Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:01
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waarom ?? Je behoort nu toch tot de gemeente van Jezus Christus ... of wil je liever bij de oudtestamentische gelovigen (Joden) behoren??
Daar zit juist het grote verschil, wij hebben redding door Jezus Christus, niet door het verbond wat God met Abraham maakte. Voor die gelovigen was er de grote verzoendag, wanneer de hogepriester 1 maal per jaar het heilige der heilige binnenging, om daar voor het volk een offer te brengen. Maar voor ons christenen, geldt een andere belofte, Johannes 7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ 39 Hiermee doelde hij op de Geest die zij die in hem geloofden zouden ontvangen; de Geest was er namelijk nog niet, want Jezus was nog niet tot Gods majesteit verheven. En later maakt Jezus helemaal een eind aan het oude verbond, Marcus 15:37 Maar Jezus slaakte een luide kreet en blies de laatste adem uit. 38 En het voorhangsel van de tempel scheurde van boven tot onder in tweeën.
.. |
Wie zijn de nageslacht van Abraham dan???? By the way, het ging om de aardse tempel (schaduw van de hemelse Tempel) he.. De Hemelse tempel is er nog....(het orgineel) Daarom is de Here Jezus ook de Hogepriester.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 28 februari 2011, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:52
Onderwerp: De weg de waarheid en het leven
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Apart en wat dat betreft roept mij nog meer vraagtekens..je mag best een mening verkondigen, maar als je aan de ene kant roept ik ben baptist en vervolgens in dezelfde zin dit als het ware weer ontkent ...begrijp ik niet...je staat achter je geloofsovertuiging of niet en niet in de zin van een halve baptist. Maar als jij me kunt uitleggen waarop dit voornamelijk is gebaseerd ..of zit er in de baptisten onderling daarin zoveel ruimte met zoveel verschillende meningen. Leg mij maar eens nader uit......ben zeer benieuwd naar jouw opvattingen en of mening. |
Kijk in ben niet babtist, daar was ik lid van (achtergrond).... Ik heb ook al diverse keren gezegd op het forum, ik leef in het christendom maar ben er niet van... Voor jou een raadsel... Voor mij een onafhankelijkheid, waardoor ik niet besmet wordt door de babylonische denkwijze.... Ik ben daar niet van en wil er ook niet van zijn......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:38
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik ben nogal in de war over de meningen van de verschillenden kerken De ene zegt samenwonen is geen probleem, als ze maar veel elkaar houden dan is het voldoende. Andere kerken zeggen weer wat anders, trouwen is noodzakelijk volgens Gods Woord. 2 worden 1 vlees (denk maar aan de achternamen) genoemd in het huwelijk en schiedde de mens niet. Mijn vorige vriendin wilde liever samenwonen en huidige vriendin treedt liever in het huwelijk. Ik wist zelf wel dat het huwelijk als een geschenk van God. Welke kerk moet ik dan vertrouwen vanuit de wil van God? |
Geen enkele kerk moet je vertrouwen zelfs geen mens.... Laat God door je heen spreken Hij kent het antwoord....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:28
|
|
|
Nee Lisa, ik heb hem al anders gelinkt. het licht aan de basics van deze site programma.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:26
|
|
|
LEONARD480 schreef: | In je profiel lees ik dat je baptist bent toch ....kwam het volgende tegen. m.n. punt 6 .De Heilige Geest
http://www.baptistenpapendrecht.nl/files/brochures/deel3_verkortebelijdenis.pdf |
Mijn achtergrond is babtist dat zegt niet dat ik babtist ben of dat het is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 14:56
|
|
|
De schepping van de mens roept vele vragen op, die christenen doorgaans proberen te analyseren door het scheppingsverhaal woord voor woord uit te pluizen, sommige dingen geestelijk uit te leggen en schijnbaar vanzelfsprekende dingen zonder meer te aanvaarden. Wat moeilijk te begrijpen is wordt soms gewoonweg genegeerd of op nietszeggende wijze vertaald. Het Jodendom gaat echter anders om met haar hrvt Tora. Joden hebben immers op de eerste plaats niet te maken met een vertaling, maar met het origineel in hun eigen taal, het Hebreeuws! De rabbijnen maken bij hun uitleg van hrvt Tora vaak gebruik van de hn>m Mishna, de mondelinge leer, de >rdm Midrash, waarin zij de commentaren van andere rabbijnen raadplegen, en de dvmlt Talmud, een compilatie van het Joodse denken, om zodoende de diepere betekenis van de Bijbelteksten te onderzoeken en verstaanbaar te maken. Zo geven met name de ,y>rdm Midrashim een aantal antwoorden op de vraag, waarom er maar één mens werd geschapen, terwijl de Eeuwige het vermogen bezit, om zo véél mensen tegelijk te scheppen als Hijzelf wil: “Als de Heilige, gezegend zij Hij, méér dan één mens tegelijk had geschapen, dan hadden generaties later de nakomelingen zich op de borst geslagen: ‘Mijn vader was edeler dan de uwe.’” Daarom schiep G’d Adam geheel alléén, opdat alle nakomelingen voortaan zouden weten, dat zij één gemeenschappelijke vader hebben gehad, dat zij allen van één vader afstammen en dat niemand tot een hoger of lager ras behoort. Alle levende wezens schiep de Eeuwige door Zijn woord, maar de mens vormde Hij met Zijn eigen handen. Adam werd als enkeling geschapen opdat gij verstaan zult: “Wie een mens te gronde richt, met hem is het alsof hij de gehele mensheid te gronde heeft gericht - maar wie een mens redt, met hem is het alsof hij de gehele mensheid heeft gered.” Adam werd als enkeling geschapen, ook om G’ds grootheid te verkondigen, want de mens slaat vele munten met één en dezelfde vorm en alle lijken zij op elkaar; maar de Koning der koningen, de Heilige, geprezen zei Hij, drukt op ieder mens een stempel als bij de eerste Adam, en toch lijkt geen mens op de andere. Elk mens heeft een ander lichaam, een andere ziel en een andere geest, waardoor hij zich onderscheidt van andere mensen. Maar nu komen nieuwe vragen: is dit lichaam anders dan het opstandingslichaam waarover later in de Bijbel gesproken wordt? En is de geest iets anders dan de ziel? Is het niet het zelfde? Wat is het verschil? Ik ga in deze bijbelstudie de drie elementen, die samen de mens vormen, één voor één nader toelichten. We beginnen met het lichaam, want dat heeft de Eeuwige eerst geschapen voordat Hij de levensadem inblies.
Werner stauder.
Voor diegene welke meer willen weten wat de bijbel leert de link:
http://www.messiaanshetlevendwater.be/Werner%20Stauder/Bestanden%20studies/Kleur/079._Lichaam,_ziel_en_geest_-_haGuf_v'haNefesh_v'haRuach_-_kleur[1].htm
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je bestaat als mens uit geest, ziel, en lichaam. |
Dat is een aanname die de kerk aangenomen heeft.
Ik geloof namelijk dat de ziel mijn lichaam is. Zolang Gods adem (geest) in mij is ben ik een levende ziel.
De vraag is ben je een ziel of heb je een ziel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 19:11
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Maar inhoudelijk Mar ?
Bedankt voor de link |
Inhoudelijk moet het de drie eenheid bewijzen zoals dat in de vertalingen zijn geplaatst, alzijnde bijbelse waarheid. De bijbel is naar de hand van het besluit vertaald, om daarmee de drie eenheid er tussen te voegen 2000 jaar terug al. en dat is wat jij leest en aantoont. Het is een "evangelie" welke niet van God komt maar afkomstig is van de catholisme die geloven in een drie ene zonnegod....
Mijn God is JHWH en is een (echad).
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 25 februari 2011, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:41
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De man is man,de vrouw is vrouw,elk met zijn/haar wijsheden,eigenaardigheden,kennis,liefde etc.........geen gelijkheid maar een uitdagend puzzeltje |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:30
|
|
|
WILLEMCM031 schreef: | Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.
Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder? |
God is niet een drie eenheid (trinity) dat is een aanname. De voorvaderen hebben dat nooit gekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid#Verkenning
Het christelijk geloof is monotheïstisch, net als de islam en het joodse geloof. In het Oude Testament vinden we de tekst (Deuteronomium hoofdstuk 6 vers 4): Hoor Israël, De HERE is onze God de HERE is één!. Dit is te beschouwen als de geloofsbelijdenis van het Jodendom.
De leer van de goddelijke drie-eenheid werd in de 4e eeuw tot dogma verheven. Na alle discussies in de voorgaande eeuwen was de directe aanleiding het standpunt van de Egyptische priester Arius, die van mening was dat de Zoon, omdat Hij door de Vader was verwekt, niet altijd zou hebben bestaan en daarom een lagere positie zou innemen. Hiertegen kwam verzet van de kant van bisschop Athanasius, die stelde dat de Zoon geheel gelijkwaardig was aan de Vader. In de uitspraken van het Concilie van Nicaea (325) werd die gelijkwaardigheid vastgelegd. Op het Concilie van Constantinopel I in 381 na Chr. werd de Heilige Geest aan deze goddelijke gelijkwaardigheid toegevoegd. Definitief werd de leer van de drie-eenheid vastgesteld op het Concilie van Chalcedon in 451 na Chr.
De uiteindelijke discussie ging over hoe men de verhouding van de Zoon ten opzichte van de Vader moest omschrijven. Enerzijds was daar de Griekse term homoiousios (gelijkend in wezen), anderzijds de term homoousios (hetzelfde wezen). De eerste term liet ruimte voor speculaties over de verhouding tussen de Vader en de Zoon, de tweede niet. Met de leer van de drie-eenheid samenhangend en daarvan onderdeel uitmakend is de twee-naturenleer van de Zoon. Die houdt in dat de Zoon zowel mens als God is en dat kwam het beste tot uiting in de tweede term homoousios. Het is dan ook vanwege dit gegeven dat deze term de overwinning heeft behaald op het Concilie van Chalcedon.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 25 februari 2011, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 18:05
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
Ik denk dat de man meer de priestelijke taak heeft in het gezin. Waardoor hij daarin de plek heeft die God bedoeld heeft voor de man in het gezin waardoor de zegen van God op het gezin terecht komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 01:14
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ik moet toch even wat zeggen, ten eerste Mar waarom zo negatief over andere gelovigen..is bv kennis alleen belangrijk of vergis ik me terdege. Lijkt mij een beetje neerbuigend en we mogen blij zijn dat die middelen er zijn. Soms komt het net over of een kinderlijk geloof blijkbaar niet meetelt. Wij zijn niet diegene die daarover kunnen en mogen oordelen. |
Waar ben ik negatief tegenover andere gelovigen? Ik ken de wortels en de oorsprong van de alfacursus en weet ook waarom het er is....dat is voor mij en niet voor een ander bedoeld....
Ik leef in de christendom, maar ben er niet van......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:27
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Dan begrijp ik jouw reactie niet....! Er zijn mensen bij mij op de cursus geweest die al 50 jaar met hart en ziel geloven. En toch zeggen zij dat ze alleen al voor het samen delen in geloof de cursus meer dan de moeite waard vinden! Je hoeft er ook niet perse iets van te leren, toch? |
Jasmyn je kent mij nog niet.... daarom begrijp je mijn reactie niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:44
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Beetje kort door de bocht Mar! Tenminste jouw opmerking over de Alpha cursus. Ten eerste is een Alphadienst helemaal géén Alphacursus. Een Alphadienst is een dienst georganiseerd door deelnemers en leiding van de Alphacursus. De deelnemers beslissen samen wat zij in de dienst als thema willen en hoe dat in te vullen samen met een voorganger. Enne wat betreft jouw beeld bij de Alphacursus zelf. Ik denk dat je je er eens een beetje in moet verdiepen. Dan schrijf je wel anders..... Is mijn bescheiden mening hè. |
Jasmyn ik ken de alfa cursus en weet ook waar de wortels ervan liggen. Mijn zoon doet ook de alfa cursus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:36
|
|
|
ik doe er niet aan mee.
De theologie over de opname ken ik al van 40 jaar terug waar ik inmiddels al niet meer in geloof....
Tevens heb ik de alfa cursus ook niet meer nodig omdat ik weet dat ik een kind van de Heer ben, en weet wie Hij als Messias is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:28
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.
Thomas |
Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:16
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Zou het echt niet weten ....zo goed ken ik je ook nog niet haha |
Zo aanwezig dat je hier op de forum bent, was je niet de afgelopen zondag in Drenthe???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:55
Onderwerp: [color=darkblue]Mag de Heilige Geest met ons meekijken hier
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Verklaar je nader Mar ...een vreemde gedachten hoe jij de Heiligen Geest verklaart. |
Mischien dat je openbaringen eens zou moeten begrijpen. De "zeven geesten Gods" die de "volle geest" vertaald als de Geest van God.
Rev 5:6 En ik zag, en ziet, in het midden van den troon, en van de vier dieren, en in het midden van de ouderlingen, een Lam, staande als geslacht, hebbende zeven hoornen, en zeven ogen (die kijkt met ons mee) ; dewelke zijn de zeven geesten Gods, die uitgezonden zijn in alle landen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:49
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Het gaat voorjaar worden Mar dus komen de vlinders weer terug |
Haha het voorjaar is voor mij al begonnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 17:03
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | . Het is opvallend dat het stukje öp Christus" niet in de nieuwe vertalingen voorkomt. Ik wil gaan onderzoeken waarom niet, maar mijn indruk is, dat het er later bij geschreven is. In de Textus Receptus stond het waarschijnlijk wel, maar verder onderzoek heeft ervoor gezorgd, dat deze toevoeging er uit verdwenen is. Het heeft ook geen enkele meerwaarde, omdat het in dit gedeelte niet zozeer gaat over Jezus, maar over het verbond dat God had gesloten met Abraham. |
Het is in de nieuwere vertalingen weggehaald; om daarmee de Messias die Israel is, op een slimme manier te verbannen uit de nieuwste bijbel vertalingen. Dat mag niet meer geloofd worden. Door o.a. verschillende vervangsleringen in de kerken voornamelijk de RKK.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:36
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Iemand heeft op het forum eens een heel mooi stuk geplaatst,ik zal het voor je kopieeren........het zegt genoeg
Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.
Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.
Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan, ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.
Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten, de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.
Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten, de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen en zogenaamd realisme.
Het kan me niet schelen of je verhaal waar is, ik wil weten of je trouw bent aan jezelf, ook als je een ander moet teleurstellen.
Of je kunt omgaan met beschuldigingen en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.
Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.
Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid, Zelfs in de grijsheid van alledag.
Of jij jezelf recht van bestaan geeft louter omdat je leeft.
Ik wil weten of je fouten kunt toegeven en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.
Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt. Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.
Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen. Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.
Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf, en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten. |
Mooie woorden, toch knap ik erop af....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:10
Onderwerp: uiteten in Zeist
|
|
|
JASMYN704 schreef: | hihihi ik hoorde al dat jij ook in zo'n clubje zitting hebt! T was vast gezellig gisteravond..??? |
Yep, t was gezellie en laat....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 23 februari 2011, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 12:54
Onderwerp: uiteten in Zeist
|
|
|
JASMYN704 schreef: | HHH in je dromen Leonard!!! Wij vermaken ons prima zonder jullie!!! |
haha...roddelclubjes moeten er ook zij.... Zo blijven de "echt kerels" aktueel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 12:31
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Onze eigen keuze bevestigen wij door middel van het doen van belijdenis...of niet, maar hoe dan ook vind ik het prima dat je denkt zo je denkt..en dat jij gelooft dat jij het juiste doet...we kunnen er maar beter in geloven ook..anders heeft het geen zin wat of je ook doet..
daar ook verantwoording over af mag leggen. uitleggen wil ik best.. |
Misschien een tip Marian.
De woorden "je" en "jij" om te zetten in een algemeen uitdrukking. Bijv. in "men" en "iemand". Of zet het om in "ik" vorm.
Dan komt het anders over en wordt niemand gekwetst.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 23 februari 2011, 12:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:29
Onderwerp: [color=darkblue]Mag de Heilige Geest met ons meekijken hier
|
|
|
LISA610 schreef: | Volgens mij had ik nog een paar vraagjes open staan Mar, dus bij deze dit topic maar ff omhoog |
Griekse gedachten goed Lisa....welke er in is gezet in de vertalingen....o.a. Maar je kunt verder zoeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:03
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig. En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven! |
Kijk dat is de spirit...sta daar open voor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:51
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wat nou Dayspring, je gaat het mogelijke pad van "verliefd, verloofd en getrouwd" verlaten ?? (of heb je de ware gevonden??) |
Ik snap het niet, twee echte kerels en dan alsnog verlaten....
|
|
Naar boven |
|
|