Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:40
Onderwerp: symbolen dragen
|
|
|
HENK710 schreef: | GVB mag kruisje weigeren
Vervoersbedrijf GVB mag het dragen van een ketting met kruisbeeld over de bedrijfskleding verbieden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam vandaag bepaald. De kantonrechter deed december vorig jaar dezelfde uitspraak.
De rechtszaak is naar aanleiding van de ketting met kruisje van de christelijke tramconducteur Mickel Aziz. GVB verplichtte hem in december 2009 de ketting onder zijn bedrijfskleding te dragen. Het vervoersbedrijf wil namelijk een zakelijke, uniforme en professionele uitstraling van de bedrijfskleding. Aziz weigerde uit liefde voor zijn geloof.
Aziz nam een advocaat in de hand en de rechtszaak kwam op gang. Die ging vooral over de Algemene wet gelijke behandeling, want moslima-conducteurs mogen wel een hoofddoekje dragen. Het gerechtshof laat weten dat die wet niet is overtreden, omdat de GVB speciale hoofddoekjes heeft in dezelfde kleuren als het uniform en met het logo van het vervoersbedrijf. Zodoende is het islamitische kledingstuk niet in strijd met de professionaliteit die de GVB wil uitstralen. Dat is anders bij de ketting met kruisbeeld.
Bron: IKON
Toen ik de kop las, schrok ik best even...maar als je dan uiteindelijk leest dat iemand zijn hanger nog wel mag dragen, alleen niet te openlijk met bedrijfskleding aan, dan kan ik me daar wel in vinden. Ja, ik vind het ergens wel jammer, want ook mijn hanger zal moeten verdwijnen onder de kleding dan, terwijl ik de ketting volbewust draag. Maar ach, het is en blijft maar een simpele hanger die vooral voor de drager zelf betekenis heeft! |
hmmm... ik ga me zo wel afvragen waar de democratie gebleven is... je mag toch uitkomen voor je geloof ? dus waarom dan geen openlijk kruisje om je nek bijv.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:36
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
PIETER649 schreef: Annette een dikke knuf... ze weet zelf wel waarom, dat gaat andere lezers niets aan.
(en nee, t gaat niet om je kokskwaliteiten )
'k geloof dat ik echt een bril moet hebben...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 juni 2010, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:26
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Das alleen off-duty Mars
Je zult je nog verbazen over mijn talenten in de Nederlandsche taalvaardigheden
Enneh...ik heb ook wel duidelijk geïnstrueerd gekregen dat ik de mensen moet leren om een "kopje thee" te vragen en geen "bakkie tut" hoor |
Dat wordt nog lastig Tess... met dat "Jottum"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:25
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Ik geef Peacedove vandaag een hele dikke knuffel... je weet wel waarom Peace...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 19:42
Onderwerp: In vuur en vlam?
|
|
|
EVA685 schreef: | Met het offeren, denk ik dat GOD bedoelt, hoeveel heb je voor MIJ over. Hoe groot is je geloof, ik denk zelf, dat Isaak een voorbeeld was. Toevallig heb ik er een preek over gehoord zondag. Het is een test van God/beproeving. |
Ik geloof zelf dat het God gaat om je hart... en ik geloof ook zeker in die (wederkerige) relatie die God met jou wil aangaan... Het gevaar zag ik wel eens op het nieuws waarin mensen letterlijk geofferd worden... praktijken die in Nigeria nog voorkomen, maar in een land als bijv. Engeland wordt bestraft, gelukkig maar.
Verder vind ik dat je Gods liefde niet moet vergeten... Soms vind ik het zo klinken als een verplichting en een 'moeten'... zelf zie ik het zo, namelijk dat God zoveel van de mens houdt dat Hij graag zou willen dat jij dat inziet (Zijn offer (Jezus) aanneemt) en met Hem verder wilt gaan... dan valt het 'moeten' echt wel weg, want dan mag je ervaren hoeveel God van je houdt... Ikzelf heb het nodig om dat voor ogen te houden, daar ik uit een verleden kom van slaafse gehoorzaamheid waarin geen ruimte was voor je eigen identiteit, noch eigen initiatief (dat werd afgestraft)... lastig soms om nu met een nieuwe bril naar het heden en de toekomst te kijken... En ja, ik vind het ook wel eens lastig dat het bij mij soms zo anders landt dan het misschien bedoelt is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:46
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik denk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor het lauw worden. Ten eerste vermoed ik dat veel van ons niet meer beseffen waarvan we gered zijn. Hoe ernstig wij eraan toe zijn zonder Jezus. En hoe volslagen hopeloos. Wij hebben het te goed. We lijken ons nauwelijks meer bewust te zijn van het bestaan van een echte hel; een eeuwig verloren gaan zonder de aanwezigheid van God.
Een wat onderbelichte oproep tot overgave staat in Romeinen 12:1 "Ik vermaan u dan broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst."
Deze tekst laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Als wij onszelf in ons lichaam op het altaar leggen dan zijn wij van God. Wij behoren dan helemaal aan Hem; met huid en haar. En Hij bepaalt vervolgens wat wij, tijdens onze tijd hier op aarde, in ons aardse lichaam, gaan doen, meemaken etc. Wanneer je jezelf zonder voorbehoud geheel aan God 'offert' verlies je alle zeggenschap. En waarom zouden we dit niet doen als we eigenlijk wel weten dat Hij het in alle dingen het beste weet, en ook het beste met ons voor heeft....
GrZing! |
W8 ff hoor... was het niet Abraham die van God zelf een offer kreeg en die zijn zoon Isaak juist NIET hoefde te offeren ? Ik neem het misschien te letterlijk, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat 'ik mezelf op een houtje in de fik steek'...
Susannah die soms echt niks meer snapt van al die teksten uit de bijbel...
Bovendien verschil ik hier met je van mening Zinga, want ik denk dat Hij (God) niet alleen bepaalt wat wij doen... ik geloof dat je dat samen met Hem mag doen; ik geloof bovendien dat niet alles wat er gebeurt Gods wil is, maar daar heb ik al eens live een discussie met je over gehad ... daarin verschillen we dus van mening.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 14 juni 2010, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:50
|
|
|
"... dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:46
Onderwerp: geert wilders een voorbeeld?
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is. hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.
Ik ga me er toch heel ff mee bemoeien... "En je noemt jezelf christen" dat is letterlijk wat je schreef aan Tess, Pieter... nu zeg je "ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is" ? Tja, die discussie kan je verwachten als jij tegen een ander zegt "en je noemt jezelf christen" En dat hetzelfde verwijt jou geregeld ook getroffen wordt is nog geen reden om de vraagtekens dan maar bij Tess te gaan zetten... Zo, dit wilde ik ff kwijt...
feit blijft dat iedere abortus een moord is. en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is. maar dat maakt het misdrijf niets minder! enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:33
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
SANDRA206 schreef: | ...stofzuigen is zo klaar ik weiger om twee uur achter een strijkplank te staan ik heb perfekt leren vouwen en strijk elke avond vijf minuten dat wat iedereen aan gaat trekken en ook wij zien er elke dag keurig uit , scheelt zooooveel tijd en heerlijk in de zon |
5 minuten ? zeg uuuh Sandra, kan ik misschien speedcursusje strijken doen bij jou ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:29
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
SANDRA206 schreef: | ....das tactiek, wij bouwen rustig op wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt hardlopers zijn..... |
Wat ik wel jammer vond is dat ze zulke korte pauzes hebben tussen 1e en 2e helft... ik zat het net tegen mezelf te zeggen hahaha... en ja hoor, doelpunt voor oranje... maar ja, voor mij was 't nog pauze, dus heb die maar gezien in de H (herhaling)... 2e doelpunt (weer voor oranje) wel live gezien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:25
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | is helemaal niet raar hoor..... ik had het er net niet bijgezet, maar wilde dat in een verdere reactie gaan doen, eerst eens kijken hoe het topic loopt.
nou vooruit ...??? zeg je dan....is toch hartstikke gaaf....... tot dat Jezus terugkomt kan nog wel een tijd duren, dus niet gaan zitten niksen, maar doen wat je kan doen. |
hihi... ja is ook gaaf, maar ik baal er wel eens van dat ik zoveel thuis zit en dan ook nog eens geen mensen ontmoet, dat breekt je op den duur. En ik ben het ook helemaal met je eens dat je niet moet gaan zitten niksen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:00
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken. Ga alleen maar leuke dingen doen die dag! |
Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt... Nou vooruit, ik kijk uit naar as. vrijdag, waar ik weer een morgen mag proefdraaien op de peutergroep, veeeel beter dan dat thuiszitten in m'n uppie... en ik krijg er nog liefde voor terug ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:19
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ook in de (al dan niet aanwezige) horizontale relaties speelt God een grote rol Sus...tenminste, zo ervaar ik dat wel. Maar ik ben zeker benieuwd naar die discussie...misschien een goede manier om je ideeën te toetsen? |
Nee, denk dat het dan te persoonlijk wordt... ik zou het aan de ene kant willen, maar ik ben op dat punt kwetsbaar, juist omdat ik het zo mis... Natuurlijk speelt God een grote rol in de horizontale relaties, maar dan moet je er wel over kunnen spreken, als de relaties om je heen ontbreken of je voelt een stuk eenzaamheid erin omdat de ander niet gelooft (of juist in alles gelooft) wordt het een heel ander verhaal vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja Zing, dat klopt. maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant. en dan krijg je dat soort opmerkingen.
overigens gaat het NU al off topic, jammer |
Pieter, ik ben ook maar een mens en ik maak blijkbaar ook wel eens een foutje... Niet iedereen heeft z'n talenten in de politiek en het nieuws zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:52
|
|
|
PIETER649 schreef: | De verkiezingen zijn geweest en de kiezer heeft gesproken. Christelijke partijen hebben verloren en de pvv van Wilders heeft gewonnen. Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...
Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken. Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen. Ook wil hij dat vrouwen zelf de ingreep bekostigen, dus niet de verzekering. Bij Wilders gaat de pil uit het basispakket voor vrouwen boven de 21
Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen. Voortschrijdend inzicht noemt men dat. Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los. Wie niet voor MIJ is, is tegen MIJ.... Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven: Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen. De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten...
Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do. Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten? Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken? Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval) Ik dacht het niet! Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.
Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen. |
Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:43
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo niet voelt Sus, maar ik denk dat je op dit moment vooral mag "weten"... Blijf vertrouwen, want Hij is er echt! Er komt een moment dat dit "voorbij" is...(want alle moeilijke momenten zullen eens voorbij gaan)...en dan zul je achteraf zien dat je de weg absoluut niet alleen hebt afgelegd. En das een belofte!
En voor nu iig even een dikke knuf |
Tess, hoe lief je het ook bedoelt, wat ik probeer te zeggen gaat niet zozeer over God, maar wel over de naasten... Ik zou hier wel eens een discussie willen openen, want ik merk dat al die goedbedoelde opmerkingen gaan over God... vertikaal dus, (daar heb ik geen problemen mee ! ), maar wat ik nou juist zo mis hier in dit leven is de horizontale relaties... Alleen vertikale relatie, zo heeft God het mijns inziens niet bedoeld. Ik hoop dat je nu snapt hoe ik het bedoelde.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 14 juni 2010, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:29
|
|
|
tnx Renske... Met God is er niks mis hoor, maar 't zijn de mensen om mij heen die ik zo mis... en de laatste tijd heb ik ook veel last van overmatige prikkeling, denk dat ik er toch eens voor naar de huisarts ga, want ik word er soms echt niet goed van...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 14 juni 2010, 18:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 15:43
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Pcies tess, zijn we het nu weeeeeeeeeeeeeer eens?
Dat is wat ik bedoelde Suus, vaak als je achteraf terugkijkt, dan besef je pas dat je gedragen werd...
Ik droomde eens dat ik aan 't strand liep bij lage tij Ik was daar niet alleen, want God liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door en lieten in 't zand een spoor van stappen, twee aan twee. Want God liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop in tijden van geluk en vreugd van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.....
Ik zei toen 'God, waarom dan toch?!!' Juist toen ik u zo nodig had. Juist toen ik zelf geen uitkomst zag op het zwaarste deel van mijn pad.....
God keek mij vol liefde aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen....." |
Toch voelt het niet altijd zo op het moment Marieke. Op 't moment bijv. heb ik het erg moeilijk... mijn buitenkant lijkt vrolijk, maar mijn binnenkant vind het teveel worden. Hoezeer ik ook geloof dat God erbij is, toch weet ik niet hoe ik verder moet... Zoals ik eerder al schreef er is een strijd in mij... en ik heb geen idee hoe lang ik het nog vol kan houden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:39
Onderwerp: Ik vind jou bijzonder omdat...
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | |
Ik vind Marieke bijzonder omdat je lekker open bent en enthousiast, een warme vrouw... En nu op Mario reageren Marieke...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:36
Onderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ? Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?
Ik reageerde alleen op jouw stukje dat de PVV toch niet alleen kon regeren, wat ik bedoelde te zeggen is dat ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om mensen een etiket op te plakken in plaats van te kijken naar de criminaliteit, of PVV nu wel of niet alleen regeert doet er ff niet toe, waarmee ik bedoel dat dat mijn mening niet verandert.
Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken. Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren. de tijd zal aangeven welke mogelijke coalities gevormd zouden kunnen worden.
Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking. En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen? Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje. Op mij kwam de discussie in het programma "Knevel & van den Brink" over met een discriminerende ondertoon... ik was benieuwd hoe anderen erover dachten... dat is de reden dat ik er een topic over maakte... omdat ik vond dat Dhr. Brinkman van de PVV de zaken omdraaiden (eerst ras, dan criminaliteit) vond ik het waard om er een topic over te beginnen
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 juni 2010, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | Waar jij je in je openingspost zorgen om maakt, is allang een feit. En dat is maar goed ook want hierdoor liggen de zaken duidelijk en kan er inhoudelijk over de FEITEN gediscussieerd worden. |
Wie zegt dat ik me zorgen maak ? Het zette me wel aan het denken ja, niks mis mee dacht ik en ik was benieuwd hoe andere C.M.-ers er tegenaan keken, that's all...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:21
Onderwerp: De helft van mij - Bastiaan Ragas
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | pfff..... kreeg vandaag van iemand dit lied te horen.
Ik schreef ooit zelf het volgende gedicht
Liefde hier en liefde daar
Soms zo ver weg, dan weer nabij, waarom toch niet allebei?
In gedachten altijd bij beiden Toch is t niet te vermijden
Kan maar niet te kiezen, toch steeds weer verliezen.
Daar een plekje weer gevonden, achterlaten hier 'n nieuwe wonde.
Hier ben ik heel vertrouwd, daar ligt stuk waarvan ik houd.
Hier moet ik weer verdwijnen, daar ga ik weer verschijnen.
Terugkomen, bij die ene lach, achtergelaten voor een enkele dag.
Dan weer bij de ander komen, toch weer tranen voelen stromen
Verborgen heimwee naar die ene, stiekem missen van diegene.
Denkend aan vervlogen tijd, wetend, ik ben beiden niet kwijt.
Hier en daar ontmoet ik vreugd, zo ga ik door mijn jeugd.
Soms zo ver weg, dan weer nabij, waarom toch niet allebei?
Liefde hier en liefde daar
|
emotioneel, en beetje triest ook... maar mooi !
de link is alleen zonder [url] zonder [/url[ en zonder ! http://www.youtube.com/watch?v=F9PypNMH6bE&feature=player_embedded#
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 18:07
Onderwerp: zak over je hoofd
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hoi Geholic,
Als ik nu weer een profiel zou aanmaken zou ik bewust GEEN foto plaatsen. Omdat ik zo vaak nu wordt beoordeeld op mn uiterlijk en sommige reactie`s werkelijk nergens over gaan. Laten we het maar over iemand zn innerlijk gaan hebben. En je kunt in je eigen profiel toch juist jezelf omschrijven en meer vertellen over wat je bezig houd dan dat iemand alleen maar afgaat op hoe je op het plaatje staat?
Dus,kom op foto vrienden.......delete je foto en laat onze mede CMers afgaan op de inhoud |
Dat ben ik met je eens Carin, ik weet ook niet goed wat ik moet met een mailtje over mijn uiterlijk... ik bedank netjes, maar tot nu toe merk ik dat er verder maar weinig geschreven wordt... mailtjes uitwisselen over mijn uiterlijk vind ik saai worden... hoe goed het misschien ook bedoeld is... maar kan er zo weinig mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:59
Onderwerp: zak over je hoofd
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Marieke, dan moeten ze heeeeeeeeeeeeeeeeel je profiel gaan lezen, wat een werk zeg! Plaatjes kijken gaat veel sneller. En wie bedenkt er nou dat een vrouw die zwanger op een foto staat ook nog wel eens echt zwanger kan zijn en een relatie kan hebben, das echt heel vreemd toch? Ik heb er een poosje op gelet, gemiddeld duurde het 6 minuten voordat er opeens geroepen werd: he, jij bent getrouwd! Duurde dus 6 minuten voordat de plaatjeskijkers eens verder gingen lezen(en ik heb in mn rijtje foto's zelfs mn trouwfoto staan!)
Eigenlijk kan ik de fotoloze dames best aanraden een foto te plaatsen, levert je nog eens een goeie lachbui op Maar als ik toen ik lid werd geweten had wat ik nu weet had ik zelf toen ook gekozen om geen foto bij mn profiel te zetten. |
hmmm, wat een werk om je profiel eens door te lezen ? nou, als dat al teveel is... pfff... foto's zegt ook niet alles, al is 't een 1ste indruk... Ik heb er ook wel eens een opmerking over gekregen van een man, die mijn profiel te lang vond en zich stoorde aan mijn ... (puntjes)... pfff... nou dan niet... zijn probleem... maar dan mist ie wel een erg leuke vrouw.... Beetje minder lui mag van mij wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heb je er ook al over nagedacht dat de PVV dat niet in zn eentje kan? En dat juist dit soort dingen ervoor zorgen dat veel partijen hun vraagtekens hebben bij samenwerken met de pvv? Kan dit uberhaupt met de grondwet, waarin iedereen gelijk is?
Weer een hoop paniek om niks in nederland momenteel geloof ik, ongelooflijk hoe men elkaar gek kan maken. |
Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ? Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken. Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 01:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik herinner mij dat ik wel eens een formulier moest invullen, waarin gevraagd werd of ik een nederlander was. En ze vragen in die formulieren ook naar je geboorteplaats. Wat het nut er van was weet ik niet. Maar als ze het moeten weten, ja dan vul het toch gewoon in? Ik doe daar niet moeilijk over. |
Stel dat je oorspronkelijk uit Suriname komt of Curacao en je bent ingeburgerd als Nederlander, zou je dan niet gewoon op dat formulier Nederlander kunnen zetten ? Ik denk dat ze meer willen weten, en gaat dat niet net iets te ver ? Nationaliteit ? prima, Ras ? volgens mij gaat dat te ver...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 01:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | goed Marieke, onderzoeken. Het partijprogramma vermeldt het volgende: Ehnische registratie van iedereen, inclusief de vermelding "Antiliaan". Wat is nu het grote verschil met de andere registraties, dat het hier gaat om welk ras je bent. En dan gaan we idd de kant op van rassenleer. Op mijn paspoort zou dan komen te staan blanke. Op een ander: neger. De volgende stap is dat we op basis van afkomst mensen zouden selecteren voor een baan. Dan geven we ze apart herkenningsteken en vinden we eigenlijk dat we aparte wijken voor ze moeten maken. Het is een glijdende schaal waarop je je dan gaat begeven. Het is ongelooflijk dat ze dit voorstellen. |
Dat was ook idd. Chat wat mij verontrustte toen ik het hoorde... ik trek geen conclusies, maar er schoot wel e.e.a. door mijn hoofd, waar het heengaat met dit land als de PVV zoiets bijv. door gaat voeren. Iets om over na te denken, denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 02:10
|
|
|
"Buitenlanders moeten volgens Dhr. Brinkman van de PVV zich registreren..." zo iets hoorde ik vanavond in het discussieprogramma Knevel & van de Brink... Toen ik dat hoorde schoot er zelfs ff door m'n gedachten heen de tijd van dat Joden een ster moesten dragen... begint het daar niet op te lijken, dat je de etnische afkomst gaat registreren i.p.v. iemand te melden die zich daadwerkelijk op crimineel terrein heeft begeven of iemand die daarvan verdacht wordt ?
Waanzin vind ik het, er zitten ook Nederlanders tussen die crimineel gedrag vertonen... De verkiezingsuitslag is nog maar net binnen en voorspelt mijns inziens niet veel goeds, zeker niet als de PVV die stem krijgt om in de regering te mogen zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 23:45
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud)
41 aanmeldingen dus; 19 dames en 22 heren en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
Nou raken de dames weer in de minderheid Kom op dames, geef je snel op! |
voor de 2e keer Tess ?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|