Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 augustus 2011, 00:35
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Maria
Ja maar de wijnflessen hebben tegenwoordig allemaal schroefdoppen omdat het kurk een beetje opraakt alleen de dure flessen hebben nog een kurk dus betaal je niet voor ded wijn maar voor de kurk en ja van champagne krijg ik meestal wel pijn in mn pan van dus maar niet . Sjalom. Martin |
Het was vast een Chateau Migraine. Martin.
Thomas. ontkurkt er nog een.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 9 augustus 2011, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 augustus 2011, 00:20
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Tja, dan moeten wij ons maar aan de verkeersregels houden he! Is er ook geen sprake van jatterij.... ;) |
De verhouding tussen de hoogte van de boete en de overtreding is zoek.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 23:14
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Dankje! HHH nou als hij enigzins op z'n moeder lijkt qua rijgedrag, dan zal er vast wel eens een envelop van het cjib op de mat vallen. Oeps...! |
Een brief van het CJIB is nooit het mooiste moment van de dag.javascript:emoticon('')
Centrale Jatterij In plaats van Belasting
Thomas, verkeersengel javascript:emoticon('')
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 10:10
|
|
|
LISA610 schreef: | Echt wel!!! Daarom hebben slimme watersportmensen vaak een magneet mee aan boord... |
Wat dacht je van een drijfkurkje als sleutelhanger, Lisa? Dan blijft je sleutelbos drijven en hoef je niet met magneetjes aan een draadje op de bodem van het Pikmeer te zoeken.....
Thomas, As Jo sile wolle, is it better de saken foar to wêzen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 6 augustus 2011, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 19:39
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het gaat over de laatste zin Thomas... God vond dit ook zo, maar was dat niet in het paradijs...??? Toen alles nog goed was. Toen sprak God deze woorden uit.. Hij schiep de vrouw die als een hulpe van tegenover hem moest zijn... |
Natuurlijk was dat zo. Ik vind het alleen zo bijzonder. Na elke scheppingsdag wordt er nadrukkelijk gezegd: En God zag dat het goed was. Dat kan niet zonder betekenis zijn. En wat stelt God voor de val als eerste vast dat niet goed was? Dat de mens alleen is. Het eerste dus wat genoemd is als zijnde niet goed, was dat de mens alleen zou zijn. Eva kwam dus inderdaad ook om het alleen zijn op te lossen. Ik vind het bijzonder dat dat voor alle andere foute dingen genoemd wordt, vandaar mijn opmerking. Overigens vind ik de andere dingen in mijn bijdrage veel belangrijker.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 13:25
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
PIETER649 schreef: | Is christen de nieuwe goeroe op cm uit wiens mond slechts wijsheid stroomt??? Eerlijk gezegd boeit het me niet zo hoe hij hierover denkt en lees ik net zo graag de meningen van anderen.
Mijn mening is dat een kerkeraad in hun kerk kan besluiten over het al dan niet mogen aangaan aan deze tafel, maar dat zij niet bevoegd zijn tot het toegangsbeleid aan de TAFEL na de dood. |
Uiteraard gaat een kerkenraad niet over de Tafel na de dood. Bedenk wel dat een kerkenraad bevoegd kan zijn maar dat is niet hetzelfde als bekwaam.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:47
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
HANNAH810 schreef: | er staat ook over dergelijke situaties wel degelijk een en ander in de bijbel, hoor chr307!!
"doch indien zij hem ook verlaat........."
overigens kan ik me in je uitleg niet vinden in het derde punt. ik denk dat je dan wel uit elkaar mag gaan, maar altijd alleen zou moeten blijven, als je puur bijbels (en niet pastoraal) kijkt. |
Ik denk dat je hier een onjuiste tegenstelling in het leven roept. Juist het pastoraal en dus begripsvol optreden is, nu het Nieuwe Testament er is, heel bijbels. Gaat heen en zondig niet meer is pastoraal, met stenen gooien bijbels. En de farizeeën hadden gelijk dat het bijbels was. Die hebben een slechte naam, maar ze waren echt heel zuiver in het naleven van de wetten hoor. Een overspelige vrouw hoorde gestenigd te worden, het stond er toch? Mensen die zeggen dat het er zo staat en dus zo moet worden uitgevoerd, waar lijken die op, op de farizeeën of op Christus?
Van God hoef je niet alleen te blijven. God is iets anders dan een ouderling van een bevindelijke kerk. Heel het Nieuwe Testament staat vol van vergeving en opnieuw kunnen beginnen. God vraagt dingen van ons, maar kent ook onze onvolkomenheid.
Thomas, het eerste dat God niet goed vond, was dat de mens alleen zou zijn.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:45
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Thomas nog naar Smurfen, the movie ? |
Tja, ik ben het aan mijn imago hier haast verplicht. Maar ik heb het Smulsmurfje er een keer voor de lol opgezet omdat ik ook wel een beetje een bourgondische Fries ben en van lekker eten en ook van lekker koken hou. Mijn nichtjes zullen vast proberen oom Thomas zo ver te krijgen en het liefst met 3Dbril, vrees ik. Bovendien ben ik wat makkelijker met ijsjes en zo dan hun moeder, dus ja, ik vrees dat ik toch moet kijken. Maar ach, het zijn ook wel lieve Smurfjes, dus toe maar weer.
Oom Thomas, voelt zich toch wat gesmurft
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 augustus 2011, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 20:29
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De date was gemaakt...het was een bloedmooie vrouw...en zijn gebed was verhoord!!!! |
Een bloedmooie vrouw, hier op de site en wij weten het niet?
Thomas, die zich nu zeker niet meer afvraagt waarom hij zo heet.javascript:emoticon('')
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 3 augustus 2011, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:24
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Volgens de ned. wet mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.
Ook dit getal woord door vele kerken erkend. De kerkelijke inzegeningen kan vaak alleen maar plaats vinden als beiden belijdend lid zijn van die kerk.
Ik zie een sacrament als iets waaruit je behoud blijkt.
Zo kan een huwelijk dus nooit een sacrament zijn. |
Beide belijdend lid van dezelfde kerk? Het is zo in de vrijgemaakt gereformeerde kerk maar het lijkt me niet dat dit in alle protestantse kerken zo is. Katholieke kerken kennen geen belijdenis. Daar is een huwelijk met een protestant ongeoorloofd maar de bisschop verleent altijd dispensatie.
Thomas, wel belijdend lid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 3 augustus 2011, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:10
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | roken is geen zonden. het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit
en wat betreft het eerste... mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind? |
Het laatste lijkt me erg wijs. Er zijn hier veel mensen die hun partner pas na hun huwelijk hebben leren kennen en als ze die kennis van te voren hadden gehad, waren ze er nooit meer getrouwd. Laat mensen die het leven niet kennen en hoog van de toren blazen hoe christelijk ze wel niet zijn, vooral in hun eigen ogen, maar lekker de farizeeër uithangen. Het is goed elkaar goed te leren kennen voordat je een verbintenis voor het leven aangaat. In onze cultuur is een huwelijk een huwelijk uit liefde en dat is beter dan in Bijbelse tijden, waarin mogelijk wel liefde was maar geen gelijkwaardigheid. We huwen als mensen in deze eeuw en niet als in een nomadenstam waar een ander dan de vrouw bepaalde met wie ze huwde. Het christelijk geloof aannemen betekent niet dat je moet leven zoals in het Midden-Oosten drieduizend jaar geleden.
Thomas, die blij is dat sommige mensen van de fouten in een eerder huwelijk wel leren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 augustus 2011, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:43
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die aanname is prachtig maar hoe is je menselijke reactie als er over je geroddeld wordt of als iemand vraagt naar je diepere gevoelens,dan reageer je vast anders?
Als je in je leven continu omhoog kijkt struikel je geheid regelmatig .....dat kan niet de bedoeling zijn |
Prachtuitspraak, Leanne.
Thomas, houdt wel van noordelijke nuchterheid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 juli 2011, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 19:31
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
|
|
|
Ik heb sterk de indruk dat dit topic niet is geopend om door middel van een discussie tot meer heldere inzichten te komen. In een discussie gaat het er niet om wie gelijk heeft of krijgt. Persoonlijke tegenstellingen moeten mensen ook maar persoonlijk uitvechten. Een topic waar mensen rollend over straat gaan, is weinig verheffend, ook op CM niet.
Overigens betekent het recht van vrijheid van meningsuiting niet dat je de vrijheid hebt om alles te mogen zeggen. Bij een mening gaat het over een standpunt dat met argumenten is onderbouwd. Dat is heel wat anders dan roepen dat het een mening is en het onder het mom van vrijheid van meningsuiting gezegd mag worden. Als het bijvoorbeeld mijn mening zou zijn dat de Paus een hypocriete pedofielenvriend is, dan mag ik dat daarom nog niet zeggen en moet ik mijn mening onderbouwen. Anders is het een nogal ernstige verdachtmaking. Voor alle duidelijkheid, ik vind dat niet, ik geef een voorbeeld. Vrijheid van meningsuiting betekent dus niet dat je alles maar kunt zeggen omdat je iets toevallig vindt.
Thomas, meent meestal wel wat hij zegt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 juli 2011, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 14:57
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
Je kwetsbaar opstellen moet je ook doen met je gevoel, je hart en je verstand. En inderdaad, ook het laatste. Als je aarzelt of juist niet kunt wachten is het wijs het zich openstellen wat meer tijd te gunnen.
Ok, gedicht van Okke Jager.
Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens
Verraadt ons aller angst zich niet in wie het leven weerloos liet?
De glasglans stemt de blazer mild. De kaarsvlam vormt de hand tot schild.
De krokus wijst beton zijn grens. Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 juli 2011, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:09
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: |
Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ... |
Volwassenen hebben dit soort regeltjes niet nodig en daarom horen ze ook niet nodig te zijn. Bij een discussie moet het over feiten en onderbouwde meningen gaan en een enkel gevoelsargument kan ook geen kwaad. Maar het lijkt wel of hier vetes worden uitgevochten, waarbij men maar blijft dooremmeren over wie er gelijk heeft of zo. En regeltjes? Judith grijpt achter de schermen maar in, het is geen kleuterjuf die de regeltjes opstelt. Het is niet aan de orde en ik laat me dat niet gebeuren ook. Je mag elkaar in een discussie rustig heel laten, daar is echt niks mis mee. Mensen die ruziën moeten maar eens samen een kalmoesbeerenburger drinken of zo. Jezus veranderde water in wijn, een eigenschap die ik helaas niet bezit, dus zo slecht is dat vast niet als je wat uit de wereld wil hebben.
Wat wil je, gelijk of geluk?
Thomas, voelt zich gelijk gelukkig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 29 juli 2011, 22:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 22:05
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
'Jij, mijn adem', een gedichtenbundel van Sytze de Vries. Dat is een predikant die zijn gedachten uitstekend kan verwoorden. Een van de gedichten heb ik op mijn profiel gezet:
Dat ik de naam mag zijn van jouw verlangen.
Wat een prachtige vondst! Het gedicht is helemaal geweldig.
Thomas, houdt van taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:10
Onderwerp: Kan er een Chatalert worden ingevoerd?
|
|
|
HARRIET534 schreef: | hoe kan ik zien dat mensen met mij chatten want ik hoor alleen een deuntje maar verder zie ik niks kan ik dat ergens zien? |
Heb je je popupvensters misschien geblokkeerd? Als je niet weet hoe je het op moet lossen kun je bij help kijken en anders word je hier wel geholpen.
mvrgr
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:03
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. . |
Ik vind dat je hiermee de grens van het betamelijke overschrijdt. En als je het zo graag Bijbels onderbouwd wilt hebben, wat dacht je van: Gij zult geen valse getuigenis spreken over uw naaste? Dan heb je zondag wat om over na te denken als het wordt opgelezen.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:40
|
|
|
Voor degenen die elkaar in het weekend zien en elkaar dan willen/kunnen ontmoeten heeft de NS een nieuw soort abonnement. Voor 40 euro per maand tweede klas kun je van vrijdagavond half zeven tot maandagochtend vier uur vrij reizen, dus zoveel en zo vaak als je wilt. drie kinderen van 4 t/m 11 gratis mee. Bovendien heb je korting in de daluren door de week. Tussen half zeven en negen uur 's ochtends betaal je het volle tarief evenals, en dat is nieuw, tussen vier uur en half zeven 's middags. Maar dat is niet in het weekend want dan kun je onbeperkt voor niks reizen. Het normale tarief is 40 euro per maand voor de tweede klas. Ik heb eventueel een tip voor je om het voor 35 legaal te krijgen maar dan moet je wel snel zijn.
Je meldt je dan aan op de onderstaande site en dan heb je korting van 5 euro per maand. Je moet je wel voor 1 augustus opgeven. Scheelt toch mooi 60 euro per jaar. Een eventueel voordeelurenabonnement vervalt en je krijgt het restant terug. Het geldt voor de NS. Je moet de eerste termijn betalen met iDeal. Vervolgens krijg je een email en je kunt je abo activeren bij elk kaartenautomaat op het station. Het abonnement geldt voor een jaar.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/proefbedrijf?ns_campaign=2011_proefbedrijf&ns_mchannel=email&ns_source=mailingbestellen&ns_linkname=nieuweklant
Aanmelden met: Voorinschrijving Wachtwoord: Welkom2011
Tip van Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:24
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit... |
Uit het profiel van Thomas:
We worden weer volledig mens. Of: samen worden we weer compleet.
Het non-verbale heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ich wollte wie Orpheus singen, Dem es einst gelang, Felsen selbst zum Weinen zu bringen Durch seinen Gesang.
Wilde Tiere scharten sich Friedlich um ihn her. Wenn er über die Saiten strich, Schwieg der Wind und das Meer.
Meine Lieder, die klingen nach Wein Und meine Stimme nach Rauch, Mag mein Name nicht Orpheus sein, Mein Name, gefällt mir auch!
Meine Lyra trag' ich hin, Bring' sie ins Pfandleihhaus. Wenn ich wieder bei Kasse bin, Lös' ich sie wieder aus.
Meine Lieder sing' ich Dir, Von Liebe und Ewigkeit, Und zum Dank teilst du mit mir Meine Mittelmäßigkeit.
Kein Fels ist zu mir gekommen, Mich zu hören, kein Meer! Aber ich hab' dich gewonnen, Und was will ich noch mehr?!
Thomas, die adhesie heeft met de god van de onderwereld vanwege dit gedicht waarin Orpheus genoemd en beschreven wordt? Oordeel zelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 26 juli 2011, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:04
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... |
Ook al ben je het niet eens met een visie, en dat is je goed recht, dan behoor je nog respect voor de andersdenkende te hebben. Doe je dat niet dan heb je alleen respect voor je eigen opvattingen. Dan krijg je geen discussie maar gedram over het eigen vermeende (groeps-)gelijk.
Het mooie van een forum is dat de vele christelijke opvattingen die hier zijn aan elkaar kenbaar gemaakt kunnen worden. Ook al ben je het er niet mee eens, het zijn wel medechristenen die het schrijven. Reformatorische vanzelfsprekendheden en benaderingswijzen zoals jij ze uit, zijn niet het exclusieve criterium voor christelijke opvattingen.
Thomas, gelooft ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 25 juli 2011, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 23:25
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Valt reuze mee hoor Imke, ik snap het ook en geloof me.....dat zegt wat want ik ben een echte digibeet...... Ik kan er wel wijs mee doen (dat is wat anders dan dat ik alles snap hoor.....)
Maar hoe ik nu moet chatten op CM met mijn I phone????? |
Je kunt wel chatten. Inloggen op CM en dan een chat beginnen. Dan opent zich een tweede venster en daarin chat je. Het is soms wat schuiven met het venster maar het kan wel. Met een mobiele site is het navigeren op een klein scherm afgesteld. Kijk maar naar m.ns.nl en verklein het venster. Het kan wel nu maar het is onhandig.
Thomas, vraagt zich andere dingen af.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 juli 2011, 00:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:42
|
|
|
Ik heb ooit een gps gekocht voor meer dan 500 euro. Als je een iPhone hebt koop je een programma van 2,99 dat hetzelfde kan....fototoestel met 4 megapixels, videocamera, ipod voor muziek, internet, mailen en surfen, navigatie, spelletjes, actueel weer, buienradar, calculatie, eierwekker en je kunt er nog mee sms-en en bellen ook. Mariska: gewoon je leesbril opzetten.
Thomas, nu nog een mobiele site voor CM
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 23 juli 2011, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:23
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ook vandaag weer volop zon. Niet mopperen Mario! |
In Friesland kwam de zon vandaag niet door de vele druppels heen.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:04
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | iphone, Smartphone, gps-tochten, whatspp.... ....k wil dat ook wel maar snap er niet veel van.....voordat je al die bundels enz. kunt gebruiken zul je toch zo'n ding moet aanschaffen en da's niet gratis heb ik begrepen van vrienden....toch? |
Ik heb zelf een iPhone 4. Met een aanbetaling van ongeveer honderd euro is het 30 euro per maand, vrij duur dus. Maar de markt groeit enorm en de meeste mobiele telefoons die nu verkocht worden zijn smartphones. De bediening is kinderlijk eenvoudig.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 23 juli 2011, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:47
|
|
|
IMKE917 schreef: | Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen.....
'k heb 't er geen verstand van |
Bij een smartphone kopen de meeste mensen een abonnement waarbij je voor tien euro extra per maand onbeperkt kunt internetten. Voor iemand die af en toe belt of wat smsjes verstuurt, kan dat echt nooit uit. Een abonnement voor een smartphone komt met 150 belminuten, 150 smsjes en onbeperkt internetten al snel in de buurt van 30 euro. Maar als je de smsjes en de belminuten op hebt is het natuurlijk mooi dat je gratis verder kunt. Een bundel zonder sms is dan aan te raden omdat het met whatspp gratis kan. Maar dertig euro uitgeven om dan gratis te sms-en is natuurlijk waanzin. Toch: als je eenmaal een smartphone hebt en gebruikt is het erg leuk hoor. Ik maak bijvoorbeeld gps-tochten met mijn iphone, heb al mijn muziek altjjd bij me, kan mailen en surfen en e-books lezen en ook nog zien hoeveel geld op mijn rekening staat, om maar enkele dingen te noemen. Wie hem heeft, wil meestal niet meer zonder. Maar eigenlijk wilde ik een cm-site die ook geschikt is voor mobiel internet, lol.
Thomas, we zijn verwend.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 23 juli 2011, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 19:25
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ow gelukkig, dan ben ik tenminste niet de enige bejaarde hier die enkel belt en smst met zijn/haar telefoon! van de helft van de extra functies op mn toestel weet ik niet eens waar het voor dient |
Met WhatsApp kun je heel veel besparen op sms-en. Het is dan gratis. Alle functies hoef je ook niet te weten, als je de functies die je gebruikt maar slim toepast. En het argument dat het gratis is, zal veel Nederlanders aanspreken. Maar het wordt,zoals gebruikelijk op CM, weer een andere discussie. Chatten lijkt ook wel een beetje op gratis sms.
Thomas, waarom zou je gratis willen sms-en?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 23 juli 2011, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|