ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:39
BerichtOnderwerp: koninkrijk of republiek?

PIETER649 schreef:
Al n eeuw of 2 is nederland opgezadeld met het koningshuis van Oranje Nassau.
Mijn voorkeur gaat uit naar een republiek.
redenen hiervoor zijn o.a.:

- erfopvolging is niet meer van deze tijd.
- koningin heeft tijdens huidige kabinetsformatie ongeoorloofd blijk gegeven van politieke voorkeur.
- koningshuis zit diep in de bilderberggroep.

mijn voorkeur gaat uit naar een koningshuis...heerlijke traditie.
Rest interesseert mijn geheel niets......een president erbij heeft ook politieke voorkeur, en kost ook geld, en dan nog meer verkiezingen....zucht wordt al moe van iedere paar jaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:37
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

VISSER278 schreef:
M'n dekbed zal wel een hopeloos geval zijn denk ik.
Ieder geval , bedankt voor het advies.

En als je je dedbed afhaalt, voor de was.....dan zorg je vast dat die binnenstebuiten eraf gaat, is veel sneller, hup in de was, hup in de droger of aan de lijn. En dan opvouwen, of gelijk weer om het dekbed.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: De zon en de ZOON

HANS744 schreef:
op de vierde dag schiep GOD 2 lichte de maan voor s.nachts en de zon voor overdag en zonder dat licht kunnen wij niet. en zonder de ZOON hebben wij geen eeuwig leven als je HEM in je hart heb

gen 1: 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.

Gen 1: 14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

Wie legt mij dit even uit?? dag 1 - God schiep het licht
wat gebeurde er dan op dag 4??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 23:07

EVA685 schreef:
Er staat toch.....Er zij licht Knipoog smiley

Ja en toch ook

Joh 1:1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.

en verder
9 [Jezus is] het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam.

dus je hebt licht en licht
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken

PIETER649 schreef:
vraag je baas of hij je overuren zwar... euh... alternatief uitbetaald dan.

nou mijn overuren worden niet uitbetaald, soms wat tijd voor tijd, want dat pik ik dan wel, maar dan niet 1 op 1, want het hoort bij je functie, zeggen ze dan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: Yoga Relaxatie of Occult?

PIETER649 schreef:
als iets op poep lijkt, naar poep ruikt en voor mijn part ook nog naar poep smaakt.... dan zou het zomaar poep kunnen zijn.

daar ga ik dan maar met een bocht omheen.....hou helemaal niet van poep op mijn weg
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:14

PIETER649 schreef:
gewoon op dn Harley komen joh.... scheelt sowieso hoop zitplaatsen Lachende smiley

zucht wat zou ik graag die centen hebben om een motor te kopen...
af en toe heb ik wel eens motor gereden en t is helemaal mijn ding.
kwijl kwijl bij die Yamaha Thunderrace van mijn broer...
Wat een geluid, wat een vermogen......

tja...maar een motor moet je ernaast kunnen hebben....en mijn portemonnee heeft die ruimte echt niet

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 22 augustus 2010, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:12
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

MARIO216 schreef:
Ben ook niet volmaakt, en het is gewoon waar dat iets schriftelijk uitdrukken heel erg moeilijk is. Heb ik ook last van.

ja schriftelijk uitdrukken is net als mondeling uitdrukken. Het is de toon die de muziek maakt.

Als je nu weet dat de toon van woorden scherp is,...... waarom ?
In alles denk ik eerst eens nadenken met wat je schrijft hoe het op die ander overkomt, bereikt het het doel wat je ermee wilt bereiken. En is dat doel wat je wilt bereiken, nu wel een doel wat binnen de eenheid staat, of weet je vooraf al dat er verdeeldheid door komt?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:08

JONATHAN890 schreef:
Als het nou gepland wordt in de weekenden dat ik mijn kids niet heb, ga ik zeker trachten aanwezig te zijn...en de verdwaalde neem ik dan wel mee, ga ik wel tomtom spelen.

ik heb ff gepuzzeld maar ik zou de 25ste september kunnen en de 9e oktober

Wat betreft de meerij vraagstukken....... de 25 ste zit ik overdags bij mijn ouders, moet ik wat klussen overdags, en van daaruit zou ik dan naar de wok gaan en de 9e oktober weet ik nog niet. Dus in de taxi dienst denk ik niet te kunnen voorzien.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 18:55

ADRIANNE320 schreef:
Jaja, het was errug gezellig!

Voor iedereen die er niet bij kon zijn, ziek werd, de weg kwijt was enz, : we gaan binnenkort op herhaling in Veenendaal, dus houd de agenda in de gaten!

Als het nou gepland wordt in de weekenden dat ik mijn kids niet heb, ga ik zeker trachten aanwezig te zijn...en de verdwaalde neem ik dan wel mee, ga ik wel tomtom spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 10:15
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

Mijn mening is dat we deze vraag eigenlijk helemaal niet zouden moeten stellen.

De reden dat deze vraag gesteld wordt, is dat de mensen zichzelf beter vinden dan de ander, dat de een de werken, beleving van de ander in twijfel trekt.

Wie bepaald of mijn werken, geloof en beleving goed zijn?
Wie bepaald de wijze van gemeente zijn bij jou God welgevallig is?
Wie wijst jou en mij de weg die we moeten gaan?
Wie heeft jou en mij bij Hem geroepen?
Wie heeft jou een plaats gegeven in deze wereld om Jezus leven te weerspiegelen?

Wij moeten ons die vraag over, verdeeldheid wel/niet goed, helemaal niet stellen. Maar we moeten de wereld laten zien dat er een andere weg is.

Het antwoord vinden op die vraag leidt nergens toe.

En als je denkt dat jouw gemeente/kerk wel alle facetten beheerst die God van ons verlangt??

1 kor 12: 27 t/m 1 kor 13
Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit. 28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken. 29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten? 30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen?
31 Richt u op de hoogste gaven. Maar eerst wijs ik u een weg die nog voortreffelijker is.
1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Zoekt daarom God's Liefde en dat is Jezus en staar niet in die wazige spiegel van vragen. God's Geest wil overal zijn waar 2 of 3 in Zijn naam vergaderd zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 10:02
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIO216 schreef:
Dat ik op de valreep van de dag eindelijk mijn bed in ga.

mijn mooiste moment komt zo meteen.....heerlijk naar de kerk toe. god ontmoeten.

Ik hoop dat we de dienst met het volgende nummer beginnen !!

opwekking 573 - Heer U bent welkom
http://www.youtube.com/watch?v=fb7EsENkOwM&feature=related

En ik hoop dat er veel tijd voor God is, verootmoediging, leermomenten, genade en lofprijs.

Een mooier iets kan je toch niet willen ??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 10:00

DANIEL777 schreef:
Lijkt mij logisch de zon "schenkt"leven door gewassen te laten groeien die we als mens kunnen eten.

Maar de Zoon schenkt ons als we dat aanvaarden tenminste Het Eeuwige Leven.

Conclusie je kunt om het eerste iets makkelijker heen dan de tweede stelling.

waarom? zonder de zon gaan we allemaal dood toch? is er totaal geen leven mogelijk? dus om de eerste kan je helemaal niet heen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 09:58
BerichtOnderwerp: "Maak van predikanten en muzikanten geen goden"

TESSYBEAR731 schreef:
Mag dit dan het bewijs zijn dat het gevaar soms in een klein hoekje schuilt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

idd...woorden worden pas woorden als we mekaar in de ogen kijken en in ieder ander een kind van God zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 08:23

EVA685 schreef:
Je kunt niet zonder de zon
maar ook niet zonder de ZOON.

waarom niet?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 08:22
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

tja....ben net wakker, heerlijk geslapen, totdat ik de kids hoorde ruzieen beneden.....zucht..zucht..zucht....1 2 3 4 5 6 7 8 9 10....grrrrrrrrrrr
nu ben ik toch wakker, laat ik er maar uit gaan.

Nou hoop ik maar dat er geen meer slechtere momenten komen.
Hoop dat jullie mij hier niet meer horen. En dat ik lekker in het andere top[ic kan gaan schrijven over de goede momenten van de dag.

Wil ik verder diegene die t vannacht moeilijk hebben gehad met pijn en de slaap niet kunnen vatten...een heel goede dag toewensen en hoop dat de pijn weggaat.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 08:17

PIETER649 schreef:
ik was niet boos... ik wou het ff kwijt Knipoog smiley

owh...wie dacht dat dan??

Ik niet hoor, moest wel lachen om je conclusie-trekking en dat het off-topic ging.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: Beantwoorden van mailtjes

PIETER649 schreef:
tja... een date kan op niks uitdraaien en bij een wandeling word er altijd wel n stukkie gelopen...
(al was het maar terugwandelen naar je auto omdat zij gillend voor je wegrende toen ze je zag cross... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

nou wordt t erg lastig...

dus cross, spreekt wat af, om te gaan date....eh wandelen.

1. Dan komen ze mekaar tegen....zij schrikt en rent weg...geen wandeling
2. Ze spreken af op parkeerplaats....zij schrikt en rent weg....geen wandeling
3. Ze spreken ergens af....Cross heeft zijn auto geparkeerd op zelfde parkeerplaats als dame in kwestie...is stukje omgelopen....ze komen mekaar tegen....zij schrikt en rent weg....cross rent mee, moet toch naar zelfde parkeerplaats....goed gesprek onderweg zou mogelijk moeten kunnen zijn, met kans op meer.

He....dacht ff dat het erg onmogelijk was, maar scenario 3 werkt

Go for it ...cross
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 00:15

PIETER649 schreef:
Nou open je een topic over "maak van predikanten en muzikanten geen goden"...
en wat krijgen we te lezen??

een hele lofzang over hoe goed en geweldig ene zanger wel niet is???

hoezo off topic???

hahhahahaha.....heerlijk toch....ik weet t.....sorry
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 00:12

MARIO216 schreef:
Het was heel gezellig, anoniempje was er ook niet, ook geen afmelding gehad, wil deze alsnog even afmelden, beetjeslordig. BEHAPPY was er onverwachts, heel leuk.

Gelukkig maar dat er bezoek uit onverwachte hoek was !!!
En nog wel zo'n gezellige ook...Daar wordt je al gauw HAPPY van.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 augustus 2010, 00:11

MARIO216 schreef:
Ze had ook de WOK gebeld.

Weet ik .... had ik gedaan, kreeg Carin aan telefoon, ze had al een uur rondgereden.....zucht, tomtom's zijn echt als moederdagkado's verzonnen, ik weet t zeker.
Toen reed ze alweer in Amersfoort, met koppijn. Ik heb toen de wok gebeld, of ze tegen een Mario wilde zeggen, dat Carin niet komt.

Ja wijl gaan zeggen cain komt niet.... Nee Carin komt niet....ja wijl gaan zeggen tegen malio...cain komt niet...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

[quote=THOMAS968]Als je een kind opvoedt met jouw waarden en normen dan is dat daarmee geen indoctrinatie. Wie een kind opvoedt in de trant van hij moet alles zelf maar ontdekken, dan doe je dat ook vanuit een bepaald waardepatroon. Opvoeden is nooit waardevrij, of je nu een christelijke opvoeding geeft of een andere
Christelijk opvoeden is niet indoctrineren, je geeft daarmee dus wel waarden aan. Liefde en vergeving en veelal ook andere. Bedenk dat indoctrineren hooguit nog kan in een dorpsgemeenschap zonder tv en internet en dat is hoge uitzondering. Landen waarbij de overheid de media controleren zijn er sinds de val van de muur ook niet en ook het naziregime zou nu niet meer zo kunnen werken.

Wie christelijk wil opvoeden zal dat in onze cultuur altijd doen met heel veel andere waardepatronen om zich heen. Iedere vorm van opvoeding is een vorm van beïnvloeding en keuzes maken. Wel kun je je afvragen wanneer het indoctrineren wordt. Overtuig kinderen van je opvattingen en leef het als ouders voor. [/qoute]

Wijze woorden !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

TESSYBEAR731 schreef:
Nou Maris, daar ga je! Engeltje smiley

pfff...dan hebben ZE....3140 postings......

dat haal ik nooit meer in Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 18:29

LEPELTJE037 schreef:
Gaan we daar eten dan? Daar wordt ik zo moe van...! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kheb d'r best zin aan iig. Lachende smiley

Carin kon het niet vinden, belt ze mij net door, en had al wat knallende koppijn...ze is naar huis gegaan.

Ze baalt er wel erg van.

Een telefoonnummer om af te melden bij iemand was er ook niet, vandaar maar via mij.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 17:23

ZINGA672 schreef:
Dit nummer van Keith heeft mij in een heel moeilijke periode erg geholpen:

Lord, the feelings are not the same,
I guess I'm older, I guess I've changed.
And how I wish it had been explained,
that as you're growing you must remember,

That nothing lasts, except the grace of God,
by which I stand, in Jesus!
I know that I would surely fall away,
Except for grace, by which I'm saved.

Lord, I remember that special way,
I vowed to serve you
When it was brand new.
But like Peter, I can't even watch and pray,
one hour with you, and I bet,
I could deny you too.

But nothing lasts, except the grace of God,
by which I stand, in Jesus.
I'm sure that my whole life would waste away,
except for grace, by which I'm saved.

But nothing lasts, except the grace of God,
by which I stand, in Jesus.
I know that I would surely fall away,
except for grace, by which I'm saved

deze dus....http://www.youtube.com/watch?v=-MjE2yXJqvs&feature=search
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 17:21

THOMAS968 schreef:
Ach Jonathan, we gaan beide een pittige discussie niet uit de weg. Maar lauwheid, vaagheid en niet-zoutend zout. daar moet je bij jongeren niet mee aankomen en ik mag dat eigenlijk ook wel.
Politiek is niet helemaal te mijden, maar partijpolitiek is uit den boze. Oproepen om te bidden voor of tegen het slagen van deze coalitie zijn wat mij betreft absoluut nimmer aan de orde. Wanneer het CDA vergadert, lees ik wel in de krant en wens ik niet van de kansel te horen, om maar eens iets te noemen.

Thomas, vindt jongeren wel leuk.

Nee partij-politiek interesseert mij helemaal niets, en welke regering er komt ook niet echt. De regering die ik graag zou willen komt er toch niet. En het blijft een mensen gedoe, die maken allemaal fouten, hebben allemaal eigen interpretaties over wat goed in hun ogen is.
Lekker een stevige mening neerzetten is er niet meer bij, ook in de politiek niet. Uiteindelijk kiezen ze allemaal voor ergens een middenweg. Niemand ziet nog iets terug van de dingen waar ze werkelijk voor staan.

Het hele leven is pieken en dalen, met mening net zo, die zwalken van links naar rechts, tot in het extreme toe. De gang die de tijd uiteindelijk neemt is toch een gang ergens door het midden, de pieken en dalen zijn opgevuld met mekaar. De trend is toch niet tegen te gaan. We volgen allemaal langzaam de weg vaak, die de grote massa gaat.

En ik, ben soms heel uitgesproken ergens over en dat blijf ik lekker doen. Vorm mijn eigen mening met hetgeen ik ervaar in mijn leven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:41

VISSER278 schreef:
Op haai vissen is ook leuk.
De Big Marlin doet dat , in de voordelta.
Is niet zo duur ook. Denk iets van 90 euro voor een dag.
Of gewoon een keer op de wrakken. op kabeljauw en zeebaars.

Zie www. zeevisland.com

Toch wel hoop geld als ik het met vanmiddag vergelijk...€ 0,50 voor wat maden...en misschien € 0,30 voor wat macaroni, om te voeren.

paar bakken koffie mee en lekker aan de waterkant zitten en af en toe eens het weiland in staren.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:39

THOMAS968 schreef:
Het gaat om de grote getallen he. Er zijn wel kerken/groeperingen die er wel goed in slagen en die verdienen alle hulde. Maar de middenkerken, of het nou PKN is of katholiek hebben daar kennelijk meer moeite mee. Jongeren verwachten een duidelijk en heldere boodschap. Laten we niet vergeten dat het aantal jonge christenen in verhouding niet erg groot is. De kerken hebben achtereenvolgens een groot deel van het intellect en daarna wegens het weinig sociale karakter een groot deel van de arbeidersbevolking verloren. Nu verliest men de jeugd en dat zou de nekslag best kunnen zijn. Het instituut kerk heeft ernstig aan aanzien en gezag ingeboet. Onder studenten op de universiteit is de kerk een randverschijnsel. De toon naar de katholieke kerk in verband met het misbruik is ook venijnig, met name in de Duitstalige landen nu. Het imago van de kerken is slecht. Maar als mensen er in slagen de jeugd vast te houden, is dat altijd goed.

Thomas, zoekt het goede midden toch wel wat.

Ik had op de gemeente avond bij ons ook aangegeven dat het ergens goed zou zijn, als er op de site van de kerk ook een soort stellingname zou staan, over bijvoorbeeld maatschappelijke zaken.
Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om ergens voor te gaan staan, durven op te komen wie je bent, waarom de het zo denkt etc.

Jongeren houden ook van duidelijke zaken.

En eens lekker een goede discussie over iets is niet verkeerd. En je mening herzien is ook nooit weg.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:31

VISSER278 schreef:
Ben al 3 weken aan het proberen om met kunstaas zeebaars te vangen.
Deze week elke dag een uur , 1,5 , aan het gooien. maar het lukt me nog steeds niet. Vandaag had ik er 1, maar die ging er 10 meter voor de kant af, bale.

ja dat lijkt mij nou wel eens wat....op zee vissen, maar dan wel op roofvissen. Niet dat gedoe aan het strand op schol etc.

Tonijn en zwaardvissen...ik zie dat wel eens op TV...helemaal geweldig.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:29
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?

Af en toe hoor je het eens in de kerk dat mensen zich ook laten cremeren, ik heb daar een dubbel gevoel over.

In de bijbel lees je er bijna nooit over. Saul werd verbrand, maar zijn beenderen werden later toch weer begraven. In de bijbel lees je eigenlijk alleen van begraven.

Als ik even wat kijk staan er minstens 140 passages omtrent begraven in de bijbel.

In de Bijbel wordt verbranding bijna altijd in verband gebracht met straffen van God, onheil en oordeel (Leviticus 20: 14, Jesaja 33: 12, Ezechiël 16: 19-21, Mattheüs 13: 40, 2 Petrus 2: 6, Openbaring 18: 8).

Hoe ik er dan over denk wat betreft cremeren is als volgt.

In de Bijbel staat dus een duidelijk principe, begraven en als ik dan de volgende tekst erbij haal :

Romeinen 14: 8. Daarin staat: ‘Want als wij leven, het is voor de Here, en als wij sterven, het is voor de Here’.

Ik weet wel dat teksten zomaar ergens bijhalen niet altijd goed is, maar voor mij is dit een tekst die mij omtrent dit vraagstuk iets zegt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 54 Volgende
Pagina 10 van 54