Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:14
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wow, dit gaat wel heel gemakkelijk, welkom op het forum Katja....je bent een droom voor elke actieve forummer,jezelf aanbieden om iets te organiseren, Jippie!! Mensen, houd deze dame in ere hè!! |
bedankt voor de bemoediging.
Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:12
Onderwerp: De angst alleen te blijven
|
|
|
Een van de angsten die de frustratie voor vele jonge en ook oudere mensen nog verergert, is de vrees alleen te blijven. Een vriendin van mij zei het zo:"Ik ben nu eenmaal niet het soort meisje dat carriëre gaat maken. Ik ben het soort dat trouwt. Als ik het gevoel had dat God me vroeg de rest van mijn leven alleen te blijven, zou ik gek worden of zoiets. Ik zou er gewoon niet tegen kunnen." In het huidige klimaat, waarin een wereldwijd tekort aan christelijke mannen lijkt te bestaan, koesteren vele, vele meisjes zulke angsten en reacties. Ze worden van binnen aangevreten terwijl ze door ervaring proberen te leren dat bepaalde waarheden geldig zijn: dat seksueel verlangen ons niet hoeft te beheersen, maar dat we erboven uit kunnen stijgen en het verlangen kunnen beheersen; dat de tederheid en spanning van lichamelijke contact en verandwoordelijke, werkelijk liefdevolle relaties tot een eenheid moeten worden gesmeed. Deze angst kan ons nog altijd in een ijzeren greep houden terwijl we via een uiteenlopende reeks tot rijpheid komende vriendschappen leren wat het betekent ons verborgen ik te laten zien, te geven, open te zijn, onszelf mee te maken als overvloeiende, liefhebbende mensen. En dit maakt de leertijd van intimiteit natuurlijk dubbel zo zwaar. Wat die tijd nog zwaarder maakt, is dat de hunkering naar intimiteit voor het eerst op de deur van ons leven klopt in een periode van grote onzekerheid en snelle en duidelijke merkbare veranderingen: wanneer veranderingen in de hormoonhuishouding de aanleiding vormen tot het begin van de menstruatie bij meisjes en onverwachte zaaduitstortingen bij jongens; wanneer lichamelijke veranderingen tot gevolg hebben dat bij meisjes de borsten zich beginnen te vormen en dat bij jongens de baardgroei op gang komt en de geslachtsorganen zich gaan ontwikkelen; wanneer emotionele veranderingen zowel jongens en meisjes heftige stemmingsschommelingen doen ondergaan en ze te maken krijgen met het kennelijke onvermogen deze krachtige stemmingen te beheersen en met het stadium van de tot een obsessie wordende hevige verliefdheid voor iemand van hetzelfde geslacht of voor iemand van het andere geslacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 12:55
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
Heel misschien gaat er nog iemand met mij mee. dus paar singles zijn nog welkom.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 12:53
|
|
|
Crossroads een bemoediging je hebt een leuke activiteit georganiseerd. Volgende keer ben ik aan de beurt?
Ik ben aan het denken wat we gaan doen.
Gods zegen toegewenst.
Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 08:30
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 2 September/20.00 uur-21.00 uur
|
|
|
EVA685 schreef: | Er is iemand die op je wacht De regen regent tegen de ruiten en de dagen gaan maar niet voorbij Je kijkt mistroostig naar buiten En je denkt, ach, ’t hoeft niet meer voor mij Genoeg ellende meegemaakt Genoeg verdriet gehad De gein is uit het leven weg en je bent ’t eigenlijk goed zat Maar er is iemand die op jou wacht Er is iemand die naar jou lacht Het is maar even dat je ’t weet Maar d’r is iemand die jou niet vergeet Je lacht nog wel van buiten Maar van binnen is het droefenis En als ze vragen: Gaat ’t goed, dan zeg je ja Terwijl je weet dat ’t niet zo is Maar je moet nou eenmaal verder Dus je sappelt maar weer voort Maar van binnen klinkt die schreeuw De stille schreeuw die niemand hoort En je denkt , wat heb ’t leven toch voor zin O, ik wou dat ik het wist Is er een reden dat ik er ben Is er iemand die mij mist En je kijkt maar weer tv Omdat je toch wat wil Maar als de knop weer uitgaat Dan is ’t leeg en stil Maar er is iemand die op jou wacht Er is iemand die naar jou lacht Het is maar even dat je ’t weet Maar d’r is iemand die jou niet vergeet Het is je hemelse vader die op jou wacht Het is Hij die naar je lacht Het is maar even dat je ‘’t weet Maar het is Hij die jou niet vergeet
Lieve allemaal:
Waarom dit lied? Veel mensen zijn in deze tijd wat somber, zijn totaal hun eigenwaarde kwijt en schreeuwen om aandacht, zien het niet meer zitten en doen domme dingen, als wij nu eens wat meer naar deze mensen zouden luisteren, ga eens naast ze zitten, moet je eens zien, hoe blij ze dan worden, ga samen bidden, breng alles bij GOD, je zult zien dat je positiever gaat denken, je hebt immers alles bij HEM gebracht! Bij GOD is niets onmogelijk!
Daarom danken we HEM ook voor al het mooie in ons leven, HIJ is zo machtig, ook in de Schepping, het hele leven is èèn groot wonder.
Er waren weer veel CM vrienden jarig, van harte gefeliciteerd! Ook Martha haar zus...zij wordt 60!
Een echtpaar op CM is 3 jaar bij elkaar, van harte gefeliciteerd!
Hebben jullie de beelden van Pakistan gezien, je hart huilt, we geven, maar waar blijft het geld?
Zieken zijn er ook, onzekere mensen, vanwege het verloop van hun ziekte,eenzame mensen, verslaafde mensen, we gaan er allemaal voor bidden, ook voor mensen die gaan verhuizen.
Heel triest, ik moest deze week 2 mensen missen die ik goed kende, jonge vrouw van 56 jaar en vader van een vriendin, deze wordt morgen gecremeerd, bid voor kracht voor me, cremeren vind ik iets vreselijks.
Doen jullie mee met de gebedsroom .....ga dan naar de chat, rechtsonderin klikken We zijn er van 20.00 uur tot 21.00 uur, dit keer met Zinga.
Warme groetjes van Zinga en Eva. |
Het is een mooi gedicht.
Het was goed dat er diverse mensen in gebedsroom kwamen. Er is veel nood op de Nederlandse bodem. Bid verder voor alle mensen om ons heen.
Amen en Gods zegen toegewenst aan allen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:48
Onderwerp: gedicht
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hey Katja,
Effe een tip voor volgende keer als je weer eens een gedicht hebt kan die het beste bij de andere gedichten plaatsen ipv bij vriendschap en relaties!
Gods zegen, Peacedove |
bedankt Peacedove was per abuis daar gaan schrijven. Volgende keer beter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:46
|
|
|
Hallo Ginkelse heide fans.
Misschien komt Katja ook aanwaaien op een oud stekkie. Katja komt eraan (onder voorbehoud).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:22
Onderwerp: Gebed voor al uw nood
|
|
|
'Vader in de hemel, ik kom tot U met al mijn noden, met al mijn moeilijkheden, met al mijn ellende. Vader, U kent mijn nood...(stort uw hart maar voor Hem uit; vertel het Hem als u ziek bent.) Grote en barmhartige God en Vader, vol van goedertierenheid en kracht, ik wil niets voor U verborgen houden. Ik kom tot U zoals ik ben en maak U al mijn noden bekend. Wie is er buiten U die mij kan helpen? Mijn verwachting is van U, o Here mijn God. Help mij. Verlos mij. Genees mij. Bevrijd mij. Zegen mij, o God, in Jezus naam. Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:17
Onderwerp: Gebed om vergeving
|
|
|
'O machtige God, wees mij, zondaar, genadig en help mij. Vergeef al mijn zonden en delg uit al mijn overtredingen. Ik heb spijt van mijn zonden en open mijn hart voor U. Reinig mijn geweten door het bloed van Uw Zoon Jezus Christus. Ik neem U aan als mijn Redder en Verlosser. Dank U dat ik nu Uw kind mag zijn en dat ik een nieuw leven mag beginnen met U. Ik vraag het U uit genade, in Jezus' naam. Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:06
Onderwerp: Genieten
|
|
|
Er is zoveel moois om van te genieten in dit leven. Vaak zijn we geneigd om veel bezig te zijn met de dingen die niet goed gaan in ons leven. Wanneer was de laatste keer dat u echt plezier had in iets wat u deed? Als we over deze vraag lang na moeten denken, voordat we antwoord kunnen geven, dan is dat geen goed teken. God wil dat wij elke dag plezier hebben in het leven. Ja, zelfs in de momenten dat we het moeilijk hebben en er problemen op ons afkomen. Broeder Johan Maasbach zie altijd:"Niet blij? Toch blij. Het is en heel bekende uitspraak geworden. Maar de betekenis ervan is een diepe waarheid voor ons leven. Het is mogelijk om op momenten dat we eigenlijk niet blij zijn, toch blij te zijn. Deze blijdschap kunnen we alleen vinden in God. God kan ons vreugde geven in plaats van verdriet. Hij is in staat om vanuit het niets ons te zegenen. Hij is elke dag met ons en wil ons elke morgen weer vullen met Zijn liefde. Hij wil ons werkelijk laten genieten van dit leven; een leven met Hem.
geschreven door pastor Mark en Roëla Witte, voorganger van The Blessing kerk in Dordrecht (onderdeel van David Maasbach kerken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:56
Onderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober
|
|
|
Er zijn genezingsdiensten van de 'Levende Steen gemeente' te Hoogvliet. Edgar Holder is senior pastor. De genezingsdiensten worden gehouden op 3 september en op 1 oktober, de tijden zijn om half 8 s'avonds (vrijdag).
Zie website: www.levendesteengemeente.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:15
|
|
|
bedankt voor je reactie.
Gods zegen.
KATJA.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:44
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Tip:
Stel niet te hoge verwachtingen van mensen. Mensen zullen je altijd teleurstellen. Ik verwacht het alleen van God, Hij stelt niemand teleur. Ik wil altijd mails beantwoorden en doe daar mij best voor. Als mensen via anderen klagen dat ze geen mails of dergelijke ontvangen, kunnen ze beter naar een desbetreffende persoon gaan. Ze kunnen beter nog een keer mailen waarom ze geen antwoord krijgen. Kennelijk hebben ze geen behoefte aan een kontakt met je? Of gemakzucht? Het zijn allemaal suggesties.
Groeten van Katja.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op woensdag 1 september 2010, 13:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:38
Onderwerp: Jezus
|
|
|
Jezus, Dien mijn ziel bemint, 's Levens stormen loeien, Heer. O, beveilig mij, Uw kind, Leg mij aan Uw boezem neer, Als de golven woedend slaan Tegen rotsen op en neer, Laat mij aan Uw zij dan staan, Tot de storm voorbij is, Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:11
Onderwerp: gebed
|
|
|
Gebed.
We moeten bidden voor onze medechristenen. Hier op dit site. Er is veel eenzaamheid en sommige mensen zijn wanhopig op zoek naar een partner. Je moet eerst de eenzaamheid oplossen. En zorgen dat je stabiliteit kan hebben.
Jezus is met je.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:08
|
|
|
Ik wil van iemand houden Heer, ik moet van iemand houden; heel mijn wezen is verlangen; mijn hart, mijn lichaam, hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.
Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen. Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn. Ik praat, en er is niemand om te luisteren. Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen. Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken? Waar komt deze liefde vandaan? Waar gaat ze naar toe? Ik wil van iemand houden, Heer, ik moet van iemand houden.
Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:01
Onderwerp: Jezus' model van vriendschap
|
|
|
Hoewel het prototype van menselijke vriendschap dat Jezus ons biedt, speciaal van toepassing is voor ongetrouwde mensen, gelden de kenmerken van Jezus' stijl van vriendschap natuurlijk net zo goed voor de unieke vriendschap van het huwelijjk, de vriendschap tussen man en vrouw. Maar bij mijn opsomming hier van een aantal ingrediënten van de vriendschap van Jezus heb ik die lezers op het oog voor wie het vinden van vriendschap dringend, urgent is. Mijn advies zou zijn: modelleer je leven naar het voorbeeld van Jezus.
We hebben het woord intimiteit al vele malen genoemd in dit hoofdstuk. In zijn afscheidsgesprek met de discipelen (Johannes 14 - 17) definieert Jezus intimiteit. Intimiteit is binnen in je vriend zijn, terwijl hij binnen in jou is (Johannes 15: 4 -5 ). Jezus beschrijft hier geen seksuele versmelting, het bij elkaar komen van twee lichamen, maar Hij beschrijft emotionele eenheid, het soort liefde dat we voor het eerst op de peuterleeftijd leren kennen, wanneer we zeker genoeg worden van de liefde en aanwezigheid van moeder om gedurende een bepaalde bijd bij haar vandaan te kunnen zijn, om bij een oppas te kunnen zijn of naar een speelzaal te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 16:54
Onderwerp: zin
|
|
|
het zal heel leuk zijn iets in Utrecht of omgeving te organiseren. Ik heb zelf heel vroeger in Utrecht gewoond en vind het ook een leuke stad.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 16:19
Onderwerp: David Maasbach op SBS6 zondag
|
|
|
Iedere zondagmorgen om 9.00 is David Maasbach, de zoon van Johan Maasbach, te zien op SBS6. Tevens is hij de voorganger van Capitol evangelie centre in Den Haag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 16:17
Onderwerp: Edgar Holder op SBS6
|
|
|
[b] Op iedere zaterdag om 9.00 s'morgens is Edgar Holder, senior pastor van de Levende Steen gemeente te zien op SBS6.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 15:17
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 26 augustus
|
|
|
Graag gebed voor mensen die, aankomende zaterdag, naar Noordwijk gaan. Wij gaan een strandwandeling maken en later uit eten.
Hopelijk op een opbouwende gesprekken en een leuke dag met elkaar te hebben.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 17:49
Onderwerp: Gospel concert met Ricky Grundy en Tachina Danielle
|
|
|
voltallige band en singers uit Verenigde Staten
Op vrijdagavond, 22 oktober, om 20.00 uur
en/of zaterdagavond, 23 oktober, om 20.00 uur
bekend van de Andrae Crouch Singers
Het adres is: CAPITOL EVANGELIE CENTRUM
LOOSDUINSEKADE 222 DEN HAAG
Toegang is 10 euro
reserveren kun je bij: www.maasbach.com/tickets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 17:32
Onderwerp: genezingsdienst
|
|
|
Op vrijdagavond, 3 september 2010, om half 8 is een genezingsdienst bij De Levende Steen Gemeente te Hoogvliet. Edgar Holder is een pastor van Surinaamse afkomst.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op donderdag 26 augustus 2010, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 16:47
|
|
|
Erg leuk dat jullie weer gaan picknicken in de omgeving van Ede. Ik heb ruim twintig jaar in Ede gewoond. In februari, ben ik verhuisd naar het westen van het land. Ede en Veluwe zijn veel bossen en heide. Het is een mooi omgeving. Ik heb erg veel gezien en ben met mijn fiets of scooter vaak op de Ginkelse heide geweest. Ik ken Juffrouw Tok, de schaapskooien en de schapen met de herders. Ik heb mijn oud vertrouwde plek verlaten en wilde een nieuwe uitdaging in een ander omgeving. Ik ben een avontuurlijke mens. Misschien dat ik 25 september meegaat picknicken in mijn oud vertrouwde omgeving? Het ligt ook aan het weer? Dan horen jullie later wel.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 15:57
|
|
|
Mogelijk gaan mijn buurvrouw Ellen en Rinske uit Dordrecht mee naar Noordwijk. Als het goed is, rijden we met Marco mee.
Hopelijk tot zaterdag.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 19:15
Onderwerp: gebed
|
|
|
bedankt Eva,
deze mensen zijn zullen veel gebed nodig hebben. Gods zegen toegewenst.
Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:24
Onderwerp: 21 aug. MOSSELDAG YERSEKE
|
|
|
Hallo hoe was de dag verlopen? Het weer was mooi en zonnig.
Dus de mosselen waren lekker?
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op zondag 22 augustus 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|