ChristianMatch

Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

Ik had er al eerder van gelezen, en vind het respectloos omgaan met de bijbel. De bijbel wordt een gewoon boekje zo, en daar is die niet voor bedoeld denk ik. Bovendien, als je gewend bent om de bijbel in straattaal te lezen verwacht ik dat je nog minder snel geneigd bent om de 'gewone 'bijbel te gaan lezen als voorheen.

Zelf heb ik een onchristelijke zwager, die door mijn zus in aanraking kwam met het geloof. Hij leest inmiddels een kinderbijbel, en ik denk dat dit meer effect heeft als een bijbel in straattaal. Die kun je toch onmogelijk serieus nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 00:20
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

Chat Schreef:

En toch zit er iets dwingends in de besprenkeling. De keuze wordt al voor het kind gemaakt. Dat heeft aan één kant iets beschermends, maar aan de andere kant kan het ook beknellend zijn. Ik blijf bij mijn standpunt dat de besprenkeling de keuze beperkt en zeker niet de doop is zoals voorgeschreven wordt in de bijbel.
Er is voor mij geen verschil tussen God en Geest. Ik begrijp ook niet waarom je dat verschil maakt.

Wat voor dwingends dan, en door wie?? De doop beschermd niet, bekneld niet is enkel een sacrament waarin ouders hun kindje aan God opdragen. Ik denk dat je teveel waarde hecht aan jouw idee van de kinderdoop Chat. Dat je die niet ziet, zoals deze is bedoeld. Als je weten wilt HOE deze doop bedoeld is, lees dan de verhalen uit het NT eens waarin ouders gingen geloven en met hun gehele gezin werden gedoopt.
Alleen Gedoopte ouders(lees vooral gelovige) laten hun kind dopen, dus is de kinderdoop vanzelfsprekend.

Je laatste punt is in mijn ogen ook niet bijbels, aangezien de bijbel duidelijk is, dat God MEER is dan de Geest, Maar de Geest 'slechts een onderdeel ' van God is
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?

Er is toch niemand die kan ontkennen dat Nederland stikt van de polen?
Helemaal terug naar de zeventiger jaren...
Ik ben benieuwd of er nog Polen nodig zouden zijn als je alleen als verstandelijk gehandicapte een uitkering zou krijgen Smiley met dichtgeplakte mond

Ze zijn echt hartstikke gek hier in Nederland.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het grappig dat je het over zelfbenoemde zangtalenten hebt, en je hebt natuurlijk gelijk. Veel mensen worden niet geselecteerd vanwege hun zangkwaliteiten, maar meer om hun positie. Waar ik me echter zorgen om maak, is dat het meer om de muziek gaat, dan om de Heer. Het lijkt wel alsof het ene nog mooier is dan het andere, maar dat het hart niet meer op Hem gericht is. Ik laat de gemeente wel eens a capella zingen, en vaak is het dan nog mooier en oprechter. Stille Nacht zingen krijgt opeens een nieuwe dimensie... In hoeverre ondersteunt de muziek nog de aanbidding en in hoeverre staat hij die aanbidding juist in de weg???

Ik denk als er in de gemeente mensen gaan zingen, en dan bedoel ik niet de samenzang, maar juist zij die zelf vinden dat ze goed kunnen zingen, of juist omdat ze zo goed kunnen zingen, daarvoor gevraagd worden, dat dat het moment is waarop de mensverheerlijking, de Godsverheerlijking in de weg gaat staan.

Aanbidding als de mens in het middelpunt staat kan toch niet mogelijk zijn, hoe mooi het ook kan klinken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:54
BerichtOnderwerp: Sinterklaas

MARIO216 schreef:
Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben.

K vind et altijd mar een ouwe bedrieger Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 13:13
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

Afgelopen zondag kon ik voor het eerst weer naar de kerk, en vreemd genoeg had ik exact een tegenovergestelde gedachte als jij nu hier neer zet.( apart, allebij op de zelfde dag, over het zelfde onderwerp_ Knipoog smiley )

Toen ik daar was viel het me juist op hoe geweldig een gemeente zingen kan, meer dan 1000 mensen, en uit volle borst, meerstemmig, met een goede organist...voor mij een kippenvel moment... Het kan dus nog wel Chat, alleen misschien niet waar jij het zoekt!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 10:27
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!

CHATULIEM619 schreef:
De definitie van niet bijbels is anders. In dit geval is het gewoon achtergrondinformatie die duidelijkheid geeft over de situatie.
Laten we eens kijken naar dat woord matigheid, ook weer zo refo. Bescheiden is een beter woord vind ik. Verder ga ik eens speuren hoe dat precies bedoeld wordt.

Echt zo balen dat er van die refowoorden in de bijbel staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 20:20

MOMO697 schreef:
Leuk item voor een nieuw te openen onderwerp ? Engeltje smiley

Knipoog smiley sommige uitdagingen zijn zo leuk
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 20:12

CHAT schreef:
Wat betreft vrouwen in de gemeente. In de tijd was het de gewoonte dat priesteressen van de tempel onderwijs gaven. Na afloop mocht je met die vrouwen dan naar bed. De reden dat Paulus in die gemeente verbiedt dat vrouwen leren, is dat de mannen dan aan andere dingen begonnen te denken en de boodschap niet overkwam. In mijn ogen geldt dat niet voor ons, dus vrouwen mogen best wel leren...hun mening geven.

Je antwoord is niet bijbels Chat, al kloppen je feiten wel.
In de tijd van Paulus was de god Astarte een van de belangrijksten. Het beeld met de enorme borsten wat aanbeden werd en de lekkerste priesteressen die sex aanboden als aanbidding aan Astarte( Hera/ Aphrodite, allemaal dezelfde).

Maar... nergens in de bijbel lees ik dat Paulus daarop doelt als hij het volgende zegt in Thimoteus

8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.

9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.

11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.

14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.

15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Mooiste moment en tevens een energie vreter Twijfelende smiley
Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Lachende smiley
Helemaal opgelucht daarover Coole smiley met zonnebril ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht Lachende smiley met blinkend witte tanden

Fijn Erika!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:27

Sorry hoor, ik heb zoooo de kriebels om ook even te reageren Knipoog smiley

Shanita, zowel de mensen uit de evangelische hoek, als de mensen uit de reformatorische hoek, en alles wat daar tussen zit worden doodmoe van je afgeven op charismatische bewegingen. Jij mag denken en vinden wat je wilt, maar inmiddels zijn alle topics al vervuild met jouw negatieve kijk op die kant, dat er hier ( denk ik) niemand is die het nog kan of wil horen of lezen.

Ook van mijn kant....please...STOP!

Jolan( de refo, die per direct de PKN zou verlaten als men daar allemaal zoveel vuil zouden spuiten over andere bewegingen)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:48

HERMAN388 schreef:
mooi voor jou en slecht voor mij.
De waarde van mijn huis is gisteren met overleg met mijn makelaar met 10.500,00 gezakt Woedende smiley
En het staat 2 jaar en 2 maanden te koop en er waren 3 kijkers hier.

Hier is de prijs ook met ruim 30.000 gezakt Herman, maar niet getreurd, soms kun je het maar beter kwijt zijn, en anderen zijn er gelukkig mee.
Het was hier ook de derde kijker in twee jaar.

Het hoeft niet aan je huis te liggen, maar wel aan het marktaanbod, en wat de gek ervoor wil geven Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 4 november 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:59

GERRIT084 schreef:
Als ik jou was zou ik hier maar geen bijdrages lezen, dan kom je in een totale verwarring terecht, tussen charisma en refro belevingen.

Ga je van jezelf uit Gerrit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je hebt wel een beetje gelijk. Juist door zulke discussies, en (vind ik) de daarbijbehorende studie in je bijbel waarom je zo denkt, kun je weleens in verwarring raken en uiteindelijk tot een ander inzicht komen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:55
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

WILLEMIJN232 schreef:
Predikant zijn is tegenwoordig gewoon een baan hoor met werktijden en vrije dagen......dat roeping gevoel is er niet meer zo.....en dat is prima.
Dus net als in iedere baan heb je dan je rechten en je plichten zou ik zo zeggen....... Engeltje smiley

Persoonlijk is dat een van de weinige dingen die ik erg jammer vind.
Oorspronkelijk kom ik uit een gemeente waar de roeping van Predikant zeer hoog opgenomen wordt, en deze dominees kon je gewoon midden in de nacht bellen als dat nodig was. Zij hebben geen baan, maar een 7 x 24 uurs roeping.
Juist die roeping ervaar ik als iets heel kostbaars, al zou ik er niet wekelijks meer naar de kerk willen maar dat heeft een andere reden.
Soms zit ik in de kerk, en dan hoor je gewoon aan de manier van preken, dat het predikantschap voor die man een baan is, en geen roeping die met hart en ziel beoefend wordt. Soms is het verschil voelbaar en dat vind ik nog steeds heel jammer! Een dominee mag van mij een megasalaris hebben mits hij die ook waar maakt door er met hart en ziel voor God en zijn gemeente te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:32
BerichtOnderwerp: Ze weet het niet

MOMO697 schreef:
Dank je wel Mario.
Prachtig verwoord.
Kan me er geheel in vinden.

Ik ook!
Het hele leven is een grote warwinkel aan kruispunten, maar een ding is zeker, Je leven wordt geleid, en al ga je links of rechts, al maak je plannen om een bepaalde richting uit te gaan.... Het kan zomaar opeens veranderen, omdat de Grote Leider een andere weg met je inslaat en je de weg wijst. Niet altijd de makkelijkste weg is de juiste!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:23

SHANITA130 schreef:
JOLAN931 schreef:
Het is gebeurd, het is gebeurd.....

MIJN HUIS IS VERKOCHT!!!

Gelukkig en gefeliciteerd!

Hele last is van je afgevallen zeker...

Lachende smiley

Ja het is echt heel fijn, mijn huis stond al heel lang te koop
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:18

Dank jullie!

Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils Lachende smiley

Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:12

Het is gebeurd, het is gebeurd.....

MIJN HUIS IS VERKOCHT!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 10:34
BerichtOnderwerp: Erfzonde

MOMO697 schreef:
Erfzonde, waar staat dat in de Bijbel? God heeft een oplossing voor elk probleem, ook voor de zonde. Hij is een rechtvaardig God, een Vader die van alle mensen houdt. Zo is God. Dit is wat Hij zelf zegt:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jeremia 29:11

God zei tegen Adam.... De dag dat je daarvan eet(die boom) zul je de dood sterven, ( Genesis 2:17)
Toen hij toch at verjoeg God hem en Eva uit het paradijs zodat ze niet meer konden eten van de Boom des Levens, zodat ze niet alsnog zomaar het eeuwige leven kregen en dus de erfzonde weer uitgewist werd ( Genesis 3:22-24)

In de eerste hoofdstukken van de Bijbel zie je dat Adam geschapen was naar het beeld van God,( genesis 1:27 en Genesis 5:1)maar toen Adam van de vrucht at, vervloekte God de aarde om Adams daad(Genesis 3:17)
Toen Adam een zoon kreeg staat daar duidelijk dat zijn zoon het beeld van Adam droeg,( Genesis 5:3) en niet het beeld van God, want dat was Adam door het eten van de vrucht kwijt geraakt.
God is zonder zonden, maar Adam was een zondig mens geworden, en als de kinderen het (zondige) beeld van Adam droegen dan droegen zijn kleinkinderen dat ook....en ga zo maar door tot aan vandaag.
Dat is de verklaring van de erfzonde
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:20

MARISKA601 schreef:
Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen Smiley die vol vragen zit

haha...
Ik denk dat de Turken het probleem niet meer zijn. Die zijn er en daar ontkom je niet meer aan. Maar de Polen....Het stikt ervan, en van de velen die ik gezien heb, was er soms na jaren nog niet een die Nederlands spreekt. Ze denken het allemaal met engels af te kunnen, maar zitten we hier in de VS ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:07

GERRIT084 schreef:
Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar
en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc......

Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar....
Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken.
Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen.
Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.

Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!

Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken.
Waar zijn we mee bezig????
Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug

of discrimineer ik nu? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:53

CROSSROAD317 schreef:
Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...

Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...

De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ...
Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaël en Izak ...
Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...

Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden.
Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ...
Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ...
Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte

Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...

Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...

wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE

..

Mooi verwoord Cross.

Mijn antwoord is Ja!
Het gedoopte kind, dat niet geloofd staat met lege handen als hij voor God moet verschijnen.
Zo ook de volwassen gedoopte die afdwaald van het geloof, en zo ook diegene die belijdenis deed van zijn geloof en weer terug keerde naar zijn oude leven.

De Doop, in welke vorm dan ook, is iets moois, iets heiligs, maar niet het belangrijkste. Maar wie volhard in het geloof tot het einde...die zal behouden worden. Dat is bijbels. Wij mensen maken er een drama en spektakel van door er zo'n punt van te maken wat voor een soort doop een christen hoort te ondergaan. God zelf doet er minder moeilijk over als wij, want er zijn er velen in de hemel, die WEL geloofden, maar niet gedoopt waren of zelfs maar belijdenis hebben gedaan!
Ik denk dat als je in de hemel komt, je er van staat te kijken, dat er mensen zullen zijn die je er nooit verwacht zou hebben, maar ook dat je er velen zult missen waarvan je zeker verwacht zou hebben dat ze er wel zouden zijn. Wij zien maar aan wat voor ogen is hè.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:42

CHATULIEM619 schreef:
In vorige bijdrages heb ik al aangegeven dat doop en behoudenis niet aan elkaar gekoppeld moeten worden. Daar zijn de problemen begonnen in mijn ogen.

Chat...ik meen het niet. Ik kan zowel de volwassendoop als de kinderdoop waarderen, en beiden zijn in mijn ogen een volwaardige doop.
Ik wil je er alleen op attent maken dat de manier hoe je spreekt over de kinderdoop niet getuigd van respect voor anders denkenden. Zo heilig als voor jou de volwassendoop is die jij geloofsdoop noemt, zo heilig is voor anderen de kinderdoop. Daarom wil ik ook niet meediscuseren in een onderwerp als dit. Ik vind het een onderwerp waarin respect belangrijk is, en omdat dit vrijwel onmogelijk is, vind ik dit een onderwerp om juist los te laten en te bedenken dat een ieder ten volle verzekerd moet zijn hoe hij/zij er over denkt. Als je dat bent, dan zijn beide dopen in Gods ogen goed, daar ben ik van overtuigd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:32

het is maar een raar ritueel die volwassendoop. ook dan kunnen ze weer het geloof verlaten, onder de mom van ...oeps, foutje...zo dacht ik vroeger
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:24

MARYAN401 schreef:
Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Op dat gesprek doelde ik niet hoor. Knipoog smiley
Lachende smiley hap hap
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:22
BerichtOnderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest

MOMO697 schreef:

De Geest gaat uit van de Vader en de Zoon
wat bedoel je hier precies mee?

, en zo vormen Zij samen de Drieenige God. De Heilige Geest was er ook voor de tijd van Abraham al wel, want er staat dat de Geest van God zweefde op de wateren tijdens de schepping.

Tijdens de schepping of al voor de schepping?

Allereerst het laatste punt omdat dat antwoord het makkelijkst is. Dat was tijdens de schepping, want voordat God begon te scheppen was er nog helemaal niets dan alleen God Zelf. Er was dus ook nog geen aarde en geen water, want er staat aan het begin van de bijbel:

In het begin schiep God de hemel en de aarde. De aarde was woest en leeg, en duisternis was op de afgrond. EN DE GEEST GODS ZWEEFDE OP DE WATEREN.....(sv vrij vertaald)
Pas daarna schiep God het licht. Dus als het water nog niet geschapen was kon ook de Geest Gods daar niet zweven. Maar omdat in de eeuwigheid voor de schepping God zelf wel bestond(en daarmee bedoel ik de Drie enige God) Was de Heilige Geest er dus ook al van eeuwigheid.

Het eerste punt is moeilijker. Dan zou ik uit moeten leggen hoe de Drie enigheid van God in elkaar zit, en dat is voor een mens niet te doen denk ik. Dat kunnen we enkel bewonderen, maar niet volledig begrijpen. Ik tenminste niet.
Als ik zeg dat de Geest uitgaat van de Vader en de Zoon, dan denk ik er vooral aan dat de Geest uitgezonden wordt. Op pinksteren kwam de Geest niet zelf, maar werd gezonden door Jezus. Bij Mozes kwam de Geest niet Zelf, maar werd gezonden door God de Vader als ik goed lees. En ik denk als je de hele bijbel doorspit, dat je vaak zult zien dat de Geest niet uit Zichzelf aan het werk gaat, maar iedere keer gezonden word door de Vader of Jezus. Zo word in de bijbel(sv) ook heel vaak gesproken over: de Geest des HEEREN.

Zomaar een paar voorbeelden:

exodus 31
3 En Ik heb hem vervuld met den Geest Gods, met wijsheid, en met verstand, en met wetenschap, namelijk in alle handwerk....

Marcus 1
8 Ik heb ulieden wel gedoopt met water, maar Hij zal u dopen met den Heiligen Geest

Handelingen 2
17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
18 En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Hervormingsdag

ERIKA129 schreef:
Oeps leven in de brouwerij pieter.
Maar ehhhhh heeft dat wat met Hervormingsdag te maken?? Knipoog smiley Clown smiley

Annets familie komt Pieters bedrijf hervormen natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

GERRIT084 schreef:
Zie je wel Geschokte, onthutste smiley bij jou krijg ik ook alleen maar puntjes Gefrustreerde smiley om zelluf in te vullen Huilende smiley, smiley in tranen

Da's om je te vursieruh, tuurlijk.............
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:50

MARYAN401 schreef:
Een spontaan én heel fijn-goed-open-verhelderend telefoongesprek, waar ik heel veel mee kan. Bedankt! Knipoog smiley

Graag gedaan hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:21

Yoran komt lekker naar huis vannacht. Heerlijk om ze weer in de buurt te hebben, al is het dan om de beurt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 40 Volgende
Pagina 8 van 40