Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 13:35
Onderwerp: discriminatie uitkeringsgerechtigden
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het is in veel gemeentes een gewoonte geworden om uitkeringsgerechtigden zonder enige aanleiding te laten controleren door ambtenaren die het verschil tussen een huisbezoek en huiszoeking niet weten. Alle regels worden aan de laars gelapt en de rechten van de mens met voeten getreden. Opnieuw moeten uitkeringsgerechtigden, die dit keer door jaloerse ex-echtgenoten aangegeven worden, naar de rechtbank om zich te kunnen verweren. In het kader van fraudebestrijding denkt men inmiddels dat alles geoorloofd is en door voortdurend de aandacht te vestigen op kwetsbare groepen zoals AOW'ers, vluchtelingen en uitkeringsgerechtigden probeert men de aandacht af te leiden van corruptie in de bouwsector en de schaamteloze graaierij van de topmanagers.
Bron: http://eindhoven.sp.nl/opinie/2007/discriminatie.stm
Ok, stuk artikel van jaar of 5/6 oud, maar nog actueel, of actueler. |
Ja, ik weet niet of het vooropgezet is, kan wel, hoeft niet. Ik doel nu op 'afleidingsmanouvre'.
Dus dan is het niet; 'wíj betalen jóu uitkering van ónze belastingcenten', wat je toch steeds vaker hoort, maar wij betalen voor de schaamteloze graaierij van topmanagers en corruptie in de bouwsector. Welke bedragen duizenden keren zo groot zijn!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 19 juni 2013, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 13:29
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
Oooohhh,
Oké
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 13:13
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
KLUS667 schreef: | Dat denk ik ook. Maar liefde op het eerste gezicht? Daar geloof ik niet zo heel veel in. Tuurlijk je kan wel eens iemand zien en denken, wauw, daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten, maar liefde is niet alleen uiterlijk.
Sterkte Petra!! |
Ha Klus,
Even hoor.
"Een beschuitje mee willen eten?", weet je wel wat dat betekend, nou gewoon "mee naar bed gaan". One night stand oid. Vandaar het woordje beschuit, want dat is iets wat men vaak alleen in de ochtend eet.
En omdat jij tegen geslachtsgemeenschap voor het huwelijk bent, en omdat er in Mattheus 5 staat van als je een vrouw aanziet om haar te begeren(een beschuitje mee te eten) heb je in je hart al overspel gepleegd.
Dus denk ik, ben je dan niet tegenstijdig, snap je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 12:58
Onderwerp: Forumregels
|
|
|
SHANITA130 schreef: | - Reactie verwijderd - |
Petra stelt een vraag en wil daar gewoon een normaal antwoord op. Geen waardeoordeel. Ondanks de smileys komt het negatief over.
Ik heb zelf haar vraag al beantwoord vanuit de redactie. Je bent vrij om zelf ook nog te antwoorden, maar blijf respectvol.
Redactie CM
Redactie,
Duidelijk!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 19 juni 2013, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 12:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik begrijp jouw verwijzing naar getuige zijn en voorbeeldfunctie niet. Heeft hier volgens mij niets mee van doen. Dan kom je al snel in be- en veroordeling van elkaar terecht. |
Ha Jol
Ik bedoel eigenlijk, wat ik zelf laatst even had.
Nou ik zat een post te schrijven en toen, ineens realiseerde ik me, dat natuurlijk de hele wereld mee kan lezen.
Nou is het niet zo dat ik daarom mijn post ánders ga schrijven, maar ja, het zit wel ergens in mijn achterhoofd, onbewust, zeg maar.
Zó bedoel ik het, snap je? Ja, en natuurlijk niet naar jou persoonlijk Jol , Gewoon in het algemeen zeg maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 12:09
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja mooi lied, maar even een tip: ivm de overzichtelijkheid hoort dit niet hier thuis, het hoort of bij mooi lied topic, ondersteund met filmpje joetjoep of onder gedichten. Dat is voor het overzicht beter, heb ik begrepen ... |
Ha Jol,
Weet je hoe het op mij overkomt, het lied van Klus, refereert duidelijk aan de post van IJsje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 08:29
|
|
|
- Reactie verwijderd -
Petra stelt een vraag en wil daar gewoon een normaal antwoord op. Geen waardeoordeel. Ondanks de smileys komt het negatief over.
Ik heb zelf haar vraag al beantwoord vanuit de redactie. Je bent vrij om zelf ook nog te antwoorden, maar blijf respectvol.
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 19 juni 2013, 10:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 08:27
|
|
|
JOL252 schreef: | En sommige acties komen erg uit de lucht vallen. Zoals de regel die er opeens is dat je geen gedicht moet plaatsen in een ander topic als gedichten. Nou ik heb zo her en der de afgelopen dagen gedichten gezien in verschillende topics. Is dat dan geen punt? En is die opeens opduikende regel wel uitvoerbaar? Een hoop spontaniteit is er voor mij wel af. |
Ik denk dat dat is, als je bijvoorbeeld een serieus onderwerp heb, en dan ineens allemaal vijfjes, iemand die dat leest denk he wat is dat nou, zoiets, snap je?
We hebben natuurlijk wel een voorbeeldfunctie en zijn een getuigenis als christenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 08:06
Onderwerp: Humor
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 07:15
Onderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is een intrieste zaak! Er zijn wel degelijk (online)getuigenissen van de kinderen te vinden en van het wanbeleid van Lubega. Trin gaat niet netjes met de situatie om,mengt zich wel in de stichting(van der steen is lid van bestuur) maar wast de handen in onschuld door te beweren dat ze alleen juridisch betrokken zijn bij de stichting......
Er zijn alleen maar kleine verliezertjes........en dat om de naam van wat egotistische mensen hoog te houden. |
Idd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 07:14
|
|
|
Quote: | Sommigge dingen blijven weer staan dat ik denk, dat kan je eigenlijk dan ook wel verwijderen. |
Welke dingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 06:19
Onderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
|
|
|
Opvallend is hoe de relatie tussen Lubega en TRIN-directeur Mattheüs van der Steen is ontstaan. Van der Steen was met twee vrienden min of meer op de bonnefooi naar Oeganda gekomen, op zoek naar projecten om te steunen. Ze vonden nergens echt aansluiting, maar ontmoetten op de allerlaatste dag Lubega en zagen dit als een teken van God om te gaan samenwerken. Zonder de man te kennen of zijn achtergrond goed na te gaan. Had Van der Steen dat wel gedaan, dan had hij ontdekt dat Lubega al een track record van misbruik had. Maar je moet een goddelijke connectie niet kapot checken.
Nadat TRIN Lubega begon te financieren, werd al snel duidelijk dat deze liever geen pottenkijkers wilde en zich als een prins begon te gedragen. Elke vorm van toezicht en transparantie ontbrak. TRIN bracht haar sponsors foutieve en te optimistische informatie over het dorp. Signalen dat het niet goed ging, heeft TRIN lange tijd genegeerd, tot Kaja Foundation (een andere partner in het project) zich terugtrok. Lubega was een partner en verdiende vertrouwen.
Toen geruchten over misbruik naar buiten begonnen te komen, liet Lubega de oudere kinderen een bloedeed zweren om hem trouw te blijven in ruil voor speciale gunsten. Daarmee werden de kleinere kinderen stil gehouden. Wie toch praatte, werd bedreigd en geïntimideerd.
De visies van oa ook: Falseteachers777
Ze gaan wat ver met hun kritiek, dat Trin een satanische organisatie is, wat ik me aan de ene kant wel kan voorstellen, dat je zulke dingen zegt uit boosheid , want ja, er worden kleine kinderen misbruikt, En de enige die er wat aan kan doen, Trin, die laat de man die die kinderen misbruikt en een track record heeft van misbruik, daar gewoon 'werken'...
En De Nieuwe Koers
Verhalen misbruik consistent
Er zou wat aan gedaan worden door Trin, zeiden zij, wat alleen Trin kan, want die zijn hoofdverantwoordelijke, maar Trin laat dhr Lubega daar gewoon blijven 'werken'..
Ook TRIN-woordvoerder Daniël Renger, tevens voorganger van Evangelisch Centrum Europoort, speelde een kwalijke rol. Hij stelde na een bezoek aan Oeganda dat er geen overtuigend bewijs is dat Lubega zich aan kinderen heeft vergrepen. In de Afrikaanse cultuur is het volgens hem niet ongebruikelijk is om bij een conflict met een leidinggevende met wilde beschuldigingen over seksueel misbruik te komen.
Voorlopig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 19 juni 2013, 07:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 05:26
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
LANFY127 schreef: | Als je de fora leest heeft ze al veel verzoeken gehad om de Bijbel te verbranden! En, ach ja, waarom ook niet, zei de advocaat van de duivel! |
Nou soms kan ik die reacties wel begrijpen van ongelovigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:09
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik herhaal het nog even... het zijn moeilijke dagen voor de v r o m e c h r i s t e l i j k e h e t e r o m a n
....
|
Ja, jij schreef het, ik dacht het....
Zou nog bijna willen vragen, Ja?, heb je nog 'wat lekkers' gezien?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 juni 2013, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Nog 2 dagen zo heet daarna weer rond de 20 graden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 juni 2013, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:44
Onderwerp: God, onze Vader
|
|
|
IESJE369 schreef: | Studie over het Onze Vader (deel 1)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”
Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen. In dit eerste deel licht ik de manier van bidden van de ‘heidenen’ er uit.
De Baälpriesters. (1 Koningen 18 ) Vierhonderd vijftig priesters baden van de morgen tot de middag, hinkend rond het altaar: “Baäl, antwoord ons!” ’s Middags gingen ze harder roepen en zichzelf snijden met zwaard en speren tot ze dropen van het bloed. Vervolgens raakten ze in geestvervoering. Een dwingende manier van bidden.
Wat voor godsbeeld spreekt hieruit? Alsof hun God niet allang volledig oor is, gretig om hun gebeden te horen. Zoals onze God, die zichzelf Vader noemt en zich als een Vader gedraagt. God is belangstellend. Het Onze Vader is een gesprek wat plaats vindt in “familiekring”. Ondanks de toevoeging “in de hemelen” wat aangeeft hoe verheven God is, wat het nog mooier maakt dat we zo intiem tot God kunnen bidden.
Ook Elia geeft een voorbeeld hoe je naar Gods wil kunt bidden: “Here, God van Abraham, Isaak en Israel, heden moge bekend worden, dat Gij God zijt in Israel, en dat ik uw knecht ben, en op uw bevel al deze dingen doe. Antwoord mij, opdat dit volk wete, dat Gij, Here, God zijt, en dat Gij hun hart weer terugneigt.” 1 Koningen 18: 36b-37. De eer is aan God. God staat centraal in zijn gebed.
Lang bidden niet nodig. We hoeven ‘geen veelheid van woorden te gebruiken, want God uw Vader weet, wat gij van node hebt’. (Mat. 6: 7-8 ) |
Quote: | Vervolgens raakten ze in geestvervoering. Een dwingende manier van bidden. |
Quote: | Wat voor godsbeeld spreekt hieruit? Alsof hun God niet allang volledig oor is, gretig om hun gebeden te horen |
Quote: | Zoals onze God, die zichzelf Vader noemt en zich als een Vader gedraagt. God is belangstellend. Het Onze Vader is een gesprek wat plaats vindt in “familiekring”. Ondanks de toevoeging “in de hemelen” wat aangeeft hoe verheven God is, wat het nog mooier maakt dat we zo intiem tot God kunnen bidden. |
Ik heb even er uitgelicht wat me aanspreekt nu, en: "idd".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:40
Onderwerp: De binnenkamer
|
|
|
IESJE369 schreef: | Studie over het Onze Vader (deel 2) Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”
Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen. Vorige keer ging mijn bijdrage “God, Onze Vader” over de Baälpriesters. Over hun godsbeeld tegenover dat van ons: het beeld van een belangstellende Vader.
In dit tweede deel gaat het over de manier van bidden van de ‘farizeeërs’.
Mattheus is een jood en richt zich op de joden. Hij sluit aan bij joodse religieuze cultuur. De farizeeërs zien Mozes als hun grote leraar, maar Mattheüs ziet Jezus als de beloofde leraar. De Bergrede eindigt ermee dat de scharen versteld stonden over wat en hoe Jezus hen onderwees. Hij leerde hen met gezag. De wetten van Mozes zijn gegeven om in te gaan in het beloofde land. Christus komt nu wetten geven om in te gaan in het hemelrijk. Daarvoor neemt Jezus afstand van de in die dagen gebruikelijke gebedscultuur, Hij legt nadruk op de hartshouding waarmee men bidt: geen theater, maar vanuit een vader-kind relatie met God de Vader. Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel. Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken. Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort. |
Quote: | Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel. Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken.
Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort. |
Idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:36
Onderwerp: voor de vaders
|
|
|
@Leanne,
Heel erg ontroerend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:31
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Gelukkig overleefde de vogel waar ze voor remde het drama
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan! |
Jeeeeeetje..!
Gevaarlijk dan dat ineens remmen voor een dier he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 15:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier ook zoiets: heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:58
Onderwerp: Filmfreaks
|
|
|
Let's make love gisteren gezien, prachtige goed in mekaar gezette klassieker, met een heel erg goed verhaal, anders dan de titel doet vermoeden, uit 1960.
Klik op plaatje voor informatie.
Prachtig goed en knap acteerwerk van zowel Marilyn Monroe als Yves Montand.
Echte aanrader, ook en juist om meerdere keren te zien
Trailer, Let's make Love, twee jaar voor haar dood...
Nog een 'aanbevolen'
Zó ontzettend goed dat je gewoon niet kán geloven dat ze dood is, wat ik eigenlijk ook niet doe. Marilyn is in Heaven!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 juni 2013, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:45
|
|
|
Is met bergwandelen ook zo, dalen zet veel meer belasting op je knieën enzo als naar boven lopen, veel mensen nemen juist om te dalen een lift naar beneden.
Naar boven lopen gebruikt wel veel meer energie natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:15
|
|
|
PIETER619 schreef: | waar zijn de vijfjes die men in gedichtvorm geschreven heeft? |
Alleen in forum gedichten, anders wordt het onoverzichtelijk, snappie?
En een vijfje heeft 11 woorden, dus er had er nog een onder gemoeten, een woord;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 19:39
|
|
|
Kan vanavond niet weg, moet té vroeg opstaan morgen,
Huilerdehuil
Vergist, tis pas dinsdag, lacherdelach
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 juni 2013, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 17:38
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Hoort dit niet onder: waar word ik blij van? Je zult maar zo'n lieve vriend hebben!!! |
Ja, zo kan je het ook zien
Positief denken idd !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |