Auteur |
Bericht |
|
PAULUS271
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 21:50
|
|
|
Ik ben benieuwd naar hoe jullie de Heilige Geest in jullie dagelijks leven ervaren. Ik kom zelf bij activiteiten van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. Hier heb ik geleerd om door de Heilige Geest een persoonlijk relatie met Jezus te hebben en te onderhouden. Bij deze bijeenkomsten wordt er altijd een lofprijzing gehouden waarin God zowel gedankt als aanbeden wordt. Er is op die activiteiten veel ruimte voor de werking van de Heilige Geest. Ik mocht tot twee maal toe deze "vallen / rusten in de Geest". Dit heb ik als iets zeer gezegend ervaren. Dit terwijl ik er tot ongeveer een jaar geleden fel op tegen was omdat ik er in eerste instantie bang voor was. Maar als je valt en rust in de Geest val je vredig op de grond en je doet jezelf geen enkele pijn. Ik weet dat het sommige christenen wat kan afschrikken. Desondanks vind het toch mooi om hier te mogen delen hoe ik dit heb ervaren. Ik ben gewoon om tijdens de lofprijzing thuis bij mij ook de Heilige Geest aan te roepen. Ook heb ik van God de gave van tongenzang en tongengebed gekregen. Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.
Ook in de katholieke kerk is er aandacht voor de werking van de Heilige Geest en voor lofprijzing en aanbidding binnen de katholieke charismatische vernieuwing.
Hierbij een weblink om filmpjes van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. in Nederland te kunnen bekijken:
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/0/19c3wzD297c
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/1/t5DgCGt8H2A
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 09:56
|
|
|
PAULUS271 schreef: | Ik ben benieuwd naar hoe jullie de Heilige Geest in jullie dagelijks leven ervaren. Ik kom zelf bij activiteiten van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. Hier heb ik geleerd om door de Heilige Geest een persoonlijk relatie met Jezus te hebben en te onderhouden. Bij deze bijeenkomsten wordt er altijd een lofprijzing gehouden waarin God zowel gedankt als aanbeden wordt. Er is op die activiteiten veel ruimte voor de werking van de Heilige Geest. Ik mocht tot twee maal toe deze "vallen / rusten in de Geest". Dit heb ik als iets zeer gezegend ervaren. Dit terwijl ik er tot ongeveer een jaar geleden fel op tegen was omdat ik er in eerste instantie bang voor was. Maar als je valt en rust in de Geest val je vredig op de grond en je doet jezelf geen enkele pijn. Ik weet dat het sommige christenen wat kan afschrikken. Desondanks vind het toch mooi om hier te mogen delen hoe ik dit heb ervaren. Ik ben gewoon om tijdens de lofprijzing thuis bij mij ook de Heilige Geest aan te roepen. Ook heb ik van God de gave van tongenzang en tongengebed gekregen. Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.
Ook in de katholieke kerk is er aandacht voor de werking van de Heilige Geest en voor lofprijzing en aanbidding binnen de katholieke charismatische vernieuwing.
Hierbij een weblink om filmpjes van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. in Nederland te kunnen bekijken:
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/0/19c3wzD297c
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/1/t5DgCGt8H2A
Groeten van Paulus |
Je kunt de Heilige Geest niet als een losse Persoon naar eigen religieus goeddunken *gebruiken maar altijd in samenhang met Jezus Christus en het Woord en God de Vader, anders val je om met de Geest....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:09
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je kunt de Heilige Geest niet als een losse Persoon naar eigen religieus goeddunken *gebruiken maar altijd in samenhang met Jezus Christus en het Woord en God de Vader, anders val je om met de Geest.... |
Hebreeën 3:7 Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij zijn stem hoort, Efeziërs 4:30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. Handelingen 13:2 En terwijl zij vastten bij de dienst des Heren, zeide de Heilige Geest: Zondert Mij nu Barnabas en Saulus af voor het werk, waartoe Ik hen geroepen heb.
De Heilige Geest is wel degelijk een Persoon die bedroeft kan worden die spreekt.
Vader, Zoon en Heilige Geest horen inderdaad bijelkaar, maar zijn wel degelijke een zelfstandig Persoon. Jezus sprak tot God de Vader en heeft de Heilige Geest gezonden als Trooster, omdat Jezus nu aan de rechterhand van de Vader zit. Het woord god, dat wij gebruiken komt uit de grondtekst van 'Elohim', dit woord is een meervoud. 'Eloi' is enkelvoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:43
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Hebreeën 3:7 Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij zijn stem hoort, Efeziërs 4:30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. Handelingen 13:2 En terwijl zij vastten bij de dienst des Heren, zeide de Heilige Geest: Zondert Mij nu Barnabas en Saulus af voor het werk, waartoe Ik hen geroepen heb.
De Heilige Geest is wel degelijk een Persoon die bedroeft kan worden die spreekt.
Vader, Zoon en Heilige Geest horen inderdaad bijelkaar, maar zijn wel degelijke een zelfstandig Persoon. Jezus sprak tot God de Vader en heeft de Heilige Geest gezonden als Trooster, omdat Jezus nu aan de rechterhand van de Vader zit. Het woord god, dat wij gebruiken komt uit de grondtekst van 'Elohim', dit woord is een meervoud. 'Eloi' is enkelvoud. | Opnieuw lees jij niet goed en maakt er een eigen visie op. Ik ontken niet dat de Heilige Geest Een Persoon is, maar als een mens de Heilige Geest los trekt van Jezus Christus en God de Vader door alle of veel nadruk op Hem te leggen, dan val je om met die Geest... want de Geest verheerlijkt de Zoon en de Vader en de Zoon spreekt door de Geest van Zichzelf en de Vader en ook van Zichzelf. Hoe lees je Henkwal, met de bril van een Schriftgeleerde of de bril van een arme van geest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:47
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Opnieuw lees jij niet goed en maakt er een eigen visie op. Ik ontken niet dat de Heilige Geest Een Persoon is, maar als een mens de Heilige Geest los trekt van Jezus Christus en God de Vader door alle of veel nadruk op Hem te leggen, dan val je om met die Geest... want de Geest verheerlijkt de Zoon en de Vader en de Zoon spreekt door de Geest van Zichzelf en de Vader en ook van Zichzelf. Hoe lees je Henkwal, met de bril van een Schriftgeleerde of de bril van een arme van geest? |
Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels...... | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:04
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... |
Ook al ben je het niet eens met een visie, en dat is je goed recht, dan behoor je nog respect voor de andersdenkende te hebben. Doe je dat niet dan heb je alleen respect voor je eigen opvattingen. Dan krijg je geen discussie maar gedram over het eigen vermeende (groeps-)gelijk.
Het mooie van een forum is dat de vele christelijke opvattingen die hier zijn aan elkaar kenbaar gemaakt kunnen worden. Ook al ben je het er niet mee eens, het zijn wel medechristenen die het schrijven. Reformatorische vanzelfsprekendheden en benaderingswijzen zoals jij ze uit, zijn niet het exclusieve criterium voor christelijke opvattingen.
Thomas, gelooft ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 25 juli 2011, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:06
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... |
Dat vind ik nu juist zo jammer Christen, want wat voor jou Waarheidsgetrouw is hoeft het voor mij absoluut niet te zijn omdat ik de Bijbel wat anders lees dan jij dat doet..... Wil dat zeggen dat ik het dan bij het verkeerde eind heb of dat jij dat hebt? nee, dat is net de verschillende blik van kijken die mensen hebben. Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn? Ik vind het nogal pretentieus om te denken dat alleen jouw visie de ware visie is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels...... |
Dank je Willemijn.
De Heilige Drie-eenheid is al heel vaak een discussie geweest binnen de kerk. Dat komt, omdat wij het niet zo goed begrijpen. En steeds maar proberen uit te leggen, in plaats van te geloven.
Er wordt in de Bijbel gesproken over de Heilige Geest alseen zelfstandig Persoon, maar er wordt ook over de Heilige Geest geschreven als de Geest Gods. De Geest van God de Vader zelf.
Zo bestaat de Drie-Eenheid uit Vader, Zoon en Heilige Geest. Heel duidelijk staat in Genesis: 'Laat Ons mensen maken naar Ons Beeld'. Meervoud dus.
Maar zo bestaan wij uit ziel, geest en lichaam. Ook een drie-eenheid. Daar wordt ook al jaren over gediscussieerd, maar niemand weet precies hoe het zit. Psychologen houden zich al jaren bezig om het menselijk brein en wezen te doorgronden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ook al ben je het niet eens met een visie, en dat is je goed recht, dan behoor je nog respect voor de andersdenkende te hebben. Doe je dat niet dan heb je alleen respect voor je eigen opvattingen. Dan krijg je geen discussie maar gedram over het eigen vermeende (groeps-)gelijk.
Het mooie van een forum is dat de vele christelijke opvattingen die hier zijn aan elkaar kenbaar gemaakt kunnen worden. Ook al ben je het er niet mee eens, het zijn wel medechristenen die het schrijven. Reformatorische vanzelfsprekendheden en benaderingswijzen zoals jij ze uit, zijn niet het exclusieve criterium voor christelijke opvattingen.
Thomas, gelooft ook. |
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:24
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit... |
Uit het profiel van Thomas:
We worden weer volledig mens. Of: samen worden we weer compleet.
Het non-verbale heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ich wollte wie Orpheus singen, Dem es einst gelang, Felsen selbst zum Weinen zu bringen Durch seinen Gesang.
Wilde Tiere scharten sich Friedlich um ihn her. Wenn er über die Saiten strich, Schwieg der Wind und das Meer.
Meine Lieder, die klingen nach Wein Und meine Stimme nach Rauch, Mag mein Name nicht Orpheus sein, Mein Name, gefällt mir auch!
Meine Lyra trag' ich hin, Bring' sie ins Pfandleihhaus. Wenn ich wieder bei Kasse bin, Lös' ich sie wieder aus.
Meine Lieder sing' ich Dir, Von Liebe und Ewigkeit, Und zum Dank teilst du mit mir Meine Mittelmäßigkeit.
Kein Fels ist zu mir gekommen, Mich zu hören, kein Meer! Aber ich hab' dich gewonnen, Und was will ich noch mehr?!
Thomas, die adhesie heeft met de god van de onderwereld vanwege dit gedicht waarin Orpheus genoemd en beschreven wordt? Oordeel zelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 26 juli 2011, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:22
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... | Eerlijk gezegd vind ik dit weer te ver gaan allemaal. Henkwal citeert, jij vult aan, maar nu val je aan. Je kunt het Woord niet boven de Geest stellen, want de Geest is degene die ons het Woord openbaart. En het Woord is geschreven om de geesten te toetsen. Beide zijn belangrijk en vullen elkaar aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:26
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. |
jaja, je slaapt; en dat rond half negen 's morgens; in je vakantie, thomas!
een van harte gemeend "goede morgen" door een welmenend christen307!!
je hebt zeker wel erg lékker geslapen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 juli 2011, 14:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:47
|
|
|
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 26 juli 2011, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:03
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. . |
Ik vind dat je hiermee de grens van het betamelijke overschrijdt. En als je het zo graag Bijbels onderbouwd wilt hebben, wat dacht je van: Gij zult geen valse getuigenis spreken over uw naaste? Dan heb je zondag wat om over na te denken als het wordt opgelezen.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af......... | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie. |
Klopt Chatuliem wat je zegt, het kan de charme van het forum zijn mits je de grenzen van het onbetamelijke niet overgaat.....dan is er weinig charmants aan volgens mij en beschadig je alleen maar mensen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 05:48
|
|
|
De Liefde der Waarheid is confronterend, maar doet wat Hij zegt en redt van de Dood, De Leugen is vaak verzachtend en bedrieglijk en is uiteindelijk meedogenloos en brengt in de Dood
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 05:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:53
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De Liefde der Waarheid is confronterend, maar doet wat Hij zegt en redt van de Dood, De Leugen is vaak verzachtend en bedrieglijk en is uiteindelijk meedogenloos en brengt in de Dood |
En als je dit zo als christen, de christennaam die jij gekozen hebt als nickname..( waar doe je dit voor als je je niet als christen gedraagt trouwens? ) zomaar neerzet? en allerlei onzin meer? zoals..: "Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen."
Denk dat je niet weet waarover je praat.
Hoe kom je erbij om voor een ander in te vullen dat door een mooi lied op zijn profiel te zetten ..hieruit te halen dat "zijn inspirator o.a.Orpheus is?"
Je kunt dan niet eens goed lezen en oordeelt iemand ook nog eens, terwijl alleen God mag oordelen..
Ik zeg dan maar zo..: Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!!. En nu mag jij invullen wie die zot is..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 27 juli 2011, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:39
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:46
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | [2 marian Ik zeg dan maar zo..: Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!!. En nu mag jij invullen wie die zot is.. |
Al is de leugen De leugen kan traag zijn moe niet vooruit te branden,
kan dik zijn kortademig amechtig of zelfs dood -op sterven na-
maar als het om de waarheid gaat dan springt zij op en begínt toch te rennen...
juich de waarheid toe maar geef nooit een cent voor haar kansen
------------------------------------ uit: 'Daar zijn woorden voor', 2005.
Een gedicht van jouw profieldichter Toon Tellegem en als je daar je inspiratie uit moet halen, dan bouw je je levenshuis op zand...[/quote]
Je hebt wel een portie kritiek naar anderen toe, met een vooroordeel.
In jouw ogen kan het zijn dat het op zand gebouwd is, maar wie zegt dat het zo is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:09
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | [Een gedicht van jouw profieldichter Toon Tellegem en als je daar je inspiratie uit moet halen, dan bouw je je levenshuis op zand... |
christen; steek uw zwaard in uw schede.........
(er vliegen namelijk de laatste dagen zoveel oren door de lucht hier op het forum!!)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|