Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:54
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:59
|
|
|
Ehh...misschien heeft het met mijn natuurlijke haarkleur te maken, maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen, Gibby
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 10 december 2010, 12:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 13:01
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 13:41
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Nou...misschien is het goed om mensen aan het denken te zetten alvorens met wil of gaan scheiden. Voorál voor mensen die al jong gehuwd zijn. |
Om dan maar even kort te reageren, anders blijven we in herhaling vallen; redenaties zoals die van jou zorgen er veelal voor dat mensen jarenlang in een zwaar ongelukkig huwelijk blijven hangen, omdat ze op bijbelse gronden dus niet mogen scheiden! Beetje jammer, want hoewel scheiden op andere gronden op zich zondig is...is onze God vooral een liefdevol God die soms echt ziet dat je geen andere keus hebt, en je dan bij voorbaat al wil vergeven..
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 10 december 2010, 13:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 13:42
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.
Vaak is de 1e grond (overspel) al de reden waarbij de tegenpartij dit als reden aanvoerd om te gaan scheiden. Helaas is de "leugen" bij dit soort echtscheidingen ook meestal schering en inslag is. In het Geloof aanvaardt men genoemde gronden niet állemaal, denk ik... De Heer kwalificeert ontrouw en het begerig zien naar een andere vrouw ...of de vrouw naar een andere man...al als echtbreuk. God tast daarmee naar de diepste motieven, God geeft overspel als de énige echtscheidingsgrond aan. Want...door overspel is is de wézenlijke band tussen betrokken man en vrouw al reeds verbroken, toch? Een huwelijk verdraagt nu eenmaal niét de introductie van een ander...een derde...naar mijn inziens. Bij zo'n reden is het beter om te scheiden. Zo staat het onder andere ook de wet in dit land. Dat wil nog niet zeggen dat bij élke vorm van overspel een scheiding vanzelfsprekend is De Kerk zal het nooit zo moeten opvatten naar mijn mening! Maar het tégendeel het zo mogen opvatten en álles in het werk stellen om de geschonden éénheid te herstellen.
Alleen...als bij dit overspel zich dergelijke omstandigheden voordoen, dat het uitzicht op herstel een onmogelijkheid is, zal de Kerk als levende God in Naam van zijn Zoon Jezus Christus de betrokken benadeelde man of vrouw door overspel...die in een gebroken wereld leeft m.i. een scheiding toestaan. Staat ook ergens in de Bijbel...dacht ik. Want al is het huwelijk geen sacrament...toch zal de heiligheid en de onverbreekbaarheid van het huwelijk in mijn ogen zo hoog dient te staan dat het woord "onmogelijk" niet al té snel moet worden uitgesproken. |
Er lopen al draadjes over dit onderwerp, waarom maak je dan een nieuwe? Het wordt op deze manier wat onoverzichtelijk.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:04
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.
|
doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk |
Wat is: "duurzame" ?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Wat is: "duurzame" ????? |
Het is niet meer dan een kreet, want in de praktijk kun je na een week al scheiden en dat kan geen duurzame ontwrichting zijn. Wie wil scheiden kan dat dus gewoon in de praktijk doen en die vier gronden hierboven zijn uit het verleden. Vroeger moest de Grote Leugen door een van de partners uitgesproken worden. Je moest dan verklaren overspelig geweest te zijn en dan mocht je scheiden. Dat was ook geen goede praktijk.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is niet meer dan een kreet, want in de praktijk kun je na een week al scheiden en dat kan geen duurzame ontwrichting zijn. Wie wil scheiden kan dat dus gewoon in de praktijk doen en die vier gronden hierboven zijn uit het verleden. Vroeger moest de Grote Leugen door een van de partners uitgesproken worden. Je moest dan verklaren overspelig geweest te zijn en dan mocht je scheiden. Dat was ook geen goede praktijk.
Thomas |
Duurzaam wordt ook bij energie gebruikt "duurzame energie enz"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:45
|
|
|
toevallig had ik het met iemand over echtscheiding onder christenen, en wist daarom een interessante link. ben bang dat eerder genoemde niet de juiste waren, sorry, daarom rectificatie, zie daarom nieuwe reactie.
(ik meende een ander voorbeeld te hebben gezien, maar weet de url niet meer, mss later)
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op vrijdag 10 december 2010, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:52
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:56
|
|
|
heel betrokken.... jammer dat je een blog van een gehuwd echtpaar neerzet, ( 1e link) dus bepaald geen ervaringsdeskundigen... die tweede link kan ik helemaal niks mee... een website die teksten uit Het Boek plaatst als zijnde bijbelteksten kun je nu eenmaal niet serieus nemen. Alleen de vertaling van Math. 19:9 maakte me al misselijk, wat een bijbelvervalsers zijn dat toch, bah!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:59
|
|
|
Vaak is de 1e grond (overspel) al de reden waarbij de tegenpartij dit als reden aanvoerd om te gaan scheiden. Helaas is de "leugen" bij dit soort echtscheidingen ook meestal schering en inslag is. In het Geloof aanvaardt men genoemde gronden niet állemaal, denk ik... De Heer kwalificeert ontrouw en het begerig zien naar een andere vrouw ...of de vrouw naar een andere man...al als echtbreuk. God tast daarmee naar de diepste motieven, God geeft overspel als de énige echtscheidingsgrond aan. Want...door overspel is is de wézenlijke band tussen betrokken man en vrouw al reeds verbroken, toch? Een huwelijk verdraagt nu eenmaal niét de introductie van een ander...een derde...naar mijn inziens. Bij zo'n reden is het beter om te scheiden. Zo staat het onder andere ook de wet in dit land. Dat wil nog niet zeggen dat bij élke vorm van overspel een scheiding vanzelfsprekend is De Kerk zal het nooit zo moeten opvatten naar mijn mening! Maar het tégendeel het zo mogen opvatten en álles in het werk stellen om de geschonden éénheid te herstellen.
Alleen...als bij dit overspel zich dergelijke omstandigheden voordoen, dat het uitzicht op herstel een onmogelijkheid is, zal de Kerk als levende God in Naam van zijn Zoon Jezus Christus de betrokken benadeelde man of vrouw door overspel...die in een gebroken wereld leeft m.i. een scheiding toestaan. Staat ook ergens in de Bijbel...dacht ik. Want al is het huwelijk geen sacrament...toch zal de heiligheid en de onverbreekbaarheid van het huwelijk in mijn ogen zo hoog dient te staan dat het woord "onmogelijk" niet al té snel moet worden uitgesproken. |
Hetgeen dat je hier neer zet, zou voor mij als weduwe betekenen dat ik geen enkele gescheiden vrouw, om daarmee een relatie aan kan gaan.... Ergens zegt het bij mij van binnen dat het niet kan kloppen.... Bij mij komt hiermee telkens de uitspraak van de Here Jezus naar boven weet niet echt waarom, maar Hij zegt: "ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Naar mijn inziens is er ook een weg van een nieuwe heiligheid in een huwelijk...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 december 2010, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:28
|
|
|
sorry voor alle veroorzaakte onrust, de strekking was eigenlijk dat ik iemand ken die persoonlijk ook met dit onderwerp worstelde. de juiste link blijkt toch simpel. dit was de link waarmee deze persoon zich geholpen voelde:
hoofdpagina:
http://www.christelijk-huwelijk.nl/
specifiek echtscheiding:
http://www.christelijk-huwelijk.nl/echtscheiding.htm
(sorry voor eerder genoemde links, dit is wel de juiste)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
|