ChristianMatch

Forum

Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:19
BerichtOnderwerp: chantage???

JAN786 schreef:
God straf was de dood!
Zo serieus nam Hij de zonde.

Marian komen mensen tot geloof zonder dat zij persoonlijk ervaren hebben dat zij met hun zonden ook de dood verdient hebben?

Ook al ben ik Marian niet,
ik denk als mensen tot geloof komen, dat het besef dat Jezus voor hun zonden gestorven is zo intens en diep inwerkt dat ze ze zich enorm schuldig moeten voelen, dus ja ik denk dat ze op die manier ervaren hebben dat zij ook de dood verdienden. Maar dat onze dankbaarheid naar God en de Heer Jezus altijd tekort zal schieten om wat Hij voor ons gedaan heeft, ik geloof ook dat iemand die tot geloof gekomen is dit heel goed beseft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:01
BerichtOnderwerp: Japan

onderstaande tekst heb ik op internet gevonden, gepost door een zekere Steven, en ik vond het goed hem hier eens neer te plakken:

"Het spreekt vanzelf dat de ramp in Japan veel vragen oproept over de voorzienigheid van God. Vragen zoals: Is dit de wil van God? Hoe is zo'n ramp te rijmen met de liefde van God? Als God liefde is waarom laat hij dit alles dan toe?" Dat schrijft voorganger Jan Pool zich af op zijn website. "Dit soort grote natuurrampen zijn voor sommige mensen een reden om niet, of niet meer, in God te geloven. ‘Als God bestaat, dan zou hij dit niet doen’, zeggen ze dan. Anderen zien in dergelijke rampen juist de slaande hand van God, die de zonden oordeelt. Ik geloof dat we heel erg moeten oppassen met het zoeken van een verklaring in termen als Gods vloek of oordeel. In de Bijbel staan inderdaad voorbeelden van hoe God de natuur, of natuurkrachten, gebruikt als instrumenten om zijn oordeel te voltrekken. Maar daarvan mogen wij geen dogma maken om huidige rampen te verklaren. We mogen niet zomaar veronderstellen dat elke natuurramp een oordeel van God is over mensen die zondigen."

Pool: "Het is één ding om te beweren dat er misschien aspecten van Gods oordeel aan het werk zijn in de natuur vanwege de slechtheid van mensen. Maar zeggen dat de mensen die door een natuurramp worden getroffen, dat oordeel rechtstreeks verdiend hebben, is iets heel anders. In Lukas 13:4-5 wordt een voorval beschreven van een toren die instort, waardoor achttien mensen sterven. Jezus vraagt dan of uit deze gebeurtenis blijkt dat de gestorvenen grotere zondaars waren dan de anderen. 'Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel - denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?’ Hier leren we een belangrijke les: als mensen door een ramp getroffen worden, mag je niet denken dat die mensen grotere zondaars waren dan degenen die ervoor gespaard bleven. Als we dat wel doen, sluiten we ons aan bij de kring van de vrienden van Job met hun verklaringen voor het lijden dat Job overkwam."

"In de bijbel wordt er voor dergelijke natuurrampen geen goede verklaring gegeven. Wel klinken er protesten tegen zulke rampen. Protesten van hen die God kennen en die worstelen met vragen die om een antwoord schreeuwen," vindt Jan Pool. "We moeten onszelf steeds weer realiseren dat we sinds de zondeval in een gebroken wereld leven. Net zoals God toestaat dat slechte mensen slechte daden doen, zo staat God ook toe dat de aarde de negatieve gevolgen ondervindt van het effect dat de zonde op de schepping heeft. De zondeval is de oorspronkelijke oorzaak van natuurrampen, net zoals de zondeval de oorzaak is van dood, ziekte en lijden."

Te midden van rampen en in het verdriet en lijden wil God met Zijn genade, kracht, vrede en troost aanwezig zijn, stelt Jan Pool verder. "En dat is de boodschap die wij voor deze wereld hebben. Wij mogen de boodschap van het kruis brengen. En dat is een boodschap van redding en niet van oordeel. Jezus stierf aan het kruis om het oordeel op zich te nemen, zodat wij gered kunnen worden. Het kruis is het bewijs van Gods liefde. Het kruis legt niet precies uit waarom God lijden toelaat. Maar het kruis maakt één ding wel heel duidelijk: God is geen kille God die lijden maar laat gebeuren, omdat hij niet om ons geeft. Want onze God voelt juist heel diep met ons mee!" [www.cip.nl]
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:21
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Fijn dat jullie er terug zijn Griffin en Hannah!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:00
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

LISA610 schreef:
Ach Willemijn... eigenlijk ben ik ook meer een koffieleut, dus we zetten er ook gewoon een kannetje koffie bij hoor... Neem jij de Flair mee? Knipoog smiley

ja ik kwam weer veel te laat,
maar de belgische pralienen komen er aan voor bij de koffie,

Hannah welcome back!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:57

[quote=LISA610]

ja zeg wel,
ik heb dit onderwerp nog eens nagelezen om te zien of het er wel degelijk staat! maar jawel..........niet te geloven!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:38

[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....[/quot

doet er niet meer toe,
ik vind het theekransje een prima idee!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 18 maart 2011, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Vrijdag 18 maart, 1 Sam. 7: 2-9; Wegdoen.

In het voorjaar komen de meeste vrouwen de grote schoonmaak. Alles krijgt weer een goede beurt. En wat oud is, versleten of kapot, gaat weg. Soms zie je allerlei rommel op de stoep staan is die tijd: kapotte stoelen, verroeste kachels en bergen oud-papier. Weg ermee! Je moet die rommel een keer opruimen. Gewoon: wegdoen!
Het volk Israël houdt ook een grote schoonmaak. De richter Samuël roept het volk op zich te bekeren tot God. Dan zal Hij redden uit de macht van de Filistijnen.
En zo halen de Israëlieten hun huizen leeg. De beelden van Baäl en Astarte worden op de stoep gezet. Weg ermee! De Heer alleen is God! Die beelden zijn stom. God alleen spreekt. Baäl en Astarte zwijgen in alle talen. De God van Israël – die heeft het eerste en het laatste woord!
Het is goed om je van tijd tot tijd eens af te vragen welke goden je aanbidt. Welke machten beïnvloeden mijn leven? Aan wie wijd ik mijn uren, mijn zilver en mijn goud? Aan de goden rook en nicotine? Aan de beelden van de buis? Aan de heb-zucht of de krijg-lust? Aan de goden van geld en geweld?
Het is goed om steeds weer grote schoonmaak te houden. Laten we ze opruimen, de goden van deze eeuw! Wegdoen! Vandaag!

Dank je Mario, is een tekst om eens bij stil te blijven staan!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HENK710 schreef:
Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Lachende smiley Zo super ben mega trots op hem Lachende smiley met blinkend witte tanden Kussende smiley Verliefde smiley

hé proficiat Henk en Robbedoes!
en nu genieten ven de auto hé = ook proficiat!

ps: kan je eens naar belgië komen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 10:51
BerichtOnderwerp: chantage???

MARIA576 schreef:
Ik werd in het verleden behoorlijk in de war gebracht door 'wat anderen allemaal vonden/zeiden..en hoe ik volgens hen mijn leven moest leiden'. Dat heb ik inmiddels losgelaten, die mensen heb ik losgelaten. Uit eigen ervaring weet ik dat God je écht naar het leven met Hem wilt leiden en dat HIJ de veranderingen in jou maakt. Niet door angst...maar doordat Hij héél liefdevol en teder en zachtjes...van jou/mij een ander mens maakt. Echt anders, van binnenuit...maar nooit door angst

Heel mooi gezegd Maria, maar je raakt de kern.
Zo is het ook, God werkt met ieder van ons apart, Hij weet ook hoe ons te benaderen opdat we niet moeten twijfelen of angstig zijn. Hij is geen theoloog Hij is GOD Alom aanwezig, in kerk, in gemeente, in gemeenschap, in de wereld, in en door Zijn Woord, maar evengoed in ons hart!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: gebed voor zieke

MARTIN695 schreef:
Hallo Marylien.

Ik zal dat zeker doen heel veel sterkte voor haar.
Sjalom.
Martin

Dank je Martin,
het kan best zijn dat ik haar niet meer zie,
maar ik kan ook niet anders dan ervoor bidden,
soms is het leven zo hard voor mensen hé!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 00:02
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

SUSANNAH475 schreef:
huh ? Ik vind de PABO wel een vak hoor... onderschat het niet !!

en PABO is........?

(een belgische vraag dus)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: gebed voor zieke

Iemand (vrouw jonger dan ikzelf) kreeg enkele weken geleden te horen dat ze uitgezaaide kanker had,
nooit klachten gehad.........
niets meer aan te doen,
alleen palliatief, pijnbestrijden,
ze wou nog zoveel doen met en voor haar gezin,
nu hoort ze zeggen dat het vlug zal gaan.....

Ik wil hier graag gebed voor vragen,
ik zat daar te luisteren en zo machteloos naar haar te kijken.....

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 16 maart 2011, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 23:26
BerichtOnderwerp: vergeven

Susannah, dank voor je mooie bijdrage, kan er iets van opsteken!

Je verwoordt het goed, en ik geloof erin
ook al de praktijk niet altijd even eenvoudig.

Het moeilijkste is soms jezelf vergeven denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 09:40

IMKE917 schreef:
anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen...quote Susannah

Marylien, je geeft je jezelf al antwoord op de vraag die je Susannah stelt.
Wanneer je iemand van harte kunt vergeven dan zul je zien dat het gebeuren je niet meer pijn doet, het houd je niet meer dag en nacht bezig, je kunt er aan denken of over praten zonder wrok.
Dat van harte vergeven kan denk ik alleen wanneer je dit biddend doet, je pijn en verdiet over het gebeuren voor Gods troon brengt.
Door de kracht en genade van God zijn we in staat om, net als Corrie ten Boom, onze ergste vijand te vergeven.
Het aller belangrijkste is .... willen we echt vergeven, willen we bevrijd worden van hetgeen wat ons anders ons hele leven kan blijven achtervolgen.

ik moet het dan misschien anders zoeken op te lossen mezelf vergeven?

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 16 maart 2011, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 01:00
BerichtOnderwerp: PC-problemen

THOMAS968 schreef:
Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.

Thomas, Firefox is er ook in het Fries.

Google werkt in belgië minstens even goed en even vlug als firefox hoor,
integendeel, gaat vlotter dan firefox!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:52

LEONARD480 schreef:
Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch???

Leonard ik denk wel dat wij moeten kunnen vergeven zonder dat er berouw is,
van sommige mensen komt er in hun hele leven geen berouw, dus wij kunnen daar hun hele leven niet met blijven zitten (niet vergeven blijft je ergeren hé),
Ik heb mensen vergeven van wie ik het ontzettend spijtig vind dat zij het niet nodig achtten om zich te verontschuldigen, maar ergens heeft die vergeving het voor mijzelf makkelijker gemaakt....

probleem is mss wel dat een ander zich niet in de fout voelt of zich niet schuldig voelt terwijl wij het wel zo zien?

ik heb Suus ook een vraag gesteld hierboven, maar denk dat mijn vraag anders bedoelt is dan de jouwe

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 16 maart 2011, 00:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:50

SUSANNAH475 schreef:
Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan...
Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen.

Hé Suus wat bedoel je hier eigenlijk mee? sommige zaken blijven mij inderdaad wel achtervolgen......vandaar....
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 01:05
BerichtOnderwerp: Autisme

KATHY142 schreef:
Die avonddiensten zijn inderdaad niet verkeerd. Maar als er na 1, 2 of 3 late dienst(en) een dagdienst om de hoek komt zetten.......dan moet er bij mij wel heel veel koffie aan te pas komen.

ja maar wij hebben geen dagdienst,
of vroege dienst (week)
of late dienst (week) = mijn voorkeur en dus bijna altijd(kan niet goed vroeg opstaan)
of nachtdienst (1 week om de 8)= iets minder mijn voorkeur, maar kan soms best meevallen.

was dus ook off-topic sorry

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 15 maart 2011, 01:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:57

CHATULIEM619 schreef:
Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan.
Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had.
Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken.

Erg Chat dat je dit moest meemaken!
Ben dankbaar voor jou dat je hierbij de troost van God mocht ervaren, want ik denk een kind verliezen is wel iets van het zwaarste wat een mens te verduren krijgt (denk ik toch wel).
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:50

DAVID923 schreef:
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door ..........
zo kom jij inderdaad over op mij David!
weinig begrip voor de ander, weinig empathie, proberen de mensen te overdonderen = auroriteit afdwingen met geleerde woorden, en altijd maar klaar om ons af te bekken!

We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

Vermaningen uit liefde komen bij mij mensvriendelijker over!

De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.

Volgens mij herken je een beetje te vlug houdingen van niet-bekeerde christenen! Wie ben jij eigenlijk dat je zo over ons mag denken?

Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Inderdaad, ik zou direct afhaken als ik nog niet bekeerd zou zijn en op jou moet voortgaan!

Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en ......excuses aanvaard David ik weet wel dat je het heel goed bedoelt, en ik heb ook mijn vervelende karaktertrekken!
Wij wijzen de Bijbelse inhoud niet af, maar de manier waarop je het ons wilt brengen...............
Toch wens ik je Gods Rijke Zegen toe!

Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 15 maart 2011, 09:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:12
BerichtOnderwerp: Autisme

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik nu één ding niet ben leonard, is het een ochtendmens......... Engeltje smiley
Maar ja, een zorgend beroep he, dan moet je soms onwijs vroeg je bed uit en dat went nooit...... Boze smiley
Dus niet te gauw invullen he? Knipoog smiley

ik doe bijna altijd avonddienst hoor Willemijn,
wij kunnen onze voorkeuren wel meestal regelen!
(2dagen den vroegen en kben stikkapot!)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:54

MARY052 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag is: mijn jongste zoon is jarig en ik had als verrassing geregeld dat zijn vader op bezoek kwam vanmiddag.
Het gezicht van dat mannetje......echt super!

Dan mijn eigen gevoelens maar even aan de kant: dit was het meer dan waard!!

Mary

Proficiat Mary, dat je dit gedaan hebt en dat je dit kan!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:50

AARTJE289 schreef:
Wetend dat mijn eerste kleinkind een jongetje is.

In augustus wordt hij geboren Lachende smiley

Proficiat Aartje!
Oh ik zou ook zo blij zijn!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

LISA610 schreef:
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor teleurstellende ervaringen. En in hoeverre doe je elkaar tekort als je blijft hangen in die teleurstellende ervaringen?Let wel: ik veroordeel niemand. Het zijn gewoon een paar open vragen
(die misschien wel een beetje aanzetten tot nadenken over de vraag waarom je niet gewoon trouwt als je oprecht van elkaar houd)

je hebt gelijk hé Lisa,
maar............
heb het gisteren na de preek ook nog aan mijn eigen reacties ondervonden;
nu het ik een toekomstperspectief van iemand te leren kennen,
en als ik hierbij al direct het huwen moet bij incalculeren dan voelt dit zo bedreigend,
ik zal dit maar kunnen overwegen eens ik echt iemand in mijn leven krijg die oprecht van mij houdt denk ik,
eigenlijk wil ik heel graag een man (dus ja waarom niet trouwen) maar wat ik van de liefde mocht ervaren is nu eenmaal niet mooi, dus zonder het aan de lijve te ondervinden wat echte liefde mag zijn is het moeilijk zo ver te denken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

ZEELAND736 schreef:
Toch een vreemde gewaarwording...14 maart...WAS...mijn trouwdag...

Ondanks alles...ik heb er veel aan gedacht...Het heeft de 30 jaar niet gehaald.

bij mij zelfs het cijfertje 3 alleen nog niet....
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LISA610 schreef:
Eva je maakt mij ontzettend nieuwschierig. Ik ben al heel lang bezig met zoeken, maar ik heb nog altijd niet een tekst in de Bijbel kunnen vinden waar staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben. Dus als jij iets hebt gevonden wat ik heb gemist (en niet alleen ik, gezien alle andere reacties op het forum), dan hoor ik heel graag van jou waar dit letterlijk staat.

En nee, ik geef nog altijd geen uitgesproken eigen mening over dit topic (jawel ook dat komt wel zo nu en dan eens voor... ). Lachende smiley

Deze morgen ging de preek over seksualiteit.
De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk.
Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop.
Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf!
Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner?
Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ?
maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:23

GRACE585 schreef:
Een familie maaltijd in de gemeente met broeders en zusters ,de nieuwe gemeente (thuisgemeente van Sjaak) waar ik nu 1x per 2 weken kom en waar ik me al helemaal ingeburgerd mag voelen Lachende smiley

Heel fijn voor jou Grace!
Is er al een datum gekozen voor het huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:21

DAVID923 schreef:
ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic.
nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.

Hoe erg het ook is, ik geloof niet dat God er hulpeloos bijstond!
Je weet niet op welke manier hij de slachtoffers op dat moment bijstond of gedragen heeft!
Ik blijf geloven hoe erg het ook is wat er gebeurt, dat God ons ook dan en daar nabij is.
Je kent het verhaal met de voetstappen in het zand? Ik mocht reeds meer dan één keer beseffen dat God mij op een bepaald moment gedragen heeft,
dat ik het zonder Hem niet zou gekunnen hebben,
denk je dan niet dat God ook mensen die in zo'n ramp zitten niet zou dragen?

Voor mij is hier geen valse leer of gedachte David.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:48

LISA610 schreef:
Wat geweldig dat je dat gedaan hebt Marylien, zeker als je dat normaal gesproken moeilijk vind. Ik heb zelf ook een paar keer een getuigenis mogen geven binnen onze gemeente en van te voren zit je daar idd best tegenaan te hikken (zeker als je weet dat je voor ruim 2000 man zult staan brrrr). Maar ik heb ook ervaren dat zoiets toch geweldig is om te doen, alleen al omdat het zoveel teweeg kan brengen bij anderen en juist ook omdat God het op een geweldige manier zegent. Dus meid, fijn dat je dit ook hebt mogen beleven en ervaren. Knipoog smiley

Dank je LIsa,
het was voor mij de allereerste keer, en gelukkig voor mij telt onze gemeente geen 2000 man!!!
Ik was er elke dag mee bezig, ook met teksten (cfr de tekst die ik deze week zocht), uiteindelijk lag mijn papier voor mijn neus, maar heb ik niets gelezen, enkel rechtop kijkend naar de mensen rechtuit vanuit mijn hart en vanuit mijn beleving gesproken. Hierbij heb ik dus naar geen enkele tekst of vers verwezen......maar uiteindelijk was het ook goed zo!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 27 Volgende
Pagina 10 van 27