ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 10:32
BerichtOnderwerp: gescheiden...

PIETER619 schreef:
Jammer dat je niet altijd voor je kinderen op komt, laat ze hun neus maar stoten is dus niet waarschuwend bezig zijn. Eerst waarschuwen en dan is de keus aan hun, is een kind iets meegeven om over na te denken. Dit houd ook in dat ze dan beter bedacht zijn op negatieve gevolgen.

ik heb hier ook geprobeerd aan tegeven dat mijn ex alleen door verkeerde invloed verkeerde keuzes heeft gemaakt en dat doordat zij zich open ging stellen voor haar moederhart er een goede keus is gemaakt en kon daardoor de kinderen ook weer met haar in gesprek en zo kwam dus dat ze met de kerst hier kon zijn.

Ik denk dat hier duidelijk naar voren komt dat jij vind dat je ex verkeerde keuzes maakt en dat je daar je kinderen ook wel bij betrekt gezien de volgende zin: omdat zij zich open ging stellen voor haar moederhart kon(ik lees mocht) zij met de kerst hier zijn.......nou ja.......je hebt ze vast gewaarschuwd ipv dat zij zelf hun eigen ervaringen met hun moeder konden delen......Het mag allemaal op jouw voorwaarden.......pfff
Zal toch voor je ex-vrouw ook niet allemaal meevallen...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 23:38

PIETER619 schreef:
Jammer dat je niet altijd voor je kinderen op komt, laat ze hun neus maar stoten is dus niet waarschuwend bezig zijn. Eerst waarschuwen en dan is de keus aan hun, is een kind iets meegeven om over na te denken. Dit houd ook in dat ze dan beter bedacht zijn op negatieve gevolgen.

ik heb hier ook geprobeerd aan tegeven dat mijn ex alleen door verkeerde invloed verkeerde keuzes heeft gemaakt en dat doordat zij zich open ging stellen voor haar moederhart er een goede keus is gemaakt en kon daardoor de kinderen ook weer met haar in gesprek en zo kwam dus dat ze met de kerst hier kon zijn.

Ik denk dat je niet helemaal begrepen hebt wat ik met je eigen neus stoten bedoel........maar mijn kinderen zijn volwassen dus ik denk dat ik al een paar fases verder ben......

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 23:06

Als je commentaar wil leveren denk dan eens aan de kinderen bij scheidingen, want daar houdt men dus totaal geen rekening mee. Ach de kinderen nee hoor ik eerst en de rest is bijzaak, wat mij betreft in 1 woord waardeloze mentaliteit als men zo denkt.

Ik lever commentaar op je-en terecht denk ik.....én ik ga absoluut voor mijn kinderen, mijn kinderen en ik zijn één pakket.......en dat geldt ook als ze volwassen zijn en er situaties zijn waarin dat nodig is.....
Wat ik niet doe is met ze meehuilen maar ze hun eigen neus laten stoten omdat ze daar volwassen van zijn geworden en dat is in veel gevallen moeilijker dan meehuilen want je hart doet vaak wel zeer.... en zeker niets negatiefs of wat dan ook over hun vader zeggen, hier niet en tegen hun niet........
Dus hoe je nu aan zo'n ongenuanceerde opmerking komt?
Ik vind het een waardeloze mentaliteit om kerst met je ex-vrouw te vieren en dan dit plaatje van haar hier neer zetten........
En natuurlijk mag je je boosheid, verdriet en wat dan nog meer hier met ons delen......maar hou het bij jezelf......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 9 april 2012, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 19:57

JOL252 schreef:
Ik denk: je moet door alle stadia heen die een scheiding met zich meebrengt aan gevoelens en gedachten... daar de ruimte en lucht aan geven kan juist ook zorgen dat je een stukje afstand neemt van die emotie en gedachte en er es om heen kunt lopen, het kunt verkennen... Als je het ene niet doet kun je ook niet de volgende stap nemen in die tocht na de scheiding... en sla je toch een stukje over van het proces... Gerechtvaardigde woede en misschien ook niet-gerechtvaardigde woede, het hoort er allemaal bij en je komt er achter door er licht bij te laten, anders gaat het maar broeien...

Klopt, maar daarom hoeven wij niet met die woede mee te genieten.....het is een privé aangelegenheid en hou het bij jezelf als je er hier op het forum over schrijft......laat de ander heel in zijn/haar problemen....je kan het ook neutraler zeggen......
En een forum is niet de plaats om de woede en boosheid van je af te schrijven althans niet als je er geen commentaar op wilt hebben......een forum is voor de discussie he?
En bij iedere verbroken relatie heb je dit soort zaken....je boosheid, je verdriet.....je in de steek gelaten voelen.........en dat kan je prima delen want dat gaat erom hoe jij je voelt.....en niet wat de ander wel allemaal fout deed......en dat is waar het mij om gaat.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 9 april 2012, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 16:40

XABIA794 schreef:
ik voel me niet aangevallen Smiley die vol vragen zit , ik bedoelde gewoon dat pieter zijn verhaal toch ook mogelijk mag deponeren zonder schandepaal

Hij mag het uiteraard vertellen maar dan kan je wel reacties verwachten en die krijgt hij dan ook.....en ik vind echt dat hij zijn ex-vrouw aan de schandpaal nagelt.....juist omdat hij zegt dat hij de scheiding niet wou.....dan hou je toch nog van iemand en dan praat je zo toch niet over iemand?
Zie in liefde naar elkaar om staat er in de Bijbel...in goede én in kwade dagen.......lastige zin blijkt wel als ik hier de verhalen lees....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 16:30

SIMON253 schreef:
Nou Pieter je kan het geloven of niet, toch blijf ik hierbij.
Als zij s,middags thuis kwam, en dan nooit niets meer te hoeven doen wat wij hadden afgesproken, want ik was huisman geworden.
Bij thuikomst schonk ik koffie, en daarna pakte we een wijntje nee het was bij haar niet 1 wijntje maar ze bleef aan het schenken.
Het werd zo erg dat ze iedere dag dronken was, en dan begon ze mij alles voor de schenen te gooien, ik heb dit nog heel lang vol gehouden.
Totdat ze op een gegeven moment zei, val dood voor mijn voeten toen
was bij mij de maat vol, en ik zei wij kunnen beter uit elkaar gaan.
Ik was er kapot van Pieter, want ondanks alles hield ik van haar.
Haar eigen zusters die zeiden je bent te goed voor haar, en dat was het.

Dus jij wilde eigenlijk scheiden begrijp ik uit je verhaal?
Maar zou het niet kunnen dat zij dronk omdat ze niet gelukkig was in haar relatie met jou? Of je dat nu leuk vind of niet, soms is dat gewoon zo......
Het lijkt nu een beetje of ik weer iemand zit te verdedigen maar het ligt nooit alleen maar aan één iemand en daarbij vind ik ook niet dat je al deze privé gegevens over je ex zomaar op een openbaar forum moet gaan zetten.....Dat getuigd niet van veel respect voor de ander........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 9 april 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 16:29

XABIA794 schreef:
waar zeg ik dat dan??
waarom scheidingen voorkomen, de hoe, de waarom, waardoor en ga zo maar door .... is menselijk !!!
alleen maar het feit dat je als christen een poging doet om hetgeen je overkomt en de omstandigheden in Gods hand te willen leggen, is al een hele stap...
Denk dat het nuttig is dat iemand zijn mening en gedacht hier ook eens kan deponeren zonder zelf aan de schandpaal genageld te worden Smiley die vol vragen zit

Je kan hier van alles deponeren en zeggen maar voel je dan ook niet gelijk zo aangevallen ...........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 15:25

XABIA794 schreef:
als ik het goed begrijp heb ik anders het gevoel dat Pieter zijn huwelijk / scheiding probeert in te vullen naar wat Gods bedoeling er mee was en is... in een bepaalde fase lijkt me verbittering een logisch gevolg en daarmee gaat God ook aan de slag. Uiteindelijk starten we allen met een huwelijk in vertrouwen dat het voor altijd zal zijn. En bovendien is dat ook Gods wil als we het goed lezen. Maar loopt alles zoals het bedoeld is?
voor mij was het vers ook heel belangrijk
Wat God bij elkaar brengt kan/zal geen mens scheiden.
Het gaat hier niet om oordeel maar het verlangen om alles hier op aarde te zien vanuit Gods oogpunt.
De scheidbrief werd vooral gezien "omdat hun harten verhard waren"
dan kan ik alleen maar interpreteren dat we toch met ons hart duidelijk een weg hebben afgelegd in overweging in alle mogelijkheden met de Here?
Geen enkele scheiding is dezelfde, en of de mijne nu meer verantwoord zou zijn of niet, daar gaat het ook niet om... ik heb er 3 jaar alles aan gedaan (naar mijn kunnen en denken) om mijn huwelijk te redden. Omdat ik vond dat dat Gods wil en wens was, en daarboven ook voor mijnn kinderen. En op een gegeven moment had God een ander plan met ons allen.
Ik begrijp zo ook Pieter zijn verhaal. Hij laat naar men mening het in Gods hand, wat er ook zal gebeuren op zijn weg, ondanks de teleurstelling, die hij best mag hebben.
Je leest Gods Woord, je redeneert over Gods Woord en wil het doen zoals Hij het wil. Maar uiteindelijk is de weg die God voor ogen heeft de weg die Hij met je wil gaan.

Het is ook in Gods hand dat hij zo ontzettend de oorzaak bij zijn ex-vrouw legt en haar publiekelijk aan de schandpaal nagelt? geloof je toch zelf niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 13:28
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
Pffff, 6.15 uur wakker , ontbijten, en er dan achter komen dat je niet naar je werk hoeft . Hoezo nog een beetje duf? Gefrustreerde smiley

Visser, ik vind het wel een heel klein beetje dom van je.......

Engeltje smiley Engeltje smiley Mag ik wel zeggen toch? Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:28

PIETER619 schreef:
Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liett beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgetrund was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.

Nu doe je het weer, je verhaal is één aanklacht tegen je ex-vrouw.....Hou daar toch mee op......Zo praat je niet over iemand waar je zegt zoveel van gehouden te hebben.....
Hoe kan je nu met zoveel bitterheid in je lijf weer in een andere relatie stappen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 8 april 2012, 13:28
BerichtOnderwerp: kinderen

ZEELAND736 schreef:
Fijn dat het zo kan.....Hier echter niet....en toch doet me dat soms verdriet.

Onze dochter komt nog vaak bij haar vader...dat gun ik haar...
Af en toe merk ik echter zelf...dat het feit dat ik wilde scheiden...me soms nog even duidelijk gevoeld moet laten worden....
Als er iets gevraagd moet worden....doet zij dat....(dat is vrije wil)
Maar ja...zij heeft dezelfde gevoelens als haar vader....(het autisme)
Vader zal dat niet merken....(merkte dat ook niet)
De moeilijkheden die er zijn...zijn echter voor mijn rekening...
De zorgen echter ook...want doordat ik er niet over praat met hem...weet hij er niet van...

Af en toe merk ik echter zelf...dat het feit dat ik wilde scheiden...me soms nog even duidelijk gevoeld moet laten worden...

Zou het niet zo kunnen zijn Zeeland dat die opmerkingen richting jou over je scheiding niet jouw zwakke plek is en waarschijnlijk helemaal niet bedoeld om het nog even te laten voelen? Misschien is het een constatering van haar kant en treft het jouw schuldgevoel als moeder want scheiden hoe dan ook blijft altijd op je eeuwige schuldgevoel als ouder werken.....
Je verhaal is heel herkenbaar denk ik voor vele ouders maar probeer het een beetje te relativeren.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 8 april 2012, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:46

PIETER619 schreef:
Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.

Als ik jouw verhalen zo lees over je scheiding en je kinderen krijgt je ex-vrouw wel een erg zwarte pietenrol toebedeeld en jij een wel heel erg goede....Wat zal haar verhaal zijn als ze jouw verslagen over de scheiding en haar kinderen hier zou lezen vraag ik me dan altijd af als ik jouw stukjes lees......Natuurlijk, het is jouw verhaal en jouw beleving.....maar probeer de andere partij dan ook enigszins heel te laten....Je gaat niet van iemand scheiden omdat je zo gelukkig met iemand bent en misschien leek het haar wel het beste om de kinderen bij jou te laten en was en is het een moeilijke keus voor haar...Dus eigenlijk heb ik een beetje moeite met jouw persoonlijke verhalen omdat het zo éénzijdig is.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:36
BerichtOnderwerp: collectegeld

PIETER649 schreef:
In iedere kerkdienst worden collectes gehouden, maar wat gebeurd er eigenlijk met dat geld?
Een gedeelte is duidelijk, onderhoud gebouw, salaris voorganger of dominee, kosten kinderwerk, electra en verwarming etc.

Een ander gedeelte is onduidelijker.
We gaan er altijd maar van uit, goedgelovig als we zijn, dat dat geld wijs besteed wordt.

Maar is dat altijd zo?
Ik werd deze week onaangenaam verrast toen ik er achter kwam dat de PKN bijvoorbeeld geld geeft aan anti-israel organisaties.
Via Kerk-in-actie word de stichting Vrienden van Sabeel financieel ondersteund.
Deze organisatie verspreid doelbewust valse informatie en schurkt tegen terrorisme aan!

Persoonlijk heb ik dus besloten het collectezakje voor de diaconie niet meer te vullen.

Ik vind het zelf dan wat kort door de bocht om helemaal niet meer de diaconie te steunen....Ik zou wel een kritische brief sturen over de besteding van de diaconale gelden.......(ga gelijk eens kijken of mijn diaconie er ook aan geeft.....Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 april 2012, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 17:23

COOTJE711 schreef:
Het is een natuurlijk proces maar wel tegen het leven.
En wat is de moeite waard he??
Wij mensen kunnen er inderdaad een rommeltje van maken maar of het dan niet de moeite waard was?

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen; wat heb je gedaan met je leven? tot wiens eer was het?

Altijd wel intriest als de gemeente alleen op de hoogte gesteld moet worden van een overlijden...
Ik vraag me dan wel eens af... hoe kan het zover komen...

Ik denk dat ik er wat anders tegen aan kijk Cootje....ik kijk niet alleen vanuit religieus opzicht maar naar het totale plaatje.....en ik schrik er altijd toch weer van dat er mensen zijn die zeggen ach het had voor mij allemaal niet gehoeven....
Ik heb de indruk dat jij het alleen koppelt aan religie en of je in die zin goed geleefd hebt.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:09
BerichtOnderwerp: Erfzonde

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik zo nodig kerken bij elkaar wil voegen. Ik vind het wel mooi zo, die verscheidenheid. Het is voor mij net hetzelfde als het bij elkaar voegen van Albert Hein en de Aldi, waarom eigenlijk? Je dient toch een andere doelgroep? En waarom kan dat niet naast elkaar bestaan?
Eén zijn betekent toch niet automatisch dat je perse in een zelfde kerk moet zitten? Eén zijn komt toch het beste uit als je elkaars identiteit accepteert? Ik heb in het verleden ook mijn mening gegeven over dat niet in hokjes denken. Ik vind dat ook een vreemde opmerking. Je wilt een relatie met iemand, dan vind ik dat het juist heel belangrijk is om te weten uit wat voor geestelijk nest hij komt. Als je daar niet openlijk voor uit durft te komen, geeft dat alleen maar problemen in je relatie....

Dat ben ik nu eens helemaal met je eens.....Ik werd er trouwens op geattendeerd dat Jos schreef dat als je in je profiel zet dat je in hokjes denkt je dan niet voor je geloof durft uit te komen....Nou, dat is werkelijk klinkklare nonsens laat dat helder zijn.....
Ik denk dat het juist belangrijk is in een relatie om te weten uit wat voor geestelijk nest je komt. Soms matcht dat gewoon niet samen.....Stel je voor dat wij verliefd op elkaar waren? Dat ging op geestelijk niveau nooit goed want ik ga dan naar mijn yogalessen om de krokodil te doen terwijl jij dat occult vind........noem maar even een voorbeeld......Geloof kan ook veel stuk maken binnen een relatie is mijn ervaring......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:41
BerichtOnderwerp: Geen Gebedsroom donderdag 5 april

MARISKA601 schreef:
Gaan we hier nu ook al ruzie maken....

Vecht het prive uit...

Wat hebben andere cm-ers te maken wat zich achter de schermen afspeelt?

Als het niet via mail op te lossen is het probleem van jullie, zwijg er dan over.

Negeer elkaar dan.

Vind je dat een niet wat kinderachtige oplossing Mariska? Elkaar negeren?
Wel meer mensen doen dat hier en ik vind dat altijd zo'n onvolwassen en onchristelijk gedrag, zo ga je toch niet met elkaar om?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:11

CHATULIEM619 schreef:
In het verleden heb ik vaak meegedaan met interkerkelijk werk. Die zgn veroordelende blik is gebaseerd op praktijk, Wmijn.. Hoe kom je er bij dat ik niet over kerkmuren heen wil kijken. Het probleem is meer dat je niet je eigen identiteit mag uitdragen.. Je ervaart pas echte eenheid als je de moeite neemt de ander te leren kennen. En dat leren kennen doen we ook via het forum. Toen we begonnen met de discussie jaren geleden moest ik vechten tegen het vooroordeel dat evangelische mensen alleen maar de beleving centraal stellen en verder eigenlijk een zootje ongeregeld waren. Dat beeld is volgens mij door de loop van de jaren behoorlijk rechtgezet. Een paar daar gelaten, die mij zien als sekteleider, is er wel meer begrip gekomen voor elkaar. Door het uitwisselen van onze ideeën en gedachten, soms verstandelijk, maar voor ook emotioneel, kan ik zeggen, dat men juist dichter bij elkaar gekomen is door deze discussies...

Jos had hier op het forum een opmerking over de tekst: ik ben christen maar ik denk niet in hokjes, daar kwam commentaar op....Maar is het wel zo'n rare opmerking.....Denken we -als het er op aan komt- allemaal toch niet in hokjes? We zeggen van niet want we zijn geïnteresseerd in andere gemeentes en zijn benieuwd hoe het daar toegaat.......we kijken over kerkmuren heen zeggen we dan zo mooi.....maar is dat werkelijk zo? En ik doe daar ook aan mee laat dat duidelijk zijn.....Stel dat ze jouw gemeente Chatuliem bij die van mij willen voegen? Kijk je dan nog zo over kerkmuren heen?
Ik denk dat we uiteindelijk eigenlijk allemaal in hokjes denken.....want je eigen kerk is wel je basis daar keer je terug en daar heb je je herinneringen........Als ik al kijk hoe moeilijk de gereformeerde en hervormde kerk tot elkaar zijn gekomen en dan dat gebakkelei over kerken en dan heb ik nog niet over hele families die uit elkaar zijn gevallen doordat we wat minder in hokjes willen denken?
Misschien zeggen mensen nu: oh nee is niet zo.....maar toch, als het er op aankomt....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:00

COOTJE711 schreef:
Hmm... ik ben het er gedeeltelijk mee eens.
Inderdaad het is iets wat bij me werk hoort/ voorkomt.
Maar om over routine te spreken... nee dat wordt het voor mij niet.
Vanzelf beleef je een overlijden de eerste keer totaal anders dan de 50 ste keer. Gelukkig neem je alle problemen ook niet "mee naar huis'' , zou ook niet gezond zijn....!
Het maakt ook verschil of je iemand jaren verzorgd hebt of dat je degene net een dag kent.

Elk overlijden maakt wel indruk op me. Ik realiseer me altijd wat diegene (hopelijk) voor plaats in een anders leven innam. Daarnaast maakt het ook steeds weer indruk op me dat betreffende op dat moment voor Gods troon staat. Dat beseffende is het niet zomaar iets...

Daarom zie ik duidelijk een verschil met een leuk offerte uitbrengen. Maar daarnaast heeft de zorg ook hele leuke kanten die wel vergelijkbaar zijn.

Overlijden heeft nooit iets vanzelfsprekend he? Wat ik altijd belangrijk vind is of het leven van diegene de moeite waard was om geleefd te worden.......En het blijft een schrikbarende conclusie als je hoort dat dat regelmatig niet het geval is.......
Maar het hoort wel bij je werk maar ik ervaar dat als een rijkdom dat je zo een eindje met mensen dat laatste stukje mag gaan.......of ze nu gelovig zijn of niet.......aan de andere kant blijft het verdriet van nabestaanden iets wat nooit normaal is.........ook al leer je dat ook van een afstand te bekijken......en wel een luisterend oor te bieden......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 03:58

PIETER649 schreef:
welnee, het is maar welk beroep je hebt, bij jouw beroep kom je vaak in aanraking met de dood, in mijn beroep niet of nauwelijks.
en of je wilt of niet, omgaan met de dood is voor jou toch een beetje routine...

Klopt wel wat je zegt, het hoort een beetje bij je leven he? Rare woordspeling maar is wel zo.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 03:57

CHARLES730 schreef:
Willemijn,

IK heb vergeven, en Ik heb geprobeerd uit te praten,
maar van uitpraten wilden ze niet weten. Ik weerd GEBLOKKEERD.

Omdat ik niet meer meedoe, moest ik wel even uitleggen waarom ik weg ga,
ik kan niet zomaar weg gaan zonder iets te zeggen.

Verliefde smiley

Misschien dat de mensen van de gebedsroom dan toch een korte verklaring kunnen geven zonder inhoudelijk op de feiten in te gaan.....
Op deze manier is een gebedsroom niiet echt uitnodigend voor de mensen die er behoefte aan hebben......en als gebedsroom kom je niet echt geloofwaardig over.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

PIETER649 schreef:
koninginnedag doe ik niet aan, ik heb het er sowieso niet op, als republikein zijnde...
´s avonds planten we de Maibaum en drinken een biertje rondom de bbq met de (oude) buren... das WEL leuk.
de dag erop, 1 mei, mogen jullie weer lekker werken en ligt hier de boel weer stil wegens dag der arbeid die gevierd word met n dagje niksdoen, op kosten van de baas uiteraard Boze smiley (blij dat er per 30 april 2 personeelsleden minder zijn)
zelf ga ik die dag lekker op klantenbezoek naar t buitenland. Coole smiley met zonnebril

Je weet niet wat je mist Pieter.....Ik vind Koninginnedag zo'n leuk feest......Lekker naar de Vrijmarkt en iedereen goede zin......heerlijk toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:24

CHATULIEM619 schreef:
Zo zou het moeten zijn, maar helaas is de praktijk anders. Je mag niet met elkaar praten over de verschillen, die verschillen moeten verborgen worden, interkerkelijk werk uit zich juist vaak in het hebben van geen identiteit...

Als je er al met zo'n veroordelend blik naar kijkt komt het zeker niet van de grond.......Je moet ook willen.......en dat vraag ik me weleens af...het is natuurlijk veiliger om bij je eigen gemeente horen en je grenzen niet te verplaatsen.......kijk alleen naar het PKN proces.....je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......dus over kerkmuren heen kijken is in de praktijk wat moeilijker.....en jij zet nu net de toon met je opmerking: je mag niet met elkaar praten over de verschillen zeg je?
Wie zegt dat dat niet mag? Daar ben je toch zelf bij......? De praktijk is volgens mij meer dat we niet open staan voor andere Waarheden dan de onze.......en dan krijg je nooit en te nimmer dat gevoel van verbondenheid.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:59

CHATULIEM619 schreef:
Als we niet met elkaar over onze verschillen mogen praten, zijn we dan werkelijk één? Ware eenheid ervaar je pas echt als je de verschillen durft te benoemen.
Dit is voor mij de belangrijkste reden om niet mee te doen met interkerkelijk werk, omdat er geen echte eenheid is. We mogen meedoen, als we onze identiteit maar begraven...

Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....

Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt.
En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 april 2012, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:39

PIETER619 schreef:
Dat is inderdaad zo en niets mis mee.
Zelf ben ik ook gedoopt op belijdenis en was het mijn eogen keus.

Waar het omgaat is dat mensen om wat voor reden dan ook, meenden dat hun kinderen gered moesten worden door de doop. Mede omdat het hun zo geleerd werd hebben mensne op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen. De doop is een reniniging, en omdat kinderen ook zondig zijn, moesten zij gereinigd worden, dus gedoopt.

Dat zoals sommigen ook wel denkeen ipv de besnijdenis is gekomen heb ik zelf niets mee.

Zelf had ik een vrouw die van huis uit hervormd was en de kinderen wilde laten dopen. Ik heb haar dat niet verboden, maar wel gezegd dat de kans groot was, dat de kids later ook hun eigen keus zouden maken en dat ze dan misschien övergedoopt zouden kunne worden. Het is dus niet gebeurd en alle 4 zijn bewust belijdend gedoopte christenen geworden.

Mijn punt is dat wij hier niet tegen elkaar, maar al schristenen met elkaar misschien wat kunnen leren en niet veroordelend te werk gaan. er veel te vinden in de Bijbel wat tegenstrijdig is omdat we het uit zijn verband halen.

Wat zouden wij vinden van wat anderen doen, als christenen, als we eensn uit gingen van het standpunt wat zou Jezus doen.
Bijvoorbeeld wat zou Jezus dooen met iemnd die als kind gedoopt is en belijd dat de Heer voor zijn/haar zonden aan het kruis is gegaan en om vergeving vraagt van de zonden? Zou de Heer zeggen die doop van jou was fout of vanharte welkom bij mijn club?

Maar toen die ouderling zei, ik heb respect voor ouders die hun kindren op grond van hun geloof laten dopen, is dat mij bij gebleven.
Wij weten hat allemaal veel beter dan de ander en staan vaak met eigen menign klaar.

Wij kunnen niet denken zoals Jezus deed want zo groots zijn wij niet he?
Ik heb altijd moeite met die term....je zet je dan op hetzelfde voetstuk als Hem en dat gaat me net een brug te ver.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie.
Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft.....

De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet.......
Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 14:29

JOL252 schreef:
Lastig hoor, want we kennen niet de inhoud en achtergronden van deze paasbattle op deze witte donderdag. Daarom belangrijk dat mailblokkades worden opgeheven zodat er op privéterrein met elkaar kan worden gecommuniceerd in plaats van zo in de openheid waarbij ieder zo zijn eigen interpretatie van dit alles heeft.

De inhoud van de paasbattle hoeven en willen we toch niet eens weten.....Waar het mij omgaat is dat het om mensen gaat die een gebedsroom runnen en ondertussen ruzie maken op een openbaar forum.......dan nodigt niet uit om naar de gebedsroom te gaan lijkt mij......
Wat er ook aan de hand is hou het binnenshuis en gun de mensen die daar steun aan ontlenen een fijn gebedsuur....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:46
BerichtOnderwerp: Goede Vrijdag

CHATULIEM619 schreef:
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.

De mens misschien wel maar God laat ons nooit in de steek al lijkt dat soms wel zo......Het tegendeel is waar; God zorgt er altijd voor dat het goed komt maar wel op Zijn manier en wijze......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:38

DANIEL777 schreef:
Er zit maar een gedeelte waarheid in je ant woord.
Ik zou deze vraag dan nog hier op het forum
Wat doen WIJ als christenen dan met Gods gebod 6dagen zult gij arbeiden en de 7 de dag rusten.
Moeten wij daar dan niet eens aan gaan houden ipv van allemaal maar mee te willen gaan in de 24/7 mentaliteit.
En als daar ons aan zouden gaan houden hebben de niet christelijke werkgevers best wel oog voor je volgens mij om je op zulke dagen als Goede Vrijdag etc vrij te geven.

Ik denk dat ze dat best wel hebben alleen moet je ze zelf wel aanvragen natuurlijk, en niet twee dagen van tevoren.....Moet je ook met alle andere christelijke feestdagen en moslims ook met het offerfeest edg....
je kan niet van roostermakers verwachten dat ze dat allemaal weten, enige zelf verantwoordelijkheid is ook een groot goed in deze.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:18

DANIEL777 schreef:
hiermee is dus al bewezen dat de opmerking van iemand een paar jaar geleden ineen soortgelijke discussie dat we veel teveel de 24/7 mentaliteit van amerika overnemen.

een paar beroepen daar gelaten

Daar hoeft op zich toch niets mis mee te zijn? Amerika is een land met een hoog gehalte christenen dus dat kan heel goed samen gaan volgens mij....Het gaat erom hoe je er zelf als mens mee omgaat, niet of de winkels nu 24 uur open zijn......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 09:56

CHARLES730 schreef:
Ik Charles730 doe niet meer mee in de leiding

Zo zie je maar weer, zijn net echte mensen die christenen! Mensen kom op......geef het goede voorbeeld en praat het uit en vergeef het elkaar!
En dit is toch ook de boodschap van Pasen? Maar daar gaan jullie aan voorbij? Heeft zo'n gebedsroom toch ook geen waarde?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 180 Volgende
Pagina 64 van 180