ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:09
BerichtOnderwerp: Kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof

DAVID923 schreef:
@ susannah,

ik vind dat je het te egoistisch bekijkt, alsof het om jouw gaat, de Bijbel roept in hebreeen op de samenkomsten niet te verzaken, kan je huidige kerk echt niet? dan zoek je en andere. veel lees ik in je stukje over ''IK'' en wat jij wilt, en de begeleiding die jij nodig hebt, dat is een beetje mens gericht. tuurlijk moet er begeleiding zijn, en pastoraat, maar je kan het ook overdrijven.

Zoals ik al zei ,ga ik momenteel ook niet naar een kerk, door een persoonlijke studie die ik af wil hebben, anders kan ik er geen kiezen, maar weet heel goed dat de bijbel/God ons oproept samen te komen onder het woord, en onder de leiding van de herders die er een bediening voor hebben ontvangen (efeze 4).

begrijp me goed, ik ken u niet en heb geen oordeel, ik zit in het zelfde schuitje, maar vond u stuk je makkelijk.
als je maar de here kent, en dicht bij hem blijft door de Geest en Woord (stile tijd).

Ik had het idd. over mijn eigen situatie.
Natuurlijk kan ik niet vanuit mijn gezichtspunt dat zeggen voor anderen.
Ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat je als christen dan maar niet naar de kerk moet gaan.
Ik sprak alleen voor mezelf en wilde het graag delen, omdat ik van mening ben dat als je persoonlijke verhalen hoort hier iets mee moet doen... natuurlijk niet alleen van mij... er zijn nog tig andere verhalen waar we ook wat mee moeten doen.

Dus ik zou zeggen... leer ervan en anders lees je mijn verhaal niet, ook prima... ik wilde mijn persoonlijke verhaal alleen maar met jullie delen, dat het ook op die manier mogelijk is...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 11 juli 2010, 16:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:59
BerichtOnderwerp: ster aan de hemel

JONATHAN890 schreef:
ik moet denken aan het volgende lied

zie ik sterren aan de hemel staan
aan de donkerblauwe lucht de maan
is het of de nacht mij noemt de naam
van een machtig God.

God is in de sterren en alles wat hij geschapen heeft te zien

Die vind ik idd. ook erg mooi.
1 van mijn favourieten !!

Toen ik een logéhond had en die nog laat moest uitlaten, keek ik altijd in het veld naar boven... ik zong dan zachtjes dat lied en verwonderde me dan over die bijzondere heldere sterrenhemel... mooie momenten !
Eigenlijk zou ik dat vaker moeten doen... maar ja... ergens was die hond (zo laat) ook wel veilig gevoel haha... al slaat het nergens op want 't eerste wat een Cocker Spaniel doet bij een vreemde is zelf wegrennen... Clown smiley
Maar ja, we hadden het over sterren aan de hemel...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:47

BRAZEEVEL772 schreef:
ik reageerde zeker wel op jou stukje maar wat ik schreef was zo ik het beleefde

en ik ga hier niemand de wet voor houden

je kent me een klein beetje nu denk ik

ik hou wel van een lolletje
maar kan ook serieus zijn

en ik geloof niet dat ik hier iemand beledig
laat ieder in zn waarde je kunt ergens verschillend over denken
maar laat alles bespreekbaar

maar je vond rust toen je niet meer naar de kerk ging
ik zelf vond geen rust na 3 weken zwerven
toen God me terug bracht in de kerk wel
jij schrijft dat je nu eigenlijk ook wel weer naar de kerk zou willen
in andere bewoording dan
ik vind dat positief
dus zie mijn antw niet als een aanval op je want zo ben ik niet
ik leef leef graag mee
zei van de week nog tegen iemand
je moet niet oordelen over iemand want alles heeft zn rede
iedereen heeft wel wat meegemaakt waar dat uit voort kan komen
dus wees voorzichtig met wat je tegen iemand zegt
snap je me nu een beetje suus

Zo vat ik het idd. stukke beter... !
Het is goed om te zeggen wat het jou doet, maar ik hoop dat je er wel op let het niet te (ver-)algemeniseren.
De manier waarop je het nu schrijft, zegt wat het met jou doet, waardoor ik beter in staat ben me in te leven in dit geval in jouw situatie.

Naar de kerk zou ik idd. wel weer willen, maar daar zit voor mij tevens nog een groot dilemma...
Voor mijn relatie met God maakt het denk ik niet veel uit... (en dit bedoel ik alleen in mijn persoonlijke geval).
God kent mij en mijn situatie als geen ander !

Ieders persoonlijke situatie kan zo verschillend zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

JONATHAN890 schreef:
Wat heeft dit eigenlijk met het stukje van Susannah te maken ???
Waar komt ineens het woord verlanglijstje vandaan???
Waar komt ineens het invullen van wat wel/niet zonde is vandaan???
Waar komt de vraag van wijziging van God's wil vandaan???
Waar komt ineens vandaan dat gesteld word dat de mens bepaald???

Volgens mij heeft Suus het over dat wij kinderen van God mogen zijn en dat Hij onze vader wil zijn. Die balans. Dat God een relatie met ons wil en ons die mogelijkheid gegeven heeft.

Nee God is niet ons vriendje, God is een heilig God en hij wil ook dat wij dat zijn. Dat we ons anders gedragen dan als wij in een nieuw leven met Hem stappen. Als wij de oude natuur , de zonde, weggedaan hebben. God is naast ons komen staan, door mens te worden.
Wie Jezus heeft gezien heeft de vader gezien (Joh13) Wie Zijn liefde heeft gezien, heeft de liefde van de Vader gezien. Die liefde bestond uit het feit dat Hij zijn leven gaf voor zijn vrienden.

tnx !! Jij snapt me !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:33

BRAZEEVEL772 schreef:
je neemt het te persoonlijk op suus

ik bepaal niet voor jou dat doe je zelf
dus je moet een mening van iemand niet zien als jij moet
wat jij doet is jou keuze

en ik hou zeker wel rekening met je verhaal
ik geloof niet dat ik iets beledigends gezegd
je kunt het natuurlijk wel nagatief opvatten
maar heb het beste met je voor hoor

reageerde je niet op mijn stukje dan ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:31

ZINGA672 schreef:
Welke balans? Dat God alles voor ons heeft overgehad, zelfs voor ons aan een kruis is gestorven en dat wij nu al onze verlanglijstjes bij Hem mogen inleveren?

Dat Hij onze zonden heeft gedragen en wij Hem nu voorschrijven wat wel en wat niet zondig is? Dat God toch ook zeker in deze tijd van verlichting Zijn gedachtengoed een beetje behoort aan te passen?

Dat God weliswaar rechter van het ganse heelal is, maar wij bepalen wanneer Hij in die functie mag gaan staan, wie Hij mag veroordelen en waarom?

De zaken zijn sinds de zondeval HEEL ERNSTIG uit balans en God heeft een enorme voorsprong op ons betreffende liefde, heilig zijn en opoffering.

Een echte balans zoals binnen een relatie met gelijkwaardige partners kan er niet zijn: God is nog altijd God en Hij staat boven de mens.

GrZing

Waarom voelt dat nou voor mij als een mokerslag ?
Blijkbaar begrijp je niet hoe ik het bedoel... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:09

BRAZEEVEL772 schreef:
ik voel wel iets van wat je schrijft suus
ben zelf ook dolende geweest dat ik het niet meer zag en zwaar was teleur gesteld in de kerk
maar welk kerk verband je ook gaat
er ligt toch veel aan gelegen welke dominee of voorganger er is
want de ene dominee weet het beter te brengen dan de ander
maar helemaal niet meer naar de kerk gaan is toch ook niet de weg
je ontvangt toch onderwijs in de kerk
die dominee staat daar toch niet zomaar een verhaaltje te vertellen
als het goed is word je toch onderwezen in de bijbel op die manier
en mag je toch in je geloof gesterkt worden dan
ik ben een poos in belgie naar een kerk geweest en daar was een koffie tafel nadien kon je napraten over de preek kuon je je vragen kwijt die je had dat was wel mooi dan kreeg je soms tocj mooie dingen te horen of waar iemand mee liep en daar stak je toch ook wat van op
maar het gaat om 1 ding en dat is hoe leef ik eerlijk voor God

Ik vind Brazeevel dat je dat niet voor mij in kunt vullen... ik zou het erg op prijs stellen je wat opener op te stellen en wat meer rekening te houden met iemands persoonlijke verhaal.
Jammer dat je op deze manier reageert... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 11 juli 2010, 13:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 13:04

ZINGA672 schreef:
Jonathan; ik denk dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat een God die straft d.m.v. o.a. natuurgeweld een wrede God is die de zaken niet onder controle heeft. Daarna zeg je dat deze dingen "gewoon gebeuren" zonder kennelijke inbreng van God (heeft Hij dan de zaken wel onder controle?). En tenslotte geloof je wel in de oordelen die in de eindtijd over de aarde zullen komen, waarbij je in het midden laat of God dan wel of niet wreed is en de zaken onder controle heeft.

Hoe weten wij wanneer die eindtijd is gekomen? Wanneer is de maat vol voor God en begint Hij met de straffen? Aan wie is het om die tijd te bepalen? Zou het kunnen zijn dat die tijd reeds is aangevangen, hoewel nog 'bescheiden in omvang' (in vergelijking met openbaringen) en dat rampen vanaf nu in omvang en frequentie zullen toenemen?

Jij hebt het over onschuldigen die omkomen, maar niemand is onschuldig voor God.

Hebben wij wel enig idee hoeveel onrecht en vreselijke zaken er allemaal op de wereld gebeuren? Wij vernemen via de media hiervan een schijntje, maar God ziet alles, tot in de kleinste details, dag en nacht.
En het grootste gedeelte van de mensheid lijdt. Onder honger of ziekte of onderdrukking. Gevolgen van het mismanagement van deze aardbol door de mens.

Kunnen wij voor God bepalen wanneer de maat vol is?

En, hoewel het niet mijn favoriete stukken zijn, de bijbel staat vol met oordelen van God. God is de rechter van het heelal en dus ook van de aarde. Dat facet wordt tegenwoordig weinig belicht omdat het niet strookt met ons menscentrale denken. Maar wij zijn niet het middelpunt. God heeft zichzelf niet int leven geroepen terwille van ons. Wij zijn geschapen terwille van Hem.

GrZing

w8 ff...
Waarom of-of ?
Waarom niet en-en ?

Ik geloof namelijk dat God het fijn vindt om relatie met de (individuele) mens te hebben... wij mensen mogen er ook voor God zijn, ja dat is zeker waar... maar God is er zeker ook voor ons !!
Het ultieme bewijs is Jezus... zoveel geeft God om ons... zoveel zijn wij als mens waard voor Hem.

Ik vind het zelf erg belangrijk om die balans te zien !!!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:56

JONATHAN890 schreef:
kijk en hier heb ik het dus moeilijk mee, (word eigenlijk boos om dergelijke woorden,)

Dus God heeft de hand in :

- aardbevingen
- tsunamies
- hongersnoden
- orkanen
- aids
- kanker doden van 6jr

God is dan een wrede God.....die t zooitje niet onder controle heeft

Ik geloof echt wel dat God dergelijke dingen zou kunnen doen.
Maar ik geloof dat wij op een wereld wonen waar deze dingen gewoon gebeuren. Waar op die momenten wij mekaar als mensen moeten helpen.

Ja God heeft deze wereld geschapen, maar God is geen wrede God, die
- ff een golfje naar indonesie ....hhaaaa 100.000 doden
- met zijn vinger eens Haiti aanraakt...hahhaha 300.000 dood..
- laat ik eens flink blazen....dat is leuk...kijk 10.000 doden
- weet je wat leuk is....een enge ziekte, waar ze nog geen medicijn voor hebben....ben ik goed in...de pest snappen ze al, nu doe ik aids.....tegen de tijd dat ze die snappen doe ik weer een andere

boodschap van mij aan die god die je je dan voorhoud:......
- 30 dagen t licht van de zon uitdoen...gaat nog veel beter
- de ozon laag helemaal weg werkt ook erg leuk....huidkanker duurt ff voordat het er is...maar t resultaat is geweldig.

ik weet dat ik nu wel tientallen verbitterden over mij heen krijg...misschien wel een blog....maar ik word echt boos om te zeggen dat God straffen stuurt, waar onschuldigen aan sterven.

Sorry, ik weet dat ik nu het in het extreme trek.

En dan erbij zeggen dat God niet met zich laat sollen....

mijn gedicht van vorige week:

zoveel leven in een wereld vol met dood
een kind sterft bij haar moeder op schoot
een bom scheurt families uit mekaar
iemand denkt voor de hemel ben ik klaar

onze heer regeert
verheven is de zoon
onze heer regeert
eeuwig op de troon

de aarde buigt onder de druk van haar bestaan
300.000 nooit meer onder t puin vandaan
duizenden sterven door liefde en de daad
zodra door hiv t laatste stukje leven 'uit'gaat

onze heer regeert
verheven is de zoon
onze heer regeert
eeuwig op de troon

een half volgroeide baby, nooit meer verwacht
koelbloedig, als ongewenst om t leven gebracht
velen vinden dit een menselijk recht
als een baby oneerlijk om t leven vecht

onze heer regeert
verheven is de zoon
onze heer regeert
eeuwig op de troon

Ik kende iemand die zwaar kerkelijk was, iets van oud gereformeerd. Zijn broer kreeg een ongeluk, Dan is het die broers zijn eigen schuld, omdat hij de dag ervoor een televisie had gekocht. God straft die dingen af, was de boodschap. pffffffffffffffffffffffff

God's straf stond op Gogoltha. Daar liet God de aarde schudden, om het voorhangsel van de tempel te laten scheuren, om te laten zien dat de weg naar God vrij is....door de dood van onze Verlosser.

En weet je.....er stonden doden op, door die aardbeving !!!

Ja God is een Heilig God die niet met zich laat spotten. Als de ongerechtigheid te groot word, zal God deze aarde er van verlossen.

God laat de wereld zoals de wereld is. t Kwade zal de wereld nog verder verpesten. En dat zal tot een climax komen....de wederkomst van Jezus.
En ja....God zal dan zijn engelen sturen, die dergelijke dingen zullen doen, zoals beschreven in openbaringen.

Maar God is en blijft een God die HET leven heeft geschapen. God wil NIET de dood. Wij kunnen altijd dit Leven aangrijpen en weten dat wij dan bij de LEVENDE horen. En dat alle tranen van onze ogen zullen worden gewist.

behalve de vreugdetranen... Knipoog smiley (sorry Jonathan, ik kon het niet laten... Clown smiley )

Het enige wat ik nog kwijt wil is dit:

AMEN ... onze God, de Schepper van hemel en aarde is een God die het goede voor ons zoekt

En idd. de straf heeft Jezus al voor ons gedragen !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:40

DAVID923 schreef:

lang verhaal kort:

gaan mensen uit de kerk omdat ze niet geloven, hoop ik dat ze de Bijbel lezen, en zelf een relatie zoeken met onze LIEVE HEER.

en dat ze niet vallen onder deze groep:

1joh 2:

19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn: maar aan hen moest openbaar worden, dat niet allen uit ons zijn.

rom 8:

Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

Ik vind het jammer dat je het niet per geval bekijkt David !

De reden dat ik de kerk verliet heeft niks, maar dan ook niks te maken met ongeloof.
Vaak wordt er ook tegen mij gezegd (wordt geschat) dat het zou liggen aan de mensen in die kerk, maar ook daar slaan ze volledig de plank mis.
Bij mij heeft het helemaal niets te maken gehad met de mensen, maar de manier waarop ik zelf de dienst (inhoudelijk) beleefde en dit steeds meer als negatief ervoer omdat ik sterke contrasten ervoer met wat er bijv. gepreekt werd en hoe ik het geloof zie.

Ik heb veel later een dominee uitgenodigd van de Ned. geref. kerk en een jaar later een voorganger van de baptistengemeente en daarin werd mij duidelijk dat ik wel een goed beeld heb van God en het geloof, maar dat de manier waarop mensen het geloof brengen (en dan met name een dominee of voorganger) voor mij anders overkomt dan het bedoeld is.
Een individueel gesprek, daar bleek ik geen moeite mee te hebben... wel had ik er veel moeite mee als ik mijn mond moest houden en aanhoorde wat er gezegd werd, terwijl ik daar niet direct op kon reageren. Binnenin mij werd ik dan onrustig en ervoer ik steeds meer angst, op een gegeven moment echt ondraaglijk.

Sinds ik niet meer naar de kerk ga, ervaar ik een rust...
Sinds maart 2007 (dat ik me besefte dat God van mij houdt) betekent God (weer) alles voor me en vind ik het ook erg belangrijk het geloof te delen... denk echt dat je dat als christen nodig hebt om elkaar op te bouwen en te bemoedigen in het geloof (,althans die behoefte heb ik persoonlijk wel,) maar in de kerk zou ik weer tegen het verkeerde beeld van God aanhikken, iets wat de voorganger niet bedoeld, maar zo komt het bij me binnen.

Ik heb helemaal niet het idee dat ik verkeerd bezig ben... ik denk dat God mij als geen ander kent en precies begrijpt wat in mijn (persoonlijke) geval de reden is dat ik niet naar de kerk ga.

Toch zit ik er de laatste tijd wel over te denken, welke kerk voor mij geschikt zou zijn; voor mij is het daarbij erg belangrijk dat ik individuele begeleiding krijg...

Mijn tip wat betreft de mensen om je heen in de kerk... mensen kunnen altijd teleurstellen. Ik denk dat het het belangrijkste is dat als je naar een kerk gaat, je je op God gericht houdt... !
En mocht je teleurgesteld zijn in mensen is het denk ik wel belangrijk om dit aan te geven en het al in een beginstadium bespreekbaar te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:08

Ik moest opeens aan dat liedje denken...

"Gods love is brighter than the brightest star,
that shines every night above.
And there is nothing in this world,
that can ever change His love."

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 11 juli 2010, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 12:03

JONATHAN890 schreef:
lekker laten Tess....ik voel niets hoor....zulke dingen raken mij geheel niet.
Zeker niet omdat t over iets anders gaat dan dat Chatuliem schreef.

Kijk als je leest zie je dat

sommigen zeggen
dat alle dingen
in de sterren staan geschreven
dingen die nog komen
en deel worden van ons leven (kijk hier schrijf ik over mensen die vertrouwen/geloven in sterren/horroscopen en dergelijke)

maar ik weet ( maar dan zeg ik dat IK weet dat......)
dat God's plan
omvattender is dan t heelal
anders dan wij t zien
liefde die komen zal

niet nodig voor mij die toegevoegde informatie.
Volgens mij als je goed leest, zie je al dat het erin staat... dus...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 00:58

CHATULIEM619 schreef:
Heel vreemd gedicht Jonathan,......maar goed, ik heb geen zin om weer een nieuwe discussie te beginnen.

Waarom nou vreemd ?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 00:56
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

JONATHAN890 schreef:
We hebben het met zijn allen gezellig gemaakt hoor....ik heb niet veel extra's daaraan gedaan.

Maar wel het initiatief genomen om dit topic te beginnen en daar kwam al snel iets uit... wat leidde tot dat oh zo gezellige avondje... Lachende smiley dus... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 12:11

CARIN303 schreef:
Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis.
Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten.
Voor herhaling vatbaar!

Ik vond het super gezellig !
wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar... Lachende smiley

Met dank aan Jonathan die dit uitje binnen heel korte tijd organiseerde, samen met de plaatselijke deskundige Carin... hi... Knipoog smiley
Bedankt !!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:50
BerichtOnderwerp: angst

DAVID923 schreef:
sorry dat ik Bijbelverzen plaats, wat denk ik wel op een christelijk forum, we kunnen idd beten ons hart en onze gevoelen laten regeren.

mijn excusus. Coole smiley met zonnebril

Hoi David,

Ik vind dat het hard kan overkomen als je alleen teksten plaatst... Arianne (en het had net zo goed een ander kunnen zijn die zijn/ haar persoonlijke verhaal met ons op 't forum wilde delen) had op dit topic net een reactie geplaatst over haar gevoelens, en aangezien het hier over "angst" gaat, een soms best wel complex gevoel waar je als christen ook lang niet altijd je antwoord op hebt, vind ik alleen die tekst daarover plaatsen niet de juiste manier... kwam op mij over als dat je als christen niet goed bezig bent (of niet goed genoeg zou geloven) als je angst ervaart...

Ik vraag me af of je dan vergeten bent dat Jezus in de hof van Gethsemané zijn zweet als bloeddruppels op de aarde viel van angst... en wat te denken van Petrus die weliswaar had moeten vertrouwen op Jezus, toen hij over het water naar Jezus toeliep, maar ook zijn angsten kende.

Dat zijn voor mij voorbeelden van situaties in de praktijk, die het leven mijns inziens meer laten zien dan (uit zijn verband gehaalde) teksten.

Oke, Jezus moest lijden... maar wat betreft Petrus... hij was ook een mens en ook al was 't beter geweest dat ie Jezus volledig vertrouwde, toch mocht hij er ook zijn met zijn twijfels, Jezus bleef er zijn ook voor hem !
Ook wij mogen er zijn met onze angsten en zelfs twijfels... God kent onze zwakheden en wil ons daarin helpen... dat hoeft mijns inziens geen dilemma te zijn in je geloof naar God toe. Hij weet als geen ander hoe we zijn en wat we daarbij voelen !

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 10 juli 2010, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: een helpende hand(CM klusdag)

TESSYBEAR731 schreef:
Mensen, heel veel succes vandaag met het klussen bij deze temperaturen...
maar vooral ook heel veel plezier! Knipoog smiley

Succes allemaal !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 17:21

MARIEKE897 schreef:
zo heej, echt jammer!! Maar soms is het beter verstandig te zijn ... Huilende smiley, smiley in tranen

we denken aan je... Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 16:08

DAVID923 schreef:
1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Spr 29,25
Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar.

jammer dat je zo reageert... in de praktijk zie je dat het blijkbaar niet zo gemakkelijk is... je zou ook mee kunnen voelen of als dat je iets beter ligt: mee kunnen denken.
Vind dit een beetje erg koel en afstandelijk overkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:56

DAVID923 schreef:
1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Spr 29,25
Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar.

Volgens mij is angst een natuurlijke reactie en kan een nuttige functie hebben, bijv. in een dreigende situatie, het zgn. vechten of vluchten.
Pas als het extreme vormen aanneemt en de dingen niet meer in balans zijn wordt het een last en is het zaak er iets aan te doen.

En dan heb je ook nog de ingrijpende dingen die je als (individueel) persoon kan meemaken... op grond daarvan kun je een verkeerd beeld krijgen van de werkelijkheid.
Zo heb ik een hele tijd een angst gehad voor God zelf... daar koos ik niet voor, maar het overkwam mij... en ik denk dat het verleden daar een hele grote rol in heeft gespeeld, daar ik ben opgegroeid in een onveilige situatie.

Dus zo'n tekst hier neerzetten, tja... soms is het in praktijk ingewikkelder, maar we mogen weten dat angst niet het laatste woord heeft, maar dat we mogen vertrouwen op God (/Jezus) die ook de angsten heeft overwonnen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:42
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

TESSYBEAR731 schreef:
Lieve Arjan,

Jouw eigen hoekje
blijft nu voorgoed leeg

Rust in vrede

http://www.youtube.com/watch?v=IbPKaIozS-c

We missen je Arjan...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:28

ARIANNE566 schreef:
Ik heb een enorme angst voor falen. En dan niet in de zin van een examen of iets dergelijks. Maar in de zin van falen in de verwachtingen die anderen kunnen hebben. Deze verwachtingen komen tot stand in mijn hoofd en zijn vaak nooit door anderen hardop uitgesproken.

Het beheerst voor een groot deel mijn leven. Ik kan moeilijk nee zeggen, alles moet perfect worden gedaan, moet overal de controle over hebben en kan moeilijk relativeren. Ik praat ook altijd in de zin van "moeten" en kan eigenlijk van weinig dingen meer genieten.

Deze angst zorgde ervoor dat het afgelopen jaar mis ging. De combinatie van de perfecte werknemer, de perfecte student, de perfecte vriendin, de perfecte dochter, de perfecte gelovige was niet meer vol te houden. Aan alle kanten dwong mijn lijf om gas terug te nemen. Veel ziek, slaapproblemen, extreme vermoeidheid, nekklachten en uiteindelijk kreeg ik in april de diagnose burn-out. Ik werd gedwongen om alles te laten vallen. Alles waar ik zo hard voor gewerkt heb. Toen werd ik geconfronteerd met mijn dieperliggende angst: wat zou iedereen wel niet van me vinden? Ik ben 25 en heb een burn-out.

Inmiddels weet ik wel dat iedereen voor een groot deel opgelucht is dat ik eindelijk leer accepteren wat genoeg is en wie ik zelf ben. Angsten worden langzaam omgezet in acceptatie van wie ik ben en welke tekortkomingen ik heb. Daarnaast komt heel voorzichtig de acceptatie dat als ik straks weer beter ben dat ik anders zal zijn als daarvoor en dat iedereen daar wel weer aan zal wennen. Mijn angsten zijn vaak niet gebaseerd op feiten, maar op veronderstellingen die ik niet durfde te controleren. Nu heb ik weer een angst overwonnen: mijn verhaal durven vertellen aan vreemden zonder me druk te maken wat ze van me vinden.

Het is een ontdekkingsreis naar mezelf en God helpt me daarbij. Al kan ik het nog niet zien.

Goed van je Arianne !
Dat is een heel leerproces he', maar je hebt nu een belangrijke stap genomen om je verhaal hier neer te zetten...
Ik hoop dat je steeds meer leert ontdekken wie je zelf bent, God houdt van je en vindt jou waardevol... ! hoop dat je dat kunt vasthouden, ongeacht wat anderen van jou denken.

Het is fijn als mensen positief zijn over je, maar er kunnen soms ook mensen zijn die zich niet goed raad weten met de situatie, bijv. als iemand verandert... laat dat je niet weerhouden om die moedige weg te bewandelen die je nu ingeslagen bent... Knipoog smiley
Succes !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:14
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

HANNAH810 schreef:
ik geef de ontvangen knuffies door aan mijn oudste pleegkindje die nu "logeert" in een ander pleeggezinnetje... Kussende smiley Kussende smiley

Hannah, een dikke knuf... !! Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:06

JONATHAN890 schreef:
schreef:
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:

Carin303 gaat mee eten
Susannah475 gaat mee eten
Tessybear731 gaat mee eten

Crossroad317
Jonathan890 gaat mee eten
Brazeevel772 komt om ongeveer 21uur (neemt nog een oud lid mee)

De volgende personen weten het nog niet zeker :
Martha018...........onduidelijk of je meegaat
Marieke897 denkt ook na .... wel komen hoor....!!!!!

CARIN303 schreef:
schreef:
Goedemorgen allemaal,

Als wij nou eens gaan eten bij de kabouterhut en daarna of daar iets gaan drinken of toch de stad in gaan? Bekijken we even ter plekke.

Ik zal de kabouterhut dan gaan reserveren om 20:00 uur !
Nu ben ik erg lastig online te bereiken omdat ik 2 dagen weg ben maar zal zorgen voor een contactpersoon die de stand van mee-eters bij gaat houden voor mij.
Hoop dat dit een goed plan is!
Ik heb er zin in, gezellig!

Het wordt dus de kabouterhut rond 20uur.

http://www.kabouterhut.nl/

Barchman Wuijtierslaan 202
3819 AC Amersfoort
Tel.: 033 461 90 92

Degene die niet meegaan eten kunnen mij een mailtje sturen, dan geef ik ze mijn mobiele nummer, om te vragen waar we zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:51
BerichtOnderwerp: Overleden

MARISKA601 schreef:
In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.

Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.

Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.

Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken.
Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.

Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar.

Niet te geloven zeg... onze bond...
Lieve Arjan, ergens bij God leef jij door, maar wat laat je (ongewild) achter en dan denk ik met name je zo geliefde vrouw.
Dat God met jou moge zijn en bij je vrouw !!! en de nabestaanden.

Ik schrik hier toch wel van... Arjan had zo gehoopt oud te worden, zoveel jaren nog te beleven met zijn vrouw.
Trouw was hij in de chatbox maanden (misschien wel jaren) en daar ontmoette ik hem ook, en heel soms een mooie privechat over het geloof... na maanden (misschien wel na jaren) op 22 mei sprak ik hem dan eindelijk live, ik zie mezelf nog staan, denkende dat een andere vrouw bij hem hoorde... ik kon er gelukkig om lachen...
Heel vreemd om nu te zien dat dat m'n enige en laatste kans was om hem te ontmoeten.

Ik wens Arjans vrouw en de nabestaanden heel veel troost en Gods nabijheid toe !
Don't give up, no matter how hard life can be sometimes... God is with us ! and He will help us through (it)... !

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 9 juli 2010, 00:55
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:43

MIEK114 schreef:
Zeker mooi geschreven...... en waar....

tnx !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:26
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Hiep hiep hoera voor Herman040 !!

Hartelijk gefeliciteerd Herman, je hebt me (weer) ingehaald Clown smiley Knipoog smiley
'k Hoop dat je een leuke dag hebt gehad !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: Onder welk stukje hemel...

MARIEKE897 schreef:
bijna bedtijd,
nog even zit ik buiten
genietend van de zwoele zomeravond
de stilte om me heen

ik staar naar de sterren
ze fonkelen
wat zijn ze weer prachtig!
wat heeft God dit toch mooi gemaakt..

genietend van mijn wijntje
doezel ik lekker weg
en vraag me dromend af
waar jij bent

onder welk stukje
van die prachtige hemel
zit jij nu ook
de stilte te ervaren?

vind jij ook je rust en praat je met Hem,
door in de stilte van de avond
Hem te zoeken en
vrede te vinden met de dag?

vraag jij je ook af waar ik ben?
onder welke sterren ik zit te dromen?
probeer jij ook voor te stellen
hoe het zou zijn?

zou jij ook niet liever
samen genieten?
onder de sterrenhemel
met zn 2en?

met mijn benen over de jouwe en,
mijn hoofd op jouw schouder
samen kijken naar de sterren
samen dromen, af en toe een kus?

samen stil zijn
samen genieten
en beleven,
de schoonheid van de schepping...?

het is bedtijd
ik glimlach naar boven
en dank Hem
voor de rust

en dat ik mag vertrouwen
op Zijn liefde en Zijn tijd
en dat Hij wel weet
onder welk stukje hemel jij zit..

Marieke

Wat een prachtig gedicht...
Ik vind dat je dat erg mooi verwoord hebt Marieke !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:47

TESSYBEAR731 schreef:
Jah...pannenkoeken! Lachende smiley

Count me in Knipoog smiley

I'm for... Kwijlende smiley eh... in Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 7 juli 2010, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:35

JONATHAN890 schreef:
inderdaad....mooi stuk door suus geschreven !!

tnx Jonathan !
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 Volgende
Pagina 48 van 71