Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 17:24
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
1e keer dat een kind na school gaat is om te leren maakt allerlei opdrachtjes door kleuren en veel kijken in de pauze veel spelen met anderen en zelf spelen
Ben je verder van leeftijd ga je leren lezen leren schrijven Je krijgt dan huiswerk mee om te oefenen voor een cijfer Als je fouten maakt en niet weet vraag je Meester om uitleg Begin je dat éénmaal door te krijgen waar het om gaat
Je word ouder je hebt een diploma op zak en gaat op zoek na werk om meer praktijk ervaringen op doen Want wie niet werkt zal ook niet eten vinden
Samengevat:
Door eenvoudigheid en accepteren na Gods Woord Groei je verder in geloof het is alleen zelf ook willen Want gaan we tegen de draad in op eigenwijze manier Zal het ook niet vinden want men is gesluierd en doofstom
Aan de vruchten herken je de boom
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 15:44
Onderwerp: Satan: de tegenstander van de christen
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=p6hZyEmOOjs
Kort samengevat:
Duivel = Lasteraar hij lastert voor durend door God in je denken bij alle mensen. hij verdraait alle dingen omdat hij een hekel aan God heeft. hij is de vader van de leugen, slang, prins de god van de wereld, grote rode draak, bloeddorstig, genadeloos, enz. macht en kracht.
Wees sterk in de Heere doe wapenrusting Gods aan. Werp je neer voor Here God belijden en loslaten. Geef mezelf aan Here God gezag geloof doorstaan. Rent de leeuw weg van het schaapje.
Moge de Here ons helpen.
13 En toen de draak zag, dat hij op de aarde geworpen was, zo heeft hij de vrouw vervolgd, die het manneken gebaard had. Opb. 12:13.
8 En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad. 9 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Is het om niet, dat Job God vreest? 10 Hebt Gij niet een betuining gemaakt voor hem, en voor zijn huis, en voor al wat hij heeft rondom? Het werk zijner handen hebt Gij gezegend, en zijn vee is in menigte uitgebroken in den lande. 11 Maar toch strek nu Uw hand uit, en tast aan alles, wat hij heeft; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen? Job 1:8-11.
2 Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen. 3 En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man, oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad; en hij houdt nog vast aan zijn oprechtigheid, hoewel gij Mij tegen hem opgehitst hebt, om hem te verslinden zonder oorzaak. 4 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Huid voor huid, en al wat iemand heeft, zal hij geven voor zijn leven. 5 Doch strek nu Uw hand uit, en tast zijn gebeente en zijn vlees aan; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen! 6 En de HEERE zeide tot den satan: Zie, hij zij in uw hand, doch verschoon zijn leven. Job 2:2-6.
10 Wie is er onder ulieden, die den HEERE vreest, die naar de stem Zijns Knechts hoort? Als hij in de duisternissen wandelt, en geen licht heeft, dat hij betrouwe op den Naam des HEEREN, en steune op zijn God. Jes.50:10.
2 Weidt de kudde Gods, die onder u is, hebbende opzicht daarover, niet uit bedwang, maar gewilliglijk; noch om vuil gewin, maar met een volvaardig gemoed; 3 Noch als heerschappij voerende over het erfdeel des Heeren, maar als voorbeelden der kudde geworden zijnde. 4 En als de overste Herder verschenen zal zijn, zo zult gij de onverwelkelijke kroon der heerlijkheid behalen. 5 Desgelijks gij jongen, zijt den ouden onderdanig; en zijt allen elkander onderdanig; zijt met de ootmoedigheid bekleed; want God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade. 6 Vernedert u dan onder de krachtige hand Gods, opdat Hij u verhoge te Zijner tijd. 7 Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u. 8 Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden; 9 Denwelken wederstaat, vast zijnde in het geloof, wetende, dat hetzelfde lijden aan uw broederschap, die in de wereld is, volbracht wordt. 10 De God nu aller genade, Die ons geroepen heeft tot Zijn eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus, nadat wij een weinig tijds zullen geleden hebben, Dezelve volmake, bevestige, versterke, en fondere ulieden. 11 Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen. 1 Petr. 5:2-11.
7 Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden. Jac.4:7.
4 Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is. 1 Joh. 4:4b.
8 Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. 1 Joh.3:8.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Even voor de helderheid, ik neem aan dat dit slaat op o.a. Willemijn? Je zet het neer in zijn algemeenheid maar het is duidelijk een reactie die persoonlijk is bedoelt en die iemand in een verkeerd perspectief kan zetten ten opzichte van anderen. Toch? Voor een GOEDE communicatie en voordat ik verkeerd interpreteer wil ik dat wel horen. Het roept de volgende gedachte bij me op: ik denk dat jij niets weet van de uitwerking van de vruchten in Willemijns of andermans persoonlijke leven. Want dat bedoel je toch neem ik aan, met je bijdragen? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:30
|
|
|
- Beproeft de geesten of ze uit God zijn (1Joh.4:1) Geesten zijn te herkennen aan de uitwerking. Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen….. Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.(Mat.7:17-20)
- Alles is rein voor de reinen, maar voor hen die besmet en onbetrouwbaar zijn, is niets rein. Maar bij hen zijn zowel het denken als het geweten besmet. (Titus 1:15) Als we met onze handen in de teer gezeten hebben, zal alles wat we aanpakken door teer besmet worden. Zo is het ook met ons hart (het centrum van ons denken), als dat onrein is wordt alles wat er binnenkomt onrein (en ook alles wat er uitkomt.) Daarom staat er ook het volgende advies : “zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.” (Jac.1:27)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:15
|
|
|
Of heeft de duivel het juist heel goed op een rijtje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:02
|
|
|
Here God kijkt niet hoe groot of klein de gemeente is. Hij kijkt boven al of je in de Zoon van Jezus Christus geloofd van hart. Niet in woord maar in daad aan de vruchten herken je de boom. De duivel geloofd ook in de bijbel alleen hij volgt het niet hij wil god zijn en wil vele aanhangers meenemen in zijn koninkrijk de hades in, ook hij komt als een engel des lichts en je vele woorden beloven en geluk geven, geloof het niet want hij is een bedrieger en dat ziet de mens niet. Wees nuchter en waakzaam hang niet de wereld aan en kom tot inkeer van wedergeboorte in Jezus Christus alleen Hij is de enige Weg de Waarheid en het Leven, Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 05:52
Onderwerp: Afgoden
|
|
|
Afgoden
Komt men op aarde terecht als baby dan is men nog niet bewust van de vele afgoden die hier op aarde zijn alleen als we ouder worden en bewust ermee om gaan dan zie je dingen en hoor je dingen in de dingen die je doet. Dit kan onder ander zijn:
- Bedrijf - Gokken - Vrouwen/mannen (hoererij) - Gamen - Tv - Muziek - Auto`s - Luxe boten/ Vila`s - Sporten - Andere geloof aanhangen (boeddhist, enz. - .....
Vul maar in wat af doet van tijd tussen jou en Here God in staat als we ons alleen ons bezig houden met onszelf en met de wereld dan met Hem. Bijbel van Gods Woord is daar heel duidelijk over géén andere goden aanhangen afgod beelden maken en vele dingen meer die tegen de draad van Here God ingaan maakt Hem toornig en veel verdriet. Als gelovigen hebben we vaak over alles bedekken met de liefde want Gods is liefde alleen men mist de plank dat Hij ook Rechter van Rechtvaardigheid is. Zoals een rechter op aarde een rechtszaak hanteert van crimineel tot moordenaar/es, .... is het verhoren in wat hij/zij heeft gedaan en daar straf oplegt want zou de rechter met de liefde bedekken moet je niet weer doen hoor en je goed gedragen en dan ben je gelijk vrij dan denkt die crimineel ach kan mij wat maakt niks uit wat ik doe of ik meer steel en dood het krijgt niet de portie straf die hij/zij nodig heeft. Onderwijs van tucht, orde, discipline, vermaning enz is nodig anders loopt de wereld na z`n grootjes van grote soep zooi tot en met van vuiligheid. We kunnen als mens daar naïef over doen op gevoel leven alleen dan heb je géén nuchtere kijk op het leven dat we daarvoor waakzaam moeten zijn. Zo hebben we dat in allerlei vormen alleen hoe gaan we daarmee om.
Als we vele schatten hier op aarde bewaren van roem en eer zo van zie mij es wat ik allemaal heb gedaan is dat stinken van ijdelheid daar is de stinkdier niks bij. We kunnen vele dromen hebben grote luxe boten, huizen, sporten, ... najagen van veel wind daar een hypotheek van leningen openen om daar bezit van te komen om op die manier net als de andere dat te hebben wat vele andere hebben dingen hebben om op die manier extra gelukkig te zijn. Dat denkt men dan maar als het puntje bij paaltje komt is men nooit gelukkig want men mist iets heel belangrijks in hun leven. Dat is Jezus Christus velen willen Hem niet want als we Hem in ons leven betrekken dan mogen we dit en dat niet meer doen in wat de wereld doet. Want men weet heel erg goed in wat Gods Woord de Bijbel staat wat er wel en niet mag alleen de mens vertikt om hun hoofd en hart tot knieën te buigen omdat het zelf god wil zijn. De touwtjes in eigen handen houden koppig, eigenwijs dwars dat men is schoppen als een ezel tig keer tegen de steen en verhard zich hierin helemaal. Het word doof en blind hun hart is dood en leeg van bestaan het vult zich met leven van vertier wat niet gevuld kan worden men blijft onrustig en worden vuiler.
Komen we tot erkenning in waar we ermee bezig houden en daarmee willen breken levert je dat wel veel strijd op en wil je dan ook echt veranderen om anders te zijn. Vaak is dat we als groepen mee willen gaan ergens bij willen horen maar we durven niet eruit te stappen tegen de stroom in te gaan zwemmen de helling op de vrijheid tegemoet. Want dan kom je gauw genoeg alleen te staan en durf je dingen dan ook te zeggen waarop het staat of blijf je met angst als een hond met de staart tussen de benen achter de ander aan lopen. Want durf je dingen te zeggen word je gauw als zwarte piet gezien en roddelt men over je of krijgen een hekel aan je of willen je doden zoals Jezus Christus overkwam die durfde dingen te zeggen waarop het staat en vele aanhangers dienaars van Hem werden als slacht-schapen gemarteld en gedood. Durven we anders te zijn dan de ander het evangelie woord recht snijden als een twee snijdend zwaard het laten zoals het staat en niet dat we overal water bij de wijn doen zodat de wijn bitter smaakt is géén wijn.
Bewaar je schatten in de hemel want dat roest niet en kan géén dief bij. Nu we hier op aarde zijn mogen we zeker genieten van het leven en is het een geschenk van Here God van alle dagen alleen hoe gaan we als mens ermee om en waar laat je jezelf ermee in. We zijn in deze wereld maar we zijn niet van deze wereld want die nieuwe wereld moet nog komen. Breng het licht hier op aarde wil daarbij met Fil. 2 afsluiten.
1 Indien er dan enige vertroosting is in Christus, indien er enige troost is der liefde, indien er enige gemeenschap is des Geestes, indien er enige innerlijke bewegingen en ontfermingen zijn; 2 Zo vervult mijn blijdschap, dat gij moogt eensgezind zijn, dezelfde liefde hebbende, van een gemoed en van een gevoelen zijnde. 3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven. 4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is. 5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was; 6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; 7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden; 8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises. 9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is; 10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. 11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders. 12 Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: 13 Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. 14 Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken; 15 Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld; 16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid. 17 Ja, indien ik ook tot een drankoffer geofferd worde over de offerande en bediening uws geloofs, zo verblijde ik mij, en verblijde mij met u allen. 18 En om datzelfde verblijdt gij u ook, en verblijdt ook ulieden met mij. 19 En ik hoop in den Heere Jezus Timotheüs haast tot u te zenden, opdat ik ook welgemoed moge zijn, als ik uw zaken zal verstaan hebben. 20 Want ik heb niemand, die even alzo gemoed is, dewelke oprechtelijk uw zaken zal bezorgen. 21 Want zij zoeken allen het hunne, niet hetgeen van Christus Jezus is. 22 En gij weet zijn beproeving, dat hij, als een kind zijn vader, met mij gediend heeft in het Evangelie. 23 Ik hoop dan wel dezen van stonde aan te zenden, zo haast als ik in mijn zaken zal voorzien hebben; 24 Doch ik vertrouw in den Heere, dat ik ook zelf haast tot u komen zal. 25 Maar ik heb nodig geacht tot u te zenden Epafroditus, mijn broeder, en medearbeider en medestrijder, en uw afgezondene, en bedienaar mijner nooddruft; 26 Dewijl hij zeer begerig was naar u allen, en zeer beangst was, omdat gij gehoord hadt, dat hij krank was. 27 En hij is ook krank geweest tot nabij den dood; maar God heeft Zich zijner ontfermd; en niet alleen zijner, maar ook mijner, opdat ik niet droefheid op droefheid zou hebben. 28 Zo heb ik dan hem te spoediger gezonden, opdat gij, hem ziende, wederom u zoudt verblijden, en ik te min zou droevig zijn. 29 Ontvangt hem dan in den Heere, met alle blijdschap, en houdt dezulken in waarde. 30 Want om het werk van Christus was hij tot nabij den dood gekomen, zijn leven niet achtende, opdat hij het gebrek uwer bediening aan mij vervullen zou.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:25
|
|
|
1 En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig. 3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen. 8 Gelijkerwijs nu Jannes en Jambres Mozes tegenstonden, alzo staan ook deze de waarheid tegen; mensen, verdorven zijnde van verstand, verwerpelijk aangaande het geloof. 9 Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook die van genen geworden is. 10 Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid. 11 Mijn vervolgingen, mijn lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochië, in Ikonium en in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost. 12 En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden. 13 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid. 14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en waarvan u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt; 15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is. 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. 2 Tim. 3.
1 Ik betuig dan voor God en den Heere Jezus Christus, Die de levenden en doden oordelen zal in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk: 2 Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. 3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; 4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. 5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij. 6 Want ik word nu tot een drankoffer geofferd, en de tijd mijner ontbinding is aanstaande. 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geëindigd, ik heb het geloof behouden; 8 Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in dien dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben. 9 Benaarstig u haastelijk tot mij te komen. 2 Tim. 4:1-9.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 10:56
|
|
|
http://verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf
- John Weldon en Clifford Wilson schreven in Occult Shock and Psychic Forces dat yoga in werkelijkheid zuiver occultisme is. Hans-Ulrich Rieker, in zijn boek The Yoga of Light, waarschuwt ook dat het misverstaan van de ware natuur van yoga “dood of krankzinnigheid” kan betekenen. Een ander weinig geweten feit is dat virtueel elke belangrijke goeroe in India soortgelijke waarschuwingen heeft gegeven; d.w.z. diepe-ademhalingstechnieken, zoals die geleerd worden in yoga zijn een vanouds geprezen methode om toe te treden tot veranderde toestanden van bewustzijn en voor de ontwikkeling van zogenaamde psychische kracht. [Nota: yoga is een van de fundamentele middelen om deze veranderde toestand van bewustzijn te bereiken. En deze veranderde staat is de deur naar het occulte. Sir John Eccles, nobelprijswinnaar door zijn onderzoek over het menselijke brein, zei dat het brein “een machine [is] die een geest kan bedienen”. In een normale toestand van bewustzijn zal iemands eigen geest de hersen-neuronen ‘aanvinken’ die zijn lichaam bedienen. Wij zijn geesten die verbonden zijn met een lichaam. Maar bij een veranderde toestand, bereikt onder drugs, yoga, hypnose, enz., wordt deze passieve maar alerte staat - de connectie tussen de geest en het brein - uitgeschakeld. Dat stelt dan een andere geest in staat daar tussenin te komen, in de hersenen de neuronen ‘af te vinken’, om daar een geheel universum van illusies te creëren. U hebt dan uzelf open gesteld. Dit wordt tovenarij (sorcery) genoemd. De mensen leren letterlijk hoe zij kunnen ‘gedemoniseerd’ worden, en dat alles onder het label van ‘ontwikkeling van iemands potentieel’].
14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige? 16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn. 17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen. 18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige. 2 kor. 6:14-18.
1 Daarom dewijl wij deze bediening hebben, naar de barmhartigheid, die ons geschied is, zo vertragen wij niet; 2 Maar wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods. 3 Doch indien ook ons Evangelie bedekt is, zo is het bedekt in degenen, die verloren gaan; 4 In dewelke de god dezer eeuw de zinnen verblind heeft, namelijk der ongelovigen, opdat hen niet bestrale de verlichting van het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld Gods is. 5 Want wij prediken niet onszelven, maar Christus Jezus, den Heere; en onszelven, dat wij uw dienaars zijn om Jezus' wil. 6 Want God, Die gezegd heeft, dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is Degene, Die in onze harten geschenen heeft, om te geven verlichting der kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Jezus Christus.
2 Kor. 4:1-6
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op zondag 9 september 2012, 11:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 10:31
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Hm misschien moet je in vervolg gewoon de chatbox verhalen kopieren en bestandje maken en opslaan en als het gebeuren voorvalt kan je dat terug lezen en hier plaatsen. Want nu is het ja en nietes verhaal wie wel of niet gelijk heeft.
Wie het gelijke heeft God ziet het hart aan. Hij is de Camera van je leven 24 uren per dag elke seconde
Hem kan je niet bedriegen of liegen niets. Hij weet wat je denkt en gaat doen
Elke stap die je maakt en doet
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 07:58
|
|
|
33 En niemand, die een kaars ontsteekt, zet die in het verborgen, noch onder een koornmaat, maar op een kandelaar, opdat degenen, die inkomen, het licht zien mogen. 34 De kaars des lichaams is het oog: wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister. 35 Zie dan toe, dat niet het licht, hetwelk in u is, duisternis zij. 36 Indien dan uw lichaam geheel verlicht is, niet hebbende enig deel, dat duister is, zo zal het geheel verlicht zijn, gelijk wanneer de kaars met het schijnsel u verlicht. Lucas 11:33-36.
14 Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken; 15 Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld; 16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid. 17 Ja, indien ik ook tot een drankoffer geofferd worde over de offerande en bediening uws geloofs, zo verblijde ik mij, en verblijde mij met u allen. 18 En om datzelfde verblijdt gij u ook, en verblijdt ook ulieden met mij. Filippensen 2:14-18.
6 Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk. 7 Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht. 8 Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen. 9 En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof; 10 Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende; 11 Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden. 12 Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben. 13 Broeders, ik acht niet, dat ik zelf het gegrepen heb. 14 Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus. 15 Zovelen dan als wij volmaakt zijn, laat ons dit gevoelen; en indien gij iets anderszins gevoelt, ook dat zal u God openbaren. Filippensen 3:6-15.
http://www.youtube.com/watch?v=aHM5TcGQUiE
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:53
|
|
|
“Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan: zij verleiden en worden verleid. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt” (2 Timotheüs 3:13-14)
“Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in de laatste tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot verleidende geesten en leringen van demonen, door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten hebben toegeschroeid als met een brandijzer” (1 Timotheüs 4:1-2).
“Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij opgeblazen, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: nijd, twist, lasteringen en boze verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven verstand hebben en beroofd zijn van de waarheid, menende dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen” (1 Timotheüs 6:3-6).
“Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn boze werken” (2 Johannes 1:9-11).
“En heb medelijden met sommigen, maar ga daarbij met onderscheid te werk. Anderen echter moet u in vrees redden door ze uit het vuur te rukken. U moet ook haten het onderkleed dat door het vlees bevlekt is” (Judas 1:22-23)
Vandaag zijn zekerweters irritant en twijfelaars charmant. En zij die zekerweters liefdeloos noemen zijn dominant.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:18
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
Daar schrijft de Bijbel ook over dat vele volkeren tegen Israël zullen keren en meerdere vijandschap tegen hen zullen zijn. Nadat de Gemeente is opgehaald zullen hier op aarde meer gaos worden en een dood verkilt bedoelingen komen. Haat word meer hater en doodslag en moorden ook meer komen. Maandloon zal terug komen als een brood geld heeft zn waarde niet meer en waar de merkteken in de plek van zal komen. Rechterhand of voorhoofd. Islam en Rome zullen met elkaar samen werken de antichrist zal komen en zijn vele aanhangers. Joden worden gedood in moslims ogen zijn joden varkens en christen zijn honden wat afgemaakt moet worden die niet in allah maar de duivel geloven. Want ja allah heeft geen zoon dat klopt want dat is de duivel zelf. Koopman van mekka die de boel na eigen draai heeft gemaakt in koran heeft de bijbel ook gelezen maar eigen inbreng gemaakt en daarop zegt dood aan de joden drijf ze in zee. Als christenen weten we dat het niet zo ver gaat komen en God op tijd ingrijpt als het genoeg is de geduld is opgeraakt en Hij werk van maakt. Als we Openbarringen lezen. Het komt zoals het gaat zie de tekenen.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 22:42
Onderwerp: 22 September Spelletjes avond Drenthe
|
|
|
Hallo .....,
22 September wil ik bij mij thuis een Spelletjes avond organiseren. In de middag 15 a 17 uur is men welkom voor bakje thee/koffie + lekkers. Rond 18 uur bij mij warm eten en daarna spelletjes doen.
Via de chatbox vroeg men af wat voor lekkers en eten er dan gemaakt worden:
Zelfgemaakt van Biologische producten :
- Brownies - Appeltaart met geklopte slagroom
- Poffert - Pannenkoeken - Falafel Pannenkoeken met salade
Niet zelf gemaakt:
- ijs met verse fruit
Spelletjes dit kan zijn:
- Scrabble - Sjoelen - Mens erg je nieten - Ganzenborden - Rummikub - Jatsee - Ligretto - Boonanza - Uno
Bijdrage: Na vrije willige gift
<><
Zwaan
Hoeveel mensen ik in mijn huis kan bergen is totaal 10 personen.
Die meedoen:
1. - Zwaan995 2. - MARIA149 3. - WIM667 ov 4. - MARC220 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. -
Verder vroeg men of er ook klaverjassen gespeeld kunnen worden dat heb ik gelieve niet zulke kaarten haal ik niet in huis meer info halen:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=983
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op vrijdag 21 september 2012, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
|