Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:09
Onderwerp: Een weekend reunie op CM, wel leuk
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik vind die Valentijnsactie van CM wel leuk, je ontmoet weer van alles en ik ben er nog maar eentje tegengekomen die ik net zo lief niet zag, dus dat valt reuze mee. Nog even meuten met wat oude bekenden, heerlijk!
Thomas |
Uw diepgevroren hartje nog gesmolten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:08
Onderwerp: winter
|
|
|
IMRE695 schreef: | legalistisch |
U zegt? Van Dale kan me ook niet helpen, geloof ik... Als ik het wat vrij probeer te vertalen bedoel je wettisch, maar toch wel even goed om te controleren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:55
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
Of er dansen heel wat mensen echt in en uit, of je bent wel heel vaak en lang aan het herstarten...het is echt een komen en gaan in de chat in een behoorlijk tempo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allemaal grappig, maar die hoofdonderwerpen zijn niet voor niks aangegeven. |
Maar ook dat was al eerder aangegeven Dus er blijft niets nieuws onder de zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:42
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nee hoor, niet gestolen. M'n fiets had startproblemen vanwege de koude. En ik ben geen lid van de wegenwacht. Ik moest 'm dus zelf aanduwen over een spekgladde weg. |
Zorg dan ook eens voor winterbanden! Nu zit Maris met al die appeltaart en snert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:22
|
|
|
IMRE695 schreef: | Vlinders? Welke vlinders?
Ze vond het erg koud weer buiten en toen was ik zo hoffelijk om een warm vest aan te bieden. Like a sincere gentleman. Als beloning voor mijn genereuze aanbod, bood zij toen aan om appeltaart te bakken en snert te koken.
Ik had alleen een transportprobleem. Als ik vlinders had gehad, dan was ik wel naar haar toe gevlogen.... |
Je fiets gestolen? Misschien even informeren bij onze oosterburen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:20
|
|
|
Het gaat ondertussen al over onze RELATIE met eskimo's en de RELATIE tussen het winterweer en een gramschapsschaal van God...
RELATIE alom dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:17
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, je antwoorden zijn niet sterk. Lid van een gemeente zijn is niet vrijblijvend. Je wijdt je nl. aan elkaar toe. Op die manier kan er alleen maar voldoende vertrouwen ontstaan onderling. Ten tweede heb ik het niet over dezelfde mening hebben, maar over dezelfde basis van waaruit men gelooft. Natuurlijk is er ruimte voor meningsverschillen, maar als je vanuit dezelfde visie werkt, heb je ook dezelfde motivatie om tot het doel te komen wat in je hart ligt. |
Dat van dat niet sterke was nu juist mijn gedachte over jouw antwoorden Zodoende ook mijn kanttekeningen.
Toewijding hoort bij vriendschappen, bij relatie. Die ga je zowel aan in een gemeente als op CM. In beide gevallen ontstaat relatie met groeiend vertrouwen. En dan diezelfde basis. Er zijn vele mensen hier op CM die net als jij en ik hun basis vinden in God als Vader, Zoon en Geest. En net als jij en ik hebben deze mensen ook dezelfde motivatie om tot het doel te komen wat in hun hart ligt....en dat zal vermoedelijk zijn dat ze God en hun naaste willen dienen! Dus nog steeds voldoende ruimte om CM en gemeente naast elkaar te zetten als mogelijke invulling van hetzelfde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:12
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
RELLOK036 schreef: | erg he gaat veels te znel kan niet eens rustig genieten an me mijlpaal.... |
Stapje voor stapje vooruit gaan he Dus nu al vooruitkijken naar de volgende mijlpaal. Wanneer zul je die bereiken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 19:57
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nog beter opletten haas is nu 302 maar die eene was me 300ste. |
Wel de tel bijhouden Rel U zit alweer hoger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 19:50
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Ik las laatst in de bijbel deze opvallende tekst...
Job 38:22,23 22 Zijt gij doorgedrongen tot de schatkamers van de sneeuw? En hebt gij de schatkamers van de hagel gezien, 23 die Ik heb opgespaard voor de tijd van benauwdheid, voor de dag van strijd en oorlog?
Zal die tijd nu zijn? |
Welkom in de ijstijd! Kleine misrekening van de geologen geweest wellicht of er komt gewoon een New Ice Age onder het mom "er is niets nieuws onder de zon"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 19:47
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De kracht van de plaatselijke gemeente is echter niet te vervangen door deze site. Juist vanwege de vrijblijvendheid van deze site. In de gemeente leer je elkaar kennen, kun je elkaar ondersteunen. Hoe goed kennen we elkaar eigenlijk? Zien we elkaar elke week, komen we bij elkaar op de koffie. Als ik naar mezelf kijk, ken ik 90% van deze site niet. 5% ken ik alleen maar van af en toe chatten en 5% ken ik ook persoonlijk. Ik denk dat deze schattingen zels aan de hoge kant zijn. En ik denk niet dat ik de enige ben. |
Dus een gemeente is minder vrijblijvend? En op CM kun je mensen niet leren kennen en ondersteunen? Moet je echt alle leden kennen om CM te kunnen vergelijken met een gemeente? In een gemeente kennen we elkaar ook niet allemaal. Daar richten mensen zich ook op een groep binnen de gemeente, net zoals we dat met elkaar doen in de samenleving als geheel. In die zin niet echt verschil tussen gemeente en CM...
CHATULIEM619 schreef: | Een gemeente is gebaseerd op een gezamenlijke visie. Op deze site wordt verschillend gedacht over de bijbel, God, verlossing door Jezus, doop, doop in de Heilige Geest, evangelisatie, homoseksualiteit, zondagsrust, predestinatie, Maria en Jezus, Jan Zijlstra, reiki, rijkdom, gemeente, eindtijd, en dan heb ik het alleen maar over de onderwerpen die de laatste paar weken en rol hebben gespeeld hier op de site. (...)Als we zo verschillend zijn, kun je niet spreken van een gemeente. Deze site is geen gemeente. En kan ook niet als vervangen dienen voor een gemeente.
| Zelfs in een gemeente denken de leden niet allemaal hetzelfde! Is dat verkeerd? Kun je daarom geen gemeenschap met elkaar ervaren? Je hoeft het niet in alles eens te zijn om toch één te zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:33
Onderwerp: Baai Baai!!!
|
|
|
GRACE585 schreef: | hallo lieve cm mensen over ruim 1 week loopt mijn abbonnement af en zoals het er nu voorstaat zal ik niet terugkomen daar ik al mijn tijd en energie ga steken in mijn nieuwe toekomstige gezin een nieuwe partner die ik hier tijdens zijn proefabbonnement mocht leren kennen. ik wens jullie allemaal Gods zegen toe en voor degene die nog zoekende zijn ;er is altijd hoop,veel succes knuffel en liefs Grace |
Grace, geweldig...wat moet die tijd zonder PC zwaar geweest zijn....of had je nog wel gewoon de telefoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:32
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Tis een klein beetje off topic maar vindt de verhalen zo leuk om te lezen dat ik toch even wil reageren. Heb vorig jaar een maand of CM gestaan en ben toen een hele leuke man tegen gekomen. We hadden zelfs plannen om samen te wonen en was ten huwelijk gevraagd. Helaas was het van de ene op andere dag klaar. Heb via zn moeder gehoord dat het uit is en heb hem nooit meer gesproken of gezien. Heel jammer. Was beetje huiverig om weer terug CM te proberen. Het vertrouwen heeft een grote deuk opgeleverd. Een verhaal heeft natuurlijk 2 kanten maar ik had bepaalde acties niet verwacht van een Christen. Voordat ik deze persoon leerde kennen zat ik heel erg in de knoop met het vergeven. En ben dan ook best wel trots om te kunnen zeggen, ja, dit heb ik vergeven. Ik heb heel veel steun van God gehad. Dat er iemand op mn pad komt dat geloof ik nog niet echt maar vindt het al heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. En als je dan de succesverhalen leest word ik weer beetje blij! |
Fijn om te merken dat je jezelf toch weer de ruimte gunt om op CM mensen te ontmoeten. Na zo'n ervaring een enorme stap. Ook dat is een succesverhaal waar we God dankbaar voor mogen zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 22:10
Onderwerp: vergeven
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | soms |
Tuurlijk zullen er nog genoeg momenten zijn dat de er zullen zijn. Twijfel slaat toe. Heb je werkelijk het goede gedaan? Moet je niet meer doen? Op die manier gaan mensen nogal eens leven vanuit de verwachting die anderen in de omgeving hen op een of andere manier hebben weten op te leggen. En ja, dat maakt je leven onzeker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:48
Onderwerp: zondag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Tja, ik ben Trouwlezer foutje....
en Nokje mag ik niet zeggen, dat is Niet OK! En wat jij schreef al helemaal niet
Thomas |
Nee, CM-lezers laten betalen voor het lezen van 1 artikeltje is OK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:47
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Ik zie mijn relatie toch wel redelijk zuiver met God, ook zonder die vergeving. Ik weet vrijwel zeker dat Hij snapt waarom ik (en andere mensen die ook met zoiets worstelen) iets niet kan vergeven.... |
Dan is het toch goed?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:37
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Wat is het doel van vergeven als die persoon zelf er niet door verandert en jou het leven zuur blijft maken? Moet je dat dan je hele leven meedragen? | Vergeven heeft ook een reinigende factor voor jezelf. Je kunt door vergeving je zelf en je relatie met God zuiver zien te houden zeg maar. Vergeven is dus niet enkel een daad ten behoeve van de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Aardig artikel: http://www.trouw.nl/digitalekrant/TR/20100209___/1_002/article8_image.html
Thomas |
Betaald laten lezen....een NOKje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 20:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wat is de winter toch mooi! Warm appelgebak met slagroom, verse snert met rookworst, fietsen door de sneeuw en dan ook nog iemand kunnen helpen met een warm kledingstuk. I am on my way.... eh....morgen dan.
|
Wat is de winter toch vervelend Van uitstel komt afstel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 19:24
Onderwerp: geloofssymbolen
|
|
|
De Winter vraagt vrouw met hoofddoek in parlement weg te gaan
Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter heeft in het Vlaams parlement uitgehaald naar een vrouw met hoofddoek die in de publiekstribune de plenaire zitting van het parlement volgde. Dewinter eiste dat de vrouw uit respect voor het parlement haar hoofddoek zou uitdoen of de publiekstribune zou verlaten. Parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) liet het niet zover komen en snoerde Dewinter de mond. Publiek toegankelijk De plenaire zitting van het Vlaams parlement is publiek toegankelijk. Vandaag zat er op de publiekstribune een vrouw met een hoofddoek. Dat kon voor Filip Dewinter niet door de beugel. \"Ik vind dat wanneer moslima\'s plaatsnemen op de publieke tribunes, zij op zijn minst het respect zouden mogen hebben om hun hoofddoek af te doen\", aldus Dewinter. Neutraliteit Volgens Dewinter geldt er neutraliteit op de publieke tribunes. \"Dat staat in het reglement. Als dat geldt voor manifestanten van allerlei slag, dan geldt het ook voor moslima\'s die hier een politiek symbool dragen wanneer ze hier verschijnen met een hoofddoek\", aldus Dewinter. De oproep van Dewinter veroorzaakte de nodige rumoer in het Vlaamse halfrond. De vrouw in kwestie leek ook geschrokken door de uithaal van Dewinter, maar weigerde haar hoofddoek af te zetten of de zitting te verlaten. Peumans snoert Dewinter de mond Parlementsvoorzitter Jan Peumans greep in en nam de verdediging van de moslima op zich. \"Ik heb de orde in deze vergadering. Het stoort me helemaal niet dat deze mevrouw met een hoofddoek op de publiekstribune zit. Bovendien richt u zich tot iemand die zich niet publiekelijk kan verdedigen\", zo snoerde Peumans Dewinter de mond. De interventie van Peumans oogstte applaus op alle banken, ook bij de oppositiepartijen, behalve natuurlijk bij het Vlaams Belang. Daar werd furieus gereageerd. \"Wij zijn parlementsleden in ons eigen parlement! Wij bepalen hier de regels!\", tierde Dewinter. \"Moslima\'s met een hoofddoek op de publieke tribune horen hier, wat mij betreft, niet thuis\", besloot hij. \"Wansmakelijk en brutaal\" Groen!-fractieleider Filip Watteeuw was achteraf helemaal niet te spreken over de uithaal van Dewinter. \"Wansmakelijk en brutaal\", aldus Watteeuw. \"Het Vlaams Belang trekt de racistische lijn van het Vlaams Blok door. Door op een dergelijke brutale manier uit te halen naar een moslima op de publiekstribune ontmaskert Dewinter vooral zichzelf en zijn eigen partij\", aldus Watteeuw. \"Wanneer een moslima de debatten in het Vlaams Parlement volgt en dus interesse toont voor de werking van onze instellingen, is het opnieuw niet goed voor Dewinter en het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang is enkel geïnteresseerd in het culpabiliseren van de Vlaamse moslims\", meent Watteeuw.
De hoofddoek wordt rechtstreeks gekoppeld aan een geloof. Zo zijn er vele geloofssymbolen die mensen dragen als sieraad. Wat zal de volgende stap van De Winter en anderen met zijn gedachtengoed zijn? En hoever gaan zij hierin? Want het gaat blijkbaar om bepaalde symbolen die een geloofsstatus weergeven. Maar is de stropdas die hijzelf draagt ook niet een bepaald symbool voor een zekere status? Wat me weer even op de tribune brengt...want zou er werkelijk nooit iemand met een pet op zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 18:56
Onderwerp: nieuw onderwerp
|
|
|
PIETER649 schreef: | ook de sneeuw hoort bij die eskimo's |
En ook hier zijn we dan toch weer on-topic met onze vrienden: de eskimo's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 18:54
|
|
|
PIETER649 schreef: | dit weer hoort thuis op de noordpool bij een zooitje eskimo's die het gewend zijn. |
En met die hint naar de eskimo's zijn we toch weer bij vriendschap aanbeland....zelfs met dit winterweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 12:21
Onderwerp: De les van de andersdenkende
|
|
|
Peter Bergwerff schreef: | God was de afgelopen weken (weer eens) een druk besproken onderwerp in de media. Aanleiding waren twee boeken: dat van de predikant Klaas Hendrikse, die vindt dat God niet bestaat en dat van de debutante Franca Treur, die afscheid heeft genomen van haar reformatorische verleden én van God.
Zij schreef er een semi-autobiografische roman schreef over, die in tienduizendtallen over de toonbank ging.
Waarom levert het afscheid van God toch telkens van die bestsellers op? Immers, eerder vlogen ook de boeken van Maarten \'t Hart, Kuitert en Siebelink al in grote aantallen de boekwinkel uit.
Andries Knevel liet er dinsdagavond in De Moraalridders een hypothese op los: misschien hebben al die duizenden die de afgelopen decennia God vaarwel hebben gezegd, daar toch niet geheel vrede mee en zoeken ze in de betrokken boeken een legitimatie achteraf voor hun verloren geloof.
Het zou kunnen. Maar het omgekeerde kan evenzeer het geval zijn: dan zijn de kopers christenen die zijn gaan twijfelen over de juistheid van hun geloofskeuze en die dáárin bevestiging zoeken.
Hoe ook, boeken als deze zullen sommigen pijn doen of ook ergernis oproepen. Wel is het opvallend dat dit laatste verwijt luider klonk ten aanzien van \'vroege\' schrijvers als Wolkers en \'t Hart dan in het geval van latere auteurs als Siebelink en Treur. Die slaan een duidelijk andere toon aan en spreken met een zekere liefde over (in elk geval sommige) gelovigen in hun vroegere kerkelijke omgeving.
Dat zal ermee te maken hebben dat \'t Hart e.a. reageerden op een kil rationeel formalisme in hun voormalige leefomgeving. De beide latere auteurs tekenen weliswaar evenzeer een wettisch klimaat, maar dan emotioneel-bevindelijk geïnspireerd. Hun voormalige medegelovigen zijn daarin vooral slachtoffers.
In beide gevallen geldt dat God de belichaming is van een onderdrukkend, menselijk systeem. In het eerste geval rationeel gemotiveerd, in het andere vooral emotioneel. Het ene wat minder sympathiek dan het andere, maar in de kern gelijk: God is een menselijke (denk)constructie.
Voordat gelovigen de vinger heffen om daartegen protest aan te tekenen, is het goed dat ze zich afvragen in hoeverre er waarheid zit in dat aan hen gerichte verwijt. Wat is hún beeld van God?
Een van de meest fundamentele bedreigingen van het christelijk geloof is dat mensen God proberen in de greep te krijgen door hem naar eigen inzicht te modelleren. Dan wordt Hij binnen de kortste keren een afgod. Want dát is een naar eigen denkbeeld gesneden god ten diepste. Zou niet mede daarom de Bijbel zo\'n aaneenrijging zijn van verhalen waarin de vele vormen én de verwoestende gevolgen van menselijke afgoderij worden uitgebeeld?
Mensen moeten God God laten. Daar kunnen - hoe paradoxaal het ook klinkt - Treur en anderen bij helpen. Bron: Nederlands Dagblad, Commentaar 11 februari 2010 |
Met het oog op de manier waarop er hier af en toe gediscussieerd wordt, leek me dit wel een toepasselijk artikel om ons tot nadenken te zetten...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 11 februari 2010, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 11:46
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
De een stapt naar de rechter met een schadeclaim, de ander gaat nog een periode bij schoonvader in het bedrijf werken om alsnog de zus te trouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 11:41
|
|
|
Zelf ook eens in de situatie Alexandrium gedoken. De rechtzaak tegen de gemeente is denk ik een verloren zaak voor de groep ondernemers die tegen continue zondagsopening zijn. Want de gemeente heeft enkel gesteld dat de winkeliers open mògen zijn, zònder enige verplichting. De verplichting is iets dat is geroepen door de verhuurder van een (groot) deel van de winkelruimtes in het Alexandrium, Corio vastgoedbeheer, die ook nog een dwangsom wil gaan vragen ook. Er zal na de uitspraak in de zaak tegen de gemeente (19 feb) dus nog wel een zaak volgen tegen Corio. Want het is wel opmerkelijk dat ze daar blijkbaar geen moeite hebben met het door de strot duwen van winkelopening, waar ze zelf wel moeite hebben met het respecteren van de zondagsrust. (En zo zijn we toch nog on-topic )
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 11 februari 2010, 11:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 10:15
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
INKA401 schreef: | koekoek |
De wanbetaler nu alweer vrijgelaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 10:12
|
|
|
DANIEL777 schreef: | ben ik het niet mee eens henk dit is een een rot maar op verhouding dan kunnen we meer huur vangen. dit heeft niks met keuzevrijheid te maken |
Daniël, wat ik probeer duidelijk te maken is dat je als potentieel huurder ook elders ruimte kunt zoeken als je zo'n contract krijgt voorgeschoteld. Ik zou er tenminste bij voorbaat al niet mee akkoord gaan als ik zo'n wurgcontract krijg voorgeschoteld.
Ik ben trouwens wel benieuwd of je dergelijke zaken op kunt nemen in een huurcontract... Arjan, wellicht kun jij hier wat over vinden nav de situatie van het Alexandrium???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:44
|
|
|
ARJAN007 schreef: | De verhuurder van het Alexandrium in Rotterdam eist van alle winkeliers dat ze elke zondag open zijn. In de krant is daarover het nodige te doen geweest. Dus hoezo keuzevrijheid? | Keuze om elders ruimte te zoeken is ook keuzevrijheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 22:41
|
|
|
In Kampen was jaren terug een keer een discussie over de invulling van de zondag. Een aantal raadsleden hadden samen met wat organisaties het idee opgevat om naast de kerkgaande invulling op zondag ook andere cultuuruitingen toe te laten, zoals straattheater en dergelijke. Doel in beide gevallen: inbouwen van rust en ontspanning. Helaas is dit idee compleet verkeerd gevallen bij een groot deel van de bestuurders en hun kerkelijke achterban.
|
|
Naar boven |
|
|