Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 22:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | KOFFIE OVER JE TOETSENBORD!!! |
Wat zonde van de koffie ... Jol, probeert vandaag te relativeren dat haar laptop definitief dood is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 19 juni 2013, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 14:36
Onderwerp: Forumregels
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Jol
Ik bedoel eigenlijk, wat ik zelf laatst even had.
Nou ik zat een post te schrijven en toen, ineens realiseerde ik me, dat natuurlijk de hele wereld mee kan lezen.
Nou is het niet zo dat ik daarom mijn post ánders ga schrijven, maar ja, het zit wel ergens in mijn achterhoofd, onbewust, zeg maar.
Zó bedoel ik het, snap je? Ja, en natuurlijk niet naar jou persoonlijk Jol , Gewoon in het algemeen zeg maar. |
Als je rekening moet houden met de hele wereld kan je nooit je zelf zijn. Ik ben maar eenvoudig die ik ben en dat is okay
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 09:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik denk dat dat is, als je bijvoorbeeld een serieus onderwerp heb, en dan ineens allemaal vijfjes, iemand die dat leest denk he wat is dat nou, zoiets, snap je?
We hebben natuurlijk wel een voorbeeldfunctie en zijn een getuigenis als christenen.
|
Ik begrijp jouw verwijzing naar getuige zijn en voorbeeldfunctie niet. Heeft hier volgens mij niets mee van doen. Dan kom je al snel in be- en veroordeling van elkaar terecht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 19 juni 2013, 09:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 08:07
|
|
|
En sommige acties komen erg uit de lucht vallen. Zoals de regel die er opeens is dat je geen gedicht moet plaatsen in een ander topic als gedichten. Nou ik heb zo her en der de afgelopen dagen gedichten gezien in verschillende topics. Is dat dan geen punt? En is die opeens opduikende regel wel uitvoerbaar? Een hoop spontaniteit is er voor mij wel af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:45
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man |
Ik herhaal het nog even... het zijn moeilijke dagen voor de v r o m e c h r i s t e l i j k e h e t e r o m a n
....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 juni 2013, 19:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:07
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Geest van hierboven, leer ons geloven, hopen, liefhebben door uw kracht! Hemelse Vrede, deel U nu mede aan een wereld die U verwacht! Wij mogen zingen van grote dingen, als wij ontvangen al ons verlangen, met Christus opgestaan. Halleluja! Eeuwigheidsleven zal Hij ons geven, als wij herboren Hem toebehoren, die ons is voorgegaan. Halleluja! |
Tja mooi lied, maar even een tip: ivm de overzichtelijkheid hoort dit niet hier thuis, het hoort of bij mooi lied topic, ondersteund met filmpje joetjoep of onder gedichten. Dat is voor het overzicht beter, heb ik begrepen ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 juni 2013, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 10:58
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Alleen in forum gedichten, anders wordt het onoverzichtelijk, snappie?
En een vijfje heeft 11 woorden, dus er had er nog een onder gemoeten, een woord;) |
nee, anders word het te vrij met creatieve uitspattingen, snappie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 14:54
|
|
|
[quote=IJSJE204]Hoort dit niet onder: waar word ik blij van? Je zult maar zo'n lieve vriend hebben!!![/quote]
Je wil niet weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 14:20
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Hoort dit niet onder: waar word ik blij van? Je zult maar zo'n lieve vriend hebben!!! |
Oh ja dat is waar ook. Nieuw topic "weest dankbaar"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:25
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | zucht piep piep de batterij van me rookmelder is bijna leeg, morgen ff nieuwe halen want dit is irri |
Zuchterdizucht, de harde schijf van laptop is aardig toegetakeld geloof ik maar kan voor nood via speciaal programmaatje van vriendlief op internet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 22:58
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol !!
Hij is erg leuk, deze film, maar ja, ik weet niet wat het te maken heeft met dit topic, dus misschien ook even zetten bij 'Humor', en anders doe ik het wel een keertje.
Maar wel een erg leuke film, en ook grappig, met kernen van Waarheid erin.
Nu is mijn pauze voorbij en ga ik weer verder aan het werk hier !!! |
Ach dat moet je zien in de context van de discussie, past er wel bij hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 18:05
|
|
|
Ik vind het best jammer dat dit goed lopende topic onder christelijk leven nu gesloten is en opnieuw opgebouwd moest gaan worden onder "van alles nog wat". Het was in beginsel eigenlijk ook niet zo bedoeld voor "geneuzel" maar voor wie het verstaat zet ik het startschot van de 1e klaagmuur hier weer neer.
Klaagmuur is daar niet voor niets klagen is niet negatief beginsel
Klagen als je je beklag doet op de juiste plek achterlaten
Dan toekomst in rug naar muur verder, met nieuwe moed lopen
Klaagmuur is niet voor niets nagebleven briefje in de muur stenen
Gedenken zoals Jakob steen als Bethel briefje, teken tussen stenen Hoop!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 15 juni 2013, 18:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 17:28
Onderwerp: Mijn vakantie verhaal........
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In de opgevouwen tent?
Hahahahahahahahaahhhahahahahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
OOO, ja, had je maar moeten blijven staan op die camping; eige schuld dikke bult |
We zetten de tentjes vandaag als proef op... de camping komt nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 17:12
Onderwerp: Mijn vakantie verhaal........
|
|
|
Eigenlijk hoort dit bij het slechtste moment van de dag. Maar omdat het een dag ter voorbereiding was op de vakantie zet ik het toch maar even hier....
Jawel, tent opgezet, 2 stuks zelfs mét deze harde wind tussen hoge populieren. Tent bijna meegezogen door de wind, leermomentje, zet nooit de deuropening van de tent in de richting van de wind. Zet daarbij ook eerst even uw grondzeil vast.
Na een uurtje of zo... tentjes weer opgevouwen, flink aangedrukt zodat alles weer picobello in de tassen paste... zitten we in de auto... uhh ja .. oeps waar is mijn gsm???? Jans biedt bereidwillig aan om even mij te bellen. Raad es waar het geluid vandaan kwam....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 15 juni 2013, 17:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 11:38
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nou huilen zou ik niet meteen doen dat schrikt sommigen weer af. Maar heel mooi hulpeloos gaan staan kijken voor je tent of waarvoor dan ook maar waar je die leuke man zn hulp bij nodig hebt helpt echt hoor |
Echt wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 10:53
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Jij hebt oog voor romantiek! Nog even en de sterren verschijhijnen, eerst één voor één ??? |
Niet op gelet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:22
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Jol, jij bent ondertussen wel erg geëmancipeerd geworden! Er bestaat niets mooiers dan met de leukste man in de regen in je tentje te zitten, maar ik vind wel dat HIJ eerst die haringen in de regen moet verwerken. Daarna krijgt hij een lekker glaasje druivensap en je hebt de ideale setting voor een romantische avondje samen. Ohja, voor het topic: onder het zachte maanlicht dat door de regenwolken heen schijnt. |
Geworden? volgens mij was ik het al.
Ondertussen is het al een zwoel avondje hier... laat zonlicht door de bomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:08
|
|
|
JANS221 schreef: | Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten. |
Nodig je gewoon de "leukste man" uit (jaha IJsje is er weer, kunnen we het weer over de leukste man hebben, maar om on topic te blijven) om bij mooi weer even voor je tentje te zitten. En bij regen kan hij een pluutje voor je ophouden terwijl jij er braaf de haringen in tikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 20:46
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het nodig hebben om nodig te zijn...Er komt mij wel iets van 'schoonmoeder(s)' opzetten, en meteen daarna iets van een beginnende hoofdpijn, die meteen weer stopte, zodra ik stopte met denken erover
Dus ik stop maar even met denken, maar snap hem wel denk ik.
Ik bedoelde trouwens nu: ik heb nodig, en men heeft mij ook nodig, beide kanten, ja ik las het terug... |
haha!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 20:22
|
|
|
JANS221 schreef: | Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten. |
Strak plan. Vergeet de haringen niet.
Zullen we daarna een nieuw topic openen? De wedervaren van Jans en Jol.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 14 juni 2013, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:26
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het valt vandaag weer mee hè? |
Ja best wel, als het nou morgen ook zo is, kan ik m'n tentje es testen op een droog veldje.
... of tent test mij, ik denk dat dat het eerder zal zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben ook nodig, men heeft mij ook nodig, prive dus, maar ja, ik moet wel, en dat is logisch, ten allen tijden mijn grenzen kunnen zetten.
Gewoon...ik wou ook even wat zeggen hier |
hmm maar je snapt hoop ik wat ik bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 14:24
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ik heb ook een paar keer gedate met iemand die in het begin erg veel nadruk legde op dat ik alles en alle problemen die ik had met hem kon bespreken. Toen ik hem vroeg of hij iemand had met wie hij zn problemen kon bespreken bleek dat een schot in de roos. Vaak is degene die veel hulp aanbied ook degen die het meeste hulp nodig heeft |
Die mag dan hier even leren klagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 10:42
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja, het met z`n tweën oplossen van problemen is niks mis mee. Maar dit ging om een eerste kennismakings mail. En dan vind ik het wat vreemd om direct over problemen te beginnen, die er misschien niet eens zijn op dat moment |
Dat lijkt me irritant ja... maar zegt misschien ook veel over iemand die het erg nodig heeft om nodig te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:01
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | wat zoek je hier dan ? als ik zo vrij mag zijn te vragen want je lijkt mij iemand die alles mooi voor mekaar heeft.
klaagt nooit ... saai saai je moet wat te mopperen hebben of gaat alles je voor de wind? |
Heerlijk dit. beetje meligheid :)) De klaagmuur heeft meerdere functies, heel sociaal gebeuren voor klein en groot. Dus klaag, zing, bid, spreek, zwijg, loof, spring uit de band en af en toe ook en maak van je hart geen moordkuil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:24
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROLF230 schreef: | Hahaha, ken je die reclame dan niet Zeeland? (is al oud, uit de tijd dat ik nog tv keek). Volgens mij was het g*tverpielekes! |
http://youtu.be/APVUeRSvxDM
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 4 juli 2013, 06:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 16:39
|
|
|
JOL252 schreef: | Klaagmuur is daar niet voor niets klagen is niet negatief beginsel
Klagen als je je beklag doet op de juiste plek achterlaten
Dan toekomst in rug naar muur verder, met nieuwe moed lopen
Klaagmuur is niet voor niets nagebleven briefje in de muur stenen
Gedenken zoals Jakob steen als Bethel briefje, teken tussen stenen Hoop! |
Back to the roots.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 juni 2013, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:42
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het regende goud! Het is alweer vijf jaar geleden dat het op een glorieuze dag ‘goud’ regende in de opengeslagen Bijbel van TRIN-CEO Mattheüs van der Steen. In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Nu, drie jaar later, vindt Mattheüs het hoog tijd om het wonder af te stoffen en opnieuw in de etalage te zetten. Op zijn Facebook-pagina op 11 januari https://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl schrijft hij aan zijn 7.000 fans:
A good friend of mine has sent me this picture, it was a season ago that gold dust appeared in my bible for a year. It was scary, holy, weird and awesome. Over the internet some good meaning christians made jokes and made it look foolish, some of them where convinced it was fake, it was not gold, it was even demonic.
This Picture:
|
tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:20
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
PETRA373 schreef: | Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert? |
Ik hoorde gister over een zoon van een vriendin die al een jaar slaapprobleem heeft, ernstig als gevolg van weer een ziekte die eindelijk onder controle is gekomen via medische wereld. Hij werd al een tijdlang behandeld in een kliniek maar niets sloeg aan, hij bleef maar 1 of 2 uur per nacht slapen... ten einde is er met de hele gemeente afgelopen zondag voor hem gebeden, was mooi moment ook. Gisteren vertelde vriendin me dat hij sinds zondag al 2 nachten goed geslapen heeft. YEAH!
|
|
Naar boven |
|
|