Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 09:42
|
|
|
De laatste tijd begint me op te vallen, dat er veel mensen zijn die hun eigen ervaringen als norm gaan stellen voor wat ze wel en wat ze niet doen. En ik geloof dat daar een heel groot gevaar in schuilt. Want niet alles wat je meemaakt is uniek, en waarom zou jij dan zo'n bijzonder standpunt mogen hebben. Het is buitengewoon lastig voor een nieuwe partner, want hij/zij wordt voortdurend geconfronteerd met die ervaringen, terwijl hij/zij er niet bij was of hij/zij er niks aan kan doen.
Voorbeelden: je partner is vreemd gegaan. Wil dat nu zeggen dat elke partner zo is? Wil dat dan zeggen dat je niemand meer kunt vertrouwen? Dat elk persoon uit is op seks? Toch wordt iedere nieuwe ervaring bekeken met de bril van vroegere ervaringen. Omdat je toen zo handelde of dat je toen dit meemaakte, zal het in de toekomst ook wel weer zo gaan. Hoe vaak en hoe veel worden je eigen ervaringen niet tot norm verheven voor jezelf en in hoeverre is dat goed? Volgens mij moet ons handelen gebaseerd zijn op een andere norm, de norm van Gods Woord, maar in hoeverre verdringt de norm van je eigen ervaringen niet deze norm? En denk je dat je in je eigen persoonlijke situatie niet naar de norm van de Bijbel hoeft te luisteren? Ik bedoel: omdat je partner jou dit aangedaan heeft, hoef je hem niet te vergeven....alsof jouw ervaringen zo uniek zijn. Helaas maken mensen vaak hetzelfde mee. En voor iedereen gelden dezelfde normen. Ons leven is niet zo uitzonderlijk dat daar een uitzondering voor mogelijk is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 15:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De laatste tijd begint me op te vallen, dat er veel mensen zijn die hun eigen ervaringen als norm gaan stellen voor wat ze wel en wat ze niet doen. En ik geloof dat daar een heel groot gevaar in schuilt. Want niet alles wat je meemaakt is uniek, en waarom zou jij dan zo'n bijzonder standpunt mogen hebben. Het is buitengewoon lastig voor een nieuwe partner, want hij/zij wordt voortdurend geconfronteerd met die ervaringen, terwijl hij/zij er niet bij was of hij/zij er niks aan kan doen.
Voorbeelden: je partner is vreemd gegaan. Wil dat nu zeggen dat elke partner zo is? Wil dat dan zeggen dat je niemand meer kunt vertrouwen? Dat elk persoon uit is op seks? Toch wordt iedere nieuwe ervaring bekeken met de bril van vroegere ervaringen. Omdat je toen zo handelde of dat je toen dit meemaakte, zal het in de toekomst ook wel weer zo gaan. Hoe vaak en hoe veel worden je eigen ervaringen niet tot norm verheven voor jezelf en in hoeverre is dat goed? Volgens mij moet ons handelen gebaseerd zijn op een andere norm, de norm van Gods Woord, maar in hoeverre verdringt de norm van je eigen ervaringen niet deze norm? En denk je dat je in je eigen persoonlijke situatie niet naar de norm van de Bijbel hoeft te luisteren? Ik bedoel: omdat je partner jou dit aangedaan heeft, hoef je hem niet te vergeven....alsof jouw ervaringen zo uniek zijn. Helaas maken mensen vaak hetzelfde mee. En voor iedereen gelden dezelfde normen. Ons leven is niet zo uitzonderlijk dat daar een uitzondering voor mogelijk is... |
Helemaal waar Chatuliem en toch een opmerking van b.v. vreemd gaan van de partner. Ik geloof dat als emotioneel iets wordt aangedaan, je in een volgende relatie daar een tijd last van kan houden m.n. het vertrouwen is geschaad. Het duurde bij mij ook een hele tijd voor de openheid en vertrouwen terug was. Is allemaal goed gekomen gelukkig, maar kan wel situaties bedenken waar het soms moeilijk is en gelukkig is er altijd een Vader die naar je luistert en helpt....
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 17 februari 2011, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 16:32
|
|
|
Ik weet niet of hier direct sprake is van het tot norm verheffen van eigen ervaringen. Mensen bouwen een referentiekader op aan de hand van alle dingen die ze mee maken in hun leven. En ja, als het vertrouwen in anderen keer op keer beschadigd wordt op welke manier dan ook, als je je steeds opnieuw afgewezen voelt, vaak genoeg gekwetst wordt in het leven dan is het een hele natuurlijke reactie om een muurtje rond je hart te zetten waar je niemand meer door laat komen. In zo'n geval is het niet zo dat je je eerdere ervaringen tot norm verheft, maar is het veel eerder de angst om opnieuw gekwetst te worden.
En ja, dat is wel degelijk iets wat je los zult moeten laten. Doe je dat niet dan loop je een grote kans in een vicieuze cirkel te belanden: doordat jij je niet open stelt voor de ander, heeft die niet in de gaten hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. En juist dat kan ertoe leiden dat je opnieuw gekwetst wordt. Of je lijkt zo sterk en onafhankelijk, lijkt je eigen boontjes zo goed te kunnen doppen dat de ander denkt dat je hem of haar helemaal niet nodig bent. En willen we niet allemaal graag het gevoel hebben dat de ander ons in een relatie net zo hard nodig is als wij hem of haar nodig zijn . Als je dat patroon niet wilt of kunt doorbreken loop je een grote kans hebt om opnieuw in dezelfde valkuil te stappen.... en dat je datgene overkomt wat je eigenlijk juist niet wilt en probeert te voorkomen.
Om dat te doorbreken is het belangrijk om los te komen van je verleden, om vernieuwd te worden in je denken, voelen en beleven. Dan is het ontzettend mooi dat je mag weten dat er Iemand is die jou daar heel graag bij wil helpen. En ja, daarbij is het juist dan ontzettend belangrijk om je denken te toetsen aan hetgeen er in Gods Woord staat en dat voortaan tot je normen te verheffen.
Dus Chat.. hierbij zitten we denk ik aardig op één lijn. Beschouw dit dan ook maar meer als een aanvulling. En voor iedereen die nog moeite heeft om los te komen van het verleden: http://www.youtube.com/watch?v=v1ZKTyrIoRs&feature=related
P.s. vervang de zin “hoop dat het in de toekomst” maar voor “vertrouw erop dat het in de toekomst beter gaat”
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 17 februari 2011, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:02
|
|
|
Verwijderd
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | omdat je partner jou dit aangedaan heeft, hoef je hem niet te vergeven....alsof jouw ervaringen zo uniek zijn. . |
Hé Chat, misschien trek ik iets uit zijn verband, of snap ik jouw schrijfstijl niet zo goed, maar bovenstaande begrijp ik niet: Zegt Jezus niet dat we 7 maal 70 maal moeten vergeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:15
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Hé Chat, misschien trek ik iets uit zijn verband, of snap ik jouw schrijfstijl niet zo goed, maar bovenstaande begrijp ik niet: Zegt Jezus niet dat we 7 maal 70 maal moeten vergeven? |
Goed opgelet Marylien ...vergeven inderdaad en vergeten is weer wat anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heel jammer dat er weer vanuit gegaan wordt dat ieders ervaringen negatief zijn.
Er zijn genoeg mensen die het positieve meenemen in een nieuwe relatie,mensen die geleerd hebben van hun fouten,genoten hebben/genieten van hun oude en huidige leven en de nieuwe stap met blijdschap nemen!
Er zijn trouwens ook genoeg mensen die een steun zoeken,van beide kanten,en zo'n relatie kan ook heel goed werken,ook al er is daarin misschien meer verdriet en zorg,een relatie kan ook helen. |
Leanne, ik denk dat er een groot verschil is wanneer je een nieuwe relatie start als komende uit een gebroken huwelijk, dan als weduwe. Let op ik wil je hier niet kwetsen hé! maar ik heb ooit al eens gedacht, dat het makkelijker is om te vertrouwen wanneer je alleen valt door een overlijden, en uiteraard wanneer hier sprake was van een gelukkig huwelijk. Je zelfvertrouwen en vertrouwen in de ander is hier niet beschadigd, en zodoende kan je makkelijker starten denk ik. wat niet wil zeggen dat jullie ook geen moeilijkheden hebben, en waarschijnlijk draag jij ook verdriet en herinneringen mee, maar wanneer je je verleden en je verdriet kan plaatsen, en je ontmoet iemand om een nieuwe relatie mee op te bouwen, is jouw vertrekpunt toch heel anders. Zoals chat aangeeft mogen wij niet denken dat iedereen is zoals de gewezen partner, maar dat loslaten van negatieve ervaringen is niet zo makkelijk als in theorie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:20
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Goed opgelet Marylien ...vergeven inderdaad en vergeten is weer wat anders |
ja ik denk dat je bepaalde zaken nooit vergeet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:24
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Hé Chat, misschien trek ik iets uit zijn verband, of snap ik jouw schrijfstijl niet zo goed, maar bovenstaande begrijp ik niet: Zegt Jezus niet dat we 7 maal 70 maal moeten vergeven? | Ja geschreven taal is toch iets anders dan gesproken taal. Intonatie is in dit geval belangrijk. Ik zal het dan anders fornuleren. Sommige mensen gaan van de gedachte uit, dat datgene wat ze overkomen is zo vreselijk is, dat God er maar rekening mee moet houden dat ze dat absoluut niet kunnen loslaten. Helaas blijft de opdracht toch vergeven hoe erg het ook geweest is. En in 9 van de 10 gevallen is het niet uniek, je bent niet de enige met die ervaringen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja geschreven taal is toch iets anders dan gesproken taal. Intonatie is in dit geval belangrijk. Ik zal het dan anders fornuleren. Sommige mensen gaan van de gedachte uit, dat datgene wat ze overkomen is zo vreselijk is, dat God er maar rekening mee moet houden dat ze dat absoluut niet kunnen loslaten. Helaas blijft de opdracht toch vergeven hoe erg het ook geweest is. En in 9 van de 10 gevallen is het niet uniek, je bent niet de enige met die ervaringen.. |
ja nu begrijp ik je, kan je nu ook volgen
(soms moeilijk hoor dat nederlands voor een belg ! nooit gedacht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:32
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Leanne, ik denk dat er een groot verschil is wanneer je een nieuwe relatie start als komende uit een gebroken huwelijk, dan als weduwe. Let op ik wil je hier niet kwetsen hé! maar ik heb ooit al eens gedacht, dat het makkelijker is om te vertrouwen wanneer je alleen valt door een overlijden, en uiteraard wanneer hier sprake was van een gelukkig huwelijk. Je zelfvertrouwen en vertrouwen in de ander is hier niet beschadigd, en zodoende kan je makkelijker starten denk ik. wat niet wil zeggen dat jullie ook geen moeilijkheden hebben, en waarschijnlijk draag jij ook verdriet en herinneringen mee, maar wanneer je je verleden en je verdriet kan plaatsen, en je ontmoet iemand om een nieuwe relatie mee op te bouwen, is jouw vertrekpunt toch heel anders. Zoals chat aangeeft mogen wij niet denken dat iedereen is zoals de gewezen partner, maar dat loslaten van negatieve ervaringen is niet zo makkelijk als in theorie. | Marylien, toch moet je op een andere manier leren vertrouwen. Niet of de partner vreemd gaat misschien, maar meer angst vanwege zijn gezondheid? Het is ook een hele stap te durven vertrouwen dat God deze partner niet weer van je wegneemt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:39
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Leanne, ik denk dat er een groot verschil is wanneer je een nieuwe relatie start als komende uit een gebroken huwelijk, dan als weduwe. Let op ik wil je hier niet kwetsen hé! maar ik heb ooit al eens gedacht, dat het makkelijker is om te vertrouwen wanneer je alleen valt door een overlijden, en uiteraard wanneer hier sprake was van een gelukkig huwelijk. Je zelfvertrouwen en vertrouwen in de ander is hier niet beschadigd, en zodoende kan je makkelijker starten denk ik. wat niet wil zeggen dat jullie ook geen moeilijkheden hebben, en waarschijnlijk draag jij ook verdriet en herinneringen mee, maar wanneer je je verleden en je verdriet kan plaatsen, en je ontmoet iemand om een nieuwe relatie mee op te bouwen, is jouw vertrekpunt toch heel anders. Zoals chat aangeeft mogen wij niet denken dat iedereen is zoals de gewezen partner, maar dat loslaten van negatieve ervaringen is niet zo makkelijk als in theorie. |
Heb mijn reactie verwijderd,ik vind het niet de moeite waard hier op te reageren.De misplaatste jaloezie van gescheiden mensen maakt mijn maag aan het draaien.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Marylien, toch moet je op een andere manier leren vertrouwen. Niet of de partner vreemd gaat misschien, maar meer angst vanwege zijn gezondheid? Het is ook een hele stap te durven vertrouwen dat God deze partner niet weer van je wegneemt... |
ja je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken!
sorry Leanne, lees ontgoocheling bij jou, was ècht niet kwetsend bedoeld! zoals chat aanhaalt, zal het voor jullie inderdaad ook een hele stap zijn, ben beetje kortzichtig geweest!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:05
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heb mijn reactie verwijderd,ik vind het niet de moeite waard hier op te reageren.De misplaatste jaloezie van gescheiden mensen maakt mijn maag aan het draaien. |
en van jalouzie is al helemaal geen sprake!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:10
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | en van jalouzie is al helemaal geen sprake! |
Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij.
(even een aanvulling want ik ga zo richting schouwburg :ik heb uiteraard NIETS tegen marylien of gescheiden mensen,ik viel alleen over de uitspraken!)
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij. |
Het spijt me dat dit zo bij jou overkomt Leanne, hoop dat je het mij wil vergeven, hoe ik het zie en voel en probeer te verwoorden is niet met de opzet zoals jij het begrepen hebt. Ik besef wel dat ik in het verleden teveel bij mijn eigen verdriet stilstond!
en ik gun jou en je partner en alle anderen oprecht geluk toe!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:15
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Het spijt me dat dit zo bij jou overkomt Leanne, hoop dat je het mij wil vergeven, hoe ik het zie en voel en probeer te verwoorden is niet met de opzet zoals jij het begrepen hebt. Ik besef wel dat ik in het verleden teveel bij mijn eigen verdriet stilstond! |
Er valt jou niets te vergeven Marylien,het is "maar" een gedachtengang,het is niet wie jij bent en ik ben niet beter dan jij dus er is niet eens vergeving nodig Fijne avond nog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:16
|
|
|
LISA610 schreef: | knip P.s. vervang de zin “hoop dat het in de toekomst” maar voor “vertrouw erop dat het in de toekomst beter gaat” |
Het woordje wat wij vaak vertaald zien met hoop, is in het grieks elpis, en betekent o.a. (blijde) verwachting en je geloof stellen in.. Dus het staat er hoe dan ook nu dubbel goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:20
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij. |
je hebt helemaal gelijk Lean!
Trouwens, de zogeheten 'norm' die chat noemt zou bij een weduwe ook kunnen zijn het wederom verliezen van een partner...en wat is dan het verschil?? Precies , helemaal niets, noppes, nada!!
Ik begrijp Lean's reactie hierin, het is kwetsend om te lezen dat het verliezen van een partner door overlijden minder gevolgen zou hebben voor je kijk op een volgende relatie!! Hoe je het ook went of keert, je verliest in allebei de situaties een partner!!
Het is maar net hoe je erin staat, hoe je los kunt laten en of je door kunt met je leven na een scheiding of overlijden. De herrinneringen blijven in beide gevallen, het gemis blijft, verdriet of de wens dat het toch anders was gegaan.
Dus geen weegschaal aub, er zijn geen gradaties in verdriet!!!!
even aanvullig: dit is niet persoonlijk tegen wie dan ook!!
Laatst aangepast door
|
MADELIEF469
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:38
|
|
|
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij.
(even een aanvulling want ik ga zo richting schouwburg :ik heb uiteraard NIETS tegen marylien of gescheiden mensen,ik viel alleen over de uitspraken!) |
Ik denk dat bij een heleboel mensen van CM, ook bij jou, het verdriet of leed wat hun overkomen cq aangedaan is vaak nog dagvullend aanwezig is. Zie je nu maar weer bij zo'n stukje van Chatuliem....... En ik denk persoonlijk dat de kunst is om daar niet in te blijven hangen en bij ieder forumstukje er zo aangebrand op te reageren omdat je eigen ervaringen vervelender of anders waren.....probeer neutraal naar die stukjes te kijken en betrek het niet op je eigen verleden......dat is wat hier veel te vaak naar mijn idee gebeurd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat bij een heleboel mensen van CM, ook bij jou, het verdriet of leed wat hun overkomen cq aangedaan is vaak nog dagvullend aanwezig is. Zie je nu maar weer bij zo'n stukje van Chatuliem....... En ik denk persoonlijk dat de kunst is om daar niet in te blijven hangen en bij ieder forumstukje er zo aangebrand op te reageren omdat je eigen ervaringen vervelender of anders waren.....probeer neutraal naar die stukjes te kijken en betrek het niet op je eigen verleden......dat is wat hier veel te vaak naar mijn idee gebeurd...... |
Dagvullend verdriet???Je kent mij niet,vul het dan ook niet voor mij in. Reageer ik aangebrand?Prima,ik ben geen engeltje,ben gewoon een mens met gevoelens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 20:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dagvullend verdriet???Je kent mij niet,vul het dan ook niet voor mij in. Reageer ik aangebrand?Prima,ik ben geen engeltje,ben gewoon een mens met gevoelens. |
Nu voel je je weer aangesproken terwijl ik het in zijn algemeenheid bedoel...... En dit bedoelde ik nu net met mijn stukje......... Ik ken je niet ,dat is waar maar ik ken wel je verhaal omdat je dat regelmatig benoemt op het forum......... Maar nogmaals, het was een algemeen stukje........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu voel je je weer aangesproken terwijl ik het in zijn algemeenheid bedoel......Maar nogmaals, het was een algemeen stukje........ |
Misschien proberen de formulering in de gaten te houden, want de manier waarop je het geschreven hebt geeft wel het idee dat het tegen Leanne zelf gericht is...
Maar gelukkig kan zoiets alsnog uitgepraat worden, zoals hier nu gebeurt. Want het blijft inderdaad geschreven woord en dat is best lastig ivm missende intonatie en dergelijke...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 00:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu voel je je weer aangesproken terwijl ik het in zijn algemeenheid bedoel...... En dit bedoelde ik nu net met mijn stukje......... Ik ken je niet ,dat is waar maar ik ken wel je verhaal omdat je dat regelmatig benoemt op het forum......... Maar nogmaals, het was een algemeen stukje........ |
Maar het past wel mooi in Chat zijn topic
Ik ben nu echt aangebrand,parkeerboete........52 euro+ 10ct parkeerbelasting Ik liep vanavond de kudde achterna,niemand kocht een kaartje dus ik ook niet En de voorstelling viel ook nog tegen.......zucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 01:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar het past wel mooi in Chat zijn topic
Ik ben nu echt aangebrand,parkeerboete........52 euro+ 10ct parkeerbelasting Ik liep vanavond de kudde achterna,niemand kocht een kaartje dus ik ook niet En de voorstelling viel ook nog tegen.......zucht. |
Hmm, waarom zijn ze in Leeuwarden 18 euro duurder met een parkeerboete
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 15:13
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hmm, waarom zijn ze in Leeuwarden 18 euro duurder met een parkeerboete |
Ervaring met boetes Cross.....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|