ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: christen houding ?

CHATULIEM619 schreef:
Als een regel al eeuwenoud is, mag deze toch als bekend verondersteld worden? Je kunt er best wel over praten, maar om daar meteen een kerk voor in een kwaad daglicht te stellen vind ik gewoon te ver gaan. Dit had je van tevoren kunnen weten vind ik.

Aangezien je op een opmerking van mij reageert, wil ik graag weten waar ik volgens jou een kerk in een kwaad daglicht stel... Smiley die vol vragen zit Dat is namelijk wat ik nou juist niet probeer te doen (en volgens mij proberen anderen dat net zo min). Aangeven dat je moete hebt met bepaalde regels van een bepaalde kerk of gewoon vragen waar bepaalde regels op zijn gebaseerd is in mijn ogen niet hetzelfde als meteen een hele kerkgemeenschap in een kwaad daglicht stellen. Het getuigt eerder van een gezonde kritische manier van nadenken en volgens mijn is daar helemaal niets mis mee. Maar goed, back on topic lijkt me.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 25 mei 2011, 19:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 14:16
BerichtOnderwerp: voor oudere ouders

WILLEMIJN232 schreef:
Ach Marylien,

Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats?
Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan......
Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Knipoog smiley
Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen.....

Tjonge Willemijn.. ik mag eigenlijk niet reageren op dit topic, want ik ben nog geen oudere ouder. En als ik dit lees, dan drukt me dat toch ook wel een beetje met de neus op de feiten. Want afgelopen zaterdag zat ik met mijn oudste (van bijna 16) in het ziekenhuis. En nee, ik kan me er absoluut niets bij voorstellen hoe het is als er een moment komt waarop ik plaats moet maken voor een jongedame die op een gegeven moment mijn plaats in zijn leven zal innemen. Gelukkig is het nog lang niet zo ver en is mamma nog steeds de belangrijkste vrouw voor hem, zeker op dit soort momenten. Ik hoop dat jou zoon zo snel mogelijk helemaal hersteld en ja, kan me best voorstellen dat het soms even wennen is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 13:44

Dit topic ging over een christelijke houding, maar het lijkt me toch goed om eerst even een paar dingen recht te zetten,

Het is niet zo dat zelfmoord doorgaans te maken heeft met borderline. Het aantal borderliners dat zelfmoord pleegt wordt geschat op 9%. Wel is het zo dat de meerderheid van de zelfmoorden te maken heeft met een psychiatrische stoornis. Ongeveer de helft van de zelfmoordpogingen wordt gedaan door mensen met een depressie of een manisch depressieve stoornis. Ander psychische stoornissen die tot zelfmoord kunnen leiden zijn schizofrenie en verslaving aan drugs of alcohol. Een klein deel van de pogingen wordt gedaan nadat de persoon de balans van het leven heeft opgemaakt. Vaak komt dit dan ook voort uit een depressie, die gecombineerd gaat met eenzaamheid.

Zelfmoordpogingen bij tieners zijn vaak impulsief en volgen vaak na ruzie of het uitraken van een verkering. Deze pogingen zijn lang niet altijd een vastbesloten wens om dood te gaan, maar lopen wel regelmatig slecht af.

Zelfmoordpogingen komen bij vrouwen vaker voor dan bij mannen. Bij mannen slaagt de poging echter vaker omdat de methoden die zij gebruiken effectiever zijn. Men schat dat er in Nederland per jaar circa 1700 mensen aan zelfdoding sterven.

En nu back on topic. De vraag was namelijk niet wat de oorzaak was van zelfmoord. De vraag was ook niet hoe gemeenten moeten omgaan met mensen met psychische stoornissen (al lijkt het nu wel een beetje die kant op te gaan met dit topic).

De vraag was of het getuigt van een christelijke houding als men weigert om een mis te houden voor iemand die zelfmoord heeft gepleegd en diegene weigert te begraven op het kerkhof van de kerk. Ik de verschillende bijdragen gelezen en het wordt me eigenlijk niet duidelijk of er ook andere gemeenten zijn, buiten de RK om, waar dit kan gebeuren. Vandaar dat ik op voorhand meldt dat ik op geen enkele manier probeer de RK (of een andere gemeente waar dit kan gebeuren) probeer te veroordelen. Ik vraag me echter wel af waar dit op gebaseerd is en dit wordt me niet duidelijk uit de geleverde bijdragen.

David zegt een aantal keren dat de priester verantwoording aan God moet afleggen en met een strengere maatstaf beoordeeld wordt. Dit neemt niet weg dat ook voor priesters, dominees of wat voor voorgangers dan ook geldt dat zij het Woord van God (dus de Bijbel) moeten toepassen toch?

Waar staat in de Bijbel dat iemand die zelfmoord heeft gepleegd niet begraven mag worden op het kerkhof van de kerk? En waar staat in de Bijbel dat er geen mis (of dienst) gehouden mag worden voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd?

Verderop in deze discussie zie ik dat mensen die gescheiden zijn in sommige kerken niet mogen deelnemen aan het avondmaal. En nee, dit komt zeker niet alleen bij de RK voor maar ook bij andere gemeenten. Ook dit kan ik niet plaatsen. En ja, ik realiseer me daarbij heel goed dat een echtscheiding zonde is. Maar er is niet voor niets zoiets als vergeving van zonde. Jezus is niet voor niets aan het kruis gegaan. En Hij is notabene degene die het avondmaal heeft ingesteld als teken van het verbond dat Zijn lichaam voor ons werd gegeven en dat Zijn bloed voor ons zou vloeien. Hij heeft inderdaad zelf gezegd: “doe dit ter mijn gedachtenis” en Hij zei er niet bij dat mensen die gezondigd hebben niet mochten deelnemen aan het avondmaal. Als dat zo zou zijn, zou volgens mij niemand aan het avondmaal mogen gaan.

Persoonlijk meen ik dat een afscheidsdienst en een graf meer gericht zijn op de nabestaanden van een overledene dan op de overledene zelf. Per slot van rekening merkt de overledene er niets meer van. Maar een afscheidsdienst kan wel veel troost bieden aan de nabestaanden en het graf kan een plek zijn waar zij naartoe gaan om de overledene te herinneren. Ik denk dat je daaraan voorbij gaat als je als kerk c.q. voorganger besluit om geen afscheidsdienst te willen houden in de kerk en iemand ook niet op de begraafplaats van de kerk te willen begraven, omdat die grond alleen bedoeld is voor “goede” christenen.

Tja, het is nu eenmaal zo dat al die verschillende kerken allemaal verschillende regels hebben. En op zich begrijp ik best dat er regels zijn hoor. Een kerk is een organisatie en binnen een organisatie moeten dingen geregeld worden die tot uitdrukking komen in regels. En toch vind ik het een triest gegeven als de regels blijkbaar zwaarder lijken te wegen dan medemenselijkheid, dan begrip en vergevingsgezindheid. En ja, dan vraag ik mij ook regelmatig af: WWJD…
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 12:51

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd die heisa niet helemaal. Je kiest een bepaalde kerkelijke richting omdat je je daar het beste kunt vinden. Omdat die "regels" het beste bij je passen. En die regel van zelfmoord is al eeuwen oud. Geen kerkdienst en geen graf op het kerkhof bij de kerk.

Als een regel al eeuwen oud is wil dat nog niet zeggen dat de regel per definitie goed is. Bovendien denk ik dat er zat mensen zijn die bij hun oorspronkelijke kerkelijke gemeente zijn, zonder dat de "regels" van die kerkelijke richting (nog) bij hen passen. Ik ben met je eens dat ze daar dan wel zelf voor kiezen, maar ik denk dat die keuzes op andere gronden worden gemaakt dan jij hier stelt. En ja, mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken. Dat neemt niet weg dat de discussie hier best gevoerd kan worden en niet meteen hoeft te worden aangemerkt als "heisa".
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 12:48

LEONARD480 schreef:
Susannah een moeilijke kwestie je probeert aan te halen ...
Persoonlijk ga ik ervan uit dat een psychische problematiek (psychose) een niet te onderschatte kwestie is die je niet kunt plaatsen onder een bewuste keuze. Is de zelfdoding een bewuste keuze, dan is deze onder geen beding goed te praten.

Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....

Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees....
Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........

Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment) Engeltje smiley

Geeft niets hoor Willemijn.. we vergeven het jou wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is dat het mij nooit heeft weerhouden om een uitje te bezoeken. Het ligt aan je instelling. Mensen uit het buitenland lachen je uit als je dit ver noemt, en mijns inziens hebben ze gelijk...

Back on topic:

Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Lieve Sweets. Ik ben ervan overtuigd dat je dit goed bedoeld, dat voorop gesteld. En als Willemijn zonder toestemming andermans privé-berichten op het forum zet, dan heb je een punt. Zoiets kun je inderdaad niet zomaar doen. Maar… als ik het stuk lees wat Willemijn heeft geplaatst, dan zie ik duidelijk twee delen: het eerste deel is geschreven door degene die die e-mail van iemand anders heeft ontvangen. Diegene heeft zelf één zin uit een mail die zij had ontvangen gekopieerd om haar bijdrage mee te illustreren. Uit het tweede deel van diezelfde bijdrage blijkt dat Willemijn dit stuk op verzoek van heeft geplaatst. Zij heeft hier vervolgens zelf nog een toelichting op geschreven. Van het zonder toestemming plaatsen van privé-berichten is in mijn ogen dan ook geen sprake, aangezien dit op verzoek van iemand is gebeurd.

Natuurlijk is er nog een derde partij betrokken bij dit gebeuren en dat is degene die de e-mail aan de schrijver/schrijfster van het stuk heeft gestuurd dat Willemijn heeft geplaatst. Zijn of haar naam wordt nergens genoemd, net zo min als dat de naam van de schrijver/schrijfster wordt genoemd. Van roddelen of kwaadsprekerij is dan ook geen sprake, niemand weet om wie het gaat, behalve de betrokkenen zelf dan. Als de schrijver/schrijfster van die e-mail zich aangesproken voelt, dan lijkt me dat daar een goede reden voor is. Ik hoop eigenlijk dat die reden niet is niet omdat hij of zij (een zin uit) die e-mail op het forum ziet staan, want in dat geval gaat er iets compleet mis.

In feite hoop ik dat degene die de e-mail schreef dit leest en zich genoeg aangesproken voelt om alsnog in gesprek te gaan met degene die de e-mail heeft ontvangen. Want wat er ook is gebeurd, dit is niet de manier waarop mensen met elkaar om moeten gaan. Als je een probleem hebt met elkaar, dan moet je daarover praten. Je lost een probleem niet op door elkaar dit soort e-mails te sturen. In feite vererger je de situatie dan alleen maar.

Hoe je het ook wendt of keert: dit is in ieder geval geen voorbeeldgedrag waarmee je laat zien dat je datgene naleeft wat door Jezus het belangrijkste gebod wordt genoemd. Laten we dit stuk dan ook beschouwen zoals het bedoeld is: als een spiegel waaruit je kunt lezen hoe het niet moet. En laten we in geen geval gaan lopen bekvechten over de vraag of dit stuk wel of niet geplaatst kon worden, want volgens mij gaan we dan helemaal voorbij aan datgene wat eruit te leren valt.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:15

Thx Suus en Marylien. Met paracetamol is de pijn vandaag wel te dragen zegt ie, al heeft ie wel heel beroerd geslapen. Vanavond maar vroeg onder de wol en hopelijk gaat t dan morgen weer wat beter. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 22 mei 2011, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:58

Het koppie van mijn oudste zoon toen zijn pols recht moest worden gezet. Hij heeft vandaag een lelijke val gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd, met als gevolg dat zijn pols niet alleen gebroken was maar dat de breuk bovendien verkeerd stond. Ik heb hem nog nooit met zoveel pijn gezien Geschokte, onthutste smiley , had eerlijk gezegd liever zelf op de behandeltafel gelegen. Maar t is wel een bikkel, want hij heeft geen kik gegeven terwijl ze met zijn pols in de weer waren. Nu maar hopen dat het allemaal goed heelt. Eind deze week voor controle.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 15:22

back on topic:

Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:02
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

Helaas, ben d'r niet bij morgen. Maar ik wens jullie wel een hele fijne middag en avond. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:01

HANNAH810 schreef:
tuurlijk hebben ze gelijk!! wat is ruim zeven uur nou........niks toch???
Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

(ga asjeblieft niet vragen waarom ik niet naar groningen kom.... Coole smiley met zonnebril )

Nou nu het duidelijk is dat Groningen voor sommige mensen ver rijden is.... back on topic:

Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:00

INEZ910 schreef:

He Inez. Voor jou is t gewoon een thuiswedstrijd. Dus ga je ook mee?
Zet je naam dan ook ff op de lijst Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 20 mei 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:33
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

Ik heb besloten hier niet verder op in te gaan, want deze discussie gaat een kant op die ik absoluut niet op wil. Wat mij betreft was het slot van de laatste bijdrage van Joke een prima afsluiter:

Een onderwerp als dit ligt gevoelig, Dat geldt voor een ieder, want een ieder heeft zijn/haar eigen mening en gevoelens omtrent dit punt.
De één reageert omdat deze behoefte heeft, een ander vind het onzinnig.
Wie ook reageert en wie niet, laten we in ieder geval trachten op een site als deze om elkaar in zijn/haar waarde te laten.

Ik wil het daar maar bij laten wat betreft dit onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Het koppie van mijn jongste zoon toen hij heel trots zijn snoeptoren in ontvangst mocht nemen omdat hij deze week voor de vierde keer 10 km had gewandeld. Ik ben blij dat de avondvierdaagse er hier weer op zit en hij kijkt al uit naar volgend jaar Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:30
BerichtOnderwerp: Open doors

DAVID923 schreef:
zie? kan gebeuren Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(chat of cross bijv)

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt terug ha ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:27

RONNY104 schreef:
als je het tever vind gaan,hoef je er niet verder o in tegaan anders voed je het alleen maar.

Te laat gezien, maar eigenlijk heb je gelijk. Ik laat het hier dan nu ook maar bij. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:26

CHATULIEM619 schreef:
Leg mij eens uit waarom dit nu in jouw ogen te ver gaat. Een vrouw die hier openlijk beschrijft dat en hoe ze masturbeert vind ik veel te ver gaan. En die voordurende zinspelingen naar persoonlijke verhalen vind ik grof en niet door de beugel kunnen. Maar daar reageer je niet op. Bovendien betitel jij hun bekentenissen als moedig, ik vind ze dom. En ik vind dat het totaal niet bijdraagt aan deze discussie. Het geeft me eerlijk gezegd een gevoel van misselijkheid.
Waarom dan deze vragen? Om aan te geven, dat het veel te ver gaat met deze bijdrages. Ik verwacht dan ook geen antwoord, ik hoef het niet te weten, maar ik hoop dat ze door mijn opmerkingen tenminste een beetje wijzer worden in hun uitingen.

Nou Chat, ik vind inderdaad dat het van lef getuigt als mensen zo open durven te zijn. Als jij dat dom vind, mag dat natuurlijk ook, it's a free country. Dat van die vrouw heb ik blijkbaar gemist, kan het ook niet terug vinden. Ik vind het absoluut niet nodig dat er allemaal details naar boven komen in een discussie als deze en dat weet je best. Wat ik steeds heb gedaan is uitsluitend een discussie voeren over hetgeen je wel of niet kunt lezen in de Bijbel aangaande dit onderwerp. Maar blijkbaar is het niet mogelijk om op een volwassen manier hierover te praten. Wat ik van jou echter niet begrijp is waarom jij je nu verlaagd tot een niveau waar jij je eerder afwijzend over hebt uitgesproken. Maar goed, wat mij betreft gaat dit topic nu op slot.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:03
BerichtOnderwerp: Open doors

DAVID923 schreef:
arend? Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Coole smiley met zonnebril

Sorry foutje... is inmiddels aangepast. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:58

MAUREEN217 schreef:
Waauw Chat, die is raak. Ik denk dat je daargeen of weinig respons op zal krijgen, ligt bij de meeste mensen zeer gevoelig.

Ja, je hebt wel gelijk, wil je thuis tussen je vie muren je jezelf niet bevredigen, is een hoer een tweede optie. Ik geloof dat vele deze optie gebruiken, masr nooit openlijk over zullen praten, mannen noch vrouwen, gezien decaanbiedingen die mij aangeboden werden. Zelfs via de telefoon, men gaat heel ver. Ik ben benieuwd, Chat, wie durft met de billen blooot.haha

Hoezo is een hoer een tweede optie Maureen? Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk over hoererij, dus ik denk dat dit helemaal geen optie is.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:54

CROSSROAD317 schreef:
Mijn slechtste moment ligt al een paar dagen achter me ....

Ik heb mijn gitaarversterker uitgeleend, maar heb die a.s. zondag nodig omdat ik moet spelen bij kidscorner.
Ik bel naar degene die hem heeft geleend en zeg dat ik de versterker zondag a.s. nodig heb, en hem woensdag wil komen ophalen voor het oefenen ..... na enkele diepe zuchten zegt hij dat hij de gitaarversterker heeft opgeblazen .... al een paar weken geleden, maar het niet goed durfde te vertellen .... Twijfelende smiley
Dat vond ik nog niet zo erg, maar nu blijkt dat hij een nw gitaarversterker heeft gekocht, voor zichzelf, en DUS geen geld heeft om mij de schade te vergoeden .... Boze smiley
Maar ook daar kan ik mee leven, tot ik hem vroeg, kan ik dan zondag a.s. jouw gitaarversterker lenen en hij zei "nee want ik ben bang dat er wat mee gebeurt ...." Woedende smiley GRRRR

Heeft ie geen WA-verzekering Cross? Dan kan hij daar toch ff informeren of die de schade dekt. Dan kan hij van de uitkering die hij krijgt wellicht een eigen versterker kopen en jouw uiteraard de nieuw aangeschafte versterker geven... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:50

FRANKT627 schreef:
dat hangt er vanaf of je met de wagen of met KLM reist... Knipoog smiley

Of met de trein, of op de fiets of lopend... Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Back on topic:

Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:48

CHATULIEM619 schreef:
Goed, gewoon een vraagje: wie gaat er eigenlijk naar de hoeren? Als we toch bereid zijn al onze intieme details te bespreken hier, is het logisch ook deze vraag erin te betrekken. Naast masturbatie wordt deze mogelijkheid ook benut, bij het gebrek aan een partner...

PARDON??? Allereerst is de vraag binnen dit topic oorspronkelijk helemaal niet "wie masturbeert er" maar juist meer of je als vrijgezel christen moet kunnen masturberen. Volgens mij is dat overigens inmiddels wel uitvoerig besproken: er zijn mensen die menen dat het moet kunnen en er zijn mensen die menen dat het niet kan. Er zijn ook mensen die zich neutraal opstellen, die geven geen uitgesproken mening. Een ieder die zich geroepen heeft gevoeld om aan te geven of hij of zij het al dan niet doet, is opener dan de meesten van ons willen of kunnen zijn. Volgens mij is daar best een beetje lef voor nodig. Om dan vervolgens de conclusie te trekken dat we al onze intieme details hier bespreken en de vraag te stellen wie er wel eens naar de hoeren gaat, is me een brug te ver. En om heel eerlijk te zijn vind ik de vraag net zo min gepast als wanneer er op dit forum rechtstreeks wordt gevraagd aan iemand of hij wel eens masturbeert. Ik kan me herinneren dat jij dit ook een zeer ongepaste vraag vond, dus in die zin begrijp ik niet waarom je nu zelf deze vraag op het forum ventileert Chat.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:39
BerichtOnderwerp: opzegging

DAVID923 schreef:
@ LISA, reacties over de vorm negeer ik gewoonlijk, maar chat moet naruurlijk cross zijn. denkt dat iedereen die deze tread volgt dat wel snapt. gelijk hameren op een type foutje, classy.... Twijfelende smiley

@cross, ik heb al antwoord gegeven op de gemeente-variant. zou die nog eens lezen. dat is dus appels met peren vergelijken.
Verder heb je zeker wel een conclusie getrokken die onjuist was, omdat ik dat rioolwater, de punten en redenen die ik weergaf voorstelde, niet op de mensen persoonlijk gericht was, leek mij duidelijk, en NERGENS noem ik mede christenen zo.

excuses zou wel op zn plaats zijn.

Nou een typefout ontstaat als je per ongeluk de verkeerde letter aanslaat en dat laat staan. Wat jij deed was een complete naam verwisselen en dat kun je dus moeilijk een typefout noemen. En inderdaad, ik weet dat jij opmerkingen over de vorm negeert. Misschien zou je dat eens wat minder moeten doen. Misschien zou je wat meer moeten nadenken over dat soort opmerkingen. Verder geef je in je laatste bijdrage dat excuses van Cross op zijn plaats zou zijn. Heb je er zelf ook over nagedacht om Chat jouw excuses aan te bieden aangezien je in eerste instantie zijn naam noemt in jouw bijdrage en hem ervan beticht “heel vuil bezig te zijn” en dat tot op heden hebt laten staan? Jij verwacht blijkbaar dat mensen het hele topic bij langs gaan om te lezen waar jij precies op doelt, maar dat is niet per definitie het geval.

Anyway, nu dan maar even op de inhoud. Persoonlijk vind ik dit hele topic een herhaling van zetten. Je hebt al eerder in een ander topic aangegeven dat jij je lidmaatschap bij de EO op zou zeggen. Je hebt nu dus daad bij woord gevoegd en meent ons vervolgens allemaal deelgenoot te moeten maken van de correspondentie tussen jou en de EO. Ik vraag me af of je de EO ook hebt laten weten dat jij hun reacties op een openbaar forum publiceert. Zeker als ik zie dat jij een complete mail van Arie Kok, inclusief zijn mailadres (en overigens ook jouw eigen hotmail-adres) op het forum zet. Ik weet niet in hoeverre jij zelf gesteld bent op jouw privacy, maar ik kan me voorstellen dat meneer Kok het niet op prijs stelt dat jij zijn reactie die persoonlijk aan jouw is gericht op een openbaar forum plaatst zonder dat je hem hierover hebt geïnformeerd. Ik zie de meerwaarde daar ook niet van. Als jij je lidmaatschap op de EO opzegt, moet je dat helemaal zelf weten. Dat jij je geroepen voelt om hier op het forum te schrijven waarom je dat doet, moet je ook helemaal zelf weten. Maar als er dan mensen zijn die anders denken, kun je ook op zijn minst een beetje respect opbrengen voor hun opvattingen. En de manier waarop jij reageert op sommige reacties die je krijgt op dit topic, getuigt niet van dat respect.

David je zult ongetwijfeld een beste jongen zijn, maar de manier waarop jij je zo nu en dan uit kan echt nog wel wat worden bijgeschaafd. Je gaat regelmatig prat op jouw kennis, maar je vergeet je menselijke kant te laten zien. Stom toevallig kreeg ik afgelopen week een tekst in mijn mailbox die me even aan jou deed denken:
1 Korintiërs 8: 2-3:
Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend.

En nee, hiermee probeer ik niet te zeggen dat jij God niet lief hebt. Sterker nog, ik weet zeker dat je God wel degelijk heel erg lief hebt. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je teveel redeneert vanuit je verstand en te weinig je hart laat spreken. Ik veroordeel je daar niet over, ik hoop alleen maar dat ik je hiermee tot nadenken zet. Laat je menselijke kant eens wat meer zien David en benader de andere mensen zoals je zelf graag benaderd wilt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 14:09
BerichtOnderwerp: almere

LEONARD480 schreef:
O Lisa ik ben zelf niet begonnen met een andere draai te geven op dit topic onderdeel.
Blijkbaar heb jezelf ook de behoefte om hier een bijdrage te leveren of zie ik het verkeerd.

Dat zie je inderdaad verkeerd Leonard. En ik heb niet gezegd dat jij een andere draai hebt gegeven aan dit topic, dus als jij dat dacht zie je ook dat verkeerd. En ik heb ook zeker geen zin om met jou te slow-chatten op het forum binnen dit topic. Wat mij betreft: ik woon niet in de omgeving van Almere en ben ook zeker niet van plan om daar te gaan wonen, dus ik laat het hier nu bij wat betreft dit topic.

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 19 mei 2011, 14:11
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: almere

LEONARD480 schreef:
Hoe is jouw zangtalent Lisa? ....We zoeken nog diverse zangeressen Knipoog smiley

Gewoon lekker verder zoeken Leonard.. enne laat die kniooog maar achterwege. En nu back on topic. Degene die dit topic begon wilde graag in contact komen met mensen uit de omgeving van Almere. Dus als je in de omgeving van Almere woont, zet hier dan even wat neer.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:50

Hallo allemaal!

Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:50

LEONARD480 schreef:
Je kunt inderdaad heel creatief zijn, om naar het uiterste puntje van Nederland te gaan.
Ook b.v.Carpoolen behoort tot de mogelijkheden en Bed @ Breakfast bij mede CM leden is ook een optie. Een Tent of Caravan bij zou een idee kunnen zijn.
Schijnt een mooie stad te zijn Groningen ... Coole smiley met zonnebril

Moeilijk he.. lezen Gefrustreerde smiley Is dit een poging om zo snel mogelijk op de 1250 bijdragen te komen? Of is dit jou aanmelding voor het uitje? Waarom zet jij je naam dan niet gewoon op de lijst? Back on topic graag.

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 19 mei 2011, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:36
BerichtOnderwerp: opzegging

DAVID923 schreef:
willemijn, die keuze is niet over 1 nacht ijs gegaan, en heb er zeer goede redenen voor.

@ chat, jij bent heel vuil bezig. Je verdraait wat ik schreef en legt woorden in mijn mond. Nergens noem ik mede christenen rioolwater!!!!!
Als je begrijpend lezen toepast, zie je dat ik duidelijk de onBijbelse en contra-Bijbelse elementen fout noem en vergelijk met rioolwater in schoon water als metafoor.

Had ook deze kunnen gebruiken :

gal 5

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept

. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur.

Beetje in de war David? Chat heeft niet eens op dit topic van jou gereageerd. Enne.. zou je willen proberen om je iets genuanceerder uit te drukken? Als je het niet eens bent met wat iemand schrijft, kun je dat volgens mij ook op een andere manier aangeven dan te roepen dat iemand "heel vuil bezig" is.

En ja, dit gaat inderdaad even over de vorm en niet over de inhoud. Soms is t goed als iemand daar iets over zegt, of dat jou nu wel of niet bevalt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 44 Volgende
Pagina 8 van 44