Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:27
|
|
|
Kunstgebit sterft uit in Nederland Amsterdam Steeds meer Nederlanders worden oud met hun eigen gebit, waardoor het kunstgebit langzaam maar zeker uitsterft. In 1990 had 24 procent van de bevolking geen eigen tanden meer. In 2009 was dat percentage teruggelopen naar 12 procent. Deze daling begint al bij de leeftijdsgroep van 45 tot 65 jaar: daar daalde het percentage kunstgebitdragers van 37 procent naar 12. Bij de 65-plussers daalde dat van 70 naar 41. Dit blijkt uit cijfers van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT).
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 26 mei 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:30
|
|
|
Priester: De wereld vergaat later dit jaar REKENFOUT
Oakland Harold Camping, de Amerikaanse priester die voorspelde dat dewereld 21mei zou vergaan, heeft gezegd zich vergist te hebben. In plaats van 21mei zal de wereld op 21 oktober eindigen. Camping, volgens wie tweehonderd miljoen christenen afgelopen zaterdag ten hemel zouden stijgen, was volgens eigen zeggen zo kapot van zijn abusievelijke voorspelling dat hij en zijn vrouw afgelopen weekend hun toevlucht zochten in een motel. Zijn organisatie, Family Radio International, spendeerde de afgelopen weken miljoenen euro’s om zijn boodschap te verspreiden. Een deel van dit geld was afkomstig van Campings volgelingen. Met meer dan vijfduizend reclameborden en twintig voertuigen probeerde hij mensen binnen en buiten deVerenigde Staten ervan te doordringen dat het einde nabij was. Maar Camping is niet de enige die teleurgesteld is. Jeff Hopkins, een van zijn volgelingen, reed de afgelopen tijd elke dag twee keer van Long Island naar New York, een trip van 160 kilometer. Op zijn auto was een verlichte versie van Campings boodschap te lezen, en elke trip kosttemeer dan tien euro aan benzine. "Ik ben bespot en uitgescholden", zei Hopkins. "Ik heb de aanwijzingen opgevolgd de ik via de Bijbel heb ontvangen, en er is niks gebeurd. Het is als een klap in het gezicht." In een verklaring zei Camping maandag dat hij een vergissing heeft gemaakt. De voorspelde datum van 21 meiwas niet de letterlijke, maar een spirituele Dag des Oordeels. Camping lijkt niet van planomin de aanloop naar 21oktoberwederom groot uit te pakken.De aarde wordt volgens Camping over vijf maanden vernietigd. Maar aangezien God zaterdag al heeft geoordeeld, heeft het geen zin mensen nog langer te waarschuwen. In plaats van voorspellingen zal Campings mediabedrijf tot 21 oktober de normale christelijke programmering hervatten. Het is niet de eerste keer dat Camping het einde van de wereld voorspelde. Hij had eerder voorzien dat de wereld in 1994 zou eindigen, maar zei later dat die voorspelling gebaseerd was op een rekenfout. "Josh Ocasion, de man die de autocue bedient tijdens de liveuitzendingen van Camping, geloofde niet dat de voorspelling zou uitkomen. "Ik dacht dat hij wat menselijk fatsoen zou tonen bij het erkennen van zijn fout", zei Ocasion. "Maar dat is niet wat we gezien hebben." (AP)
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 26 mei 2011, 19:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:48
|
|
|
kunnen wij de krant niet meer zelf lezen en wat wil je nu zeggen met deze stukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 02:10
|
|
|
hmmmm.....voorlopig zie ik alleen nog maar mensen met een kunstgebit.... eigen tanden heel weinig en die zze hebben....moeten eigenlijk toch maar aan een kunstgebit, zegt genoeg over de kwaliteit van het eigen gebit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 10:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kunstgebit sterft uit in Nederland Amsterdam Steeds meer Nederlanders worden oud met hun eigen gebit, waardoor het kunstgebit langzaam maar zeker uitsterft. In 1990 had 24 procent van de bevolking geen eigen tanden meer. In 2009 was dat percentage teruggelopen naar 12 procent. Deze daling begint al bij de leeftijdsgroep van 45 tot 65 jaar: daar daalde het percentage kunstgebitdragers van 37 procent naar 12. Bij de 65-plussers daalde dat van 70 naar 41. Dit blijkt uit cijfers van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT). |
heb je misschien toch nog meer kansen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:27
|
|
|
GRACE585 schreef: | heb je misschien toch nog meer kansen |
Wat een vreselijk onaardige opmerking Grace.......mensen in hun waarde laten met of zonder kunstgebit is ook nog een kunst geloof ik......en nee, ik heb er geen één......vind het alleen niet netjes om zo mensen belachelijk te maken en te suggereren dat zó iemand kansloos is????? En wat wil jij hier hier nu eigenlijk mee zeggen? Referend aan je stukje wat je hierboven hebt geschreven?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 31 mei 2011, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:39
|
|
|
Niet echt een leuke opmerking Grace.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:42
|
|
|
het zijn chat zijn opmerkingen geweest niet de mijne dus ik plaagsde hem een beetje ik suggereer beslist niet dat mensen met een kunstgebit minder zouden zijn integendeel dus wel goed lezen jullie maken er van dat ik dit suggereer ik heb niets tegen mensen met al dan niet een kunstgebit ik wilde wel dat ik er een had hoefde ik niet meer naar de tandarts waar ik een angstfobie voor heb
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 31 mei 2011, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een vreselijk onaardige opmerking Grace.......mensen in hun waarde laten met of zonder kunstgebit is ook nog een kunst geloof ik......en nee, ik heb er geen één......vind het alleen niet netjes om zo mensen belachelijk te maken en te suggereren dat zó iemand kansloos is????? En wat wil jij hier hier nu eigenlijk mee zeggen? Referend aan je stukje wat je hierboven hebt geschreven? | Het is jammer dat je die humor niet echt begrijpt Wmijn. Natuurlijk lok ik een uitspraak uit met het plaatsen van dit artikel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:11
|
|
|
GRACE585 schreef: | kunnen wij de krant niet meer zelf lezen en wat wil je nu zeggen met deze stukken | Het is de bedoeling om hier gewoon leuke, uitzonderlijke en bijzondere stukjes te plaatsen die je in de krant gelezen hebt. Ik veronderstel echt niet dat iedereen hier het Dagblad van het Noorden heeft.
Vroeger was deze krant zo populair, dat toen ik ze moest bezorgen ik een lijstje kreeg met adressen die geen krant moesten hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat je die humor niet echt begrijpt Wmijn. Natuurlijk lok ik een uitspraak uit met het plaatsen van dit artikel..... |
Dat snap ik wel maar dat is flauw doen ten koste van een ander en dat vind ik niet fair.......dan maar een gebrek aan humor, het zij zo.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:01
|
|
|
GRACE585 schreef: | het zijn chat zijn opmerkingen geweest niet de mijne dus ik plaagsde hem een beetje ik suggereer beslist niet dat mensen met een kunstgebit minder zouden zijn integendeel dus wel goed lezen jullie maken er van dat ik dit suggereer ik heb niets tegen mensen met al dan niet een kunstgebit ik wilde wel dat ik er een had hoefde ik niet meer naar de tandarts waar ik een angstfobie voor heb |
Je tekst is vrij duidelijk Grace....en dat heb ik net ook voor Chatuliem geschreven: humor om een ander een beetje belachelijk te maken is voor mij geen humor.......laat mensen heel in wie ze zijn of wat ze hebben......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat snap ik wel maar dat is flauw doen ten koste van een ander en dat vind ik niet fair.......dan maar een gebrek aan humor, het zij zo..... | Eerlijk gezegd zit er meer zelfspot in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 11:17
|
|
|
Ik val vooral over de eerste opmerking. Natuurlijk kan iedereen de krant lezen, maar betekent dit dat je bepaalde artikelen niet onder de aandacht kunt/mag brengen?
Dit gezegd hebbende kunnen we weer gewoon artikelen plaatsen en daarop inhoudelijk reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 08:23
|
|
|
Zijn er ook kunstgebitten voor konijen en muizen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 18:18
|
|
|
er zullen vast creatieve mensen zijn die dat verzinnen....als olifant kun je ook een prothese krijgen, dus waarom niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 18:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn er ook kunstgebitten voor konijen en muizen? |
konijnen, muizen, Cm-ers, olifanten...het lijkt hier wel een dierentuin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 22:55
|
|
|
Weer ff on-topic. Stond vandaag in de krant:
Babyfabriek in Nigeria ontdekt. De politie van Nigeria heeft in de stad Aba een babyfabriek opgerold waar tienermeisjes werden gedwongen kinderen te krijgen . De baby's waren waarschijnlijk bestemd voor mensenhandelaars en rituelen . Enkelen van de meisjes vertelden onderzoekers dat ze hun baby konden afstaan voor een bedrag omgerekend ongeveer 133 euro. In sommige gevallen worden de baby's zelfs gemarteld of gedood tijdens rituelen voor zwarte magie. Volgens de VN is mensenhandel na fraude en drugshandel de meest voorkomende vorm van criminaliteit in Nigeria.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 23:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | konijnen, muizen, Cm-ers, olifanten...het lijkt hier wel een dierentuin |
Alle profielen bekijken is aapjes kijken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 23:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Alle profielen bekijken is aapjes kijken? |
...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 4 juni 2011, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 00:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Weer ff on-topic. Stond vandaag in de krant:
Babyfabriek in Nigeria ontdekt. De politie van Nigeria heeft in de stad Aba een babyfabriek opgerold waar tienermeisjes werden gedwongen kinderen te krijgen . De baby's waren waarschijnlijk bestemd voor mensenhandelaars en rituelen . Enkelen van de meisjes vertelden onderzoekers dat ze hun baby konden afstaan voor een bedrag omgerekend ongeveer 133 euro. In sommige gevallen worden de baby's zelfs gemarteld of gedood tijdens rituelen voor zwarte magie. Volgens de VN is mensenhandel na fraude en drugshandel de meest voorkomende vorm van criminaliteit in Nigeria. |
Ik hoorde dat voor de radio vandaag. Wat een trauma voor die meisjes. En de die rituelen zijn afgrijselijk. Wat dat betreft zie je nog steeds dat evangeliseren nodig is. Maar de bevolkingsgroepen houden zich vaak toch nog vast aan zwarte magie.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 4 juni 2011, 08:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 09:06
|
|
|
evangeliseren is heel goed, maar de ervaring heeft inmiddels toch ook geleerd dat heel veel van die stammen "op 2 gedachten blijven hinken". Ze zijn 'bekeerd'maar grijpen nog net zo makkelijk terug op hun oude geloof: de magie..... Het blijft dus moeilijk om bepaalde gedachtes uit te bannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 15:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn er ook kunstgebitten voor konijen en muizen? |
Ja hoor Mariska ... een knaagkunstgebit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 19:47
|
|
|
De beste van 2011 (DvhN 4 juni 2011) Door Willem Dekker
Ruim 3900 lezers van Dagblad van het Noorden hebben hun favoriete worstenmaker voorgedragen voor de vijfde DrogeWorsten Test. Een record. Tien genomineerde worsten uit Groningen en Drenthe zijn onder de loep genomen.
De winnaar van 2011: Meatpoint uit Tolbert.
Even een worstje opstoppen. Floep, daar schiet het gemalen vlees, gemengd met boerenmetworstkruiden (witte peper en kruidnagelen) en zout, uit de machine. In een varkersdarm, schoongemaakt in China, 91meter lang. De jury van de vijfde DrogeWorsten Test van Dagblad van het Noorden krijgt instructie in de nieuwe worstenmakerij van keurmeester Jan Nederhoed in Leek.
Punt 1: de consument proeft met zijn ogen. "Een droge worst die er niet uitziet, verkoopt niet", vertelt Nederhoed. Punt 2: ruik aan de worst zodra je hem aansnijdt. "De geur moet je direct pakken, net als bij wijn."
Nog een aardige: de kauwbaarheid. Nederhoed: "Soms zeggen mensen Ik roak hum niet kwiet. Dat is natuurlijk niet goed." Zo somt de keurmeester nog zeven voorwaarden op waaraan een goede droge worst moet voldoen. Daarop moeten de tien juryleden letten, geselecteerd uit 3900 lezers van deze krant die 162 noordelijke drogeworstenmakers voordroegen voor de test.
Nederhoed en zijn hulp Jilte Zuidema maken een nieuw partijtje droge worst. Jurylid Silvia Warringa uit Odoorn mag ook eens proberen het vlees in de darm te krijgen. Dat is nog niet zo eenvoudig. Henk Postmus uit Bedum knoopt de touwtjes om de worsten. Ook een lastig karweitje.
Nederhoed gaat prat op zijn roodwitte touwtje.
"Staat mooier dan een bruin touwtje. Een punt extra."
Aan de hand van een testformulier gaat de jury aan de slag. Gezeten in een examenopstelling in de hal van de worstenmakerij geven ze cijfers van 1 tot en met 10. Snijplank, mes, flesje water en appel bij de hand om de smaak weg te spoelen.
En een spuugbak naast de tafel voor als de worst echt niet te pruimen is.
Een voor een worden de droge worsten binnen gedragen, anoniem genummerd van 1 tot 10. De vleesproducten zijn afkomstig van de vijf Groningse en vijf Drentse slagers die het vaakst zijn voorgedragen. Coop Schippers uit Odoorn met slager Janko kreeg de meeste stemmen: 259. De andere negen slagers werden meer dan honderd keer genoemd.
Het is doodstil in de hal van de worstenmakerij.
Want de drogeworstenkeuring is een serieuze zaak. De winnaar krijgt een flinke toeloop van klanten, zo bleek uit voorgaande testen. En dan gaat niet alleen de droge worst grif van de hand.
Ook de omzet van andere vleeswaren stijgt.
Bovendien: de slager die in onze test de rij sluit, is geen verliezer. Hij is ruim honderd keer voorgedragen, omdat zijn klanten zijn worst lekker vinden. "Droge worst is een kwestie van smaak.
Zoveel worsten, zoveel smaken", zegt keurmeester Nederhoed. Ooit geweten dat een droge worst meer kruidnagel bevat naarmate je verder Oost- Groningen intrekt? "In hetWesterkwartier is de worst minder scherp. En in Overijssel proef je geen kruidnagel meer."
Na vijf minuten worden de formulieren opgehaald en verhuist worst 1 naar tafel 2, worst 2 naar tafel 3 enzovoort. Juryleden neutraliseren ondertussen de smaak met een slokje water en een stukje appel. De nieuwe worst moet geproefd zonder invloeden van de voorganger. Familieleden van de jury kijken toe. Hoewel ook worstliefhebbers, ze mogen niets zeggen. Als pleister op de wonde krijgen ze af en toe ook een stukje worst. Zoals de man van SilviaWarringa. "Hij is thuis onze drogeworsteter. Als we visite krijgen, koop ik er drie. Eén is al op voordat de visite komt."
Na tien keer wisselen is de test afgelopen. Terwijl Jan Nederhoed de worsten een voor een nog eens langs loopt met de jury, worden de cijfers geteld. Het resultaat: worst 7 is de winnaar. Instemmend geknik bij de juryleden. Ze weten dan nog niet dat de beste droge worst van 2011 van Meatpoint uit Tolbert komt. Dat lezen ze vandaag, net als u.
De worstenjury
Vele honderden lezers van Dagblad van het Noorden meldden zich aan voor de jury van de DrogeWorsten Test. Hieronder de tien uitverkorenen.
Henk Postmus (60), Bedum "Ik koop de droge worsten in Nieuweschans en stop ze in de diepvries."
Janneke de Groot (20), Zuidlaren "Ik ben de liefhebber van de familie. Mijn vader ook, maar die kon vandaag niet."
Benny van der Ploeg (69), Grootegast "Niet te vet en niet te hard. Maar rauw zijn ze het allerlekkerst."
SilviaWarringa (47), Odoorn "Sommige worsten zijn echt te zout."
Bert Haan (42), Groningen "Ik ben gek op droge worst. Dan kun je wel zien toch?"
Mark Rozenveld (43), Norg "Elke avond wel een stukkie worst. Mijn zoons ook."
MargaWiersema- Hartog (71), Wagenborgen "Sommige worsten smaken hetzelfde. Die uit ons dorp zijn de lekkerste."
Bertus de Bruin (63), Wehe-den Hoorn "Interessant hoe droge worst wordt gemaakt.
Het velletje haal ik er voortaan af."
Andre Feijen (47), Smilde "We hebben twee vegetariërs thuis. Mijn zoon Jurrien en ik zijn de worsteters."
Gré van Aalderen (79), Groningen "Ik kook ze altijd, twintig minuten en dan koud snijden."
Vraagje van mijn kant: wie is de droogste worst van CM?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 4 juni 2011, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 20:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De beste van 2011 (DvhN 4 juni 2011)
Vraagje van mijn kant: wie is de droogste worst van CM? |
Geen idee....jij misschien ??
Maar grappig een (Groningse) droge worsten test. Ik werk bij een Groningse mevrouw die altijd de droge worsten uit Groningen laat komen, ik weet natuurlijk niet van welke slager, maar ze zijn echt heerlijk !!!
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zaterdag 4 juni 2011, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 21:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Priester: De wereld vergaat later dit jaar REKENFOUT
Oakland Harold Camping, de Amerikaanse priester die voorspelde dat dewereld 21mei zou vergaan, heeft gezegd zich vergist te hebben. In plaats van 21mei zal de wereld op 21 oktober eindigen. Camping, volgens wie tweehonderd miljoen christenen afgelopen zaterdag ten hemel zouden stijgen, was volgens eigen zeggen zo kapot van zijn abusievelijke voorspelling dat hij en zijn vrouw afgelopen weekend hun toevlucht zochten in een motel. Zijn organisatie, Family Radio International, spendeerde de afgelopen weken miljoenen euro’s om zijn boodschap te verspreiden. Een deel van dit geld was afkomstig van Campings volgelingen. Met meer dan vijfduizend reclameborden en twintig voertuigen probeerde hij mensen binnen en buiten deVerenigde Staten ervan te doordringen dat het einde nabij was. Maar Camping is niet de enige die teleurgesteld is. Jeff Hopkins, een van zijn volgelingen, reed de afgelopen tijd elke dag twee keer van Long Island naar New York, een trip van 160 kilometer. Op zijn auto was een verlichte versie van Campings boodschap te lezen, en elke trip kosttemeer dan tien euro aan benzine. "Ik ben bespot en uitgescholden", zei Hopkins. "Ik heb de aanwijzingen opgevolgd de ik via de Bijbel heb ontvangen, en er is niks gebeurd. Het is als een klap in het gezicht." In een verklaring zei Camping maandag dat hij een vergissing heeft gemaakt. De voorspelde datum van 21 meiwas niet de letterlijke, maar een spirituele Dag des Oordeels. Camping lijkt niet van planomin de aanloop naar 21oktoberwederom groot uit te pakken.De aarde wordt volgens Camping over vijf maanden vernietigd. Maar aangezien God zaterdag al heeft geoordeeld, heeft het geen zin mensen nog langer te waarschuwen. In plaats van voorspellingen zal Campings mediabedrijf tot 21 oktober de normale christelijke programmering hervatten. Het is niet de eerste keer dat Camping het einde van de wereld voorspelde. Hij had eerder voorzien dat de wereld in 1994 zou eindigen, maar zei later dat die voorspelling gebaseerd was op een rekenfout. "Josh Ocasion, de man die de autocue bedient tijdens de liveuitzendingen van Camping, geloofde niet dat de voorspelling zou uitkomen. "Ik dacht dat hij wat menselijk fatsoen zou tonen bij het erkennen van zijn fout", zei Ocasion. "Maar dat is niet wat we gezien hebben." (AP) |
Ik wil hier graag nog op reageren... Ik zag in de uitzending (van "Knevel & van den Brink") van 24 mei 2011 dat een jong gezin de oproep dat de wereld zou vergaan op 21 mei jl. zo serieus nam, dat het hun banen opzei en kontakten kwijt blijkt te zijn van familie. Sommigen hebben hun huis en verzekeringen opgezegd.
Ds. Harold Camping was absoluut zeker van de datum 21 mei 2011 ("Judgement day"(, waarbij ook mensen die niet zouden geloven in die dag -ik dacht toch echt dat Jezus de doorslag gaf of je in Hem gelooft-) dat de wereld zou vergaan en heeft nu alweer een nieuwe voorspelling 21 oktober (deze datum was blijkbaar door een andere sekte al voorspeld))... nu zegt hij absoluut absoluut zeker te zijn.
Ik begrijp ergens niet hoe een jong gezin zo serieus gehoor kan geven aan zo'n datum... volgens mij weten wij mensen noch de dag noch het uur... (volgens mij weet ook Jezus niet precies wanneer, maar is God de enige die weet wanneer die dag zal komen)...de precieze datum weten we niet en kunnen we ook niet weten, omdat Jezus ons voorzegd heeft dat het (de dag des Heren) komt als een dief in de nacht... (1 Tess. 5:2) Hoe kan het dan dat er christenen zijn die daar niet naar luisteren ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 4 juni 2011, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 10:43
|
|
|
Ik heb er alle begrip voor dat de worstmakers van Groningen en Drenthe samen een competitie vormen want als de Friese worsten hadden mogen meedoen, waren ze natuurlijk kansloos geweest. De landelijke winnaar van de drogeworstencompetitie komt uit Dokkum en heet Weidenaar. De lekkerste naar mijn idee zijn zowel de turfgerookte als houtgerookte droge worsten uit het dorpje Anjum van slager Menno Hoekstra. Ok, ok, droge worsten zouden ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar zondigen was zelden zo lekker.
Thomas, het zal me geen worst zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 13:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik heb er alle begrip voor dat de worstmakers van Groningen en Drenthe samen een competitie vormen want als de Friese worsten hadden mogen meedoen, waren ze natuurlijk kansloos geweest. De landelijke winnaar van de drogeworstencompetitie komt uit Dokkum en heet Weidenaar. De lekkerste naar mijn idee zijn zowel de turfgerookte als houtgerookte droge worsten uit het dorpje Anjum van slager Menno Hoekstra. Ok, ok, droge worsten zouden ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar zondigen was zelden zo lekker.
Thomas, het zal me geen worst zijn. |
Wanneer is de worstenproeverij Thomas ...zulke lekkere worsten wil niemand missen toch en zeker niet binnen CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 14:36
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Wanneer is de worstenproeverij Thomas ...zulke lekkere worsten wil niemand missen toch en zeker niet binnen CM |
Als onze Friese dames ze meenemen naar de picknick is de keer daarop de heide echt te klein, geloof me maar! Als ik ga wadlopen is er altijd een reisje naar slager Hoekstra in Anjum aan gekoppeld. Een dorpsslager die zelf en diervriendelijk slacht. Dan doe ik mijn logo weer eer aan.
Smulsmurf, het zal me geen worst zijn welke worst ik eet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 15:30
|
|
|
[quote=THOMAS968]Als onze Friese dames ze meenemen naar de picknick is de keer daarop de heide echt te klein, geloof me maar! Als ik ga wadlopen is er altijd een reisje naar slager Hoekstra in Anjum aan gekoppeld. Een dorpsslager die zelf en diervriendelijk slacht. Dan doe ik mijn logo weer eer aan.
Smulsmurf, het zal me geen worst zijn welke worst ik eet.[/quote]
Maar het moet wel worst zijn van slager Hoekstra in Anjum. Of zal het je worst wezen van welke slager ze komen?
|
|
Naar boven |
|
|