ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

LEANNE226 schreef:
We kunnen wel vast een begin maken met de cursus Clown smiley

ZDZJNIEC(Zulke Dingen Zeg Je Niet In Een Chat):
Hoe lang sta je al droog?
Zou je seks met me willen hebben op onze eerste date?
Ik hou niet van vrouwen met emoties en zo......
Ik zie dat je kinderen hebt......lastig........

Zieke smiley

Iemand nog meer afknappers? Knipoog smiley

Ik ken ook nog wel wat afknappers (door vrouwen gezegd)

Kun je mij ook zo'n mooie dochter maken...... Zieke smiley
Tis wel een eind rijden, zullen we gelijk maar een kamer boeken..... Gefrustreerde smiley
Ik ben een knuffelbeertje, ik weet niet of me dan kan inhouden..... Smiley die vol vragen zit
Ben jij groot geschapen.....?? Zieke smiley Zieke smiley
Je zult wel hierheen moeten verhuizen, want hier woont al mijn familie..... Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley
O ja euh, je gaat naar de baptisten, tja das de verkeerde kerk..... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

TESSYBEAR731 schreef:
Neeeee niet weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! Huilende smiley, smiley in tranen

Kan deze discussie nu alsjeblieft afgelopen zijn Smiley die vol vragen zit

Je hebt blijkbaar weer goed nagedacht ...... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

RIK120 schreef:
Phil Keaggy – Salvation army band , Bijzonder ook omdat Phil er live, telkens weer iets anders van maakt. En ik denk dat het een lijflied van hem is

Ben zelf een liefhebber van de muziek van Phil Keaggy. Heb hem een aantal keer ontmoet tijdens "christian artists" waar hij naast optredens ook seminars gaf.
Maar het mooiste was toch zijn "gezamelijke" optreden met o.a. Paul Field, Scott Wesley Brown, Rick Cua e.a..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Het topic gaat over "sex voor het huwelijk".

Volgens mij net zo lekker als in het huwelijk ...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: Vergeving

[quote=ANNETTE792][quote=CROSSROAD317]@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.

In geval van een eenmalig iets heb je gelijk, maar wat als de persoon het gedrag structureel blijft herhalen? Week in week uit hetzelfde doen en dat nog normaal vinden ook. Ik zie hier het nut van vergeven echt even niet in.
Dit is dan ook een hele andere situatie dan die je eerst benoemde. Voor mezelf kan ik alleen maar stellen, onderschat de kracht van vergeving in Jezus naam niet.
Aan de andere kant hoef je ook niet over je heen te laten lopen, dus wees duidelijk en stel goede grenzen voor jezelf en naar die ander toe.

Boos zijn werkt ook niet want daar heb ik enkel mezelf mee. Momenteel lijkt het gedrag negeren nog de beste oplossing. Als ik iemand vergeef verwacht ik namelijk wel dat de persoon in elk geval probeert om zn gedrag te veranderen.
Als voor jou het negeren het beste werkt op dit moment, dan heb je dus al een grens gesteld voor jezelf (tot hier en niet verder) en naar hem toe.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:06
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier

SUSANNAH475 schreef:
Gaat dat gedicht over God dan ? dacht dat het eerder ging over een geliefde... maar misschien is dat mijn invulling Verlegen lachende smiley

Jij dacht natuurlijk dat het een liefdesgedicht was speciaal voor en aan jou geschreven Sus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

MARISKA601 schreef:
Het is meer weer voor een pu dan voor een zonnebril. Knipoog smiley

Weer voor een plu ?? Hier nog een was buiten gehad, en droog binnen gehaald. Redelijk zon, ietsjes wind, dus goed te doen vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:10

CROSSROAD317 schreef:
@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.

Hmm daar zit idd iets in Knipoog smiley

Dan vergeef jij toch die persoon, omdat hij/zij jou niet wil vergeven, ook al is er excuus aangeboden door jou. Stel je in de vrijheid die Jezus Christus jou daarin geeft, en vergeef die persoon in Jezus naam.....
ROBBEDOES873 schreef:
Het punt is niet dat ik niet vergeven wil... wil ik best, Maar het knaagd gewoon dat het excuus niet aangenomen word, dat doet gewoon zeer. Twijfelende smiley

Daarom mag jij hem/haar vergeven omdat hij/zij jouw excuus niet wil aanvaarden. Daarvoor mag je in de vrijheid gaan staan die Jezus jou geeft in Zijn Naam.
Bijvoorbeeld; jammer dat je mijn excuus niet wilt aanvaarden, dan vergeef ik jou daarvoor in Jezus naam. Zo geef je het terug aan de persoon die je excuus niet wil aanvaarden.... (hoop dat ik het zo duidelijker heb gemaakt) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SUSANNAH475 schreef:
Nou, het ging hier over "seks voor het huwelijk" en over: zelfbevrediging.
Mijn visie heb ik er eerder al neergezet... maar van de week kwam ik op een stukje over zelfbevrediging wat ik zelf erg goed in elkaar vind zitten.

Hier de link:
http://www.real-life.nl/rubrieken/seksualiteit/zelfbevrediging.html
als je deze link kopieert in WORD wordt de link vanzelf wel blauw (evt. nog een spatie erachteraan en voila).

Vond het heel fijn om dit stukje te lezen; t' blijft toch een beetje een taboe onderwerp voor velen, en zeker als je christen bent en alleen bent.
'k Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Suus

Mooie link Sus, zeker het stukje over de gevaren van dwangmatige verslaving bij zelfbevrediging. (en natuurlijk de aangedragen oplossing)
Ik zou graag nog een boek willen aanbevelen over dit onderwerp.
Auteur: Ted Roberts
Titel: De draak overwonnen -- Hoop en herstel als seks verslavend is
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789077992142/Draak_overwonnen/
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:42

@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
ROBBEDOES873 schreef:
Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets??
Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd Twijfelende smiley
Dan vergeef jij toch die persoon, omdat hij/zij jou niet wil vergeven, ook al is er excuus aangeboden door jou. Stel je in de vrijheid die Jezus Christus jou daarin geeft, en vergeef die persoon in Jezus naam..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

MARISKA601 schreef:
Bij Blokker breek je je nek over al die voetbalartikelen. Gefrustreerde smiley

zet je Coole smiley met zonnebril dan ook af..... Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:47
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier

TESSYBEAR731 schreef:
En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat Knipoog smiley

En de bron van de rivier in je hart ontspringt.....

Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ (NBV)

Joh.7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:33

IMRE695 schreef:
Eh... spelletje Hints? Of: vertel alles wat je weet over Anneke (misschien hoor je nog nieuwe dingen). Succes!

Misschien iets om Anneke alles, wat wij over jou weten, te vertellen ..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: politieke discussies

WILMA729 schreef:
Legalisreren van softdrugs???
Nou neee. Das dom, dommmer, domst.
Daarmee leg je de drempel voor veel jongeren veel te laag. Vooral nu in deze tijd waarin jongeren niet echt een rijke toekomst tegemoet zien, en er teveel jongeren in de ww belanden. Die drugs is een te grote verleiding om te vluchten voor de realiteit.
Het gedoogbeleid gaat naar mijn idee al veel te ver.
Ik snap die beweegredenen niet, om te gedogen en te legaliseren, om daarmee de criminaliteit aan banden te leggen.
Criminaltiet moet gewoon veel harder aangepakt worden,we zijn veel te soft.
Beter passen we niet het softdrugs -beleid aan, maar de softe aanpak van criminelen.

Helemaal mee eens !!!! Super dat je het zo durft te zeggen !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 13:50
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

[quote=TESSYBEAR731]* Het is vanuit de persoonlijke situatie dat men lering trekt...
* Persoonlijke belevenis is dus geen norm, maar een les...
* Iedereen is het er over eens dat God scheiden haat, en dat het enkel Zijn genade is die ons rein maakt van de zonde...
* Geloven is niet enkel praktisch, maar heeft juist een hele grote "gevoelsfactor"...
* Niemand die beweert dat de scheiding enkel aan de ander gelegen heeft...
* Niemand die ook voor een ander kan spreken dus logisch dat enkel eigen verhalen verteld worden...
* Aan wat of wie het ligt dat men gescheiden is, is ook niet van belang want daar gaat de discussie niet over...
* We nemen overal waar we gaan onszelf mee, maar gelukkig hebben we die eerder geleerde lessen waardoor we onze oude patronen kunnen aanpakken en veranderen...

Toch mooi dat je hier even uitlegt het verschil tussen principe en persoonlijk verhaal (gevoel) ....

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

[quote=LEANNE226]Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....

Voordat Adam en Eva uit de hof gezet werden, was er geen schuldgevoel, ze hadden nog geen kennis van goed en kwaad namelijk. Daarna, toen ze dit wisten, kwam ook het schuldgevoel om de hoek kijken.

Ik wil ook graag een aantal boeken onder jullie aandacht brengen, elk met een geheel eigen visie.

Bill Butterworth, nieuw leven na een scheiding -- Het einde van je huwelijk is niet het einde van je leven.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nieuw-leven-na-een-scheiding/1001004007798180/index.html

Mira Kirshenbaum, scheiden of blijven -- Een gids die je helpt bij het nemen van de juiste beslissing. (boek is mss nog 2de hands leverbaar)
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/scheiden-of-blijven/666787303/index.html

M. Blaine Smith, zal ik trouwen -- heel leuk hfdstk over hertrouwen, maar ook onderwerpen als bindingsangst en verlatingsangst.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zal-ik-trouwen/1001004000009526/index.html#product_description

Hans Groeneboer, Als jij en ik wij worden -- onderwerpen als genade, liefde en manipulatie binnen het huwelijk en gezin.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/als-jij-en-ik-wij-worden/1001004002812791/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

DIKKIE717 schreef:
ik begrijp jullie (vijandige) reacties wel;
komt uit een onbijbelse houding.
je mag tegenwoordig niemand meer op de zonde wijzen, wat wel degelijk bijbels is.
lees 1 kon 17 maar,

Licht gaat sneller dan het geluid.
Daarom lijkt iemand soms een licht, totdat hij zijn mond opendoet..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:52
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...

SHANITA130 schreef:
Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.

Voorzichtigheid in het oordeel
15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 23:25

IMRE695 schreef:
Mensen, deze is mooi & melancholiek en zit vol verwijzingen naar nummers van The Beatles:

http://www.youtube.com/watch?v=bRS10BeQOz0

Hmm The Beatles, ik hoorde dat Ringo Star dit najaar naar Nederland komt.
Zal wel een ander genre zingen nu hij heeft aangegeven een wedergeboren christen te zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARIEKE897 schreef:
Kids wilden pannenkoeken!
keuze:
met ham
met ham en kaas
met salami
of naturel met...wat ik in huis heb... Stroop Lachende smiley O nee, zaterdag al gehad

toetje..voor kids een raketje..voor mij niets! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 00:51
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

LIESBETH326 schreef:
Er is een boek met als titel 'Trouw nooit een vrouw met grote voeten'. Deze titel is ontleend aan een spreekwoord dat zowel in China als in Mozambique voorkomt. Het wil zoveel zeggen als: trouw nooit een vrouw met meer talent, hersens, ambitie of geld dan je zelf hebt.

Niet iets typisch Nederlands dus...

Lees dan ook even het boek, "de nieuwe rollen van Mars en Venus"
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:06
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

CHRISTIANMATCH schreef:
Het was gisteravond weer pet in de chatbox. Als er geen ruzie is in de chatbox, dan is het wel het algehele niveau dat ons voor een probleem stelt. Dat laatste was gisteravond ook weer eens het geval. Bijna iedereen in de lobby maakte zich schuldig aan platte praat, en bijna niemand zei er iets van.

Dit is geen getuigenis. En dit willen we niet hebben. Op ChristianMatch kan veel, er kan hier bijvoorbeeld over seks gepraat worden, als dat op een respectvolle manier gebeurt.

Ik wil jullie allemaal dringend vragen je verantwoordelijkheid te nemen.

Anders ben ik genoodzaakt om de chatbox dicht te gooien.

Vermeld dan ook even dat er ook over heel veel andere dingen gepraat wordt in de chatbox. Zal een aantal onderwerpen noemen.
Gaven van de Geest
Doop
Wedergeboorte en bekering
Bevrijding
Genezing
maar ook hulpvragen die men neerlegd in de chatbox krijgen aandacht oa
Identiteit
Echtscheiding
Overspel
Opvoeding
of de meer algemene onderwerpen zoals
Politiek
Samenleving
Gezondheidszorg
Verkeer
Millieu
Vakantie

Mensen zijn volgens mij vrij om te praten waarover men wil, en onderwerpen als sexualiteit worden vaak gezien als, gelukkig niet door iedereen, "platte praat" Het ligt ook aan de persoon die het leest .....

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 18 mei 2010, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 23:17

MARIJAN072 schreef:
'k Heb vanavond hetzelfde probleem! 't Duurt erg lang zeg, dacht al dat het aan m'n pc lag. Volgens mij heeft dit te maken met de vele oud-leden, die weer een paar dagen gratis mogen komen kijken. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten of ben ik nu a-sociaal? Twijfelende smiley

Yep Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: Retraite

IMRE695 schreef:
Even een serieuze vraag: wie gaat er van jullie wel eens in retraite in een kloostergemeenschap of andere religieuze setting?

Wat zijn jullie ervaringen? Ervaren jullie rust, een dichter bij God zijn?

Wat zijn goede plaatsen (in Nederland) om dit te doen?

Hoi Imre,
Ik ben zelf 2 keer een lang weekend naar een klooster geweest, in de buurt van Deventer, was heel leerzaam en bracht mij juist door de stilte dichter bij God.
Voor dit jaar heb ik echter iets anders in gedachten, zal de link bijvoegen
http://www.retraitecentrum.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 23:47

JOLAN931 schreef:
Helaas voor jullie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wij gaan niet mee de 22ste.
maar de groep is groot genoeg, dus we zullen ook vast niet gemist worden Knipoog smiley

Wie mist jullie gangmakers nou niet..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 23:45

LIESBETH326 schreef:
Heb ik wat gemist? Knipoog smiley

Imre en Mariska zelf ook denk ik .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 00:14
BerichtOnderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs

IMRE695 schreef:
Waar is Paulus gebleven? Smiley die vol vragen zit

Op zendingsreis misschien ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 00:11

IMRE695 schreef:
Ik weet het niet hoor, Hannah. Vandaag was het iig. geen picknick-weer. Zeker als de zon even ging schuilen, stond er nog een koude noordwester. En helemaal droog lukt ook weer niet dit weekend.

Imre, die ook nog een begenadigd weer-amateur is! Lachende smiley

Ik heb heerlijk 3 uur gewandeld, onderweg aantal maal rustpauze ingelast, en moet zeggen, welke koude noordwester ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 00:09
BerichtOnderwerp: picknick-with-music

CORRIEVN785 schreef:
Jey een picknik Gezellig

zaterdag de eerste picknick in Ede, zie elders op het forum, alleen dan zonder muziek .....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:33
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

[quote=HENK710]Ik redeneer niets weg. Jammer dat je mijn bijdragen meteen weer met zo'n bril leest....

Volgens mij lezen jullie alletwee door dezelfde bril ...... Gefrustreerde smiley

Ik heb even de moeite genomen om te kijken wie gelijk op wie reageert, en toeval of niet, jullie twee reageren echt, elke keer weer, alleen maar op elkaar....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 83 Volgende
Pagina 68 van 83