Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:56
Onderwerp: Echtscheidingen en/of Relatie beëindiging
|
|
|
heel betrokken.... jammer dat je een blog van een gehuwd echtpaar neerzet, ( 1e link) dus bepaald geen ervaringsdeskundigen... die tweede link kan ik helemaal niks mee... een website die teksten uit Het Boek plaatst als zijnde bijbelteksten kun je nu eenmaal niet serieus nemen. Alleen de vertaling van Math. 19:9 maakte me al misselijk, wat een bijbelvervalsers zijn dat toch, bah!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:29
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geplaatst voor iemand die liever anoniem wil blijven:
pijn......
dertien jaar geleden, trok ik mijn trouwjurk aan; dertien jaar geleden, wat is die tijd toch hard gegaan!
dertien jaar geleden, een belofte van eeuwige trouw, "je bent een parel uit God's hand wat een zegen; jou te mogen hebben als vrouw"
nu.......... zijn er slechts nog ruïnes, van dat, wat had kúnnen zijn. kinderen met gebroken hartjes, missen hun papa, wat een onrecht, en wat een pijn!!
jij wilde je eigen leven leiden, jij wilde een zoektocht naar geluk; en voor je eigen grote ego strijden; maar er gingen wel kinderen aan "stuk".
nee, ik heb je nooit verweten, hoe vaak je mijzelf tekort hebt gedaan. maar wat ik me afvraag, wil ik je wél laten weten..... zal ik je óóit.... ooit kunnen vergeven, wat je mijn kleintjes allemaal aan hebt gedaan??
zij zullen moeten leren leven met de trauma's die jij hen mee hebt gegeven. omdat ík van je hield, en omdat ík voor je koos....
en ja, dat ik zelf voor jou heb gekozen, met alle gevolgen van dien, en dat jij de gevolgen van jouw keuzes nou nét niet in wilt zien, maakt mij bij tijden vrees'lijk boos!!
een kind dat huilt; papa waar ben je, papa waarom; ik vind je zo lief, papa ik wl graag bij je logeren, papa, ik wil papa, mama; ik wil zó graag naar papa toe!!
mama ik vind het niet eerlijk, mama ik mis mijn papa zo; mama ik heb zoveel pijn in mn buikje mama mag ik nou echt nóóit meer bij mijn papa zijn?
de tranen lopen over mijn wangen, omdat ik voor hen geen papa kan zijn, ik kan je niet vervangen, en het enige dat ik zie, en waar ik niets aan kan doen, is pijn.
o God, hoe zal ik hem ooit kunnen vergeven; zoveel beloften, zoveel verdriet; zal ik hem ooit op een dag kunnen vergeven, wat hij uit puur egoisme, mijn kleine kinderen aan heeft gedaan?
anoniem |
Anoniempje heeft schijnbaar meer moeite met wat de kinderen is aangedaan dan dat ze zelf er onder lijdt ?? Had papa bij mama moeten blijven VANWEGE de kinderen? Papa ging niet voor niets weg neem ik aan? Hadden de kinderen het zoveel beter gehad als papa in een liefdeloos huwelijk was blijven hangen?
Ik ken de kinderen niet, ik ken papa niet en Annette hoeft mij niet te vertellen wie anoniempje is.... dus ik kan de vragen niet beantwoorden, maar ik wilde de vragen wel stellen die bj mij naar boven kwamen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af
Waarom heb je het dan iedere keer nog over in niet van die echt çhristlijke'benamingen? Dat verbaasd me dan weer......  |
ik verbaas me ook wel eens over andere mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:04
Onderwerp: Echtscheidingen en/of Relatie beëindiging
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.
|
doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:35
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
MARTIN695 schreef: | DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS! Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen!
Hallo Queline
Ik had hierboven al gereageert en ik wil je ook zeggen dat je niet verdrietig moet zijn want de HEER is altijd nabij maar het staat echt geschreven dat het een gruwel is in Zijn ogen vandaar dat ik er ook vrede mee heb . Sjalom. Martin |
IEDERE zonde is een gruwel in Zijn ogen.... dus waarom in kerken, gemeentes en op cm van deze specifieke zonde nou zo'n halszaak gemaakt moet worden, heb ik nooit begrepen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:07
|
|
|
Als ik mijn situatie vergelijk met die van Annette, denk ik dat in de nasleep van de scheiding er een wereld van verschil is of er kinderen in het huwelijk waren. Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af. Annette heeft tot op de dag van vandaag last van haar ex vanwege de kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:02
Onderwerp: wat zou jij zijn?
|
|
|
WMG150 schreef: |
Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land? |
Ik kan hier een verheven verhaal neerzetten en net doen of ik de bijzondere uitzondering zou zijn, maar in feite denk ik dat ik gewoon moslim zou zijn en blijven. En als ik een christelijke zendeling aan mn deur zou krijgen, zou ik net zo reageren als de gemiddelde christen bij een jehova's getuige of moslimzendeling .... gewoon de deur dichtgooien.
Tevens zou ik het rotsvaste idee hebben dat mijn geloof zaligmakend is en ik in de hemel zou komen, ( allah is groot nietwaar? ) Ik denk dat ik niet voor mijn allah zou willen strijden en sterven, wel zou ik ter ere van mijn allah chr. touristen proberen een poot uit te draaien.
Eigenlijk denk ik dus dat het voor 99% van de wereldbevolking opgaat, je blijft bij de godsdienst waar je bij groot geworden bent, thats it.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:44
Onderwerp: Exen
|
|
|
WMG150 schreef: | ze slaapt niet meer in je huis... een goede eigenscahp dacht ik of euhm je hoeft er niet meer dagelijks tegen aan te kijken... of euhm je wordt er sóchtends niet meer naast wakker... verder gaan met goede eigenschappen?  |
jaaaaaaaa!!!!! ga door ga door, allemaal goed nieuws
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:13
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
HENK710 schreef: | Pieter, bedoel je te zeggen dat er soms mensen zijn die blij zijn als iemand met relatieproblemen het ergens toejuicht dat iemand er bewust voor gekozen heeft om een eigen leven stop te zetten omdat die persoon met relatieproblemen graag zelf ook een zet zou willen zetten om de penarie te beëindigen, maar niet weet hoe? Een dergelijke omgang met het overlijden van iemand die suïcide heeft gepleegd is inderdaad soms aanwezig. Ik vind het goed dat ook dat benoemd wordt. Want ja, er zijn soms mensen die zo verstikken in hun relatie, dat ze ergens respect hebben voor mensen die een duidelijke daadkrachtige keus maken, al is dat soms zelfs afscheid van het leven hier en nu. |
hoeft niet per definitie zelfdoding te zijn, heb ik ook nergens vermeld!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:11
|
|
|
MAR907 schreef: | Pieter je weet niet wat je zegt....... |
Betrek dit nou niet op jezelf, daar heb ik dit niet voor geschreven.
Kun jij je niet voorstellen dat een man die een kenau als vrouw heeft, of een vrouw die meer slaag krijgt dan eten, blij zijn als hun echtgenoot(te) overlijdt? zeker als ze in een cultuur zitten waar scheiding simpelweg geen optie is?
Ik heb ooit een man gesproken die weduwnaar is, zwaar gereformeerd, afhankelijk van zn klantenkring uit een zwaar gereformeerd dorpje, sociaal compleet geisoleerd in dat kringetje. Echtscheiding dus GEEN optie... maar man man, wat een tang, wat een klerewijf was ze!! Hij gaf eerlijk toe dat haar dood een bevrijding voor hem was, en haar kennende... geloof ik dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:52
|
|
|
MAR907 schreef: | Aha hoe ga je daarmee zelf om???? Heb je het over diegene die het doet of de nabestaanden????
Mijn vrouw werkte ook in de zorg en heeft veel ellende meegemaakt zelfs suïcide.... |
er word soms in stilte stiekum gejuicht aan het graf zeker als echtscheiding sociaal geen optie is ( het is nog niet heeeel lang geleden dat het maatschappelijk onaanvaardbaar was, zoals nu heden ten dage nog in bepaalde kringen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:08
Onderwerp: Exen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de meeste bijdrages komen ze er slecht van af. Meestal krijgen ze de schuld van de scheiding, zijn ze de grootste vijanden en zijn ze niet vertrouwd met je kinderen. Komt dit wel overeen met de werkelijkheid. Als ik kijk naar mijn ex, is ze gewoon een vriendin gebleven. Niet zo hecht als mn echte vrienden, maar ik drink nog best wel eens een kopje koffie bij haar. Met de Kerst gaan we samen met de kinderen eten, zelfs samen roti koken. Een paar week geleden heeft ze me zelfs geholpen met de auto, omdat ik niet kon rijden ivm suiker. Het kan dus anders. Ik zou graag willen dat er ook eens positieve verhalen over exen verschijnen op het forum. Misschien hebben ze dingen fout gedaan, zijn ze nog steeds gek bezig. Maar er zijn ook wel positieve eigenschappen aan ze te vinden. |
owja joh??? waar dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 22:03
Onderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
|
|
|
BART817 schreef: | de computer leest toch ook wanneer je gescheiden bent, je mogelijk uitziet naar een nieuwe relatie?....
waarom niet, ik weet een meisje hier op cm (zeg niet wie) jonger dan ik, die wel wat zag in een gescheiden man.... en waarom geen gescheiden mensen onder elkaar??? wie zegt dat ze dan beiden ook een huwelijk willen?
of moet je dan ineens voortaan single zijn tot de ander het hoekje om is? daar is volgens mij tevens ook een ander topic voor |
wat is het verschil tussen gescheiden mensen en nooit-gehuwde-mensen die wel samengewoond hebben? een gescheiden vrouw met een man die 8 jaar samengewoond heeft, horen volgens mij, zeker psychisch (ervaring/rugzakje) in dezelfde categorie. volgens cm niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:58
Onderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
|
|
|
BART817 schreef: | steeds minder, aangezien bijna niemand iets wil of durft er over te zeggen... |
Gehuwde mensen krijgen geen lincs... maar weer wel matches van cm Voor mn huwelijk had ik ook lincs... de hoogste 82% wilde niets met mij te maken hebben omdat ik gescheiden was. De op 1 na hoogste, 79%, is getuige op mn huwelijk geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:51
Onderwerp: bijbelvraagje
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb ook een bijbelvraagje... Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Kun je het verhaal van de profeet Elisa en de kinderen die hem voor 'kaalkop' uitscholden, waarop 42 kinderen als straf verscheurd werden door de beren, vertellen aan kinderen? Het staat in 2 Koningen 2. |
Misschien kun je hier iets mee Marijan Dan is het iets visueler voor de kids
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:31
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Trouwen is voor mij ook enorm belangrijk(belangrijker dan geld) maar die beslissing komt ooit nog wel eens  |
Beter is om voor het trouwen al goede afspraken te maken, dan is er duidelijkheid voor later, we worden, zoals je weet, niet allemaal samen oud.
Omdat Annette al 2 kinderen had, en ik een bedrijf, moesten we wel huwelijkse voorwaarden maken. Ook in het testament moesten bepaalde zaken goed geregeld worden. Er kunnen echt horrorscenarios ontstaan als je dan niet doet!!
Stel dat wij niets geregeld hadden, dus in gemeenschap van goederen getrouwd waren... Annette zou overlijden, dan was haar ex, als ouder van haar kinderen gerechtigd om het halve bedrijf en het halve woonhuis op te eisen. Aangezien deze man een gat in zn hand heeft waar de gemiddelde vrouw jaloers op is, zou de erfenis van de kinderen smelten als een waterijsje midden juli op een spaans strand.
Vandaar dat ik iedereen maar 1 tip geven kan: trouw op huwelijkse voorwaarden en pas je testamenten aan!!! (tip: zorg bijv. dat iedere erfenis bij de ontvanger NIET in de eventuele gemeenschap valt )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 23:06
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Jatten is zooooo'40-45  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 23:03
Onderwerp: alleen voor jonger dan 35!
|
|
|
WILLIE511 schreef: | ja bart de jeugd heeft je topic ontdekt |
reageer maar flink veel willy... na je verjaardag ben je ook te oud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 22:50
|
|
|
JOLAN931 schreef: | okee komtie te KOOP( dus niet te jatten)
2x 24 inch meiden fiets 3x 20 inch meidenfiets 1 herenfiets typisch iets voor jou 2 damesfietsen
samen 35000 euro kan ik net mn auto afbetalen  |
kopen is zooooo 2009...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 22:34
|
|
|
JOLAN931 schreef: | zorg dat je deze mix hebt annet, dan komt het zeker goed.

met de groeten uit HOLLAND Die kakken niet in hè |
we zoeken ook nog nieuwe fietsen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:33
|
|
|
MAR907 schreef: | Waar slaat dit op
"Self exteme" zoals, dat de Here Jezus voor zijn lage zelfvertrouwen voor ons aan het kruis is gegaan, dat door Robert Schuller gezegd wordt in zijn boek ???? |
neem gezellig nog n glaasje azijn, voor mijn part met roby samen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:25
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Hoera , de opmerking waar ik op wachtte.
Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.
Iemand een idee? |
kwestie van te laag zelfbeeld. gewoon jezelf te goed vinden om misbruikt te worden in een relatie waar je jezelf niet prettig voelt.
hee... voor jou 10 anderen! 
door het zelfbewustzijn dat je uitstraald, kom je krachtiger over en geef je het signaal af dat jouw mening OOK telt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:03
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Ach ja, Sie sprechen Deutsch, jetzt...  |
en nou jij nog nederlands leren lezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 22:22
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn?? Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood? |
een respectvol lief klein zwijntje.... klinkt toch weer anders he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 18:57
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kan dit topic eindelijk eens een keer afgesloten worden... |
dat zou n mooi sinterklaasgeschenk zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 18:26
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Echt niet Pieter, of ben je bang dat je niet genoeg navolging krijgt .....  |
je kunt mij van veel beschuldigen cross... en dat mag, er zijn er meerderen die dat doen... maar heb ik in de 3 jaar dat ik op forum zit ooit mijn bijdragen laten beinvloeden door wat een ander vind??? ik schrijf op wat ik vind, en wat een ander ervan vind interesseerd me geen bal.  deze discussie ben ik gestopt omdat woorden verdraait worden en mij uitspraken in de mond worden gelegd die ik niet herken.
voor een stevige eerlijke discussie loop ik niet weg, maar aan dit rondje bezemvliegen doe ik niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 18:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ergens begrijp ik je niet, Pieter. Je schrijft dit over Zinga, terwijl je Anita - die dat m.i. veel sterker heeft - in bescherming neemt? Ik kan in dit topic niet vinden, waar Zinga niet respectvol met Anita omgaat. |
het niet respectvol slaat op de reactie van Zinga op mijn bijdrage waarin ik het over zondagsrust heb.
verder sluit ik deze discussie, mijn woorden worden verdraait en mij worden uitspraken in de mond gelegd waar ik mij niet in herken. ik heb hier totaal geen zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:37
|
|
|
MAR907 schreef: | respect kun je niet afdwingen, wel verdienen...... |
van mensen die hun eigen mening als enige waarheid zien, lijkt me dat onbegonnen werk. maar als die stijfheid in tolerantie je weerhoudt de zondagsinvulling van andersdenkenden te tolereren, ga ik er geen moeite voor doen. Paarlen voor de zwijnen gooien, heet dat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:34
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Mijn beste Pieter,
Heb ik iets gezegd over RESPECT?? Ik heb Anita een vraag gesteld waarop jij je weer geroepen voelt, je er zonder enige kennis van zaken tussen te mengen.
Jij denkt zowel hier als op andere topics te weten hoe andere mensen leven, denken en geloven. Tevens vind jij dat je het recht hebt dit zonder enige nuance te kunnen afzeiken.
Welnu: ik zal je vertellen dat ik zelf ZOWEL DE ZATERDAG- ALS DE ZONDAGSRUST houd. Ik respecteer dus beide.
[edit respectloos] |
het woord respect heb ik ingebracht... waarom jij het woord respect niet als eerste ingebracht hebt, weet ik niet.... misschien ben je te onbekend met dat woord?
De manier waarop jij aangaf het woord zondagsrust niet in het oude testament terug te vinden, is zeer respectloos . Net zo als jij je wellicht aan mijn bijdrages op chat of forum erhert, gaan bij mij de nekharen ook regelmatig overeind bij jouw bijdragen.
Als er iemand hier op cm de eigen manier van geloven en geloofsbeleving als enige goede manier bestempeld, ben jij het Zinga. [edit respectloos]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |