ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:07
BerichtOnderwerp: Dagelijks Woord

CHATULIEM619 schreef:
Nee, Here is verkeerd gespeld.

Dat is een kwestie van voorkeur Chat... voor jou moeilijk voor te stellen, maar sommigen prefereren de statenvertaling zolang er geen betere is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 19:20
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?

MARISKA601 schreef:
Ik wist niet dat mannen konden bevallen....

pfff
Uit deze bijdrage van je blijkt dat lezen een kunst is die jij nog niet volledig beheerst, Mariska.
Maar dat geeft niet hoor, ik maakte dat eerder en vaker mee op dit forum. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 16:27

DANIEL777 schreef:
laat je vrouwtje het maar niet horen Knipoog smiley

want? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 16:26
BerichtOnderwerp: Frusty

MARIO216 schreef:
Hoe is het weer bij de Assyriers dan ???

deze wijze uit het oosten is tevreden met het weer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 16:25
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

DANIEL777 schreef:
een valkuil?

uilskuikens hebbie ook... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 15:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

MARIO216 schreef:
Na het e.e.a. gelezen te hebben, is er dan een dierentuin in Den Haag. Misschien in Madurodam.

het binnenhof is net een apenrots toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 15:57

DANIEL777 schreef:
Wat hebben jullie vrouwen vnaf het begin gedaan? Smiley die vol vragen zit

de man verleid met verboden vruchten.... tegenwoordig proberen ze te verleiden met dr cm-profiel incl. bevallige fotoos ( of fotoos van waar ze voorheen van bevallen zijn Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 15:54
BerichtOnderwerp: Frusty

Wat een vervelende saggerijnige mensen zijn julie toch, bah Zieke smiley
Jullie lijken het volk Israels wel ten tijde van de tocht naar t beloofde land...

Geniet van de dag die de Heere uw God u gegeven heeft, ondankbaar volk
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 23:11
BerichtOnderwerp: Verpleegkundige

Ik heb dankzij cm een vrouw gehuwd met opleiding bejaardenverzorgster.... ze is bijna 13 jaar jonger dan ik Knipoog smiley

Dusse Mario... niet alleen een slimme meid, maar ook een ouwe vent is op de toekomst voorbereid Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
blond he Knipoog smiley

dubbelblond schat ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 23:06

FRANKT627 schreef:
Je zakl het niet geloven maar mijn kwartje is ook net gevallen Gefrustreerde smiley
Ik had het echt niet door... Verlegen lachende smiley

jouw kwartje valt sneller dan een kabinetsformatie in belgique Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 22:41
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNETTE792 schreef:
Leuk he, verhuizen Zieke smiley

Ik begon vandaag met de eerste dozen inpakken. heb ik net heel de boel overhoop gehaald, begeeft mn wasmachine het. Tot 3x toe de boel blank.Woedende smiley

gelukkig heb jij voor moederdag een heel mooie dweil gekregen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
als jij nou mijn dochter dr eerste vaderdag niet vergeten was, had je mij ook een nuttig cadeau kunnen geven Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: jammer

LEONARD480 schreef:
Met de nodige verbazing lees ik het forum ....al dan niet de wens uiten m.n. vrouw met kind al dan niet gewenst. Vraag me af of we Gods leiding kunnen en mogen ervaren, waarbij de Rijkdom die, ook al is het niet een biologische ouder een ouderlijke rol mag zijn van grote waarden.
Jammer, is dat er teveel naar de wensen van het individu de doorslag geeft en ja dan kom je vanzelf uit hoe de droomvrouw/man wilt zien.
Je ziet in deze bijdrage op het forum direct, hoe men de relatie graag wilt zien en mede het gevoel te kunnen inleven in die ander.
Heel belangrijk is natuurlijk hoe we de relatie denken vorm te geven ...spelen alleen uiterlijke zaken een rol of zijn we echt geïnteresseerd in die ander.

Als inmiddels ervaren stiefvader ( ik trof hier op cm een vrouw met kinderen ) kan ik alleen maar de tip geven dat je je goed moet realiseren dat er nog een echte papa op de achtergrond zweeft.
Hoeft niet per definitie een drama te zijn, maar is het bij mij wel.

Ook in jouw bijdrage, mn waarde Leonard, valt mij weer de veroordeling op die mensen treft die "selecteren" op een jou onwelvallige wijze.
Koester toch de individuele vrijheid om te selecteren op eigen voorkeuren.
Het volgen van eigen voorkeuren sluit Gods leiding totaal niet uit.

Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben, is waar jij bijvoorbeeld op selecteerd Leonard, is dat werkelijk alleen naar christengehalte?
Ik betwijfel dat, want je zit lang genoeg op cm om een gelijkgestemde christenvrouw van gelijk kaliber te hebben kunnen ontmoeten.
Of was ze helaas toch lichtblond ipv donkerblond? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 17:45
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

AMGELA759 schreef:
Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben.
En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker.
Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk.

Als ik de discussie een beetje volg, blijkt daar uit dat het niet gewaardeerd word als er een partner geselecteerd word op basis van uiterlijk...

Sorry, ik vind dat zulke onzin!!

Ten eerste helpt een "leuk" uiterlijk je hooguit iets bij de eerste kennismaking, in een verdergaande relatie komen al gauw de andere aspecten van een persoon naar boven.

Ten tweede selecteerd IEDEREEN wel ergens op, is het niet uiterlijk, dan is het sociale positie, levensbeschouwing, en bovenal heel populair op deze site: is iemand wel christen genoeg....

Net zo goed als het voor een lelijkaard niet leuk is om een droompartner te missen, is het niet eerlijk voor een halve heiden om gepasseerd te worden wegens (gebrek aan) geloof.

Kortom, iedereen selecteerd en hoe jong, mooi, rijk en/ of gelovig je bent.. je valt altijd wel bij iemand af.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 23:58
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

MARTIN695 schreef:
Hallo Thomas

Maar is het niet zo dat als je voor GODs aangezicht getrouwd ben en ook de zegen gekregen hebt dat je er dan ook alle moeite voor moet doen .
Wat ik zelf niet gedaan heb dat vooropgesteld maar ik was toen nog niet weergeboren.
Sjalom.
Martin

Dus nu je weergeboren bent, zondig je niet meer?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: jammer

HANNAH810 schreef:
er zijn ook kinderen die een grote behoefte hebben aan een vader-figuur, mario.
en er zijn zelfs kinderen, waarvan de vader niet eens in beeld is.

zou het mogelijk zijn, dat je jezelf op die manier heel veel liefde en voldoening ontzegt?

ik zou me voor kunnen stellen dat een man ervan kan genieten wanneer er kinderen juichend naar de deur rennen, omdat hij eraan komt;
het leuk vinden, samen een puzzeltje te leggen, of te helpen met een lego-probleem. stiekum moet glimlachen, wanneer een kind zijn schootje inneemt, om er naar het lijkt nooit meer vanaf te gaan.

ik kan natuurlijk niet voor jou denken, of voor wie dan ook, maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor sommige mannen wel heerlijk huiselijk kan voelen.

Volgens mij ga je als man in eerste instantie een relatie aan met de vrouw.
Dat die vrouw wellicht al kinderen heeft, dat is dan maar zo, hoort bij t pretpakket.
Ik heb het nooit gezocht, maar mn stiefkinderen zijn welkom vanaf het begin.
Ik heb er ook geen vervelende ervaringen mee, maar wellicht heb ik geluk gehad...

Waar ik geen geluk mee heb gehad, is met de ex van mijn vrouw, de papa van mn stiefkinderen....
Je staat er niet direct bij stil, maar ook hun papa maakt deel uit van mijn leven en dat is bijzonder onprettig....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 23:46
BerichtOnderwerp: kreet van de week

kreet van deze week...

ben dr weer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 23:45
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is

na een huwelijk van 7 jaar met een narcist, ben ik blij daar van af te zijn en raad het niemand aan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 07:49
BerichtOnderwerp: Welkom terug

MARYLIEN613 schreef:
Fijn dat je terug bent Pieter!

ik ben bijna alweer weg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 07:47
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

ANGELBOY999 schreef:
Maar beste gelovigen toch in Jezus Naam. Ik begrijp dat meningen verschillen en soms ver uiteen kunnen liggen, maar ik vind het spijtig dat er onder jullie zijn die zich op een negatieve manier uitlaten, met een gebrek aan menselijk respect. Dit kan toch niet Gods wil zijn? Horen wij ons niet als zusters en broeders te gedragen net zoals Jezus ons heeft liefgehad en liefheeft? Zijn dergelijke negatieve reacties dan jullie interpretatie van wat naastenliefde is? Amai, dan ga ik nu onmiddelijk bidden voor jullie om meer Liefde in jullie harten.

Ik ben bereid om te praten over uiteenlopende meningen en verschillen maar ik wil dit ook op een eerlijke manier doen, met respect voor de ander. Niet meer maar ook niet minder;

ik ben heel erg benieuwd of jij iemand die "slechts" ongehuwd heeft samengewoond, op dezelfde wijze beoordeeld dan een ex-gehuwde.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:16

ANGELBOY999 schreef:
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.

ik ben zelf gescheiden en pas getrouwd met een gescheiden vrouw.
geen van ons heeft gekozen voor een leven zonder partner.
degenen die onrein waren in ons geval, waren onze exen.
ik gun je jouw vrij letterlijke interpretatie van dit bijbelgedeelte, zelf lees ik liever de geest van de wet...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis

SUSANNAH475 schreef:

Waar zie jij precies staan Pieter dat het stuk van Crossroad gaat over niet-charismatische christenen ?
Volgens mij heeft Cross het hier over mensen in het algemeen die van Jezus horen in een gemeente of kerk en daar verder niks mee doen, alleen omdat ze dit van huis uit hebben meegekregen zitten ze daar in de kerk.
Ik vermoed dat Crossroad niet uitsluit dat die mensen net zo goed in de charismatische gemeente kunnen zitten...

ten eerste gebruikt Cross hier het woordje KERKLEER...
ten tweede ken ik hem al n jaar of 4 dus weet ik ook hoe hij schrijft en wat hij bedoeld.

ik heb hem diverse malen ontmoet en ik mag hem wel.
over 1 ding zijn wij het echter niet eens, en dat is precies dit onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:55
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

THIRZA120 schreef:
Is deze opmerking niet tegenstrijdig met hetgeen je vermeldt bij het mooiste moment van vandaag Smiley die vol vragen zit

zoiets viel mij ook al op... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:52
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis

[quote=CROSSROAD317]

Ik zie trouwens geestelijke duisternis anders:
Christenen die alleen maar "in naam" Jezus kennen, theoretisch, en Jezus niet kennen als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, die een kerkleer aanhangen, omdat men dat nou eenmaal van huis uit mee kreeg, die leven volgens mij in geestelijke duisternis.
Dus zowel in de zonde, alsook in geestelijke duisternis, "ze denken dat het wel goed zit, maar ondertussen staan ze met lege handen".

Zwak verhaal Cross... ook mensen die niet in een kerkleer zitten, maar tijdens opwekkingsdiensten vrolijk met de rest meedoen in aanbidding en lofprijzing, kunnen een duister en kil hard hebben.
Dan wil ik het nog geeneens hebben over veel charismatische voorgangers voor wie de verleiding van geld, macht en sex te veel werd waardoor ze terugzakten in de duisternis ( voor zover ze daar ooit uit zijn geweest....)
Jammer dat jij dit forum zo vaak gebruikt om niet-charismatische christenen af te zeiken... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:45

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hoeveel partners, het gaat me veel meer om zorgvuldiger met je lichaam om te gaan. En je echt duidelijk voor ogen houden of degene van wie je houdt de ware is, met wie je nog 40 jaar verder wilt.

zorgvuldig met je eigen lichaam omgaan, houd zoveel meer in... roken bijvoorbeeld... gezond eten ( shoarmapizza zit niet in de schijf van 5 )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:35

CHATULIEM619 schreef:
Hoi Angelboy, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Alleen een praktische vraag. Wat doe je als je verliefd bent op een vrouw die al meerdere mannen gehad heeft? Wijs je die dan af, of accepteer je dat je de zesde man bent? Voor mezelf wordt zo'n vrouw een stuk minder aantrekkelijk. Het grenst voor mij aan een lichamelijke aversie. Zelf krijg ik de indruk dat er wel heel snel het bed gedeeld wordt en dan vaak na een paar maanden de relatie weer over is. Ik spreek over mijn indruk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.

en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: kern

thanks!
morgen uitslapen, de kern is nu bekend.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:57
BerichtOnderwerp: minister Kamp

Generaliseren is nooit correct, natuurlijk bestaat de groep uit individuen met ieder hun eigen verhaal.
Een werkloze is dus niet per definitie lui of werkonwillig.
Het gaat er ook niet om dat er open deuren ingetrapt moeten worden chatuliem.

Wat wel een duidelijk probleem is, en dat zal ik nu samenvatten in 2 punten, is:

- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.

- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 23:00

VISSER278 schreef:
Hier in Zeeland ook met soms hevige rukwinden. Lachende smiley

dat hoort toch in een ander topic thuis.....? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Dat ons kasteeltje bijna klaar is Lachende smiley

Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 ... 110 Volgende
Pagina 58 van 110