Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:25
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja dat is het, ik voel me beduvelt door hem, want twee weken geleden kwam ik er eigenlijk achter en toen zei hij dat hij het niet meer zou doen en ben ik heel duidelijk geweest en er consequenties aan gehangen dat als ik hem weer zou betrappen dat hij dan zijn mobiel en zijn tablet voorlopig in kon leveren bij mij als straf.
Nu heeft hij ontslag gehad op de camping waar hij werkte want hij liep popiejopie te doen op de camping en met een peuk in zijn mond over de camping te lopen, dus waren twee dingen, en hij had ontslag gekregen en hij rookte weer Voel me zo rot dat hij over verschillende dingen heeft gelogen en mij andere dingen verteld dan de waarheid |
Heel herkenbaar......maar weet je......het komt meestal wel goed maar sommigen hebben een wat hardere leerschool nodig en moeten hun eigen neus flink stoten.........Enne goede straf want zonder social media ben je als veertienjarige nergens........ Ik zal hier maar geen onthullingen doen als ze eenmaal de smaak van het uitgaansleven te pakken hebben........ Maar, sterkte ermee.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 augustus 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:23
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Verneem dat sommige mensen hier een filosoof gedachte`s hebben en niet bij de context blijven en daarom ook een vaag antwoord blijven geven.
Bij zulke mensen kan de duivel gewoon zijn gang blijven gaan zodat men de waarheid ook niet meer ziet, hoort en spreekt. Hun mogen wel oppassen ook al doet men goede werken maar als men de waarheid niet aanneemt door Jezus Christus heen is hun geloof heel arm en niet rijk.
Een mens kan geen 2 heren dienen.
<><
Zwaan |
Je durft nogal wat te schrijven Zwaan......dus jij doet het wel goed? En je mag wel zo oordelen over andersdenkenden???? Alleen wat jij denkt wat goed is is ook goed? Dan hoef je ook niet meer van gedachten te wisselen hier op het forum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:21
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Het onderwerp wat mij bezighoudt is ook niet de Yoga of een ander onderdeel van Zelfvinding en verwezenlijking.
Kijk ik heb zelf absoluut geen vertrouwen in de oosterse zienswijzen en of Zen boedhisme. Dat moge duidelijk zijn. Ik heb het ook niet op accupunctuur, strijkers en andere charlatans. Maar Satanisme is meer dan de boeken van Aleister Crowley lezen en de kerk van vriendje Anton LaVey bezoeken. Dat is het openlijke satanisme.
Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
En door de machthebbers in de wereld als middel wordt gebruikt om macht en voorspoed te verkrijgen.
Satanisme is alles wat direct de Boze dient en zijn kwaadaardige spel steunt. Of het nu gwild en bewust is of ongewild en onbewust.
Het dragen vann Talismannen in de vorm van het Alziend Oog , de reclameborden waar dit teken in is verwerkt , de andere satanische symboliek die hiermee verbonden is , moge dan voor mensen onbeduidend zijn , de demonen en machten der duisternis zien hierin enkel en alleen een uitnodiging om binnen te treden.
Wij , europeanen , denken dat de Boze zich aan onze wil aanpast of als wij zeggen " nee " dat het hem afschrikt.... iemand die een duivels symbool bij zich draagt en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op internet , zoals de SS deze ook droeg , met niet raar opkijken dat de hel en al zijn trawanten dat als uitnodiging bezien.
De Thunderbolt SS is een satanisch teken gedragen door de Totenkopf divisionen van de SS. Alle SS troepen waren satanisch beinvloed. Hitler was een satanist. Het Swastika teken is niet van de duitsers maar van de natuurvolken die de zonne god aanbaden , die overigens niemand anders is dan Satan.
Ook in de katholieke kerk is de Satanische symboliek niet van de lucht. Albert Pike , een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog heeft eenboek geschreven wat door de vrijmetselaars als handboek wordt gebruikt. Of Morals and Dogmas ......
Albert Pike was vrijmetselaar en apert Satanist. Vrijmetselaarij is Satanisme en de vrijmetselaars weten heel goed welke god ze dienen. Ook hun inwijdingsrituelen zijn doorspekt met het aanbidden van de prins vann het Kwaad. |
Maar waarom houdt het je zo bezig? Het is toch voor jou ook de ver van mijn bed show? je kan het lezen en er wat van vinden maar je hoeft er toch niets mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En:
Ik roep dus niet zomaar wat, ik probeer het te baseren op feiten. Ik heb eerder aangegeven dat esoterie en occultisme met elkaar samenhangen en het wordt dus door deze artikelen bevestigd... |
Ik zie Yoga en meditatie er niet bij staan.... Binnen het christendom beleven mensen ook bovennatuurlijke zaken, spreken en bidden in tongen, het in de Heer zijn, jij zult het beter weten dan ik....... in evangelische kringen zijn daar voorbeelden ten over, maar dan noem je het niet occult......gaat het over wat anders dan wel.....en dat vind ik zo'n rare gedachtenkronkel..... Esoterie en New Age wat is er mis mee?Heb je daar ervaring mee of baseer je je kennis op Wikipedia?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 augustus 2012, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ` Maar hierbij blijf je in het vage en vertel je nog steeds niet wat volgens jou de waarheid is en wat zoals Chatuliem vroeg occult is. |
Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....
Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren...... Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 augustus 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat vind jij dan occult? Of heb je daar geen definitie voor? |
Ik vind niet zo gauw wat occult.....net zo min als ik nooit over De Waarheid heb.......Dat is voor ieder mens verschillend, jouw Waarheid is voor jou De Waarheid maar voor mij niet, ik heb De andere Waarheid....maar zijn wij dan minder of betere christenen? Nee, wij beleven het anders..... Mijn geloof draait voor mij niet over wat occult is of wat niet mag......Persoonlijk geloof ik ook niet dat God de oorzaak is van de kwade en moeilijke dingen die ons treffen. En omdat ik dat niet geloof kan ik ook niet bidden om wat moeilijk is weer weg te nemen. Ik bid omdat ik me realiseer dat niet alles in in de handen van de mens ligt. Niet alles is maakbaar, je hebt altijd je eigen verantwoordelijkheid maar ik geloof en ben er van overtuigd dat God bij ons betrokken is. Toen mijn dochter ging backpacken in Azië heb ik duizend angsten moeten bedwingen en heb ik wat afgebeden: God, als ik haar niet kan vasthouden, wilt U dat dan doen....... En als God dat wil gebeurd dat ook.... Dus mijn Waarheid is anders dan die van jou, maar daarom minder waardevol?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.
Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan...
En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.
Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.
Ik vind niets mis mee met Yoga !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen. Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.
De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet? Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet. Dat is een antwoord.
Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg. |
Je hebt gelijk Shanita.....maar waar ik slecht tegen kan is dat men het gelijk als occult en satanistisch betitelt.... Maar als je aan de gebedsgenezingsdiensten komt die misschien ook wel wat voor invloeden hebben dan zijn de tenen wel gelijk erg lang.... Het kan niet jouw ding zijn yoga of mediteren net zoals Jan Zijlstra niet mijn ding is....Of het in tongen spreken, noem maar even wat.... Maar er zijn gelukkig genoeg christenen die mediteren en ook aan Yoga doen en uit ervaring erover praten dan mensen die van de kerk horen dat het niet mag of occult is...... Noemt men het sexueel misbruik in de kerk dan ook occult? Ik heb er geen moeite mee dat mensen Yoga of mediteren niets vinden, ik heb moeite met het etiket wat er op geplakt wordt......zeer ten onrechte....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Neeee. ik blijf wel heel de nacht op . het is toch te warm om te slapen. |
Je kan ook lekker buiten onder de sterrenhemel gaan slapen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is. |
Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk.... En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het begint nu écht te stinken naar de maandag. Op naar de volgende vakantie. |
Vergeet je wekker niet te zetten Visser.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bedankt voor je respons En dat laatste kan ik volledig amen opzeggen!! Heb zelf niet zoveel verstand van yoga maar van wat ik er van gezien heb, zijn het gewoon gymnastiek oefeningen, dezelfde oefeningen die ik ook weleens in de sportschool gedaan heb. Toen heten ze gewoon buikspieroefening enz i.pv. die indische namen die yoga er aan geeft. En spierversterkende oefeningen heb ik in mijn beroep wel nodig. (maar even voor de goed orde ik doe niet aan yoga) Wat bedoel je over het in extase raken bij kerkdiensten? Christelijke kerkdiensten? Vallen in de Geest enzo? |
Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:44
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.
Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind. Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.
En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga ....... De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.
Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .
Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.
Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.
Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua. |
Ik vind het lariekoek wat je allemaal schrijft.........Binnen de christelijke kerken is meditatie heel gewoon en wordt er niet zo denigrerend als jij dat doet over geschreven.....Er zijn ook kloosters die zelfs Zen meditatie cursussen geven......... Wat jij over yoga schrijft en beschrijft komt mij absoluut niet bekend voor maar ja, ik beoefen het ook pas zo'n tien jaar of zo.....heb er nog nooit wat duivels of satanistisch in gemerkt..... En buiten dat is het natuurlijk zo dat wat voor jou telt niet voor een ander hoeft te gelden....... Niemand verplicht je om te gaan mediteren of op yoga te gaan, niemand verbeid het je ook.....Het is een vrije keuze.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:52
Onderwerp: Waarheid
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geloof ook dat dat DE WAARHEID is!!! |
Het is zo jammer dat een ieder zijn eigen Waarheid heeft.....en die vind dat dan De Waarheid......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Tja wie de schoen past ..... In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.
Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren. Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.
In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na. Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend. Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten. De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen. In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.
Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht. Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.
Wat betreft Harry Potter........ Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens. Tovenaars die een literaire functie hebben ? Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte. En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?
Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars. De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden. Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.
Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen. Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.
Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.
En dat lukt hem goed. Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren Toen de harry p leugen en zo gaat hij voort.
Wolf en schaapskleren ? |
Je geeft nu een theoretische uitleg.......maar heb je het zelf ervaren dat het des duivels is allemaal? Of praat je na? Ik heb trouwens nog nooit gehoord en ervaren dat Yoga voor geleide geesten is???????? heb jij dat ervaren tijdens Yoga?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 17:17
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme. ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven. Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten. Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen. Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan. De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.
Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven. Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is. Evenals hun ouders overigens.
Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme. Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant. Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.
Alles is ook gelieerd met het Satansisme.
Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie .......... Het is en blijft satanisme. De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie. De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie Reiki , Ying -yang enzo enzo.
Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God. Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme. Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze. |
Waar baseer je deze beschuldigingen op? Heb jij wel eens gemediteerd (overigens heel normaal, ook in christelijke kringen ) en heb je op Yoga gezeten dat je het als des duivels ervaart? Of heb je het alleen van horen zeggen en weet je eigenlijk niet zo waar je het over hebt????? Je schrijft wel wel over de satan en de boze maar heb je dat zo ervaren?????????? Of neem je maar gewoon over wat sommige kerken vinden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:10
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JANS221 schreef: | Buiten in het zonnetje ontbijten, krantje erbij, (bijna) iedereen slaapt nog, heerlijk stil.......... |
Zo'n moment herken ik.....is echt een geniet moment!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 07:44
Onderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Stel A = 1 × 6, B = 2 × 6, C = 3 × 6 ... Z = 26 × 6, en pas deze sleutel toe op het woord computer: 18 + 90 + 78 + 96 + 126 + 120 + 30 + 108 = 666
|
Zo kan je overal wat bij bedenken he? Moet ik nu mijn Iphone wegdoen? Of mag ik hem ondanks dit gewoon blijven gebruiken???? Hoe dan ook.....mijn Iphone gaat niet weg, veel te handig.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:41
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
JOL252 schreef: | Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...
En verder: Hij is trouw en maakt het werk wat Zijn hand in ons begonnen is af...
Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade... |
Maar wat versta je met "er op los leven".....? Ik denk dat ik naar de norm van refo CMmers er ook op los leef omdat ik geniet van een heleboel dingen in mijn leven......Terwijl ik er zeker niet op los leef maar gewoon niet zo hou van die regeltjes van wat wel of niet mag volgens de Bijbel......De zoals men dat noemt brede weg is toch ook leven?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 21:37
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ha , ik ook. |
Ik nog wel meer........... altijd baas boven baas he Maar ga er heerlijk van genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:14
Onderwerp: Olympische Spelen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je calvinistische achtergrond wordt duidelijk zichtbaar. |
Klopt Chatuliem, ik scoorde in het Calvijnjaar ook goed bij de test van Trouw wie veel calvinistische trekjes had.... Afkomst verloochent zich nooit he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:11
Onderwerp: de gratie Gods?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De Romeinenbrief stelt : Er is geen gezag dan dat door God is ingesteld Paulus dus |
Paulus was ook een mens Roelande en die schrijft met zijn eigen gedachtes....En niet alle Bijbelschrijvers zijn goede auteurs........reden des te meer om het niet allemaal zo letterlijk te lezen maar om te kijken wat men er nu eigenlijk mee wil zeggen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:07
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja meningen verschillen, maar hopen dat degene die totaal geen begrip voor uitkeringstrekkers hebben maar nooit zelf in zo,n situatie terecht komen want dan zul je jezelf en je mening nog es hard kunnen tegen komen. of moeten vluchten.... |
Je weet niets van mijn achtergrond dus ik zou niet gelijk iets suggereren als ik jou was......en inderdaad ik voel het ook als een sneer....... Er is niets mee om werkend je brood te verdienen, migrant of Nederlander......en als dat niet kan is het een heel ander verhaal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:40
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA944 schreef: | hoeveel mensen er met de komende verkiezingen op de pvv gaan stemmen? zeer zorgwekkend als er weer nederlanders op gaan stemmen de partij van geert Wilders schrijft voor om te stoppen met het verlenen van uitkeringen aan nieuwkomers.Migranten moeten tien jaar in nederland werken voordat ze recht krijgen op sociale voorzieningen.
eh dus je bent gevlucht uit een ander land en als je niet meteen werk vind heb je een probleem, waar leef je dan van? duwwen we zo mensen zelf niet richting crimineliteit. want niet iedereen kan natuurlijk ook meteen werken, sommiggen komen ernstig getraumatiseerd hier aan, zijn niet voor niks gevlucht. wat een stomme woorden weer van pvv. |
laten we het in ieder geval wel normaal vinden dat iemand gaat werken.....moeten de meeste mensen wel, ook die met trauma's......lijkt me ook veel beter dan je hand maar op te moeten houden... Is het wel zo raar wat hij zegt? Ik ben absoluut geen Wilders fan maar hier heeft hij wel een punt vind ik....... Als ik naar een ander land ga krijg ik ook niet gelijk een uitkering toch? Ik vind het al schrikbarend hoeveel mensen in Nederland met een uitkering rondlopen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Je hoord mij ook niet zeggen dat ze niks goed doen!!! Ik weet wat Johan Kruijff doet en er zijn zeer zeker meer spelers die dat doen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon absurd blijft!! Er zijn beroepen die zeer zwaar zijn en men moet doorwerken tot 67 jaar! Voetballers zijn met wat 35jaar?? klaar en eigenlijk te oud!! Nou ga dan alsnog gewoon werken! Worden ze echt niet minder van!! |
Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Helemaal mee eens Willemijn, gewoon kijken als ontspanning. Maar dat doe ik als ik sport ook, dat is ontspannende inspanning, hoofd leegmaken en lichaam de beweging geven die het hard nodig heeft op zn tijd. En dan wil ik inderdaad niet gaan nadenken over wat voor boodschap ik daarin mee zou krijgen, niet alles in het leven hoeft toch zeker een bijbelse boodschap te bevatten. |
Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:40
|
|
|
BART347 schreef: | sport is geen probleem, wanneer je t zelf doet, of je moet t te veel doen, das ook ongezond! (ik heb zelf ook 140 km / week gemiddeld gefietst, naar mn stage was al 21 km / dag, verder deed ik bijna alles op de fiets, en nu nog. maar er zijn grenzen)
de vergelijking die Paulus maakt is dat WIJ moeten uitzien naar de overwinning voor ons EIGEN leven. dat is DE focus.
als we denken goed te doen door te kijken hoe een ander iets doet, maar zelf niets doet, is eigenlijk ook gelijk aan leren maar niets geleerd hebben....
wanneer we naar sport kijken is een ding. wanneer een team wint, maar het enige wat je gedaan hebt is kijken, maar je meent min of meer zo ook gewonnen te hebben, toon je er toch deel aan te hebben. vergelijk dat eens met het deel hebben aan het lichaam van christus. als we menen Hem toe te behoren omdat we hem aanbidden en zo deel te hebben aan het Lichaam omdat we ons vereenzelvigen met Hem, en meedoen aan het avondmaal, omdat we streven te wandelen zoals Jezus ons voorging. bedenk dan dat juichen voor voetbal (ed), en vereenzelvigen met bv een team, aanbidding is voor sport.
mocht je de vergelijking nog niet zien, bedenk hoe het ons legitimeert tegenover God.... (hopelijk is niet alleen on ons spreken, maar ook in ons hart de hoogste prioriteit bij Hem?)
nu wil ik sport niet als belachelijk afdoen, maar bedenk voor jezelf dit: bedenk hoe kijken naar sport ons iets leert? als dat zo is, hoeveel leert het ons? of op welk niveau is ons denken dan? wat brengt sport in ons besef van realiteit? welke maat en norm kan sport ons geven of ons helpen dingen doen inzien ons een beter mens te maken?
ik vergelijk het met iemand die veel weet, maar zo wel beseft dat er veel is dat hij niet weet. tegen iemand die weinig weet, maar ook niet weet hoeveel hij niet weet, en zo denkt veel te weten.... |
Ik zal wel erg oppervlakkig zijn in jouw ogen maar als ik naar de Olympische Spelen kijk vind ik dat een heerlijke vorm van ontspanning.......net zo als dat ik de Vierdaagse van Nijmegen heb gelopen(nou eh, ontspanning.....afzien meer) en ik heb daar niet allemaal van die gedachtes bij die jij ook hebt.....en die wil ik ook eigenlijk daar helemaal niet bij hebben.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gelukkig dat niemand jou DWINGT om ook maar 1 minuutje ernaar te kijken of ook maar t kleinste krantenartikeltje er over te lezen, Bart |
Heej Pieter, , weer terug? Alles goed in die Heimat? Wat leuk dat je er weer bent....Is Annette er ook weer? Oeps...off topic , dit ging over de OS.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:50
|
|
|
BART347 schreef: | wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is... je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'. |
Dan moet je maar in het klooster gaan Bart want dan is CM en zeker je schrijfsels op het forum ook tijdverspilling....In die tijd kan je je ook bezig houden met geestelijke zaken..... Ik ben blij dat ik een christen ben die ook kan genieten van de geneugten van het leven.......ik doe me in ieder geval niet beter voor dan ik ben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 16:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik concludeer dus eigenlijk dat je het verwerpelijk vindt als een christen van de Olympische Spelen geniet? Anders kan ik die opmerking niet goed plaatsen. De betreffende bijbelgedeeltes gaan over mannen die geen geheiligd vuur naar God toe brachten als offer. Waar zie je dat er een offer gebracht wordt aan God?? |
Zo kan je overal wat bij bedenken zeg.....Wat is er nu mis met de Olympische Spelen???? Je kan er ook gewoon van genieten en meeleven als iemand vier jaar getraind heeft en door één malle zwiebel aan de brug of aan de rekstok alleen nog maar erg verliest.....Of is dat dan weer een straf van God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 16:53
Onderwerp: Identiteit
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik weet dat het uit het lied: wat de toekomst brenge moge komt. En ik vind het zelf ook een mooi lied, het drukt inderdaad vertrouwen uit. Mij ging het er eigenlijk meer om dat er vaak gezegd wordt dat je geen vragen aan God mag stellen, terwijl ik vooral in de psalmen wat anders lees. Daar lees ik vaak aan het begin van een psalm het waarom, maar inderdaad ook aan het eind van de psalm : maar...op u vertrouw ik, o Heer! |
Als je de geschiedenis van het lied kent kijk je er weer veel anders tegenaan. Jacqueline vd Waals heeft dat lied geschreven toen zij hoorde dat zij een oogziekte had en langzamerhand blind zou worden.....en toen heeft zij dit lied geschreven......ik weet niet of er vertrouwen mee bedoeld is....misschien wel hoop?
|
|
Naar boven |
|
|