnen. Je kunt er alleen maar verliezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:47

http://www.youtube.com/watch?v=7Jy0YmvGc6o
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 22:18

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn zonnebril is wel op sterkte...... Coole smiley met zonnebril
Straks krijg ik nog echte lasogen van je Crossroad....... Verraste, verbaasde smiley

Maar we zijn off topic.....

Misschien wil één van die boeren jouw zonnebril. Mag je hem persoonlijk overhandigen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 20:41
BerichtOnderwerp: Afwezig op Christianmatch.

VISSER278 schreef:
volgens mij zijn die paar uur toch al een hele dag geworden.
ben bijna 2 uur het forum aan't lezen en ben nog geen één reactie van G tegengekomen. Lachende smiley

2 uur lezen op het forum.............spel je alle letters Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 20:39

http://www.youtube.com/watch?v=5DwkMDMUgg8&ob=av2em
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 20:37

Dinsdag 18 Januari, Gen. 24: 62-67; Liefde kun je leren.

Dat gaat daar in de tent van de oude Abraham wel een beetje anders dan bij ons! In onze tijd worden mensen eerst verliefd op elkaar en als ze het dan goed met elkaar eens zijn, trouwen ze. Maar bij Isaak en Rebekka gaat het net andersom! Ze trouwen met elkaar en dan – zo hebben we gelezen – dan pas krijgt Isaak Rebekka lief!
Nu zou je daar natuurlijk een heleboel over kunnen zeggen. Is dat echt de beste manier om te trouwen? Leven wij niet in een hele andere tijd? Zo zijn er nog meer vragen. Maar ondertussen zou je door al die vragen vergeten dat liefde niet altijd liefde op het eerste gezicht is. Je kunt van iemand gaan houden die je eigenlijk helemaal niet zo aardig vond toen je hem of haar voor het eerst ontmoette. Liefde kun je leren.
Hoe je die liefde leren kunt? Dat is niet zo eenvoudig te zeggen. In elk geval is het belangrijk dat je de ander echt wilt liefhebben. Liefde moet van twee kanten komen. Maar eerst van de mijne. Liefde, dat is: de ander echt willen begrijpen, waarderen, vergeven, helpen. Als we zo met elkaar omgaan, ga je steeds meer liefhebben. Dan krijg je misschien mensen lief van wie je helemaal nu niet zo veel houdt: je broer, je zus, je vader, je moeder.
Liefde kun je leren. Van wie? Van Jezus! Hij is gekomen, niet omdat wij God liefhebben, maar omdat God ons heeft lief gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:45

http://www.youtube.com/watch?v=LRb8_4dQkBM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:41

Maandag 17 januari; Gen. 24: 10-19; Een afspraak met God.

Hoe moet je die oude knecht van Abraham nu weten welke vrouw voor Isaak geschikt is? Het is al moeilijk om voor jezelf een goede vriend of vriendin, man of vrouw uit te zoeken. Laat staan voor een ander! Hoe weet je wat het best is?
Met die vraag zitten we zo af en toe allemaal. Moet ik nu wel gaan of niet gaan? Moet ik dit zó of zus doen? Ja, of nee? Nu of later?
De oude knecht van Abraham maakt er geen probleem van. Hij maakt een afspraakje met God. Hij zegt: Here God, als er nu een meisje komt bij de waterput die mij te drinken geeft maar ook nog aanbiedt om de kamelen water te geven, dan zal ik weten dat dat een goede vrouw voor Isaak is!
Is dat nu niet een vreemde afspraak? Het lijkt wel gokken! Of – is het anders? Door dit afspraakje met God ontdekt de oude knecht van Abraham in elk geval een vrouw die erg gastvrij en vriendelijk en bovendien zeer behulpzaam. Ze doet meer dan haar wordt gevraagd. Wel zo’n vrouw zal vast een goede vrouw zijn voor Isaak zijn!
Iets afspreken met God. Kan dat? Vast wel! Maar je moet goed weten wát je met Hem afspreekt. Denk maar aan de knecht van Abraham!

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 18 januari 2011, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 14:29
BerichtOnderwerp: Ik ga d'r vandoor

Jammer, het ga jullie goed! En Jolan, ik zie je he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:25

Zondag 16 Januari, Gen. 22: 9-14; Voorzien.

Dat zal je gebeuren: je hebt jarenlang op een kind moeten wachten; eindelijk wordt het geboren; het groeit op en dan – klinkt de stem van God die je vraagt om dat kind mee te nemen naar een hoge berg en het daar te doden als een offer aan God! Hoe kan God nu zo iets vragen?
Om dit Bijbelverhaal goed te begrijpen, moet je weten dat het in het oosten heel gebruikelijk was om kinderen te offeren aan de goden. Zo zijn er uit het land Moab verhalen bekend over kinderen die aan de god Kamos werden geofferd. Als je bang was voor de goden of als je iets bijzonders wilde bereiken, dan offerde je je kind op het altaar!
Gaat het nu zo ook met Isaak? Nee! Op het beslissende moment zegt God: Stop! Houd er mee op, Abraham! Zo ver behoef je niet te gaan! Ik weet wel dat je van Mij houdt en desnoods alles, je eigen kind voor Mij over hebt. Maar het hoeft niet. Dit wil Ik niet! Neem dan dat lam maar, daar, tussen de struiken. Neem dat maar in plaats van je kind. Ik heb al in een offer voorzien!
Dit verhaal kun je niet lezen zonder aan een andere berg te denken: Golgotha. Daar werd een Lam geofferd: Jezus, de Zoon van God. Het Lam dat de zonden der wereld wegdraagt. Daar heeft God laten zien hoeveel Hij van ons houdt!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Dit is voor mij bericht 2000
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:22

http://www.youtube.com/watch?v=IHWeuQyFouo
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:20

MARIJAN072 schreef:
Willemijn toch Verraste, verbaasde smiley, je wilt me toch geen nachtmerries bezorgen. Twijfelende smiley

Aan de andere kant...... Stel een CM-man - wie biedt zich aan Twijfelende smiley - krijgt Willemijn, Imke en Marijan op bezoek. Noem zo maar even een paar namen. Clown smiley Dan heb je (de vrouwen zeker!) wel een hele gezellige week, waarschijnlijk weet je dan niet wie je weg moet sturen. Lachende smiley Clown smiley

Ik wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
toen ik vanmorgen in de krant las, dat we er op berekend moeten zijn , dat de benzineprijs binnenkort zal stijgen tot € 2,00 Huilende smiley, smiley in tranen

Omgerekend in hele oude guldens bijna hlf. 4.50. Sorry, aan omrekenen doen we niet meer Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:33

Zaterdag 15 Januari, Gen. 21: 14-21; Israël en Ismaël.

Dat is een wonderlijk verhaal, dat we vandaag lezen! God zegt tegen Abraham: Stuur Hagar met Ismaël maar weg! Nu zou je denken dat God niets meer met Ismaël te maken wil hebben! Die is tenslotte maar een kind van die slavin Hagar en niet het kind dat God aan Abraham en Sara beloofde.
Maar het verhaal gaat anders. Ook al stuurt God Ismaël uit de tent van Abraham weg. Hij laat de jongen niet omkomen in de woestijn. Een Engel van God spreekt Hagar aan en God opent haar ogen voor een waterput, op het moment waarop Ismaël bijna van de dorst sterft.
Zo wordt Ismaël ook de vader van een groot volk. Dat volk kennen we nog: de Arabieren, afstammelingen van Ismaël en Abrmaham. Eigenlijk zijn de Arabieren familieleden van de Israëlieten. Want Israël was de nieuwe naam die Jakob kreeg. En Jacob was de zoon van Isaäk, dus de kleinzoon van Abraham.
Israël en Ismaël. Die namen lijken op elkaar als twee druppels water. Twee kinderen uit één tent. Broeders van hetzelfde huis. Dat betekent niet dat ze altijd even lief zijn voor elkaar. Toen niet. En nu nog niet. Kijk maar eens naar de oorlogen in het Nabije Oosten! Maar God zorgt voor hen, ondanks alles! Voor Israël. Maar ook voor Ismaël.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 18:19
BerichtOnderwerp: kreet van de week

"Een van de merkwaardigste kanten aan haast is dat het zo machtig interessant lijkt als we zelf haast hebben en zo belachelijk als een ander het heeft."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:45

http://www.youtube.com/watch?v=FnPGt_Cf1z4
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 ... 167 Volgende
Pagina 100 van 167