ChristianMatch

Forum

Afgoden
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 05:52

Afgoden

Komt men op aarde terecht als baby dan is men nog niet bewust van de vele afgoden die hier op aarde zijn alleen als we ouder worden en bewust ermee om gaan dan zie je dingen en hoor je dingen in de dingen die je doet.
Dit kan onder ander zijn:

- Bedrijf
- Gokken
- Vrouwen/mannen (hoererij)
- Gamen
- Tv
- Muziek
- Auto`s
- Luxe boten/ Vila`s
- Sporten
- Andere geloof aanhangen (boeddhist, enz.
- .....

Vul maar in wat af doet van tijd tussen jou en Here God in staat als we ons alleen ons bezig houden met onszelf en met de wereld dan met Hem.
Bijbel van Gods Woord is daar heel duidelijk over géén andere goden aanhangen afgod beelden maken en vele dingen meer die tegen de draad van Here God ingaan maakt Hem toornig en veel verdriet.
Als gelovigen hebben we vaak over alles bedekken met de liefde want Gods is liefde alleen men mist de plank dat Hij ook Rechter van Rechtvaardigheid is. Zoals een rechter op aarde een rechtszaak hanteert van crimineel tot moordenaar/es, .... is het verhoren in wat hij/zij heeft gedaan en daar straf oplegt want zou de rechter met de liefde bedekken moet je niet weer doen hoor en je goed gedragen en dan ben je gelijk vrij dan denkt die crimineel ach kan mij wat maakt niks uit wat ik doe of ik meer steel en dood het krijgt niet de portie straf die hij/zij nodig heeft. Onderwijs van tucht, orde, discipline, vermaning enz is nodig anders loopt de wereld na z`n grootjes van grote soep zooi tot en met van vuiligheid.
We kunnen als mens daar naïef over doen op gevoel leven alleen dan heb je géén nuchtere kijk op het leven dat we daarvoor waakzaam moeten zijn. Zo hebben we dat in allerlei vormen alleen hoe gaan we daarmee om.

Als we vele schatten hier op aarde bewaren van roem en eer zo van zie mij es wat ik allemaal heb gedaan is dat stinken van ijdelheid daar is de stinkdier niks bij. We kunnen vele dromen hebben grote luxe boten, huizen, sporten, ... najagen van veel wind daar een hypotheek van leningen openen om daar bezit van te komen om op die manier net als de andere dat te hebben wat vele andere hebben dingen hebben om op die manier extra gelukkig te zijn. Dat denkt men dan maar als het puntje bij paaltje komt is men nooit gelukkig want men mist iets heel belangrijks in hun leven. Dat is Jezus Christus velen willen Hem niet want als we Hem in ons leven betrekken dan mogen we dit en dat niet meer doen in wat de wereld doet. Want men weet heel erg goed in wat Gods Woord de Bijbel staat wat er wel en niet mag alleen de mens vertikt om hun hoofd en hart tot knieën te buigen omdat het zelf god wil zijn. De touwtjes in eigen handen houden koppig, eigenwijs dwars dat men is schoppen als een ezel tig keer tegen de steen en verhard zich hierin helemaal. Het word doof en blind hun hart is dood en leeg van bestaan het vult zich met leven van vertier wat niet gevuld kan worden men blijft onrustig en worden vuiler.

Komen we tot erkenning in waar we ermee bezig houden en daarmee willen breken levert je dat wel veel strijd op en wil je dan ook echt veranderen om anders te zijn. Vaak is dat we als groepen mee willen gaan ergens bij willen horen maar we durven niet eruit te stappen tegen de stroom in te gaan zwemmen de helling op de vrijheid tegemoet. Want dan kom je gauw genoeg alleen te staan en durf je dingen dan ook te zeggen waarop het staat of blijf je met angst als een hond met de staart tussen de benen achter de ander aan lopen. Want durf je dingen te zeggen word je gauw als zwarte piet gezien en roddelt men over je of krijgen een hekel aan je of willen je doden zoals Jezus Christus overkwam die durfde dingen te zeggen waarop het staat en vele aanhangers dienaars van Hem werden als slacht-schapen gemarteld en gedood. Durven we anders te zijn dan de ander het evangelie woord recht snijden als een twee snijdend zwaard het laten zoals het staat en niet dat we overal water bij de wijn doen zodat de wijn bitter smaakt is géén wijn.

Bewaar je schatten in de hemel want dat roest niet en kan géén dief bij. Nu we hier op aarde zijn mogen we zeker genieten van het leven en is het een geschenk van Here God van alle dagen alleen hoe gaan we als mens ermee om en waar laat je jezelf ermee in. We zijn in deze wereld maar we zijn niet van deze wereld want die nieuwe wereld moet nog komen. Breng het licht hier op aarde wil daarbij met Fil. 2 afsluiten.

1 Indien er dan enige vertroosting is in Christus, indien er enige troost is der liefde, indien er enige gemeenschap is des Geestes, indien er enige innerlijke bewegingen en ontfermingen zijn;
2 Zo vervult mijn blijdschap, dat gij moogt eensgezind zijn, dezelfde liefde hebbende, van een gemoed en van een gevoelen zijnde.
3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is.
5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was;
6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;
7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.
9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

12 Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven:
13 Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.
14 Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken;
15 Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht
, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld;
16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid.
17 Ja, indien ik ook tot een drankoffer geofferd worde over de offerande en bediening uws geloofs, zo verblijde ik mij, en verblijde mij met u allen.
18 En om datzelfde verblijdt gij u ook, en verblijdt ook ulieden met mij.
19 En ik hoop in den Heere Jezus Timotheüs haast tot u te zenden, opdat ik ook welgemoed moge zijn, als ik uw zaken zal verstaan hebben.
20 Want ik heb niemand, die even alzo gemoed is, dewelke oprechtelijk uw zaken zal bezorgen.
21 Want zij zoeken allen het hunne, niet hetgeen van Christus Jezus is.
22 En gij weet zijn beproeving, dat hij, als een kind zijn vader, met mij gediend heeft in het Evangelie.
23 Ik hoop dan wel dezen van stonde aan te zenden, zo haast als ik in mijn zaken zal voorzien hebben;
24 Doch ik vertrouw in den Heere, dat ik ook zelf haast tot u komen zal.
25 Maar ik heb nodig geacht tot u te zenden Epafroditus, mijn broeder, en medearbeider en medestrijder, en uw afgezondene, en bedienaar mijner nooddruft;
26 Dewijl hij zeer begerig was naar u allen, en zeer beangst was, omdat gij gehoord hadt, dat hij krank was.
27 En hij is ook krank geweest tot nabij den dood; maar God heeft Zich zijner ontfermd; en niet alleen zijner, maar ook mijner, opdat ik niet droefheid op droefheid zou hebben.
28 Zo heb ik dan hem te spoediger gezonden, opdat gij, hem ziende, wederom u zoudt verblijden, en ik te min zou droevig zijn.
29 Ontvangt hem dan in den Heere, met alle blijdschap, en houdt dezulken in waarde.
30 Want om het werk van Christus was hij tot nabij den dood gekomen, zijn leven niet achtende, opdat hij het gebrek uwer bediening aan mij vervullen zou.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1