ChristianMatch

Forum

verplichting om je etnische afkomst te vermelden...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 02:10

"Buitenlanders moeten volgens Dhr. Brinkman van de PVV zich registreren..." zo iets hoorde ik vanavond in het discussieprogramma Knevel & van de Brink...

Toen ik dat hoorde schoot er zelfs ff door m'n gedachten heen de tijd van dat Joden een ster moesten dragen... begint het daar niet op te lijken, dat je de etnische afkomst gaat registreren i.p.v. iemand te melden die zich daadwerkelijk op crimineel terrein heeft begeven of iemand die daarvan verdacht wordt ?

Waanzin vind ik het, er zitten ook Nederlanders tussen die crimineel gedrag vertonen...
De verkiezingsuitslag is nog maar net binnen en voorspelt mijns inziens niet veel goeds, zeker niet als de PVV die stem krijgt om in de regering te mogen zitten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 07:54

SUSANNAH475 schreef:
"Buitenlanders moeten volgens Dhr. Brinkman van de PVV zich registreren..." zo iets hoorde ik vanavond in het discussieprogramma Knevel & van de Brink...

Toen ik dat hoorde schoot er zelfs ff door m'n gedachten heen de tijd van dat Joden een ster moesten dragen... begint het daar niet op te lijken, dat je de etnische afkomst gaat registreren i.p.v. iemand te melden die zich daadwerkelijk op crimineel terrein heeft begeven of iemand die daarvan verdacht wordt ?

Waanzin vind ik het, er zitten ook Nederlanders tussen die crimineel gedrag vertonen...
De verkiezingsuitslag is nog maar net binnen en voorspelt mijns inziens niet veel goeds, zeker niet als de PVV die stem krijgt om in de regering te mogen zitten...

Waar, wanneer en bij wie moeten zij zich registreren? Ze staan toch al geregistreerd (tenzij ze illegaal zijn)?

Overigens wordt op de werkvloer al sinds jaren de afkomst van werknemers geregistreerd in een poging werkgevers te stimuleren meer allochtone werknemers aan te nemen.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:02

SUSANNAH475 schreef:

zelf op de scholen vragen ze naar geboorteland van ouders van de kinderen...
en de Wet Samen was ook daarvoor...en die was NIET ingesteld door de pvv.... Engeltje smiley

ik vond het niet helemaal eerlijk gisteravond, 5 linkse rakkers tegenover Hero Brinkman..en van die 5 waren er ook nog een aantal die van politiek helemaaaaal geen kaas gegeten hebben...

en natuurlijk gaat nu iedereen roepen over nazi's en jodensterren, want sommigen vinden niets fijner dan alleen maar onrust te zaaien!!
Ik vorm liever mijn eigen mening, door onderzoek te doen naar dingen die er gezegd worden...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:07

ergo:

iedereen staat wel èrgens geregistreerd...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:10

Dat je je Nationaliteit moet registreren, vind ik logisch. Het melden van je 'etnische afkomst', gaat in mijn ogen te ver. Wat bedoelen ze nu eigenlijk precies? Of bedoelen ze gewoon de Nationaliteit? Dan begrijp ik niet dat ze dit zo in hun verkiezingsprogramma hebben gezet. Je mag toch aannemen dat zo'n programma geschreven wordt door mensen met een bepaalde mate van intelligentie, die gevoel voor taal hebben. Dit roept bij mij ook allerlei negatieve gedachten op, dus ik begrijp Susannah wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit bedreigend over kan komen op iemand die, van oorsprong, geen Nederlander is.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 12 juni 2010, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:13

GRIFFIN748 schreef:
ergo:

iedereen staat wel èrgens geregistreerd...

Als je maar ingeschreven staat in het Boek des Levens. Dat is het belangrijkste!

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:22

MARIJAN072 schreef:
Dat je je Nationaliteit moet registreren, vind ik logisch. Het melden van je 'etnische afkomst', gaat in mijn ogen te ver. Wat bedoelen ze nu eigenlijk precies? Of bedoelen ze gewoon de Nationaliteit? Dan begrijp ik niet dat ze dit zo in hun verkiezingsprogramma hebben gezet. Je mag toch aannemen dat zo'n programma geschreven wordt door mensen met een bepaalde mate van intelligentie, die gevoel voor taal hebben. Dit roept bij mij ook allerlei negatieve gedachten op, dus ik begrijp Susannah wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit bedreigend over kan komen op iemand die, van oorsprong, geen Nederlander is.

Ik begrijp de gedachtengang van Suus ook wel hoor, maar heb wel in het leven geleerd dat onderzoek beter kan zijn dan direkt een conclusie trekken...
Wat je dan weer krijgt is een soort van massa hysterie..en ik weiger daar aan mee te doen!!
Gisteren zei iemand dat Wilders binnenkort wel een kogel krijgt....en dat zal me niet verbazen als Nederland én de politieke partijen uitspraken blijven doen die leiden tot haat en onverdraagzaamheid..
We zijn als volkje een kei in elkaar opjutten, dat is de laatste jaren wel bewezen , en ik , als Christen wil daar niet aan mee doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:25

[quote=MARIEKE897]Ik begrijp de gedachtengang van Suus ook wel hoor, maar heb wel in het leven geleerd dat onderzoek beter kan zijn dan direkt een conclusie trekken...
Wat je dan weer krijgt is een soort van massa hysterie..en ik weiger daar aan mee te doen!!
Gisteren zei iemand dat Wilders binnenkort wel een kogel krijgt....en dat zal me niet verbazen als Nederland én de politieke partijen uitspraken blijven doen die leiden tot haat en onverdraagzaamheid..
We zijn als volkje een kei in elkaar opjutten, dat is de laatste jaren wel bewezen , en ik , als Christen wil daar niet aan mee doen.[/quote]

Dat ben ik helemaal met je eens, Marieke! Ik vind dat de media er ook erg goed in is, om bepaalde zaken op te blazen. Ook in de afgelopen campagnetijd was dat goed te merken. Dat kan zelfs veel invloed hebben op het stemgedrag van mensen. Ik vind dat jammer en ook wel zorgwekkend.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 13:17

MARIEKE897 schreef:
en de Wet Samen was ook daarvoor...en die was NIET ingesteld door de pvv.... Engeltje smiley

ik vond het niet helemaal eerlijk gisteravond, 5 linkse rakkers tegenover Hero Brinkman..en van die 5 waren er ook nog een aantal die van politiek helemaaaaal geen kaas gegeten hebben...

en natuurlijk gaat nu iedereen roepen over nazi's en jodensterren, want sommigen vinden niets fijner dan alleen maar onrust te zaaien!!
Ik vorm liever mijn eigen mening, door onderzoek te doen naar dingen die er gezegd worden...
goed Marieke, onderzoeken. Het partijprogramma vermeldt het volgende: Ehnische registratie van iedereen, inclusief de vermelding "Antiliaan". Wat is nu het grote verschil met de andere registraties, dat het hier gaat om welk ras je bent. En dan gaan we idd de kant op van rassenleer. Op mijn paspoort zou dan komen te staan blanke. Op een ander: neger.
De volgende stap is dat we op basis van afkomst mensen zouden selecteren voor een baan. Dan geven we ze apart herkenningsteken en vinden we eigenlijk dat we aparte wijken voor ze moeten maken. Het is een glijdende schaal waarop je je dan gaat begeven. Het is ongelooflijk dat ze dit voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 15:10

CHATULIEM619 schreef:
goed Marieke, onderzoeken. Het partijprogramma vermeldt het volgende: Ehnische registratie van iedereen, inclusief de vermelding "Antiliaan". Wat is nu het grote verschil met de andere registraties, dat het hier gaat om welk ras je bent. En dan gaan we idd de kant op van rassenleer. Op mijn paspoort zou dan komen te staan blanke. Op een ander: neger.
De volgende stap is dat we op basis van afkomst mensen zouden selecteren voor een baan. Dan geven we ze apart herkenningsteken en vinden we eigenlijk dat we aparte wijken voor ze moeten maken. Het is een glijdende schaal waarop je je dan gaat begeven. Het is ongelooflijk dat ze dit voorstellen.

Misschien een domme vraag, maar heeft Antiliaan een Nederlands paspoort?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 17:40

MARIJAN072 schreef:
Misschien een domme vraag, maar heeft Antiliaan een Nederlands paspoort?

Denk het wel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Antillianen_in_Nederland

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 12 juni 2010, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 18:23

CHATULIEM619 schreef:

Duidelijk dat hier weinig gesolliciteerd word....
Het is al jaaaaaaaaaaaaaaaaren zo dat er positieve discriminatie is en vooral de overheid zelf de voorkeur geeft aan bijv. vrouwen, gehandicapten en allochtonen.
Dit was dus OOK gewoon de praktijk tijdens christelijke kabinetten...
Dus mag ik beleefd informeren naar het verschil??

Ik ben geen PVV stemmer maar ik irriteer me mateloos aan politieke correctheid, OOK op CM, die de PVV vergelijken met fascistische partijen en Wilders met Hitler.
Onzinpraat vanuit de onderbuik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 20:40

Ik herinner mij dat ik wel eens een formulier moest invullen, waarin gevraagd werd of ik een nederlander was.
En ze vragen in die formulieren ook naar je geboorteplaats.
Wat het nut er van was weet ik niet.
Maar als ze het moeten weten, ja dan vul het toch gewoon in?
Ik doe daar niet moeilijk over.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 01:15

CHATULIEM619 schreef:

Dat was ook idd. Chat wat mij verontrustte toen ik het hoorde... ik trek geen conclusies, maar er schoot wel e.e.a. door mijn hoofd, waar het heengaat met dit land als de PVV zoiets bijv. door gaat voeren.
Iets om over na te denken, denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 01:22

MARISKA601 schreef:
Ik herinner mij dat ik wel eens een formulier moest invullen, waarin gevraagd werd of ik een nederlander was.
En ze vragen in die formulieren ook naar je geboorteplaats.
Wat het nut er van was weet ik niet.
Maar als ze het moeten weten, ja dan vul het toch gewoon in?
Ik doe daar niet moeilijk over.

Stel dat je oorspronkelijk uit Suriname komt of Curacao en je bent ingeburgerd als Nederlander, zou je dan niet gewoon op dat formulier Nederlander kunnen zetten ? Ik denk dat ze meer willen weten, en gaat dat niet net iets te ver ?
Nationaliteit ? prima,
Ras ? volgens mij gaat dat te ver...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 09:06

SUSANNAH475 schreef:
waar het heengaat met dit land als de PVV zoiets bijv. door gaat voeren.
Iets om over na te denken, denk ik...

Heb je er ook al over nagedacht dat de PVV dat niet in zn eentje kan? En dat juist dit soort dingen ervoor zorgen dat veel partijen hun vraagtekens hebben bij samenwerken met de pvv? Kan dit uberhaupt met de grondwet, waarin iedereen gelijk is?

Weer een hoop paniek om niks in nederland momenteel geloof ik, ongelooflijk hoe men elkaar gek kan maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:36

CHATULIEM619 schreef:

Er is al even aan gerefereerd, maar wat is het verschil met nu? Als er op je paspoort staat dat je geboren bent op de Antillen, dan is deze registratie die nu wordt voorgesteld door de PVV er toch al?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 10:40

MARIEKE897 schreef:

Het is inderdaad al jaren praktijk om op allerlei manieren mensen positief te discrimineren om zo juist te voorkomen dat er veel klasseverschil zou kunnen ontstaan tussen zwart en wit en rood en geel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:43

ANNETTE792 schreef:
Heb je er ook al over nagedacht dat de PVV dat niet in zn eentje kan? En dat juist dit soort dingen ervoor zorgen dat veel partijen hun vraagtekens hebben bij samenwerken met de pvv? Kan dit uberhaupt met de grondwet, waarin iedereen gelijk is?

Weer een hoop paniek om niks in nederland momenteel geloof ik, ongelooflijk hoe men elkaar gek kan maken.

Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ?
Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken.
Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:47

SUSANNAH475 schreef:
Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ?
Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken.
Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking.

Waar jij je in je openingspost zorgen om maakt, is allang een feit.
En dat is maar goed ook want hierdoor liggen de zaken duidelijk en kan er inhoudelijk over de FEITEN gediscussieerd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:03

SUSANNAH475 schreef:
Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?

Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren.

En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen?
Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zondag 13 juni 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:24

PIETER649 schreef:
Waar jij je in je openingspost zorgen om maakt, is allang een feit.
En dat is maar goed ook want hierdoor liggen de zaken duidelijk en kan er inhoudelijk over de FEITEN gediscussieerd worden.

Wie zegt dat ik me zorgen maak ? Het zette me wel aan het denken ja, niks mis mee dacht ik en ik was benieuwd hoe andere C.M.-ers er tegenaan keken, that's all...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:36

ANNETTE792 schreef:

SUSANNAH475 schreef:
Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?

Ik reageerde alleen op jouw stukje dat de PVV toch niet alleen kon regeren, wat ik bedoelde te zeggen is dat ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om mensen een etiket op te plakken in plaats van te kijken naar de criminaliteit, of PVV nu wel of niet alleen regeert doet er ff niet toe, waarmee ik bedoel dat dat mijn mening niet verandert.

Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren.
de tijd zal aangeven welke mogelijke coalities gevormd zouden kunnen worden.

En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen?
Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje.
Op mij kwam de discussie in het programma "Knevel & van den Brink" over met een discriminerende ondertoon... ik was benieuwd hoe anderen erover dachten... dat is de reden dat ik er een topic over maakte... omdat ik vond dat Dhr. Brinkman van de PVV de zaken omdraaiden (eerst ras, dan criminaliteit) vond ik het waard om er een topic over te beginnen

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 13 juni 2010, 20:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1