Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:08
Onderwerp: Onze grootste angst
|
|
|
Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn. Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn. Het is het licht, niet onze schaduw die ons het meest beangstigt. We vragen onszelf af: Wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch? Maar wie ben jij om dat niet te zijn? Jij bent een kind van God. Als jij je onbelangrijk voordoet, bewijs je de wereld geen dienst. Er is niets verlichts aan jezelf klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen. We zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen. We zijn geboren om de glorie van God die in ons is te openbaren. Die is niet alleen maar in sommigen van ons; die is in iedereen! En als wij ons licht stralen, geven we onbewust andere mensen toestemming om hetzelfde te doen. Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst, bevrijd onze aanwezigheid vanzelf anderen.
Nelson Mandela
Een heel belangrijke les die ik onlangs heb mogen leren, en ik denk dat het voor een ieder van ons geld; We mogen onszelf ten volle laten zien, al onze gaven en talenten gebruiken om helemaal tot uiting te komen. Want pas dan weerspiegelen we God in al Zijn glorie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:42
Onderwerp: liefde is
|
|
|
PIETER649 schreef: | Liefde is.... Als je vrouw een bouwpakket kast koopt, dat laat bezorgen, het jou in elkaar laat zetten.... en jij vraagt geen scheiding aan en laat haar ook in de toekomst zonder toezicht op internet |
Nou, daar kan k nou echt helemaal niks tegen in brengen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
RENSKE067 schreef: | zit ie misschien vast in de hoogspanningskabels? |
Wie weet!
Maar hijs nu iig los...het is weer heeeeeeeeeerlijk stil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:18
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zucht.....krijg het maar niet voor elkaar Misschien moet ik erbij vermelden dat het om een foto gaat? Kan het dan wel? |
Ja
Als je de site met het betreffende plaatje voor je neus hebt, klik je op het plaatje zodat deze in ware grootte word getoond...(je hebt dan een pagina voor je waarop alleen het plaatje zichtbaar is)... kopieer dan de link, plaats die in je reactie...selecteer hem dan en klik op de Img button...zou moeten lukken dan...
Betreft het een foto uit je eigen documenten weet ik het ook niet eigenlijk
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 19 juni 2010, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:03
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
DAVID923 schreef: | nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar. |
JIJ hebt argumenten gegeven die JIJ waar acht...geschreven door anderen, das wat anders! Er word wel degelijk inhoudelijk gereageerd, en ja ook op gevoel want dat heeft nou eenmaal met elkaar te maken...maar de antwoorden staan je blijkbaar niet aan... De argumenten die je geeft, zoals de pinkster-invloed op de opwekkingsliederen...ik noem het liever een Evangelische invloed omdat de opwekkingsliederen in meer kerken centraal staan dan in de pinkstergemeente worden namelijk beaamd. Er word enkel bij gesteld dat het daarom niet minder goed zou zijn dan de traditionele liederen die voortkomen uit de traditionele kerken, iets dat jij wel impliceert door middel van je woordkeuze. En op die manier lijk je te zeggen dat de evangelische beweging dus een verkeerde is, waar je heel wat mensen hier mee tegen het hoofd stoot. Niet geheel onterecht reageren deze mensen dus zo, omdat het als een persoonlijke aanval ervaren kan worden. Wanneer iemand namelijk een evangelische gemeente aanhangt en zich daar echt thuis voelt en ervaart dat hij groeit in het geloof, en er dan iemand komt impliceren dat de opwekking verkeerd is kan dat nogal hard aankomen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:30
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | legeroefening tess?
ik wil koortsvrij zijn...ruilen? |
Prima! Als jij dan mijn hooikoorts er ff bij neemt?
En nee, geloof niet dat het een legeroefening is, het is de helikopter van rijkswaterstaat...die komt hier dagelijks een aantal keer langs om de hoogspanningskabels te checken. Maar vandaag blijft ie nogal hangen geloof k
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:28
|
|
|
DAVID923 schreef: | laat ik het simpel houden, geef even weer uit hoeveel liederen je het telt per bunder, en dan die woorden, en dan naast elkaar. (er zijn denk ik meer psalmen)
en nog los daar van; de hele toon en gerichtheid is anders. maar tel eerst eens beiden: de psalmen en de opwekkingsliederen, en hoeveel van ieder. |
Laten we nou es even reëel wezen...
De psalmen van David zijn geschreven vanuit de behoefte om de Heer te prijzen. De opwekkingsliederen zijn geschreven vanuit de behoefte om de persoonlijke relatie met God te prijzen.
Maakt het nou echt uit hoe vaak er een woordje als ik of wij in een lied staat wanneer je bovenstaande in gedachten houd Het lijkt me een beetje nutteloos om dan woordjes te gaan tellen om te kijken wie er gelijk heeft, hoor! David, je bedoelt het vast goed...maar ik heb het gevoel dat je nogal bezig bent je eigen mening er door te dauwen en ik kan je wel zeggen dat het volgens mij niet de bedoeling is om zo je doel te bereiken Ga gewoon eens een normaal gesprek aan over je onderwerp en sta ook open voor de mening van anderen, wie weet leer je nog wat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:22
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nou 2 woordjes aangepast dan.... rest geen moeite mee er zullen altijd dingen blijven waar menen zich aan storen hier in t westen van het land is het taalgebruik bijvoorbeeld veel harder en directer dan in t oosten van het land....maakt ons dat dan tot harde onpersoonlijke mensen, die niet christelijke zijn ? |
Noot: Deze westerling persoonlijk kan em wel waarderen, maar kan zich ook heel goed voorstellen dat deze tekst op een site als CM niet echt ehh...tot zen recht komt, zeg maar. Misschien wel iets om enigzins rekening mee te houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:19
|
|
|
Ik word gek!!
Vliegen hier de hele dag al niets dan helikopters over... Je kan het ook overdrijven he!
Ik wil rust!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:15
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neeeee suus; waar jij het over hebt is een vrouwenhuishouden en dit is een mannenhuishoudings-overleg....... |
Maar volgens mij proberen die mannen wel degelijk een vrouwen-huishouden na te bootsen Han, ze strijken notabene!
Tess, die sowieso niet strijkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:14
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als de aftrap plaats vind ben ik in dromenland |
Nou, het was daar vast gezelliger dan in Zuid-Afrika
Man o man wat een belabberd spel zeg...en dan toch met 1-0 winnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:11
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
DAVID923 schreef: | wat ik bedoel beste jonathan; is dat deze wereld de zonde lief heeft, ik volg veel debatten en hou het nieuws in de gaten, en er is veel weerstand tegen de christelijke idealelen onder de niet gelovigen, hun bepalen immers zelf wel of ze abortus plegen, op zondag winkelen en hoe ze met sex, rolverdeling man/vrouw en homoseksualiteit omgaan. ze leven in het duister en haten het licht, de Bijbel zegt het (is eigenlijk al einde discussie) en de praktijk.
Dus als iedereen ineens sgp of christen unie stemt (cda tel ik niet mee, de c is daar nietszeggend) en het dus met het progamma eens is, dan is er of een grote opwekkign en bekering, en dat kan volgens 2tess2 niet want in de eindtijd is er eerder een grote afval.
om een lang verhaal kort te maken, dit principe bedoel ik:
Luc 6,26 Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld. |
Ik voelde me even aangesproken, dacht heb k nou weer gedaan Maar ik ben het zeker met je stelling eens dat we in de eindtijd leven en dat in het grotere geheel wij als christenen weinig kunnen betekenen in de voorkoming van de val van de wereld. Maar toch denk ik wel dat we als christenen zeker van ons moeten laten horen! We mogen Hem niet verloochenen en dat zouden we net zo goed doen wanneer we alles maar gewoon laten gebeuren zonder Zijn naam bekend te maken door ons christenzijn te laten zien
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 19 juni 2010, 16:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:20
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | ben ik helemaal met je eens Jonathan... Als Christen zijnde...is het zo heerlijk om te mogen zingen, en de teksten en troostende woorden die je zingt in die liederen tot je te nemen. en of dat nou opwekking is , of psalmen, gezangen... Waar ik me meer zorgen over maak, is dat ik merk dat er zoveel Christenen zijn die dag in, dag uit ,naar radio 538 luisteren. Hoe is dat toch mogelijk....denk ik dan.... Niet dat ik zo"n heilig boontje ben...ben ook maar mens... Laten we met z'n allen dat maar es onder de loep nemen, dan zet ik ondertussen wel een prachtige cd op....met opwekkingsliederen... dan weet ik tenminste wat ik zing........ |
En toch...heb ook niet zo heel veel met 538...(luister liever naar skyradio)... maar kom best nog wel eens "wereldse" nummers tegen waar ik op dat moment echt een geloofsboodschap uithaal. Zo zie je dus maar, tis echt wat je er zelf uit haalt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:17
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | o grut, tessy en lielie als je een aantal namen bijvoegt, wel het allerlaatste bericht copieren hoor! ik had de TAXI al een keer weggeveegt, ligt me bij........ en willen jullie t hele bericht copieren, voor de nieuwkomers? dan weten die ook gelijk waar en wanneer we afspreken, anders moeten ze het hele topic napluizen en dat lijkt me voor degenen die met het forum niet zo bekend zijn een heel gedoe!!
DANK UUUUU |
Ik copieer iedere keer de laatste Han, en breng dan de wijzigingen aan Maar k zal t aan jou overlaten, weet je zeker dat het goed gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:37
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Euhh, dan kun je je altijd nog identificeren met het standvastige eitje
GrZ! |
Standvastig...eigenwijs...Jah, dat zou wel eens kunnen kloppen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:29
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Wij gaan vanmiddag lekker kijken hier
Maar eerst eh...boodschappen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb een pobleem met mjn pc. Als ik heel traag typ dan komen alle letters te voorschijn. Typ ik het normale tempo, dan vergeet de pc een hoop letters te tonen.
Wie weet waar dit aan ligt?
rnkenotsbod
Daar moes staan:
Dronken toetsenbord? |
Misschien heeft je pc ook slecht geslapen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:19
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
FLORA809 schreef: | Hi Tess,
wat een geweldig stukje heb je geplaatst zeg, de uitleg is heel duidelijk een uitnodigend. Zou het niet de Heer zijn die jou in al die dingen leidt? En gelijk tot zegen bent voor anderen? veel liefs, Flora |
Ik hoop het van wel Flora, sterker nog...ik dénk het ook Bedankt voor alle lieve reacties, ik ga van de week maar es contact opnemen met de kerk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:17
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Quote: | Mooie quote;
Het toppunt van een positief zelfbeeld : bedenken dat je ooit het snelste zaadje bent geweest! |
Toch krijg ik met dit soort uitspraken altijd meteen de neiging om te vragen: "Zegt dat dan iets over mij, of vooral over de kwaliteit van de rest van het zaad?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:57
|
|
|
DAVID923 schreef: | ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk? ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!
als ik opmerk dat die liederen van uit een bepaalde theologie en bril zijn geschreven, heb ik toch gelijk?
weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels. |
Even inhoudelijk, je hebt idd gelijk dat de opwekkingsliederen vanuit een bepaalde theologie zijn geschreven, evenals de traditionele kerkliederen en zelfs de psalmen van David. Ik denk dat wat Chat bedoelde te zeggen is dat deze liederen niet per definitie verkeerd zijn omdat ze dus idd vanuit die andere theologie geschreven zijn dan de traditionele liederen. Geloof is heel persoonlijk, en dus ook de manier waarop liederen ontvangen worden. Hoewel voor de één opwekkingsliederen dus heel oppervlakkig lijken kunnen ze voor de ander een schot recht in het hart zijn. Het gaat er m.i. niet om hoé het geschreven staat, maar om wat het uitdraagt...en vooral, dat het lied bestemd is om de Heer groot te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:51
|
|
|
DAVID923 schreef: | let op je woorden...ik veroordeel GEEN mensen, maar noem enkele punten op aan die LIEDEREN waar IK problemen mee heb, en gooi het in de groep om te zien hoe er over gedacht word. |
Volgens mij was dat ook exact wat Angelique zei, toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:49
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique... erika129 komt iets later...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 (onder voorbehoud) gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud) griffin mosterd923 dirk548 onder (voorbehoud)
44 aanmeldingen dus; 20 dames en 23 heren en 3 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:04
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
GRACE585 schreef: |
ff frustraties kwijt me ex laat weer de kids zitten ,en dus wederom met vaderdag. en ik dus weer flexibel zijn en mijn planning omgooien en natuurlijk doe ik dat met liefde want ik ga voor me kids,maar leuk is anders want de kiddos worden voor de zoveelste keer weer eens teleurgesteld en ze hadden zo hard geknutseld op school |
Balen! Maar met de kids in gedachten kunnen ze dat knutseltje wellicht op een andere dag geven? En ja, flexibel zijn is één ding...maar er misbruik van laten maken een andere. Een spiegel is soms lang zo gek niet, misschien moet je je eens even een tijdje iets minder flexibel opstellen? In elk geval heb jij een heerlijk weekend mét kids voor de boeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:55
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd. |
Jottum!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:16
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Help
Ik wilde een plaatje laten zien hier maar hoe doe je dat |
De link naar het plaatje plaatsen, dan de hele link selecteren en vervolgens hierboven op het IMG icoontje drukken...
Et voila!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:14
Onderwerp: zak over je hoofd
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Sja... als ik dat doe issie meteen geplet
Tenzij hij tòch op een wit paard zit??! |
In dat geval kan ik je de aankomende picknick aanraden! Er word ook voor een hele partij kikkers gezorgd, dus wie weet zit ie er tussen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 18 juni 2010, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:41
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | dat had ik er dus noooooiiiiit bij gezet, ze (de dames) nemen toch alles serieus |
Ja nou!!
Zoiets bedoel je, Cross?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:00
|
|
|
En toen werden we wakker...
Nee dank je! Ik heb liever gewoon een man die ook zijn zwakheden durft te tonen...is zo moeilijk anders om te evenaren joh, met al die tekortkomingen van mijzelf Daarbij komt, dat de variëteit aan keuze ook veel groter word als je ze mét tekortkomingen accepteert
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 18 juni 2010, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:58
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ûûtnaaibultje =vluchtheuvel
koeientiet=uier? |
Koeientiet = uierboord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:55
|
|
|
Ik vind opwekkingsliederen ontzettend mooi!
* Juist, omdat ze in "normale bewoordingen" geschreven zijn en je dus daadwerkelijk wéét wat je zingt... * Ze door die makkelijke woorden ook heel laagdrempelig zijn; iedereen begrijpt ze, en kan ze makkelijk mee zingen... *Ze alles behalve oppervlakkig zijn! De meeste liederen die mij na aan het hart liggen zijn opwekkingsliederen..zoals "De kracht van Uw liefde"...
De term mens-emotioneel een negatieve lading geven vind ik een beetje raar ...het gaat er toch juist om dat liederen die de Heer prijzen ons juist in ons mensenhart raken, zodat we bewogen worden door Zijn liefde die al ons verstand én gevoel te boven gaat? Ieder zijn meug, de traditionele liederen zijn ook héél mooi, maar ik heb zelf de ervaring dat men toch wel bekend moet zijn met al die traditionele woorden om ze ook te kunnen waarderen. Bij opwekkingsliederen is dit juist niet het geval, waardoor iemand die (nog) helemaal niet zo bekend is met God en het christendom ze ook begrijpt en kan waarderen
|
|
Naar boven |
|
|