ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 13:45
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Kees Kraayenoord -- God of the moon and stars .....

http://www.youtube.com/watch?v=_alyyRqh61M

God is GROOT en zijn LIEFDE is voor IEDEREEN, gratis en voor niets af te halen !!!!

huilen is toegastaan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: hoedt u voor de wolven in schapendracht

ZINGA672 schreef:
Yep; de 5e colonne. Primaire strategie van satan om de kerk te ontwrichten: van binnenuit. Van buitenaf kan hij weinig bereiken zolang christenen alert en trouw blijven. Maar door het verspreiden van valse leer, halve waarheden, haat en nijd en jaloezie probeert hij de kerk van Christus te vervreemden.

GrZing!

Hetzelfde principe vind je nu weer terug. De islam probeert ook de christenwereld van binnenuit kapot te maken. Niet meer rechtstreeks, maar via een diplomatieke weg, van binnenuit.
Kijk maar naar de weg die voor ze klaar ligt, ze maken dankbaar gebruik van het recht op vrijheid van godsdienst...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: Hardrock kerstfeest

ZINGA672 schreef:
Even de animo peilen: wie heeft er zin in een swingend hardrock kerstfeest dit jaar??

Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZ!

Ik, alleen moet wel ff weten wanneer, heb al een data staan dat ik niet kan..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIO216 schreef:
Ik kijk we wel niet naar, maar het blijft wel een feit Boze smiley

Niet genoeg gegeten Mario ?? Neem nog een ijsje na Knipoog smiley Hap hap hap Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 20:01
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

[quote=MAR907]Ik heb daar ook 35 jaar het ook zo ervaren totdat de problemen groter worden....is mijn ervaring....

Toen mijn vrouw de hand aanzichzelf geslagen had, wilde ik dat ze normaal begraven werd zoals dat gewoon is....
Ik had mijn voorganger gevraagd om de begravenisdienst te doen en dat wilde hij ook omdat hij ook het meest meest in ons huwelijk te maken heeft gehad...
Het zou ook in onze gemeente gedaan worden alleen het moest het nog door het bestuur aanvaard worden....

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het niet in hun kerk de begrafenisdienst gehouden kon worden omdat een bestuurlid er op tegen was vanwege zelfmoord.
Terwijl ik zelf diverse begravinisdiensten muzikaal begeleid heb in die gemeente en nu mijn eigen vrouw moest begraven....

Ik heb toen in mijn binnenkamer het uitgeschreeuwt en gehuild naar God, hoe naam christenen uiteindelijk kunnen zijn....

Ze veroordeelden mijn eigen vrouw over hetgeen zij gedaan had....

Ik heb ontdekt dat als er grote en ernstige dingen(problemen) zijn je als eerste de kerk laat vallen en overgeleverd bent aan God alleen...

Wat krom is maakt God weer recht gelukkig...
Het bijzondere ervan is, dat diegene die mijn vrouw veroordeelde zelf na een jaar overleden is....

Wat ik in het algemeen wil zeggen is:
"Oordeel niet opdat Gij geoordeeld wordt..."

YHWH kan heeeeel ver gaan in plaats van "handje boven het hoofd houden".... of "'alles is liefde!!!"...

..

Ik heb heeeel veel moeite met je zin, "Wat krom is maakt God weer recht gelukkig ..... en dan met name het woord gelukkig.

Ben je nu gelukkig dat diegene, die je vrouw veroordeelde, is overleden. Sorry, maar dan maak je je druk om de sabbath- en/of zondagleer, maar schrijft wel dit soort dingen ..... Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 1 oktober 2010, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 19:51

De melding (van een man nog wel .... Boze smiley )

20 jaar GTST Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 01:22
BerichtOnderwerp: annette

PIETER649 schreef:
Jetz gehts losssssss...

Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven.
Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.

Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(en ik eet voorlopig weer uit de muur... Huilende smiley, smiley in tranen )

Sterkte Annette en Pieter, en natuurlijk ook de kinderen.

Die muur zal wel meevallen, denk eerder dat de bbq overuren draait.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 02:32
BerichtOnderwerp: ROOS

ROOS166 schreef:
Lieve allemaal..

Mijn hart is er vol van...Genezen!!! helemaal alles weg..
Wel nadenken over nabehandeling....
Dat was de conclusie van de arts.
Beter nieuws kan je echt niet krijgen...

Dankzij, lieve mensen van CM en vele die gebeden hebben, velen die intensief gebeden hebben tot God..Wat ben ik ontroerd toen ik dat las en hoorde van de gebedsroom...
Net een grote Familie een christelijk familie die allemaal bidden tot de enige echte God....
God die ik beetje kwijt was, maar vanmorgen mocht ervaren dat hij niet kwijt was..Maar dat ik mezelf een beetje kwijt was. Toen kon ik eindelijk al mijn spanning mijn angst eruit gooien..
Wat een liefde...ben er stil van..

Ik dank jullie allemaal uit het diepste van mijn hart.
Gods onmisbare zegen voor iedereen...

Liefs Roos

Wow, dat is een dankgebed waard Roos..... gefeliciteerd.

Ik denk dat onderstaand (speciale) gebed (van Jabes) ook mag zijn voor jou.....
1Kron.4:10 .... Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 02:11
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

Ik ga toch een reactie plaatsen.

Hannah, bedankt voor de aanzet tot de picknicks.
Alle CM-ers die ik mocht ontmoeten, heb gesproken of heb gezien tijdens de picknick, SUPER!!!!

In eerste instantie vond ik een picknick met kinderen ook maar helemaal niets. Vorig jaar zou er ook iets georganiseerd worden, en dat ging daarna helemaal over squaws en indianen, squaws die verloot zouden worden enz. enz.
Daar hadden veel mensen geen zin in, die hebben toen ook afgezegd, ik dus ook.

Dit jaar echter na de eerste picknick kreeg ik persoonlijk het idee dat de opzet heel anders was, het was geen "date" picknick, maar een gezellig samenzijn, waar je ook de mogelijkheid had om anderen te leren kennen.
Ben de 2de keer geweest, gewoon om eens te zien hoe het was, niet lang (een uurtje) maar toch lang genoeg om te weten dat ik de volgende keer weer zou komen (en dan de hele middag).

Afgelopen zaterdag, heel veel mensen, super gezellig, jong en oud doorelkaar. En wat me opviel, de kinderen waren aanwezig en ook weer niet..... Iedereen kon met elkaar praten, het was geen dating picknick, de intentie lag namelijk ergens anders. Mensen kwamen voor elkaar, voor de gezelligheid maar ook voor de diepgaande gesprekken en wat geplaag onderling.

Sommige uitjes die geregeld worden door de CM leden zelf, zijn voor ouders en kinderen, en andere uitjes zijn voor CM leden zonder dat er kinderen meegaan. Ook die uitjes zijn mooi, avondje stappen in Amersfoort, Utrecht, Zwolle of waar we ook met zijn allen zijn geweest, waren mooi.
Maar de BBQ bij Inka of in Deutschland, daar waren ook kinderen bij, en ook die werden goed bezocht en waren super gezellig.

Ik hou wel van uitjes, picknicks of bbq die door CM leden zelf georganiseerd worden !!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 00:53

MAR907 schreef:
Ik ga op de sabbat, omdat ik daarmee YHWH laat zien dat ik Hem alleen aanbid zoals Hij dat zelf wil. (zoals God het te kennen heeft gegeven aan Zijn volk Israel "het is een teken(merk) tussen u en Mij").

Zondag is voor mij precies datgene dat deze topic weergeeft.
Dat is geen in gestelde rustdag van YHWH maar van de oorspronkelijke Baal verering.
Samenkomen op de eerste dag (zondag) daar is niks mis mee, kan iedereen gewoon blijven doen.
Maar de rustdag van YHWH is niet zondag.

Joodse traditie's bestaan niet, wel de traditie's van YHWH, God dus.

Zelf doe ik niet meer aan kerkgang want daar heb ik genoeg van gehad.
Ik weet nu wat werkelijk vrij zijn inhoud, zoals de Heer het heeft bedoeld.

Ik ben nu werkelijk vrij van de wettisme en opleggingen van de kerk oftewel samenkomen van......

En nog steeds geef je geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

CROSSROAD317 schreef:
Maar je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:59

MAR907 schreef:
Cross, hetgeen jij bedoeld met "Joodse traditie" , is voor mij de" eerste en de tweede gebod, hieraan hangt de ganse wet en de porofeten". Dat is voor mij de middelpunt van de Here Jezus.
Inclusief "Sabbath".

De kerk noemt het: "dat is voor de Joden" voor mij is het "gehoorzaamheid", luisteren naar Zijn stem.

Maar je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

PIEKIE042 schreef:
van sommige reacties hier krijg ik hartkloppingen van.... Huilende smiley, smiley in tranen

bbrrrr..... Smiley die vol vragen zit
als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...

Tot de dood ons scheidt....dat dacht ik eerder ook...
heb het nog nooit zo ellendig gehad als de 9 jaar huwelijk....
en..mijn dankbaarste dag is...dat ik gescheiden ben, en ik God daar tot vandaag, ook na 15 jaar intens dankbaar voor ben, dat HIJ mij uit die ellende gehaald heeft..

wat is een huwelijk??
dat wat door de ambtenaar ondertekend is? en de getrouwden ook??

stel....dat ik zou willen trouwen, ......blijkt ook dat je niet mag samen wonen en niet trouwen..wat mag je dan wel??
Ik weet!!! dat dit wetjes zijn, maar niet voor mij... Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd..
ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden..
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....

Wat een giga onzin verhaal schrijf je hier zeg ..... Boze smiley
Je bent wel zelf in het huwelijk gestapt naar ik aanneem, denk niet dat iemand je daartoe heeft gedwongen .....

bbrrrr..... Smiley die vol vragen zit
als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...

Heeft Hij jou echt uit die ellende gehaald, want als je dat zegt zeg je ook dat Hij jou heeft toegestaan, om in het huwelijk stappen .... Smiley met dichtgeplakte mond

De bijbel is door mensen geschreven .... en voor die tijd..

In die tijd werd ook geschreven "heb de Heer uw God lief...." en "alzo lief had God de wereld, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft .... " en "Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben....." Maar goed dat zal dan ook voor die tijd zijn geschreven ..... Twijfelende smiley

Volgens mij klopt er ergens iets niet in je verhaal ..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:56

MAR907 schreef:
Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......

Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.

Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij.....

Hoi Mar, als ik het zo lees, dan komt het op me over alsof voor al deze dingen geen vergeving mogelijk is. Dat God dit niet door de vingers ziet, dat, ook al ben je een kind van God, geen Genade van Hem hoeft te verwachten als je voor Hem komt te staan.

Ik mis in deze hele discussie over sabbat of zondag, DE reden van het naar de kerk gaan.
Is DE reden niet Jezus Christus, Hij is daar toch het middelpunt van onze dank en aanbidding ??

Als ik samenkom met broeders en zusters om te luisteren naar Gods Woord, dan kom ik daar om God te loven en te prijzen, om geestelijk voedsel te krijgen.
Dan komen we niet samen omdat iets ons influisterd "ga maar op de zondag, dan ben je lekker zondig bezig ..... " Boze smiley

Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 13:44
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september

JOELLE246 schreef:
Hallo allemaal, ik heb er zin in hoor
Ik ben om 18.45 bij de cd tafel, als de kerk dan wel al open is Lachende smiley

Het begint toch pas om 19.30 uur ??

Ik ben er niet eerder dan 19.15, moet eerst nog iemand ophalen, daarna kom ik gelijk naar de kerk .... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: Een oude vogelkooi

Dit kreeg ik enige tijd geleden per mail, vond het zo leuk dat ik hem graag met jullie wil delen.

Een oude vogelkooi ...

Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.

Dominee Thomas begon te vertellen.

Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:"Wat heb je daar bij je, jongen?"

"Een paar oude vogels", zei de jongen. "Wat ga je met ze doen?", vroeg ik."Ik neem ze mee naar huis en ga er plezier mee maken", antwoordde hij. "Ik trek ze de veren uit en laat ze met elkaar vechten. Daar heb ik plezier in". "En als je genoeg hebt van deze vogels, wat doe je dan met ze?", vroeg ik hem. "O, we hebben een paar katten", zei de jongen, "en die houden wel van een vogeltje".

Ik was even sprakeloos en vroeg toen:"hoeveel wil je voor die vogels hebben?" Hij vroeg:"Waarom wilt u deze vogels hebben, meneer?'Ze zijn oud en lelijk en zingen niet eens". Opnieuw vroeg ik hem:"Hoeveel wil je er voor hebben?' De jongen keek me aan en dacht vast:"Die is gek", en zei: "Tien pond".

Ik betaalde hem tien pond en in minder dan geen tijd was hij verdwenen. Ik ben toen naar het eind van de straat gewandeld, naar een plantsoen met bomen. Ik heb de kooi op de grond gezet en de vogels vrijgelaten. Daarom die lege vogelkooi op de preekstoel. Toen begon hij aan zijn preek:

Op een dag waren satan en Jezus aan het converseren. Satan was net terug van een bezoek aan de aarde en pochte:"Ik heb net de aarde en alle mensen gekocht. Ik heb een valstrik gezet die ze niet konden weerstaan, en ik heb ze allemaal".

"Wat ben je van plan met ze te doen?", vroeg Jezus

Satan antwoordde:"O, ik ga plezier met ze maken! Ik ga ze leren hoe ze kunnen trouwen en weer kunnen scheiden, hoe ze elkaar moeten haten, en hoe ze elkaar moeten misbruiken. Hoe ze kunnen roken en drinken, ik ga ze leren hoe ze wapens en bommen moeten maken en hoe ze elkaar moeten vermoorden. Dus ik heb echt veel plezier met ze!"

"En wat ga je met ze doen als je klaar bent met hun?", vroeg Jezus.

"Oh, ik vermoord ze allemaal", zei satan trots

"Hoeveel wil je voor hen hebben?", vroeg Jezus

"Wat wil je met deze mensen", vroeg satan. "Ze zijn slecht, waarom wil je ze hebben? Ze haten je en ze spugen je in het gezicht, ze vervloeken en vermoorden je! Je wilt deze mensen niet!".

"Hoeveel", vroeg Jezus weer.

satan keek Jezus aan en lachte."Al je tranen en je bloed", zei hij.

Jezus zei: "DEAL", en Hij betaalde de prijs.

Toen pakte dominee Thomas de oude vogelkooi en liep de preekstoel af.

Is het niet erg eenvoudig om God de schuld te geven dat de wereld ten onder gaat? Is het niet droevig dat wij alles geloven wat de kranten schrijven en kwesties in de kiem smoren die de Bijbel stelt?

Is het niet droevig dat iedereen verwacht naar de hemel te gaan, terwijl ze niet eens in Christus geloven, nooit denken of spreken over hun geloof in God, of iets doen wat God van hen vraagt?

Is het niet beangstigend hoe sommigen zeggen:"Ik geloof in God", en toch satan volgen? Terwijl satan wel degelijk in God gelooft.

Wie willen we? The One who cares for you or the one who wants to destroy you?

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 24 september 2010, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Toen is de ruzie begonnen

PIETER649 schreef:
en nu begint de ruzie....
om te beginnen krijg je straks geen werpgoud maar een nieuwe stofzuiger als adolfje geboren is Duiveltje smiley

En jij een pak wasknijpers ..... Zieke smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:58

ZINGA672 schreef:
Wat moet je volgens jou dan doen om wel de stem van de Heilige Geest te verstaan? Als je naar een ander luistert; wie garandeert mij dat die persoon de waarheid spreekt, of dat door die persoon de Heilige Geest tot mij spreekt? Ik luister graag naar mensen, graag naar de Heilige Geest, maar de bijbel blijft voor mij de toetssteen. Ook vwb mijn eigen inzichten en gevoelens.

GrZing!

Ik wou eerst niet reageren, vond de vraag nogal agressief klinken, maar denk niet dat je het zo bedoelt.

Ten eerste denk ik dat je de stem van de HG moet leren verstaan door te leren luisteren. Dit kan op heel veel manieren, maar ik heb zelf heel veel baat gehad bij een mailing van real-life
http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html
Ik denk dat niemand jou kan garanderen dat die ander de waarheid spreekt, daar komen veel meer factoren bij kijken. Een paar dingen die ik zelf hanteer; vertrouw ik die ander, kan ik me vinden in zijn woorden, wat zegt mijn verstand, kan ik dit terugvinden in de bijbel en kan ik hem er op aanspreken zonder dat er "wrevel" ontstaat.
Hoe weet ik dat die persoon door de HG tot mij spreekt?? Als de HG door hem tot mij spreekt dan zal de HG mij ook duidelijk maken dat iemand een boodschap van Hem voor mij heeft ....
De bijbel is en blijft de toetssteen voor eigen inzichten en gevoelens. Maar is daardoor de HG dan overbodig ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Maar ik zondig helaas nog wel

HANNAH810 schreef:
cross, hoe ga je dan om met een tekst als uit 1 korinthe 6;
„En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods;”
Hier wordt gesproken tegen christenen uit de gemeente te Korinthe, die geleefd hebben als in 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigen, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven. Dan gaat hij door met vers 11. Tegen de christenen die .....Gods

1 petrus 3
Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door den Geest;
Eerst maar het volledige vers plaatsen, misschien dat het dan duidelijk wordt waar het om gaat. 1Petrus3:18 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door de Geest;. Hier wordt zelfs niet eens gesproken over de mens of door de doop in/met de Heilige Geest. Het gaat hier over Jezus Christus, die voor ons is gestorven en het werk dat Hij voor ons heeft gedaan. Titus3:5 Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing van de Heilige Geest;
1 korinthe 12;9
een ander wordt gegeven het geloof, door dezelfde Geest....
Het gaat in dit hoofdstuk om de verscheidenheid van gaven. Één Geest maar meerdere gaven.

2 korinthe 3;6
de Geest maakt levend.......
Toch nog maar een aanvulling op jouw vers 2 Korinthe 3:5 Niet dat wij van onszelf bekwaam zijn iets te denken, als uit onszelf; maar onze bekwaamheid is uit God;
6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn dienaars van het Nieuwe Testament, niet van de letter, maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
De Geest maakt het Woord van God levend. De Geest raakt mensen wel aan om na te denken over het Woord, en kan de mens ertoe verleiden om Jezus Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker. De Heilige Geest echter zal je vervullen, dit is iets anders dan aanraken.... zie ook het stukje van 1Petrus3

daar ben ik dan wel echt benieuwd naar!

Vind het overigens jammer dat je stukje uit een vers gebruikt, dit geeft vaak een onjuist beeld van het totale bijbelgedeelte.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw

JONATHAN890 schreef:
De ware is niet degene die aan je eisen voldoet
Maar diegene waar je je eisen voor laat varen!

Maar als de ware dat ook doet voor jou, waarom zou jij dan je eisen laten varen Smiley die vol vragen zit

Ah, ik snap het al, jullie laten het huwelijksbootje varen ..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 14:07

KATJA065 schreef:
Crossroads, veel plezier bij de lees- en luisterbeurs te Ede.

Hoop dat je wat aan hebt? Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Groetjes van Ineke. Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley Kwijlende smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee ik ga in adamskostuum Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 13:55

CARIN303 schreef:
Hoi Josina,

Ja , klopt maar er waren zeker ( veel ) momenten bij dat het best goed ging hoor!
Moet gewoon werken als een man.....1 ding tegelijk Knipoog smiley dan gaat het wel!

Ook daarin zijn de mannen dus verstandiger.... mannen hebben dat al lang geleden ingezien, meerdere dingen tegelijk willen doen, gaat altijd ten koste van iets.
Mannen doen dus 1 ding tegelijk, maar doen wel meerdere dingen per dag. En die dingen die ze doen, doen ze gewoon GOED Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De reden dat een man in stress raakt ..... zijn vrouwlijke collega die de hele dag als een kip zonder kop rond rent, aan het eind van de dag roept, pffff wat een drukke dag, maar eigenlijk niets heeft gedaan ...... en dan ook nog vol trots roepen "WIJ VROUWEN KUNNEN MULTITASKEN" Slapende smiley

Ze, de vrouwen dus, hebben wel gelijk als ze roepen, daar kunnen de mannen nog iets van leren. Klopt, als een zwerende vinger, we hebben geleerd hoe het niet moet. Wij, mannen, doen dus niet aan multitasking, wij, mannen, doen de dingen liever goed, dus één voor één.

Mijn slechtste moment van de dag is, dat ik dacht dat vrouwen ook maar iets van mannen begrijpen ..... Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 02:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
In a world without fences, who needs Windows and Gates?

Hoe ik het voor elkaar gekregen heb? Het is een programma dat Windows gewoon draait naast je Mac, dus terwijl ik de Apple aan heb staan, open ik net zo makkelijk een Windowsprogramma en de vensters van Mac en Windows staan gebroederlijk naast elkaar. Je knipt en plakt gewoon tussen wat vroeger twee werelden waren lekker heen en weer. Makkelijk, ook al heeft Apple mijn voorkeur helemaal. Maar het vreet geheugen, wil het goed en snel werken. Het kan wel op een Apple, niet op een PC. Het vereist wel dat je wat inzicht hebt in de werking van beide systemen, maar dat is ook logisch.

Thomas, een extra geheugenplaatje in de eigen hersenen zou ook wel wat zijn, soms.

Toch geen geheugenplaatje voor meer geheugen, we gebruiken maar tussen de 10 en 18 % van onze hersenen ..... Knipoog smiley

Misschien een programmaatje dat het aansturen van het RAM geheugen wat efficienter maakt, waardoor de hersenen (harde schijf) en het ROM geheugen (centraal zenuwgestel) ook optimaler kunnen worden gebruikt Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley (euh, euh Smiley die vol vragen zit )
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 19:49
BerichtOnderwerp: Maar ik zondig helaas nog wel

HANNAH810 schreef:
een prachtige vooruitgang, haico;
maar waarschijnlijk bedoel je dat de Heilige Geest je gegeven is, en je nu wedergeboren bent?
je draait namelijk de bijbelse volgorde om naar mijn beleving.

Nee hoor, Haico geeft precies de juiste volgorde aan ....

Handelingen 8:12 Maar toen Filippus hen door zijn verkondiging van het koninkrijk van God en de naam van Jezus Christus tot geloof had gebracht, lieten ze zich dopen, mannen zowel als vrouwen. 13 Ook Simon aanvaardde het geloof, en na zijn doop bleef hij voortdurend bij Filippus; en hij stond versteld van de tekenen en de machtige wonderen die hij zag gebeuren.
14 Toen de apostelen in Jeruzalem hoorden dat de inwoners van Samaria het woord van God hadden aanvaard, stuurden ze Petrus en Johannes naar hen toe. 15 Nadat ze waren aangekomen, baden ze dat ook de Samaritanen de heilige Geest mochten ontvangen, 16 want deze was nog op niemand van hen neergedaald; ze waren alleen gedoopt in de naam van de Heer Jezus. 17 Na het gebed legden Petrus en Johannes hun de handen op, en zo ontvingen ze de heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 19:41

HANNAH810 schreef:
tja, hoe zeg ik dat netjes, marco;
ik ehhh,
ben er altijd stipt na de afgesproken tijd, zoals je op mn profiel kunt lezen.........
dus rond twaalf uur hoop ik er wel te zijn!

Ik ga eerst naar de lees en luisterbeurs in Ede, denk dat ik er rond 13.00 uur kan zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 19:02
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

ZINGA672 schreef:
Sorry Carin... ben de naam vd artiest ff kwijt... Clown smiley hihi

http://www.youtube.com/watch?v=KM6o1Hv7ec0&feature=related

GrZing!

Animal dus !!! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:35
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

JOHAN077 schreef:
Het homohuwelijk kun je met de bijbel nooit goed praten.
Wij moeten ons geloof ik ook eens gaan realiseren dat we op deze wereld niet voor ons zelf geschapen zijn.
God heeft ons geschapen tot Zijn eer.
En zo heeft hij in Zijn woord hiervoor de regels gegeven.
Regels waar wij ons niet aan willen houden omdat wij in zonden geboren en ontvangen zijn.

Als je dit realiseerd begrijp je ook hoe intens mooi het offer van Christus is.
Als je dit begrijpt wil je ook leven naar zijn geboden.
En dan nog zul je in zonden blijven vallen.
Maar dan mag je wel op zijn genade je blijven beroepen

Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen.
Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:21

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 22 september 2010, 12:22
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:18
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

CARIN303 schreef:
Ik zou mijn gehoor maar es na laten kijken, Griffin, klinkt niet gezond Knipoog smiley

Nee joh, zo klinkt elke saab ...... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:12

@Mar -- Ik luister naar Zijn stem en niet die van de zondags(baal)kerk.

@ Mariska -- Ook in die zondagse(baal)kerken hoor je Zijn Woord.

ZINGA672 schreef:
Scherp opgemerkt Maris!

En, hoewel het mij eigenlijk overbodig lijkt, wil ik toch het volgende zeggen. In de bijbel staat dat je als je gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is die voor jouw zonden is gestorven; dit betekent dat je bij Hem hoort. Dus om alle kerken uitsluitend omdat ze de Sjabbat niet houden te veroordelen als baäl-kerk vind ik stuitend. Bovendien is het in strijd met Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

GrZing!

Soms zijn mensen horende doof, en ziende blind .....

Mat 13:15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten. Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”

Mensen zijn het niet met elkaar eens, komen met allerlei voorbeelden en schriftplaatsen, de één nog mooier dan de ander. Maar ze worden het nooit eens, niet bereidt om naar elkaar te luisteren. Als je niet naar elkaar wilt luisteren zal de Heilige Geest nooit, maar dan ook nooit, het Woord van God duidelijk kunnen maken, en blijven we maar doorgaan op eigen inzichten en gevoelens.
Lees in bovenstaand maar eens handelingen 28 vanaf vers 17 ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: meerdere mensen tegelijk mailen?

JONATHAN890 schreef:
oeps....ik sta al op 2 waarschuwingen...t zou mijn laatste zijn werd mij gemaild. Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Jij krijgt tenminste nog een waarschuwing .... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 ... 83 Volgende
Pagina 53 van 83