Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:31
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Nu is het droog.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:28
Onderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom ga je meteen van een vooronderstelling uit. Ik stel een heel normale vraag.... |
Hier is al een ander topic over bij 'Over ChristianMatch'
Dus we gaan weer on-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 21:25
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zaterdag 18 juni, Job 39: 34-40; De hand op de mond.
Zo eindigt het verhaal van Job: Job legt zijn hand op de mond. God laat hem ontdekken dat hij, Job, maar een heel klein mensje is, vergeleken bij Hem, de Schepper van hemel en aarde. Kan Job het laten donderen en bliksemen? Zorgt Job voor de vogels in de lucht en voor de vissen in het water? Is Job soms God? Opeens ziet Job het: met al zijn klagen en vragen krijgt hij God niet klein. God is altijd groter. God voelt zich niet geroepen om Job nu eens precies uit te leggen waarom de dingen gaan zoals ze gaan. Dat leert Job, na zijn gevecht met God: de hand te leggen op zijn eigen mond, Stil, Job, jij bent maar een heel klein mensen kind… Betekent dat, dat vrienden van Job gelijk krijgen? Geen sprake van! In het slot van het boek Job lezen we dat God woedend de vrienden van Job toespreekt! Zij hebben niet op de goede manier oJob gelijk krijgen? Geen sprake van! In het slot van het boek Job lezen we dat God woedend de vrienden van Job toespreekt! Zij hebben niet op de goede manier over God gesproken! Job, heeft met al zijn vragen recht om recht, God beter begrepen! De vrienden moeten een offer brengen en aan Job vragen of hij voor hen wil bidden! Wat denken ze wel! Dat zij eens even uit de doeken kunnen doen waarom de ellende in de wereld komt? Met al vrome praatjes begrijpen zij er helemaal niets van! En hoe gaat het verder met Job? Hij wordt weer een rijk man. Hij krijgt weer vee. Hij krijgt ook kinderen. En de satan, die probeerde Jobs geloof stuk te maken? Over hem wordt aan het eind van het boek Job niet eens meer gesproken… Eens zwijgt het leven de duivel dood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 20:37
|
|
|
Vrijdag 17 juni, Job 1: 17:22; De naam des Heren zij geloofd.
Het boek Job begint met een vergadering die in de hemel wordt gehouden. De duivel is er ook. Heb je Job gezien? vraagt God aan de satan. Niemand is zo vroom als hij! Geen wonder, zegt de duivel, niemand ie rijker dan hij. Maar je zult zien wat er gebeurt als hij niets meer over houdt! Dan zal hij wel anders praten! Goed zegt God. Ga je gang! Alleen, kom niet aan zijn leven! En zo vertrekt de satan uit de hemel. Nu zal hij God bewijzen dat de mensen Hem alleen dienen omdat ze voorspoed hebben! Wacht maar, hij zal die Job wel krijgen! Vloeken zal hij, reken maar! Maar Job vloekt niet. Integendeel. Job looft God. De Here heeft gegeven, de Here heeft genomen, de Naam des Heren zij geloofd! Job, hoe kun je dat nu zeggen? Ja, de Here heeft genomen, de Naam des Heren zij geloofd! Job, hoe kun je dat nu zeggen? Je vee gestolen, je knechten door het hemelvuur getroffen, je kinderen gedood! Hoe kun jij God nog geloven? Het is onbegrijpelijk. Toch doet Job het. Dat wil zeggen: als enige tijd verstreken is, wordt het anders. Dan komen de vragen. Dan komt het: waarom? Dan weet Job het ook allemaal niet meer. Maar vloeken, dat doet hij niet. Al het leven geen zin meer, Job laat God niet los. Job vecht met God. Dát is geloven: vasthouden aan God, dwars tegen de dood in!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:45
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
People may forget what you said and People may forget what you did But people will never forget however you made them feel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:34
|
|
|
Donderdag 16 juni, Esther 7: 1-7; Tussen de regels.
Het is een vreemd boek, dat boek Esther. Nee, niet vreemd vanwege het plan om alle Joden uit te roeien. Dat is een bekend verhaal, een veel gezongen lied. De Farao van Egypte. Goliath, de reus van de Filistijnen, Nero, de Romeinse keizer, Hitler, de Führer van het grote Duitse Rijk, noem ze maar op… het is een oud verhaal dat steeds weer wordt verteld: Weg met de Joden! Zo gaat het ook in de dagen van Esther. Haman kan Mordechai, de Jood, niet luchten of zien, omdat die weigert te buigen voor een mens die zich gedraagt als een god. Nee, het boek Esther is niet zo vreemd vanwege de haat tegen de Joden. Het boek Esther is zo vreemd omdat de Naam van God geen enkele keer wordt genoemd. Het is het enige boek in de bijbel waarin God niet ter sprake komt. En dat, terwijl daar toch voldoende aanleiding voor is! De redding van Iraël, de viering van het Poerimfeest – een betere gelegenheid om de Naam van God te noemen, is nauwelijks denkbaar. Hoe is het mogelijk dat het niet gebeurt en hoe is het mogelijk dat een boek waarin de Naam van God niet wordt genoemd, is opgenomen in de rij van Bijbelboeken? Is het boek Esther eigenlijk niet een goddeloos boek, een boek zonder God? Eerlijk gezegd, ik ben blij met dat vreemde boek Esther. Waarom? Omdat zó duidelijk wordt, dat je niet altijd over God behoeft te spreken om toch te geloven dat Hij aanwezig is. Soms is Zijn Naam te lezen tussen de regels door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 19:33
|
|
|
Woensdag 15 juni, Mal. 3: 13-4:2; Kalveren uit de stal.
In het voorjaar kun je ze zien: de kalveren. Jonge beesten met grote poten, ze buitelden haast over elkaar heen. En dan moet je zien hoe ze uit de stal komen! Eén en al levensvreugde. Eerst nog onwennig. Maar dan, kijk ze eens springen in het zonlicht! Zo zegt, Maleachi, zo zullen degenen zijn die God liefhebben. Eens, als Gods dag komt, zullen zij tevoorschijn komen, als kalveren uit de stal! Nu, is het vaak nog een vraag: waarom hebben de vromen tegenspoed en waarom gaat het de goddelozen goed? Maar God kent hen die Hem liefhebben. Hij houdt een gedenkboek bij. Hij vergeet niet wat mensen doen en zeggen. Eens komt de dag van het oordeel. Op die dag zal het onderscheid zichtbaar worden tussen hen die God dienen en hen die dat niet doen. Dan zullen de hoogmoedigen zijn als stoppels op een akker die verbrand worden. Maar zij die God hebben gediend zullen als kalveren zijn die springen uit de stal! Vrij! Vrolijk buitelend in het licht. Voor altijd! Die vraag van Israël leeft nóg. Kijk maar eens om je heen. Is het niet oneerlijk verdeeld in de wereld? De mensen met de grote monden hebben vaak ook de dikste portomonnee en het grootste geluk. En de mensen die God en hun naaste liefhebben en heel eenvoudig leven, die hebben soms tegenslag o tegenslag. Waarom toch? Is dat wel rechtvaardig? Nee, zegt Maleachie! En juist daarom zal God komen! In Zijn licht zullen de goddelozen vergaan; maar zij die God liefhebben, zullen springen, als kalveren uit de stal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 22:01
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Alleen als jij er gaat wonen Mario......... |
Oké afgesprokem, samen met Thomas, en die andere van de Veluwe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 21:09
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
FRANKIIE969 schreef: | Precies! Hoog tijd voor verandering dus |
Ongeduldig aan het worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 21:08
|
|
|
Als je luistert, zeg je: Jij bent belangrijk...
wie oren heeft die hore
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 21:07
|
|
|
The range of what we think and do is limited by what we fail to notice And because we fail to notice THAT we fail to notice there is little we can do to change until we notice how failing to notice shapes out thoughts and deeds ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 21:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Eén detail, niet onbelangrijk, zijn daar ook smurfinnen? |
Je kan solliciteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 18:48
|
|
|
TINK100 schreef: | heeft er iemand een idee wat je tegen een pijnlijke rug kan doen???iets te veel gestaan vandaag |
Banksurfen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 juni 2011, 18:46
|
|
|
Dinsdag 14 Juni, Neh. 8: 6-13; Wees niet verdrietig!
Iedereen is wel eens verdrietig. Iedereen wordt wel eens teleurgesteld. Iedereen moet wel eens huilen – en soms weet je niet eens precies waarom. Op het grote plein voor de Waterpoort in Jeruzalem zitten honderden mensen. Ze zijn allemaal gekomen om Ezra te horen voorlezen uit de wet van Mozes. Waarom zijn ze zo verdrietig? Waarom huilen ze? Zij weten wel waarom. Het is om alles wat ze horen. Nu zij Gods geboden horen, begrijpen ze hoezeer ze in gebreke zijn gebleken. En daarom hebben ze verdriet. Berouw over hun zonden. Vreemd verdriet is dat. Meestal zijn we verdrietig omdat anderen ons iets hebben aangedaan. Maar hier zijn mensen verdrietig om wat zijzelf God en elkaar hebben aangedaan. En Ezra? Wat zegt hij? Goed zo, mensen, jullie moeten maar flink berouw hebben! Huil maar zo hard je kunt…! Nee, zo spreekt Ezra niet. Integendeel! Ezra zegt: Bedrijf geen rouw en wees niet verdrietig. Ga maar naar huis, eet iets lekkers, drink maar zoete drank en geef ook iets aan een ander die niets heeft. Wees in elk geval niet verdrietig…! Ja maar Ezra, hoe kun je nu zo iets zeggen? Is het dan niet veel beter dat het volk berouw heeft? Nee, zegt Ezra. Want de vreugde in God, die is onze toevlucht! Zo worden wij nog altijd naar huis gestuurd, elke zondag. Als je Gods geboden hoort, schrik je, ben je verdrietig, heb je berouw. Wat schieten we veel tekort! Maar God dank, wij mogen toch met vreugde naar huis gaan! God vergeeft de schuld! Wees dan niet verdrietig en leg de vreugde in elkanders hand!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 22:39
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Nou ja zeg, dwang op CM hoe bedenk je het |
Er schijnen hier dictators rond te lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 21:52
|
|
|
@Thomas: wil jij niet eens naar dat Spaanse (smurfendorp) waar alle huizen blauw zijn geverfd.
Gargamel komt ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 16:58
Onderwerp: Vertrouwen
|
|
|
Vertrouwen.
Geloof je in mijn kunnen, zou je me alles gunnen? Me de touwtjes in handen geven, om de regie te hebben over mijn leven? Kan ik op jou bouwen, mijn leven aan jou toevertrouwen? Zou je van me houden, als fouten me verslinden zouden? Zou jij me helpen, mijn bloed te stelpen? Mijn wonden te deppen, opnieuw vertrouwen scheppen? Zou jij je kunnen uiten, tegenover mij van binnen naar buiten? Zou er geen geheim bestaan, of zou je voor eeuwig gaan? Geef je me een tweede kans, al ben ik helemaal uit balans? Kan je in me geloven, me jouw vriendschap beloven? Zou ik toekomst kunnen maken, en met vertrouwen erover waken? Als jij mij dit alles kan geven, kunnen wij in vertrouwen leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 08:35
|
|
|
Maandag 13 juni, Tweede Pinksterdag, Hand. 2: 32-40; Wat moeten wij doen?
Je zult er toch achter komen dat je de Messias hebt vermoord! De toespraak van Petrus is glashelder: Jezus, de gekruisigde, was de beloofde Heiland! In de opstanding is dat duidelijk geworden. God heeft Hem opgewekt! En nu, vandaag, op dit Pinksterfeest, kan iedereen zien en horen dat God de apostelen aanwijst als Zijn getuigen. Vuur en wind – het zijn tekenen van de Geest die komen zou, signalen van het nieuwe Koninkrijk! De woorden van Petrus komen hard aan. Er zijn mensen die schrikken. Wat hebben ze gedaan…? Ze hebben de Messias gedood! Afschuwelijk! Radeloos wenden ze zich tot Petrus en de andere apostelen: Wat moeten we doen? Help ons, wij weten het niet meer! Hoe kunnen wij nog goed maken wat we hebben misdaag? Wat moeten wij doen? Voor veel mensen is dat helemaal geen vraag. Miljoenen mensen denken er niet aan om iets te doen. Het zal hun een zorg zijn dat Jezus is gekruisigd. Het zal hun een zorg zijn dat Jezus nog altijd wordt vermoord, daar waar liefde met voeten wordt getreden. Wat wij moeten doen? Eten, drinken, vrolijk zijn! Na ons de zondvloed…! Gelukkig, er zijn ook anderen. Er zijn er ook die niet zo zeker zijn van hun zaak. Zij die vragen: Wat moeten wij doen? En wat zegt Petrus? Wie zich bekeert en laat dopen, zal de Geest ontvangen! Wie zich omkeert, wie opnieuw begint, met God en de mensen, die worden dronken – van liefde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 juni 2011, 21:25
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik vraag me af waarom W-tje nog geen commentaar heeft gegeven op je nieuwe profielfoto Frank. Ik heb het een keer meegemaakt...er stond nog geen half uur een nieuwe foto op en ik kreeg al commentaar dat dat eeeeecht niet kon. |
Heb die fott nog niet gezien, dat vraag ik me af waar die is. Trouwens waar is W-tje. Dat vraag ik me ook echt af.......toch niet..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 juni 2011, 09:30
|
|
|
Zondag 12 juni, Eerste Pinksterdag, Hand. 2: 1-13; Babel op de kop.
Babel en Jeruzalem, dat zijn twee uitersten. In Babel wilden de mensen opklimmen tot God. Maar in Jeruzalem komt God naar de mensen toe. Babel is de stad van de ontrouw, de stad van de hoererij. Beeld van het leven zonder God. Jeruzalem is de stad van de waarin de trouw van God wordt afgebeeld. Jeruzalem is de moederstad! Babel en Jeruzalem. Ze staan tegenover elkaar. In Babel wordt de spraak verward. Mensen begrijpen elkaar niet meer, ieder spreekt een eigen taal. Maar in Jeruzalem, op het Pinksterfeest, is het anders. Daar staat Babel op zijn kop! Daar hoort ieder in zijn eigen taal de grote daden van God! Hoe dat komt? De Geest is uitgestort! Waar de profeten al eeuwen geleden over gesproken hebben, dat is nu vervuld! Vuur en wind maken het duidelijk: God woont bij de mensen. Pasen was nog maar het begin. Daar was er één die opstond uit de aarde. Maar Pinksteren is het feest van de vervulling; 3000 mensen komen tot geloof! Wat de Geest dan doet? De Geest geeft bange discipelen moed om te spreken over Gods daden. De Geest breekt alle dichte deuren open. Hij vervult het hart; en daarvan stroomt de mond vanzelfsprekend over. Kerstfeest, dat is: de hemel gaat open. Paasfeest: de aarde gaat open. Pinksteren: onze mond gaat open. Open van verbazing, open van geestdrift, om te vertellen aan alle volken: Jezus is Koning!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 12:32
|
|
|
Zaterdag 11 juni, Zach. 8: 1-8; Op de pleinen van Jeruzalem.
Kijk daar zitten ze weer! Hoe is het mogelijk! Wie had dat in Babel kunnen denken! De oude Jonathan en zijn vrouw Miriam! Helemaal uit Babel zijn ze teruggekeerd naar Jeruzalem en nu zitten ze weer in de zon, alsof ze niet weggeweest zijn… Hoe is het mogelijk! En kijk, daar verder op, daar zit nog een oude man en ginds, met die stok, een oude vrouw. En daar, midden op het plein, daar spelen de kinderen, de jongens en de meisjes! Meegaan uit Babel, thuisgekomen in het land dat God aan hun vaderen had beloofd! De pleinen van de stad zijn weer vol van mensen, jong en oud. Zie ze spelen; ze spelen voor Gods aangezicht! Hoe dat mogelijk is geworden? Aan wie Israël dat te danken heeft? Aan de God van Jonathan en Miriam. Hij laat niet los wat Hij begonnen is. Dat is wat je trouw noemt… Ook al is er in Babel niemand die het geloven wil, zo zal het gebeuren. Voor God is toch niets te verwondelijk? Van alle kanten zullen de zonen en dochters van Israël komen naar het land dat God beloofde. Van oost naar west komen ze. Jeruzalem is hun thuis! Zo is het de eeuwen door gegaan. Niet alleen na de ballingschap in Babel. Ook na de verstrooiing die duurde tot na de Tweede Wereldoorlog. Toen kon je opnieuw zien dat God woord houdt! Van alle kanten kwamen ze, de Joden, op schepen, in vliegtuigen; uit Rusland, uit Amerika, van noord en zuid, van oost en west. Als je zeker wilt weten dat God doet wat Hij zegt, ga dan maar kijken, op de pleinen van Jeruzalem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:10
|
|
|
Je mag weer opnieuw beginnen. Dit was de 5900 ste reactie op di topic. Beloning: een lekker lang weekend.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 10 juni 2011, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |