ChristianMatch

Forum

Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

CARIEN982 schreef:
Is dat zo Herman...ik ga onder voorbehoud mee.
Ligt aan mn werkzaamheden...hoe die verlopen.

Ik hoop wel dat ik er bij kan zijn. Knipoog smiley

En het maakt toch niet uit dat wij in de meerderheid zijn? Smiley die vol vragen zit
Of zijn de mannen een beetje bang? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heel bang Carien...begin toch wel een angstig gevoel te krijgen, maar Griffin komt als het goed is en dan zijn we in de meerderheid... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 14:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LISA610 schreef:
Thx voor de bemoedigende woorden Grace en Mary. Lief van jullie. Ik zit gelukkig nooit lang bij de pakken neer. Ga zaterdag met Jasmijn704 de bloemetjes buiten te zetten aan de andere kant van Nederland Clown smiley . En zondag op tijd terug naar t Noorden. Dus genoeg leuke dingen in 't veschiet Knipoog smiley

Huh bloemetjes Lisa met Jasmijn ...als dat maar goed gaat Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 14:54
BerichtOnderwerp: Vergeving

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Lisa Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Zeg even niks Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 14:53
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen

ARJAN024 schreef:
Wie heeft er wel eens last van dat hij/zij te verlegen is om te mailen? Een knipoog wordt vaak minder of niet gewewadeerd.

Ik heb zelf ook last van. Omdat een knipoog minder wordt gewadeerd, dan is het wel erg lastig om te beginnen. Ik stuur zelf niet zo makkelijk een eerste mail. Op dat gebied ben ik te verlegen. Komt ook doordat de kans bestaad van een afgang.

Komt dit vaker voor? Hoe pakken jullie dat op?

Verlegenheid kan soms knap lastig zijn ....maar wat heb je te verliezen op een datingsite...achter een plat scherm zonder de reallife emotie.
Probeer eerst een vriendschapsband op te bouwen en wie weet...
Zeg altijd maar ...we eten allemaal aardappels en dus een beetje aandacht is altijd leuk............ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 14:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LISA610 schreef:
Beetje naïef beeld van vrouwen zet je hier neer Gert.. Boze smiley Laten we maar niet te diep in waar dit op is gebaseerd. Maar wel ff een kreet van de week (ja ja ja.. was een ander topic, maar ik kan het nu ff niet laten... Knipoog smiley )
Wie zijn vrouw niet om raad vraagt mist 50% van de wijsheid die God hem heeft gegeven!

Enne.. voor de single-mannen op CM: don't wurry, er zijn hier genoeg vrouwen die jullie zo nu en dan van wat wijze raad willen voorzien. Dat geld ook voor jou Gert, zo vergevingsgezind zijn we wel (toch meiden Knipoog smiley)

Huh ...dan moet ik heel snel trouwen Lisa ...anders loop ik een beetje het risico om met 50% procent van de wijsheid door het leven te gaan...zit heel wat in, want zonder vrouwen zijn we nergens pffffffffff.....weet niet of het een on-topic berichtje is Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?

EGGIE989 schreef:
Ik kan je 1 ding vertellen.... ik ben absoluut niet ongeduldig en loop niet te pushen.
Maar sommige mensen komen er gewoon niet uit... en soms is dat best lastig.

Was ook niet direct op jou van toepassing, maar algemeen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 februari 2011, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:43

CHATULIEM619 schreef:
Ik verwijt je ook niet dat je vloekt, maar ik vind de argumentatie dat als je eenmaal met iemand naar bed bent geweest je voor God getrouwd bent, een hele grove vloek...Je hebt gezondigd en je ziet dat dan meteen als een zegen???? Je spant Hem nml voor je karretje en hoopt op die manier je eigen falen te verdoezelen.

Begrijp je wel hoor Chatuliem, maar of ik in mijn gedachte Hem voor mijn karretje wil spannen ...nee echt niet, dan zeker op eerbiedige wijze vergeving vragen.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 februari 2011, 17:43
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:29

CHATULIEM619 schreef:
dat is vloeken Leonard. Je misbruikt de naam van de Here om je eigen zonde te verdoezelen.

Het is in de vraag vorm Chatuliem en heeft niets met mijn eigen zonde te maken of zie ik het verkeerd..

De bijbel zegt, dat als twee mensen getrouwd zijn, ze één vlees worden. (Efeze 5:31). Seks is de consumptie van die eenheid. Als twee mensen hun relatie verbreken nadat ze seks gehad hebben, dan is dat alsof er vlees verscheurd wordt.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 februari 2011, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Vergeving

CROSSROAD317 schreef:
als de baas het toelaat ... Clown smiley

Kwestie van vergeven Cross en weer verder gaan... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:21

THOMAS968 schreef:
Een negen en een half he. Het door mij geschreven: Allez votre corridor is ook geen echt Frans. Overigens heb ik ooit in een Saab gereden maar hij was me te vaak kapot. Reed geweldig vond ik maar dat deed hij te vaak niet. En ik ben niet in staat een auto zelf te repareren, dus ja.

Thomas, stond voor aap met zijn Saab.

Ach Thomas dat wordt dus duwen met die Saab ...oeps Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:18

LISA610 schreef:
Ha ha ha, nou gelukkig want ik ben ervan overtuigd dat jij net zo kritisch hebt gezocht als ik... maar goed... misschien hebben we allebei iets gemist. Degene die t weet mag het zeggen.

Hoe zit het met de woorden dat diegene die geslachtsgemeenschap hebben feitelijk voor God getrouwd zijn
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: Norm of voorbeeld

MARYLIEN613 schreef:
Hé Chat,
misschien trek ik iets uit zijn verband,
of snap ik jouw schrijfstijl niet zo goed,
maar bovenstaande begrijp ik niet:
Zegt Jezus niet dat we 7 maal 70 maal moeten vergeven?

Goed opgelet Marylien ...vergeven inderdaad en vergeten is weer wat anders
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 15:35

LISA610 schreef:
Oeps.. dus ik mag nooit meer trouwen..... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Gelukkig maar dat het verhaal van de Samaritaanse vrouw ook nog in de Bijbel staat en dat Jezus zelf haar niet veroordeelde. Biedt toch weer perspectief Knipoog smiley

Ja hoor Lisa mag wel ...is al vaker behandeld op het Forum en het gevaar zit m.n. dat men een gedeelte vaak leest en niet de hele Bijbelgedeelte. Tevens is kan je afvragen in hoeverre er iets mee werd bedoeld ..bv ..de farizeeën gaven te pas en te onpas scheidbrieven en de reactie van Jezus was daar een logische op.....blijft natuurlijk wel een gruwel in Gods ogen, maar de vraag is dan welke zonde is er erger.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 15:23
BerichtOnderwerp: Norm of voorbeeld

CHATULIEM619 schreef:
De laatste tijd begint me op te vallen, dat er veel mensen zijn die hun eigen ervaringen als norm gaan stellen voor wat ze wel en wat ze niet doen. En ik geloof dat daar een heel groot gevaar in schuilt. Want niet alles wat je meemaakt is uniek, en waarom zou jij dan zo'n bijzonder standpunt mogen hebben. Het is buitengewoon lastig voor een nieuwe partner, want hij/zij wordt voortdurend geconfronteerd met die ervaringen, terwijl hij/zij er niet bij was of hij/zij er niks aan kan doen.

Voorbeelden: je partner is vreemd gegaan. Wil dat nu zeggen dat elke partner zo is? Wil dat dan zeggen dat je niemand meer kunt vertrouwen? Dat elk persoon uit is op seks? Toch wordt iedere nieuwe ervaring bekeken met de bril van vroegere ervaringen. Omdat je toen zo handelde of dat je toen dit meemaakte, zal het in de toekomst ook wel weer zo gaan.
Hoe vaak en hoe veel worden je eigen ervaringen niet tot norm verheven voor jezelf en in hoeverre is dat goed?
Volgens mij moet ons handelen gebaseerd zijn op een andere norm, de norm van Gods Woord, maar in hoeverre verdringt de norm van je eigen ervaringen niet deze norm? En denk je dat je in je eigen persoonlijke situatie niet naar de norm van de Bijbel hoeft te luisteren? Ik bedoel: omdat je partner jou dit aangedaan heeft, hoef je hem niet te vergeven....alsof jouw ervaringen zo uniek zijn.
Helaas maken mensen vaak hetzelfde mee. En voor iedereen gelden dezelfde normen. Ons leven is niet zo uitzonderlijk dat daar een uitzondering voor mogelijk is...

Helemaal waar Chatuliem en toch een opmerking van b.v. vreemd gaan van de partner. Ik geloof dat als emotioneel iets wordt aangedaan, je in een volgende relatie daar een tijd last van kan houden m.n. het vertrouwen is geschaad. Het duurde bij mij ook een hele tijd voor de openheid en vertrouwen terug was. Is allemaal goed gekomen gelukkig, maar kan wel situaties bedenken waar het soms moeilijk is en gelukkig is er altijd een Vader die naar je luistert en helpt....

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 februari 2011, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:46
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

CHATULIEM619 schreef:
Geweldig Lisa, motiveert me alleen maar meer om te gaan daten....

Pas maar op Chatuliem ...zondag krijg je al genoeg dames haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:44

LISA610 schreef:
Doe dat... zeker als je nog getemd moet worden ha ha ha

Nou ik sta er voor open hoor ...al weet ik niet wat er nog getemd moet worden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:42
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

XABIA794 schreef:
stukje gehaald van een today messenger ... wel grappig , zie je wel die witte sokken Coole smiley met zonnebril

Wat zijn de afknappers tijdens een eerste date?
Datingsite lexa.be heeft onderzocht waar je als single op moet letten voordat je gaat daten. Het gaat hierbij dan vooral om je uiterlijke verzorging en kleding. Hieronder staan de do’s en dont’s op een rijtje.

Waar knappen vrouwen op af?
Single vrouwen vinden piercings en tatoeages onaantrekkelijk. Een snor, afgekloven nagels en overgewicht worden zelfs gezien als regelrechte afknappers. Verder draag je als single man geen (zichtbare) make-up, slecht zittende kleding, dassen met cartoons en witte sokken.

Waar knappen mannen op af?
Als single vrouw kun je maar beter geen lelijk gebit hebben. Verder worden ook lichaamsbeharing en een zweetlucht niet geapprecieerd. De vrouwen zijn op het gebied van luchtjes minder uitgesproken dan mannen. Van een mannelijke zweetlucht of kleding die ruikt, wordt in de praktijk niet zo’n punt gemaakt. Tenslotte draag je als vrouwelijke single niet al te opvallende sieraden en doe je absoluut geen strikjes en staartjes in je haar.

Lichaam en gezicht
Voor een eerste date staan vrouwelijke singles uren voor de spiegel om hun haar te stylen en hun gezicht goed te verzorgen. Opvallend is dat ze daarbij niet gelijk denken om ook hun eventuele lichaamsbeharing weg te halen. De mannen letten juist wel weer extra op hun haargroei. Ze hebben echter weinig tot geen aandacht voor het neushaar en dat is juist een afknapper. Tenslotte gebruikt meer dan de helft van de vrouwen bij hun eerste date het liefst een parfum. Mannen gebruiken liever een eau toilette dan een deodorant.

Kleding en accessoires
Kleren maken nog steeds de man en ook de vrouwelijke singles uit dit onderzoek vinden hun eigen kleding belangrijk. Daar wordt dan ook door zowel door de mannen als vrouwen de meeste aandacht aan besteed. De single vrouw kleedt zich het liefst naar de laatste mode en de man gaat meer voor een casual look. Opvallend is, dat zowel de mannen als de vrouwen geen rekening houden met de eventuele kledingvoorkeur van hun date. Ze dragen iets waar ze zichzelf lekker in voelen.

Naast de juiste kleding maken gadgets ook vaak de man. Echter driekwart van de single vrouwen zegt hier niet gevoelig voor te zijn. Het heeft dus weinig zin om als single man proberen indruk te maken met een hip mobieltje, i-pod of autosleutel met label.

Wijze raad
Maar alle lichaamsbeharing, witte sokken en zweetlucht ten spijt. Ook bij het daten gaat het uiteindelijk allemaal toch om die allereerste indruk. Mocht het bij jou de eerste keer toch niet helemaal goed zijn gegaan. Onthoud dan dat bijna 80 procent van de singles in Nederland vrij vergevingsgezind is en je graag een tweede kans gunt. Wanneer je na die eerste indruk bovendien ook nog mysterieus overkomt en een goed gesprek kan voeren, dan kan het eigenlijk niet meer stuk.

Succes.

Terug naar homepage

Nou zeg dit moet goed komen met ons haha Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:40
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

CROSSROAD317 schreef:
Wat er in anderhalve maand kan gebeuren .... gelukkig deze keer geen "tolk" nodig om dat dialect wat verstaanbaar te maken .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is toch een taal cross of vergis ik me.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:38
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARYLIEN613 schreef:
neen wil niet echt weg,
maar soms voelt het aan alsof het zo moeilijk is contact te maken,
weet het gewoon nog niet,

Gelukkig marylien anders voel ik me zo alleen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:35
BerichtOnderwerp: verjaarswandeling

CHATULIEM619 schreef:
De lijst bijgewerkt:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan
9. Bert168.
10. Lisa160
11. Jasmyn
12. mar907
13. crossroad
14. Diane882
15 Irene200 ov
16 Billy 701
17. Piggy 657

Tjonge Chatuliem gaat de goede kant op Clown smiley ...maar er kan nog veeeeel meer bij
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:31
BerichtOnderwerp: opwekking tot liefde

MARTIN695 schreef:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt: want met het oordeel waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeelt worden, en met de maat waar gij meet zal u gemeten worden.
Matthèüs 7:1-2

Dit was het verhaal waar wij op de bijbelstudie mee bezig waren en waar ik dan op uit kom dat alles door de liefde moet gebeuren.
Sjalom.
Martin

Helemaal waar Martin
Slalom

leonard
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:29
BerichtOnderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?

EGGIE989 schreef:
Ik krijg er niet aleen een punthoofd van maar wordt er ook enorm simpel van.

Ik herken het wel maar dan meer "ik zoek iemand om alles mee te delen maar wil eigenlijk niet meer of wel of toch niet, misschien wel, vorige week wel nu even niet enz"

Maar volgens het profiel "enorm op zoek naar een vaste relatie".
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms Eggie moet je geduldig zijn...er kan van alles de reden zijn, waarom mensen daarin moeilijk een keuze kunnen maken....
Je moet je in een nieuwe relatie toch vroeg of laat emotioneel gezien blootgeven en dat kan knap lastig zijn ...ook vertrouwen in een partner kan beschadigd zijn.
Heb geduld en bouw een relatie rustig op en niet pushen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:22
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

LISA610 schreef:
Dan toch maar even een getuigenis om mijn punt helder te maken:

Ik ben geboren in een protestants gezin en na mijn geboorte dus ook gedoopt. En ja, als kind heb ik een hele bijzondere mooie relatie met God mogen ervaren. Terwijl ik opgroeide verwaterde die speciale relatie. Ik leerde hoe langer hoe meer mijn eigen boontjes doppen en om uitsluitend op mezelf te vertrouwen. Mijn geloof bleef, maar ik geloofde meer met mijn verstand en vanuit de traditie. Ik deed belijdenis, trouwde in de kerk, liet onze kinderen dopen, de kids gingen naar christelijke scholen.. maar in de kerk kwamen we nauwelijks. Het geloof leefde niet binnen ons gezin en eigenlijk ook niet meer in mijn hart.

Toen wij uit elkaar gingen, besloot ik weer met de kids naar de kerk te gaan. Ik wilde hen toch nog iets proberen mee te geven van wat ik als kind wel had ervaren. Begon weer met voorlezen uit de Bijbel… bidden en danken aan tafel.. een beetje zoals ik dat van huis uit gewend was dus. Maar het sloeg niet aan zoals ik had gehoopt. Geen wonder: je kunt heel moeilijk op kinderen overdragen wat je zelf niet meer ervaart…

Twee jaar na mijn scheiding maakte ik door toedoen van mijn dochter een hele bijzondere dienst mee in een evangelische kerk. Daar is letterlijk en figuurlijk mijn wereld op zijn kop gezet doordat ik in die ene dienst voor het eerst sinds jaren iets ervoer van wat ik als kind had beleefd. Vanaf die tijd ben ik heel gericht gaan zoeken naar hetgeen ik zo lang kwijt was geweest, in eerste instantie gewoon binnen mijn eigen (PKN) kerk. Vlak daarna werd ik namelijk gevraagd als lid van het moderamen van onze kerkenraad. Dacht dat het zo moest zijn en heb ja gezegd. Ik heb me een jaar lang met ontzettend veel energie mogen inzetten voor de dingen die in die tijd speelden, juist ook doordat die dingen zich vooral afspeelden op het gebied waar ik al ruim 20 jaar in werk. En ja, toen ik daaraan begon was het zeker mijn intentie om dat vier jaar lang te blijven doen. Het liep anders.

Terwijl ik me naar beste kunnen en vermogen inzette als moderamenlid, bleef er iets in mij knagen. En uiteindelijk zette dat mij er toch toe aan om weer naar die evangelische kerk te gaan. Vanaf januari 2010 ben ik daar niet meer weg geweest. Ging dan eerst naar mijn eigen kerk uit een soort plichtsgevoel en vervolgens naar die andere kerk.. omdat wat daar gebeurde me echt raakte en doordrong tot in het diepst van mijn hart. De kids kregen al snel de keuze tussen beide diensten. En daar hoefden zij niet lang over na te denken.

In de tijd die volgde is er van alles gebeurd. Ik begon hoe langer hoe meer te groeien in het geloof en stukje bij beetje hervond ik de relatie met God die ik als kind had ervaren. Tegelijkertijd was ik bezig met mijn eigen zoektocht naar de doop. Waarom lieten mensen die als baby gedoopt waren zich “overdopen” als ze lid wilden worden van deze kerk. Wat stond hierover in de Bijbel. En ja, ik heb alle stukken door genomen die er over de doop in de Bijbel staan, heb heel internet afgestruind op zoek naar artikelen over de kinderdoop en de volwassendoop… alle voors en tegens gelezen.. Ik vond het knap verwarrend allemaal. Wie had er gelijk, wat klopte wel, wat klopte niet. Er zijn zoveel verschillende manieren te vinden waarop het uitgelegd wordt. En ondertussen brak er opnieuw een periode van enorme tweestrijd brak aan. Want hoewel ik groeide in het geloof, probeerde ik nog steeds de controle van alles wat er voorviel in mijn leven goed in eigen hand te houden, juist ook op geloofsgebied. Tot het moment waarop ik letterlijk en figuurlijk op de knieën ging. Op die dag heb ik besloten dat ik me zou laten dopen om een compleet nieuw begin te maken in mijn relatie met onze Heer.

Vanwege de functie die ik had binnen mijn vorige kerk heeft het nog een ruim half jaar geduurd voordat ik me daadwerkelijk liet dopen. Ik voelde me verantwoordelijk voor de taken die ik op me had genomen en wilde de dingen graag op een goede manier overdragen. En hoewel mijn besluit genomen was, heb ik juist in dat half jaar ook behoorlijk wat strijd mogen ervaren. Maar goed, ik weet inmiddels dat dit iets is wat vele mensen meemaken op het moment dat ze de beslissing nemen om zich te laten dopen. Reden temeer om juist dan niet te lang uit te stellen tenzij je heel erg standvastig bent in een genomen beslissing.

Uiteindelijk is het zo gelopen dat ik de ene week in een hele hartverwarmende dienst afscheid heb mogen nemen als ambtsdrager. De week daarop ben ik gedoopt in het bijzijn van de voorganger en diverse gemeenteleden van mijn vorige kerk. En op het moment waarop ik het podium betrad om mijn getuigenis te geven, werd het compleet stil in mij, kwam er een einde aan de inwendige strijd… toen pas ja.. op dat allerlaatste moment werd het eindelijk stil.

Enige tijd later toen wij het doopvont betraden werd dit lied gezongen:
http://www.youtube.com/watch?v=sNkuKc4cZ8g

En ja, ik heb altijd geloofd dat wij hier niet voor niets zijn. Dat er doel is met een ieder van ons. Dus dat juist dat lied op dat moment gezongen werd, raakte me. En vanaf die dag.. is iedere dag bijzonder!

Wat er ook allemaal geweest is, wat er ook allemaal gebeurd is… het maakt niet meer uit. Ik ben vrij. En nee.. na mijn doop was het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ik ben zo veranderd in mijn hele denken en voelen dat het mij de relatie heeft gekost die ik op die ik bijna twee jaar had. Onze ideeën over de invulling en toekomst van onze relatie liepen hoe langer hoe verder uiteen. En waar ik probeerde te delen, sloot hij zich hoe langer hoe meer af. Ik heb gebeden.. gevast… en uiteindelijk los moeten laten. Ik heb letterlijk een strijd gestreden om te komen tot een keuze voor de weg die God mij wijst of voor een relatie met iemand die mij wel degelijk heel erg dierbaar was. Ik heb gekozen voor het behoud van mijn relatie met God, die juist sinds mijn doop alleen maar intenser is geworden.

Dus: kinderdoop, belijdenis, volwasssendoop… we zijn allemaal mensen, met een eigen mening, een eigen visie. Waarom anders zouden er zoveel kerken bestaan. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Het gaat niet om de regels die door een kerk zijn ingesteld, de ene kerk is niet beter dan de andere… Waar het omgaat is het geloof dat Jezus Christus voor jou (en mij) is gestorven, dat Hij onze zonden op zich genomen heeft. Een ieder die dat geloofd wordt behouden, wat er ook is gebeurd, wat er ook is voorgevallen. Ik sta volledig achter de volwassendoop, ben zo blij dat ik die stap heb gezet dat ik het iedereen zou willen aanraden… maar nooit aan iemand wil opdringen juist omdat ik heel goed begrijp hoe andersdenkenden hierin staan. Heb ik zelf immers ook jarenlang gedaan.

Ik heb mij niet laten dopen omdat ik vond dat het feit dat ik als kind gedoopt ben niet goed genoeg was of omdat ik niet achter mijn geloofsbelijdenis stond. Evenmin heb ik spijt van mijn beslissing om mijn kinderen te laten dopen. Dat zijn keuzes die ik gemaakt heb op grond van hoe ik toen dacht. De enige reden waarom ik mij heb laten dopen is omdat ik heel bewust de keuze heb gemaakt om het voorbeeld van Jezus te willen gaan volgen en te willen blijven volgen... iedere dag opnieuw. With all I am.. (Nederlandse versie)
http://www.youtube.com/watch?v=mMbCAuytFLU&feature=related

Lang verhaal en heel persoonlijk, zeker voor op zo’n open forum. Maar moest het toch ff kwijt naar aanleiding van deze hele discussie. Juist hierom nogmaals de oproep om op een respectvolle manier met ieders bijdrage om te gaan, een doopvont geen zwembad te noemen, de kinderdoop niet te bagatelliseren door het besprenkeling te noemen, je niet te snel aangevallen te voelen als de ander iets zegt waar je het niet mee eens bent en je soms zelfs raakt (ff tot 10 tellen en zo nodig tot 100 voordat je reageert), maar juist ook een beetje zorgvuldig te zijn in je woordkeuze op het forum. Soms kan het beter zijn om iemand even via een privé-mail om tekst en uitleg te vragen dan via het forum. Knipoog smiley

Hele mooie bijdrage aan dit forum Lisa ...gaat veel van uit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARYLIEN613 schreef:
G 5
L 12
H 12
M 21
M (marylien) 15

Jij ook al Marylien ...we krijgen zo een leeg Forum
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:21

CHATULIEM619 schreef:
het vervolg:

Eigenlijk begint hij te onderstrepen wat ik al de hele tijd beweerde: de kinderdoop is gebaseerd op het Oude Testament en negeert de verkondiging van het Nieuwe Testament.

Eigenlik Chatuliem moet ik bekennen dat je meer en meer gelijk hebt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:58

GRIFFIN748 schreef:
pour moi, c'est impossible d'y être au 21 Mai, par-ce que je suis en vacance en France, près du Lac du Der-Chantecoq, óu on a organisé un meeting des Saab Turbo X. je penserai à vous (quand j'ai du temps et quand je n'ai oublié)

Hannah, vertaal jij dit effe voor de anderen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Jaja die Griffin toch ..wil geen buitenlandse maar toch Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:19

.1 Geen teksten in Nieuwe Testament voor de kinderdoop?!
Laten we beginnen bij de kernvraag: "Wat zegt de Bijbel en met name het Nieuwe Testament over de kinderdoop?" Dat is immers een schot direct in de roos.

Als deze vraag nu aan de orde komt, moet ik beginnen met een eer­lijke erkenning. Er zijn géén teksten aan te wijzen, waarin met zo­veel woorden wordt gezegd, dat kinderen werden gedoopt. Ook wanneer we lezen, dat een heel "huis", dat wil zeggen een gezin, ge­doopt werd (zie Handelingen 16:15,31vv, 18:8, 1 Corinthiërs 1:16), staat er niet uitdrukkelijk bij, dat daar (kleine) kinderen bij waren!

Nog minder zijn er teksten te vinden, waarin wordt voorgeschreven en duidelijk opgedragen dat de kleine kinderen van de gelovigen ge­doopt moeten worden, zoals onder het volk Israël, de jongetjes al heel vroeg - acht dagen oud - besneden moesten worden. Ook in Colossenzen 2:11, waar Paulus doop en besnijdenis in één adem noemt, is van zo'n voorschrift geen sprake!

Niet zo lang geleden waren er 'tegenstanders' van de kinderdoop, die een folder aan de mensen uitreikten met als titel "Wat zegt de Bijbel over de kinderdoop?". De mensen die de folder aanpakten en open deden, ontdekten tot hun verbazing, dat de folder blanco was; er stond niets in. In dit opzicht hadden ze gelijk, want er zijn geen teksten in de Bijbel, waarin dit regelrecht geleerd wordt.

Maar is hiermee dan niet alles voorgoed beslist? Hoe durven we dan toch de kinderdoop te handhaven? Is dat dan niet toedoen aan het Woord van God!

Deze vragen hebben echter alles te maken met die andere vraag: Hoe lees je de Bijbel? Hoe gehoorzamen we aan het Woord van God?

Moeten we de Bijbel echt gebruiken als een verzameling van bijbel­teksten, waarin we moeten zoeken naar de waarheden, die we moe­ten geloven, naar de voorschriften die we hebben te volgen en naar de gronden voor ons kerkelijk handelen? Is de Bijbel zo het waar­hedenboek voor ons geloof, het voorschriftenboek voor ons leven en het bronnenboek voor ons handelen? En zijn wij gehoorzaam aan de Bijbel als wij daar alle waarheden aanvaarden alle voorschriften opvolgen en alle gronden erkennen die we met zoveel woorden in be­paalde teksten kunnen lezen? Men probeert het ons en jou van ver­schillende kanten aan te praten!

Maar als we zo met de Bijbel, Gods Woord, zouden omgaan, dan miskennen we de eigen aard en bedoeling van dit heilig Boek der boeken.

Er blijkt dus heel wat vast te zitten aan de vraag naar de kinder­doop. Vóór alles moet de vraag gesteld: "Hoe ziet u de Bijbel en hoe ga je met die Bijbel om??".

Laatst aangepast door
LEONARD480
op woensdag 16 februari 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:00

HANNAH810 schreef:
mag het van je?

(vijf weken)

haha al doen we het elke week.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 18:19
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date

MAR907 schreef:
Tips voor een eerste date???
Wat moet ik ervan zeggen als er al een "perfecte date" is geweest.... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Dat uiteindelijk op niks uitloopt. Zieke smiley Smiley die vol vragen zit

Daten is kenismaken en het belangrijkste is Mar ontspannen erin staan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 18:09

LISA610 schreef:
"De fascinerende vrouw, het mysterie van haar ziel ontsluierd" van John & Stasi Eldredge:

Beschrijving
Een vrouw is fascinerend. De diepte van haar wezen is onpeilbaar. Haar schoonheid is betoverend. Haar verlangen naar romantiek is onuitwisbaar, evenals haar droom om een onvervangbare rol te spelen in een groot avontuur. Hoewel ze haar schoonheid graag wil ontsluieren, schrikt ze er ook voor terug. omdat ze al zo vaak gekwetst is. En om samen met de prins van haar dromen het kwaad te bestrijden Ach, dat blijft meestal een droom. Maar haar hart hunkert naar het leven waarvoor zij geschapen is en waarin schoonheid een hoofdrol speelt. En het gaat natuurlijk niet allen om de buitenkant. Schoonheid is het wezen van de vrouw, zeggen John en Stasi Eldredge in dit boek. En deze schoonheid komt van God, die daarmee een belangrijk aspect van Zichzelf laat zien. Een vrouw wil mooi maken en mooi zijn, van binnen en van buiten. En ze is nooit mooier dan wanneer zij haar rust gevonden heeft bij God. Hij is de grote Minnaar die zijn vreugde daarin vindt dat zijn beminde tot haar volle recht komt: mooi, moedig en meeslepend

Dezelfde schrijvers hebben ook "de ongetemde man" geschreven... Dus heren... Knipoog smiley

Ok Lisa "de ongetemde man" zal het aan de sinterklaas vragen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 56 Volgende
Pagina 48 van 56