Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:55
Onderwerp: De klik...
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... | Wie ben je eigenlijk om anderen zo te veroordelen zonder dat je ze kent? Ga je ervan uit dat men niet gelovig is hier of niet gelovig bezig zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:26
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Paulus spreekt over beide situaties dus het voordeel met name van zijn-alleen zijn, maar ook de volle heerlijkheid van het huwelijk, als afschaduwing van de >Liefde van Chtristus tot Zijn Bruid(Gemeente), dus geen vaste regel of dwingend gebod.. | Vind je dan je eigen bijdrage dan niet vreselijk eenzijdig? Waarom leg je alleen maar de nadruk op het voordeel van alleen zijn, terwijl je net toegeeft dat er meerdere kanten aan de medaille zitten? Waar bestaat je geloof eigenlijk uit? Waar is het positieve van je geloof? In alle bijdragen lees ik een zeer negatief verhaal.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 22:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:51
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Laat je niet aanklagen, Chat.... | O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.
Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....
Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden????
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:39
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | 4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. 5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. 6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!! 7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. 8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. 9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. 10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden. 12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden. 13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. 36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. 37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; 39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. 41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden. 42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,
[/b][u][u] | Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage. Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:01
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst? Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten? | Heb je zelf door, dat hier eigenlijk een dreigement in zit? En zou het zo bedoeld zijn denk je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:59
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn | Eerlijk gezegd vind ik dit wel een heel gemakkelijke houding. Je trekt je niks aan wat anderen van je zeggen of schrijven. Je noemt dat meteen veroordelen, terwijl ze gewoon anders denken dan jij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:56
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af......... | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:54
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).
Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan. Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?
Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!
En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij"..... | Ik denk dat het probleem meer op een ander vlak ligt. Hoe kan het dat de ene kerk het wel verplicht en bij een andere kerk, die wel bij dezelfde denominatie is, het niet zo is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool? | Waarom speelt angst dan altijd zo'n grote rol bij de verkondiging???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:05
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Paulus doelt hier m.i. op het alleen gericht zijn op de wil van de Heere en dat kan verstoord worden of "minder" zijn als je een vrouw hebt, omdat je dan je aandacht en tijd ook aan je vrouw " moet" geven en met name als je een roeping hebt van de Heere waarin veel tijd zit waarbij je zeg maar 100% je tijd hieraan " kwijt " bent zoals Paulus, dan acht hij het " beter" niet te trouwen ter voorkoming van de " eenzaamheid" en de problemen, die dat kunnen veroorzaken, maar het is nooit als eis of opdracht bedoeld om wel of niet te trouwen in het algemeen... Paulus was ook de schrijver van de Efezebrief en daar beschrijft hij juist de " perfekte" relatie tussen man en vrouw als Christus met Zijn Gemeente, Bruidegom en Bruid... | Dit gaat dus in tegen de andere teksten over huwelijk in de bijbel. Ten eerste geloven we toch dat het huwelijk ingesteld is door God. Dus, zouden we deze tekst dan op die manier lezen of de nadruk leggen op de heiligheid van het huwelijk? Ten tweede het is een onjuiste gedachte om te denken dat je het beste je roeping kunt vervullen als je ongetrouwd bent. Je hebt weliswaar meer tijd en aandacht, maar tegelijkertijd heb je niemand met wie je alles kunt delen wat je op die dag te verwerken krijgt. Bovendien kan een ongehuwde moeilijk pastoraat bedrijven met gehuwden. Hij weet nl. niet waar hij over praat. Hij weet niet wat het is kinderen te hebben en ook niet wat het betekent je leven met een ander te delen. Tenslotte nog dit, zelf zie ik een relatie als een aanvulling, met name in het zoeken naar de wil van de Heer. Het leidt niet af, het versterkt juist elkaar als je samen bevestigd wordt in de wil van Hem. Je kunt deze tekst alleen maar lezen in haar context, en die context heb ik bij een andere bijdrage gegeven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 16:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:59
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zo kan ik ook een paar verzen plaatsen ....
32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld .... 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen .... 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
Ik wil niet veel zeggen, maar is er dan nog wel een mogelijkheid om een relatie aan te gaan, of sla je het advies van Paulus in de wind ... goed -- beter -- best, en als christen wil je toch voor het beste gaan | Je gaat toch voorbij aan de belangrijkste motivatie van Paulus. Hij verwachtte nl. dat de Heer binnen enkele jaren terug zou komen. In het genoemde gedeelte hint hij er drie keer op, en zijn stelling is: het heeft toch weinig waarde, omdat de Heer snel terug komt. Richt je dan maar volledig op de Heer, dat is verstandiger dan bezig te zijn met aardse zaken zoals huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:25
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De Heilige Geest manipuleert niet, maar een mens manipuleert en wil God voor zijn of haar karretje spannen, maar de ware Liefde zoekt naar mensen met ware Liefde in zich en dat geeft de klik....bezitten wij die ware Liefde dan zoeken wij ook Ware Liefde..... | Dus de nadruk op het geestelijke element heeft ook gevaren in zich? Want wanneer weet je dat de Geest tot je spreekt of dat je het zelf graag wil? Nuchterheid en verliefdheid gaan niet bepaald samen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:34
|
|
|
Goed, de Heer komt als een dief in de nacht. Hoe zou onze houding moeten zijn? Het valt me op dat het zo vaak gebruikt wordt als een soort bedreiging: pas op, de Heer komt spoedig terug en dan zal Hij je straffen.
Jaren geleden was er iemand die naar de bioscoop wilde. Hij was christen en zijn medebroeder vroeg hem: Wat doe je als Jezus terug komt. Schaam je je dan niet dat jij in de bios zit? Zijn antwoord was: als Jezus terugkomt, dan rijd ik hem op Bambi tegemoet...
Eindtijdverwachting wordt heel vaak gekoppeld aan angst en bedreiging. "Memento mori" (gedenk te sterven!) was jaren lang het motto van de RK kerk. En met de gereformeerden was het ook niet al te best. Die hebben het nog uitgebreid en de wil van de mens zelfs helemaal proberen weg te drukken. En dan heb ik tenslotte het nog niet eens gehad over de evangelische benadering, die zoeken tekenen in de krant en die voelen zich superieur aan iedereen die verloren gaat. Met een houding van zie je wel, ik heb toch gelijk, benaderen ze dit onderwerp. Is dat misschien de oorzaaak waarom ik altijd zo'n vieze smaak krijg als mensen over dit onderwerp praten???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 13:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:22
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... | Eerlijk gezegd vind ik dit weer te ver gaan allemaal. Henkwal citeert, jij vult aan, maar nu val je aan. Je kunt het Woord niet boven de Geest stellen, want de Geest is degene die ons het Woord openbaart. En het Woord is geschreven om de geesten te toetsen. Beide zijn belangrijk en vullen elkaar aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:11
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Blij dat ze bij ons nog de "ouderwetse" strippenkaart hebben Als ik dat geregel zo lees................................... niets voor mij, breng dan mijn zoon wel naar school als het zou regenen, want geloof dat hij anders er nooit komt, pfffff waarom zo ingewikkeld |: | Daarom is afstand/reistijd een van de belangrijkste criteria voor mij. Dit is iets wat veel mensen onderschatten, en toch kan het uiteindelijk er toch voor zorgen dat de relatie afgebroken wordt. Mensen willen toch vastigheid, en dan komt er eigenlijk een keuze die men niet kan maken en verzandt de relatie. Bij een aantal stelletjes is dit uiteindelijk toch wel goed gekomen, maar bij anderen is dit toch een groot struikelblok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:24
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen... | Eerlijk gezegd is dat een gezondere houding, dan alleen maar biddend bezig te zijn. Ik ken te veel mensen die al van tevoren wisten dat degene die ze van de foto kenden de vrouw/man van hun leven was. En dat geeft een enorme belasting, want hoe kan je weigeren als een ander het zo duidelijk van de Heer ontvangen heeft? Je moet weten hoeveel er op die manier gemanipuleerd wordt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als ik ergens koffie drink ben ik daar op VISITE. En ik ga naar huis wanneer ik vind dat het tijd is. En wat moet je er voor regelen allemaal?
Ik zie het probleem werkelijk niet. | bv. kinderen, huisdieren, kerk....Je hebt zelf toch ook een relatie veraf gehad en het heeft toch ook niet stand gehouden? Ik befrijp eerlijk gezegd jouw reacties niet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij wilt dus spontaan bij een vrouw op de koffie komen om te kijken of ze een slons is? | Wat is dat nu voor een rare opmerking Mariska. Ik wil bij iemand langsgaan om te zien hoe ze werkelijk is. Niet dat geregel vooraf, niet het gevoel hebben op visite te zijn...en ook 's avonds weer gewoon terug kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zou je voor jezelf willen praten chat? ipv je .. ik invullen? | Als ik over mezelf praat geef ik dat wel aan. Ik ben zeker niet de enige die deze problemen heeft ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:13
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Auto is niet nodig voor het aangaan van een relatie, vóóraf kun je bepalen of je iemand te "ver"weg vindt wonen, maar is de klik er, dan ga je er toch voor met of zonder auto.... | Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld... En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat... Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:32
Onderwerp: www.filosofischkwintet.tv
|
|
|
MIEKE364 schreef: | voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. | Natuurlijk vanuit een humanistisch en atheïstisch oogpunt. Ook wel nuttig te vermelden vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:31
Onderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Ja daar gaan we niet over Martin, het enige wat we kunnen doen is zo gezond mogelijk proberen te leven. Rest moet je geschonken worden door de Ander. "Inshallah" | Zullen we de islam er maar buiten houden Yelnin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:07
Onderwerp: SPAM
|
|
|
Tegenwoordig krijg ik spam mail van twee organisaties: DHL en VISA. Als je die mail dan opent krijg je een waarschuwing dat er een Trojan Horse geplaatst wordt...Hebben jullie daar ook last van? Van Visa heb ik op één dag 65 mailtjes gekregen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 24 juli 2011, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:34
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vroeger keken de mensen naar buiten als ze in de trein zaten, of lazen een boek/krant. En hadden geen telefoon bij zich.
Heerlijk toch? | Vroeger was alles beter he? Wat ben ik toch blij met mn douche en mn koelkast...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:29
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik heb ze gezien, word er ook een vegrootglas neegeleverd bij het toetsenbord?
Van mij hoeft alles niet op een foon te zitten. | Ik heb nu al bijna twee jaar een smartphone en ik heb er veel plezier van. E-mail lezen terwijl je geen computer hebt, Internetten in de trein, gps en Sygic. ( een soort Tom Tom). Fototoestel....heel handig om alles in één apparaat te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:30
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Eigenlijk was het gisteren. Vrienden hadden een baby gekregen, en ze kwamen bij ons langs met de kleine baby van zes maanden....Ik heb niks met dat grut, maar gisteren was dat anders. Ik begon een liedje voor haar te zingen, en ze zong mee. Natuurlijk denk je eerst, dat kan niet. Dus nog een keer geprobeerd, en weer begon ze mee te doen...Iedere keer als ik dat liedje zong, deed ze mee. Het was ontroerend en vertederend tegelijkertijd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Wakker worden in mn nieuwe huis, een dag eerder dan gepland | Gefeliciteerd Annet en Pieter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 18:24
Onderwerp: Ramp
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben het in grote lijnen niet met je eens. Ten eerste worden kinderen door God geschonken. Vanzelfsprekend hebben de meeste mensen hun verstand gekregen om verantwoordelijk met hun lichaam om te gaan. Dat kan/mag/moet ook. Begrijp dat jij het leven/ huwelijk vergelijkt met 'konijnen in een hok' (zoals je eerder beschreef?) Blijkbaar hebben mensen daarnaast dan nog verstand om naar voorbehoedsmiddelen te grijpen...? Tja dat is ook een visie...
| Op je profiel las ik dat je zelf nog nooit getrouwd geweest bent en ook geen kinderen hebt. Dan is het ook logisch dat je daar misschien anders over denkt dan Pieter. Zelf vind ik de pil een grote vooruitgang, want voor die tijd gebeurde het vaak dat een vrouw op relatief jonge leeftijd stierf vanwege de vele bevallingen die ze moest doorstaan. Naast penicilline en insuline beschouw ik de pil dus als een levensreddend medicijn, zij het indirect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 17:27
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nooit van gehoord dat de Bijbel volmaakt is. Het wordt iedere keer vertaald en ook aangepast. Pak je Bijbels van verschillende vertalingen en legt maar neer op de tafel. Wel de juiste volgorde vanaf 1834 tot nu toe. Welke Bijbel is juist? Sommige Bijbels zijn wel verdraaid of veranderd dan de eerste bijbel. Is dat toch volmaakt? | Het gaat me niet om vertalingen, maar om de grondtekst...
|
|
Naar boven |
|
|