Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:51
Onderwerp: De klik...
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent? |
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:41
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. 5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. 6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!! 7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. 8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. 9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. 10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden. 12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden. 13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. 36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. 37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; 39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. 41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden. 42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,
[/b][u][u]
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 26 juli 2011, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:27
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit gaat dus in tegen de andere teksten over huwelijk in de bijbel. Ten eerste geloven we toch dat het huwelijk ingesteld is door God. Dus, zouden we deze tekst dan op die manier lezen of de nadruk leggen op de heiligheid van het huwelijk? Ten tweede het is een onjuiste gedachte om te denken dat je het beste je roeping kunt vervullen als je ongetrouwd bent. Je hebt weliswaar meer tijd en aandacht, maar tegelijkertijd heb je niemand met wie je alles kunt delen wat je op die dag te verwerken krijgt. Bovendien kan een ongehuwde moeilijk pastoraat bedrijven met gehuwden. Hij weet nl. niet waar hij over praat. Hij weet niet wat het is kinderen te hebben en ook niet wat het betekent je leven met een ander te delen. Tenslotte nog dit, zelf zie ik een relatie als een aanvulling, met name in het zoeken naar de wil van de Heer. Het leidt niet af, het versterkt juist elkaar als je samen bevestigd wordt in de wil van Hem. Je kunt deze tekst alleen maar lezen in haar context, en die context heb ik bij een andere bijdrage gegeven. |
Paulus spreekt over beide situaties dus het voordeel met name van zijn-alleen zijn, maar ook de volle heerlijkheid van het huwelijk, als afschaduwing van de >Liefde van Chtristus tot Zijn Bruid(Gemeente), dus geen vaste regel of dwingend gebod..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:07
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Ik word altijd een beetje simpel van het woord KLIK. Geen idee wat het is. (bij wijze van)
Na wat navraag te hebben gedaan her en der schijnt het dat vrouwen snel een vonk willen voelen of iets wat daar in de buurt komt. Mannen vinden een leuke avond al genoeg en kijken liever even aan hoe het loopt.
Bij voorkeur spreek ik liever nog een keer af als ik de eerste keer een aangename avond heb gehad. En direct vlinders in je buik, ach dat heb je zelden en ben ook geen 18 meer.
Moraal van het verhaal, gun het even tijd. |
Ik ben 63 en vol op vlinders in mijn hart en zij vliigen inmiddels uit naar een beeldschone dame op de hoofdpagina...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 10:12
|
|
|
BEUN656 schreef: | Vind ik veel te kort door de bocht. Alsof jij in harten kan kijken... Sjonge, jonge... Ik vind dat steil en arrogant. |
Aan de vruchten herkent men de boom, en niet een ieder, die Heere zegt, is christen, maar die ook doet wat de Heere in je wil werken, nl. oprechtheid. De christen onderscheidt wel " alle" dingen, maar hijzelf wordt door niemand onderscheiden.... De Geest onderzoekt alles ook de diepten van het hart en Hij geeft ons in gehoorzaamheid aan Zijn Stem inzicht in alles wat nodig is voor ons heil, en onze levenswandel. Jezus doorzag ook de leugen van Judas, de leugen en schijnheiligheid van de Farizee-ers en Schriftgeleerden, en wij hebben diezelfde Geest ontvangen Die leert onderscheiden van onecht en echt in het christelijk belijden en geloven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:32
Onderwerp: Een WOORD voor jou...
|
|
|
Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle zonde en ongerechtigheid en zo mogen christenen steeds weer verder gaan, dagelijk het kruis van zelfverloochening en in de vioetsporen van Jezus gaan op weg naar huis..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:27
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ook al ben je het niet eens met een visie, en dat is je goed recht, dan behoor je nog respect voor de andersdenkende te hebben. Doe je dat niet dan heb je alleen respect voor je eigen opvattingen. Dan krijg je geen discussie maar gedram over het eigen vermeende (groeps-)gelijk.
Het mooie van een forum is dat de vele christelijke opvattingen die hier zijn aan elkaar kenbaar gemaakt kunnen worden. Ook al ben je het er niet mee eens, het zijn wel medechristenen die het schrijven. Reformatorische vanzelfsprekendheden en benaderingswijzen zoals jij ze uit, zijn niet het exclusieve criterium voor christelijke opvattingen.
Thomas, gelooft ook. |
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:19
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:14
|
|
|
Paulus doelt hier m.i. op het alleen gericht zijn op de wil van de Heere en dat kan verstoord worden of "minder" zijn als je een vrouw hebt, omdat je dan je aandacht en tijd ook aan je vrouw " moet" geven en met name als je een roeping hebt van de Heere waarin veel tijd zit waarbij je zeg maar 100% je tijd hieraan " kwijt " bent zoals Paulus, dan acht hij het " beter" niet te trouwen ter voorkoming van de " eenzaamheid" en de problemen, die dat kunnen veroorzaken, maar het is nooit als eis of opdracht bedoeld om wel of niet te trouwen in het algemeen... Paulus was ook de schrijver van de Efezebrief en daar beschrijft hij juist de " perfekte" relatie tussen man en vrouw als Christus met Zijn Gemeente, Bruidegom en Bruid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 07:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd is dat een gezondere houding, dan alleen maar biddend bezig te zijn. Ik ken te veel mensen die al van tevoren wisten dat degene die ze van de foto kenden de vrouw/man van hun leven was. En dat geeft een enorme belasting, want hoe kan je weigeren als een ander het zo duidelijk van de Heer ontvangen heeft? Je moet weten hoeveel er op die manier gemanipuleerd wordt.. |
De Heilige Geest manipuleert niet, maar een mens manipuleert en wil God voor zijn of haar karretje spannen, maar de ware Liefde zoekt naar mensen met ware Liefde in zich en dat geeft de klik....bezitten wij die ware Liefde dan zoeken wij ook Ware Liefde.....
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 26 juli 2011, 07:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:01
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Dit zijn helaas geen veronderstellingen of verdachtmakingen.
Tenzij dat degenen gelogen hebben, waar ik een persoonlijke mail wisseling gehad heb.
Mannen hebben doorgaans minder last van onbehoorlijke reacties. Misschien dat vrouwelijke leden hier meer van kunnen vertellen. |
Als en ieder nu eens begint met oprecht te mailen vanuit zijn(haar) ontvangen geloof en dan kan het niet anders, dan dat de leugen moet wijken, Dat vereist steeds een dagelijks onderzoek van onszelf of wij waarachtig zijn of niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels...... | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:53
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
[quote=TINK100]en Jezus veranderde zelf het water in uitstekende wijn op de
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:48
Onderwerp: ongelovige vriendschappen
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Als je alleen met gelovigen omgaat, hoe kun je dan getuige zijn van Gods werk je leven?? Ik geloof zelf dat de omgang met ongelovigen van groot belang is. We hoeven natuurlijk geen deel te hebben aan hun activiteiten, maar moeten gewoon op gepaste wijze afstand nemen. Mijn ervaring is dat dit meer respect oplevert dan het eindeloos prediken van het evangelie, want dat wekt irritatie op in plaats van respect.
Er wordt ook wel gesproken, dat je dingen als gelovige op moet geven. Daar wordt dan ook nog wel eens het woord 'HELAAS' bij gebezigd.
Een heel extreem voorbeeld: Als je een dief bent, maar je wilt niet naar de gevangenis, dan zul je moeten stoppen met stelen, maar gaan werken. Het gestolen brood smaakt goed. Het brood dat je met werken verdient smaakt hetzelfde, maar je mag het met voldoening eten.
Ja...., als christen moet je sommige dingen opgeven, maar daarvoor krijg je andere dingen terug die veel waardevoller zijn. Het opgeven van dingen klinkt zo beladen, ik vind het meer een kwestie van ANDERE dingen gaan doen.
En... Daar schrijft de brief aan de Galaten over.... laat je niet opnieuw een wet opleggen. Sommige christenen vertellen je dat je sommige dingen niet meer mag doen. In een van de reacties, las ik, dat sommige christenen geen varkensvlees mogen eten. Waar staat dat in de Bijbel???? Wel lees ik dat Petrus als Jood zijnde, tegen zijn gevoel bij een heiden moest gaan eten, en ook nog eens varkensvlees.
Wat wel wordt gezegd. Als ik bij mensen ga eten die daar aanstoot aan nemen, dat ik het niet moet doen. Maar dan wachten tot ik thuis ben en daar lekker die speklap ga eten. |
Een christen 'moet" niets maar wil uiteindelijk niet, wat God niet wil en alles is ge-oorloofd, maar niet alles is nuttig en zorg als christen dat je je vrijheid niet gebruikt om een aanstoot te zijn voor een ongelovige.of gelovige... want dan misbruik je je vrijheid in Christus voor je eigen vleselijk ego...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:43
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Hebreeën 3:7 Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij zijn stem hoort, Efeziërs 4:30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. Handelingen 13:2 En terwijl zij vastten bij de dienst des Heren, zeide de Heilige Geest: Zondert Mij nu Barnabas en Saulus af voor het werk, waartoe Ik hen geroepen heb.
De Heilige Geest is wel degelijk een Persoon die bedroeft kan worden die spreekt.
Vader, Zoon en Heilige Geest horen inderdaad bijelkaar, maar zijn wel degelijke een zelfstandig Persoon. Jezus sprak tot God de Vader en heeft de Heilige Geest gezonden als Trooster, omdat Jezus nu aan de rechterhand van de Vader zit. Het woord god, dat wij gebruiken komt uit de grondtekst van 'Elohim', dit woord is een meervoud. 'Eloi' is enkelvoud. | Opnieuw lees jij niet goed en maakt er een eigen visie op. Ik ontken niet dat de Heilige Geest Een Persoon is, maar als een mens de Heilige Geest los trekt van Jezus Christus en God de Vader door alle of veel nadruk op Hem te leggen, dan val je om met die Geest... want de Geest verheerlijkt de Zoon en de Vader en de Zoon spreekt door de Geest van Zichzelf en de Vader en ook van Zichzelf. Hoe lees je Henkwal, met de bril van een Schriftgeleerde of de bril van een arme van geest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:38
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Ben ik helemaal mee eens. Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen. Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.
En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken. Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen. | Opnieuw veronderstellingen en verdachtmakingen, zonder direct bewijs, juist die dit soort gedragingen "veroordelen" doen heimelijk zelf wat zij in een willekeurige ander verfoeien... de z.g. balk in eigen ogen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:33
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Mee eens.
De Bijbel wordt weer eens lekker toegepast om eigen ideeën te ondersteunen, in plaats van de Gods Boodschap te verstaan. |
Het gaat hier in dit hoofdstuk over reeds gehuwde mannen of vrouwen en waarbij in het huwelijk sprake is van 1 gelovige, dus of de man of de vrouw en dan indien zij toch in harmonie met elkaar leven, dan is er geen reden om dat huwelijk te beëindigen. Echter als christen een relatie zoeken die ongelovig is wordt ontraden want dan is de zoeker onjuist bezig. En in het huwelijk geldt, dat indien de ongelovige wil scheiden, dat de christen of christin dan niet meer gebonden is aan dat huwelijk en dus weer een nieuwe relatie mag beginnen met een andere christen of christin, uiteraard nooit van het gelijke geslacht... Dus als je goed en biddend leest, zul je de grondtoon van dit hoofdstuk verstaan. Dus nooit vóór je huwelijk christen zijnde een ongelovige relatie zoeken en aangaan, maar een christen-gelovige....
2 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate; 13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate. 14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig. 15 Maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:14
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen... |
Een advies voor Hen Kwal of Henk Wal, lees Job er eens op na....en reageer dan nog eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:12
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Misschien wordt er wel heel erg vurig gebeden voor die klik.
En.... Hebben we dat dan de vorige keer dan niet gedaan??? Als ik hier op de site rondkijk, dan blijken de meesten boven de 30 toch gescheiden te zijn. En allemaal zonder schuld???? Hebben dan niet vurig genoeg gebeden om ons huwelijk te redden? |
Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:07
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat klopt, sommige mensen doen dat zeker, die gaan aan het eigenlijke doel voorbij ... Gelukkig maar dat de meeste christenen, net als jij, niet voortdurend bezig zijn met het "lopen zoeken naar tekenen". Het is goed om niet je ogen te sluiten voor dat wat er gebeurt en dat te durven zien in het licht van de bijbel ... Een goed voorbeeld daarvan gaf Lisa met haar beide links, deze actuele gebeurtenissen staan echt letterlijk beschreven in de bijbel, en daaraan kun je dus zien dat we in de eindtijd leven ... Dat het eng is, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, het is niet "niks" dat deze actuele gebeurtenissen zo letterlijk in de bijbel beschreven worden. En de eindtijd zie ik niet als bangmakerij, maar veel meer als een tijd waarin we nog de kans hebben om de mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, en daarnaast om elkaar te bemoedigen en te vertroosten met wat "ons" deel straks zal zijn, als we Jezus in Heerlijkheid mogen aanschouwen ...
http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
.. | Nuchter, nuchter, kinderen het is de laatste ure, schrijft Johannes al, dit is het laatste tijdsdeel, en blijf op je post en waakt, want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:04
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Wat ik begrijp is dit. Dat als JEZUs terug komt HIJ met een ijzere staf zal heersen en dat na die 1000 jaar je nog de mogelijkheid heb om te kiezen zo heb ik die dingen begrepen. Want eerst zullen de levende die geloven opgenomen worden
Sjalom. Martin |
Diegenen moeten opgenomen worden, die 1000 jaar met die staf zijn bewerkt?????????? grapje..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:00
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.
en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen.. ...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden. |
Dan zou God eeuwig moeten wachten, want dat gebeurt niet en velen zijn al onbekeerd gestorven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:56
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord ..... |
We leven ook als christenen temidden van een Mac Donald's cultuur, waarbij relaties als een zak patat worden "opgegeten"en vervolgens op straat worden "weggegooid"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:51
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf. Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld. Sacramenten is zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum. Huwelijksecrament is echter ondenkbaar. Eerst wordt iemand bij openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag ze deelnemen aan de sacramenten. Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal. Ik vind het erg jammer dat vele kerken toch gedaan. IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten. |
Afleggen doe je een overleden iemand, maar niet in de kerk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:48
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
In Hem zijn wij volmaakt als kinderen van God en door het geloof in Hem zijn wij een nieuwe schepping het oude is er nog wel, maar is als het ware een gepasseerd station, we leven door Christus, de nieuwe mens, die uit God is en dan heb je de gezindheid van Christus, waardoor de christin(ikzelf ook dus), mijn vijanden liefheb, en ik heb er wat om Christus 'wil...en mijn vlees is ook een vijand, maar die haat ik tot in de dood, want het is ook de vijand van God......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:39
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
Auto is niet nodig voor het aangaan van een relatie, vóóraf kun je bepalen of je iemand te "ver"weg vindt wonen, maar is de klik er, dan ga je er toch voor met of zonder auto....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|