Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 13:41
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | De volle prijs voor een half werkende site super aanbieding |
Haha Bull!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 12:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat ik op het moment helmaal thuis zit en het erg moeilijk heb |
Heel veel sterkte Erika!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 19:23
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
Ik geef me ook op Chat maar wel onder voorbehoud.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 16:35
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
Jammer dat je sorry zegt voor dit klote bericht. Ten eerste is het geen klote bericht maar laat je iets zien van jouw strijd en verdriet, en daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen Inka!! Ik vind het juist dapper van je dat je dit deelt en je daarmee ook kwetsbaar opstelt. Dus dappere dodo respect voor je en heel veel sterkte met alles!!
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 12:34
Onderwerp: Een handvol klachten!
|
|
|
„Ik heb een hand vol klachten”, zegt ze. „Zal ik ze eens allemaal opnoemen?” Ik schuif wat onrustig in mijn stoel. Ach, heden, daar heb je weer zo’n klaagverhaal! Ik heb er al wat in mijn leven moeten aanhoren… Ik zou een hele ‘bijbel’ vol met klaagliederen kunnen schrijven, neem dat maar van mij aan. Maar ja, wat doe je als het je werk is? Wat doe je, als je geroepen bent om in Jezus’ naam klaagverhalen aan te horen? Als niemand, helemaal niemand meer naar je luisteren wil, dan pas ben je echt eenzaam… „Nou, vooruit,” zeg ik, al mijn moed bij elkaar rapend, „laat maar eens horen…” En dan begint ze haar litanie: „Eerste vinger: mijn werkloze man. Tweede vinger: mijn darmklachten. Derde vinger: mijn oogziekte Vierde vinger: mijn rumoerige buren. Vijfde vinger: mijn jaloerse familie. Ziet u wel: een hele hand vol!” Het klinkt bijna triomfantelijk en als ik goed naar haar gezicht kijk, dan lijkt het wel alsof ze zeggen wil: Ziezo, daar heb je niet van terug, he? Ik knik. „Dat is met mis”, zeg ik. „Dat is inderdaad een hele hand vol.
En die andere hand dan, als ik vragen mag?” „O, dat zijn de zegeningen”, zegt ze – en nu is het alsof haar gezicht begint te stralen. „Wilt u die ook horen?” „Nou, als het niet te veel gevraagd is, wel graag, ja”, zeg ik, nog stomverbaasd over deze onverwachte wending. „Nou, daar gaan we dan.
Eerste vinger: dat we nog elke dag genoeg te eten hebben. Tweede vinger: dat we zo’n mooi huis hebben. Derde vinger: dat er altijd mensen zijn die me willen helpen. Vierde vinger: dat ik niet nog veel meer ziektes heb. Vijfde vinger: dat ik aan de andere kant rustige buren heb. Nou, dat is ook precies een hand vol, ziet u wel?” Ik kan het niet ontkennen. In stilte kijk ik naar haar beide, naar mij toegestoken handen. Het zijn twee handen die al heel wat verdriet hebben gedragen. Twee handen die al heel wat tranen hebben weggeveegd. Twee handen die zich vaak tot een vuist gebald hebben. ‘ Twee handen die weten wat „leven” is… „En weet u, wat ik nou zo mooi vind? „Nou?”, vraag ik. „Wat er gebeurt als je gaat bidden.” „Als je gaat bidden?” „Ja, als je gaat bidden, dan gebeurt er iets met je handen. Kijk, dan gaat mijn rechterhand, die van de zegeningen, naar de linker, ziet u wel? En dan vouw ik de vingers van mijn rechterhand, die vingers van de zegeningen, tussen de vingers van mijn linkerhand. En dan komen dus eigenlijk al die zegeningen tussen die beroerde dingen in te zitten. Dan houd ik dus eigenlijk die vervelende dingen tegen met mijn zegeningen, als u begrijpt wat ik bedoel. En zo bid ik dan. Dan zeg ik eerst tegen God waar ik over in zit en wat me pijn doet. Maar daarna tel ik de zegeningen, begrijpt u wel, die vijf van mijn rechterhand. En dan zeg ik tegen God: Dank u wel, Here God, dat ik die andere hand ook nog heb! Die houdt de zaak mooi in evenwicht, vindt u niet? En zo bid ik dan, begrijpt u wel? Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn…” Ik knik opnieuw. Ik vouw mijn handen. En in gedachten tel ik – tot tien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:27
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
DAVID923 schreef: | lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.
Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja... |
ben je nu ook onder de indruk van wat je gezien hebt van Gordon?? Of eh eh heb je niet naar zo'n slecht programma gekeken???
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:23
Onderwerp: gevoel tegenover geloof
|
|
|
Gevoel zegt: Kijk eens om je heen Jezus zegt: Zie op Mij Gevoel zegt: Hier kom je nooit uit Jezus zegt: Ik maak je vrij Gevoel zegt: Je struikelt telkens weer Jezus zegt: Ik hou je vast Gevoel zegt: Je hebt ook zoveel zorgen Jezus zegt: Geef Mij dan je last Gevoel zegt: Jij schiet altijd te kort Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt Gevoel zegt: Je woorden zijn zonder kracht Jezus zegt: Ik ben het die harten raakt Gevoel zegt: Jij kan allen maar huilen Jezus zegt: Verblijdt je ten alle tijden Gevoel zegt: Trek maar een muur op Jezus zegt: Niets kan je van Mij liefde scheiden Gevoel zegt: Je bent onzeker en angstig Jezus zegt: Vrees niet je bent van Mij Gevoel zegt: De mensen mogen mij niet Jezus zegt: Ik ben voor jou ,wie zal tegen je zijn Gevoel zegt: Je bent zo minderwaardig Jezus zegt: Je bent kostbaar in Mijn ogen Gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt Jezus zegt: Heft je hoofd omhoog Gevoel zegt: Jij bent zo zwak Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht Gevoel zegt: Hoe kun je nu volhouden Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht Gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden Jezus zegt: Slaap nu maar, Rust maar in mijn vrede
Laatst aangepast door
|
MARY052
|
op woensdag 22 december 2010, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:59
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
Ik heb net het programma gekeken over de zoektocht van o.a. Gordon op zoek naar GOD. Ben juist erg onder de indruk van hoe GOD bezig met Gordon. En ik vind het knap van Gordon dat hij zich zo kwetsbaar op stelt. God kan elk mens in het hart raken dus ook Gordon. Laten we maar veel voor hem bidden.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 16:17
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
he Suus,
Gefeliciteerd met je verjaardag en GOD;s onmisbare Zegen voor je nieuwe levensjaar!
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:46
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is een verschil tussen een profetische tong, die uitgesproken wordt in de gemeente en mensen die voor zichzelf tijdens de aanbidding tot God in tongen bidden. En poppenkast, het is wel een gave van God, dus zou ik wel dat het met eerbied besproken moet worden. |
Met je eens Chat.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:44
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Uitnodiging gehad voor de kerstdiner van mijn lieve vriendin Totaal verrast |
Fijn voor je Herman enne eet smakelijk!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Dit is echt genieten en heel bijzonder.
http://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE
Geniet er van.
Mary
Laatst aangepast door
|
MARY052
|
op zaterdag 18 december 2010, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:24
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die er zo van in de war raakte dat ik incognito was de afgelopen tijd Ben der weer onder mijn eigen naam |
hehe thanks Robbedoes, had ik wel even nodig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:22
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Dat is inderdaad een wereld van verschil Annette!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 december 2010, 12:21
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het is een fabeltje dat getrouwde mannen langer leven... Het lijkt langer. |
haha grapjas!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:30
Onderwerp: Oprichten Praise & Worship band
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Helaas ik won niet vlakbij jou Ruud Graag geschikte plek opschrijven |
ja dat is goed idee Herman want helaas ik woon ook niet dichtbij!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:29
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai??? Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:30
Onderwerp: Themachat
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:
1. Gods plan met je leven 2. .....
Woorden hebben kracht. Geloof je dat? GrZing! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 18:19
Onderwerp: Voor Sabine
|
|
|
FLOWER152 schreef: | Sabine is een meisje van 23 jaar, zij was medewerkster van mij. Heel serieus, waar je altijd van op aan kan. Kreeg vanmorgen het volgende smsje van haar: Het is te laat mijn lichaam wil niet verder. Het is goed zo, dit heeft gewoon zo moeten zijn. bedankt voor de leuke tijd. Enjoy life.
Ze is opgenomen omdat haar spieren niet meer werken, maar dat is psychisch en dat gelooft ze niet.
Groet |
Wow heftig zeg! Sterkte!
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:16
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GRACE585 schreef: | nog een slecht moment mijn ex laat de kinderen weer zitten en komt hen het weekend dus weer niet halen
nog even en de kids willen hem zelf niet meer |
Sterkte ermee Grace en heel herkenbaar!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 16:33
Onderwerp: VOLLE VREDE
|
|
|
BILLY701 schreef: | Volle Vrede Wat een mooi uitzicht Maar als je het nog niet hebt............. Je blijft zoeken............... En strijden............... Zonder uitkomst????????????? Bidden........... Tranen................... |
Eerlijk gesproken Billy. Sterkte!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 november 2010, 12:00
Onderwerp: 1 groot familie
|
|
|
ANITA324 schreef: | Lieve broeders en zusters,
Nadat ik mijn gedichten weer eens terug lees die ik eens heb opgeschreven kwam tot mijn gedachtes dat we ondanks de verschillende stromingen zijn. Blijven we 1 groot familie we mogen op verschillende tereinen niet met elkaar eens zijn en dat mag. Want ik verneem de laatste keren dat ik zelf op de troon zat de kar voorruit zat te rennen de trechters in anders mans keel zat te gieten vol te proppen met de boodschap door te waarschuwen, enz terwijl we inwezen alles los moeten laten en plaat moeten gaan maken in wat Heere God wil en doet in ieders leven. Daarin is alleen gebed mogelijk en Heere God kent de harten die Hem van harte lief hebben. Ja ik heb vele harten gekwetst en pijn gedaan. Ja ook ik zit in de leerschool en kan niks uit mezelf ja ook ik heb Gods Handleiding nodig in mijn leven. Vele harten is boos, verdrietig, wrok of haat naar mij toe kan ik mij ook wel begrijpen want in welke houding ik deed was niet correct dat was niet in liefde. Of je mij wel of niet wil vergeven ben je helemaal vrij in. Wat ik blijf zeggen dat ondanks welke stroming je ook zit ik als zuster van jullie blijf houden en dat we ondanks alles onze ogen gericht mogen houden op de Vader totdat de Heere Jezus Christus terug komt om ons op te halen.
Hartelijke groet,
Shalom,
Anita |
He Anita,
Wat ben je toch een dapper mens, dat je dit hier schrijft!! Respect voor je meiss.....
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 16:27
Onderwerp: weinig lol
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Mijn persoonlijke ervaring is dat hier op CM echt wel geestelijke diepgang te vinden is. In elk geval meer dan op de reguliere datingsites, waar de enige diepgang te maken lijkt te hebben met seksueel getinte vragen...(overigens vind je die lapzwansen hier net zo goed)...het kwam op mij over als "massa-dating"...waar je enkel beoordeelt word op het plaatje en hoe snel je met iemand de koffer in wilt... Dan vind ik hier tenminste nog mensen die in staat zijn tot een normaal gesprek, zonder bijbedoelingen...en zelfs over het geloof...en zoals Jolan al zegt, je moet je eigen kleur eruit filteren maar dan heeft het naar mijn inzien veel meer waarde dan elke andere "reguliere" datingsite te bieden heeft.
Maar das mijn ervaring natuurlijk! |
En ook mijn ervaring!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 16:25
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Kan best lekker rustig zijn, om even van CM af te zijn. 'k Was ook van plan, om even een time-out te nemen. Mijn lidmaatschap loopt namelijk tot 1 december. Maar aangezien ik een virtueel lootje heb getrokken, moet ik wel verlengen. Dus in december blijf ik in ieder geval lid. |
Gezellig Marijan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 22:48
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
DAVID923 schreef: | en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker? en waarom dan niet? |
David: hoe kan ik nu zonder emotie reageren als het mijn hart raakt? Het raakt mijn hart als iemand zo negatief en zo liefdeloos spreekt over liederen die ik zondags mag zingen tot eer van mijn Hemelse Papa!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 17:43
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
[quote=PIETER649]
Helemaal goed Pieter!!! Mijn complimenten.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:46
Onderwerp: weinig lol
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Net terug van een avond/nacht dienst, met klassieke muziek in de auto nog wat nagenieten... bijna alleen op weg, tot... file! stilstand... wachten, rijden... opnieuw nagenieten met heerlijke muziek. Dan toch nog even midden in de nacht het forum lezen, en berichtjes in de mailbox. Ik kan het niet laten. De vogels beginnen te fluiten... de eerste, steeds vaker hoor ik ze.
Na dit berichtje van jou hier te hebben gelezen, klik ik op 116. Zo veel berichtjes heb jij ondertussen geschreven. Ik besluit ze allemaal te lezen... kijken of het me lukt... één stuk tekst sla ik over, die is me net te lang... Ik lees over 'De Kapper' en 'Het Vogelkooitje'. Ja, mooi. Nee, het was niet jouw tekst. Het was een tekst waar je op had gereageerd, een tekst dus van iemand anders. Mooi. Ik zal het onthouden. Ergens in de lange lijst (ach, het zijn er maar 116) lees ik het bericht, slechtste moment van de dag... als ik het zo schrijf, emotioneert het mij... de 28e september. Je schrijft wat je in je leven allemaal hebt meegemaakt, maar ergens, is het net, alsof het gewoon voorbijvliegt, alsof het langs je heengaat, omdat je eigenlijk innerlijk veel sterker staat en al het andere gewoon langs je heengaat... een paar keer heb ik moeten denken, over de humor van die lange rij wachtenden aan je bed... dat berichtje, waarop een ander reageert met 'een bedscene' en zich tegelijk ook schuldig voelt, wetende, dat het niet nuttig is, voelende, dat het toch zo is.
Het valt me op, dat je in drie berichtjes telkens opnieuw schrijft: 'zonde is je doel missen'. Dat heb ik ooit eens geleerd op een kinderkamp, dat ben ik ook niet meer vergeten. Je doel missen en je doellen hervinden, is voor jou blijkbaar een levensdoel, anders zou je het toch niet drie keer opschrijven? Zo is toch ook het geloof, verliezers worden overwinnaars...
Van het begin af aan, schrijf je heel open. Dat zouden veel mensen niet kunnen. En nu, nu zeg je dat de lol een beetje over is, op het forum. Ja, mensen kunnen scherp zijn. Op het scherpst van de snede. Maar wat gebeurt er in de pijn van het eenzame 'ik heb toch gelijk?' Daar houdt het niet mee op. Mensen hebben behoefte aan vriendschap, elkaars hart zien. Jij hebt je hart wel laten zien. Niet iedereen kan dat. Niet iedereen wil dat. Laat ik dan zeggen, dat jouw berichtjes voor mij de moeite waard zijn geweest om te lezen. Je kopieert niet de teksten van een ander. Je bent authentiek. Daarin ligt je kracht. Dat geeft zeggingskracht.
Ik haal daar inspiratie uit. Ga dus gewoon door! |
Mooi geschreven Behappy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:45
Onderwerp: geboren baby haasje
|
|
|
HAAS141 schreef: | Op zaterdag 20 November is onze zoon geboren en hij heet Daan. Na een matige start gaat het nu goed met hem hij woog 7 pond. Als alles goed gaat mag hij zondag of maandag naar huis. Met de ouders gaat het ook goed en sas is vooral blij dat ze niet meer misselijk is.
gr aernoudt & Saskia en Daan |
Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zoon!!
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|