Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 augustus 2011, 14:48
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oeps weer off topic  |
het topic gaat over een picnik op 30 juli... mij lijkt dat alle bijdrages na die datum sowieso off-topic zijn.
maar gezien de laatste bijdrages over emoticons druipt de stompzinnigheid er dermate van af dat ik bijna als ouder van schoolgaande jeugd ga hopen op t eind van een veel te lange schoolvacantie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 13:36
Onderwerp: Beurskoersen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Pgb in Duitsland ... 
.. |
nee, geen pgb hier... maar zie net wel dat er alweer 2000 euri gestort is wegens een gehandicapt personeelslid en gooi straks ff de aanvraag voor loonsubsidie op de bus.
weet je hoe leuk het is om terecht geld van de staat te krijgen en tegelijkertijd mensen weer n zinvolle dagbesteding te geven? geloof me cross... das veul leuker dan pgb-potjes op slinkse wijze leeg te hengelen voor n nieuwe laptop of n vacantie naar bijv. Kroatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 13:30
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
MARIO318 schreef: | ik kom net dit tegen op het web
http://www.scientias.nl/elektronische-tattoo-houdt-u-in-de-gaten/44523
best wel bizaar als je mijn vraagt... |
blij dat mijn tattoos van voor het electronische tijdperk zijn dan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 12:06
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Heel simpel en kort door de bocht Pieter. Hieruit komt het verlangen van vroeger naar voren en ok dat is prima, maar niet realistisch in onze blackberry tijd. Bezuinigingen leveren vaak zelden het gewenste resultaat en belemmerd de economische groei. Belangrijker is efficiënter met geld om te gaan en rekening te houden wat het beste en meeste oplevert. Een voorbeeld is de defensie, dat kost vaak bakken met geld en levert nauwelijks een bijdrage aan de economie. |
Het is in de basis dan ook vrij simpel allemaal. Iedere vernieuwing is nog geen verbetering, integendeel vaak.. neem de door jou genoemde blackberry: ik vind mobiele telefoons sowieso ondingen, de rustmomenten van een mens zijn weg, zelfs op toilet gaat dat kolereding af!! Het leven word steeds gejaagder en ik betwijfel het niet eens, ik weet zeker dat o.a. de mobiele telefoon voor welvaartsziekten gaat zorgen zoals stress, hart- en bloeddrukproblemen.
Bezuinigingen kunnen wel degelijk het gewenste resultaat hebben, op het moment dat je weet dat het budget niet toereikend is voor je wensen wordt je gedwongen na te denken. Defensie is inderdaad iets om over na te denken maar vergeet niet dat het leeuwendeel van de begroting over zorg gaat. Daar is heel veel te halen zonder de echte zorg te belasten, denk maar aan het pgb drama, de rollators etc. 1 van de gezondste landen ter wereld heeft per hoofd vd bevolking het hoogste zorgbudget ... En als er een keer iemand voor broodnodige behandelingen naar de USA moet, moeten er benefietvoetbalwedstrijden en andere inzamelingen gehouden worden...
In mijn optiek kan er een vermogen op zorg bespaard worden als alleen al a. de onzindingen afgeschaft worden zoals vergoeding rollators en misbruik pgb. b. het besef terugkomt dat ieder mens toch sterft, dus stoppen met bijv. onnodig megadure behandelingen voor hoogbejaarden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 10:33
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Het wordt in de laatste tijd wordt het steeds gekker over op en neer van de koersen. Dagelijks staan vette letters in de kranten, internet, enz enz. over de beurzen. Ik word echt moe van dit nieuws. Het gaat om meer aandacht over geld. Gelukkig heb ik geen aandelen gekocht. Ik vind dat pure afgoderij. Bezuigingen door de regeringen word ik ook niet goed van, velen moeten ook afgestoten worden wegens geldgebrek.
Hebben jullie daar ook last? |
Nee, heb ik geen last van Eindelijk word nu ingezien dat schulden betaald moeten worden en men niet onbeperkt kan lenen. Bezuinigingen zijn juist goed, het maakt dat de regeringen beter over bestedingen nadenken. En ja, natuurlijk is het vervelend als je in een groep zit waar de klappen vallen, maar dat houd dan ook in dat aan die groep teveel is uitgegeven in het verleden. We kennen allemaal de uitwassen van bijv. de PGB. Vacanties van de PGB, thuishulp terwijl er nog gezonde mensen in datzelfde huishouden wonen etc.
We moeten af van het idee dat vadertje staat alles maar betaald en nu zelf ook verantwoording nemen. Waarom konden tot voor 25 a 30 jaar bejaarde ouders geholpen worden door hun kinderen en moet nu de thuiszorg maar overal voor ingeschakeld worden? Vaak puur egoisme van de kinderen. Het is voor 1 ouwe schijnbaar makkelijker 10 jonge groot te brengen dan voor 10 jonge om 1 ouwe de laatste jaren te verzorgen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 12:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dit is dus een voorbeeld van een goede Nederlandse zin? |
Frank, ook jou is bekend dat nederlanders ook ongepast arrogant zijn betreffende hun taal. Bewijs daarvoor is het jaarlijks Grote Nederlandse Dictee dat jaarlijks door een vlaming gewonnen word
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 12:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hé pietjuh;
ik ben eigenlijk nog steeds in afwachting, wat je nu vond van de mix kwaliteit/kwantiteit van de afgelopen picknick??
oftewel; hoe hebt gij de picknick mogen komen krijgen te ervaren?? |
heel wisselend meiske..
wij kwamen wat later en hebben waarschijnlijk wat pikknikkers gemist, ( er waren er nog hooguit 15 ) met enkele van de overigen hebben we gezellig gesprekjes gehad. wat de mooiste ervaring was, was de bevestiging dat het heel goed was te emigreren, nederland uit, wat een crimineel ***land is het toch!!! blij dat ik daar weg ben!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 augustus 2011, 12:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zo u wenst, frank;
heb jij nog maatje 86/92 liggen, josina? anders kan ik nog wel iets uit de pleegzorg-kleding-dozen op zolder toveren, alleen zo jammer dat die kleertjes vooral roze zijn...... ik denk dat lichtblauw frank beter zal staan, wat denk jij?
pampers heb ik nog liggen, overigens; dus dat hoeft geen probleem te zijn. |
Wel grappig dat gedoe over kleuren... Wisten jullie niet dat eind 1800 tot ver na de 1e wereldoorlog de gangbare kledingkleur voor jongens roze was en voor meisjes juist blauw?
Zelf draag ik regelmatig iets van roze in mn kleding en geloof maar gerust dat ik niet zo ruig ben als een kokosmat!
Maar t is wel jammer dat er nog steeds van die homofobe neanderthalers zijn die serieus denken dat mannen in roze automatisch chocoridders zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 16:23
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Vanmorgen schrok ik een beetje van de berichten op teletekst, overleg tussen de G7...schuldencrises....kredietwaardigheid van VS ter discussie...China boos....
is dit nu politiek spel of is er een ernstige situatie aan het ontstaan? |
Wat nu speelt is de afrekening van jaren boven de stand leven. Staten zijn nog gekker dan particulieren, lenen lenen lenen en terugbetalen komt ooit wel, want we willen NU dit of dat.
Weet je nog, tot voor n paar jaar? Huis kopen, maar eerst ff checken hoeveel we kunnen lenen, liefst gebaseerd op 2 inkomens en aflossingsvrij, want aflossen komt ooit nog wel een keer...
Landen zijn net zo gek, omdat de gemiddelde regering maar 4 jaar regeerd worden schulden gemaakt, de aflossing komt wel over n paar jaar en wie dan regeerd, dan zorgt... Maar ondertussen wel de bevolking te vriend houden, want over n paar jaar zijn er alweer verkiezingen en dan moeten we wel zetelwinst halen.
Vandaar dat het voor Nederland goed is dat er nu een regering zit die durft te snijden in alle veel te dure en overbodige uitgaven. Dat de PGB bijvoorbeeld word aangepakt, helemaal fantastisch. Weten jullie dat voor de premie AWBZ indertijd 0,65% van het loon werd ingehouden, en nu, 20 jaar later ruim 12%??? Hypotheekrenteaftrek mag van mij ook morgen afgeschaft worden, door deze onzinsubsidie loopt het rijk 7 miljard per jaar mis en zijn de woningen ondertussen zo duur dat een starter het wel kan vergeten ooit nog n huis te kopen.
Er is iets ernstigs aan de hand maar beter nu ingrijpen, hoewel al veel te laat, dan de boel op zn beloop laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 11:39
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Dank u wel voor alle hartverwarmende gelukswensen!!
En voor vandaag is Peet760 de jarige van de dag!! gefeliciteerd!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 08:16
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ook ik ben te prooi gevallen aan zo'n flitsende paal in E-C... op het ene stuk mag je 30 dan weer 50 dan weer 70...en als jij ergens uit een zijstraat komt moet je als maar onbekende snuiven hoe hard je mag op een bepaald stuk weg...Ik rij nooit meer naar die uithoek van het land...pffff, 38 euro omdat ik 6 km te hard reed... de verklaring van Thoms wat betreft de afkorting van CJIB is dus heel terecht.
In België mogen dan wel te veel verkeersborden staan, zoals wel eens beweerd wordt, maar daar wordt de snelheidsbeperking wel zichtbaar en duidelijk aangegeven...
Ik weet niet waarom jullie over boetes spreken op deze topic... |
Dan heb je nog geluk dat je m pas na enkele weken op je deurmat krijgt. Mij werd door een agent met zeer marokaanse oorsprong verteld dat ik een buitenlander ben en mocht mee naar het politiebureau om te pinnen. Uiteraard kon ik met duitse bankpas niet pinnen dus mocht ik onder politiebewaking naar een pinapparaat op centraal station. Wisselgeld bleek ook niet aanwezig, zodoende duurde die grappenmakerij in totaal bijna 4 uur.... Maar t had effect hoor, ik houd mij aan de snelheidslimiet tegenwoordig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 16:23
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Uiteraard gaat een kerkenraad niet over de Tafel na de dood. Bedenk wel dat een kerkenraad bevoegd kan zijn maar dat is niet hetzelfde als bekwaam.
Thomas. |
een kerkeraad is per definitie bevoegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:47
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen... |
Tja, dat zeg je nu wel zo keurig en politiek correct, maar hoe WEET jij dat datgene dat je ontvangt, al dan niet van God afkomstig is? Per slot van rekening dacht je ook een BEELDSCHONE vrouw van God te hebben ontvangen, maar naderhand viel dat ff vies tegen. Wie garandeerd dus dat al die andere dingen waarvan jij denkt dat je ze van God hebt WEL echt van God zijn??
Je hebt jezelf hier geprofileerd als een slecht en onbetrouwbaar doorgeefluik, ik lees je bijdragen wel, maar zal daarbij niet snel denken en geloven dat jij dat van God hebt ontvangen.
Sorry, maar daar heb je t zelf naar gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Slechtste moment van de dag was vanmorgen, mezelf realiserend dat ik volgens de kalender weer een jaar ouder geworden ben, maar volgens de spiegel schijnbaar eeuwig gedoemd ben tot het leven van een 28-jarige Wanneer krijg ik nou ook es grijze haren en een ouwe kop net as velen van jullie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:32
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd. Er zal altijd kerkelijke verdeeldheid blijven. Zo zullen er kerken zijn waarin gescheiden mensen niet naar de tafel des Heere moge gaan. In andere kerken weer wel.
Ik ben benieuwd hoe christen hier tegenaankijkt. |
Is christen de nieuwe goeroe op cm uit wiens mond slechts wijsheid stroomt??? Eerlijk gezegd boeit het me niet zo hoe hij hierover denkt en lees ik net zo graag de meningen van anderen.
Mijn mening is dat een kerkeraad in hun kerk kan besluiten over het al dan niet mogen aangaan aan deze tafel, maar dat zij niet bevoegd zijn tot het toegangsbeleid aan de TAFEL na de dood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:21
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Johannesbrief geeft expliciet aan om de geesten, die er zijn en op je " afkomen" en je willen be-invloeden, te beproeven, dat is individueel maar ook binnen de gemeente(n).
1 Johannes 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
|
Dus dat wist je al... een gewaarschuwd mens telt voor 2 he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:20
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
geachte heer Christen,
Ik ken u niet, nog gevoel ik enige behoefte u te leren kennen. Als lezer/ schrijver op dit forum behoud ik mij het recht voor een eigen mening te hebben en van daaruit te reageren op schrijfsels van anderen. Uw schrijfsels blinken uit in arrogantie, hoogmoedswaanzin en veroordelend gedrag jegens anderen.
Ik vind mezelf tot op heden nog vrij vriendelijk in mijn bewoordingen naar u, leden die hier al veel langer zijn hebben zich daarover reeds verbaast. Zo heb ik slechts een hint gegeven naar de geestelijke aandoening narcisme, zonder u direct te diagnosticeren als een narcist. Dat doe ik ook niet, ik ben geen arts. Wel ben ik enigszins juridisch onderlegd en wacht met belangstelling de door u aangekondigde juridische stappen af. Tot die tijd zal ik met verblijd gemoed blijven reageren op uw onzin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:17
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | In Paulus'tijd: De Atheners hadden niets anders te doen dan nieuwtjes te horen en nieuwtjes te brengen de hele dag en vonden het Evangelie van Paulus en Paulus zelf ook een 'nieuwtje". Toen was er ook al de roddel- en sensatiepers, net als op dit forum... Niets nieuws onder de zon... |
Waarde broeder,
Ik heb getracht de afgelopen week door het voorhouden van spiegels, waaronder inderdaad lachspiegels, jou een bietje nederigheid te leren. Je maakt jezelf compüleet belachelijk op dit forum met je verhalen over beeldschone vrouwen. Je stelt je op als inquisiteur en als het aan jou lag, werd de brandstapel weer ingevoerd. Dat is jammer want zo hier en daar heb je WEL een waardevolle bijdrage die helaas ondergesneeuwd raakt door je overige geraaskal en farizeerisme. De hint in een vorige bijdrage van mij betreffende narcisme heb je nog niet geheel opgepakt schijnbaar... ik zal m nu wat scherper stellen. Doe voor de gein eens een testje.
Pieter, rookt, drinkt, danst etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar  |
konijnevlees is beter in de oven. is konijn eigenlijk halal? of koosjer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:40
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
SJAAK585 schreef: | klopt helemaal pieter,de voorganger kan ons huwelijk niet inzegenen tenzij het burgelijk huwelijk voltrokken is |
dus tot die tijd dan maar ongehuwd hokken he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor! |
wah zeggie nou??? dus christen zit hier als gehuwde manspersoon achter de vrouwtjes aan??
t mot niet gekker worre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:33
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
het kerkelijk huwelijk heeft in het burgerlijk wetboek geen enkele waarde zonder een burgerlijk huwelijk. sterker nog, het is illegaal alleen kerkelijk te trouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:29
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van. |
ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:18
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een vraag tussendoor..
Heeft iemand weleens overwogen om te gaan scheiden van tafel en bed? |
Nooit overwogen, maar t was wel de einduitkomst... Ik ben gescheiden van tafel en bed.. ( en van alle andere zaken die in huis waren, icl. het huis zelf) Mijn exvrouw is normaal gescheiden, die heeft alles nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 16:17
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het water is zeker natter?  |
weet ik niet... maar t smaakt wel lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Fijn hoor, dat het bij jullie ook mooi weer is...
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:10
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zonde is vaak subjectief, niet objectief. Wat voor de een geldt, geldt niet voor de ander... |
niet mee eens! wat voor de mens telt is totaal niet van belang, het gaat om wat voor GOD telt.
|
|
Naar boven |
|
|