Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:15
Onderwerp: christenen en moslims
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan |
Lijkt me wel! Isaäc en Ismaël bestonden ook naast elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je zegt dat je Gods Woord als uitgangspunt neemt, waarom neem je dan niet serieus als de Bijbel zegt, dat er maar een weg is. | Waar heb ik ontkend dat Jezus de Weg is?
CHATULIEM619 schreef: | In een dialoog zou je de andersdenkende de ruimte moeten geven zichzelf te zijn, dus niet zijn zondige leven op te geven. | Een dialoog is nu juist bij uitstek bedoelt om van elkaar te leren. Je kunt een ander prima zichzelf laten blijven en zelfs laten groeien in een dialoog. Ook kun je zelf groeien door een dialoog, aangezien de andersdenkende je kan aanscherpen in je eigen overtuiging, ondanks dat je wel verschil van mening kan blijven houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:06
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vergelijk de vertalingen wel eens met elkaar en het komt allemaal op hetzelfde neer. |
Het mooie van de diverse vertalingen is inderdaad het vergelijk. De insteek van de vertalers bij hun keus kan net even anders zijn, waardoor je een tekst nog net weer even anders leert zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:04
Onderwerp: Wie gaat?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dit topic had beter 'Wie ging?' kunnen heten. | Maar wie ging gaat ook nog wel daarna Terugblik met uitnodiging zogezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 08:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik heb al een eerder gezegd, dat ik me wat het definieren van God niet afga op wat MENSEN allemaal beweren, maar ik ga af, wat de bijbel hiervan zegt. Ga je op mensen af, en daar ben jij doorlopend eigenlijk mee bezig Henk (ik word daar helemaal doodmoe van zo langzamerhand) dan wordt je kierewiet. Dat is het hem juist en jou opmerkingen kun je dan daarbij doen en het is allemaal te kort. |
Waar ga ik op mensen af, Solafide? Ik ga voor mezelf nog steeds uit van wat God ons in Zijn Woord zegt...en ik zie aanknopingspunten voor gesprek met andersdenkenden, zonder mijn eigen overtuiging (Gods Woord dat tot ons komt in de Bijbel en in Jezus en Zijn Geest) los te laten.
Wat mensen zeggen is niet waar het om draait, al kunnen mensen elkaar wel tekort doen of zelfs pijn doen met wat ze zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 januari 2010, 08:00
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
Misschien even bellen naar 0900 8844 en vragen naar gevonden voorwerpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:04
|
|
|
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat zij God op de juiste manier zien. Maar of het dan meteen om Iemand anders gaat? Daarvoor was mijn voorbeeld, niet om mijzelf ook maar verder met God te vergelijken, want dat is, op het weten dat wij naar Zijn beeld geschapen zijn na, niet aan de orde.
Maar laat ik het dan nog even anders neerzetten. Want zelfs onder christenen bestaan verschillende ideeën over God, alhoewel ze wel met elkaar Die Ene God belijden. Dient degene die net even anders naar God kijkt, maar wel Jezus erkent als (Zoon van) God, ineens een andere God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde. |
Allereerst fijn dat er eindelijk ook ingegaan wordt op het reeds vele malen genoemde voorbeeld. Complimenten!
Maar waarop baseer je dat het werkelijk om een Ander gaat als je wel erkent dat ik ik ben en dat dat ook voor God geldt?
Overigens nog een aardig detail: in Indonesië is de christelijke aanspreektitel voor God "Allah". Dit heeft niets te maken met een inbouwen van een soort veiligheid uit angst, maar puur met de taal.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | vroeger hadden we hier op cm de manna-vandaag-service, die mis ik best en off topic: Henk kun je nou werkelijk geen onderwerp lezen ZONDER meteen te moeten reageren???? |
(iets met spiegel )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:41
Onderwerp: overige verbeterpunten van deze site
|
|
|
PIETER649 schreef: | als je niet zelf wilt zoeken, wil ik je wel een tip geven hoor... er zit hier op de site ook ene Crossroad... is dat niks voor je? |
Hopelijk wel op een overzichtelijk kruispunt? Anders kan ze het nog niet overzien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | Normaal gesproken zetten we bij Agenda juist de onderwerpen die nog moeten komen, geen onderwerpen over afgelopen zaterdag. Dit had je beter bij Christelijk leven kunnen zetten nu.
Nog beter was het geweest als je over dit onderwerp eerder had geschreven op dit forumdeel, agenda. De propagandamachine van chr. organisaties werkt niet zo denderend, dan hadden wij cm-ers er ook van afgeweten en kunnen gaan |
Luilak! Je kunt toch zelf surfen om bij te blijven over christelijke activiteiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:25
Onderwerp: overige verbeterpunten van deze site
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Is dat dan zo erg? Ik doe weinig met de matches hoor. |
Da's voor hobbyisten Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.
Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden. Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft??? |
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).
Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.
Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:44
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | o men moet ik gaan graven in die vergiet van me heeeeeellllpppp |
Denk maar aan dat ene kledingstuk waar jij het nog niet helemaal op hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:38
Onderwerp: De Doop van Jezus
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De doop van Jezus 13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen. 14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij? 15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden. 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen. 17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.
nbg 1951
Als de doop een teken is van afwassing van de zonden, waarom werd Jezus dan gedoopt? |
Jezus is ten volle mens geworden. Hij is ook niet direct als volwassene naar de aarde gekomen, maar moest het mens-zijn vanaf de conceptie ondergaan. Hij is vervolgens ook gedoopt om zo het Nieuwe Verbond als het ware in te luiden. Zo werd Hij net als in Zijn geboorte als mens, Daniël verwijst er al naar, zonder zonde voor ons tot zonde gemaakt. Heel Jezus' leven wil vol zijn van het feit dat wij "door Hem zouden worden: gerechtigheid Gods" (2 Cor 5:21, zie ook Matth 3:15 - citaat Maris). Net als de conceptie hoort ook de doop bij het ten volle tot mens worden van God!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:23
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Er zijn vast mannen, die vallen op een oudere vrouw. Op ieder potje past een dekseltje. |
Maar heeft elk potje ook behoefte aan een dekseltje of liever open contact met de lucht om hem/haar heen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:15
Onderwerp: Mooie uitspraken/teksten!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Effe van Henk710 gepikt;
Ik is ik en ik is goed |
Niet van mij, maar van een kind dat wordt aangehaald door Bruce Narramore in zijn boek (De waarde van) Zelfrespect. Belangrijkste stukje mist alleen nog:
...want wat God maakt is geen rotzooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 10:27
Onderwerp: Relatie en schuld
|
|
|
JILL658 schreef: | Bij mensen kun je dat ook doen. Als jouw zonden vergeven worden door Jezus door Zijn genade. Misschien kun je dan ook deze genade toe passen aan je medemensen. | Dat is ook mijn gedachte. Juist daarom vind ik het bijzonder om te lezen hoe iemand het hele schuldverhaal als tegengesteld aan liefde en genade neerzet. Het is juist aanvullend, lijkt mij. Genade krijgt pas echt vorm als er schuld cq. verantwoordelijkheid is! En ja verantwoordelijkheid hebben we naar God en mensen, juist vanuit Zijn genade!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 5 januari 2010, 10:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 22:38
Onderwerp: mooi
|
|
|
Quote: | Datingsite voor mooie mensen schrapt leden om vetrolletjes Uitgegeven: 4 januari 2010 15:27 Laatst gewijzigd: 4 januari 2010 16:13
AMSTERDAM – Terwijl de roep om vollere modellen mondiaal alleen maar toeneemt, en het tijdperk van de ‘normale’ vrouw daarmee aangebroken lijkt, houden gebruikers van beautifulpeople.com stevig vast aan het welbekende schoonheidsideaal ‘dun is mooi’. Enkele leden, die de strenge selectie van de datingsite voor mooie mensen eerder glansrijk doorstonden, zijn vanwege hun gewicht namelijk van de webpagina verwijderd. Het zou om ongeveer 5000 leden gaan die tijdens de feestdagen wat kilo’s waren aangekomen.
De desbetreffende ‘mooie mensen’ zouden zelf foto’s bij hun profiel gevoegd hebben waarop hun vollere lijven te zien waren. De BBC meldt maandag dat naar aanleiding van die plaatjes klachten binnengekomen waren, waarop de organisatie besloot deze mensen van de site te halen. Met name Amerikanen, Britten en Canadezen bleken de sigaar.
Geen geheim
Beautifulpeople.com heeft er nooit een geheim van gemaakt alleen geïnteresseerd te zijn in mooie mensen. Wat mooi precies inhoudt ligt echter in handen van leden, die samen bepalen of een man of vrouw aantrekkelijk genoeg is om zich bij de site te mogen aansluiten.
In een reactie wijst een van de eigenaren van de datingservice dan ook onmiddellijk naar de besluitnemers. “Als bedrijf betreuren we het verlies van ieder lid, maar feit blijft dat onze leden een hoge mate van schoonheid eisen”, aldus Robert Hintze. “En door dikzakken te gedogen komt ons bedrijfsmodel daarmee onmiddellijk in gevaar.”
Of de afvalligen zich opnieuw mogen aansluiten bij de website wanneer zij weer op gewicht zijn, is niet bekendgemaakt. |
Quote: | Beautifulpeople.com heeft er nooit een geheim van gemaakt alleen geïnteresseerd te zijn in mooie mensen. | Het is maar wat je onder mooi verstaat.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 4 januari 2010, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 21:59
Onderwerp: koffieshop
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ooooow zie het nu solly voor de verwarring ff kijken of ik ook groene heb momentje.... euhm is een bruine ook goed? |
tss wat een koffieshop....niet eens keuze...enkel bruin Een echte sjop heeft ook groen en wit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 21:41
Onderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
|
|
|
FRANS528 schreef: | hey bedankt voorje rejatie!!!
ff voor de duidelijk hijdt m,n kids moetten niet papa zeggen,maar dat doen ze uit zich zelf.ZE ZEGGEN ZELF DAT ZE TWEE PAPA s HEBBEN EENTJE DIE VOOR ZE ZORGDT EN EENTJE DIE DAT NIET KAN! |
Als het verschil echte papa en zorgpapa maar duidelijk blijft naar de kinderen toe....zonder die laatste beoordeling over de echte vader erbij!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 4 januari 2010, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 21:39
Onderwerp: Relatie en schuld
|
|
|
Quote: | ZONDAG 4
Vr.9. Doet dan God den mens niet onrecht, dat Hij in Zijn wet van hem eist wat hij niet doen kan?
Antw. Neen Hij a; want God heeft den mens alzo geschapen, dat hij dat kon doen b; maar de mens heeft zichzelven en al zijn nakomelingen, door het ingeven des duivels c en door moedwillige ongehoorzaamheid, van deze gaven beroofd.
a {#Eph 4:24} b {#Ge 3:13 1Ti 2:13,14} c {#Ge 3:6 Ro 5:12}
Vr.10. Wil God zulke ongehoorzaamheid en afval ongestraft laten?
Antw. Neen Hij, geenzins; maar Hij vertoornt Zich schrikkelijk a beide over de aangeboren en werkelijke zonden, en wil die door een rechtvaardig oordeel tijdelijk en eeuwiglijk straffen b; gelijk Hij gesproken heeft: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen c.
a {#Ge 2:17 Ro 5:12} b {#Ps 50:21 Ps 5:5 Na 1:2 Ex 20:5 Ex 34:7 Ro 1:18 Eph 5:6} (* Ps 5:5 AV = Ps 5:6 SV) c {#De 27:26 Ga 3:10}
Vr.11. Is dan God ook niet barmhartig?
Antw. God is wel barmhartig a, maar Hij is ook rechtvaardig b; daarom zo eist Zijn gerechtigheid dat de zonde, welke tegen de allerhoogste majesteit Gods gedaan is, ook met de hoogste, dat is met de eeuwige straf aan lichaam en ziel gestraft worde.
a {#Ex 34:6,7 Ex 20:6} b {#Ps 7:9 Ex 20:5 23:7 34:7 Ps 5:4,5 Na 1:2,3} (* Ps 7:9 AV = Ps 7:10 SV, Ps 5:4 AV = Ps 5:5 SV, Ps 5:5 AV = Ps 5:6 AV)
Bron: Heidelberger Catechismus |
Quote: | Aansluitend bij antwoord 9 verspringt de aandacht van de Catechismus helemaal van de zondige aard naar de schuld. Het onderwerp verandert. En dat blijft zo!
Vraag 10: Wil God zo’n ongehoorzaamheid en afval ongestraft laten? Antwoord: Volstrekt niet, maar God vertoornt zich verschrikkelijk, zowel over de zonde die ons aangeboren is als over de zonden die wij doen. Hij wil die dan ook door een rechtvaardig oordeel in tijd en eeuwigheid straffen, want Hij heeft gezegd: Vervloekt is een ieder die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen. Galaten 3: 10
Ongemerkt gaan we van ‘de zondige natuur’ (Zd 2+3) naar ‘de schuld’. Die schuld is er zeker (bij ieder mens) door ieders zondige keuzen en daden. Maar de zondige aard is niet hetzelfde als de schuld op onze rug. Ik meen dat we hier een cruciale denk- of redeneerfout op het spoor zijn! Het verschil tussen ‘onze zondige natuur’ en ‘onze zonde-schuld’ wordt in de Catechismus niet of veel te weinig gezien. Zo wordt de ‘nood of ellende’ van Zondag 2 en 3 (onze zondige aard) in Zondag 4 een andere nood/ellende (de schuld of straf die we verdienen). Beiden worden met ‘zonden’ betiteld, maar de inhoudelijke verschuiving trekt alles wat verder volgt scheef.
Een zelfde verwarring zie je vaak bij ‘bevrijding van onze zonden’ – waar heb je het dan eigenlijk over? Over bevrijding van de zondige aard (van de macht van de zonden)? Of over bevrijding van de zondeschuld (van een zakelijk iets)?
In antwoord 10 wordt de zondige aard als aangeboren zonde nog even terloops genoemd, maar niet om vernieuwd te worden, zoals in vr/a 8. Het gaat er nu om de schuld en straf te benadrukken: ook om onze zondige aard moeten we ‘gestraft’ worden (wat bijbels gezien de vraag is, maar dat laten we hier rusten). Het draait nu dus puur om straf! Terwijl het in vr / a 8 om diepgaande verandering of wedergeboorte ging. Het grote probleem wordt dan: Wij zijn schuldig en verdienen straf en moeten die straf betalen. Gods straf - Gods toorn rust op ons. En alleen als de toorn of straf gedragen of betaald is, kan het weer goed worden. Maar… betaling is toch niet hetzelfde als de wedergeboorte van antwoord 8? Nu de nood is veranderd, verandert ook de leer over de verlossing uit die nood! Deze onopvallende verschuiving is te betreuren. Dit verandert de hele verdere opbouw van de geloofsleer over de verlossing. Uiteraard was deze verschuiving geen boze opzet van de schrijvers. Maar het is wel een feit, dat we hierdoor op een totaal ander been gezet worden dan we stonden in de heldere zondagen 2 en 3.
Dat God de zondige aard niet kan verdragen en toestaan in de eeuwigheid, kan iedereen begrijpen. Zelfs ongelovigen kunnen dat volgen, zo merk ik herhaaldelijk. Wij moeten vol hemelse liefde zijn, voordat we Gods eeuwige heerlijkheid in kunnen. Maar schuld? Kan het daar werkelijk om gaan bij de verzoening met God? Is dat het belangrijkste voor verzoening?
Het gaat toch om het herstel van vriendschap van God met zijn schepselen; ja, van de Vaderkindrelatie. Het verbond tussen God en mens wordt vaak vergeleken met een huwelijk. Kan dan betaling van schuld of straf een basis zijn? Is betaling van schulden voor God werkelijk belangrijker dan verandering van onze harten? Zo is het vanaf zondag 4 in de Catechismus. Maar worden de zaken zo niet op z’n kop gezet? Verzoening is iets persoonlijks. Betaling van schulden is iets zakelijks en hoort bij contracten.
Zondag 4 is waarschijnlijk gekleurd door scholastiek en de Middeleeuwen. Toen lag de nadruk meer op eer (en eerwraak) dan op relatie en liefde. Het verbond met God werd meer gezien als een contract dan als een liefdesrelatie. God was de grote onbewogen Handhaver van de wereldorde. Schuld en boete worden dan beslissend en vergeving ‘om niet’ vreemd. Dit scholastieke denken beïnvloedde waarschijnlijk de geloofsleer en dat vond z’n neerslag in veel belijdenissen, liturgische formulieren en gebeden in van de Reformatie-kerken. Veel bijbelse begrippen krijgen hierdoor een andere invulling. De boodschap van het evangelie wordt hierdoor ‘verdraaid’ en anders dan de bijbelse boodschap werkelijk is.
Bron: Jezus in ons - Herman Barkmeijer |
Is het werkelijk zo dat relatie niet met schuldinlossing kan? Is de tegenstelling die Herman Barkmeijer schetst werkelijk zo bepalend? In mijn ogen hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Als er strubbelingen zijn in een relatie door een misstap van een van de partners, kan er dan ineens geen focus meer zijn op de relatie als de een toegeeft fout te zijn geweest? Want daar komt de redenatie dan toch ergens op neer.
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken, of ze nu de HC wel of niet kennen...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 4 januari 2010, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 19:46
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor Disney... Meis je hebt em dubbel en dwars verdient |
Disney, ik hoop dat deze knuffels een uitnodiging mogen zijn om weer mee te doen op forum en in chat Maar ook zonder dat een knuffel van mij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 januari 2010, 12:37
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ik heb er een nachie over geslapen maar moet bekennen dat ik nog steeds geen nieuw ken,maar dat terzijde, ik probeer het toch opnieuw te beantwoorden,als oud en nieuw gaan trouwen heb je een feesie dat noem je oud en nieuw of zoals de duitsers zeggen silvester...dus zo heet hun kind dan..... dus je hebt oud en nieuw en silvester... |
Maar de vraag was: HENK710 schreef: | Kan dat wel dan, jong en oud met elkaar trouwen? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | vergelijk het maar met als jij denkt wakker te zijn | Dan heet het gewoon jong
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | je bent zo jong als je je voelt en zo oud als je je gedraagt als je slaapt zit je er tussenin |
Toch geen zieleslaap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:25
|
|
|
RELLOK036 schreef: | als je een chinees bent das toch logisch? nooit gehoord van jo pang jong? en ff kijken euhm ken ik iemand die oud heet? euhmmm ken niemand die oud heet en als die jong met oud trouwd zijn de kinderen daarvan er tussen in he... logisch toch? |
Kan dat wel dan, jong en oud met elkaar trouwen?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 3 januari 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:19
|
|
|
Wanneer heet je jong? En wanneer oud? En zit er ook nog iets tussenin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 21:24
Onderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
|
|
|
FRANS528 schreef: | nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze papa we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me |
Het is logisch dat de kinderen op zoek zijn naar een juiste houding. Het zijn kinderen met bagage. Ze hebben een andere vader, die er niet meer is. Jij komt nu in het gezin erbij, waar ze het eerst met mama alleen gedaan hebben. Je blijft in die zin een soort 'inbreker'. De kinderen hebben net als jij en je partner ruimte nodig om te wennen aan het idee dat er weer iemand in huis bij is gekomen. Ook speelt er veelal een stuk onzekerheid mee over het wel blijven van jou als nieuwe man in huis.
Dit is een proces dat tijd nodig heeft. Je bent net na een korte kennismaking 4 maanden getrouwd (nog gefeliciteerd trouwens). Ik heb nu een relatie van ruim 1 jaar en nog steeds merk ik het zoekende bij de kinderen (en overigens ook bij de volwassenen). Gun elkaar de tijd!
Dan even over het papa-verhaal, waar anderen ook al iets over gezegd hebben. Dring jezelf, vanuit voorgaande, niet op als papa, maar probeer er gewoon een te zijn. Als de kinderen jou dan eventueel papa noemen willen, dan is het goed, als je ze maar voorhoudt dat je nooit hun eigen vader kunt vervangen. Dring in elk geval niet op dat ze je papa noemen, want dan kweek je afstand.
|
|
Naar boven |
|
|